Joo ja vielä

Tätiliini

yksi juttu mikä minua on vaivannut jo vuosia. Oletteko huomanneet, että kun Brittisarjoissa tiskataan.......siis noin käsipelillä....astioita ei huuhdella, vaan ne nostetaan suoraan vaahtoa valuvina kuivaustelineeseen??? Yäk!

13

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SteveCrane

      sellasia tiskiaineita on, jospa se menee hukkaan sitten se hajustus, vai onkohan se tarkotettu vaan tiskaan nenälle ne sellaset ihme aromit kun niitä mainostetaan. *reps*
      Minä en käytä tiskiainetta ollenkaan, kuuman veden alla pesen kaikki yleensä heti, jos ei lähde niin likoomaan vaan hetkeks. Se on sellasta luontoystävällistä kai vai miksi sitä kutsutaan.

      • päivän päätteeksi!

        Voi hyvänen aika! Löytyikö täältä sukulaissielu tiskausasioilla mitattuna? Tiskaan samalla tavalla ja periaatteella, mutten paljoakaan hiisku siitä ympäristööni. Sillä oletan, etteivät muut kuitenkaan ymmärrä tarkoitusperiäni oikein. Ei ainakaan tiskikoneeni.


    • huomannut,

      ja on inhottanut.

      Tuntuu ihan pesuaineen maku suussa, kun vaahtoavia astioita pöydällä olevassa kuivaustelineessa katsoo.

      • Rouva täältä

        Tuttavani asui Britanniassa joitakin vuosia sitten ja kertoi tuon tiskijutun. Kuivumaan vaan suoraan pesuvedestä! Ja kylpyhuoneissa on kokolattiamatot, eikä ne olleet koskaan kuivat.

        Kylmät, vetoisat asunnot kaksinkertaisine ikkunoineen.

        Kyllä Suomi on paras paikka asua, sanoi tämä tuttava.


      • me Suomen
        Rouva täältä kirjoitti:

        Tuttavani asui Britanniassa joitakin vuosia sitten ja kertoi tuon tiskijutun. Kuivumaan vaan suoraan pesuvedestä! Ja kylpyhuoneissa on kokolattiamatot, eikä ne olleet koskaan kuivat.

        Kylmät, vetoisat asunnot kaksinkertaisine ikkunoineen.

        Kyllä Suomi on paras paikka asua, sanoi tämä tuttava.

        rouvathan olemme keksineet kuivauskaapinkin, no ei ihan me, kuitenkaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Astiankuivauskaappi


    • asialla
      • prätkä..

        on merkiltään BSA.


      • Rojalin

      • BSA man
        Rojalin kirjoitti:

        Nick Rowanin pyörää yritin katsoa aikoinaan, en saanut selvää mikä oli?

        suomessa oli -60 luvulla paljon Brittipyöriä.

        Bsa. http://www.richmondsathome.co.uk/images/bsa_1962_a7_500cc.jpg

        BSA Goldenflash (Myöskin tunnetaan BSA A10 mallimerkillä) pyörä on
        650 cc brittitwini 35 hp ja vuosimallia 1960.


    • huuhdella

      astioita! Tätini (suomalainen) muutti jo vuonna 1954 Amerikkaan, kun meni naimisiin amerikkalaisen kanssa. Ensimmäisessä kirjeessään hän jo sitä ihmetteli, hän on aina huuhdellut kuitenkin astiat, kun oli siihen Suomessa tottunut. Eikä siellä tainnut vuonna 1954 olla mitään kuivauskaappejakaan! Itse olin vielä lapsi tuolloin, mutta muistan äitini ihmetelleen asiaa!

      • Tätiliini

        kuivauskaappeja vieläkään. Oliko peräti suomalainen keksintö?


    • ainoat

      Norjassa samanlainen tapa

      • edistyksellinen

        Täällä se astiankuivauskaappi on keksitty ja on yksiotehanan ohella niitä parhaita keksintöjä keittiöön!
        En kyllä suosutisi muuttamaan Englantiin, olen tiennyt siellä olevan kokolattiamatot kph:issa, mutten ole ajatellut tuota tiskaushommaa koskaan.
        Astianpesukoneita ei kai ole sitten kellään käytössä, vai onko nekin ohjelmoitu niin, ettei huuhtelua ole?
        Amerikka on toinen "ihmemaa" jonne en kyllä menis, suotta ihannoidaan kaikkea amerikkalaista ja yritetään muuttaa tätä Suomeakin pikku ameriikaksi!
        Suomi Suomena suomalaisille-on iskulauseeni, vaikken mikään skini olekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe