nuha ja

kuumeko

vilja-allergian oire?
Näin väittää äiti, mutta mielestäni saanut tartunnan muista päivittäin tapaamistaan lapsilta joilla myös kova nuha. Lapsi kun ei ole koskaan syönyt viljoja, ei maitoa eikä kananmunaa koska äiti pelkää allergioita , lapsi on sentään yli yksivuotias. Mitään iho-eikä suolistooireita ei ole ollut.
Mutta aina kun aloitamme uuden ruoka-aineen syöttämisen ja lapsi viikon sisällä sairastuu esim. nuhaan, on lapsi äidin mukaan allerginen uudelle ruoka-aineelle.Ja minun sitten pitäisi ruokkia tätä lasta äidin muuttuvien ohjeiden avulla!
Mitään testejä ei ole tehty, muutenkin lapsi on tottunut kotona tehosekoittimella soseutettuun ruokaan eikä suostu syömään yhtään vähän karkeampaa ruokaa. Vaikka kuinka tutkin asiaa en löytänyt netistä tietoa että nuha ja kuume viikon päästä esim. ohran syöttämisen aloittamisen jälkeen , eikä mitään oireita ole tullut, olisi oire esim. ohra-allergiasta.

2

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

Meillä on osalla lapsista allergiaoireina flunssaa muistuttavat oireet, jotka paranevat nopeammin kuin normaali flunssa, ja jopa muutamassa tunnissa, jos antaa allergialääkettä.

Jos lapsi sairastuu viikon sisällä uuden ruoka-aineen aloittamisen jälkeen, pitää uusi ruoka-aine jättää pois ja kokeilla uudestaan kun lapsi on parantunut. Jos "tauti" uusii kun epäiltyä ruoka-ainetta taas aletaan syöttää, on syytä epäillä allergiaa. Sopimaksi todettua ruoka-ainetta pitää kokeilla puolen vuoden välein uudestaan, koska pienten lasten allergiat häviävät yleensä 1-2 vuoden ikään mennessä, joko osittain tai kokonaan.

Kaikilla allergikoilla ei ole iho- eikä suolioireita. Hengitystieoireet ovat sitäpaitsi vaarallisempia kuin iho-oireet.

Kerropa lapsen äidille, että jos yli 1 vuotiaalla lapsella on erikoislääkärin toteama vilja-allergia, saa hänestä vammaistukea Kelalta. Ja sen vammaistuen saa siitä päivästä alkaen kuin lääkäri on allergian todennut.

• ...

Eikös se kelan vammaistuki vaadi että maito ja viljat ovat molemmat pois, näin meille ainakin erikoislääkäri sanoi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2875
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      117
      1170
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      907
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      895
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      867
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      824
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      820
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      143
      770
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      754
    Aihe