Saatanan kirjat

Korkein kiittäjä

Ateistit ovat onnekkaassa osassa: he voivat tunnontuskitta lukea kirjoja, joiden henkilöt tekevät syntiä.

Minä sen sijaan olen menneisyyteni vanki. Lapsuudenkodissani sallittua lukemistoa olivat ainoastaan Raamattu ja muut valikoidut kristilliset tekstit. Tekisi niin mieli avata jokin dekkari, Harjunpäät ovat kuulemma hyviä.

8

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.k.v_

Suosittelen Douglas Adamsin viisiosaista "trilogiaa" Linnunrata. Mainiota vastapainoa raamatulle, ilman että raamattua mitenkään pilkataan.

Muutenkin hemmetin hauskaa tekstiä.

• Tarkastaja X

Puhelinluettelo on hyvä. Paljon tapahtumia ja henkilöitä.

• taitava lingvisti

Shere Hite:
      Raportti naisen seksuaalisuudesta

Mikä pommi. Elämä muuttuu.

• Bubastis.tm

Enid Blytonin viisikkosarjaa, sen ovat melkein kaikki muut lukeneet. Ei sanaakaan uskonnosta ja koko ajan syödään.

Tämä viisikkosarja auttaa sinua sopeutumaan 2000-luvulle.

Sen jälkeen lue ponikirjoja.

• Kössönöm

Henning Mankellia, tai Karin Fossumia. Åke Edwardsson on myös hyvä.

• Fred Hoylen

kirjaa "Musta pilvi".

Aika helppo sci-fi, jonka luin viimeksi aivan hirveässä krapulassa. Jos se minulta onnistui siinä kunnossa, niin luulisin, että pääset sinäkin ainakin sivulle 50 ilman suurempia probleemeita:D

• Ei pidä uskoa kaikkea "ihmissääntöjä ja -oppeja".
      Itse uskovaisena luen kyllä dekkareitakin, ertyisesti olen mielistynyt Seppo Jokisen kotimaseen poliisisarja tuotantoon.
      Ja tv:stä katson Morset,Lynleyt,Shields ynm. polliisi sarjat :)

• Kössönöm

Kelmien kerhoa katso? Vähän semmoista Robin Hood-meininkiä, paitsi että he pitävät huijaamansa rahat itsellään. Mutta huom! huijaavat vain roistoilta ja pahiksilta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe