Onko pelkkä kasvisruoka kirousta?

Onkohan vielä tänä päivänä olemassa Jumalan
rangaistuksena ylpeitä kohtaan - pelkkä kasvisruoka? Metsät täynnä riistaa (ja kaupat),
mutta pimeä mielesi sanoo: vain ruohoa saan syödä.

Daniel 4:29-37
29 (4:26)
Kaksitoista kuukautta tämän jälkeen, kun kuningas oli kävelemässä kuninkaallisen palatsinsa katolla Baabelissa,
30 (4:27)
hän puhkesi puhumaan sanoen: "Eikö tämä ole se suuri Baabel, jonka minä väkevällä voimallani olen rakentanut kuninkaalliseksi linnaksi, valtasuuruuteni kunniaksi!"
31(4:28)
Vielä oli sana kuninkaan suussa, kun taivaasta tuli ääni: "Sinulle, kuningas Nebukadnessar, julistetaan: Sinun valtakuntasi on otettu sinulta pois.

32 (4:29)
Sinut ajetaan pois ihmisten seasta, ja kedon eläinten parissa on sinun asuinpaikkasi oleva; sinä joudut syömään ruohoa niinkuin raavaat, ja niin on sinulta kuluva seitsemän aikaa, kunnes tulet tuntemaan, että Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja antaa sen, kenelle hän tahtoo."
33 (4:30)
Sillä hetkellä se sana toteutui Nebukadnessarissa: hänet ajettiin pois ihmisten seasta, ja hän söi ruohoa niinkuin raavaat, ja hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta, kunnes hänen hiuksensa kasvoivat pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä kuin lintujen kynnet.
34 (4:31)
"Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.

35 (4:32)
Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'
36 (4:33)
Siihen aikaan palasi minun järkeni, ja palasi minun valtasuuruuteni ja loistoni, minun valtakuntani kunniaksi. Ja minun hallitusmieheni ja ylimykseni etsivät minut, ja minut pantiin jälleen hallitsemaan valtakuntaani, ja minun valtani lisääntyi ylenpalttisesti.

37(4:34
Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan taivaan kuningasta; sillä kaikki hänen työnsä ovat totiset ja hänen tiensä oikeat.
Ja hän voi nöyryyttää ne, jotka ylpeydessä vaeltavat."

17

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylihoitaja

1. Kor. 10:25
      Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Room. 14:2
      Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia

Room. 14:14
      Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

• Toiset ovat syöneet kasvisruokaa koko elämänsä ajan, ja voivat hyvin.

Kuten erään ystäväni äitikin, joka on jo 104v ja voi oikein mainiosti. Ei ole ikinä tarvinnut verenpaine lääkkeitä, eikä paljon muutakaan lääkitystä.

On myöskin pysynyt hoikkana koko elämänsä ajan. Vieläkin järki pelaa ja jalka nousee kevyesti. Että EI kasvisruoka ole sairaudeksi, jos sitä nautitaan OIKEIN, niin että siitä saa kaiken sen, mitä elimistö tarvitsee.

Eiköhän tämäkin ole henkilökohtainen asia jokaiselle?

Itse olen sekaruuan syöjä, mutta en voi taata, että kaikki mitä suuhuni pistän olisi silti hyväksi terveydelleni.

Niin että käsi sydämelle ja annetaan jokaisen nauttia siitä ravinnosta, joka on juuri hänelle se oikea, vai mitä?

• tai sitten
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Toiset ovat syöneet kasvisruokaa koko elämänsä ajan, ja voivat hyvin.

Kuten erään ystäväni äitikin, joka on jo 104v ja voi oikein mainiosti. Ei ole ikinä tarvinnut verenpaine lääkkeitä, eikä paljon muutakaan lääkitystä.

On myöskin pysynyt hoikkana koko elämänsä ajan. Vieläkin järki pelaa ja jalka nousee kevyesti. Että EI kasvisruoka ole sairaudeksi, jos sitä nautitaan OIKEIN, niin että siitä saa kaiken sen, mitä elimistö tarvitsee.

Itse olen sekaruuan syöjä, mutta en voi taata, että kaikki mitä suuhuni pistän olisi silti hyväksi terveydelleni.

Niin että käsi sydämelle ja annetaan jokaisen nauttia siitä ravinnosta, joka on juuri hänelle se oikea, vai mitä?

EI! Sinähän sen itse päätät! Vai kuis on?

• Puolet eläinkuntaa, puolet ...
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Toiset ovat syöneet kasvisruokaa koko elämänsä ajan, ja voivat hyvin.

Terveysintoilussa ei sinänsä tietenkään ole
        mitään väärää, mutta adventtilähtöinen intoilu
        SYYLLISTÄÄ lihaa syövät. Se syyllistäminen on
        synti, johon täytyy puuttua.

Sitäpaitsi TODELLISET terveellisen ruoan asiantuntijat tietävät, että ihminen tarvitsee
        puolet ravinnon painoarvosta eläinkunnan tuotteita
        ja puolet kasvikunnan. Jotta tasapaino olisi oikea.
        Näkeehän sen siitäkin, että Jumala loi syötäviä
        eläimiä ja syötäviä kasveja.

• Puolet eläinkuntaa, puolet ... kirjoitti:

Terveysintoilussa ei sinänsä tietenkään ole
        mitään väärää, mutta adventtilähtöinen intoilu
        SYYLLISTÄÄ lihaa syövät. Se syyllistäminen on
        synti, johon täytyy puuttua.

Sitäpaitsi TODELLISET terveellisen ruoan asiantuntijat tietävät, että ihminen tarvitsee
        puolet ravinnon painoarvosta eläinkunnan tuotteita
        ja puolet kasvikunnan. Jotta tasapaino olisi oikea.
        Näkeehän sen siitäkin, että Jumala loi syötäviä
        eläimiä ja syötäviä kasveja.

adventistit. Kyllä ainakin ne, mitä henkilökohtaisesti tunnen kasvissyöjiä voivat erinomaisesti.

Esimerkiksi moni, jolla on ollut nivelvaivoja on päässyt niistä täysin, siirtymällä kasvis painotteiseen ruokaan.

• käsittämätön pakkohalu

vääristellä Raamattua että eipä voi kuin ihmetellä sisälukutaitosi puutetta.

• ihmisravinnoksi

...Paavali kertoo että viimeisinä aikoina tulee lahkoja ja harhaopettajia, jotka vaativat ettei joitakin ruokia saa syödä...

• harhaisista ajatuksista.
        ihmisravinnoksi kirjoitti:

...Paavali kertoo että viimeisinä aikoina tulee lahkoja ja harhaopettajia, jotka vaativat ettei joitakin ruokia saa syödä...

Niin ja varsinkin Jumala kehnoudessaan siitä puhu.
        Älä muuta virka ja nyt siitä edelleen muutamat puhuvat. Harhasta porukkaa kaikki. Vai mitä? Tosin harhassa se adventtikirkon pastori oli, kun sano, että puhtaat eläimet kelpaa ravinnoksi. Mistähän tuohon päätökseen on tullut? Vieläpä on pajon noita vegaaneja maailmalla, vieläpä aivan uskomattomiakin, mistä ne senkin harhan ovat imeneet opikseen? Tiedätkö sinä?
        Ne varmaan ovat heikkouskosia, kun eivät usko ollenkaan, että kyllä se sana on oikeassa.
        Tuolla tositv.ssä on paljon vahvoja ihmisiä, kun kilpailuissa pistelevät madoista, sekä luteista lähtien kaikki suuhun. Kyllä siinä on lujasti uskoa, koskahan me siihen uskoon päästäsiin oikein käsiksi. Onko sinulla niin vahva usko?
        Millainen herätys pitäisi toteutua? Ehkä se Touruntolaisuus astuu tännekin uutena liikkeenä. Odotellaan ja rukoillaan.

• Sillä kirjoitettu on

1. Kor. 10:25
        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Room. 14:2
        Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Mitäpä tässä kiertelemään ja kaartelemaan

• ihmisravinnoksi kirjoitti:

1. Tim. 4:3
        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

2. Tim. 3:5
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Tit. 1:16
        He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

Suoraa puhetta

• kauemmin?

Kysyit : Onkohan vielä tänä päivänä olemassa Jumalan rangaistuksena ylpeitä kohtaan - pelkkä kasvisruoka? Metsät täynnä riistaa (ja kaupat),
      mutta pimeä mielesi sanoo: vain ruohoa saan syödä.
      ...

Tuskinpa, koska kasvisruokia syövät (adventisteja tai ej) elävät noin 10 vuotta pidempään kuin me kaikkiruokaiset.

• Ole väitetty

Vaan sitä sydäntä, joka on kieroutunut niukan
        ravinnon vuoksi!
        Kun kieltävät MUITA syömästä.
        Itse syöden lihaa ja juoden kahvia vain salaa.

• salaa lihaa syövistä
        Ole väitetty kirjoitti:

Vaan sitä sydäntä, joka on kieroutunut niukan
        ravinnon vuoksi!
        Kun kieltävät MUITA syömästä.
        Itse syöden lihaa ja juoden kahvia vain salaa.

ja kahvia juovista niin tee se itse - jos se nyt on niin suuri asia sinulle - ei tässä ole nyt heistä puhe.

Oletko itse niin heikko että et syö mitä itse parhaaksi katsot?

Toinen väittää toista ja toinen toista - molemmat olette sellaisia väittäjiä..

• Kuin itsestä!
        salaa lihaa syövistä kirjoitti:

ja kahvia juovista niin tee se itse - jos se nyt on niin suuri asia sinulle - ei tässä ole nyt heistä puhe.

Oletko itse niin heikko että et syö mitä itse parhaaksi katsot?

Toinen väittää toista ja toinen toista - molemmat olette sellaisia väittäjiä..

Nimittäin niiden, jotka laittavat rajoituksia
        ruoan pyhyyden omalla kohdalla, ei ole lupa
        silti muilta vaatia samaa.

Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää

• Ilman nöyrtymistä

Tosi on!
      Eivät pääse nauttimaan Jumalan luoman eläinkunnan
      tuotteista ja jalosteista, ennenkuin ovat
      nöyrtyneet elävän Jumalan väkevän käden alle!
      Tarkkailkaapa heitä, Vegetarius-jumalalle
      antautuneita.

Mutta minä tahdon syödä pääsiäislammasta Herrani
      seurassa. Yhteysaterialla, jossa on myös viiniä.

Matt 26:29
      Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

• "Elä, ja

anna toistenkin elää!"

• Silti suositella sitä muille
        "Elä, ja kirjoitti:

anna toistenkin elää!"

Varsinkin kun näkee, että jotakuta heikottaa, kun ei
        tuo ole kunnolla syönyt.
        Ruoka on sitä varten, että se vahvistaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2081
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      806
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe