Miksi uskonnollinen ihminen saa kutsua homoseksuaalia turmiolliseksi, syntiseksi ja sairaaksi mutta homoseksuaali ei saa kutsua uskonnollista hölmöksi tai harhaiseksi, ilman että homoseksuaalin katsotaan loukanneen uskonnollista henkilöä ja hänen uskontoaan?
Miksi tiettyyn uskontoon kuuluvan ei tarvitse mennä armeijaan koska se loukkaisi hänen uskontoaan, mutta naapurin Jaskan, jonka henkilökohtainen moraali ja etiikka ei salli tappamista, aseista kieltäytyminen katsotaan petturuudeksi isänmaata kohtaan?
miksi???
24
534
Vastaukset
- Kössönöm
kun sananvapaus koskee vain uskiksia. No, minäpä sanon tässä ja nyt, että homojen solvaajat ovat harhaisia kusipäitä ja elämästä täysin pihalla olevia itsekkäitä despootteja.
Jehovalla ja naapurin Jaskalla on se ero, että Jaska ei ole jehova, ja Kekkonen asian aikoinaan näin junaili, eikä sitä asiaa ihan tuosta vaan muuteta.- e.k.v_
Uskonto on kilpi, joka antaa syyntakeettomuuden epäinhimillisille käyttäytymis-, ja mielipiteen esittämismalleille, niin että meidän tulisi kunnioittaa ilman oikeutta kyseenalaistaa niitä koska silloin me sitä kilpeä loukkaisimme?
- Kössönöm
e.k.v_ kirjoitti:
Uskonto on kilpi, joka antaa syyntakeettomuuden epäinhimillisille käyttäytymis-, ja mielipiteen esittämismalleille, niin että meidän tulisi kunnioittaa ilman oikeutta kyseenalaistaa niitä koska silloin me sitä kilpeä loukkaisimme?
paremmin sanoa.
Voisin kyllä vielä lisätä tuohon, että uskonto on joillekin kusipäisille homovihaajille ja pervoille naistenalistajille OIKEUTUS olla sellaisia kuin he ovat. Heillä on siihen jumalan lupa.
Ihmettelen kyllä että naiset ovat uskiksia. Miksi joku haluaa alistua tuollaiseen? Ei tajua.
Taidan olla aika kypsä tähän kaikkeen paskaan.
- melperi,.
arvojensa mukaan demokratiassa?
- e.k.v_
Miksi siis homoseksuaali tai naapurin Jaska ei saa tehdä samoin?
- melperi,.
e.k.v_ kirjoitti:
Miksi siis homoseksuaali tai naapurin Jaska ei saa tehdä samoin?
onhan se jokaisen ihmisen oikeus demokratiassa.
- melperi,.
e.k.v_ kirjoitti:
Miksi siis homoseksuaali tai naapurin Jaska ei saa tehdä samoin?
onhan se jokaisen oikeus demokratiassa.
- Kössönöm
tuo solvaaminen liittyy äänestyskäyttäytymiseen?
- Kössönöm
melperi,. kirjoitti:
onhan se jokaisen ihmisen oikeus demokratiassa.
parkumassa ateismipalstalla meidän moraalittomuuttamme ja pahuuttamme.
- e.k.v_
melperi,. kirjoitti:
onhan se jokaisen ihmisen oikeus demokratiassa.
Uskonnollisuus on väärin, turmiollista ja sairautta.
Olipas tuo kiva sanoa vaikken ole edes homo. - melperi,.
Kössönöm kirjoitti:
parkumassa ateismipalstalla meidän moraalittomuuttamme ja pahuuttamme.
Sentakiahan minä ajan sitä alkukristillistä uskovaisten seurakuntaa johon kuuluvat vain uskovat,
he "tuomitsevat" vain omiaan, omassa porukassaan, johon kuuluminenkin on täysin vapaehtoista.
Yhteisistä yhteiskunnallisiata asioista päätettäis edelleen äänestämisen kautta, johon jokaisella on oikeus.
Näin emme juurikaan häiritsisi sinua, ei tarvitsisi riidellä turhaan kirkkojen touhusta. - melperi,.
e.k.v_ kirjoitti:
Uskonnollisuus on väärin, turmiollista ja sairautta.
Olipas tuo kiva sanoa vaikken ole edes homo.mutta sitä en ymmärrä jos uskovat ovat omassa seurakunnassaan täysin vapaehtoisesti, eivätkä arvostele sinua, miksi arvostelet heitä.
Tällainen malli toteutuisi alkuperäisessä uskovien seurakunnassa jossa uskovat "tuomitsisivat" vain omiaan.
Katos tätä:
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - melperi,.
Kössönöm kirjoitti:
tuo solvaaminen liittyy äänestyskäyttäytymiseen?
mennä vähän syvemmälle asiaan.:)
- e.k.v_
melperi,. kirjoitti:
mutta sitä en ymmärrä jos uskovat ovat omassa seurakunnassaan täysin vapaehtoisesti, eivätkä arvostele sinua, miksi arvostelet heitä.
Tällainen malli toteutuisi alkuperäisessä uskovien seurakunnassa jossa uskovat "tuomitsisivat" vain omiaan.
Katos tätä:
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."Lainaus: "mutta sitä en ymmärrä jos uskovat ovat omassa seurakunnassaan täysin vapaehtoisesti, eivätkä arvostele sinua, miksi arvostelet heitä."
Jos uskovaisella on kansanryhmänä oikeus arvostella muita ihmisiä/kansanryhmiä, on muilla oikeus arvostella tätä samaa uskovaisten kansanryhmää.
Uskovaiset ovat tätä "oikeuttaan" käyttäneet varsin runsaasti, joten en ymmärrä miksei samaa oikeutta saisi muutkin käyttää. - Kössönöm
melperi,. kirjoitti:
Sentakiahan minä ajan sitä alkukristillistä uskovaisten seurakuntaa johon kuuluvat vain uskovat,
he "tuomitsevat" vain omiaan, omassa porukassaan, johon kuuluminenkin on täysin vapaehtoista.
Yhteisistä yhteiskunnallisiata asioista päätettäis edelleen äänestämisen kautta, johon jokaisella on oikeus.
Näin emme juurikaan häiritsisi sinua, ei tarvitsisi riidellä turhaan kirkkojen touhusta.sitten pitää olla tuomitsemassa muita ihmisiä?
Sen kun perustat sen seurakuntasi, mitä siinä vollotat? - Kössönöm
melperi,. kirjoitti:
mennä vähän syvemmälle asiaan.:)
enkä tajua mitä tarkoitat syvemmälle menemisellä tässä asiassa.
- melperi,.
Kössönöm kirjoitti:
sitten pitää olla tuomitsemassa muita ihmisiä?
Sen kun perustat sen seurakuntasi, mitä siinä vollotat?tarkotan että olisi hyvä vihdoinkin purkaa "kulissikirkko" jonka takia sinäkin olet saanut ihan väärän kuvan kristinuskosta.
- Kössönöm
melperi,. kirjoitti:
tarkotan että olisi hyvä vihdoinkin purkaa "kulissikirkko" jonka takia sinäkin olet saanut ihan väärän kuvan kristinuskosta.
kristitinuskosta juuri sellaisen kuvan, minkä he/te olette antaneet.
- melperi,.
e.k.v_ kirjoitti:
Lainaus: "mutta sitä en ymmärrä jos uskovat ovat omassa seurakunnassaan täysin vapaehtoisesti, eivätkä arvostele sinua, miksi arvostelet heitä."
Jos uskovaisella on kansanryhmänä oikeus arvostella muita ihmisiä/kansanryhmiä, on muilla oikeus arvostella tätä samaa uskovaisten kansanryhmää.
Uskovaiset ovat tätä "oikeuttaan" käyttäneet varsin runsaasti, joten en ymmärrä miksei samaa oikeutta saisi muutkin käyttää.ottanut paikan kansakunnan omanatuntona, minun ajatukseni on erilainen.
Uskovien seurakuntana (tuomitsevat vain sisällä olevia).
Huom, " eivätkä arvostele sinua, miksi arvostelet heitä". - kun on
Kössönöm kirjoitti:
kristitinuskosta juuri sellaisen kuvan, minkä he/te olette antaneet.
vaan niin montaa eri laatua. Kun kristityt ei keskenään saa oltua sovussa niin ei ihmekään ettei kaiken kansan sovusta tuu mitään.
- ertert
Kuka sitä on kieltämässä?
- puhuttu kyllä
äänestämisestä vaan solvaamisesta. Kunnianloukkauksta jne. Ymmärrätkö? Uskovaisena tuntuu olevan sallittua sanoa mitä vain, mutta itku silmässä huudetaan jos uskovaisesta sanotaan samaan suuntaan.
Millä tavalla äänestäminen mielestäsi tähän liittyi? Äänestämiseen ei sisältyne herjaamista, vai kuinka?
Itsekkin olen miettinyt tuota jehovan todistajien eritysoikeutta.Tasapuolisuuden nimissähän sen pitäisi koskea jokaista.
Itse kävin aikoinaan armeijan, tosin en silloin ollut vielä uskossa, nykyää miettisin tarkoin menisinkö vai en.- e.k.v_
Voisitko hieman valottaa syitä miksi harkitsisit? En etsi syytä trollata vaan ihan aidosti kiinnostaa.
Itsekään en usko aseisiin ja jopa sodassa luulisin kärsiväni aikamoisista henkisistä ongelmista jos jotakuta kohti joutuisin tähtäämään.
Rintamalle kyllä menisin mutta painaisinko liipasinta...niin...onhan se tilannekin silloin toinen joten mene ja tiedä vaikka se olisikin sitten loppujen lopuksi varsin helppoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368