Ajattelin, että tällä palstalla voisi keskustella erikoiskahveista ja vaihtaa erilaisia kokemuksia kahveista, sekä kahvin- ja espressokeittimistä.
Itse juon pääosin cappuccinoa ja espressoa, mutta olen myös maistanut muitakin erikoiskahveja.
Ottakaa kantaa:D
Keskustelu erikoiskahvien ystäville
4
608
Vastaukset
- fanisska
Nää on turhaa hienostelua kaikki tyynni.
- pelkästään
espressoa. Kaikki maidolla tai muulla kuin pelkällä makeutuksella jatketut espresso-juomat ovat mielestäni tympeitä. Cappuccinoa tai muuta maitokahvia en juo ollenkaan.
Töissä ja joissakin tilaisuuksissa on joskus "pakko" juoda suodatinkahvia. Se on erityisen tympeätä. Pääsyy on kuitenkin se vaaleapaahtoinen kahvijauhe, jota Suomessa yleisesti käytetään. Kuitenkin oikeasta kunnon tummapaahtoisesta suodatinkahvistakin saa täysin juomakelpoista, kunhan sitä vain ymmärrettäisiin käyttää. - .......
Juon enimmäkseen tavallista espressoa. Joskus juon myös kreikkalaista kahvia ja vähän useammin italialaista kahvia (moka express). Maidolla en juomiani pilaa, enkä mitään muutakaan. Vauvaikä on jo ohi. Erikoiskahveja en juo.
- papu.
http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php?PHPSESSID=d15cef00809a46ac6f1327f99fb1dddd&
Täällä löytyy asiantuntemusta kahvista. Laitan normi kahvini pavuista jauhavalla täysautomaattiespressokeittimellä kuppi kerrallaan, näin saan aina tuoretta hyvää kahvia heti nopeasti. Vesimäärä on suurempi normaalikahvia tehtäessä kuin espressossa. Keittimen jauhatusta, uuttolämpöä, kahvin määrää ja veden määrää säätämällä saa todella hyvää kahvia. Teen myös välillä espressoa ja muita kahveja samalla keittimellä "pieni kuppi" säädöllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2623208Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741274- 661193
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180998Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47906- 62899
- 48824
- 47762
- 40741
- 39708