Helsinki - Tallinna tunneli!

Aarre

Mahtaisiko tuo olla hintansa arvoinen?

12

514

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laarilaarilaa!

      Ehottomasti!

      • Paljonko

        olisit valmis maksamaan, junamatkasta tallinaan?


      • Kuka maksaa???

        Kanaalin tunneli Englannin ja Ranskan välillä on 50 km pitkä. Tunneli yhdistää Euroopan ja Englannin. Tunnelin vaikutus alueella on asukkaita noin 100 miljoonaa ihmistä. Lontoo-Pariisi junalippu maksaa yhteen suuntaan halvimmillaan 232 €... eli 232 € / 50 km = 4,64 € / km. Eurotunnelin rakentaminen maksoi noin 13 miljardia euroa.

        Suunniteltu "Suomi-tunneli" yhdistää Baltian ja Suomen, ja sen pituus olisi n. 85 kilometriä. Asukkaita tunnelin vaikutus alueella on n. 8 miljoonaa ihmistä.

        Huumorintajuiset väittävät tunnelin yhdistävän Suomen Eurooppaan. Kyllä ne eurooppalaiset tulevat Suomeen ennemmin lentämällä parissa tunnissa kuin parikymmentä tuntia junalla Pariisi-Berliini-Varsova---Tallinna-Helsinki. Junalippu tunnelissa maksaisi suomalaiselle (spekulaatio) n. 394 € halvimmillaan eli 4,64 € x 85 km.

        Kuka keski-Euroopasta tuleva maksaisi 400 € junatunnelista junalippu vielä esim. Pariisista Tallinnaan. Sillä hinnalla saa jo edestakaisen lentomatka Pariisista Helsinkiin ja vielä takaisin.

        Hullutusta koko tunnelijuttu Helsingistä Tallinnaan...


      • eurostar-junaan
        Kuka maksaa??? kirjoitti:

        Kanaalin tunneli Englannin ja Ranskan välillä on 50 km pitkä. Tunneli yhdistää Euroopan ja Englannin. Tunnelin vaikutus alueella on asukkaita noin 100 miljoonaa ihmistä. Lontoo-Pariisi junalippu maksaa yhteen suuntaan halvimmillaan 232 €... eli 232 € / 50 km = 4,64 € / km. Eurotunnelin rakentaminen maksoi noin 13 miljardia euroa.

        Suunniteltu "Suomi-tunneli" yhdistää Baltian ja Suomen, ja sen pituus olisi n. 85 kilometriä. Asukkaita tunnelin vaikutus alueella on n. 8 miljoonaa ihmistä.

        Huumorintajuiset väittävät tunnelin yhdistävän Suomen Eurooppaan. Kyllä ne eurooppalaiset tulevat Suomeen ennemmin lentämällä parissa tunnissa kuin parikymmentä tuntia junalla Pariisi-Berliini-Varsova---Tallinna-Helsinki. Junalippu tunnelissa maksaisi suomalaiselle (spekulaatio) n. 394 € halvimmillaan eli 4,64 € x 85 km.

        Kuka keski-Euroopasta tuleva maksaisi 400 € junatunnelista junalippu vielä esim. Pariisista Tallinnaan. Sillä hinnalla saa jo edestakaisen lentomatka Pariisista Helsinkiin ja vielä takaisin.

        Hullutusta koko tunnelijuttu Helsingistä Tallinnaan...

        Halvimmillaan eurostarin Lontoo - Pariisi välille lipun saa noin satasella, oikein valituilla vuoroilla jopa 80 eurolla.

        Kysehän ei ole nykyisen tilanteen kannattavuudesta vaan 30-40 vuoden päästä olevasta tilanteesta. Silloin voi lentäminen olla vähissä ja laivaliikennekin kyseenalaista polttoaineiden vähyyden vuoksi. Tai sitten ei. Mutta kannattaa siihen varautua tekemällä suunnitelmat ja ehkä jopa rakentamalla.

        Olisihan tuolla lyömätön etu se, että tavarajunat ajaisivat 1-2 päivässä keski-euroopasta Helsinkiin. Sen sijaan, että menisi viikko laivauksen kanssa. Vähenisi rekkarallikin.


      • Vai enemmän?
        eurostar-junaan kirjoitti:

        Halvimmillaan eurostarin Lontoo - Pariisi välille lipun saa noin satasella, oikein valituilla vuoroilla jopa 80 eurolla.

        Kysehän ei ole nykyisen tilanteen kannattavuudesta vaan 30-40 vuoden päästä olevasta tilanteesta. Silloin voi lentäminen olla vähissä ja laivaliikennekin kyseenalaista polttoaineiden vähyyden vuoksi. Tai sitten ei. Mutta kannattaa siihen varautua tekemällä suunnitelmat ja ehkä jopa rakentamalla.

        Olisihan tuolla lyömätön etu se, että tavarajunat ajaisivat 1-2 päivässä keski-euroopasta Helsinkiin. Sen sijaan, että menisi viikko laivauksen kanssa. Vähenisi rekkarallikin.

        "Kysehän ei ole nykyisen tilanteen kannattavuudesta vaan 30-40 vuoden päästä olevasta tilanteesta."

        Nimenomaan kannattavuudesta on kysymys. Jos sitä ei saa 100 miljoonaa eurooppalaista kannattamaan tänään niin miten se saa 10 miljoonaa "Helsingin tunnelin" ihmistä kannattamaan 30-40 vuoden päästä.

        Laivarahti liikenne on aina halvempaa kuin junaliikenne. Yksi laiva kuljettaa 500:n junan edestä rahtia. Ja ei se tunneli ole ilmainen edes rahtijunille.


    • Muutama milli EU-

      rahaa maksaa kummasti poikien matkakulut.

    • sajhis

      Botskilla matka kestää n.1,5 tuntia. Suurin osa matkustajista on umpitunnelissa:)

      • bannelduuna

        jokaisen umpitunnelin kustantaa itse kukin kittaaja


    • Asdertson

      Tällä hetkellä edes Viron rautatie ei toimi. Tallinnasta ei pääse junalla edes Riikaan, vielä 1990-luvulla pääsi vaikka Varsovaan asti.

      Aloitettaisiin siitä.

    • Jätevesi virtaa?

      Mikäli tyhmä suomi rupee putsaamaan vironkin vedet, niin siitävaan. Jos tunneli on tarkotettu kaljan kuskaamiseen suomeen, niin EI tartte tuubaa. Menee veromarkat kankkulankaivoon!!

      Tietty tämä vitun typerän maa on voinnut ostaa wanhan poran kanaalitunnelin pohjalta, joka haudattiin aikanaan merenpohjalle. Sen olis voinnut saada "halvalla". Toisaaltaan, sillä ei voi pahemmin porata tätä kivistä pohjaa täällä. Tulloo siis helvetin kalliiksi tuo reikä. Samalla valtio vois ostaa kaikilla kansalaisille VUODEN kaljat tai ehkä kossutkin!

    • 20cm reikä

      välillä Eesti-Suomi ja siihen laittais kossupullot paineilmalla tulemaan meille.
      Säästyi luontoa kun ei tarvis laivalla mennä Eestiin viina hakemaan.

    • vaihtoehdoksi

      Sen nyt arvaa, että pääkaupunkiseudun veronmaksajat tehdään maksumiehiksi. Miksi ei tehdä "juna-laivoja" kuten Tanskan salmissa oli ennen siltaa eli Tanskan ja Ruotsin välillä. Matkustin sitä kautta ja se oli toimiva.

      Junalla ajettiin laivaan, laivamatkan aikana matkustajat tulivat laivan ravintoloihin, kauppoihin, virkistäytymään ja määräsatamassa mentiin takaisin junvavaunuihin => laiva ajoi ulos laivasta ja matka jatkui samalla junalla. Ei edes matkatavaroita tarvinnut siirtää.

      "Juna-laivaan" olisi jo olemassa oleva infrastruktuuuri ja varmasti saataisiin edullisesti kilpailuttamalla laivavarustamoja. Tekniikka ja teknologia on olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      45
      1081
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      41
      942
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe