että kun on kristuksessa niin silloin voi tuomita toisia kadotukseen.
Onko muillakin helluntailaisilla sama näkökanta että kun kuvittelee elävänsä kristuksessa niin ei tarvi piitata mistään Raamatunkaan tekstistä koska kristuksessa elevä ei voi joutua missään tapauksessa kadotukseen.
Suora lainaus Psalmi50.15:
"Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa."
Psalmi.50.15 kirjoittaa
17
575
Vastaukset
- todé
Sain juuri sepustettua avaukseesi sopivan vastaukseni Psalmi.50.15:lle Saldo -ketjuusi. (viestit avautuvat edelleen sikamaisen hitaasti, ja ennätin jo seikkailla Netmissionissakin välillä.)
Siis, Jeesus itse opetti, että se, joka kadotustuomion lausuu, saa itse maistaa savunmakua iänkaiken (ellei tietysti ymmärrä katua sanomisiaan).
Minun ymmärtääkseni Paavali teroittaa ko. kirjeessään ns. pelastusvarmuutta "entisessä elämässä tehdyistä pahoista teoista".
Hän ei missään opeta, ettei uskova voisi langeta vaikkapa kadotustuomion lausuntaan --- esim. tässä Paavali kirjoittaa näin: "Sillä siksi me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan,joka on kaikkien ihmisten Vapahtaja, varsinkin uskovien." Kun vilkaisee samaista(kin) lukua muiden jakeiden osalta, huomaa kyllä, että Pavaalin opetuksen mukaan uskovakin voi langeta pahemman kerran.* Eihän uskomaton voikkaan langeta? Ehkä jollain tapaa kuitenkin. Muha, varkaus, ynnämuut vastaavat, mutta ei siinä mielessä kuin uskova lankee, hän lankee tavallaan pois Jumalan yhtydestä, ja saa yhteyden takaisin rikkeen tunnustamalla, joko vain Herralle, ja tai, asiasta riippuen myös ihmiselle/ihmisille!
* Ja uskova jos lankee seitsemän kertaa, hän nousee jälleen, tarkoittaa tuo seitsemän, että aina kun lankee nousee myös, rajattomasti.
* Seitsemän on Raamatussa täydellisyyden luku!
Eikä suinkaan "valehtelijan luku", niikuin se on sananparessa väännetty!- todé
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Eihän uskomaton voikkaan langeta? Ehkä jollain tapaa kuitenkin. Muha, varkaus, ynnämuut vastaavat, mutta ei siinä mielessä kuin uskova lankee, hän lankee tavallaan pois Jumalan yhtydestä, ja saa yhteyden takaisin rikkeen tunnustamalla, joko vain Herralle, ja tai, asiasta riippuen myös ihmiselle/ihmisille!
* Ja uskova jos lankee seitsemän kertaa, hän nousee jälleen, tarkoittaa tuo seitsemän, että aina kun lankee nousee myös, rajattomasti.
* Seitsemän on Raamatussa täydellisyyden luku!
Eikä suinkaan "valehtelijan luku", niikuin se on sananparessa väännetty!Tässä ketjussahan onkin kyse Psalmi...:n kirjoituksesta, josta saa sen käsityksen, että uskovan ei tarvitse välittää tekemisistään tai sanomistaan ollenkaan, on ikäänkuin Jumalan tuomion ulottumattomissa.
todé kirjoitti:
Tässä ketjussahan onkin kyse Psalmi...:n kirjoituksesta, josta saa sen käsityksen, että uskovan ei tarvitse välittää tekemisistään tai sanomistaan ollenkaan, on ikäänkuin Jumalan tuomion ulottumattomissa.
saanut väärän käsityksen??
Eikö sinulle kelpaa Raamatun sana edes sellaisenaan luettuna ja lainattuna.
Raamattu sanoo, että niille jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa ei ole mitään kadotus tuomiota.
ASIA ON NÄIN JA SILLÄ SELVÄ.
- todé
Osaatko sanoa, miksi Tomumajan vanhoja kirjoituksia ei saa kaiveltua esille "laajan haun" kautta, eikä myöskään "Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit" -toiminnon avulla?
- todé
sinulle mielipiteeni antikristillisestä rajatiedosta, jota esittelit palstalla, ketjussa, jota ei taida löytyä enää. Sentähden ei minulta tarvitse mitään anteeksi pyytää.
Niin kuinka vanhoja kirjoituksiasi ei voi lukea muuta kuin kiertotien kautta?
- poikalapsi
Ainakaan tämän perkeleen Puumalaisen ja Mohikaanin ei tarvitse piitata mistään omasta mielestään: toinen "tietää" ja toinen valhetelee.
- merkintä
Pekun nimittely-listalle.
minun kirjoitustani.
Minä puolestani lainasin Raamattua.
Room. 8:1
Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.ja laittomasti lainasitkin kun sulla jäi se mainitsematta.
Sulla siis on oikeus tuomita toisia ihmisiä kun katsot olevasi Jeesuksessa kristuksessa.Pe.ku kirjoitti:
ja laittomasti lainasitkin kun sulla jäi se mainitsematta.
Sulla siis on oikeus tuomita toisia ihmisiä kun katsot olevasi Jeesuksessa kristuksessa.vain sanon sen minkä Raamattu sanoo.
Kuka tahansa saa sen sanoa eikä se ole mitään tuomitsemista.
Jos et ole Jeesuksessa Kristuksessa olet matkalla kadotukseen.
Se on Raamatun mielipide asiasta.
Toki tiedän, että kaikki eivät Raamattuun usko.
Se heille suotakoon, mutta minä uskon.
No peku et ole vielä vastannut kysymykseeni oletko sinä Jeesuksessa Kristuksessa?
ps. ei ole pakko vastata.Psalmi50.15 kirjoitti:
vain sanon sen minkä Raamattu sanoo.
No peku et ole vielä vastannut kysymykseeni oletko sinä Jeesuksessa Kristuksessa?
ps. ei ole pakko vastata.elävät vain näkyväisten mukaan, ovat jo kadotuksessa, josta Jumala tahtoo pelastaa ne, jotka kiinnittävät mielensä tunnustuksemme apostoliin, Jeesukseen Kristukseen:
Johanneksen evankeliumi:
3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
1.Korinttolaiskirje:
13:8 "Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista."
Luukas 16:22 jakeen mukaan enkelit veivät Lasaruksen Aabrahamin helmaan, siis katoamattomuuteen, mutta sen sijaan rikkaan miehen kantoivat todennäköisesti hänen veljensä, hautaan maatumaan ja yhdessä tämän maailman kanssa häviämään,
2.Pietarin kirje:
2:12 "Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa",
1.Korinttolaiskirje:
11:32 "mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi."
Tämä näkyväinen maailma on siis menossa kohti kadotusta ja täydellistä tuhoa.Psalmi50.15 kirjoitti:
vain sanon sen minkä Raamattu sanoo.
ps. ei ole pakko vastata.kun elää Jeesuksessa niin voi tuomita toisia kadotukseen ilman että itse joutuisi kadotukseen.
Elätkö sinä itse Jeesuksessa kristuksessa?Pe.ku kirjoitti:
kun elää Jeesuksessa niin voi tuomita toisia kadotukseen ilman että itse joutuisi kadotukseen.
Elätkö sinä itse Jeesuksessa kristuksessa?minä sanoin.
Omastamielestäni minä kysyin sinulta, että oletko sinä Jeesuksessa Kristuksessa?
Sanoin Raamatun ilmoituksen olevan sen kaltainen, että ne jotka eivät ole Jeesuksessa ovat matkalla kadotukseen.
Etkö sinä tiennyt, että Raamattu näin sanoo?
Minä en sitä kirjaa ole kirjoittanut, joten et voi syyttää minua tuomitsemisesta.
Toin myös esiin sen tosiasian, että kaikki eivät usko, että Raamattu on Jumalan sana.
Minä uskon.
Jos luettaisiin koraania(en ole lukenut), niin siellä varmaan sanottaisiin, että Psalmi50.15 on matkalla kadotukseen, kun uskoo Jeesukseen.
Minä en usko koraania.
ps. uskotko sinä, että Raamattu on Jumalan sana?- kääntäjälinja
Psalmi50.15 kirjoitti:
minä sanoin.
Omastamielestäni minä kysyin sinulta, että oletko sinä Jeesuksessa Kristuksessa?
Sanoin Raamatun ilmoituksen olevan sen kaltainen, että ne jotka eivät ole Jeesuksessa ovat matkalla kadotukseen.
Etkö sinä tiennyt, että Raamattu näin sanoo?
Minä en sitä kirjaa ole kirjoittanut, joten et voi syyttää minua tuomitsemisesta.
Toin myös esiin sen tosiasian, että kaikki eivät usko, että Raamattu on Jumalan sana.
Minä uskon.
Jos luettaisiin koraania(en ole lukenut), niin siellä varmaan sanottaisiin, että Psalmi50.15 on matkalla kadotukseen, kun uskoo Jeesukseen.
Minä en usko koraania.
ps. uskotko sinä, että Raamattu on Jumalan sana?Psalmi50.15 koettaa sanoa, että se uskova, joka tuomitsee toisen ihmisen kadotukseen, on itse tuomittu.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522308- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä481367Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647