Muistan kaikenlaiset opit, synnin 70 luvulla, henkiopit HS. toi vl- sisältöön.
Muistan myös elävästi ns. hempeyden synti. Hempeyden synti tulee, jos ei kerro toiselle ihmiselle, jos huomaa toisen tehneen virheen. Jos ei sitä toiselle kerro, synti tulee itselleen. Näi opetettiin.
Tapahtuma johti siihen, että hyvä kaveri, kihloihinmenijät lähtivät kuhlausmatkalle Kreikkaan. Minua pyydettiin jälkeenpäin tuomitsemaan matka, keskustelemaan asianomistajain kanssa, hempeydensynnin takija. Arvata saattaa.
Ikuinen viha. On ja pysyy. Myös sukuviha minua kohtaan, vaikka sanoin, mitä pyydettiin sanomaan, ja jonka saarnamies HS opetti.
Että sellaista henkioppia HS taholta.
Tämä herra HS. on julmuutta osoittava psykopaatti
Veti kaiken hyvyyden vl-opista. Joka jatkuu, inhottavasti.
HS. pilas vl-opin täydellisesti
11
844
Vastaukset
- Kaupunkilainen
maajussi?
- oikeassa
HS - opista on seuraus, ettei kiitosäänet enää kaiu suviksissa !
Avaaja ja sinä.
Muistan itse nuoruudestani, kuinka kaikissa seuroissa oli useita ihmisiä, jotka liikuttuivat saarnoista kiittäen ääneen: Herra Jeesus kiitetty!
Itse en ole käynyt seuroissa kymmeniin vuosiin, mutta olen kuullut, ettei kiitosääniä enää kuulu. Minusta tämä on suoraa seurausta heikkisaarilaisesta kireästä opetuksesta, jonka opin kireys tukahdutti uskomisen ilon ja vapauden.
Kukapa niiden hoitokokoustapahtumien jälkeen enää varauksettomasti uskaltaisi luottaa saarnaajan olevan "oikeassa opissa ja hengessä". Kukaan ei tänäpäivänä edes tiedä, mikä se "oikea oppi" nykyään on.- alpomurberger
Joosua kirjoitti:
Avaaja ja sinä.
Muistan itse nuoruudestani, kuinka kaikissa seuroissa oli useita ihmisiä, jotka liikuttuivat saarnoista kiittäen ääneen: Herra Jeesus kiitetty!
Itse en ole käynyt seuroissa kymmeniin vuosiin, mutta olen kuullut, ettei kiitosääniä enää kuulu. Minusta tämä on suoraa seurausta heikkisaarilaisesta kireästä opetuksesta, jonka opin kireys tukahdutti uskomisen ilon ja vapauden.
Kukapa niiden hoitokokoustapahtumien jälkeen enää varauksettomasti uskaltaisi luottaa saarnaajan olevan "oikeassa opissa ja hengessä". Kukaan ei tänäpäivänä edes tiedä, mikä se "oikea oppi" nykyään on....joskus 70-luvun hoitokokousten jälkeen.
Niitä kyllä kuultiin - paljonkin, esim. Morjärven seurakunnassa, vaikka meidät oli erotettukin SRK:n, eli Suomen Siionin yhteydestä.
Uskoisin, että niitä esiintyy vieläkin heidän kokoontuessaan seuroihin, sen pienen piskuisen lauman keskuudessa, jotka saapuvat sinne Jumalan Sanan kuuloon.
Terv. Alpo. Hyvä huomio tuo kiitosäänten loppuminen. Uskosta on tullut niin suorituskeskeistä silmänpalvontaa, ettei henkeä enää ole.
Raamattukin sanoo, että Jumalalle kelpaa vain rakkauden palvelus. Pelkäävä on vain mielistelijä.- on..
alpomurberger kirjoitti:
...joskus 70-luvun hoitokokousten jälkeen.
Niitä kyllä kuultiin - paljonkin, esim. Morjärven seurakunnassa, vaikka meidät oli erotettukin SRK:n, eli Suomen Siionin yhteydestä.
Uskoisin, että niitä esiintyy vieläkin heidän kokoontuessaan seuroihin, sen pienen piskuisen lauman keskuudessa, jotka saapuvat sinne Jumalan Sanan kuuloon.
Terv. Alpo.Morjärven seurakunta??
- uskonpuhdistajana.
Lähes Martti Lutherin veroisena. Saari kitki pois Jumalan valtakunnasta lusteet, mädät kalat, akanat, vuohet, kuivat oksat ja AD/HD-pojat. Tämän siunauksellisen puhdistuksen jälkeen siionissa on ollut rakentamisen aika; on rakennettu velkarahalla toinen toistaan komeampia toimitaloja. Tämä todistaa, että juuri oikeat heitettiin saatanalle!
- muistellen
Mitä miehiä olivat tuon ajan teologit SRK: ssa? Nyökyttelijöitä ?
Ainoita teologeja tietääkseni oli Rovasti Sillanpää, joka yritti rohkeasti puhua järkeä johtokunnalle, mutta tuli erotetuksi.(Sillanpääkin muuten liikuttui helposti kiittämään!)
HS suorastaan vainosi ja kadehti Sillanpäätä ja hänen suosiotaan saarnamiehenä. Muistan, kuinka kansa kuhisi suviksissa, että mennään telttaan kuuntelemaan, kun Sillanpää saarnaa. Hänellä oli sanottavaa. Sen kummemmin PS ylistämättä kerron, kun itse kuulin hoitokokouksessa, että HS pelotteli "omalla esimerkillään" miten hän on kiertänyt PS kaukaa "kun P:n ympärillä on niin kova kohina ja hyörinä". Siitä voi päätellä, että HS vallanhalussaan sietänyt kovin hyvin pappeja. Sinäpä sen sanoit: oikeat ihmiset heitettiin ulkoiseen pimeyteen ja saatanan haltuun. Näin vl viisaudessaan opettaa!
Minäkin sanoin samat sanat vl-puhujan rouvalle, kun hänkin kehui ry:n toimintaa ja rauhanaikaa hoitovuosien jälkeen! 'Siellä on siis kaikki hyvin, kun MEISTÄ päästiin eroon!' Rouva vaikeni eli osoitti myöntymisen merkkiä. Eikä ole ainoa, joka niin ajatteli /ajattelee.- "pääteologina"
muistellen kirjoitti:
Mitä miehiä olivat tuon ajan teologit SRK: ssa? Nyökyttelijöitä ?
Ainoita teologeja tietääkseni oli Rovasti Sillanpää, joka yritti rohkeasti puhua järkeä johtokunnalle, mutta tuli erotetuksi.(Sillanpääkin muuten liikuttui helposti kiittämään!)
HS suorastaan vainosi ja kadehti Sillanpäätä ja hänen suosiotaan saarnamiehenä. Muistan, kuinka kansa kuhisi suviksissa, että mennään telttaan kuuntelemaan, kun Sillanpää saarnaa. Hänellä oli sanottavaa. Sen kummemmin PS ylistämättä kerron, kun itse kuulin hoitokokouksessa, että HS pelotteli "omalla esimerkillään" miten hän on kiertänyt PS kaukaa "kun P:n ympärillä on niin kova kohina ja hyörinä". Siitä voi päätellä, että HS vallanhalussaan sietänyt kovin hyvin pappeja.60- ja 70-luvuilla vaikka hänellä ei ollut mitään koulutusta eikä juuri tietoakaan asioista -pelkkä korvasyyhynsä ainoastaan. Saari järjesti ensi töikseen papit pois vl-yhteisöstä järjestämällä nk pappiseriseuran.
Kun henki- ja hoitokokousoppia vastaan haraavat teologit oli saatu heitettyä saatanalle, alkoi todellinen puimatantereen puhdistus heikkisaarelaisten toimesta. Ja sen saatanallisen puhdistuksen jälkipyykkiä pestään vieläkin! - osuit
"pääteologina" kirjoitti:
60- ja 70-luvuilla vaikka hänellä ei ollut mitään koulutusta eikä juuri tietoakaan asioista -pelkkä korvasyyhynsä ainoastaan. Saari järjesti ensi töikseen papit pois vl-yhteisöstä järjestämällä nk pappiseriseuran.
Kun henki- ja hoitokokousoppia vastaan haraavat teologit oli saatu heitettyä saatanalle, alkoi todellinen puimatantereen puhdistus heikkisaarelaisten toimesta. Ja sen saatanallisen puhdistuksen jälkipyykkiä pestään vieläkin!oikeaan. Ennen ns. pappiseriseuraa vl-liikkeen papit olivat yhteydessä Juvaan ja kyselivät, että tähän lähetyskäskyn täyttämiseen haluaisivat myös vl:t osallistus. No sehän ei tietenkään passannut ry:n johtomiehille, joten parempi oli kun papit ulostettiin joukoista.
Harvoin on puheen aiheen ollut vl-seuroissa "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...".
Tämä kävi ilmi piispa Hannes Leinosen muistelmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858458Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732810- 131152
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72792