Ihmetyttää kun Oulun ns. uusilla asuinalueilla,esim. Jylkynkangas, Rannanperä, Talvikangas on niin paljon uusia ja hienoja asuntoja myynnissä. Mistä se mahtaa johtua? Eikö ihmiset viihdy alueilla, vai mikä siinä on taustalla? Mistä muuten mahtaa johtua Oulun asuntojen runsas tarjonta verrattuna muuhun Suomeen? Ainakin hinnat pysyvät sen takia suhteellisen normaaleina.
Vetävätkö Oulun uudet asuinalueet?
21
1903
Vastaukset
- siitä..
Olemme liian köyhiä ostaaksemme tai asunnot ovat ylihintaisia.
- Korpi
Siinä sulle vastaus.
- Nokia irtisanoo
Ihmiset ovat laumaeläimiä. Kun joku idiootti myy sen rivarinsa ja muuttaa jonnekin kaakkuriin tai talvikankaalle rakennuttamaansa taloon, niin muut menevät perässä apinoiden. Sitten sinne rakennetaan kauhea monumentti velkarahalla. Kohta huomataan, että vittu eihän me edes tarvita omakotitaloa kun ei edes osata ruokaa laittaa siinä hienossa keittiössä ja siinä okt;ssa on kovasti hommaa. Tajutaan se, että olisi ihan sama ollut asua rivarissa,koska ko. alueilla pienillä tonteilla asuminen omakotitalossakin on vastaavaa kylki kyljessä elelyä kuin rivarissakin oli. Sitten myydään taloa pois kun työpaikka menee alta ja velkaa on liikaa.
- eeresr
Talo saattaa olla iso, mutta tontti on todella pieni. Miten sellaisessa voi asua? Lisäksi noissa kaupunginosissa ei ole kunnon ostoskeskusta. Muutama irrallinen pikkukauppa voi löytyä jostain, mutta kunnon kauppareissu on tehtävä kilometrien päässä.
- maalle mars!!
sosiaalikeskuskin ja se moottoritien ja lentokentän melu, auuuuuuuuuu!!
- uusia asuntoja
samalla tahdilla kuin Tampereella tai pääkaupunkiseudulla. Hurja kehitys.
- zuzuzuzuzuzuz
Oulussa vain yksinkertaisesti kannattaa myydä, neliöhinta on todella hyvä tietyillä alueilla. Varakkaat ostajat ovat aina kiinnostuneita hyvällä paikalla olevista asunnoista.
- kuitenkin
zuzuzuzuzuzuz kirjoitti:
Oulussa vain yksinkertaisesti kannattaa myydä, neliöhinta on todella hyvä tietyillä alueilla. Varakkaat ostajat ovat aina kiinnostuneita hyvällä paikalla olevista asunnoista.
omakotitaloja ei mene kaupaksi. Ymmärrettävää, koska miksi asua omakotitalossa kalliilla ja vaivalla kun se asuminen ei eroa rivitaloasumisesta mitenkään, kun naapuritkin ottaa arskaa suunnileen sun pihallas?
Insinöörit vaan laittaa omakotitönöjä kun muutkin laittaa ja toteavat sitten, että "mitä vittua me tehdään omakotitalolla ja hienolla keittiöllä, kun se koko perheen peruseväs dukes-pizza lämpiää pelkällä mikrollakin siellä rivarissa tai keskustan kolmiossakin".
Omakotitaloasuminen ei sovi kaikille, etenkään jos ei ole älliä ja taitoa tehdä mitään itse!
- palveluista sekä
armottoman pienet tontit.
Ahdistavaa asua kylki kyljessä, ihan sama kuin jossain kerrostalolokerossa riutuisi.
Kyllä "lääniä" pitää talon ympärillä olla, ehdottomasti ja palvelut kävelymatkan päässä kotoa.- yx-häiskä
Kyllä maalla on mukavaa. Ja kun on pässä muutakin kuin kusta, niin ostaa sitä elämiseen tarvittavaa aineistoa sen verran että ei joka maitopurkkia erikseen mene hakemaan kioskilta.
Silleen saa asua rauhassa ja ei tarvi niitä ostareita spurguinensa ja haittavaikutuksinensa ihan naapuriin! - maalle
yx-häiskä kirjoitti:
Kyllä maalla on mukavaa. Ja kun on pässä muutakin kuin kusta, niin ostaa sitä elämiseen tarvittavaa aineistoa sen verran että ei joka maitopurkkia erikseen mene hakemaan kioskilta.
Silleen saa asua rauhassa ja ei tarvi niitä ostareita spurguinensa ja haittavaikutuksinensa ihan naapuriin!Kymmenisen vuotta vietin "maalaiselämää" ja voin kyllä sanoa, että ei ikinä enää takaisin korpeen. Tuntuu, että nyt taas voin hengittää, kun saan asua sivilisaation keskellä. Kolme kilometriä keskustasta on ehdoton takaraja. Vieläkin puistattaa ajatus kyttäävistä maalaistollukoista.
- Yx-häiskä
maalle kirjoitti:
Kymmenisen vuotta vietin "maalaiselämää" ja voin kyllä sanoa, että ei ikinä enää takaisin korpeen. Tuntuu, että nyt taas voin hengittää, kun saan asua sivilisaation keskellä. Kolme kilometriä keskustasta on ehdoton takaraja. Vieläkin puistattaa ajatus kyttäävistä maalaistollukoista.
se on kyllä totta, että täällä muulataan kuin mykkä vittua naapuria ja kadehtitaan jne. Se on tällaisten pienten yhteisöjen piirre.
Mutta sekin että ei välitä kyläläisten taimumuksesta juoruta, eli antaa niin paljon aihetta juoruiluun, että niillä menee mielenkiinto kun huomaavat etä ei sitä saa mkiusattua juoruillakaan.
Olihan kaupungissakin puolensa, mutta en minä kyllä sinne omakotitaloa laittaisi 1000m2 tontille, koska ei se ole omakotitaloasumista. - kkkkkkkkkkkkkkkkk
Yx-häiskä kirjoitti:
se on kyllä totta, että täällä muulataan kuin mykkä vittua naapuria ja kadehtitaan jne. Se on tällaisten pienten yhteisöjen piirre.
Mutta sekin että ei välitä kyläläisten taimumuksesta juoruta, eli antaa niin paljon aihetta juoruiluun, että niillä menee mielenkiinto kun huomaavat etä ei sitä saa mkiusattua juoruillakaan.
Olihan kaupungissakin puolensa, mutta en minä kyllä sinne omakotitaloa laittaisi 1000m2 tontille, koska ei se ole omakotitaloasumista.Niin minkä vuoksi et halua pientä tonttia? Itse kyllästyin täysin viikottaiseen kahden ja puolen tunnin ruohonleikkaamiseen, samoin mielettömiin lumi- ja pihatöihin. Naapurit ovat nyt lähempänä, mutta kyttäävät vähemmän ja ovat vähemmän kiinnostuneita toisten elämästä, kuin maalaisnaapurit satojen metrien päässä. Hyi helvetti, vieläkin puistattaa maalla asuminen...
- yx-häiskä
kkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:
Niin minkä vuoksi et halua pientä tonttia? Itse kyllästyin täysin viikottaiseen kahden ja puolen tunnin ruohonleikkaamiseen, samoin mielettömiin lumi- ja pihatöihin. Naapurit ovat nyt lähempänä, mutta kyttäävät vähemmän ja ovat vähemmän kiinnostuneita toisten elämästä, kuin maalaisnaapurit satojen metrien päässä. Hyi helvetti, vieläkin puistattaa maalla asuminen...
samalla tavalla sun pitää autotiet ja kulkutiet pihalle rakentaa ja ne kolata talvisin auki kuin isommallakin tontilla. Kuka käskee sitä kulahtanutta riesaa nurmea laittaa isommalekaan tontille sen enempää kuin pienellekään, kun vaihtoehtoina on sora, kivi, laatta jakuntta, jotka ovat miltei hoitovapaita!?
Ja vittu mulle on ihan sama vaikka tuo naapurin ylipainoinen norsu-akka kyylääkin, jos se siitä sisältöä elämäänsä saa. Elelen omaa elämää ja mun ei tarvitse mitään kulisseja salailla, kun niitä ei ole! Kateellinenhan se on kun kyttää ja ei silläkään helppoa taida olla.
Ei siinä vaan ole mitään omaa rauhaa kun jossakin Kaakkurissa moottoritien melussa naapurin kanssa kesällä joutuu samalla pihalla grillaan ja chillaan. Ja talot rakennettu räystäät kiinni toisiinsa. Se on mun mielestäni rivitaloasumistakin vittumaisempi asumismuoto ja ihan järjetön sellainen.
Kerrostalo melkeen järkevin valinta kaupungissa asuvalle ja etenkin jos kovin uusavuton on. Mitä tekee hienolla keittiöllä jos ei osaa kokata ja akkakin on ihan sohvaperuna ja uusavuton? - no joopas
yx-häiskä kirjoitti:
samalla tavalla sun pitää autotiet ja kulkutiet pihalle rakentaa ja ne kolata talvisin auki kuin isommallakin tontilla. Kuka käskee sitä kulahtanutta riesaa nurmea laittaa isommalekaan tontille sen enempää kuin pienellekään, kun vaihtoehtoina on sora, kivi, laatta jakuntta, jotka ovat miltei hoitovapaita!?
Ja vittu mulle on ihan sama vaikka tuo naapurin ylipainoinen norsu-akka kyylääkin, jos se siitä sisältöä elämäänsä saa. Elelen omaa elämää ja mun ei tarvitse mitään kulisseja salailla, kun niitä ei ole! Kateellinenhan se on kun kyttää ja ei silläkään helppoa taida olla.
Ei siinä vaan ole mitään omaa rauhaa kun jossakin Kaakkurissa moottoritien melussa naapurin kanssa kesällä joutuu samalla pihalla grillaan ja chillaan. Ja talot rakennettu räystäät kiinni toisiinsa. Se on mun mielestäni rivitaloasumistakin vittumaisempi asumismuoto ja ihan järjetön sellainen.
Kerrostalo melkeen järkevin valinta kaupungissa asuvalle ja etenkin jos kovin uusavuton on. Mitä tekee hienolla keittiöllä jos ei osaa kokata ja akkakin on ihan sohvaperuna ja uusavuton?Kattopa peilinn jos yxin asustelet lopun elämääs, sen verran ala-arvosta on kielenkäyttösi ja asenteesi p-seestä. Eix juuh?
- kkkkkkkkkkkkkkkk
yx-häiskä kirjoitti:
Kerrostalo melkeen järkevin valinta kaupungissa asuvalle ja etenkin jos kovin uusavuton on. Mitä tekee hienolla keittiöllä jos ei osaa kokata ja akkakin on ihan sohvaperuna ja uusavuton?Onhan se kulkuteiden ja pihan auraaminen nyt ihan toista, kun maalla asuessani. Sitä varten ei enää tarvitse kerätä voimia ja inspiraatiota. KOKEMUSTA on nyt KUMMASTAKIN asumismuodosta, suuresta tontista syrjässä ja pienestä tontista kaupunkialueella, enkä ikinä enää vaihtaisi takaisin. Toki saatoin minä aikoinaan kuluttaa aikaani sillä ruohonleikkuulla ja lumitöillä, kun ei sieltä kaukaa oikein mihinkään viitsinyt aina lähteä. Nyt on toisin onneksi. Plussana kaikelle muulle hyvälle on tullut polttoainekustannusten romahtaminen murto-osaan.
Toki on niitä asuinalueita kaupunkialueella, mihin minäkään en muuttaisi. Se vaan riippuu ihan alueesta ja talosta, miten pienen tontin rakentaminen on suunniteltu. Yleensäkin vanha asuinalue kunnostetulla talolla on parempi vaihtoehto kuin kokonaan uusi alue, ainakin minusta.
- olevan
Ihmiset ovat saaneet ilmeisesti kaupungilta tonttinsa (vuokranneet/ostaneet). Sitten näille tilkuille väsätään pohjaltaan tilkun kokoinen talo, pidetään pari vuotta ja laitetaan myyntiin. Odotetaan tulevan suuret myyntivoitot. Mutta epäilen näille hehtaaritaloille käyvän samoin kuin Hummeri-autoille.
- yx-häiskä
Aivan niin...Tehdään 800m2 tontille monumentti kun työkaverikin tekee. Kun työkaveri myy, myydään itsekin. Sairas kateuteen perustuva kuvio!
- Uskoisikohan?
yx-häiskä kirjoitti:
Aivan niin...Tehdään 800m2 tontille monumentti kun työkaverikin tekee. Kun työkaveri myy, myydään itsekin. Sairas kateuteen perustuva kuvio!
{o,o}
|)__)
-"-"-
O RLY?
- vetävät
käteen tai toisiaan peffaan orkussa!!
- viinikellarin peikko
Sellaisiin kämppiin otetaan kymmenien vuosien lainat ja sit kun ero tulee (eli alkuihastuksen jälkeen tai viimeistään kun on lapset saatu synnytettyä), talo menee myyntiin. Harvalla uusiosinkulla kun on varaa yksin sitä itselleen lunastaa ja maksella yksinään sitä loppuvelkaa... Ei sitä uutta miestä tai naistakaan taida ihan samassa kuussa löytyä, joka innostuu muuttamaan sisään ja osallistumaan johonkin 30-vuotiseen lainaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046