Jeesus uhmasi kymmentä käskyä

Pietarin käsitys oli, että fariseukset uhmasivat Jumalaa, kun vaativat
pakanuudesta kääntyneitä kristittyjä noudattamaan Mooseksen lakia.

Ap. t. 15:10    
Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa?
[Luuk. 11:46; Gal. 3:10]    

Jeesus ei uhmannut pakanuudesta kristityksi kääntyviä, vaan näytti mallia,
että rakakus menee lainnoudattamisen edelle. Jeesus uhmasi lainvaatijoita!

JEESUS UHMASI KYMMENTÄ KÄSKYÄ - ihmisten edessä, vaan ei Jumalan -
EIKÄ RIKKONUT RAKKAUDEN KÄSKYÄ
- rakkauden käsky on ikuinen, 10 käskyä vain
maallinen moraalilaki moraalittomille

JEESUS UHMASI LAKIA - MUTTA VAIN IHMISTEN EDESSÄ

Jeesus kiistatta uhmasi "Jumala on yksi"-käskyä ja sapattikäskyä,
sanokoot vaikka kaikki asiantuntijat muuta.
Sillä se ei ollut mikään
isien perinnäissääntö, ettei sapattina saanut kantaa. Ja Jeesus käski
kantaa jopa vuodetta.
Jonka 38 vuotta vanhan risan olisi voinut jättää
toiselle tarvitsijalle.
Ja pahinta oli tuo itsensä Jumalan vertaiseksi
tekeminen.
Sillä eihän kahta Jumalaa voi olla.
Mutta rakkauden lakia Jeesus ei rikkonut, Isä näki sen.
TIETENKÄÄN Jeesus ei tehnyt syntiä, sillä hänen tekonsa syntyivät
rakkaudesta Isään ja lähimmäiseen!

Jes. 53:4    
Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, [Matt. 8:17]    

Jeesus sanookin, että Hän antaa UUDEN käskyn:

Joh. 13:34
Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne!
Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.
[Mark. 12:31 ; Joh. 15:12; 1. Joh. 3:11, 4:21]

Matt. 7:12    
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.
[Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10]    


RAKASTAVA ON TÄYDELLINEN KRISTUKSESSA

Matt 5:43-48
43
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45
että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47
Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."


Miksi korostaisimme lakia? Eikö ennemmin täydelliseksi tekevää rakkautta?!
SE, rakkaus, tekee täydellsieksi silmissämme myös lähimmäisemme!:

Room. 13:8    
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.    

Gal 5:6b
Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
[1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

Jaak. 2:13    
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]    

Jaak. 2:8    
Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein.
[3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]    

1. Piet. 4:8
Ennen kaikkea pysykää kestävinä keskinäisessä rakkaudessanne, sillä "rakkaus peittää paljotkin synnit".
[Sananl. 10:12; 1. Kor. 13:7; Jaak. 5:20]

Sapattina ei saanut kantaa tavaroita ulkona, se
on kirjoitettuna Mooseksen laissa - ei ole vain
jokin isien perinnäissääntö. Sillä säädöksellä oli
tarkoitus estää kaikki omien asioiden tekeminen
sapattina ja työnteko.
Ankarin käsky oli, ettei saa Jumalan rinnalle
asettaa mitään tai ketään. Jeesus teki itsestään
Jumalan vertaisen. Mutta kahta Jumalaa ei voi olla.

Mutta lainvaatijat eivät ole uskovaisia ja siksi
he eivät käsitä, että Jeesus on Jumala ja että
Hänessä ei ole sapatinrikkomistakaan, sillä Hän
on sapaptinkin Herra.

32

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veli Herrassa

      Matt. 23:23
      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset,
      te ulkokullatut,
      kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä
      laissa on tärkeintä:
      oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden!
      Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

      Kun uskollisuus on sapattia ja kymmenyksiä
      tärkeämpi, niin miksi emme sitten alkaisi
      harjoittaa uskollisuutta.
      Tiedämmehän että rakkauden teot lähimmäistä kohtaan ovat parahinta uskollisuutta.

    • itsestään

      Isänsä vertaista.

      Jeesus sanoi, että Isä on minua suurempi. Jeesuksen korottaja on Isä, eikä Jeesus itse.
      Lusiferi halusi itse korottaa itsensä ja kuinka siinä kävikään.

      Älä tee Jeesukseta lain rikkojaa!
      Kuka sinun pelastaja sitten on, jos ei Jeesus pystynyt lakia täyttämään?

      • Johannes oli Jeesuksen rakkain ja lähin oppilas.
        Joten ei se panettelua ollut, kun Johannes näki
        evankelistana - silminnäkijänä - Jeesuksen tehneen
        itsensä Jumalan vertaiseksi ja sapatin Herraksi.
        Kyllä monet näkivät, että Betesdalla parantunut
        mies teki työtä käskettyä ja kanniskeli vuodettaan.
        Sen olisi voinut unohtaa kokonaan ja mies olisikin
        sen kernaasti jättänyt muille, mutta käsky on käsky.

        ONKO JEESUS ISÄNSÄ VERTAINEN ?
        - suurinta mahdollista valtaa on anteeksianto

        Mark. 2:10
        Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" - - hän puhui nyt halvaantuneelle --

        Asiayhteys - Mark 2:5-12

        5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi halvaantuneelle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi." [Luuk. 7:48]
        6
        Mutta siellä istui myös muutamia lainopettajia, ja he sanoivat itsekseen:
        7
        "Miten hän tuolla tavalla puhuu? Hän herjaa Jumalaa. Kuka muu kuin Jumala voi antaa syntejä anteeksi?" [Matt. 9:3 | Ps. 32:5, 103:3, 130:4; Jes. 55:7; Dan. 9:9]
        8
        Jeesus tunsi heti hengessään, mitä he ajattelivat, ja sanoi heille: "Kuinka te tuollaista ajattelette?
        9
        Kumpi on helpompaa, sanoa halvaantuneelle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja kävele'?
        10
        Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" - - hän puhui nyt halvaantuneelle --
        11
        "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
        12
        Silloin mies heti nousi, otti vuoteensa ja käveli pois kaikkien nähden. Kaikki olivat tästä hämmästyksissään, ylistivät Jumalaa ja sanoivat: "Tällaista emme ole ikinä nähneet." [Matt. 9:33]

        Matt 28:18-20
        18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


        JOHANNEKSEN HENK.KOHT. TODISTUS JUMALASTA

        Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.



        Apostoli Tuomaksen todistus:

        Joh. 20:28
        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Jeesus ei ole Miiakel vaan Jumala, Jumalasta syntynyt.


      • Pysty lakia täyttämään

        Mutta onko sulla lukihäiriö?
        AVK sanoi, että lainoppineiden edessä Jeesus tosin
        kiistatta rikkoi kymmentä käskyä, mutta ei
        Jumalan edessä. Sillä Jeesus katsoi rakkauteen ja
        rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa.
        Ja Jumala on rakkaus. Ei Jumala ole ikuinen laki
        vaan ikuinen rakkaus.

        Ei laki pysi iäti, vaan "niin pysyvät nyt nämä
        kolme: usko, toivo ja rakkaus ja suurin niistä
        on rakkaus".

        Tosi_uskova


    • hirvas

      jo tehtävänsä sellaisessa ihmisessä, joka on tehnyt parannuksen uskonut evankeliumiin ja käynyt kasteella. Hänellä on opettajana Pyhä Henki.
      Kun Raamattu ilmoittaa, että laki on kasvattaja Kristukseen, niin uskoon tulleessa ihmisessä laki on tehnyt tehtävänsä. Sen todistaa Jumalan pyhä sana näin:

      Room. 8:2
      Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

      Gal. 5:6
      Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

      Kristus vapautti meidät laista rakkauteen.

      • on ensinnäkin

        ikuinen, sen täyttäminen on välttämätöntä iankaikkisessa elämässä, "Lain täyttäjä" on vailla syntiä (synnitön) ja siksi mahdollinen iankaikkiseen elämään. Jeesus täytti lain niiden puolesta jotka ovat hänen omiaan mutta ei Jeesus poistanut lakia ...


      • Eki.

        Gal.3:24. "Laista on tullut kasvattaja Kristukseen"

        Gal.3:25."Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia"

        Nyt meitä kasvattaa armo,kun usko on tullut meihin.


      • Jumalan tahtoa.

        Höpö höpö, kun vain näkisi.
        Ainakin kolmannessa polvessa synti rehottaa saarnamiesten keskuudessa.
        Siinä vain lopsitaan synnit anteeksi ja se vain jatkuu. Siihen rakkauteen vapauttanut uskomassa olevat, niin rakkaus on sitä lihallista jopa siinämielessä, että oikeuskin on tuominnut vankeuteen. Koko kylä ja tällä tarkoitan sitä porukkaa, joka ei ole tämän liemen talutusnuorassa ylenkatsoo sen uskon. Siinä olisi lailla tehtävää, mutta se on menettänyt merkityksensä. Armon nimissä on lupa tehdä mitä vain, koska perisyntioppi tekee kristillisen kristuskuvaisen elämän mahdottomaksi.
        Tee siinä evankeliumintyötä kääntymättömän kohdalla.
        Lisäisin tuohon lainaamaasi Room 8:2 sen, että se ei kumoa Jumalan tahtoa vaan synnin ja kuolema laki. Eli on kahdesta eri asiasta kyse.
        Selaapa hieman laajemmin noita kohtia, niin avautuisi paikka.
        Se kenttä mistä hirvas nyt puhun ja kun taidat asua siellä pohjoseemmassa, niin se on ympärilläsi.
        Tulin tuossa eilen sieltäpäin, niin meinasin oksentaa kaiken sen saastan keskellä, mitä sain todella kuulla. Varmistin vielä sen todenperäisyyden kristityltä kirkon työntekijältä, kun en oikein meinannut uskoa korviani. Toi vielä asian laajemmalti mitä edes minulle sanottiin kentällä.

        Eli onko uskomme sitä, että ihmiset oksentavat meidän käsien hedelmistä tekemisiemme tähden edessämme.
        He kieltäytyvät uskomasta koko Pyhään Jumalaan aivan tästä seikasta johtuen. Mikään kun ei ole Pyhää sydämessämme, olemme pahempia kuin pakanat.
        Jumala on Pyhä, ja HÄN on asettanut PYHÄN päämäärän eteenmme, jonka edessä meidän on kumarruttava. Millään perisyntioppi käsitteillä meillä ei ole lupa löysätä elämästä Pyhyyttä ja sen mukaisesti ojentautumista.
        Eli laki, Jumalan Pyhä tahto on oltava sydämessä, koska synti edelleen vaikuttaa lihassa.
        Muutoinhan se jatkuva saastainen toiminta ei eläisi siellä, jos se Pyhä Henki lihan kanssa veisi kultaista kaitaa tietä eteenpäin.
        Vai väittäsitkö, että nämä saarnamiehet eivät ole uskomassa ollenkaan? Ainakin omasta mielestään he ovat ja heitä kuunnellaan oikein.......
        Älkää tehkö Jumalan lakia mitättömäksi armokustannuksen varjossa.
        Kaikki meidät tuomitsee sana. Minutkin.
        Kristuksen armon saan lukea kohdalleni, mutta minun on vaellettava siinä ja tietoisesti.
        Laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
        Vai eikö se hallitse? Eikö syntiä saa sanoa synniksi?
        Laki on niin kauan kuin taivas ja maa on.
        No kumoutuuko?
        Vain armon alla elävälle, synnin ja kuoleman laki on kumottu ja se on aivan eri asia, kuin Jumalan tahdon laki, ei pidä sekoittaa lakeja.
        Jumalan tahdon laki, se johtaa Pyhän Hengen kautta tekemään niitä tekoja, jotka eivät satuta itseä ja suhdetta lähimmäiseen sekä Jumalaan.


      • Täytä lakia???
        on ensinnäkin kirjoitti:

        ikuinen, sen täyttäminen on välttämätöntä iankaikkisessa elämässä, "Lain täyttäjä" on vailla syntiä (synnitön) ja siksi mahdollinen iankaikkiseen elämään. Jeesus täytti lain niiden puolesta jotka ovat hänen omiaan mutta ei Jeesus poistanut lakia ...

        Näen monta rikettä kontolalsi, varsinkin pahinta,
        rakkaudettomuutta!

        Onko tämä Jumalan lakia?:

        Sapatin rikkojan rangaistus - 4.Ms.15.

        32 Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.
        33 Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin ja kansan eteen.
        34 Miestä pidettiin vangittuna, koska ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.
        35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella."
        36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti.

        Uhmasiko Jeesus tuota sapattilakia?
        Joh. 5.
        8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
        9 Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.

        Näyttikö Jeesus olevansa Jumalan vertainen
        jumala?

        2.Ms.20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Matt. 7:29
        sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
        Matt. 9:6
        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
        Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Mark. 1:22
        Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
        Mark. 2:10
        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
        Mark. 3:15
        ja heillä oli oleva valta ajaa ulos riivaajia.
        Luuk. 5:24
        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

        Tarkk'ampuja


      • eivät ole lain pitäjiä
        Täytä lakia??? kirjoitti:

        Näen monta rikettä kontolalsi, varsinkin pahinta,
        rakkaudettomuutta!

        Onko tämä Jumalan lakia?:

        Sapatin rikkojan rangaistus - 4.Ms.15.

        32 Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.
        33 Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin ja kansan eteen.
        34 Miestä pidettiin vangittuna, koska ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.
        35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella."
        36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti.

        Uhmasiko Jeesus tuota sapattilakia?
        Joh. 5.
        8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
        9 Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.

        Näyttikö Jeesus olevansa Jumalan vertainen
        jumala?

        2.Ms.20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Matt. 7:29
        sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
        Matt. 9:6
        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
        Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Mark. 1:22
        Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
        Mark. 2:10
        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
        Mark. 3:15
        ja heillä oli oleva valta ajaa ulos riivaajia.
        Luuk. 5:24
        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

        Tarkk'ampuja

        ei ole mitään sen asian kanssa että onko laki olemassa vai ei.

        Jumalan Lain mukaan eläminen tarkoittaa elämistä ILMAN syntiä. Jo yksikin synti ja olet lain rikkoja .. Siksihän juuri Jeesus lain täyttikin meidän edestämme.


        Jumala haluaisi että jokainen voisi täyttää lain ja siis elää ilman syntiä - mutta koska ihminen luopui Hänestä oli Jumalan Pojan tehtävä se meidän edestämme. Mutta että laki olisi poistettu - ei ole poistettu vaan täyttetty-


      • hirvas
        on ensinnäkin kirjoitti:

        ikuinen, sen täyttäminen on välttämätöntä iankaikkisessa elämässä, "Lain täyttäjä" on vailla syntiä (synnitön) ja siksi mahdollinen iankaikkiseen elämään. Jeesus täytti lain niiden puolesta jotka ovat hänen omiaan mutta ei Jeesus poistanut lakia ...

        mitä vain, ja uskoa lahkojen opetuksiin, Ei se ole kiellettyä, muttei sellaisia höpötyksiä pidä puhua Jumalan sanana, koska Raamattu ei sellaista opeta.


      • hirvas
        Jumalan tahtoa. kirjoitti:

        Höpö höpö, kun vain näkisi.
        Ainakin kolmannessa polvessa synti rehottaa saarnamiesten keskuudessa.
        Siinä vain lopsitaan synnit anteeksi ja se vain jatkuu. Siihen rakkauteen vapauttanut uskomassa olevat, niin rakkaus on sitä lihallista jopa siinämielessä, että oikeuskin on tuominnut vankeuteen. Koko kylä ja tällä tarkoitan sitä porukkaa, joka ei ole tämän liemen talutusnuorassa ylenkatsoo sen uskon. Siinä olisi lailla tehtävää, mutta se on menettänyt merkityksensä. Armon nimissä on lupa tehdä mitä vain, koska perisyntioppi tekee kristillisen kristuskuvaisen elämän mahdottomaksi.
        Tee siinä evankeliumintyötä kääntymättömän kohdalla.
        Lisäisin tuohon lainaamaasi Room 8:2 sen, että se ei kumoa Jumalan tahtoa vaan synnin ja kuolema laki. Eli on kahdesta eri asiasta kyse.
        Selaapa hieman laajemmin noita kohtia, niin avautuisi paikka.
        Se kenttä mistä hirvas nyt puhun ja kun taidat asua siellä pohjoseemmassa, niin se on ympärilläsi.
        Tulin tuossa eilen sieltäpäin, niin meinasin oksentaa kaiken sen saastan keskellä, mitä sain todella kuulla. Varmistin vielä sen todenperäisyyden kristityltä kirkon työntekijältä, kun en oikein meinannut uskoa korviani. Toi vielä asian laajemmalti mitä edes minulle sanottiin kentällä.

        Eli onko uskomme sitä, että ihmiset oksentavat meidän käsien hedelmistä tekemisiemme tähden edessämme.
        He kieltäytyvät uskomasta koko Pyhään Jumalaan aivan tästä seikasta johtuen. Mikään kun ei ole Pyhää sydämessämme, olemme pahempia kuin pakanat.
        Jumala on Pyhä, ja HÄN on asettanut PYHÄN päämäärän eteenmme, jonka edessä meidän on kumarruttava. Millään perisyntioppi käsitteillä meillä ei ole lupa löysätä elämästä Pyhyyttä ja sen mukaisesti ojentautumista.
        Eli laki, Jumalan Pyhä tahto on oltava sydämessä, koska synti edelleen vaikuttaa lihassa.
        Muutoinhan se jatkuva saastainen toiminta ei eläisi siellä, jos se Pyhä Henki lihan kanssa veisi kultaista kaitaa tietä eteenpäin.
        Vai väittäsitkö, että nämä saarnamiehet eivät ole uskomassa ollenkaan? Ainakin omasta mielestään he ovat ja heitä kuunnellaan oikein.......
        Älkää tehkö Jumalan lakia mitättömäksi armokustannuksen varjossa.
        Kaikki meidät tuomitsee sana. Minutkin.
        Kristuksen armon saan lukea kohdalleni, mutta minun on vaellettava siinä ja tietoisesti.
        Laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
        Vai eikö se hallitse? Eikö syntiä saa sanoa synniksi?
        Laki on niin kauan kuin taivas ja maa on.
        No kumoutuuko?
        Vain armon alla elävälle, synnin ja kuoleman laki on kumottu ja se on aivan eri asia, kuin Jumalan tahdon laki, ei pidä sekoittaa lakeja.
        Jumalan tahdon laki, se johtaa Pyhän Hengen kautta tekemään niitä tekoja, jotka eivät satuta itseä ja suhdetta lähimmäiseen sekä Jumalaan.

        ihmisoppeja vaan Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Silloin jos ihmiset kuuluvat "saastaan" eivätkä lähde sieltä pois, tilanne on kuvailemasi. Minä olen jättänyt saastan ja elän Jeesuksessa.


      • Eki.
        eivät ole lain pitäjiä kirjoitti:

        ei ole mitään sen asian kanssa että onko laki olemassa vai ei.

        Jumalan Lain mukaan eläminen tarkoittaa elämistä ILMAN syntiä. Jo yksikin synti ja olet lain rikkoja .. Siksihän juuri Jeesus lain täyttikin meidän edestämme.


        Jumala haluaisi että jokainen voisi täyttää lain ja siis elää ilman syntiä - mutta koska ihminen luopui Hänestä oli Jumalan Pojan tehtävä se meidän edestämme. Mutta että laki olisi poistettu - ei ole poistettu vaan täyttetty-

        ´


      • Kiinni synnissä!
        Jumalan tahtoa. kirjoitti:

        Höpö höpö, kun vain näkisi.
        Ainakin kolmannessa polvessa synti rehottaa saarnamiesten keskuudessa.
        Siinä vain lopsitaan synnit anteeksi ja se vain jatkuu. Siihen rakkauteen vapauttanut uskomassa olevat, niin rakkaus on sitä lihallista jopa siinämielessä, että oikeuskin on tuominnut vankeuteen. Koko kylä ja tällä tarkoitan sitä porukkaa, joka ei ole tämän liemen talutusnuorassa ylenkatsoo sen uskon. Siinä olisi lailla tehtävää, mutta se on menettänyt merkityksensä. Armon nimissä on lupa tehdä mitä vain, koska perisyntioppi tekee kristillisen kristuskuvaisen elämän mahdottomaksi.
        Tee siinä evankeliumintyötä kääntymättömän kohdalla.
        Lisäisin tuohon lainaamaasi Room 8:2 sen, että se ei kumoa Jumalan tahtoa vaan synnin ja kuolema laki. Eli on kahdesta eri asiasta kyse.
        Selaapa hieman laajemmin noita kohtia, niin avautuisi paikka.
        Se kenttä mistä hirvas nyt puhun ja kun taidat asua siellä pohjoseemmassa, niin se on ympärilläsi.
        Tulin tuossa eilen sieltäpäin, niin meinasin oksentaa kaiken sen saastan keskellä, mitä sain todella kuulla. Varmistin vielä sen todenperäisyyden kristityltä kirkon työntekijältä, kun en oikein meinannut uskoa korviani. Toi vielä asian laajemmalti mitä edes minulle sanottiin kentällä.

        Eli onko uskomme sitä, että ihmiset oksentavat meidän käsien hedelmistä tekemisiemme tähden edessämme.
        He kieltäytyvät uskomasta koko Pyhään Jumalaan aivan tästä seikasta johtuen. Mikään kun ei ole Pyhää sydämessämme, olemme pahempia kuin pakanat.
        Jumala on Pyhä, ja HÄN on asettanut PYHÄN päämäärän eteenmme, jonka edessä meidän on kumarruttava. Millään perisyntioppi käsitteillä meillä ei ole lupa löysätä elämästä Pyhyyttä ja sen mukaisesti ojentautumista.
        Eli laki, Jumalan Pyhä tahto on oltava sydämessä, koska synti edelleen vaikuttaa lihassa.
        Muutoinhan se jatkuva saastainen toiminta ei eläisi siellä, jos se Pyhä Henki lihan kanssa veisi kultaista kaitaa tietä eteenpäin.
        Vai väittäsitkö, että nämä saarnamiehet eivät ole uskomassa ollenkaan? Ainakin omasta mielestään he ovat ja heitä kuunnellaan oikein.......
        Älkää tehkö Jumalan lakia mitättömäksi armokustannuksen varjossa.
        Kaikki meidät tuomitsee sana. Minutkin.
        Kristuksen armon saan lukea kohdalleni, mutta minun on vaellettava siinä ja tietoisesti.
        Laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
        Vai eikö se hallitse? Eikö syntiä saa sanoa synniksi?
        Laki on niin kauan kuin taivas ja maa on.
        No kumoutuuko?
        Vain armon alla elävälle, synnin ja kuoleman laki on kumottu ja se on aivan eri asia, kuin Jumalan tahdon laki, ei pidä sekoittaa lakeja.
        Jumalan tahdon laki, se johtaa Pyhän Hengen kautta tekemään niitä tekoja, jotka eivät satuta itseä ja suhdetta lähimmäiseen sekä Jumalaan.

        ### Minkä tehtävän? Senkö, ettei sitä enää ole
        Kirjoittanut: Jumalan tahtoa. 24.8.2008 klo 19.57
        Höpö höpö, kun vain näkisi. ###

        Ei se sinua koskekaan, vapaus laista. Vaan ainoastaan niitä, jotka jo ovat
        ottaneet opikseen laista ja kipinkapin rientäneet Jeesuksen syliin turvaan!
        Lain täytyy ensin sinut paljastaa ...

        Syntien anteeksisaaminenkaan ei ketä tahansa tee syntiä karttavaksi.
        Jeesus kertoo miehestä, joka vapauduttuaan tuli voimansa tuntoon ja
        oli entistäkin laillisempi ja armottomampi. Mutta hänen loppunsa oli
        aivan kaamea. Uusi kierre lain ja synnin vankilassa, kunnes oppisi
        jakamaan sitä, mitä on saanut.
        Et pääse lain alta, ennenkuin olet hylännyt viimeisenkin vikoilusi!

        Matt 18:31-34
        31
        Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32
        Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33
        eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34
        Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.

        LAINOPETTAJA EI TIEDÄ MIKÄ ON JUMALAN TAHTO?

        # Jumalan tahdon laki #
        Etkö tosiaan, Atte, tiennyt, että Jumalan tahto on usko Jeesukseen?!

        Joh 6:27-29
        27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
        28
        Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
        29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Etkö tiennyt, että Jumalan teko on päästä irti laista ja armon alla vaeltamaan?
        Sillä "kirjaimen vanha" tarkoittaa kymmenestä käskystä jankuttamista!
        .
        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,


        Lainopettajana et ikinä opi armahtamaan tai rakastamaan!!!


      • tarkoitat
        hirvas kirjoitti:

        ihmisoppeja vaan Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Silloin jos ihmiset kuuluvat "saastaan" eivätkä lähde sieltä pois, tilanne on kuvailemasi. Minä olen jättänyt saastan ja elän Jeesuksessa.

        Miten jeesuksessa eletään?

        Voisiko elää jossakin toisessa kuolleessa ihmisessä?


      • kunnioitat Luojaasi
        hirvas kirjoitti:

        ihmisoppeja vaan Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Silloin jos ihmiset kuuluvat "saastaan" eivätkä lähde sieltä pois, tilanne on kuvailemasi. Minä olen jättänyt saastan ja elän Jeesuksessa.

        pitämällä pyhänä sen päivän, minkä JUMALA pyhitti!

        Et ole riippuvainen siitä, mitä mieltä ihmiset tästä ovat, vaan pidät tärkeämpänä sen, että mitä mieltä Jumala on.

        "Antakaa kunnia Jumalalle korkeudessa, sillä Hän on tehnyt taivaan ja maan ja merten lähteet!"

        MUISTA pitää pyhänä se päivä, jonka Jumala pyhitti. Ei senvuoksi, että siitä jotakin hyötyisit, vaan tee se rakkaudesta Luojaasi ja Lunastajaasi.


      • Lakitietoinen
        eivät ole lain pitäjiä kirjoitti:

        ei ole mitään sen asian kanssa että onko laki olemassa vai ei.

        Jumalan Lain mukaan eläminen tarkoittaa elämistä ILMAN syntiä. Jo yksikin synti ja olet lain rikkoja .. Siksihän juuri Jeesus lain täyttikin meidän edestämme.


        Jumala haluaisi että jokainen voisi täyttää lain ja siis elää ilman syntiä - mutta koska ihminen luopui Hänestä oli Jumalan Pojan tehtävä se meidän edestämme. Mutta että laki olisi poistettu - ei ole poistettu vaan täyttetty-

        Totta mooses, oikein sanot, ettei teoilla ja lailla
        ole mitään tekemistä keskenään. Ja Paavali sanookin,
        että hyvä laki on voimaton ja hyödytön juuri siksi,
        ettet sinä tai joku toinenkaan pysty lakia pitämään.

        Eikö ole siltikin siunattu asia, että moraalilaki
        ajaa moraalittomat Jeesuksen luokse? Sinäkin vielä
        opit, opit pysymään armossa Kristuksessa, niin ettei
        lain kautta tuleva riittämättömyyden tunne vaivaa!

        Room. 8:3
        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

        On silti hyvä olla lihaa syömättä ja viiniä
        juomatta. Siinä miljöössä, mihin sellainen ei
        kuulu ...

        Room. 8:3
        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 14:21
        Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.


      • Vasta sit heittäisit tappav...
        kunnioitat Luojaasi kirjoitti:

        pitämällä pyhänä sen päivän, minkä JUMALA pyhitti!

        Et ole riippuvainen siitä, mitä mieltä ihmiset tästä ovat, vaan pidät tärkeämpänä sen, että mitä mieltä Jumala on.

        "Antakaa kunnia Jumalalle korkeudessa, sillä Hän on tehnyt taivaan ja maan ja merten lähteet!"

        MUISTA pitää pyhänä se päivä, jonka Jumala pyhitti. Ei senvuoksi, että siitä jotakin hyötyisit, vaan tee se rakkaudesta Luojaasi ja Lunastajaasi.

        Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven ...


      • hirvas
        tarkoitat kirjoitti:

        Miten jeesuksessa eletään?

        Voisiko elää jossakin toisessa kuolleessa ihmisessä?

        2. Kor. 13:4
        Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta ME ELÄMME hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.


      • hirvas
        kunnioitat Luojaasi kirjoitti:

        pitämällä pyhänä sen päivän, minkä JUMALA pyhitti!

        Et ole riippuvainen siitä, mitä mieltä ihmiset tästä ovat, vaan pidät tärkeämpänä sen, että mitä mieltä Jumala on.

        "Antakaa kunnia Jumalalle korkeudessa, sillä Hän on tehnyt taivaan ja maan ja merten lähteet!"

        MUISTA pitää pyhänä se päivä, jonka Jumala pyhitti. Ei senvuoksi, että siitä jotakin hyötyisit, vaan tee se rakkaudesta Luojaasi ja Lunastajaasi.

        kaikissa, jotka Häneen uskovat ja Hänen Henkensä ohjaa ja opettaa, emme tarvitse ihmislahkoja vääristelemmän pyhää todistusta.


      • noudatat
        kunnioitat Luojaasi kirjoitti:

        pitämällä pyhänä sen päivän, minkä JUMALA pyhitti!

        Et ole riippuvainen siitä, mitä mieltä ihmiset tästä ovat, vaan pidät tärkeämpänä sen, että mitä mieltä Jumala on.

        "Antakaa kunnia Jumalalle korkeudessa, sillä Hän on tehnyt taivaan ja maan ja merten lähteet!"

        MUISTA pitää pyhänä se päivä, jonka Jumala pyhitti. Ei senvuoksi, että siitä jotakin hyötyisit, vaan tee se rakkaudesta Luojaasi ja Lunastajaasi.

        # MUISTA pitää pyhänä se päivä, jonka Jumala pyhitti# .... Mistä löytyy tällainen käsky?


      • Eki.
        Lakitietoinen kirjoitti:

        Totta mooses, oikein sanot, ettei teoilla ja lailla
        ole mitään tekemistä keskenään. Ja Paavali sanookin,
        että hyvä laki on voimaton ja hyödytön juuri siksi,
        ettet sinä tai joku toinenkaan pysty lakia pitämään.

        Eikö ole siltikin siunattu asia, että moraalilaki
        ajaa moraalittomat Jeesuksen luokse? Sinäkin vielä
        opit, opit pysymään armossa Kristuksessa, niin ettei
        lain kautta tuleva riittämättömyyden tunne vaivaa!

        Room. 8:3
        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

        On silti hyvä olla lihaa syömättä ja viiniä
        juomatta. Siinä miljöössä, mihin sellainen ei
        kuulu ...

        Room. 8:3
        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 14:21
        Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.

        Gal.3:10."Sillä kaikki jotka perustautuvat lain tekoihin,ovat kirouksen alaisia, sillä kirjoitettu on:Kirottu olkoon jokainen,joka ei pysy kaikessa,mikä on kirjoitettuna lain kirjassa,niin että hän sen tekee"

        Jos kerran lain tielle lähtee se on kaikki tai ei mitään,ei riitä edes 10-käskyä.


      • edelleen.
        Kiinni synnissä! kirjoitti:

        ### Minkä tehtävän? Senkö, ettei sitä enää ole
        Kirjoittanut: Jumalan tahtoa. 24.8.2008 klo 19.57
        Höpö höpö, kun vain näkisi. ###

        Ei se sinua koskekaan, vapaus laista. Vaan ainoastaan niitä, jotka jo ovat
        ottaneet opikseen laista ja kipinkapin rientäneet Jeesuksen syliin turvaan!
        Lain täytyy ensin sinut paljastaa ...

        Syntien anteeksisaaminenkaan ei ketä tahansa tee syntiä karttavaksi.
        Jeesus kertoo miehestä, joka vapauduttuaan tuli voimansa tuntoon ja
        oli entistäkin laillisempi ja armottomampi. Mutta hänen loppunsa oli
        aivan kaamea. Uusi kierre lain ja synnin vankilassa, kunnes oppisi
        jakamaan sitä, mitä on saanut.
        Et pääse lain alta, ennenkuin olet hylännyt viimeisenkin vikoilusi!

        Matt 18:31-34
        31
        Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32
        Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33
        eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34
        Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.

        LAINOPETTAJA EI TIEDÄ MIKÄ ON JUMALAN TAHTO?

        # Jumalan tahdon laki #
        Etkö tosiaan, Atte, tiennyt, että Jumalan tahto on usko Jeesukseen?!

        Joh 6:27-29
        27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
        28
        Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
        29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Etkö tiennyt, että Jumalan teko on päästä irti laista ja armon alla vaeltamaan?
        Sillä "kirjaimen vanha" tarkoittaa kymmenestä käskystä jankuttamista!
        .
        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,


        Lainopettajana et ikinä opi armahtamaan tai rakastamaan!!!

        Edelleen höpö höpö, sanahelinääsi vailla pohjaa.
        Eli veljiesi kaltaiset oksettavat heitä, joille heidän pitäisi olla Kristuksen esimerkkinä.
        Ovat armon muuttaneet riettaudeksi.
        Et tunne "kristittyä kentää" kirjoituksestasi päätellen.


      • lepopäivä
        noudatat kirjoitti:

        # MUISTA pitää pyhänä se päivä, jonka Jumala pyhitti# .... Mistä löytyy tällainen käsky?

        on myöskin yksi kymmenestä käskystä. ONKO NOIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ YKSINKERTAISTA ASIAA? Siis pidä pyhäpäivänäsi SE PÄIVÄ, jonka itse Jumala pyhitti. Jumalassa ei ole vaihteen varjoakaan, joten Hänen pyhityksensä ON IKUINEN ja MUUTTUMATON.


      • hirvas kirjoitti:

        kaikissa, jotka Häneen uskovat ja Hänen Henkensä ohjaa ja opettaa, emme tarvitse ihmislahkoja vääristelemmän pyhää todistusta.

        Joh. 16:13
        Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        Joh. 2:25
        eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on.

        1. Joh. 2:27
        Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Hirvas on oikeassa - emme ole minkään uuden opin
        tarpeessa, vaan Raamatun sana riittää, sillä
        Pyhä Henki ammentaa siitä meille viisautta.
        Ja kaikkea, mitä Jeesuksella ja Jeesuksessa on,
        sitä Henki jakaa tahtonsa mukaan.


        1. Kor. 12:11
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        1. Kor. 15:38
        Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.


        Minua itsekästä ... tämmöisellä hyvällä linkillä Raamattuun Herran
        Henki juuri minua valisti, muistutti:
        Hepr. 13:16
        Mutta älkää unhottako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä senkaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy.


      • voi...
        lepopäivä kirjoitti:

        on myöskin yksi kymmenestä käskystä. ONKO NOIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ YKSINKERTAISTA ASIAA? Siis pidä pyhäpäivänäsi SE PÄIVÄ, jonka itse Jumala pyhitti. Jumalassa ei ole vaihteen varjoakaan, joten Hänen pyhityksensä ON IKUINEN ja MUUTTUMATON.

        missä käsketään pitää pyhänä lauantaipäivä?

        MUISTA PYHITTÄÄ!!! voihan sitä pyhittää, minkä päivän vaan, vaikka en edes tiedä, mitä pyhittämisellä tarkoitetaan.


      • Ootpas hävytön
        edelleen. kirjoitti:

        Edelleen höpö höpö, sanahelinääsi vailla pohjaa.
        Eli veljiesi kaltaiset oksettavat heitä, joille heidän pitäisi olla Kristuksen esimerkkinä.
        Ovat armon muuttaneet riettaudeksi.
        Et tunne "kristittyä kentää" kirjoituksestasi päätellen.

        "Ovat armon muuttaneet riettaudeksi", väität.
        Mutta asia on niinpäin, että pumpulissa kasvaneet
        eivät käsitä olevansa syntisäkkejä.
        Armahdettu arvostaa armahdusta ja karttaa pahaa.

        Room. 5:20
        Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,


      • Että MUISTAT
        voi... kirjoitti:

        missä käsketään pitää pyhänä lauantaipäivä?

        MUISTA PYHITTÄÄ!!! voihan sitä pyhittää, minkä päivän vaan, vaikka en edes tiedä, mitä pyhittämisellä tarkoitetaan.

        pitää sen pyhänä, siis erilaisena kuin arkipäivä on.Kuutena päivänä Jumala loi maailman ja kaikki mitä siinä on, mutta seitsemännen päivän Jumala lepäsi. Niin Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän muista päivistä pyhäpäiväksi ja lepopäiväksi. Jeesus sanoi sapatin olevan ihmistä varten, eikä ihmisen sapattia varten.

        Sapatti on siis se päivä, jolloin ihminen saa levätä kaikesta työstänsä ja omistaa sen päivän erikoisesti hengellisille asioille. Jättää arkiset murheet. Se on siunaus itsekullekin ihmiselle, joka näin tekee.


      • Mutta tämä sopii Ekiin
        Eki. kirjoitti:

        Gal.3:10."Sillä kaikki jotka perustautuvat lain tekoihin,ovat kirouksen alaisia, sillä kirjoitettu on:Kirottu olkoon jokainen,joka ei pysy kaikessa,mikä on kirjoitettuna lain kirjassa,niin että hän sen tekee"

        Jos kerran lain tielle lähtee se on kaikki tai ei mitään,ei riitä edes 10-käskyä.

        Ainakin hengellisesti selitettynä

        Joh. 1:47
        Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"


      • sapatti-iestä
        Että MUISTAT kirjoitti:

        pitää sen pyhänä, siis erilaisena kuin arkipäivä on.Kuutena päivänä Jumala loi maailman ja kaikki mitä siinä on, mutta seitsemännen päivän Jumala lepäsi. Niin Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän muista päivistä pyhäpäiväksi ja lepopäiväksi. Jeesus sanoi sapatin olevan ihmistä varten, eikä ihmisen sapattia varten.

        Sapatti on siis se päivä, jolloin ihminen saa levätä kaikesta työstänsä ja omistaa sen päivän erikoisesti hengellisille asioille. Jättää arkiset murheet. Se on siunaus itsekullekin ihmiselle, joka näin tekee.

        Ap. t. 15:10
        Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]


    • jos uhmari, teki

      syntiä eikä voi ketään pelastaa. Siis ei uhmannut.

      • Uhmaavat !!!

        Ap. t. 15:10
        Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]

        Olkaatten siunatut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe