http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1577638
Miten ihmeessä tätä naista ei saatu aiemmin kiinni? Hän varasteli päivitääin neljän vuoden ajan samoista kaupoista.
Pitäisikö vartijoiden pätevyys tarkistaa näissä liikkeissä?
No, onneksi tämäkin rötöstelijä sai nyt tuomionsa.
Myymälävarkauksia 75 000 euron arvosta
69
15190
Vastaukset
mutta vain ehdollista.
- jaffa31
Ois ny saanu edes linnaa vuoden, niin saissekin pitää lomaa.. Aatelkaa ny ku ei tarvis varastaa mitään ja ruoka tulis silti pöytään..
- Raskas työ kuitenkin
jaffa31 kirjoitti:
Ois ny saanu edes linnaa vuoden, niin saissekin pitää lomaa.. Aatelkaa ny ku ei tarvis varastaa mitään ja ruoka tulis silti pöytään..
Tehkääpä ite noin monta vuotta ilman lomia :C
- F0ssu
Raskas työ kuitenkin kirjoitti:
Tehkääpä ite noin monta vuotta ilman lomia :C
sanotaan, että se käytti rahat osittain lomailuun..
- kurjuus
Sellaista se on köyhän elämä,sossustakaan kun ei saa mitään pitäs tehdä asialle jotain ,ettei ihmisten tarvitsisi sortua tälläiseen.
- pepitiino
Onneksi ei ollu köyhältä pois!
- ihmettelyä
Maksoi takas opintovelkojaan? Mitä opinto kun nainenhan oli työtön???
- ....
Jos on ollut työtön jo kauan niin kyllä se opintolainan velka siellä pysyy ja tulee maksuun koko ajan.
- rehellinen
Ajatelkaa että voisi varastaa jostain puoli miljoonaa vanhaa markkaa ja antaa ne vaikka jollekin sukulaiselle. Itse saisi vain 1,5 vuotta ehdollista. Ei siis edes vankilaa. Näitä varkaita on joukossamme paljon , ja lisää tulee.Erään tuttavani ystävä luullakseni harrastaa tälläistä?
- eikös juu mitä tässä maailm...
Kyllä ne velat on maksettava, vaikka ei pääse koulutustaan vastaavaan, saati muuhun työhön. Mitä luulit, että velat lakkaavat olemasta kun on valmistunut????
- kikkuruu
Tottakai hänellä voi olla opintovelkaa, eihän se että valmistuu ammattiin tarkoita sitä, että heti sitä työtä riittää koko loppu elämäksi.
Ennen kuin kommentoi voi hieman ajatella järjellä, jos sitä on enää jäljellä. - vieläkö
rehellinen kirjoitti:
Ajatelkaa että voisi varastaa jostain puoli miljoonaa vanhaa markkaa ja antaa ne vaikka jollekin sukulaiselle. Itse saisi vain 1,5 vuotta ehdollista. Ei siis edes vankilaa. Näitä varkaita on joukossamme paljon , ja lisää tulee.Erään tuttavani ystävä luullakseni harrastaa tälläistä?
markka-aika kummittelee?
Mikä on se vanha markka ja mikä uusi?
Olemme siirtynet euroaikaan ja on korkea aika jättää markat unhoon, vanhoista markoista puhumattakaan... - ääni kellossa jos
olisi tekiä ollut romani,,,,ehdollista viellä ....
- Sääliksi käy
Eihän varastaminen hyväksyttävää ole, mutta kun tämä valtio ei ole mitenkään erityisen kannustava ja auttava köyhiä kohtaan niin en nyt niin ihmettele tuollaiseen ratkaisuun päätymistä. Tosin rotukissan ylläpidon maksamiset varastetulla rahalla tekee rikoksesta hiukka törkeän. Muuten kyllä sympatiani menevät niiden ihmisten puolelle jotka sortuvat tähän viimeiseen keinoon.
- en tuomitse
Kyllä tämänpäivän suomessa köyhät (me)on jätetty täysin heitteille.
- ja täysin ylpeä siitä
Säälittävää. Valtio maksaa teille köyhille sosiaalitukea, jolla varsin hyvin elätätte itsenne? Suomessa yksi maailman korkeimmista (top 5) sosiaaliturvista ja jaksatte valittaa? Kukaan ei suomessa nälkään kuole ja minua suomen kansalaisena lähinnä hävettää, että joku jaksaa ruikuttaa, ettei mene hyvin. Tavallinen, terve suomalainen saa JOTAIN töitä lähes silloin kuin haluaa, toki poikkeuksiakin on, mutta harvassa. Pitäisikö teidän vi**u päästä muutaman kerran vuodessa valtion rahoilla etelänmatkalle? Säälittävää.
- teloa kissansa?
Aivan, tässä taas huomaa eläinkunnan sortamista. Ihmisethän ne aina ensin tulevat. Olisiko naisen pitänyt tappaa kissansa, jotta säästäisi materialistista rahaa?
- tähän
ja täysin ylpeä siitä kirjoitti:
Säälittävää. Valtio maksaa teille köyhille sosiaalitukea, jolla varsin hyvin elätätte itsenne? Suomessa yksi maailman korkeimmista (top 5) sosiaaliturvista ja jaksatte valittaa? Kukaan ei suomessa nälkään kuole ja minua suomen kansalaisena lähinnä hävettää, että joku jaksaa ruikuttaa, ettei mene hyvin. Tavallinen, terve suomalainen saa JOTAIN töitä lähes silloin kuin haluaa, toki poikkeuksiakin on, mutta harvassa. Pitäisikö teidän vi**u päästä muutaman kerran vuodessa valtion rahoilla etelänmatkalle? Säälittävää.
maailmaan pahvi. Hävettää ajatellakin, että Suomessa on tuolla lailla ihmisiin suhtautuvia olentoja!
- tietääääää
ja täysin ylpeä siitä kirjoitti:
kerrotko mistä tuo top 5 on peräisin?
- voitte varautua
tulevaisuudessa yhä enenevässä määrin, jollei ihmisellä ole töitä eikä kunnollista toimeentuloa hän hankkii sen vaikka varastamalla. Ei tämä mikään uusi asia ole, mutta lisääntymään päin ollaan menossa taas kun ihmisten elämää kurjistetaan kaikella tavalla. Ruoka maksaa aivan liikaa pitkäaikaistyöttömälle ja alle 500e/kk saavalle eläkeläiselle. Kyllä se niin on että ihminen vaikka varastaa nälkäänsä jos ei muuten saa ruokaa mistään hankittua. Tätä ei moni varakas tajua, elettävä se vaan on köyhänkin ja jollei rehellisenä niin sitten vilpillisenä. Yhteiskunta pakottaa monen ihmisen turvautumaan vilppiin, täällä kun heikkotuloisten on tosi vaikea pärjätä muuten.
Ei ihminen ihan sovinnolla sillan alle muuta asumaan. - Sosku ei auta
Sosiaaliturva on Suomen suurissa kaupungeissa tipahtanut täysin riittämättömälle tasolle. Koko elämä menee lomakkeita täytellessä ja virastoissa jonotellessa ja siltikään raha ei yksinkertaisesti riitä.
Valkoiselle suomalaiselle ei anneta soskusta mitään extraa mutta annas olla jos naama on ruskea niin maksusitoumuksia alkaa tippua kuin syksyn lehtiä! Kyllä pistää vihaksi kun itse joutuu kaupassa ostamaan vain poisheittotuotteita ja edellä menee iso musta perhe jotka maksavat rahan sijaan näillä soskun "harkinnanvaraisilla" maksusitoumuksilla.
Mitä helvettiä tämä on että valkoiset oikeat suomalaiset ovat kakkosluokan kansalaisia omassa maassaan??? Nyt on kyllä jossain menty vakavasti vikaan!!!- ....
...mutta ymmärrän kyllä. Sitä ihmettelen, miten tämä tuli ilmi, koska uutisen mukaan nainen ei koskaan jäänyt kiinni?
- ja haen sen
.... kirjoitti:
...mutta ymmärrän kyllä. Sitä ihmettelen, miten tämä tuli ilmi, koska uutisen mukaan nainen ei koskaan jäänyt kiinni?
himoitsemani nahkatakin vähän särvintä. Korppukinkkua 500 g ja palan painikkeeksi jokunen sidukkapullo (light).
- 2 vuotta
Itse elin Espoossa kaksi vuotta pelkällä työttömyysperusrahalla. Kuukaudessa jäi puhtaana käteen 400 euroa. Sillä eli aivan hyvin eikä eläminen ollut mitään kituuttamista. Pystyin hyvin pitämään jopa kännykkkää ja ADSL-yhteyttä. Ruuasta ei tarvinnut tinkiä. Tein kaikki ruuat itse. Samoin leivoin leivät. Noista kahdesta vuodesta jäi ihan hyvät muistot.
Ravintolat, herkut, ryyppääminen, elokuvat, ulkomaanmatkat sun muut turhat vain pois.
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa. - naama taulun mukaan
2 vuotta kirjoitti:
Itse elin Espoossa kaksi vuotta pelkällä työttömyysperusrahalla. Kuukaudessa jäi puhtaana käteen 400 euroa. Sillä eli aivan hyvin eikä eläminen ollut mitään kituuttamista. Pystyin hyvin pitämään jopa kännykkkää ja ADSL-yhteyttä. Ruuasta ei tarvinnut tinkiä. Tein kaikki ruuat itse. Samoin leivoin leivät. Noista kahdesta vuodesta jäi ihan hyvät muistot.
Ravintolat, herkut, ryyppääminen, elokuvat, ulkomaanmatkat sun muut turhat vain pois.
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa.en ole itse saanut mitään tukia työkkäristä,saati kelasta saati mistään KOSKA asun äitini luona joka on tällä hetkellä ylivelkaantunut joka ei pysty edes laskujen jälkeen elättämään itseään. Olen hakenut miljoonaan työpaikkaa, sanotaan aina vain että ottavat yhteyttä ja paskan marjat. Pätevyyttä kyllä on jo siivous ja kassaalalta, siivouksesta jopa monta vuotta... kai sinne sossuun pitäis mennä verkkarit ja osuuspankin pipo päässä että ne edes hetken huomaisi.
- aivaaann
2 vuotta kirjoitti:
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa.sulla sitten ei maksanut mitään?
- Juhosl
2 vuotta kirjoitti:
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa.Ja luuletko tosiaan että jokaiselle työttömälle jää käteen se 400e? Kyllä mullekin kelpais jos jäis vuokrasta yli niin paljon. Tällä hetkellä jää n.200e kuukaudessa palkasta ja asumistuesta käteen. Epäilen vahvasti että jokainen työtön sais tommosia summia! Pitäs varmaan kokeilla lopettaa työt että vois elää vähän leveemmin.
- 2 vuotta
aivaaann kirjoitti:
sulla sitten ei maksanut mitään?
Vuokraan meni 170 €/kk. Se oli tuossa 400 €:ssa. Asumisen ja sähkölaskun jälkeen jäi 210 €/kk muuhun. 100 € meni ruokaan. 110 € jäi kaikkeen muuhun turhaan.
Ei ole tarkoitus, että työttömänä eletään leveästi. Sen tarkoitus on kattaa perustoimeentulo ja sen se tekee. Minäkin olisin hakeutunut töihin nopeammin ellei työttömyysturva olisi ollut noin suuri. - 2 vuotta
Juhosl kirjoitti:
Ja luuletko tosiaan että jokaiselle työttömälle jää käteen se 400e? Kyllä mullekin kelpais jos jäis vuokrasta yli niin paljon. Tällä hetkellä jää n.200e kuukaudessa palkasta ja asumistuesta käteen. Epäilen vahvasti että jokainen työtön sais tommosia summia! Pitäs varmaan kokeilla lopettaa työt että vois elää vähän leveemmin.
Peruspaiväraha tuo 400 €/kk puhtaana käteen. Jokaiselle!
Tuosta 400 eurosta meni:
- 170 € vuokraan
- 20 € sähkölaskuun
- 200 € ruokaan
- 110 € jäi kaikeen muuhun (mm. ADSL 20 €, puhelin 5 €, uimahalli 10 €)
Hyvin riitti. - 2 vuotta
2 vuotta kirjoitti:
Tuosta 400 eurosta meni:
- 170 € vuokraan
- 20 € sähkölaskuun
- 200 € ruokaan
Hyvin riitti.Siis ruokaan meni 100 €.
- aivan niin
2 vuotta kirjoitti:
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa.Jep jep, näinhän se on. 400 euroa käteen, siitä vuokraan 400 euroa jne. Hyvin pärjää ja maksaa kännylaskut, sähkölaskut, ruokalaskut ja muut. Ja siellä työkkärissä kyllä tulee käydä paikan päällä (soitto ei riitä) n. kahden kuukauden välein kuuntelemassa ei oota. Omat työnhakuyritykset eivät tuottaneet tulosta; kaikkialle olin ylikoulutettu. Minä aikoinani jätin kännyn kokonaan pois, jätin syömättä, kun ei ollut rahaa, laihduin 15 kg (naispuolinen, pituus 180 kg, silloinen painoni 49 kg). Ystävät kutsuivat silloin tällöin syömään. Onneksi nykyään menee paremmin.
- kenellä
2 vuotta kirjoitti:
Vuokraan meni 170 €/kk. Se oli tuossa 400 €:ssa. Asumisen ja sähkölaskun jälkeen jäi 210 €/kk muuhun. 100 € meni ruokaan. 110 € jäi kaikkeen muuhun turhaan.
Ei ole tarkoitus, että työttömänä eletään leveästi. Sen tarkoitus on kattaa perustoimeentulo ja sen se tekee. Minäkin olisin hakeutunut töihin nopeammin ellei työttömyysturva olisi ollut noin suuri.tänä päivänä vuokra kuukaudessa noin halpa? Siihen sitten sähköt, kotivaakutus, tv-lupa, lehdet yms, esim. sulla ollut internet, matkapuh. Ja mitäs siitä sitten jää?? Ei taida tuo summa riittää edes asumiskuluihin, saati ruokaan tahi esim. hammaslääkäriin?????? Vaatteisiin?????????
- jimi22
aivan niin kirjoitti:
Jep jep, näinhän se on. 400 euroa käteen, siitä vuokraan 400 euroa jne. Hyvin pärjää ja maksaa kännylaskut, sähkölaskut, ruokalaskut ja muut. Ja siellä työkkärissä kyllä tulee käydä paikan päällä (soitto ei riitä) n. kahden kuukauden välein kuuntelemassa ei oota. Omat työnhakuyritykset eivät tuottaneet tulosta; kaikkialle olin ylikoulutettu. Minä aikoinani jätin kännyn kokonaan pois, jätin syömättä, kun ei ollut rahaa, laihduin 15 kg (naispuolinen, pituus 180 kg, silloinen painoni 49 kg). Ystävät kutsuivat silloin tällöin syömään. Onneksi nykyään menee paremmin.
Mene vaikka myyntihommiin puhelimeen. Monessa firmassa on tarvetta, ainakin hyville tyypeille.. Itse asustelen käytännössä sinkkuna yksiössä ja laskujen ja harrastusmaksujen jälkeen jää noin 700€ käyttörahaa ryyppäämiseen tai mihin vaan.
- ihmettelee????????????
2 vuotta kirjoitti:
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa.minulle kyllä annettiin 360e asumistuki 220e
vuokra 340e omavastuu siis 120e käteen jäi kk 240e.. miinus puh lasku opintolainan lyhennys, 60ekk
käteen jäi yleensä ruokaan se 150e
pakko myöntää että kaikki paineet mitä naiselle nykyään annetaan(varsinkin nuorelle)pitää olla kaunis ja tyylikäs jne.. piti meikit ja osa vaatteista pölliä...
sinkkukun olin niin ei ihan pääsyläinen halunnut olla.
heti valmistuttua on vaikea löytää töitä kun ei ole sitä työkokemusta... mistäs sitä saat jos ei mahdolisuutta anneta. - samaa tulosta ei
2 vuotta kirjoitti:
Tuosta 400 eurosta meni:
- 170 € vuokraan
- 20 € sähkölaskuun
- 200 € ruokaan
Hyvin riitti.Mun matikkapää heittää *laskee sormillaan* - mitä kaavaa käytit laskiessasi?
- meitsikkä:)
2 vuotta kirjoitti:
Ei ole tarkoitus, että työttömänä eletään leveästi. Sen tarkoitus on kattaa perustoimeentulo ja sen se tekee. Minäkin olisin hakeutunut töihin nopeammin ellei työttömyysturva olisi ollut noin suuri.Sinulla kävi hyvin, kun et ollut kuin pari vuotta sillä rahalla, onnea!
Mutta ajattele niitä jota ovat pienellä peruspäivärahalla vuosia, siis vuosia, silloin tulee jo kysymykseen että joutuu hankkimaan uutta vaatetta, kenkää, käyttötarvikkeita ym. Tai/jos sairastaa, rahaa menee lääkkeisiin, tutkimuksiin ym.
Miten muuten noin edullinen vuokra sulla?
Itselläni oli tuo peruspäiväraha 260e (käteenjäävä osuus)kun mies töissä, (ei edes keskipalkkainen)tiukilla oltiin, mutta nyt on onneksi helpottanut.
Kyllä se on ihmisen nöyryyttämistä kun
peruspäiväraha ja toimeentulotuki ym. nk. etuudet raahaavat jäljessä paljon suhteessa hintojen ja elinkustannusten ja palkkojen nousua, niitä ei ole tarkistettu moneen vuoteen.
Joten, hiukan ymmärrystä peliin.
Mukavaa syksyä. - 2 v
ihmettelee???????????? kirjoitti:
minulle kyllä annettiin 360e asumistuki 220e
vuokra 340e omavastuu siis 120e käteen jäi kk 240e.. miinus puh lasku opintolainan lyhennys, 60ekk
käteen jäi yleensä ruokaan se 150e
pakko myöntää että kaikki paineet mitä naiselle nykyään annetaan(varsinkin nuorelle)pitää olla kaunis ja tyylikäs jne.. piti meikit ja osa vaatteista pölliä...
sinkkukun olin niin ei ihan pääsyläinen halunnut olla.
heti valmistuttua on vaikea löytää töitä kun ei ole sitä työkokemusta... mistäs sitä saat jos ei mahdolisuutta anneta.Peruspäiväraha on 24,51 €. Maksetaan viideltä päivältä viikossa. Tekee noin 515 €/kk bruttona. Verojen jälkeen mulle jäi 400 €/kk.
Sillä eli vallan mainiosti. - Idiootteja koko maa täynnä
2 vuotta kirjoitti:
Jokainen saa vähintään tuon 400 euroa täyttämällä yhden lomakkeen, kun jää työttömaksi ja soittamalla toimistoon pari kertaa vuodessa.Sulla siis jäi 400 käteen... asuit yksin, vuokra oli 170... (mitä en kyllä millään jaksa uskoa). Laskepa pöllö mitä sulle jää käteen kun on vasta syntynyt vauva, pitää hankkia kehto, vaipat, ruuat, bussikortti (56e), muut hoitotarvikkeet, vaunut yms yms. Sitten pitäisi vielä maksaa puhelinlasku (joka ei ole pal paskaakaan, mutta maksaa kumminkin), ruoka kuukaudeksi, vauvalle vaatteita (käyvät kuukaudessa pieneksi), itsellesi vaatteita (ei ne viisi vuotta vanhat housut ikuisesti ole ehjät), vauvan terveysvakuutus (jota ei sossu maksa ja omasi vielä päälle), kyllä näitä löytyy...
Mieheni joutui yllättäen työttömäksi pari kuukautta ennen synnytystä. Vauva syntyi, meillä ei ollut mitään. Vuokra nousi, sähkö kallistui, itse joudui viikoksi sairaalaan (lasku oli liki 300 euroa), vaikka olisin kaikesta tinkinyt ja suuret ostokset olisi ilmaiseen saanut olisi ruokaan jäänyt kuussa 52 euroa.
Joten mitä tein? Soitin vanhemmilleni ja iso-vanhemmilleni kuin myös mieheni. Aikuinen, omanlapsen saanut ihminen joutuu soittamaan apua sukulaisilta jotta vauva saa ruokaa ja vaippoja, jotta voi itse syödä makaronia ala naturel. Siitä on kaikki ilo kaukana! - 2 vuotta
aivan niin kirjoitti:
Jep jep, näinhän se on. 400 euroa käteen, siitä vuokraan 400 euroa jne. Hyvin pärjää ja maksaa kännylaskut, sähkölaskut, ruokalaskut ja muut. Ja siellä työkkärissä kyllä tulee käydä paikan päällä (soitto ei riitä) n. kahden kuukauden välein kuuntelemassa ei oota. Omat työnhakuyritykset eivät tuottaneet tulosta; kaikkialle olin ylikoulutettu. Minä aikoinani jätin kännyn kokonaan pois, jätin syömättä, kun ei ollut rahaa, laihduin 15 kg (naispuolinen, pituus 180 kg, silloinen painoni 49 kg). Ystävät kutsuivat silloin tällöin syömään. Onneksi nykyään menee paremmin.
Kävin työvoimatoimistossa vain ilmoittautumassa työttömaksi. Sen jälkeen vielä tunnin perehdyttämistilaisuudessa. Tuon jälkeen sain päivämäärän työhaun uudistamiseen. Sen pystyi tekemään joko paikan päällä tai soittamalla. Itse soitin aina ja sain seuraavan päivämäärän. Alkuun se oli uudistettava kahden kuukauden välein, mutta pian riitti puolen vuoden välein.
- åäöåäöåäö
Tässä herää muutama ajatus:
1) IS:n mukaan nainen ei jäänyt koskaan kiinni. Miten hän sitten joutui käräjille? Ilmoittautuiko hän itse poliisille?
2) Miten mahtoi käydä kissalle, kun emännän tulot loppuivat?
3) Jos nainen olisi varastamisen sijasta saanut työmarkkinatukea, toimeentulotukea tms., niin laskun olisivat maksaneet veronmaksajat. Nyt kulut koituivat muutamalle isolle firmalle. No, en sano enempää.
4) Noin taitava henkilö voisi varmaan saada jotain ihan oikeaa työtä, kunhan vain löytäisi oman alansa.- heili
Vai meni varkauden kulu muutamalle isolle firmalle? Luuletko tosiaan ettei varastelua oteta hinnoissa huomioon? Me rehelliset asiakkaat maksamme korkeampina hintoina myös nuo varastetut tavarat!
- vain!!!
Näin se on, ei Suomessa työllä rikastu ja köyhän on otettava siitä mistä saa.
- verokatainen
veronmaksaja on aina maksaja.
- åäöåäöåäö
verokatainen kirjoitti:
veronmaksaja on aina maksaja.
Sosiaaliturva maksaa, mutta toisaalta sosiaaliturvan heikentäminen lisää varastamista, josta aiheutuu yhteiskunnalle arvonlisä- ja lähdeverotulojen menetyksiä. Myös oikeudenkäynnit maksavat, puhumattakaan vankeinhoidosta. Onneksi tuomio oli tässä tapauksessa ehdollinen.
- kaikki rehellinen työ kelpaa
mitä ihmettä! täällähän puolustellaan oikein urakalla tätä varasta! ymmärrän, että kukkarossa sitä rahaa ei tiettävästi ollut matkusteluun, rotukissan ylläpitoon ym. mutta, on paljon ihmisiä, jotka elävät todella niukasti, mutta eivät alennu sentään varastamaan! kyllä se on myös kiinni ihan itsestään, miten rahaa käsittelee!ymmärrän todellakin nämä vanhukset ja eläkeläiset...heillä monella on tiukkaa ja tähän pitäisi puuttua pikaisesti! sanoisin tälle kyseiselle varkaalle...mene töihin,jos kulutuksesi on tätä luokkaa ja muutenkin!!!
- seura.nainen
Moni tässä maassa elää todella niukasti. Opintolainaa ottamattomat opiskelijat esimerkiksi saavat 80%vuokrasta ja päälle noin 200€ rahaa kuussa elämiseen.. siinä sitten maksat sähkön ja veden ja on ollut kuukausia kun jää noin 100€ kuussa saada hankittua ruoka.. ja kuten kaikki tietävät, se ei ole halpaa nykyisin.
- repäsit
Hyvähän se on sanoa ,mene töihin !EI SITÄ TYÖTÄ VAAN AINA SAA VAIKKA HALUAISIKIN!
- nainen5
repäsit kirjoitti:
Hyvähän se on sanoa ,mene töihin !EI SITÄ TYÖTÄ VAAN AINA SAA VAIKKA HALUAISIKIN!
ihmisillä yksinkertaista ajattelua. Eihän sinne työpaikkaan noin vaan kävellä ja sanota, että tulin töihin kun rahat loppui.
En ole koskaan varastanut, mutta ymmärrän tilanteen kun ihminen ajetaan tosi ahtaalle. - joskus pitaa tinkia
seura.nainen kirjoitti:
Moni tässä maassa elää todella niukasti. Opintolainaa ottamattomat opiskelijat esimerkiksi saavat 80%vuokrasta ja päälle noin 200€ rahaa kuussa elämiseen.. siinä sitten maksat sähkön ja veden ja on ollut kuukausia kun jää noin 100€ kuussa saada hankittua ruoka.. ja kuten kaikki tietävät, se ei ole halpaa nykyisin.
on se jànnà juttu et valitetaan et jotkut sossun tuet ei riità tai et kun ei saa tyòtà,et on haettu vaik minne tyòkkàrin kautta ja ei tyòtà vaan saa. jos ei saa koulutuksen mukaista tyòtà, nii ei sità voi jààdà ruikuttaa kun ei oo rahaa.pitàà vaan sit hakee muuta tyòtà, soittamalla ja paikan pààllà kàymàllà saa paljon paremmin tòità,kun tyòkkàrin kautta.eri asia on jos ei kykene tòihin. Se on vaan niin paljon meistà ittestà kiinni. mene sinne kauppaan ja eti se pomo kàsiis ja kerro sille asias, sit se sanoo et ei oo,mut sà vaan intàt et mikà vuoro vaan kày, et eikò ees parina pàivana...
- äitikkä, työtön
joskus pitaa tinkia kirjoitti:
on se jànnà juttu et valitetaan et jotkut sossun tuet ei riità tai et kun ei saa tyòtà,et on haettu vaik minne tyòkkàrin kautta ja ei tyòtà vaan saa. jos ei saa koulutuksen mukaista tyòtà, nii ei sità voi jààdà ruikuttaa kun ei oo rahaa.pitàà vaan sit hakee muuta tyòtà, soittamalla ja paikan pààllà kàymàllà saa paljon paremmin tòità,kun tyòkkàrin kautta.eri asia on jos ei kykene tòihin. Se on vaan niin paljon meistà ittestà kiinni. mene sinne kauppaan ja eti se pomo kàsiis ja kerro sille asias, sit se sanoo et ei oo,mut sà vaan intàt et mikà vuoro vaan kày, et eikò ees parina pàivana...
Huomaa ettet tiedä työttömyydestä oikeasti mitään. Jos ottaa minkä tahansa sijaisuuden tai tuntityön, menee talous niin sekaisian ettei sitä kestäisi keskituloinenkaan. Kaikki tuet keskeytyvät, päivähoitopaikat korottuvat, asumistuki tarkastetaan ja koko tämän ruljanssin (saattaa kestää kuukausia) aikana et saa muuta kuin muutaman kympin muutamasta tunnista töitä. Et saa ruokaa, et mitään..... velkaannut ja uusi sotku on valmis. Ottakaapa ensin selvää asioista ennenkuin kerrotte miten helppoa on saada työtä.
- omatoimisuus
Eihän se oikein ole ei, mutta tätä se nyt on kun me emme hyväksy työttömiä, vanhuutta emmekä sairaseläkeläisiä, kutsumme heitä luusereiksi ja parjaamme köyhyyttä ikäänkuin se olisi joillekin ykkösvalinta. Tämä nainen yritti pärjätä omin avuin. Rikollisuus tulee siis lisääntymään sitä mukaa kuin muutenkin vähävaraisilta riistetään lisää. Heille tehdään selväksi "piilotetusti" hallituksen taholta ettei köyhillä ole oikeutta elää eikä varsinkaan nauttia elämästä (jos elää vain yhteiskunnan varoin). Näin siinä käy, ja paljon paljon pahemminkin jotta älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
- ihmettelijä..
Tuntuu uskomattomalta. Hyvä herttainen pokkako pelasi? Tietääkö kukaan, miten käry kävi vai tunnustiko itse?
- turvallisuusala
No just joo. Eipä nyt aleta heti mollaamaan, että syynä olisi vartijoiden ammattitaidon puutetta kun ei ensinäkään tiedetä tässä kirjoituksessa minkälaisista liikkeistä on kyse ja onko niissä edes ylipäätään yhtään vartijaa työtehtävissä. Nykyjään nimittäin aika moni myymälä toimii ns automaattivalvonta perusteella ja itse vartijoita liikkeissä ei edes ole. Noh turhapa tätä on edes spekuloida sen enempää kun ei ole tiedossa sen tarkempaa asiasta ja onhan noissa "myymälävarkaissakin" ns ammatti porukkaa joka taitaa tosi hyvin hommansa sen on saanut itse kokea vuosien varrella seuratessani nimenomaan kaupanalan turvallisuuskehitystä.
- eräs vain
"Eipä nyt aleta heti mollaamaan, että syynä olisi vartijoiden ammattitaidon puutetta kun ei ensinäkään tiedetä tässä kirjoituksessa minkälaisista liikkeistä on kyse"
Iltasanomien mukaan nainen varasti mm. Stockmannilta, missä vartioinnin luulisi olevan huippuluokkaa... - Väijjykone
eräs vain kirjoitti:
"Eipä nyt aleta heti mollaamaan, että syynä olisi vartijoiden ammattitaidon puutetta kun ei ensinäkään tiedetä tässä kirjoituksessa minkälaisista liikkeistä on kyse"
Iltasanomien mukaan nainen varasti mm. Stockmannilta, missä vartioinnin luulisi olevan huippuluokkaa...No empä tullut kuin myöhemmin katsoneeksi mikä tai missä nämä jutut oli tapahtunut. Mutta kyllä tuollaisessakin paikassa noita tapauksia pääseee tapahtumaan varsinkin jos tämän taopainen rötöstelijä on siististi pukeutunut ja tarpeeksi röyhkeä tekemään tekojaan. Sillä omien silmieni alla on ihan pokerina tehty kyseisiä asioita jolloin on ns ei voi uskoa omia silmiään tapaus jne, mutta kyllä oikeasti itsekkin olettaisin tuollaisessa paikassa sen olevan ihan huippuluokkaa.
- näillä ansioilla
Eikö se ole ihan normaalia että tekee isoja anastuksia ja rötöksiä niin kohta on kepu tai kokoomus tunkemasaa ministeriksi.
- #########
.....silti sain työpaikan virastosihteerinä. Olen vain ylioppilas, 52 vee ja 7 vuoden työttömyys takana. Haastattelun perusteella pääsin töihin, koska katsoivat muut ansioni todistuksia tärkeämmiksi. Enkä tarkoita ulkonäköä, vaikka sekin on kohdillaan.
- ei täälläpäin
######### kirjoitti:
.....silti sain työpaikan virastosihteerinä. Olen vain ylioppilas, 52 vee ja 7 vuoden työttömyys takana. Haastattelun perusteella pääsin töihin, koska katsoivat muut ansioni todistuksia tärkeämmiksi. Enkä tarkoita ulkonäköä, vaikka sekin on kohdillaan.
mennä muuten kuin oikean puolueen jäsenkirjalla, se on hyvä tutkinto se!!! Onnea varasteluun jatkossakin, tuomiohan oli ehdollinen ;)
- ########
ei täälläpäin kirjoitti:
mennä muuten kuin oikean puolueen jäsenkirjalla, se on hyvä tutkinto se!!! Onnea varasteluun jatkossakin, tuomiohan oli ehdollinen ;)
joten se siitä teoriasta.
- vapaajatus
Näyttäisi riittävän ministeriön vetoon, eihän Vapaavuorellakaan ollut noi paljoa rötöksiä.
- Karl Merx
Uutisessa sanottiin, että nainen elätti itsensä varastamalla. No, näinhän siinä käy, kun yhteiskuntapolitiikkaa hoidetaan kaikenmaailman kapitalistien ja riistäjien ehdoilla.
On irvokasta, että hengissä pysytteleminenkin on Suomessa rikos.
Mielestäni, jos joku pitää tuomita, niin hallitus. - Metrin halko
Lahessa näitä itsensä varastelemalla elättäviä on paljon. Vartijoita ei riitä joka hyllyn taakse ja poliisi ei ehi jokaisen varkaan perässä juokseen.
Tavara myyään eteenpäin halvalla.
Eli on siinä myös ostajilla osuutensa, kun varastetaan.
-Ja maksavat asiakkaat maksavat kaiken varastetunkin!
Myyjät tunnistavat tyypit, mutta eivät uskalla mennä oman terveytensä takia väliin.
Osa näistä varkaista on suomalaisia. - pede
työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä.
- paulapunakka
Politiikkaan vain tämmöset ihmiset, niin hyvin menee! Ja se on ihan totta, että mustat saa sossusta kaikenlaista tukea mitä suomalaiset ei saa.
- sitten jäi
kiinni??" Nainen ei jäänyt koskaan kiinni."ja muutenkin kuullostaa vähä legendalta koko juttu?
- kaikkea mitä
nämä lehdet kirjoittelevat.yleensä ovat liioiteltuja tarinoita.
- justjustjustjust
Pitäskö sun mennä kokeileen sitä vartijan hommaa ennen kun alat pätevyys vaatimuksia kyseleen?
- Milliliina
Minkä ikäinen tamä varasnainen on?
- hohhoijakkaa
Lähes 100 hlöä ovat varastaneet
Pohjoismaissa 50 000 -150 000 e
arvosta viime vuosina.
30 % muista varkaista tai "varkaista"
tai sattumalta viejistä
juopottelun vuoksi,
työ ei kuulemma pomon vuoksi
miellyttänyt..
hyviä olleet töissään, kuitenkin.
Hyvät sanat päivän mittaan eivät maksa
paljoa, koiran ilme pomona maksaa monta euroa.
Lisää työpuhtia C-vitamiinipuristeilla
500mg/päivä, myös lapsille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017383
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462176
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102171Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810