Uusinta tietoa kahvista:
21
485
Vastaukset
- on kahvin kanssa
tekemistä? Kahvin vaikutuksista on kirjoitettu vaikka kuinka paljon ja ei ne muutu siitä vaikka iltalehtikin niistä kirjoittaa.
Nyt keskustellaan KAHVISTA eikä mistään muusta. on kahvin kanssa kirjoitti:
tekemistä? Kahvin vaikutuksista on kirjoitettu vaikka kuinka paljon ja ei ne muutu siitä vaikka iltalehtikin niistä kirjoittaa.
Nyt keskustellaan KAHVISTA eikä mistään muusta.että kahvi on oikein käytettynä hyväksi ja terveellistä, kun ollaan vuodesta toiseen jauhettu päinvastoin. Kyllä adventistienkin tulisi hyväksyä ne asiat todeksi, mitkä niitä ovat, vaikka oma oppi siltäosin menisikkin pieleen. Hyvää sunnuntai aamua aamukahvin merkeissä, pysytään kohtuudessa! Terveisin Sirkka-Iita.
- ETTÄ .....
Sirkka-Iita kirjoitti:
että kahvi on oikein käytettynä hyväksi ja terveellistä, kun ollaan vuodesta toiseen jauhettu päinvastoin. Kyllä adventistienkin tulisi hyväksyä ne asiat todeksi, mitkä niitä ovat, vaikka oma oppi siltäosin menisikkin pieleen. Hyvää sunnuntai aamua aamukahvin merkeissä, pysytään kohtuudessa! Terveisin Sirkka-Iita.
Adventisteistä suurin osa juo kahvia.Kahvinjuonti
ei ole pelastus kysymys ollenkaan,eikä mikään muukaan syömiseen ja juomiseen liittyvä.Se on terveyteen liittyvä asia.toisille kahvi sopii ja toisille ei.Jokainen saa itse valita mitä suuhunsa pistää.Itse olin riippuvainen kahvista,join sitä noin 20-25 kupillista päivässä,ja näin hankin vatsa haavan ja ripuli oli joka päiväistä.En tiennyt,että liika kahvi on pahasta.
Kuulin ensimmäisen kerran sen adventisteilta.Lopetin kahvin juonnin.Minulla oli pahat vieroitus oireet.Kauhea pään särky ja oksennus kesti melkein viikon.Onneksi vatsahaavakin parani,eikä ole sen jälkeen tullut takaisin,kun siirryin teen juojaksi.En ole uskaltanut montakaan kupillista sen jälkeen kahvia juoda,koska pelkään että siihen tulee taas himo,jos sitä alkaa juoda,ja tulee taas vatsahaavat ja ripulit.KOHTUUS KAIKESSA. ETTÄ ..... kirjoitti:
Adventisteistä suurin osa juo kahvia.Kahvinjuonti
ei ole pelastus kysymys ollenkaan,eikä mikään muukaan syömiseen ja juomiseen liittyvä.Se on terveyteen liittyvä asia.toisille kahvi sopii ja toisille ei.Jokainen saa itse valita mitä suuhunsa pistää.Itse olin riippuvainen kahvista,join sitä noin 20-25 kupillista päivässä,ja näin hankin vatsa haavan ja ripuli oli joka päiväistä.En tiennyt,että liika kahvi on pahasta.
Kuulin ensimmäisen kerran sen adventisteilta.Lopetin kahvin juonnin.Minulla oli pahat vieroitus oireet.Kauhea pään särky ja oksennus kesti melkein viikon.Onneksi vatsahaavakin parani,eikä ole sen jälkeen tullut takaisin,kun siirryin teen juojaksi.En ole uskaltanut montakaan kupillista sen jälkeen kahvia juoda,koska pelkään että siihen tulee taas himo,jos sitä alkaa juoda,ja tulee taas vatsahaavat ja ripulit.KOHTUUS KAIKESSA.aika hyvin! Luulisin? Siunausta "Elina sisko":)(osuinkos oikeaan?)
Näinhän se onkin, mikä käy yhdelle, ei välttämättä käy toiselle.
- taas nähtiin että
ei kahvi olekaan niin "paha juoma" kuin muutamat uskovat. Aamukahvi piristää kummasti..
- adventtikirkosta ja
vaihda totuus kahviin!
Minä olen aina kuulunut Luterilaiseen seurakuntaan, vaikkakkin olen ainoastaan raamatullinen uskova. Uskon siihen, että raamatusta löytyy pelastussanoma jokaiselle syntiselle, jos sitä sieltä rukoillen etsii, niin Jumalan Sana on Voimallinen opettaja Pyhän Hengen johdossa oleville. Itse sain kokea uudestisyntymisen kotonani 28.01_04.
Ja vaikka en halua ketään täällä olla mitenkään painamassa, niin en voi ummistaa silmiäni tosiasioilta. Uskon että Jokainen joka USKOO Kristukseen lunastajanaan, pelastuu. Jumala ei katso kuppikuntaan, eikä siihen, juotko kahvia vai etkö. Jumalalle on odollinen vain nöyrä mieli, ja usko siihen että olemme armahdetut Kristuksen ansion perusteella. Pelasus ei ole ansaittavissa minkään ruuan tai juoman poisjättämisellä, eikä edes sapatinvietolla, vaan sydämen uskolla Jumalan armoon Kristuksessa.- Maru-anne
Sirkka-Iita kirjoitti:
Minä olen aina kuulunut Luterilaiseen seurakuntaan, vaikkakkin olen ainoastaan raamatullinen uskova. Uskon siihen, että raamatusta löytyy pelastussanoma jokaiselle syntiselle, jos sitä sieltä rukoillen etsii, niin Jumalan Sana on Voimallinen opettaja Pyhän Hengen johdossa oleville. Itse sain kokea uudestisyntymisen kotonani 28.01_04.
Ja vaikka en halua ketään täällä olla mitenkään painamassa, niin en voi ummistaa silmiäni tosiasioilta. Uskon että Jokainen joka USKOO Kristukseen lunastajanaan, pelastuu. Jumala ei katso kuppikuntaan, eikä siihen, juotko kahvia vai etkö. Jumalalle on odollinen vain nöyrä mieli, ja usko siihen että olemme armahdetut Kristuksen ansion perusteella. Pelasus ei ole ansaittavissa minkään ruuan tai juoman poisjättämisellä, eikä edes sapatinvietolla, vaan sydämen uskolla Jumalan armoon Kristuksessa.Minä taas kuulun adventtikirkkoon, mutta tuo pelastuskysymys on kyllä ihan noin adventtikirkossakin. Nuo syömiset ja juomiset ovat niitä terveysasioita, joita ei pidä sekoittaa pelastussanomaan. Jumalan Sana, joihin rakkauden käskytkin kuuluvat taas näyttävät tien, miten pysyä lähellä Jumalaa, ja miten uskova ihminen eläisi onnellisena. Se on tapa näyttää Jumalalle, että me rakastamme Häntä.
Pelastus on yksin uskosta, yksin armosta Jeesuksen ansioiden tähden. Tässä lainaus Adv.kirkon sivuilta:
"Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja." Maru-anne kirjoitti:
Minä taas kuulun adventtikirkkoon, mutta tuo pelastuskysymys on kyllä ihan noin adventtikirkossakin. Nuo syömiset ja juomiset ovat niitä terveysasioita, joita ei pidä sekoittaa pelastussanomaan. Jumalan Sana, joihin rakkauden käskytkin kuuluvat taas näyttävät tien, miten pysyä lähellä Jumalaa, ja miten uskova ihminen eläisi onnellisena. Se on tapa näyttää Jumalalle, että me rakastamme Häntä.
Pelastus on yksin uskosta, yksin armosta Jeesuksen ansioiden tähden. Tässä lainaus Adv.kirkon sivuilta:
"Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja."Kiitos Maru_anne sisko selkeästä tekstistäsi ja kaunista loppukesää. Terv. Sirkka_Iita sisaresi Herrassa.
- Maru-anne
Sirkka-Iita kirjoitti:
Kiitos Maru_anne sisko selkeästä tekstistäsi ja kaunista loppukesää. Terv. Sirkka_Iita sisaresi Herrassa.
Jeesus-palstalla olemme tänä kesänä todistaneet Jeesuksesta, ja toivomme hartaasti, että joku etsivä sielu olisi voinut löytää sitäkin kautta tien Jeesuksen luo.
Jeesushan se meidän "uskomme alkaja ja täyttäjä on, Hän, joka tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle" (Hepr.12:2). - tulla samanlainen
ihmisten paarjaaja kuin sinä olet?
Miksi ihmeessä te luulette että se että ei ole yhtä mieltä teidän kanssanne tekisi jostain ihmisestä adventistin?
Koska te adventistien parjaajat tajuaisitte että ei se, että ei yhdy TEIHIN - tee kenestäkään mitään. Kuka haluaisi tulla kaltaiseksenne parjaajaksi??? Kuka täysi järkinen ihminen alkaisi käyttämään aikaansa muiden parjaamiseen internetissä, päivästä toiseen.. sama virsi..
Kuka haluaisi vaihtaa Raamatun Sanan tuollaiseen kaakatukseen ???????? - Maru-anne
tulla samanlainen kirjoitti:
Miksi ihmeessä te luulette että se että ei ole yhtä mieltä teidän kanssanne tekisi jostain ihmisestä adventistin?
Koska te adventistien parjaajat tajuaisitte että ei se, että ei yhdy TEIHIN - tee kenestäkään mitään. Kuka haluaisi tulla kaltaiseksenne parjaajaksi??? Kuka täysi järkinen ihminen alkaisi käyttämään aikaansa muiden parjaamiseen internetissä, päivästä toiseen.. sama virsi..
Kuka haluaisi vaihtaa Raamatun Sanan tuollaiseen kaakatukseen ?????????????
- eve-liina1
tulla samanlainen kirjoitti:
Kuka haluaisi vaihtaa Raamatun Sanan tuollaiseen kaakatukseen ????????Maru-annen viestit parjaajina, minä luin tuon hänen kirjoittamansa viestin kahteen kertaan en minä nähnyt että siinä hän ketään parjasi, sinä kylläkin parjasit Maru-annea huomasin sen jo yhden kerran luettuani sinun viestisi.
eve-liina1 kirjoitti:
Maru-annen viestit parjaajina, minä luin tuon hänen kirjoittamansa viestin kahteen kertaan en minä nähnyt että siinä hän ketään parjasi, sinä kylläkin parjasit Maru-annea huomasin sen jo yhden kerran luettuani sinun viestisi.
Eihän tuossa ollutkaan kysymys Maru_annen viestiin tulleesta vastauksesta vaan kirjoittajalle, joka kirjoitti nimettömänä: "Eroa adventtikirkosta"Lueppa se viesti, niin ehkä sitten ymmärrät paremmin:)
Ja kyllä tässä viestissä mielestäni pyrittiin heittämään lokaa:(- eve-liina1
Sirkka-Iita kirjoitti:
Eihän tuossa ollutkaan kysymys Maru_annen viestiin tulleesta vastauksesta vaan kirjoittajalle, joka kirjoitti nimettömänä: "Eroa adventtikirkosta"Lueppa se viesti, niin ehkä sitten ymmärrät paremmin:)
Ja kyllä tässä viestissä mielestäni pyrittiin heittämään lokaa:(olipa hyvä Sirkka-Iita että huomasit tuon erehdykseni, en todellakaan ollut lukenut tuota viestiä josta mainitsit, täytyypä olla huolellisempi ensi kerralla. Siunausta sinulle Sirkka-Iita.
- Adventtiopista
Maru-anne kirjoitti:
Minä taas kuulun adventtikirkkoon, mutta tuo pelastuskysymys on kyllä ihan noin adventtikirkossakin. Nuo syömiset ja juomiset ovat niitä terveysasioita, joita ei pidä sekoittaa pelastussanomaan. Jumalan Sana, joihin rakkauden käskytkin kuuluvat taas näyttävät tien, miten pysyä lähellä Jumalaa, ja miten uskova ihminen eläisi onnellisena. Se on tapa näyttää Jumalalle, että me rakastamme Häntä.
"Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja."Pelastus on yksin uskosta, yksin armosta Jeesuksen ansioiden tähden. Tässä lainaus Adv.kirkon sivuilta:
"Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja." (Maru-anne)
Vielä eilen adventismi julisti, että Jumala
hämmästelee vain yhtä ainoaa asiaa: sitä että
sapattisinetti puuttuu.
Ja kadotukseenhan se johtaa adventtiopin mukaan.
Näin oli eilen, mutta ...
KASVISDIETILLÄ IHMEITÄ 10 PÄIVÄSSÄ!
Kahvi näyttää lukijamääristä päätellen kiinnostavan
aitoa adventistia enemmän kuin kasvisruoka!
Kuitenkin kasvisten pitäminen ja eläinravinnon
hylkäämisen siunattu vaikutus on kiistattomasti
osoitettu jo ammoisina aikoina:
Dan 1:11-17
11
Silloin Daniel sanoi katsastajalle, jonka hoviherrain päällikkö oli määrännyt pitämään silmällä Danielia, Hananjaa, Miisaelia ja Asarjaa:
12
"Koettele palvelijoitasi kymmenen päivää, ja annettakoon meille vihannesruokaa syödäksemme ja vettä juodaksemme.
13
Sitten tarkastettakoon sinun edessäsi, miltä me näytämme ja miltä näyttävät ne nuorukaiset, jotka syövät kuninkaan pöydän ruokaa; ja tee sitten palvelijoillesi sen mukaan, mitä silloin havaitset."
14
Ja hän kuuli heitä tässä asiassa ja koetteli heitä kymmenen päivää.
15 Mutta kymmenen päivän kuluttua havaittiin heidät muodoltaan kauniimmiksi ja ruumiiltaan lihavammiksi kuin yksikään niistä nuorukaisista, jotka söivät kuninkaan pöydän ruokaa.
16
Ja niin katsastaja jätti pois heille määrätyn ruuan ja heidän juotavansa viinin ja antoi heille vihannesruokaa.
17
Ja Jumala antoi näille neljälle nuorukaiselle taidon käsittää kaikki kirjoitukset ja kaiken viisauden; ja Daniel ymmärsi myös kaikkinaiset näyt ja unet.
Kun näin on, olisi adventtiliikkeesä sapatin
korostuksen sijaan ihan tosissaan keskityttävä
terveellisestä ruoasta saarnaamaan jäsenilleen.
Porkkanamehun tilalle vesi ja kasvissäilykkeiden
sijaan tuoreita hedelmiä ja tuoreita vihanneksia.
Ei sapattisinetti ole tehnyt mitään erotusta
adventistin ja muiden välille, mutta kasvisdietti
voi jo 10 päivässä saada eron näkymään.- Ei Daniel
ollut vegetaristi. Ehkäpä hän oli pikemmin ”pre-ortodoksi”, koska pitäytyi lihan syönnistä paaston aikana. Daniel jätti jopa viinin juonnin ja hajusteiden käytön kolmeksi viikoksi: ”Niinä päivinä minä, Daniel, vietin suruaikaa kolme viikkoa. Kolmeen viikkoon en syönyt tuoretta leipää, en pannut suuhuni lihaa enkä viiniä enkä voidellut itseäni öljyllä” (Dan 10.2,3). Kahvi olisi mahdollisesti ollut hyväksi ja pitänyt aistit skarpimmassa terässä.
- Vievän helvettiin!
"" kahvinjuojan
Kirjoittanut: tulevaisuus: 24.8.2008 klo 01.22
Helevetissä Perkele keittää sulle oikein nokipannukahvit ja samalla nuotiolla voi paistaa saastaista makkaraa.
Minä ja Ellen vihataan kaikkia ihraperseisiä makkaran syöjiä ja kahvin lipittäjiä!""
Huom! Yksikään adventisti eikä yksikään täällä
salanimellä kirjoittava adv.pastori ei tuohon
näköjään kirjoittanut vastalausettaan.
Joten on todettava, että halutaan ainakin pelon
kahvinjuontia kohtaan pysyvän ihmisten päällä.Pitäisi tehdä töitä, mutta väsyttää ja laiskottaa... liekö tapahtunut joku virhe, kun on jäänyt nuo ruskeata nestettä sisältävät kupposet väliin.
Joka tapauksessa joku tuossa tiesi Ellenin tuominneen kadotukseen kahvinjuojia... no tuskin nyt sentään, mutta eipä hän noin yleisesti ottaen kahvia suuremmin kehuskellut.
Paitsi lääkkeenä. Vai liekö se eri Ellen, joka ainakin puolessatusinassa tilanteita käytti tai suositteli kahvia lääkkeeksi uupumukseen tai muuhun sellaiseen... (Esim. 2SM 302)
Onhan kahvi vanha lääkeyrtti, joten eipä tuo nyt maailmaa kaada tai kovin kummonen juttu ole, jos joku on niin uupunut, että tarvitsee lääkettä joka päivä... :)
Kai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803