Salasana unohtunut..

toooooojjjj

Siis prkl, windows vaatii multa salasanaa, vaikken sellaista edes aluksi määrittänyt. Onko mitään keinoo miten pääsis sisälle windowsiin, kun mulla on vaan yks käyttäjä ja mistään salasanasta ei oo mitään tietoa.

13

2785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile tyhjää salasanaa

eli älä kirjoita mitään salasanariville.

• fafsdafdsfadsfas

joo toi ei auttanut, mut olin tallentanu muistitikulle jonkun tiedoston kun tää pyysi ja sieltä sain nollattuu salasanan.

• määritellessäsi
        fafsdafdsfadsfas kirjoitti:

joo toi ei auttanut, mut olin tallentanu muistitikulle jonkun tiedoston kun tää pyysi ja sieltä sain nollattuu salasanan.

olit luonut salasanan nollaustiedoston.
        XP:n aikaan sen piti olla korpulla, mutta nyt taitaa kelvata usb-tikkukin.

• Vista Newbie
        määritellessäsi kirjoitti:

olit luonut salasanan nollaustiedoston.
        XP:n aikaan sen piti olla korpulla, mutta nyt taitaa kelvata usb-tikkukin.

Kerrotko miten tuollaisen salasanan nollaustiedoston voi tehdä Vistassa? Olen juuri hankkinut uuden koneen eikä Vista ole lainkaan tuttu.
        Ei sen puoleen, en tiedä kuinka tuo tapahtuu XP:ssäkään, joten senkin tiedon ottaisin kiitollisena vastaan, vanha koneeni kun on XP:llä.

• aloittaja
        Vista Newbie kirjoitti:

Kerrotko miten tuollaisen salasanan nollaustiedoston voi tehdä Vistassa? Olen juuri hankkinut uuden koneen eikä Vista ole lainkaan tuttu.
        Ei sen puoleen, en tiedä kuinka tuo tapahtuu XP:ssäkään, joten senkin tiedon ottaisin kiitollisena vastaan, vanha koneeni kun on XP:llä.

Mä en tiedä miten sen saa, mutta mulla kysyi sitä varmistusta heti alussa kun ekoja asennuksia koneen tein. Se vain sanoi että joko cd tai muistitikku tarttis olla ja tikku multa löytyi. En tosiaan sillin edes tiennyt mikä se tiedosto oli :)

• käyttäjätilit
        Vista Newbie kirjoitti:

Luo salasanan alustuslevyke.

Huom. Pääset nopeasti käyttäjätileihin kirjoittamalla Käynnistä->Aloita haku kenttään
        käyttäjätilit

• näihnu
        fafsdafdsfadsfas kirjoitti:

Tietäisikö joku millä muulla kuin muistitikku keinolla pääsisin taas koneelleni. Eli mulla on Windows Vista Home järjestelmä enkä muista millään salasanaani. Onko ainut keino asentaa koko systeemi uudelleen jolloin ilmeisesti häviää myös tiedostoni? Neuvoista kiittollinen.

• a Windows Vista Password
        näihnu kirjoitti:

Tietäisikö joku millä muulla kuin muistitikku keinolla pääsisin taas koneelleni. Eli mulla on Windows Vista Home järjestelmä enkä muista millään salasanaani. Onko ainut keino asentaa koko systeemi uudelleen jolloin ilmeisesti häviää myös tiedostoni? Neuvoista kiittollinen.

http://www.wikihow.com/Reset-a-Windows-Vista-Password

"
        Trinity Rescue Kit Method
        1. Download Trinity Rescue Kit, and burn it to a CD/DVD. http://trinityhome.org/Home/index.php?pid=1&wpid=5&p_node=1&edit_pid=5&front_id=12 .
        2. Boot from the Disc
        3. Boot TRK normally. You will then reach a command line.
        4. Type 'winpass -u Administrator' at the command prompt.
        5. You will then see Searching and mounting all file system on local machine
        6. Windows NT/2K/XP installation(s) found in:
        /sda1/Windows
        Make your choice or ‘q’ to quit [1]:
        7. Press ENTER
        8. Type '*' then press ENTER
        9. Type 'Y' to accept.
        10. Restart, or if you want, type 'init 0' then power on again, without the disc, and boot into Windows.
        11. You will now see an 'Administrator' account with an orange flower.
        12. Click on it, you will log on as the 'Super' Administrator and be unmolested by UAC prompts.
        13. Click the Start button, then click the (most likely flower) picture at the top.
        14. Navigate to YOUR account, then press either remove password or change password.
        15. If you are changing it, just enter the new password twice and finish.
        16. Log off, and now you can log on to yours with either no password or your new password.
        17. In your account, type 'cmd' in the search bar, and right click the result on top. DO NOT PRESS ENTER. Press 'Run as Administrator.'
        18. Type 'net user Administrator /active' OR 'net user Administrator /inactive'
        19. Your password is restored, and the Administrator account is hidden again.
        "

• etkä alusta eli formatoi
        näihnu kirjoitti:

niis Vista kopioi vanhat käyttäjäkansiot windows.old kansioon (ja kaikki järjestelmäkansiot ja -tiedostot) ja jättää muualle itse tekemäsi kansiot koskematta.

Näin ei vanhat tiedostot katoa. Asetukset kylläkin nollaantuu ja esim. sähköpostit joutuu kaivelemaan windows.old kansiosta (löytyy varmaan ohje jostain).

Voit kokeilla salasanan nollausta esitetyllä Trinity Rescue Kit Methodilla. Ei siinä häviä mitään, vaikka ei onnistuisikaan ja sitten asentaisi uudelleen kuvaamallani tavalla.
        Olen nollannut samankaltaisella tavalla tällä levyllä http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

• näihnu
        etkä alusta eli formatoi kirjoitti:

niis Vista kopioi vanhat käyttäjäkansiot windows.old kansioon (ja kaikki järjestelmäkansiot ja -tiedostot) ja jättää muualle itse tekemäsi kansiot koskematta.

Näin ei vanhat tiedostot katoa. Asetukset kylläkin nollaantuu ja esim. sähköpostit joutuu kaivelemaan windows.old kansiosta (löytyy varmaan ohje jostain).

Voit kokeilla salasanan nollausta esitetyllä Trinity Rescue Kit Methodilla. Ei siinä häviä mitään, vaikka ei onnistuisikaan ja sitten asentaisi uudelleen kuvaamallani tavalla.
        Olen nollannut samankaltaisella tavalla tällä levyllä http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Kiitos neuvoista, mutta saisko näitä ohjeita suomenkielellä mistään tai voisko joku kääntää , sillä mun englanti ei oikein riitä.

• ohjeeseen
        a Windows Vista Password kirjoitti:

http://www.wikihow.com/Reset-a-Windows-Vista-Password

"
        Trinity Rescue Kit Method
        1. Download Trinity Rescue Kit, and burn it to a CD/DVD. http://trinityhome.org/Home/index.php?pid=1&wpid=5&p_node=1&edit_pid=5&front_id=12 .
        2. Boot from the Disc
        3. Boot TRK normally. You will then reach a command line.
        5. You will then see Searching and mounting all file system on local machine
        6. Windows NT/2K/XP installation(s) found in:
        /sda1/Windows
        Make your choice or ‘q’ to quit [1]:
        7. Press ENTER
        8. Type '*' then press ENTER
        9. Type 'Y' to accept.
        10. Restart, or if you want, type 'init 0' then power on again, without the disc, and boot into Windows.
        11. You will now see an 'Administrator' account with an orange flower.
        12. Click on it, you will log on as the 'Super' Administrator and be unmolested by UAC prompts.
        13. Click the Start button, then click the (most likely flower) picture at the top.
        14. Navigate to YOUR account, then press either remove password or change password.
        15. If you are changing it, just enter the new password twice and finish.
        16. Log off, and now you can log on to yours with either no password or your new password.
        17. In your account, type 'cmd' in the search bar, and right click the result on top. DO NOT PRESS ENTER. Press 'Run as Administrator.'
        18. Type 'net user Administrator /active' OR 'net user Administrator /inactive'
        19. Your password is restored, and the Administrator account is hidden again.
        "

rivillä
        kirjoita Administrator paikalle käyttäkätilisi nimi
        eli kirjoita esim. jos tilin nimi on pekka
        winpass -u pekka
        (viiva tulee eng. näppiksessä plus-merkistä)
        Kun tulee kysymys
        Do you really wish to disable SYSKEY? (y/n) [n]
        niin paina ENTER äläkä vaihda oletusta [n] (no eli suomeksi ei)
        User Edit Menu kohdassa rivillä
        Select: [q]>
        Kirjoita 1 ja paina ENTER

salasanan pitäisi olla tyhjä eli kysyttäessä salasanaa siihen ei kirjoiteta mitään.

• Näihnu

Hei!
        Kiitos avusta, kone toimii taas, tosin joudun palauttamaan tehdasasetukset yms. Pari tuntia meni myös Elisan teknisentuen kanssa, että saatiin postit ja suojaukset kuntoon. Elisalle myös kiitos ensiluokkaisesta palvelusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3215
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1092
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      851
    Aihe