PalstalleMutuaLykkääväSetä on taas saanut tarpeeksi köniinsä ja ymmärsi vaieta palstalla koko yön joten Kalle ei voi nyt kurittaa häntä enempää. Mutta uusia mahdollisuuksia avautuu jo varmasti Kallen tultua työstä kotiin illalla.
Joten jatketaan Hannun kanssa mutta otetaan yksi asia kerralla käsittelyyn niin keskustelusta tulee selvempää ja helpommin seurattavaa.
Näin sanoit tuolla aikaisemmin:
"Filosofia on tiedettä ja tiede todistaa, että jos jokin on olemassa, on sen oltava jotakin ainetta. Jos väitetään, että jumala on olemassa, sisältää se myös väitteen, että se on materiaa."
Kerrohan, miten filosofia voi jotakin aikuisten oikeasti todistaa - muutakuin olevansa huuhaa-oppi?
Kallen tunteet kommunisteja kohtaan ovat olemassa - siis tieteesi mukaan niiden on oltava jotakin ainetta.
Filosofiasi on tiedettä - se on siis olemassa, ja se on siis myös ainetta. Mistähän aineesta tässä on kysymys - paskastako??
Mikähän mahtaa olla äidin rakkauden kemiallinen kaava?
Entä isänmaallisuuden? Voitaisiinko sitä antaa teille kommunisteille ruiskeena ja näin lopettaisitte omaan pesään paskantamisen?
Jatketaan tästä
3
167
Vastaukset 3
- Työeläkeläinen
vaatii aivan liikaa. Noihin sinun kysymyksiisi ei pysty pelkällä aineella vastaamaan vaan se vaatii ajatuksen. Sen aineestakaan ei olla oikein selvillä paitsi komujen paskanjauhannan osalta ja se aine taas ei tähän riittäne.
- Tilattoman väen alakomitea
Jotta voisi olla isänmaallinen, pitäisi omistaa maata tai tuotannonvälineitä. Toki on olemassa näitä puolijauhoisia natseja, joille isänmaallisuus on muukalaisvihaa.
Kommunistit ovat yleensä terveellä tavalla kansallismielisiä. Kommunistit rakastavat omaa kansaansa, mutta kunnioittavat myös muita kansoja.- Työeläkeläinen
se muiden kunnioitus ainakin entiseltä kommunistiselta Neuvostoliitolta. Sitä kunnioitusta voisi parhaiten kysellä entisten satelliittien kansalaisilta, veikkaan varsin matalaa arvosanaa.
Kommunistit eivät ole kovinkaan, ainakaan oman maan, kansallismielisiä eivätkä isänmaallisia vaan viime sodissakin heistä löytyi suuri joukko jotka olivat valmiit myymään Suomen sen suurimmalle silloiselle viholliselle Neuvostoliitolle.
Isänmaallisuus ei ole kiinni maaomistuksesta eikä tuotantovälineistä, sitä paitsi kaikkihan me tuotantovälineitä omistamme. Minullakin on kaksi kättä ja nuppi, ne ovat olleet minun tuotantovälineeni. Silti olen isänmaallinen, olen saanut elää Suomessa jossa minulla on ollut mahdollisuudet paljon parempaan elämään kuin mitä todennäköisesti Neuvosto-Suomessa olisi ollut. Vertaan tässä oloja täällä 80 ja 90 luvuilla verrattuna oloihin Tallinnassa ja Leningradissa siellä vieraillessani (työmatkoilla). On ollut todella hyvä olla vapaan Suomen vapaa kansalainen.
Suomessa nykyaikana nuo natsit voi unohtaa niin pieni on niiden joukko, samaa luokkaa komujen kanssa ellei vielä pienempi. Edes natsiksi haukkumisen yritys ei kannata koska se vain antaa kuvan jotta todelliset argumentit ovat loppuneet ja pitää siirtyä kuvitteellisiin.
Aatteena natsismi on jopa ystävällisempi kuin kommunismi vaikka en kumpaakaan kannata. Ne oheisilmiöt kuten juutalaisten ja muiden ei sopivien grillaus eivät tietysti ole sopivia mihinkään järjestelmään mutta samankaltaisia toimia oli myös ihannoimallasi Neuvostoliitolla vaikka ne eivät tulleet aivan yhtä näkyvästi esiin, Neuvostoliiton valitettavasti kuuluttua voittajavaltioiden joukkoon. Jos näin ei olisi ollut niin Moskovan tai Kiovan oikeudenkäynneissä olisi nähty paljon kummempaa mitä Nürnberg toi esille Saksassa. Saksalaiset ovat tehneet tiliä menneisyytensä kanssa, ehkä liikaakin mutta Venäjä ei ole edes suunnitellut. Ennen kuin se kohtaa rehellisesti menneisyytensä ja ottaa siitä oppia niin siihen ei voi luottaa.
Naapureiden aliarvioiminen ja sortaminen on ollut ominaista Venäjälle jo ammoisista ajoista, ovathan ne tänne Suomenniemelle hyökkäilleet jo vuosisatojen ajan. Jos kunnioittaa naapureitaan ja muita kansoja niin miksi sitten hyökätä niiden kimppuun, selvitäpä se! Miksei yritetä tasa-arvoisina naapureina selvittää kunnioitettujen osapuolten kesken rauhanomaisesti ilman (sotilaallista) painostusta sopia asioista siten, että molempien edut tulevat turvatuksi?
Jos kuvittelet minun lietsovan Venäjä vihaa niin minun ei tarvitse, he kyllä pitävät siitä lietsonnasta itse huolen omalla ylimielisellä ja imperialistisella käytöksellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522