myyrmäki

asuinpaikkana

hei, olen etsimässä vantaalta kämppää. onko myyrmäki alueena, millainen?

18

3173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Z4gat0

      En suosittele ollenkaan. Hyvin rauhaton alue. Paljon juoppoja,maahanmuuttajia,huumehörhöjä,sossupummeja sun muita. Toki hieman "rauhallisempia" kortteleita löytyy. Ainoat hyvät asiat alueella on hyvät palvelut joka suuntaan. Jos todellakin haluat asua myyrmäen alueelta, kokeile kaivokselaa. Se on huomattavasti parempi alue, ja on ihan myyrmäen lähellä.

      • Anonyymi

        Myyrmäen on somalit vallanneet ei kantsi muuttaa. Mutta onneksi yksi somali on vähemmän kun eivät edes osaa skuuteilla ajella luulevat olevansa autiomaassa kun eivät osaa lukea liikennesääntöjä. Ei suomipoika sure somaleita kauheita roskasakkia.


    • Länsi-Vantaa

      Jos arvostat hyvi yhteyksiä, rataa ja isojen ostoskeskusten palveluja, ja olet valmis hiukan maksamaankin noista asioista, niin Myyrmäki on hyvä valinta. Länsi-Vantaa on hiukan kalliimpaa ja halutumpaa kuin Itä-Vantaa, joten saat maksaa Myyrmäestä samanlaisesta asunnosta enemmän kuin esim. Hakunilasta.

      Kaivokselan puoli on rauhallisempaa, mutta ei Myyrmannin puolikaan paha ole. Uusi Kilterinmäki on oikein hyvä alue. Rauhallisempihan Myyrmäen aseman seutu on kuin esim. Pasila, Malminkartano tai Martinlaakso. Itäpuolen ostareista nyt puhumattakaan.

      • länsivantaalainen

        Myyrmäki ei todellakaa ole rauhatonta aluetta, jonka luulisin tietävän ensimmäistä vastaajaa paremmin, koska asun itse alueella ja olen asunut kohta 30 vuotta...

        Myyrmäki on lähes 15 000 asukkaan "pikkukaupunki", jossa on hyvät palvelut ja joukkoliikenneyhteydet. Toki tuohon 15 000 asukkaaseen mahtuu kaikenlaista porukkaa (ja hyvä niin), mutta yleisesti ottaen alue on omistusasuntovaltaista ja ns "lähiöistä" ehdottomasti parhaimmistoa. Termi lähiö kuvaa Myyrmäen osalta parhaiten kaupunkikuvaa, mutta toiminnallisesti alue on monipuolinen, koska asukkaiden lisäksi työpaikkojakin on reilusti.

        Myyrmäen tulevaisuus vaikuttaa erittäin hyvältä: se sijaitsee keskellä pääkaupunkiseutua, kaupallisen keskuksen suunnittelu etenee (tonttivaraukset juuri tehty Cityconille), täydennysrakentamisen mahdollisuuksia on kaavoissa ja Helsinki rakentaa Kuninkaantammen ja Honkasuon alueet viereen, jotka tukevat Myyrmäen aluekeskusta. Lisäksi Kehärata yhdistää tämän keskellä pääkaupunkiseutua olevan "pikkukaupungin" seudun muihin alueisiin (erit. työpaikkoihin) ja lentoasemaan...lisäksi pohjoiseen tulee uusi Marja-Vantaan kaupunginosa... Eli keskeinen sijainti vain vahvistuu.

        Siis kannattaa todellakin muuttaa alueelle, myös lähiympäristön pientaloalueet ovat hyvä vaihtoehto lapsiperheille... hintataso on nousemassa, mutta ei vielä liian kova odotusarvoon nähden.


    • PeruuTaa

      Itse olen puolisen vuotta asustellut Myyrmäestä ja olen tyytyväinen valintaani. Rauhallista meininkiä on ollut, itse kun ei ole tapana heilua aseman seudulla yöllä.

    • deli_kiz

      No siinä on tosi hyvät kulkuyhteydet ja kaupat lähellä, onhan siinä asemalla niitä humalaisia kun 3 vai 4 ravintollaa/clubia/pubia siinä ihan vierekkäin. Hieno paikka kyllä muuten!

    • ihan ok

      Myrtsi ihan ok. Alue pääsi 'torkahtamaan', mutta todennäköisesti virkistyy ja kehittyy, kunhan Marja-Vantaa käynnistyy ja erityisesti kehäradan myötä. Kohtuulliset liikenneyhteydet Helsinkiin ja kohta myös lentokentälle ja Tiksiin kehäradan myötä.
      Hintataso pääkaupunkilaisittain edullinen, alueena ei ihan Tiksin ja muutaman muun Tiksiä ympäröivien omakotialueiden veroinen, mutta perässä tulee. Edullisempi ainakin vielä toistaiseksi. Palveluja kohtuullisesti saatavilla.
      Voisin ihan hyvin muuttaa, jos olisin muuttamassa. Käyn kyllä hyvin usein...

    • joisjoisvois

      Katso kuitenkin kun muutat ettei taloyhtiön hallitus ym "johto" ole juoppoja täynnä, et tiedä mistä maksat ja elämäsi tehdään ikäväksi.
      Vanhoihin keroostaloasuntoihin voi tulla useiden kymmenien tuhantien korjauskulut per asunto jos on huono taloyhtiö eikä ole ajoissa pidetty huolta.
      Onnea etsintään.

    • myyrmäki

      Näistä kirjoituksista päätellen myyrmäki on siis ihan mukava asuinalue..? Kellään kokemusta eritoten jönsaksen alueesta?
      Kulkuyheydet taitavat olla ihan ok mutta pääseekö miten yöaikaan helsingistä takaisin kotiin?

    • Myrtsi

      On oikeasti ihan mukava alue, suosittelen. Kulkuyhteydet pelaavat, niin junat kuin bussitkin. Tänne vaan, tervetuloa!

    • Koti Jönsasksessa

      Olen itse asunut Jönsaksessa noin 5 vuotta.
      Tämä on mielestäni oikein rauhallista seutua. Aseman lähettyvillä on viikonloppuisin jonkin verran "rähinäporukkaa", kuten aiemminkin on mainittu. Sieltä toki hilppaisee nopeasti ja turvallisestikin kotiin...
      Junalle, kirjastoon, terveyskeskukseen, apteekkiin, R-kioskille, pizzalle, elokuviin, uimahalliin ja Myyrmanniin kaupoille kävelee 5-10 minuutissa. Junalla keskustaan menee 17 minuuttia, bussilla eri reittejä 30-45min. Poikittaislinjat Itä-Vantaalle (mm. Tikkurila & lentokenttä) ja Espooseenkin (mm. Leppävaara, Ikea & Länsiväylä) ovat hyvät. Myöhemmin illalla, kun junat eivät kulje, bussi tuo kyllä kotiin.
      Lähellä Myyrmäessä ovat niin isot ruokakaupat (CM & S-market), tori (myyntiä 6pvä/vko, markkinat useamman kerran vuodessa), kirpputorit (Pelastusarmeija, Fida & ajoittain Myyrmäki-halli), liikuntamaastot, päiväkodit, yhteispalvelupiste (mm. kaupunki, HSL, poliisi), KELA yms. palvelut. Ainoastaan TE-tomisto on Tikkurilassa.
      Tervetuloa Mätäojan varteen Jönsakseen kuuntelemaan satakielen ja mustarastaan laulua sekä tarkkailemaan käpytikkoja, kettuja, kärppiä yms. luonnon ihmeitä!

    • hämäläinen?

      No niin. Kolme vuotta on kulunut tuotapikaa tuosta kirjoituksestasi. Jokos olet ehtinyt valita asuinpaikkasi? :-)

      • pähkisläinen

        HAH..toi oli hyvä kommentti minkä myös itse huomasin;)
        Aloittaja kirjoittanut viestin vuonna 2008!!!!


    • -TSS-

      Minä itse asun Itä-Vantaalla eli Hiekkaharjussa ja vaikka tuo lentokenttä taitaa meitä lähempänä olla kuin Myyrmäkeä tai Martinlaaksoa niin yllätyin kun kävin Myyrmäessä kun ilmeisesti koneiden reitti menee suoraan noiden kaupunginosien yli ja varsinkin kun ne ovat laskeutumassa lentokentälle niin ne ovat jo varsin matalalla kun ovat Myyrmäen yläpuolella. Päiväsaikaan niitä koneita menee siitä suoraan ylitse ihan vähän väliä

      Onhan ne komeita näkyjä ja ääneenkin varmaan tottuu, vai tottuuko, mutta samalla myös on varmasti pelko perseessä joka kerta kun näkee laskeutuvan koneen, että toivottvasti pilotti osaisi hommansa.

    • 2+14

      Kauhea paikka tuo myyrmäki, kävin töissä siellä n. puolen vuoden ajan.

      Kunnon lounaspaikkaa ei löytynyt mistään, päivisin esim. Myyrmannin hampurilaispaikat valloitti paikallisen ammattikoulun mölyävä nuoriso.

      Melkein päivittäin töistä lähdettyä junaan sattui jonkinsortin örveltäjä ärisijä. Siinä sitten odoteltiin kun poliisi tai vartija suvaitsi hakea häirikön pois.

      Asemalla riitti myös tupakan, tulítikkujen, viinan ym. pummaajia. Rakennukset tyyliä 70-luku, joka uudisrakennuksetkin pyritty tekemään samaisen vuosikymmenen tyyliin.

    • huono kokemus

      ainakin aseman seutu on likainen ja muukin meinki,juoppoja paljon,miksi aina itä-vantaata haukutaa`?

    • t-torvi1

      Mietippä kuule Itä-Vantaa, Tikkurilan asema ja sen seutu. Eihän siellä ole muuta väestöä kuin näitä kulttuurin-rikastajia.

      Sori vaan.

    • Anonyymi

      Myyrmäessä on paljon somaleita. Ajavat skuuteilla autojen alle. Jospa vähenisi näillä keinoin. Eivät osaa lukea että yksi skuutin kyytiin. Alkaako autot vähentämään. Ei suomi neito sure sori

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe