Gal 1:6-9"Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole.Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia.Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme-vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli-hän olkoon kirottu.Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut;jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Eli tämä on Raamatussa joka oli ennen Mormonin kirjaa ja tarkoittaa sitä että Jumalan taholta toista evankeliumia ei tule.
Joten kuka tahansa vaikkapa jos Joseph Smith tai enkeli moron julistaa toista evankeliumia ovat he kirottuja.Eli he siis oppeineen ovat väärässä.
Eli ei kannata seurata heitä vaan Jeesusta.
Älkää närkästykö rakkaat ihmisparat vaan katsokaa Raamatusta niin huomaatte että oppinne on väärä.
Gal 1:6-9
102
1457
Vastaukset
MAP-kirkossa julistetaan aivan samaa evankeliumia kuin Raamatussa, mutta miten onkaan monissa muissa kirkoissa! Mormonin kirja on toinen todistus Kristuksesta. Se kertoo "muiden lampaiden" saamista Kristuken sanoista.
Emme usko epäraamatullisiin uskontunnustuksiin kuten kolminisuusoppiin, vaan siihen, mitä Raamatussa sanotaan. Evankeliumin toimitukset ovat meillä aivan samat kuin alkukirkossa kuten kirkon järjestys apostoleineen ja profeettoineen.
Jos olet muuta mieltä, niin osoita, miten meillä on toisenlainen evankeliumi!- köhköh
Luulisin että evankeliumi on kohtuu sama kun JS sitä raamatusta lueskeli ja siirti omaan kirjaansa. Voipi olla että sitten oppipuolella ne räikeimmät erot tulevat. Monijumalaisuus ja moniavioisuus ja sitä rataa.
köhköh kirjoitti:
Luulisin että evankeliumi on kohtuu sama kun JS sitä raamatusta lueskeli ja siirti omaan kirjaansa. Voipi olla että sitten oppipuolella ne räikeimmät erot tulevat. Monijumalaisuus ja moniavioisuus ja sitä rataa.
Niinpä evankeliumi on kirkossamme juuri sellainen kun alkukirkossa. Lisäski saatiin monia selvennyksiä. Käsitys jumaluudestakin on aivan sama eli Isä. Poika ja Pyhä Henki ovat paitsi eri persoonia myös eri olentoja. Yksimielisyyden vuoksi heitä sanotaan joskun yhdeksi Jumalaksi.
Joseph Smith näki ensimmäisessä näyssä Isän, joka osoitti Poikaa sanoen: "Tämä on minun rakas Poikani. Kuule häntä."
Moniavioisuus on vanhatestamentillinen periaate, jota esiintyi myöw UT:n tapahtumien aikana alkukirkossa. Muuten ei olisi öllut tarpeen sanoa mm., että seurakuntapalvelijan tulee olla yhden vaimon mies. Moniavuioisuus ei ollut kuitenkaan tuolloin enää voimassa, mutta entiset avioliitot saivat jatkua. - Näin on perusteltua ajatella.- tietoa
köhköh kirjoitti:
Kun luen raamattua niin sieltä tulee selvästi esille se tosiasia joka kertoo sen, että Isä, Poika ja Pyhähenki ovat 3 erillistä persoonaa. mm. kun Kristus kastettiin (Kristus maanpäällä) kuului taivaasta, ''Tämä on rakas poikani johon olen mielistynyt'' (Isä puhui taivaasta) samaan aikaan Pyhähenki laskeutui kyyhkysen muodossa (Taivaan ja maan välissä) Kristuksen päälle eli miten sama persoona voi olla yhtä aikaan 3 eri paikassa?
Toinen tapaus on kun Stefanus kivitettii ja hän oli täynnä pyhää henkeä hän katasoi ylös ja näki Taivaan Isän istuvan valtaistuimellaan ja hänen poikansa hänen oikella puolella. (hyvä esimerkki siitä kuinka kaikki 3 ovat erillisiä persoonia ja kaikilla eri rooli mutta yhtä tavoitteessaan)
Jos joku pystyy kertomaan millainen on Luterilainen Jumala niin puhukoon ja perustelkoon sen Raamatun todellisella opilla - köhköh
tietoa kirjoitti:
Kun luen raamattua niin sieltä tulee selvästi esille se tosiasia joka kertoo sen, että Isä, Poika ja Pyhähenki ovat 3 erillistä persoonaa. mm. kun Kristus kastettiin (Kristus maanpäällä) kuului taivaasta, ''Tämä on rakas poikani johon olen mielistynyt'' (Isä puhui taivaasta) samaan aikaan Pyhähenki laskeutui kyyhkysen muodossa (Taivaan ja maan välissä) Kristuksen päälle eli miten sama persoona voi olla yhtä aikaan 3 eri paikassa?
Toinen tapaus on kun Stefanus kivitettii ja hän oli täynnä pyhää henkeä hän katasoi ylös ja näki Taivaan Isän istuvan valtaistuimellaan ja hänen poikansa hänen oikella puolella. (hyvä esimerkki siitä kuinka kaikki 3 ovat erillisiä persoonia ja kaikilla eri rooli mutta yhtä tavoitteessaan)
Jos joku pystyy kertomaan millainen on Luterilainen Jumala niin puhukoon ja perustelkoon sen Raamatun todellisella opillaVoisiko tuon isä,poika ja pyhä henki asian ajatella niinkuin veden...sillä on kolme eri muotoa?
- ajatella!
köhköh kirjoitti:
Voisiko tuon isä,poika ja pyhä henki asian ajatella niinkuin veden...sillä on kolme eri muotoa?
Niin, että minä olen Isä ja minulla on poika ja pyhä hengetär voisi olla vaikka vaimoni. Onko liian monimutkaista? Voisiko olla niin, että joskus asiat ovat niin yksinkertaisia kuin ne on kirjoitettu. Onko ihmisluonnolle ominaista se, että yksinkertaisista asioista vaikka ne on selkeästi kirjoitettu, pitää tehdä monimutkaisia.
Jos Jumalla olisi monia olomuotoja niin miksi Isään on sanottu Isäksi ja hänen poikaansa on sanottu Pojaksi ja miksi henkeä on sanottu pyhäksi hengeksi.
Evankeliumi on yksinketaista mutta ihminen tuppaa tekemään siitä monimutkaista .... miksi???? - helpompi uskoa?
tietoa kirjoitti:
Jos joku pystyy kertomaan millainen on Luterilainen Jumala niin puhukoon ja perustelkoon sen Raamatun todellisella opillaOlet siis uskonasioissakin materialismin pauloissa ja uskot klönttioppiin?
helpompi uskoa? kirjoitti:
Olet siis uskonasioissakin materialismin pauloissa ja uskot klönttioppiin?
Etpä siinä tapauksessa osaa arvostaa itseäsi sellaisena kuin olet.
niin voi olla että teillä luetaan jonkin verran samaa evankeliumia muutenhan ette voisi näyttää Kristityltä.
Mutta teillä on lisätty kaikenlaisia kummallisuuksia kuten naittaminen kuolleitten kanssa, jotka ei ole Raamatun mukaisia.
Sanassa kuitenkin sanotaan ettei toista evankeliumia tule ja kun evankeliumi on todistus, niin toista todistusta ei tule.L.J.H kirjoitti:
niin voi olla että teillä luetaan jonkin verran samaa evankeliumia muutenhan ette voisi näyttää Kristityltä.
Mutta teillä on lisätty kaikenlaisia kummallisuuksia kuten naittaminen kuolleitten kanssa, jotka ei ole Raamatun mukaisia.
Sanassa kuitenkin sanotaan ettei toista evankeliumia tule ja kun evankeliumi on todistus, niin toista todistusta ei tule.Jostakin (ehkä Maljasen kirjasta) olet saanut tuollaisen kummallisen väärinkäsityksen, että naittaisimme temppeleissä jopa kuolleiden kanssa. Siellä voidaan sinetöidä vain maan päällä solmittuja avioliittoja iankaikkisuudeksi, mutta sellaisenkin sijaistoimituksen vastaanottaminen on kuolleelle aivan vapaaehtoista.
- luterilaisetkin
helpompi uskoa? kirjoitti:
Olet siis uskonasioissakin materialismin pauloissa ja uskot klönttioppiin?
uskovat että ihminen nousee aikanaan kuolleita ja klönttytyy....
- hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
Jostakin (ehkä Maljasen kirjasta) olet saanut tuollaisen kummallisen väärinkäsityksen, että naittaisimme temppeleissä jopa kuolleiden kanssa. Siellä voidaan sinetöidä vain maan päällä solmittuja avioliittoja iankaikkisuudeksi, mutta sellaisenkin sijaistoimituksen vastaanottaminen on kuolleelle aivan vapaaehtoista.
Näin on kirjoitettu Raamatussa:
Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
Mark. 12:25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.
Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
Myös sukuluettelot ja kaste kuolleiden puolesta on ihan omaa keksintöänne ja ei pelasta ketään.
Ei Raamattu käske tehdä niin!
Ihmisen on eläessään otettava Jeesus vastaan.
Eihän Jeesus käskenyt irrottaa itseään ja ryöväriä ristiltä, "että pääsisi kasteelle, että ryöväri pelastuisi". Ei käskenyt ei! Kun Jeesus pelastaa ja antaa synnit anteeksi Golgatalla ristintyöllä antamallaan uhrilla, niin synnit on silloin annettu anteeksi. Jeesus on kuollut sinun ja minun ja koko maailman syntien vuoksi. Tyhjä risti on ylösnousemuksen merkki. Tehän ette hyväksy ristiä edes kirkkonne katolle.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16
Jeesus meni vapaaehtoisesti sinne Golgatan keskimmäiselle ristille:
Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti. Joh 13:1.
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan
8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21 hildurvonhopsis kirjoitti:
Näin on kirjoitettu Raamatussa:
Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
Mark. 12:25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.
Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
Myös sukuluettelot ja kaste kuolleiden puolesta on ihan omaa keksintöänne ja ei pelasta ketään.
Ei Raamattu käske tehdä niin!
Ihmisen on eläessään otettava Jeesus vastaan.
Eihän Jeesus käskenyt irrottaa itseään ja ryöväriä ristiltä, "että pääsisi kasteelle, että ryöväri pelastuisi". Ei käskenyt ei! Kun Jeesus pelastaa ja antaa synnit anteeksi Golgatalla ristintyöllä antamallaan uhrilla, niin synnit on silloin annettu anteeksi. Jeesus on kuollut sinun ja minun ja koko maailman syntien vuoksi. Tyhjä risti on ylösnousemuksen merkki. Tehän ette hyväksy ristiä edes kirkkonne katolle.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16
Jeesus meni vapaaehtoisesti sinne Golgatan keskimmäiselle ristille:
Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti. Joh 13:1.
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan
9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21Avioliittoon on mentävä maan päällä. Taivaassa ei todellakaan enää mennä naimisiin. Avioliitto on sinetöitävä maan päällä oikealla valtuudella. Silloin se pätee myös taivaassa:
Matt. 16
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]
Pelkät toimitukset eivät pelasta ketään, mutta ne ovat välttämättömiä. Ryöväri pääsi kuoltuaan paratiisiin. Siellä hänelle opettiin evankeliumia. Hänen oli välttämättä saatava myös kaste, mutta sen hän saattoi saada vain sijaisen kautta. Myös muut toimitukset voidaan tehdä sijaisen kautta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saadaan kaikki kohdalleen ja kaikki tarivittava tehdyksi. Sekin työtä maan päällä.- hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
Niinpä evankeliumi on kirkossamme juuri sellainen kun alkukirkossa. Lisäski saatiin monia selvennyksiä. Käsitys jumaluudestakin on aivan sama eli Isä. Poika ja Pyhä Henki ovat paitsi eri persoonia myös eri olentoja. Yksimielisyyden vuoksi heitä sanotaan joskun yhdeksi Jumalaksi.
Joseph Smith näki ensimmäisessä näyssä Isän, joka osoitti Poikaa sanoen: "Tämä on minun rakas Poikani. Kuule häntä."
Moniavioisuus on vanhatestamentillinen periaate, jota esiintyi myöw UT:n tapahtumien aikana alkukirkossa. Muuten ei olisi öllut tarpeen sanoa mm., että seurakuntapalvelijan tulee olla yhden vaimon mies. Moniavuioisuus ei ollut kuitenkaan tuolloin enää voimassa, mutta entiset avioliitot saivat jatkua. - Näin on perusteltua ajatella.2. Moos. 33:18
Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
2. Moos. 33:20
Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
Ei se Joseph Smith voinut nähdä Jumalan kasvoja, kun ei Moosekaan voinut. Hän näki ehkä jotain 'muuta', kun hänet peitti sen jälkeen pimeys ja ahdistus (olen lukenut kirjojanne).
Itse paholainen ilmeisesti pukeutui 'Valkeuden enkeliksi' ja aloitti uuden eksytyksen.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - hildurvonhopsis
tietoa kirjoitti:
Jos joku pystyy kertomaan millainen on Luterilainen Jumala niin puhukoon ja perustelkoon sen Raamatun todellisella opillaPyhä Henki on Persoona:
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13
JEESUS OPETTI PYHÄSTÄ HENGESTÄ:
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18
14 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26
13 Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15 hildurvonhopsis kirjoitti:
2. Moos. 33:18
Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
2. Moos. 33:20
Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
Ei se Joseph Smith voinut nähdä Jumalan kasvoja, kun ei Moosekaan voinut. Hän näki ehkä jotain 'muuta', kun hänet peitti sen jälkeen pimeys ja ahdistus (olen lukenut kirjojanne).
Itse paholainen ilmeisesti pukeutui 'Valkeuden enkeliksi' ja aloitti uuden eksytyksen.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleMutta kun ihminen tehdöään eläväksi Hengessä, niin hän voi nähdä Jumalan ja jäädä henkiin. Tästä on useita esimerkkejä, joista tässä yksi:
Ap.t. 7
55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]
56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!" [Matt. 16:13 | Room. 8:34; Hepr. 12:2]
57 Silloin he alkoivat huutaa suureen ääneen, tukkivat korvansa ja ryntäsivät yhtenä miehenä hänen kimppuunsa.
Stefanos ei kuollut Jumalan näkemisestä vaan hänet kivitettiin.hildurvonhopsis kirjoitti:
Pyhä Henki on Persoona:
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13
JEESUS OPETTI PYHÄSTÄ HENGESTÄ:
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18
14 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26
13 Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15Kyyhkynen oli Johannekselle annalta annettu merkki Kristuksesta:
Joh. 1
32 Johannes todisti: "Minä olen nähnyt, kuinka Henki laskeutui taivaasta kyyhkysen tavoin ja jäi hänen päälleen. [Matt. 3:16]
33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.' [Mark. 1:8]
34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika." [Matt. 3:17]
Matt. 3
16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]
Ei siis väitetä, että Pyhä Henki olisi lintu, mutta kyyhkynen oli Johannekselle merkki Pyhän Hengen läsnäolosta.- MITÄÄN MUUTA
EVANKELIUMIA, KUIN SE MIKÄ ANNETTU ON!!!! Miten kehtaat tyrkyttää tähän jotain mormonin kirjaa??? Etkö ymmärrä raamattua??? Sanon sen uudestaan: EI OLE OLEMASSA MUUTA EVANKELIUMIA, KUIN SE MIKÄ ANNETTU ON. JA SE JOKA TEILLE TOISENLAISTA EVANKELIUMIA TUO, SE OLKOON KIROTTU!
- on olemassa
MITÄÄN MUUTA kirjoitti:
EVANKELIUMIA, KUIN SE MIKÄ ANNETTU ON!!!! Miten kehtaat tyrkyttää tähän jotain mormonin kirjaa??? Etkö ymmärrä raamattua??? Sanon sen uudestaan: EI OLE OLEMASSA MUUTA EVANKELIUMIA, KUIN SE MIKÄ ANNETTU ON. JA SE JOKA TEILLE TOISENLAISTA EVANKELIUMIA TUO, SE OLKOON KIROTTU!
ja ne tukevat toisiaan.
- helpompi uskoa?
Tapani1 kirjoitti:
Fyysinen ruumiini on klöntti.
- helpompi uskoa?
Tapani1 kirjoitti:
kuten muitakin olemuspuoliani.
- helpompi uskoa?
luterilaisetkin kirjoitti:
uskovat että ihminen nousee aikanaan kuolleita ja klönttytyy....
Raamatussa tosin fyysisen ruumiin ylösnousemus on kielletty.
- oppia
Tapani1 kirjoitti:
Avioliittoon on mentävä maan päällä. Taivaassa ei todellakaan enää mennä naimisiin. Avioliitto on sinetöitävä maan päällä oikealla valtuudella. Silloin se pätee myös taivaassa:
Matt. 16
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]
Pelkät toimitukset eivät pelasta ketään, mutta ne ovat välttämättömiä. Ryöväri pääsi kuoltuaan paratiisiin. Siellä hänelle opettiin evankeliumia. Hänen oli välttämättä saatava myös kaste, mutta sen hän saattoi saada vain sijaisen kautta. Myös muut toimitukset voidaan tehdä sijaisen kautta. Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saadaan kaikki kohdalleen ja kaikki tarivittava tehdyksi. Sekin työtä maan päällä.Sinkuilla ei ole asiaa mormonien korotukseen. Eipä siis kannata liittyä koko höpölöpö-kirkkoon.
oppia kirjoitti:
Sinkuilla ei ole asiaa mormonien korotukseen. Eipä siis kannata liittyä koko höpölöpö-kirkkoon.
Kuten sanoin tuhatvuotisessa valtakunnassa saadaan kaikki kohdalleen. Jos henkilö ei maan päällä eläessään ole saanut tilaisuutta mennä naimisiin, niin se järjestyy aikanaan.
MITÄÄN MUUTA kirjoitti:
missä opetamme toisenlaista evankeliumia? Nyt vain väität, mutta mitä tarkoitat toisenlaisella? Sano mitä pidät oikeana ja vertaa sitä oppiimme!
- oppia
Tapani1 kirjoitti:
Kuten sanoin tuhatvuotisessa valtakunnassa saadaan kaikki kohdalleen. Jos henkilö ei maan päällä eläessään ole saanut tilaisuutta mennä naimisiin, niin se järjestyy aikanaan.
ei ole mahdollisuutta mormonien korotukseen. No, mitäpä he siellä tekisivätkään.
Äiti Teresakin voi päästä korotukseen kunhan suostuu naimaan. Just, joo. Melko pimeää. oppia kirjoitti:
ei ole mahdollisuutta mormonien korotukseen. No, mitäpä he siellä tekisivätkään.
Äiti Teresakin voi päästä korotukseen kunhan suostuu naimaan. Just, joo. Melko pimeää.jos ei ota vastaan tietoa siitä, miten asiat ovat. Kaikki halukkaat saavat tilaisuuden avioliittoon, mutta pakko se ei ole. Kototukseen kuuluu iankaikkinen lisääntyminen, ja juuri se on korotus. Sinkkuna se ei ole mahdollista.
- oppia
Tapani1 kirjoitti:
jos ei ota vastaan tietoa siitä, miten asiat ovat. Kaikki halukkaat saavat tilaisuuden avioliittoon, mutta pakko se ei ole. Kototukseen kuuluu iankaikkinen lisääntyminen, ja juuri se on korotus. Sinkkuna se ei ole mahdollista.
Onneksi sentään Äiti Teresan ei ihan aikuisten oikeasti tarvitse naiskentelemaan ryhtyä. Sehän on vain jonkun höpölöpö Koreshin (vai mikä se nimi nyt olikaan) kehittämää soopaa.
Tätä kohtaa on tosiaan käytetty mormonioppia vastaan kun siinä sanotaan, että vaikka taivaan enkeli... jne ja Joseph sai oppinsa taivaan enkeleiltä.
Mutta Raamatunkohta kääntyy vallitsevia kirkkoja vastaan ja puolustaa Josephia. Apostolit ja Paavali tiesivät, millainen evankeliumi on ja opettivat sitä puhtaana. Näin voidaan sanoa myös Josephista. Voidaanko näin sanoa katolisista ja protestanteista? Ei missään tapauksessa! Tieto on kadonnut ja vain rakkaus on säilynyt: kaikissa kirkoissa on rehellisiä, oikeita uskovaisia, mutta he erehtyvät monessa kohtaan juuri tämän suuren porttokirkon suuren vaikutusvallan takia.
Tieto on palautettu, mutta vain osittain, ei kaikkea ole vielä ilmoitettu koko kansalle. Evankeliumi on palautettu ja valtakunta on palautettu. Taas voidaan uida julkisesti puhtaassa evankeliumissa. Monta väärää profeettaa silti on maailmassa eikä heitä saa uskoa jos he opettavat erilaista evankeliumia kuin Josephin saamissa ilmoituksissa ja Raamatussa, vaikka he olisivat saaneet sen enkeleiltä.on se meidän tarvitsemamme tieto ei teidän siihen omia oppeja tarvi lisätä.
Raamatun evankeliumia ja Smithin ilmestyksiä ei voi rinnastaa sillä Raamattu on oikeassa ja se sanoo ettei toista evankeliumia tule ja koska mormoniopit ovat ristiriidassa osittain Raamatun kanssa ne ovat väärässä.L.J.H kirjoitti:
on se meidän tarvitsemamme tieto ei teidän siihen omia oppeja tarvi lisätä.
Raamatun evankeliumia ja Smithin ilmestyksiä ei voi rinnastaa sillä Raamattu on oikeassa ja se sanoo ettei toista evankeliumia tule ja koska mormoniopit ovat ristiriidassa osittain Raamatun kanssa ne ovat väärässä.Ei näet ole mitään, missä oppimme olisi toinen kuin Raamatusta selviävä.
L.J.H kirjoitti:
Raamatun evankeliumia ja Smithin ilmestyksiä ei voi rinnastaa sillä Raamattu on oikeassa ja se sanoo ettei toista evankeliumia tule ja koska mormoniopit ovat ristiriidassa osittain Raamatun kanssa ne ovat väärässä.Raamattu on oikeassa, mutta sanooko se että kirkkojen opit ovat evankeliumin mukaisia? Ei, kirkoilla on väärä tulkinta Raamtusta, ne ovat vääristelleet sen, ne opettavat toisenlaista evankeliumia. Valtakirkkojen opit ovat Raamatun vastaisia, kun taas mormonien opit ovat Raamatun mukaisia.
Tapani1 kirjoitti:
Ei näet ole mitään, missä oppimme olisi toinen kuin Raamatusta selviävä.
>>>Tarkentaisitko?
Tapani1 30.8.2008 klo 09.01
Ei näet ole mitään, missä oppimme olisi toinen kuin Raamatusta selviävä.- tietoa siitä
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Tarkentaisitko?
Ei näet ole mitään, missä oppimme olisi toinen kuin Raamatusta selviävä.kuinka oppi kuolleitten puolesta rukoilemisesta on kehittynyt katolisessa kirkossa.
Jotkut pitävät sitäkin vääränä oppina.
Selvää kuitenkin on, että muissakin kristillisissä kirkoissa kuin mormonikirkossa uskotaan, että ihmisen elämä jatkuu kuoleman jälkeen ja että heidän puolestaan voidaan täällä maan päällä edelleen tehdä jotakin. Oikea tapa kuitenkin unohtui luopumuksen pyörteissä, ja palautettiin vsta evankeliumin palautuksen yhteydessä.
http://catholicism.about.com/od/prayersforthedead/Prayers_for_the_Faithful_Departed.htm tietoa siitä kirjoitti:
kuinka oppi kuolleitten puolesta rukoilemisesta on kehittynyt katolisessa kirkossa.
Selvää kuitenkin on, että muissakin kristillisissä kirkoissa kuin mormonikirkossa uskotaan, että ihmisen elämä jatkuu kuoleman jälkeen ja että heidän puolestaan voidaan täällä maan päällä edelleen tehdä jotakin. Oikea tapa kuitenkin unohtui luopumuksen pyörteissä, ja palautettiin vsta evankeliumin palautuksen yhteydessä.
http://catholicism.about.com/od/prayersforthedead/Prayers_for_the_Faithful_Departed.htm>>>>kuinka oppi kuolleitten puolesta rukoilemisesta on kehittynyt katolisessa kirkossa.
Selvää kuitenkin on, että muissakin kristillisissä kirkoissa kuin mormonikirkossa uskotaan, että ihmisen elämä jatkuu kuoleman jälkeen ja että heidän puolestaan voidaan täällä maan päällä edelleen tehdä jotakin. Oikea tapa kuitenkin unohtui luopumuksen pyörteissä, ja palautettiin vsta evankeliumin palautuksen yhteydessä.- raamatunkohta
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>>kuinka oppi kuolleitten puolesta rukoilemisesta on kehittynyt katolisessa kirkossa.
Selvää kuitenkin on, että muissakin kristillisissä kirkoissa kuin mormonikirkossa uskotaan, että ihmisen elämä jatkuu kuoleman jälkeen ja että heidän puolestaan voidaan täällä maan päällä edelleen tehdä jotakin. Oikea tapa kuitenkin unohtui luopumuksen pyörteissä, ja palautettiin vsta evankeliumin palautuksen yhteydessä.rukoilemisesta väitellään kristikunnassa varmaan enemmän kuin konsanaan kuolleiden kastamisesta. Herääkin kysymys, onko tapa tullut kristilliseen kirkkoon luopumuksen yhteydessä vai säilynyt luopumusta edeltävältä ajalta.
Tämäntapaisiin tärkeisiin kysymyksiin on saatu vastaus evankeliumin palautuksen yhteydessä.
Itse olen lukenut Raamattua kaksi kertaa kauemmin kuin sinä ja jopa tenttinyt sitä yliopistossa. Se on pyhä kirja, ja uskon siihen. Se kuitenkin jättää monia kysymyksiä vaille yksiselitteistä vastausta. Siksi tarvitaan jatkuvaa ilmoitusta. raamatunkohta kirjoitti:
rukoilemisesta väitellään kristikunnassa varmaan enemmän kuin konsanaan kuolleiden kastamisesta. Herääkin kysymys, onko tapa tullut kristilliseen kirkkoon luopumuksen yhteydessä vai säilynyt luopumusta edeltävältä ajalta.
Tämäntapaisiin tärkeisiin kysymyksiin on saatu vastaus evankeliumin palautuksen yhteydessä.
Itse olen lukenut Raamattua kaksi kertaa kauemmin kuin sinä ja jopa tenttinyt sitä yliopistossa. Se on pyhä kirja, ja uskon siihen. Se kuitenkin jättää monia kysymyksiä vaille yksiselitteistä vastausta. Siksi tarvitaan jatkuvaa ilmoitusta.>>>rukoilemisesta väitellään kristikunnassa varmaan enemmän kuin konsanaan kuolleiden kastamisesta. Herääkin kysymys, onko tapa tullut kristilliseen kirkkoon luopumuksen yhteydessä vai säilynyt luopumusta edeltävältä ajalta.
Itse olen lukenut Raamattua kaksi kertaa kauemmin kuin sinä ja jopa tenttinyt sitä yliopistossa. Se on pyhä kirja, ja uskon siihen. Se kuitenkin jättää monia kysymyksiä vaille yksiselitteistä vastausta. Siksi tarvitaan jatkuvaa ilmoitusta.- opisklellut
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>rukoilemisesta väitellään kristikunnassa varmaan enemmän kuin konsanaan kuolleiden kastamisesta. Herääkin kysymys, onko tapa tullut kristilliseen kirkkoon luopumuksen yhteydessä vai säilynyt luopumusta edeltävältä ajalta.
Itse olen lukenut Raamattua kaksi kertaa kauemmin kuin sinä ja jopa tenttinyt sitä yliopistossa. Se on pyhä kirja, ja uskon siihen. Se kuitenkin jättää monia kysymyksiä vaille yksiselitteistä vastausta. Siksi tarvitaan jatkuvaa ilmoitusta.Raamattua jo 70 vuotta sitten hyvä sinulle!
Harmi vaan, että Pyhä Henki ei puihu sinulle etkä saa oikeata tieota. Ehkä väärässä luulossasi rakennat muuria Pyhää Henkeä vastaan! Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Tarkentaisitko?
Ei näet ole mitään, missä oppimme olisi toinen kuin Raamatusta selviävä.Koko 1. Kor. 15 luku käsittelee ylösnousemusta. On kovin haettua selittää, että siinä yht'äkkiä puututtaisiin sellaisten ihmisten menettelyyn, jotka eivät edes usko kuolleiden ylösnousemukseen. Selkeä tulkinta tuosta kohdasta on se, että Paavali käytti kuolleiden puolesta kastajia esimerkkinä niintä, jotka uskovat ylösnousemukseen. Ilman sellaista uskoa kastaminen olisikin ollut turhaa.
Kuolleillekin on julistettu evankeliumi:
Joh. 5
25 Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, [Room. 6:4; Gal. 2:20; Ef. 2:5]
1. Piet. 3
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
1. Piet. 4
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset. [1. Piet. 3:19]
Jos kuolleiden kohtaloon ei voi enää vaikuttaa henkimaailmassa, niin miksi heille saarnattaisiin evankeliumia! - Se on välttämätöntä jo Jumalan oikeudenmukisuuden toteuttamiseksi, sillä onhan olemassa suunnaton joukko ihmisiä, jotka eläessään eivät ole kuulleet mittään Kristuksen sovituksesta tai ovat kuulleet evankeliumia saarnattavan toisin kuin se on.- raamatunkohta
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>rukoilemisesta väitellään kristikunnassa varmaan enemmän kuin konsanaan kuolleiden kastamisesta. Herääkin kysymys, onko tapa tullut kristilliseen kirkkoon luopumuksen yhteydessä vai säilynyt luopumusta edeltävältä ajalta.
Itse olen lukenut Raamattua kaksi kertaa kauemmin kuin sinä ja jopa tenttinyt sitä yliopistossa. Se on pyhä kirja, ja uskon siihen. Se kuitenkin jättää monia kysymyksiä vaille yksiselitteistä vastausta. Siksi tarvitaan jatkuvaa ilmoitusta.näyttävät avautuvan kovin eri tavoin eri henkilöille tulkintatavasta riippuen.
Ei kannatakaan jäädä riitelemään siitä, mikä tulkinta on oikea ja mikä väärä. Sitä on tehty jo tarpeeksi.
Nyt voi kääntyä palautetun evankeliumin puoleen tuollaisisssa kysymyksissä.
Pyhän Hengen valoa pyydämme ja saamme päivittäin me mormonitkin.
Jumalan ilmoitus ja Pyhän Hengen valo eivät ole toisiaan poissulkevia, vaan täydentäviä, usein sama asia. - hildurvonhopsis
raamatunkohta kirjoitti:
rukoilemisesta väitellään kristikunnassa varmaan enemmän kuin konsanaan kuolleiden kastamisesta. Herääkin kysymys, onko tapa tullut kristilliseen kirkkoon luopumuksen yhteydessä vai säilynyt luopumusta edeltävältä ajalta.
Itse olen lukenut Raamattua kaksi kertaa kauemmin kuin sinä ja jopa tenttinyt sitä yliopistossa. Se on pyhä kirja, ja uskon siihen. Se kuitenkin jättää monia kysymyksiä vaille yksiselitteistä vastausta. Siksi tarvitaan jatkuvaa ilmoitusta.Mitähän jos vain pyytäisit Jumalata Pyhää Henkeä kirkastamaan Jeesusta Kristusta sinulle. Yliopistosta ei kuule saa uskoa eikä Raamatun läpi lukeminen auta mitään.
Kuolleet ovat kuolleita ja heidän pelastuksensa on Jumalan käsissä. Kaste kuolleiden puolesta on täyttä puppua ja ei pelasta ketään.
Lue Raamattua, rukoile Jumalan Pyhää Henkeä kirkastamaan Jeesusta Kristusta ja Jeesuksen sovitustyön merkitystä, ristinkuolemaa ja ylösnousemusta. Jeesuksen Veri riittää pesemään sinunkin syntisi pois.
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15
Ef.2:8,9
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, että itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi, Room. 5:20
Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Sananl. 28:13
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1.Johanneksen kirje
1:9
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Joh:1:14
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. Joh:1:16
Psalmi 100:5
Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.
21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21
…sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5
Jeesus sanoi (Matteus 18:29): ”Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä”. - raamatunkohta
hildurvonhopsis kirjoitti:
Mitähän jos vain pyytäisit Jumalata Pyhää Henkeä kirkastamaan Jeesusta Kristusta sinulle. Yliopistosta ei kuule saa uskoa eikä Raamatun läpi lukeminen auta mitään.
Kuolleet ovat kuolleita ja heidän pelastuksensa on Jumalan käsissä. Kaste kuolleiden puolesta on täyttä puppua ja ei pelasta ketään.
Lue Raamattua, rukoile Jumalan Pyhää Henkeä kirkastamaan Jeesusta Kristusta ja Jeesuksen sovitustyön merkitystä, ristinkuolemaa ja ylösnousemusta. Jeesuksen Veri riittää pesemään sinunkin syntisi pois.
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, että itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi, Room. 5:20
Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Sananl. 28:13
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1.Johanneksen kirje
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Joh:1:14
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. Joh:1:16
21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21
…sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5
Jeesus sanoi (Matteus 18:29): ”Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä”.oikein.
En ole väittänytkään, että yliopistosta saisi uskoa. Mainitsinpahan vain tuonkin yksityiskohdan, kun henkilö, jolle vastasin, kertoi lukeneensa Raamattua 26 vuotta.
Sitä en tiedä, onko lukeminen auttanut häntä. Väittele kaikin mokomin siitä hänen kanssaan.
Itselleni Raamatun lukeminen on ollut antoisaa.
Olisi mielenkiintoista kuulla hieman perusteluja väitteellesi, että kaste kuolleiden puolesta on täyttä puppua. Outo väite ja kovin epäkohteliaan tuntuinen.
Raamatun lukemista jatkan kyllä aivan omaehtoisestikin, kiitos vain neuvosta. Jeesuksen sovitustyöhön uskon, se on ainoa toivomme. - hildurvonhopsis
raamatunkohta kirjoitti:
oikein.
En ole väittänytkään, että yliopistosta saisi uskoa. Mainitsinpahan vain tuonkin yksityiskohdan, kun henkilö, jolle vastasin, kertoi lukeneensa Raamattua 26 vuotta.
Sitä en tiedä, onko lukeminen auttanut häntä. Väittele kaikin mokomin siitä hänen kanssaan.
Itselleni Raamatun lukeminen on ollut antoisaa.
Olisi mielenkiintoista kuulla hieman perusteluja väitteellesi, että kaste kuolleiden puolesta on täyttä puppua. Outo väite ja kovin epäkohteliaan tuntuinen.
Raamatun lukemista jatkan kyllä aivan omaehtoisestikin, kiitos vain neuvosta. Jeesuksen sovitustyöhön uskon, se on ainoa toivomme. - hildurvonhopsis
L.J.H kirjoitti:
Raamatun evankeliumia ja Smithin ilmestyksiä ei voi rinnastaa sillä Raamattu on oikeassa ja se sanoo ettei toista evankeliumia tule ja koska mormoniopit ovat ristiriidassa osittain Raamatun kanssa ne ovat väärässä.Raamattu riittää !
Jeesus sanoo:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20
Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:15-16
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible hildurvonhopsis kirjoitti:
Raamattu riittää !
Jeesus sanoo:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20
Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:15-16
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleIlm. 14
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
Miksi on tarpeen, että enkeli julistaa evankeliumin saarnattavaksi kaikille maan asukkaille, jos Raamattu riittäisi? - Ei se ole riittänyt, sillä vain Raamtun perusteella on syntynyt tuhansia erilaisia kirkkoja. On tarvittu toinen todistus Kristuksesta. Se on enkelin tuoma Mormonin kirja.Tapani1 kirjoitti:
Koko 1. Kor. 15 luku käsittelee ylösnousemusta. On kovin haettua selittää, että siinä yht'äkkiä puututtaisiin sellaisten ihmisten menettelyyn, jotka eivät edes usko kuolleiden ylösnousemukseen. Selkeä tulkinta tuosta kohdasta on se, että Paavali käytti kuolleiden puolesta kastajia esimerkkinä niintä, jotka uskovat ylösnousemukseen. Ilman sellaista uskoa kastaminen olisikin ollut turhaa.
Kuolleillekin on julistettu evankeliumi:
Joh. 5
25 Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, [Room. 6:4; Gal. 2:20; Ef. 2:5]
1. Piet. 3
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
1. Piet. 4
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset. [1. Piet. 3:19]
Jos kuolleiden kohtaloon ei voi enää vaikuttaa henkimaailmassa, niin miksi heille saarnattaisiin evankeliumia! - Se on välttämätöntä jo Jumalan oikeudenmukisuuden toteuttamiseksi, sillä onhan olemassa suunnaton joukko ihmisiä, jotka eläessään eivät ole kuulleet mittään Kristuksen sovituksesta tai ovat kuulleet evankeliumia saarnattavan toisin kuin se on.>>>>Jos kuolleiden kohtaloon ei voi enää vaikuttaa henkimaailmassa, niin miksi heille saarnattaisiin evankeliumia! - Se on välttämätöntä jo Jumalan oikeudenmukisuuden toteuttamiseksi, sillä onhan olemassa suunnaton joukko ihmisiä, jotka eläessään eivät ole kuulleet mittään Kristuksen sovituksesta tai ovat kuulleet evankeliumia saarnattavan toisin kuin se on.
- hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
Ilm. 14
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
Miksi on tarpeen, että enkeli julistaa evankeliumin saarnattavaksi kaikille maan asukkaille, jos Raamattu riittäisi? - Ei se ole riittänyt, sillä vain Raamtun perusteella on syntynyt tuhansia erilaisia kirkkoja. On tarvittu toinen todistus Kristuksesta. Se on enkelin tuoma Mormonin kirja.Gal.1:
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Galatalaiskirje 1
1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.
20 Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele.
21 Sitten menin Syyrian ja Kilikian paikkakuntiin.
22 Mutta olin kasvoiltani tuntematon Juudean seurakunnille, jotka ovat Kristuksessa.
23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: "Meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota hän ennen hävitti";
24 ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni. - hildurvonhopsis
Olli.S kirjoitti:
Raamattu on oikeassa, mutta sanooko se että kirkkojen opit ovat evankeliumin mukaisia? Ei, kirkoilla on väärä tulkinta Raamtusta, ne ovat vääristelleet sen, ne opettavat toisenlaista evankeliumia. Valtakirkkojen opit ovat Raamatun vastaisia, kun taas mormonien opit ovat Raamatun mukaisia.
Juuri niin!
Muutapa siihen ei sitten olisi tarvinnutkaan laittaa.
No ehkä vielä tuo:
"Mikään kirkko ei pelasta ihmistä".
No vielä ehkä Raamattu sivun nettiosoite:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible Jumalanhullu kirjoitti:
>>>>Jos kuolleiden kohtaloon ei voi enää vaikuttaa henkimaailmassa, niin miksi heille saarnattaisiin evankeliumia! - Se on välttämätöntä jo Jumalan oikeudenmukisuuden toteuttamiseksi, sillä onhan olemassa suunnaton joukko ihmisiä, jotka eläessään eivät ole kuulleet mittään Kristuksen sovituksesta tai ovat kuulleet evankeliumia saarnattavan toisin kuin se on.
Kristus järjesti evankeliumin saarnaamisen myös kuolleille. Ei se ollut vain kertatapahtuma eikä se koskenut rajoitettua ryhmää:
Joh. 5
1. Piet. 4
5 Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet. [Ap. t. 10:42; 2. Tim. 4:1]
Kaikki joutuvat tekemään tilin hänelle. Siksi on tarpeen, että kaikki kuuluvat evankeliumin siitä riippumatta ovatko he kuolleita tai eläviä.hildurvonhopsis kirjoitti:
Juuri niin!
Muutapa siihen ei sitten olisi tarvinnutkaan laittaa.
No ehkä vielä tuo:
"Mikään kirkko ei pelasta ihmistä".
No vielä ehkä Raamattu sivun nettiosoite:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Biblemikään kirkko ei pelasta ihmistä vaan se, että ihminen ottaa vastaan oikean evankeliumin ja pitää käskyt. Myös kirkon jäsenyys kuuluu asiaan. Ihminen tulee Kristuksen kirkon jäseneksi upotuskasteen jälkeen, kun hän ottaa vastaan Pyhän Hengen kätten päällepanon kautta. Samalla hänet konfirmoidaan jäseneksi. Toimitukset on tehtävä oikealla valtuudella.
Gal.1:
Galatalaiskirje 1
1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.
20 Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele.
22 Mutta olin kasvoiltani tuntematon Juudean seurakunnille, jotka ovat Kristuksessa.
23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: "Meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota hän ennen hävitti";
24 ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni.joka olisi toisin MAP-kirkon opeissa tai toimituksissa kuin alkukirkossa?
- kukaan halua
olla sinua vastaan, vaan että oppisit tuntemaan totuuden?
Mun on valitettavasti pakko ottaa tähän liitteitä sun kirjoituksesta.
"Apostolit ja Paavali tiesivät, millainen evankeliumi on ja opettivat sitä puhtaana. Näin voidaan sanoa myös Josephista. Voidaanko näin sanoa katolisista ja protestanteista? Ei missään tapauksessa! Tieto on kadonnut ja vain rakkaus on säilynyt: kaikissa kirkoissa on rehellisiä, oikeita uskovaisia, mutta he erehtyvät monessa kohtaan juuri tämän suuren porttokirkon suuren vaikutusvallan takia."
Voidaanko näin sanoa Josephista? Ei. Koska hän toi niin paljon väärää puhtaaseen kristinoppiin.
Katolisista? Ei. Koska he eksyivät jo alkukirkon aikoina pois puhtaasta kristinopista.
Protestantit:
"Protestantismi sai alkunsa katolilaisen augustinolaismunkki Martti Lutherin toiminnasta. Luther kritisoi erityisesti katolisen kirkon rakenteellista ja hengellistä korruptiota sekä uskonopin ja hurskauselämän useita kohtia.
Protestantismi oli alun perin lähinnä Lutherin ja hänen työtovereittensa ympärille syntynyt kansanliike, jonka tarkoituksensa ei ollut synnyttää uutta kirkkoa vaan uudistaa katolisen kirkon käytäntöjä, jotka reformaattorit ymmärsivät raamatunvastaisiksi. Protestiliike sai tukea kansalta ja paikallisten ruhtinaskuntien johtajilta. Sen sijaan katolisen kirkon hierarkia ei tunnustanut uudistustarpeita vaan erotti reformaattorit kirkon yhteydestä (ns. ex-kommunikaatio). Tämän seurauksena syntyivät luterilainen ja reformoitu kirkko. Luterilaista ja reformoitua kirkkoa kutsutaan toisinaan myös evankelisiksi kirkoiksi erityisesti Saksassa.
"Tieto on palautettu..."
Tätä mormonit monesti toitottavat. Tieto on PALAUTETTU? Missä raamatunkohdassa sanotaan, että lopunaikojen kristityt saavat toisenlaisen sanoman kuin alkuseurakunnan kristityt? Missä kohdin, näyttäkää missä kohdin?
Eikö jokaisen MAP-kirkon jäsenen tulisi jo havahtua siihen, että hän on osallinen suuresta eksytyksestä, mistä raamattu meitä uskovia varoittaakin?
En todellakaan pysty ymmärtämään, miksi ette näe totuutta? kukaan halua kirjoitti:
olla sinua vastaan, vaan että oppisit tuntemaan totuuden?
Mun on valitettavasti pakko ottaa tähän liitteitä sun kirjoituksesta.
"Apostolit ja Paavali tiesivät, millainen evankeliumi on ja opettivat sitä puhtaana. Näin voidaan sanoa myös Josephista. Voidaanko näin sanoa katolisista ja protestanteista? Ei missään tapauksessa! Tieto on kadonnut ja vain rakkaus on säilynyt: kaikissa kirkoissa on rehellisiä, oikeita uskovaisia, mutta he erehtyvät monessa kohtaan juuri tämän suuren porttokirkon suuren vaikutusvallan takia."
Voidaanko näin sanoa Josephista? Ei. Koska hän toi niin paljon väärää puhtaaseen kristinoppiin.
Katolisista? Ei. Koska he eksyivät jo alkukirkon aikoina pois puhtaasta kristinopista.
Protestantit:
"Protestantismi sai alkunsa katolilaisen augustinolaismunkki Martti Lutherin toiminnasta. Luther kritisoi erityisesti katolisen kirkon rakenteellista ja hengellistä korruptiota sekä uskonopin ja hurskauselämän useita kohtia.
Protestantismi oli alun perin lähinnä Lutherin ja hänen työtovereittensa ympärille syntynyt kansanliike, jonka tarkoituksensa ei ollut synnyttää uutta kirkkoa vaan uudistaa katolisen kirkon käytäntöjä, jotka reformaattorit ymmärsivät raamatunvastaisiksi. Protestiliike sai tukea kansalta ja paikallisten ruhtinaskuntien johtajilta. Sen sijaan katolisen kirkon hierarkia ei tunnustanut uudistustarpeita vaan erotti reformaattorit kirkon yhteydestä (ns. ex-kommunikaatio). Tämän seurauksena syntyivät luterilainen ja reformoitu kirkko. Luterilaista ja reformoitua kirkkoa kutsutaan toisinaan myös evankelisiksi kirkoiksi erityisesti Saksassa.
"Tieto on palautettu..."
Tätä mormonit monesti toitottavat. Tieto on PALAUTETTU? Missä raamatunkohdassa sanotaan, että lopunaikojen kristityt saavat toisenlaisen sanoman kuin alkuseurakunnan kristityt? Missä kohdin, näyttäkää missä kohdin?
Eikö jokaisen MAP-kirkon jäsenen tulisi jo havahtua siihen, että hän on osallinen suuresta eksytyksestä, mistä raamattu meitä uskovia varoittaakin?
En todellakaan pysty ymmärtämään, miksi ette näe totuutta?missä oppimme olisi erilaista kuin Raamatussa? Väitteitä toisenlaisesta evankeliumista on tullut jo useita, mutta kukaan ei ole sanonut, mikä on toisenlaista.
Omazta puolestani voin luetella useitakin seikkoja, jotka poikkeavat alkuperäisestä muissa kirkoissa:
- kolminaisuusoppi
- kasteen muoto
- vauvakasteet
- kirkon järjestys (apostolien johto)
- työ kuolleiden puolesta puuttuu
- selkeä käsitys pappeudesta (mm. naispappeus)
- sinetöimisvaltuuden puuttuminen
Yhdellä asuunnalla on yhtä ja toisella toista, mutta oikeaan evankeliumiin tulee kuulua kaikki, minkä Kristus antoi kirkolleen.- kuitenkin.
Tapani1 kirjoitti:
Kristus järjesti evankeliumin saarnaamisen myös kuolleille. Ei se ollut vain kertatapahtuma eikä se koskenut rajoitettua ryhmää:
Joh. 5
1. Piet. 4
5 Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet. [Ap. t. 10:42; 2. Tim. 4:1]
Kaikki joutuvat tekemään tilin hänelle. Siksi on tarpeen, että kaikki kuuluvat evankeliumin siitä riippumatta ovatko he kuolleita tai eläviä.Lainauksistasi:
"...tulee aika -- ja se on JO NYT -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen."
"Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, ON JULISTETTU evankeliumi..."
Tuon teki jo Kristus ja osaa tehdä vastedeskin. Ei siihen mitään Smithin kirkon taikapuljauksia tarvita. kuitenkin. kirjoitti:
Lainauksistasi:
"...tulee aika -- ja se on JO NYT -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen."
"Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, ON JULISTETTU evankeliumi..."
Tuon teki jo Kristus ja osaa tehdä vastedeskin. Ei siihen mitään Smithin kirkon taikapuljauksia tarvita.Kristus kävi tuonelassa ja saarnasi vankeudessa oleville hengille. Entä ne kuolleet, jotka ovat kuolleet Kristuksen ylösnousemuksen jälkeen? - Myös henkimaailmassa on Kristuksen kirkko ja siellä saarnataan evankeliumia.
- kuitenkin.
Tapani1 kirjoitti:
Kristus kävi tuonelassa ja saarnasi vankeudessa oleville hengille. Entä ne kuolleet, jotka ovat kuolleet Kristuksen ylösnousemuksen jälkeen? - Myös henkimaailmassa on Kristuksen kirkko ja siellä saarnataan evankeliumia.
Se on Kristuksen hommia. Ei siihen Smithin "kirkon" taikapuljauksia tarvita.
kuitenkin. kirjoitti:
Se on Kristuksen hommia. Ei siihen Smithin "kirkon" taikapuljauksia tarvita.
Kristus toimii kirkkonsa kautta. Olemme hänen työtovereitaan.
- kuitenkin.
Tapani1 kirjoitti:
Kristus toimii kirkkonsa kautta. Olemme hänen työtovereitaan.
Jos Kristus on olemassa, ei hän jonkun pukin perustaman "kirkon" puljauksia tarvitse!
kuitenkin. kirjoitti:
Jos Kristus on olemassa, ei hän jonkun pukin perustaman "kirkon" puljauksia tarvitse!
Ilman upotuskasteessa tehtävää liittoa ei ole syntien anteeksisaamista.
- kuitenkin.
Tapani1 kirjoitti:
periytyvä taikameno.
- kuitenkin.
Tapani1 kirjoitti:
kaste olisi Kristuksen vaatimus, smithin kirkon puljauksilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä...
- ympärilläsi
niin huomaat, että opistasi puuttuu jotain tärkeää.
- raamatunkohta
osoittaa, että luopumista evankeliumista oli tapahtumassa jo tuohon aikaan. Seuraavien vuosisatojen aikana Kristuksen opettama evankeliumi muutettiin monilta tärkeiltä osilta toisenlaiseksi.
Juuri tästä syystä evankeliumin täyteys piti palauttaa. Jumala palautti sen kutsumansa profeetan, Joseph Smithin, kautta.
Myös enkelillä oli osuutensa siinä. Ks. Ilm. 14:6.
Joseph Smithin kautta palautettiin ikuinen evankeliumi, ei toisenlaista evankeliumia.- TaistoRa.
Kirjoitit-
>>Mainitsemasi raamatunpaikka osoittaa, että luopumista evankeliumista oli tapahtumassa jo tuohon aikaan. Seuraavien vuosisatojen aikana Kristuksen opettama evankeliumi muutettiin monilta tärkeiltä osilta toisenlaiseksi.
>>Gal 1:6-9
"6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu." ei ole kyse siitä että se palautetaan enkelin ilmestyessä Joseph Smithille.
Kristuksen opettama evankeliumi opettiin toiseksi juuri Smithien ja kumppanien taholta.
Eli kyllä siinä on kyse toisesta eikä ikuisesta.
Raamatttu on oikeassa ja mormoniopit ovat ristiriidassa sen kanssa.L.J.H kirjoitti:
ei ole kyse siitä että se palautetaan enkelin ilmestyessä Joseph Smithille.
Kristuksen opettama evankeliumi opettiin toiseksi juuri Smithien ja kumppanien taholta.
Eli kyllä siinä on kyse toisesta eikä ikuisesta.
Raamatttu on oikeassa ja mormoniopit ovat ristiriidassa sen kanssa.Ristiriitaa on monin kohdin muiden kirkkojen opeissa, mutta MAP-kirkon opit ja toimitukset ovat täsmälleen samat kuin Raamatusta voi todeta.
Raamatun mukaista ei esim. ole vauvakaste. Kasteen muoto on muutettu monissa kirkoissa valelukasteeksi upottamisen sijasta. Oppi Jumalasta on MAP-kirkossa juuri niin kuin Raamatussa eikä se ole kolmianaisuusoppi. Sitä ei näet ole Raamatussa. Kirkkoa johtavat MAP-kirkossa kuten alkukirkossakin apostolit ja profeetta. Meillä on työ kulleiden puolesta jne.TaistoRa. kirjoitti:
Kirjoitit-
>>Mainitsemasi raamatunpaikka osoittaa, että luopumista evankeliumista oli tapahtumassa jo tuohon aikaan. Seuraavien vuosisatojen aikana Kristuksen opettama evankeliumi muutettiin monilta tärkeiltä osilta toisenlaiseksi.
"6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."Onko sinulla jotain faktaa vai toistatko kritiikittömästi perättömiä väitteitä toisenalaisesta evankeliumista ja Jeesuksesta?
Evankeliumi, jota julistamme, on täsmälleen sama kuin Raamatussa:
Usko Jumalaan ja Kristukseen, parannus, kaste syntien anteeksisaamiseksi, Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Sitä seuraa kirkon jäsenyys. Sen jälkeen on kestettävä loppuun asti.
Parhaammekin tehtyämme pelastumme vain armosta Kristuksen sovitustyön ansiosta.- raamatunkohta
TaistoRa. kirjoitti:
Kirjoitit-
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."tapahtui paljonkin, kun kristillisessä kirkossa ei enää ollut profeettoja eikä apostoleja varoittelemassa, kuten Paavali vielä teki.
Lopulta kristinuskon sanoma oli niin vääristynyt, että sitä ryhdyttiin puhdistamaan uskonpuhdistajien toimesta.
Osia evankeliumista säilyi Raamatun muodossa, mutta suora yhteys taivaaseen oli poikki, kunnes evankeliumi palautettiin täyteydessään Joseph Smithin kautta.
Jeesus meitä kaikkia, myös sinua, armahtakoon - ja armahtaa. - ystävältä
raamatunkohta kirjoitti:
tapahtui paljonkin, kun kristillisessä kirkossa ei enää ollut profeettoja eikä apostoleja varoittelemassa, kuten Paavali vielä teki.
Lopulta kristinuskon sanoma oli niin vääristynyt, että sitä ryhdyttiin puhdistamaan uskonpuhdistajien toimesta.
Osia evankeliumista säilyi Raamatun muodossa, mutta suora yhteys taivaaseen oli poikki, kunnes evankeliumi palautettiin täyteydessään Joseph Smithin kautta.
Jeesus meitä kaikkia, myös sinua, armahtakoon - ja armahtaa.On myös huomioitava, kuinka historia kertoo, kuinka kirkon johtamisesta tuli eri henkilöiden välinen kiista. Ei olut mitään apostolista ykseyttä, vaan yksinkertaisesti vallan halu valtasi johtavat miehet. Valtaan päästettiin vallan haluisia ihmisiä.
Vaikka sanoma periaatteessa on suurelta osin sama, menetti kirkon johto tuolloin yhteyden Jumalaan ja profetaalliset lahjat, sekä valtuus katosivat. Tilalle astuivat itsesuggestio, sekä vallan harjoitus kansan tietämättömänä pidon avulla. - hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
Ristiriitaa on monin kohdin muiden kirkkojen opeissa, mutta MAP-kirkon opit ja toimitukset ovat täsmälleen samat kuin Raamatusta voi todeta.
Raamatun mukaista ei esim. ole vauvakaste. Kasteen muoto on muutettu monissa kirkoissa valelukasteeksi upottamisen sijasta. Oppi Jumalasta on MAP-kirkossa juuri niin kuin Raamatussa eikä se ole kolmianaisuusoppi. Sitä ei näet ole Raamatussa. Kirkkoa johtavat MAP-kirkossa kuten alkukirkossakin apostolit ja profeetta. Meillä on työ kulleiden puolesta jne.Raamattu käskee arvostella KAIKKI profetiat ja teidän profeettaanne ei saa arvostella. Jumala ei mene koskaan profetioissaan Raamatun Sanan ohi.
Jeesus sanoi (Matteus 18:29): ”Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä”.
Lue Raamattua. Sieltä löytyy kaikki pelastuksen kannalta tarvittava.
Jeesus on eläviä varten ja kuolleita ei ihminen voi pelastaa.
Jeesus sanoo:
"Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt.3:2
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt. 4:17
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark. 1:15
Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus. Mark. 6:12
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Apt. teot 2:23
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, Apt.t. 3:19
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Apt. t. 8:22
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Apt.t 17:30
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. Ilm. 2:5
...:"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi" (Apt. 16:31)
…Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä" . (1.Joh. 1:7)
· JUMALA ANTAA SINUT JEESUKSELLE JA HÄN EI HEITÄ LUOTAAN
Joh 6:37 ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat. Me uskomme ja tiedämme, että sinä olet Jumalan Pyhä." (Joh. 6:68-69)
Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä (Joh. 15:12-13) - raamatunkohta
Raamattu käskee arvostella KAIKKI profetiat ja teidän profeettaanne ei saa arvostella. Jumala ei mene koskaan profetioissaan Raamatun Sanan ohi.
Jeesus sanoi (Matteus 18:29): ”Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä”.
Jeesus sanoo:
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt. 4:17
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark. 1:15
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Apt. teot 2:23
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, Apt.t. 3:19
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Apt. t. 8:22
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Apt.t 17:30
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. Ilm. 2:5
...:"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi" (Apt. 16:31)
Joh 6:37 ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat. Me uskomme ja tiedämme, että sinä olet Jumalan Pyhä." (Joh. 6:68-69)
Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä (Joh. 15:12-13)näin: "Jeesus on eläviä varten ja kuolleita ei ihminen voi pelastaa."
Lue Raamatusta esim. kohta Luuk. 20:37-38, niin saat tietää, että Herrallemme kaikki - myös kuolleet - ovat eläviä.
Ihminen ei voi pelastaa siinä mielessä kuin sanaa tässä käytämme sen paremmin eläviä kuin kuolleitakaan. Jumala on asettanut Kristuksen elävien ja kuolleiden tuomariksi (ks. Ap.t. 10:42).
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark. 16:15-16
Jumala ei ole alisteinen Raamatulle, vaan Raamattu Jumalalle. hildurvonhopsis kirjoitti:
Raamattu käskee arvostella KAIKKI profetiat ja teidän profeettaanne ei saa arvostella. Jumala ei mene koskaan profetioissaan Raamatun Sanan ohi.
Jeesus sanoo:
Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä (Joh. 15:12-13)Evankeliumi on kuitenkin vain yksi kuten voi olla olemassa vain yksi oikea kirkkokin. Näin ei ole nyt maailmassa. Raamattu ei ole riittänyt luomaan edellytyksiä selkeään uskonnolliseesn totuuteen, vaan on tuhansia erilaisia kirkkoja ja toimituksia.
Arvoteluun kuuluu kysyä, miksi on niin monta kirkkoa ja erilaisia oppeja? Se on sitä kritiikkiä, jota tässä tarkoitat:
"Raamattu käskee arvostella KAIKKI profetiat ja teidän profeettaanne ei saa arvostella. Jumala ei mene koskaan profetioissaan Raamatun Sanan ohi."
Missään emme meno Raamatun ohi. Herra on antanut lisää sanaansa, mutta se ei kumoa mitään ennen annettua. Oppimme on täysin Raamatun mukainen, mutta samaa ei voi sanoa ihmisten perustamista kirkoista ja suunnista. Kirkolla tulee olla Jumalan valtuutus kuten alkukirkolla. Nyt kaikki on palautettu sellaiseksi kuin oli aluksi.- hildurvonhopsis
raamatunkohta kirjoitti:
näin: "Jeesus on eläviä varten ja kuolleita ei ihminen voi pelastaa."
Lue Raamatusta esim. kohta Luuk. 20:37-38, niin saat tietää, että Herrallemme kaikki - myös kuolleet - ovat eläviä.
Ihminen ei voi pelastaa siinä mielessä kuin sanaa tässä käytämme sen paremmin eläviä kuin kuolleitakaan. Jumala on asettanut Kristuksen elävien ja kuolleiden tuomariksi (ks. Ap.t. 10:42).
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark. 16:15-16
Jumala ei ole alisteinen Raamatulle, vaan Raamattu Jumalalle.Tuo on tuttu kohta Raamatusta. Jumalle kaikki ovat eläviä joko fyysisesti tai hengellisesti.
Jumala loi Aadamin tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen ja Eevan Jumala teki Aatamin kylkiluusta (1.Moos 2:22). Jumala loi ihmiset omaksi kuvaksensa: mieheksi ja naiseksi hän loi heidät (1.Moos. 1:27)
”Ja tomu palajaa maahan, niin kuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin” (Saarnaaja 12:7).
JUMALAN HYVYYS VETÄÄ MEITÄ PUOLEENSA:
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Joh 6:43-45
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Roomalaiskirje 2:4
Parannukisen voi tehdä vain tässä ajassa ja meillä on vain yksi elämä. Parannuksentekoa ja Jeesuksen vastaanottamista ei kannata siirtää. Kuolema voi tulla ihan nuorelle terveelle ihmisellekin yhtäkkiä.
Jumala tietää kuinka kauan me elämme täällä maan päällä:
Psalmi 139:13-16…sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
TEHKÄÄ PARANNUS kun vielä elätte - ei kuoleman jälkeen mitään parannusta voi tehdä !
Löytyi 12 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä sanalla ”parannus”
ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt.3:2
ARMO:
Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon. Sananl. 3:34 - hildurvonhopsis
raamatunkohta kirjoitti:
näin: "Jeesus on eläviä varten ja kuolleita ei ihminen voi pelastaa."
Jumala ei ole alisteinen Raamatulle, vaan Raamattu Jumalalle.Olette hyljänneet 'kulmakiven' Jeesuksen Kristuksen ja lisäätte Raamattuun ihmisoppejanne.
Jeesus sanoo, ettei taivaassa enää ole avioliittoja (Luukas 20: 28-36) ja te vihitte Raamatun vastaisesti ihmisiä (suurella rahalla??) 'iankaikkisiin avioliittoihin'.
Kuinka paljon maksaa yksi kaste kuolleiden puolesta 'temppelissänne'?
Kuinka paljon maksaa 'iankaikkiseen avioliittoon vihkiminen'? (Kertaa Raamatun opetus Luukas 20:28-36)
'Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa'-oppi ei ole Raamatullista oppia.
Lue koko luku ja käänny Elävän Jeesuksen puoleen. Raamatun Sanaa ei saa väännellä ja vääristellä.
Luukas 20
1 Ja tapahtui eräänä päivänä, kun hän opetti kansaa pyhäkössä ja julisti evankeliumia, että ylipapit ja kirjanoppineet astuivat yhdessä vanhinten kanssa esiin
2 ja puhuivat hänelle sanoen: "Sano meille, millä vallalla sinä näitä teet, tahi kuka on se, joka on antanut sinulle tämän vallan?"
3 Hän vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille kysymyksen; sanokaa minulle:
4 oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä?"
5 Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
6 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin kaikki kansa kivittää meidät, sillä se uskoo vahvasti, että Johannes oli profeetta."
7 Ja he vastasivat, etteivät tienneet, mistä se oli.
8 Niin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen".
9 Ja hän rupesi puhumaan kansalle ja puhui tämän vertauksen: "Mies istutti viinitarhan ja vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille kauaksi aikaa.
10 Ja ajan tullen hän lähetti palvelijan viinitarhurien luokse, että he antaisivat tälle osan viinitarhan hedelmistä; mutta viinitarhurit pieksivät hänet ja lähettivät tyhjin käsin pois.
11 Ja hän lähetti vielä toisen palvelijan; mutta hänetkin he pieksivät ja häpäisivät ja lähettivät tyhjin käsin pois.
12 Ja hän lähetti vielä kolmannen; mutta tämänkin he haavoittivat ja heittivät ulos.
13 Niin viinitarhan herra sanoi: 'Mitä minä teen? Minä lähetän rakkaan poikani; häntä he kaiketi kavahtavat.'
14 Mutta kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: 'Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö tulisi meidän omaksemme'.
15 Ja he heittivät hänet ulos viinitarhasta ja tappoivat. Mitä nyt viinitarhan herra on tekevä heille?
16 Hän tulee ja tuhoaa nämä viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille." Niin he sen kuullessaan sanoivat: "Pois se!"
17 Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?
18 Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
19 Ja kirjanoppineet ja ylipapit tahtoivat ottaa hänet sillä hetkellä kiinni, mutta he pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut sen vertauksen heistä.
20 Ja he vartioivat häntä ja lähettivät hänen luokseen hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita, saadakseen hänet kiinni jostakin sanasta, niin että voisivat antaa hänet esivallalle ja maaherran käsiin.
21 Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein etkä katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa.
22 Onko meidän lupa antaa keisarille veroa vai eikö?"
23 Mutta hän havaitsi heidän kavaluutensa ja sanoi heille:
24 "Näyttäkää minulle denari. Kenen kuva ja päällekirjoitus siinä on?" He vastasivat: "Keisarin".
25 Niin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
26 Ja he eivät kyenneet saamaan häntä hänen puheestaan kiinni kansan edessä; ja he ihmettelivät hänen vastaustaan ja vaikenivat.
27 Niin astui esiin muutamia saddukeuksia, jotka väittävät, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä
28 sanoen: "Opettaja, Mooses on säätänyt meille: 'Jos joltakin kuolee veli, jolla on vaimo, mutta ei ole lapsia, niin ottakoon hän veljensä vaimon ja herättäköön siemenen veljelleen'.
29 Nyt oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon ja kuoli lapsetonna.
30 Niin toinen otti sen vaimon,
31 ja sitten kolmas, ja samoin kaikki seitsemän; ja he kuolivat jättämättä lapsia.
32 Viimeiseksi vaimokin kuoli.
33 Kenelle heistä siis tämä vaimo ylösnousemuksessa joutuu vaimoksi? Sillä kaikkien seitsemän vaimona hän oli ollut."
34 Niin Jeesus sanoi heille: "Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle.
35 Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
36 Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
37 Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi.
38 Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät."
39 Niin muutamat kirjanoppineista vastasivat ja sanoivat: "Opettaja, oikein sinä sanoit".
40 Ja he eivät enää rohjenneet kysyä häneltä mitään.
41 Niin hän sanoi heille: "Kuinka he voivat sanoa, että Kristus on Daavidin poika?
42 Sanoohan Daavid itse psalmien kirjassa: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
43 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
44 Daavid siis kutsuu häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?"
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Lue vielä tuo kohta:
1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
Evankeliumi on kuitenkin vain yksi kuten voi olla olemassa vain yksi oikea kirkkokin. Näin ei ole nyt maailmassa. Raamattu ei ole riittänyt luomaan edellytyksiä selkeään uskonnolliseesn totuuteen, vaan on tuhansia erilaisia kirkkoja ja toimituksia.
Arvoteluun kuuluu kysyä, miksi on niin monta kirkkoa ja erilaisia oppeja? Se on sitä kritiikkiä, jota tässä tarkoitat:
"Raamattu käskee arvostella KAIKKI profetiat ja teidän profeettaanne ei saa arvostella. Jumala ei mene koskaan profetioissaan Raamatun Sanan ohi."
Missään emme meno Raamatun ohi. Herra on antanut lisää sanaansa, mutta se ei kumoa mitään ennen annettua. Oppimme on täysin Raamatun mukainen, mutta samaa ei voi sanoa ihmisten perustamista kirkoista ja suunnista. Kirkolla tulee olla Jumalan valtuutus kuten alkukirkolla. Nyt kaikki on palautettu sellaiseksi kuin oli aluksi.Pyhä Henki toimii vielä nykyisinkin ja Hän opettaa pitämään kaiken sen, minkä Jeesus opetti ja Pyhä Henki kirkastaa aina Jeesusta Kristusta:
Joh 14:15-18
Joh. 14:26
Joh. 16:13-15
Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja se Sana oli Jumala. Joh. 1:1
1548 käännös:
Joh 1:1 Algusa oli Sana/ Ja se Sana oli Jumalan tykene/ Ja Jumala oli se Sana/
Tuolta löytyy myös 1933/1938 käännös ja monia muita Raamatun käännöksiä:
'Ihan vanhaakin' 1548 tekstiä löytyy:
http://www.finbible.fi/
Se Wsi Testamentti 1548
P. Johannesen Euangelium.
Ensimeinen Lucu.
Joh 1:2 Teme oli algusa Jumalan tykene.
Joh 1:3 Caiki ouat sen cautta tehdhyt/ ia ilman site ei ole miten techty ioca techty ombi.
Joh 1:4 Henes Eleme oli/ ia se Eleme oli Inhimisten Walkeus/
Joh 1:5 Ja se Walkeus Pimeydes paista/ ia ne pimeyxet eiuet site käsittenyet.
Joh 1:6 Oli yxi Mies lehetetty Jumalalda/ ionga nimi oli Johannes.
http://www.finbible.fi/wsi Testamentti/Johanneksen_Evankeliumi.htm vuodelta 1548 käännös
Ap. t. 2
ALKUSEURAKUNNAN SYNTY
Pyhä Henki vuodatetaan
Ap. t. 2:1
Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla.
2:2 Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat.
2:3 He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle.
2:4 He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
2:5 Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
2:6 Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
2:7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
2:9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
2:10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
2:11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
2:12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
2:13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
Pietarin puhe
2:14 Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
"Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
2:15 Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti*.
2:16 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
2:17 - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
2:18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
2:19 Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
2:20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä.
2:21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
2:22 "Israelilaiset, kuulkaa mitä teille sanon! Jeesus Nasaretilainen oli Jumalan teitä varten valitsema mies. Sen Jumala osoitti niillä voimateoilla, merkeillä ja ihmeillä, joita Jeesus hänen lähettämänään teki teidän keskuudessanne, niin kuin tiedätte.
2:23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt.
2:24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
2:25 sillä Daavid sanoo hänestä:
- Minä näen alati edessäni Herran, hän pysyy oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
2:26 Siksi minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, vieläpä ruumiini on lepäävä toivossa,
2:27 sillä sinä et hylkää sieluani tuonelaan etkä salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua.
2:28 Sinä osoitat minulle elämän tien. Minä saan nähdä sinun kasvosi, sinä täytät minut ilolla.
2:29 "Veljeni, kantaisästämme Daavidista voi varmasti sanoa, että hän kuoli ja hänet haudattiin. Onhan hänen hautansa tänäkin päivänä meidän nähtävissämme.
2:30 Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän
2:31 ja näki ennalta Kristuksen* ylösnousemuksen. Sitä hän tarkoitti sanoessaan, ettei Herra hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia.
2:33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla.
2:34 Ei Daavid itse noussut taivaisiin. Hänhän sanoo:
- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni.
2:35 Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.
2:36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
2:39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Seurakunnan yhteiselämä
2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
2:43 Pelko levisi ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja tunnustekoja.
2:44 Uskovat pysyttelivät yhdessä, ja kaikki oli heille yhteistä.
2:45 He myivät talonsa ja tavaransa, ja rahoista jaettiin kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
2:46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin.
2:47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.
------------------------------------------------------------
JORIN ALUSTUS TEKSTIIN
Helluntaijuhlan vietto alkaa 50 päivää siitä päivästä, jolloin uhrattiin ruokauhri happamattoman leivän juhlan aikana (3. Moos. 23:15-21). Helluntai oli juutalaisuudessa alunperin sadonkorjuun ja ensihedelmän juhla, jota kutsuttiin myös viikkojuhlaksi (5. Moos. 16:9-12). 100-luvulta juutalaiset alkoivat juhlia helluntaita myös lain saamisen juhlana.
Kristityille helluntaista tuli tekstin tapahtumien myötä seurakunnan syntymäjuhla. Näin siksi, että silloin annettiin ensimmäinen todistus Hengen voimasta, kun noin 3000 kääntyi Pietarin saarnan vaikuttamana. Jos siis juutalaiset viettivät helluntaita kiitokseksi ensihedelmästä ja sadosta, kristityt viettävät sitä hengellisen sadonkorjuun ja ensihedelmän juhlana, koska ensimmäisenä helluntaina korjattiin hengellisen sadon ensihedelmä. Jo ennen toisen vuosisadan loppua helluntaista tuli kristillinen ilojuhla, jota vietettiin kristillisen seurakunnan syntymäpäivänä.
Monesti, kun luetaan Apostolien tekojen toisen luvun tapahtumia (Ap. t. 2:1-41), kiinnitetään huomio vain luvun alussa mainittuihin Pyhän Hengen vuodatuksen merkkeihin (Ap. t. 2:1-4), kuten tuulenpuuskaan, tulenlieskoihin ja vieraisiin kieliin, joita Jeesuksen seuraajat puhuivat eri puolelta Roomaa Jerusalemiin helluntaijuhlille saapuneiden pyhiinvaeltajien ihmetykseksi heidän äidinkielillään. Ulkoiset merkit olivat merkittävä todistus, mutta ne eivät jääneet ainoaksi todistukseksi seurakunnan synnystä.
Tapahtumat olivat merkki juutalaisille paitsi profeetta Joelin sanojen täyttymisestä (Joel 3:1-5), myös uuden Jumalan temppelin vihkimisestä. Tulenlieskojen lankeaminen seurakunnan ylle oli merkki siitä, että Jumala oli valinnut ja hyväksynyt Kristuksen seurakunnan uudeksi 'asuinsijakseen' (vrt. Joh. 2:19). Tapahtuma oli toisinto siitä, mitä aikanaan tapahtui ilmestysmajan (3. Moos. 9:23-24) ja Salomon temppelin vihkiäisissä (2. Aik. 7:1-2), kun Jumala langetti tulen alttarille merkiksi sen hyväksymisestä.
Tekstissä Jumala langetti tulen seurakunnan ylle siten, että lieskat laskeutuivat itse kunkin päälle (Ap. t. 2:3) symboloiden näin Jumalan valintaa ja hyväksyntää, joka tuli kollektiivisesti seurakunnan ylle, mutta samalla kunkin uskovan ylle. Jumalan Pyhä Henki vuodatettiin seurakunnan ylle sen jokaisen jäsenen sydämeen (1. Kor. 6:19).
Lisäksi Jumalan uusi temppeli oli määrä olla avoin kaikille syntyperään ja kansallisuuteen katsomatta päinvastoin kuin sisäänpäin lämmennyt Jerusalemin temppelilaitos. Siitä oli merkkinä vieraat kielet, joita uskovat puhuivat Pyhän Hengen vaikutuksesta (Ap. t. 2:4-11). Vieraiden kielten ihme oli käänteinen merkki Baabelissa alkaneelle kielten sekoitukselle ja ihmiskunnan hajaannukselle (1. Moos. 11:1-9). Seurakunnan myötä oli koittanut aika, kun Jumalan valtakuntaan kootaan yksi yhtenäinen kansa Herralle uskollisista.
Kuten edellä jo vihjasin, ulkoiset merkit eivät olleet ainut todistus Jumalan seurakunnan synnystä. Merkit eivät näet avautuneet sivustaseuraajille itsestään, vaan irrallisina ilmiöinä ne hämmensivät ihmisiä (Ap. t. 2:12-13). Jotta merkit saivat sisällön ja tarkoituksen, tarvitsivat ne tuekseen kaksi muuta todistusta:
- Vanhan testamentin kirjoitusten todistuksen. Pietari siteerasi saarnassaan profeetta Joelin (Joel 3:1-5) ja kuningas Daavidin sanoja (Ps. 16:8-11).
- Pietarin saarnan, joka selitti tapahtuman, kertoi evankeliumin ja yhdisti ne Vanhan testamentin kirjoituksiin.
Ilman Jumalan kirjoitetun sanan todistusta ja Pietarin saarnan selityksen tukea merkit olisivat jääneet tyhjiksi ilmiöiksi ilman sisältöä. Sen sijaan Pietarin saarnan tuloksena paikalla olleet saattoivat ymmärtää, mitä oli tapahtunut. Tämän ymmärryksen ja merkkien todistuksen yhteisvaikutuksesta tapahtui suurin helluntain ihme:
"Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä." (Ap. t. 2:41)
Sama periaate vallitsee edelleen. Ihmeet ja merkit eivät ole itse tarkoitus. Ne on tarkoitettu tukemaan Jumalan Sanaa ja Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistusta. Missä siis evankeliumia julistetaan ja Raamattua luetaan, siellä ihmeet ja merkit vahvistavat Jumalan sanan siten, että se synnyttää ikuista satoa – uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
KYSYMYS
Mikä on evankeliumin julistuksen ja ihmetekojen suhde toisiinsa?
-------------------------------------------------
LISÄÄ SAMASTA AIHEESTA
------------------------------------------------- http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=1997-08-07
kaikkein rakkain ja selvin on mielestäni 1933/1938 Raamatun käännös, vaikka toki minulla on monia muitakin käännöksiä. Netistä löytyy lisää.
http://jani.mirekweb.com/usko Uskon rukous.
http://www.kronologinenraamattu.fi
http://www.raamatullapaahan.com/
http://www.finbible.fi/ Se Wsi Testamentti 1548
Heprealaiskirje 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
http://www.marttyyrikirkonystavat.fi
http://uskotoivorakkaus.fi/jeesus/jeesuksen-kuvat Jeesuksen monet kasvot.
http://www.lks.fi/evank.htm
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_Kristus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus
http://koti.phnet.fi/petripaavola/keskityJeesukseen.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eksegetiikka Eksegetiikka
http://scripturetext.com/matthew/24-34.htm 8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one. (King James -käännöksestä engl.kieliset jakeet) Tapani1 kirjoitti:
Ristiriitaa on monin kohdin muiden kirkkojen opeissa, mutta MAP-kirkon opit ja toimitukset ovat täsmälleen samat kuin Raamatusta voi todeta.
Raamatun mukaista ei esim. ole vauvakaste. Kasteen muoto on muutettu monissa kirkoissa valelukasteeksi upottamisen sijasta. Oppi Jumalasta on MAP-kirkossa juuri niin kuin Raamatussa eikä se ole kolmianaisuusoppi. Sitä ei näet ole Raamatussa. Kirkkoa johtavat MAP-kirkossa kuten alkukirkossakin apostolit ja profeetta. Meillä on työ kulleiden puolesta jne.Uskotteko että:
1.Jeesus ja lucifer ovat hengellisiä veljiä.
2.Kuolleitten kastaminen.Kyllä se eläessä pitää tehdä.
3.Ihmisistä tulee jumalia taivaassa.Ihmisestä tulee Jumalan kaltaisia ei jumalia.
Miten sen meni Jeesuksen veren ja syntien suhde että veri peittää jotkut synnit mutta ei kaikkia?
Mitä se sitten ei peitä.hildurvonhopsis kirjoitti:
Olette hyljänneet 'kulmakiven' Jeesuksen Kristuksen ja lisäätte Raamattuun ihmisoppejanne.
Jeesus sanoo, ettei taivaassa enää ole avioliittoja (Luukas 20: 28-36) ja te vihitte Raamatun vastaisesti ihmisiä (suurella rahalla??) 'iankaikkisiin avioliittoihin'.
Kuinka paljon maksaa yksi kaste kuolleiden puolesta 'temppelissänne'?
Kuinka paljon maksaa 'iankaikkiseen avioliittoon vihkiminen'? (Kertaa Raamatun opetus Luukas 20:28-36)
'Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa'-oppi ei ole Raamatullista oppia.
Lue koko luku ja käänny Elävän Jeesuksen puoleen. Raamatun Sanaa ei saa väännellä ja vääristellä.
Luukas 20
1 Ja tapahtui eräänä päivänä, kun hän opetti kansaa pyhäkössä ja julisti evankeliumia, että ylipapit ja kirjanoppineet astuivat yhdessä vanhinten kanssa esiin
2 ja puhuivat hänelle sanoen: "Sano meille, millä vallalla sinä näitä teet, tahi kuka on se, joka on antanut sinulle tämän vallan?"
3 Hän vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille kysymyksen; sanokaa minulle:
4 oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä?"
5 Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
6 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin kaikki kansa kivittää meidät, sillä se uskoo vahvasti, että Johannes oli profeetta."
7 Ja he vastasivat, etteivät tienneet, mistä se oli.
8 Niin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen".
9 Ja hän rupesi puhumaan kansalle ja puhui tämän vertauksen: "Mies istutti viinitarhan ja vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille kauaksi aikaa.
10 Ja ajan tullen hän lähetti palvelijan viinitarhurien luokse, että he antaisivat tälle osan viinitarhan hedelmistä; mutta viinitarhurit pieksivät hänet ja lähettivät tyhjin käsin pois.
11 Ja hän lähetti vielä toisen palvelijan; mutta hänetkin he pieksivät ja häpäisivät ja lähettivät tyhjin käsin pois.
12 Ja hän lähetti vielä kolmannen; mutta tämänkin he haavoittivat ja heittivät ulos.
13 Niin viinitarhan herra sanoi: 'Mitä minä teen? Minä lähetän rakkaan poikani; häntä he kaiketi kavahtavat.'
14 Mutta kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: 'Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö tulisi meidän omaksemme'.
15 Ja he heittivät hänet ulos viinitarhasta ja tappoivat. Mitä nyt viinitarhan herra on tekevä heille?
16 Hän tulee ja tuhoaa nämä viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille." Niin he sen kuullessaan sanoivat: "Pois se!"
17 Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?
18 Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
19 Ja kirjanoppineet ja ylipapit tahtoivat ottaa hänet sillä hetkellä kiinni, mutta he pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut sen vertauksen heistä.
20 Ja he vartioivat häntä ja lähettivät hänen luokseen hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita, saadakseen hänet kiinni jostakin sanasta, niin että voisivat antaa hänet esivallalle ja maaherran käsiin.
21 Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein etkä katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa.
22 Onko meidän lupa antaa keisarille veroa vai eikö?"
23 Mutta hän havaitsi heidän kavaluutensa ja sanoi heille:
24 "Näyttäkää minulle denari. Kenen kuva ja päällekirjoitus siinä on?" He vastasivat: "Keisarin".
25 Niin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
26 Ja he eivät kyenneet saamaan häntä hänen puheestaan kiinni kansan edessä; ja he ihmettelivät hänen vastaustaan ja vaikenivat.
27 Niin astui esiin muutamia saddukeuksia, jotka väittävät, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä
28 sanoen: "Opettaja, Mooses on säätänyt meille: 'Jos joltakin kuolee veli, jolla on vaimo, mutta ei ole lapsia, niin ottakoon hän veljensä vaimon ja herättäköön siemenen veljelleen'.
29 Nyt oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon ja kuoli lapsetonna.
30 Niin toinen otti sen vaimon,
31 ja sitten kolmas, ja samoin kaikki seitsemän; ja he kuolivat jättämättä lapsia.
32 Viimeiseksi vaimokin kuoli.
33 Kenelle heistä siis tämä vaimo ylösnousemuksessa joutuu vaimoksi? Sillä kaikkien seitsemän vaimona hän oli ollut."
34 Niin Jeesus sanoi heille: "Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle.
35 Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
36 Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
37 Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi.
38 Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät."
39 Niin muutamat kirjanoppineista vastasivat ja sanoivat: "Opettaja, oikein sinä sanoit".
40 Ja he eivät enää rohjenneet kysyä häneltä mitään.
41 Niin hän sanoi heille: "Kuinka he voivat sanoa, että Kristus on Daavidin poika?
42 Sanoohan Daavid itse psalmien kirjassa: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
43 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
44 Daavid siis kutsuu häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?"
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Lue vielä tuo kohta:
1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleEmme ole hylänneet mitään Raamtussa mainittua emmekä ole lisänneet mitään ihmisoppeja. Samaa ei voi samoa niistä, jotka julistavat kolminaisuusoppia. Se on ihmisoppia, jota ei ole Raamatussa.
Jos kustannuksia aletaan laskea, niin ja kohdistetaan ne toimituksille, niin tuleehan kullekin hinta, mutta ei sitä peritä keltään. Kustannuksen maksetaan kymmyslahjoitusvaroista.
Kaikki aviollitot on solmittava maan päällä.hildurvonhopsis kirjoitti:
Pyhä Henki toimii vielä nykyisinkin ja Hän opettaa pitämään kaiken sen, minkä Jeesus opetti ja Pyhä Henki kirkastaa aina Jeesusta Kristusta:
Joh 14:15-18
Joh. 14:26
Joh. 16:13-15
Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja se Sana oli Jumala. Joh. 1:1
1548 käännös:
Tuolta löytyy myös 1933/1938 käännös ja monia muita Raamatun käännöksiä:
'Ihan vanhaakin' 1548 tekstiä löytyy:
http://www.finbible.fi/
Se Wsi Testamentti 1548
P. Johannesen Euangelium.
Ensimeinen Lucu.
Joh 1:2 Teme oli algusa Jumalan tykene.
Joh 1:3 Caiki ouat sen cautta tehdhyt/ ia ilman site ei ole miten techty ioca techty ombi.
Joh 1:4 Henes Eleme oli/ ia se Eleme oli Inhimisten Walkeus/
Joh 1:5 Ja se Walkeus Pimeydes paista/ ia ne pimeyxet eiuet site käsittenyet.
Joh 1:6 Oli yxi Mies lehetetty Jumalalda/ ionga nimi oli Johannes.
http://www.finbible.fi/wsi Testamentti/Johanneksen_Evankeliumi.htm vuodelta 1548 käännös
Ap. t. 2
ALKUSEURAKUNNAN SYNTY
Pyhä Henki vuodatetaan
Ap. t. 2:1
Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla.
2:2 Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat.
2:3 He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle.
2:4 He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
2:5 Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
2:6 Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
2:7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
2:9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
2:10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
2:11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
2:12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
2:13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
Pietarin puhe
2:14 Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
"Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
2:15 Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti*.
2:16 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
2:17 - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
2:18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
2:19 Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
2:20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä.
2:21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
2:22 "Israelilaiset, kuulkaa mitä teille sanon! Jeesus Nasaretilainen oli Jumalan teitä varten valitsema mies. Sen Jumala osoitti niillä voimateoilla, merkeillä ja ihmeillä, joita Jeesus hänen lähettämänään teki teidän keskuudessanne, niin kuin tiedätte.
2:23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt.
2:24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
2:25 sillä Daavid sanoo hänestä:
- Minä näen alati edessäni Herran, hän pysyy oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
2:26 Siksi minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, vieläpä ruumiini on lepäävä toivossa,
2:27 sillä sinä et hylkää sieluani tuonelaan etkä salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua.
2:28 Sinä osoitat minulle elämän tien. Minä saan nähdä sinun kasvosi, sinä täytät minut ilolla.
2:29 "Veljeni, kantaisästämme Daavidista voi varmasti sanoa, että hän kuoli ja hänet haudattiin. Onhan hänen hautansa tänäkin päivänä meidän nähtävissämme.
2:30 Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän
2:31 ja näki ennalta Kristuksen* ylösnousemuksen. Sitä hän tarkoitti sanoessaan, ettei Herra hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia.
2:33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla.
2:34 Ei Daavid itse noussut taivaisiin. Hänhän sanoo:
- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni.
2:35 Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.
2:36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
2:39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
2:41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Seurakunnan yhteiselämä
2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
2:43 Pelko levisi ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja tunnustekoja.
2:44 Uskovat pysyttelivät yhdessä, ja kaikki oli heille yhteistä.
2:45 He myivät talonsa ja tavaransa, ja rahoista jaettiin kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
2:46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin.
2:47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.
JORIN ALUSTUS TEKSTIIN
Helluntaijuhlan vietto alkaa 50 päivää siitä päivästä, jolloin uhrattiin ruokauhri happamattoman leivän juhlan aikana (3. Moos. 23:15-21). Helluntai oli juutalaisuudessa alunperin sadonkorjuun ja ensihedelmän juhla, jota kutsuttiin myös viikkojuhlaksi (5. Moos. 16:9-12). 100-luvulta juutalaiset alkoivat juhlia helluntaita myös lain saamisen juhlana.
Kristityille helluntaista tuli tekstin tapahtumien myötä seurakunnan syntymäjuhla. Näin siksi, että silloin annettiin ensimmäinen todistus Hengen voimasta, kun noin 3000 kääntyi Pietarin saarnan vaikuttamana. Jos siis juutalaiset viettivät helluntaita kiitokseksi ensihedelmästä ja sadosta, kristityt viettävät sitä hengellisen sadonkorjuun ja ensihedelmän juhlana, koska ensimmäisenä helluntaina korjattiin hengellisen sadon ensihedelmä. Jo ennen toisen vuosisadan loppua helluntaista tuli kristillinen ilojuhla, jota vietettiin kristillisen seurakunnan syntymäpäivänä.
Monesti, kun luetaan Apostolien tekojen toisen luvun tapahtumia (Ap. t. 2:1-41), kiinnitetään huomio vain luvun alussa mainittuihin Pyhän Hengen vuodatuksen merkkeihin (Ap. t. 2:1-4), kuten tuulenpuuskaan, tulenlieskoihin ja vieraisiin kieliin, joita Jeesuksen seuraajat puhuivat eri puolelta Roomaa Jerusalemiin helluntaijuhlille saapuneiden pyhiinvaeltajien ihmetykseksi heidän äidinkielillään. Ulkoiset merkit olivat merkittävä todistus, mutta ne eivät jääneet ainoaksi todistukseksi seurakunnan synnystä.
Tapahtumat olivat merkki juutalaisille paitsi profeetta Joelin sanojen täyttymisestä (Joel 3:1-5), myös uuden Jumalan temppelin vihkimisestä. Tulenlieskojen lankeaminen seurakunnan ylle oli merkki siitä, että Jumala oli valinnut ja hyväksynyt Kristuksen seurakunnan uudeksi 'asuinsijakseen' (vrt. Joh. 2:19). Tapahtuma oli toisinto siitä, mitä aikanaan tapahtui ilmestysmajan (3. Moos. 9:23-24) ja Salomon temppelin vihkiäisissä (2. Aik. 7:1-2), kun Jumala langetti tulen alttarille merkiksi sen hyväksymisestä.
Tekstissä Jumala langetti tulen seurakunnan ylle siten, että lieskat laskeutuivat itse kunkin päälle (Ap. t. 2:3) symboloiden näin Jumalan valintaa ja hyväksyntää, joka tuli kollektiivisesti seurakunnan ylle, mutta samalla kunkin uskovan ylle. Jumalan Pyhä Henki vuodatettiin seurakunnan ylle sen jokaisen jäsenen sydämeen (1. Kor. 6:19).
Lisäksi Jumalan uusi temppeli oli määrä olla avoin kaikille syntyperään ja kansallisuuteen katsomatta päinvastoin kuin sisäänpäin lämmennyt Jerusalemin temppelilaitos. Siitä oli merkkinä vieraat kielet, joita uskovat puhuivat Pyhän Hengen vaikutuksesta (Ap. t. 2:4-11). Vieraiden kielten ihme oli käänteinen merkki Baabelissa alkaneelle kielten sekoitukselle ja ihmiskunnan hajaannukselle (1. Moos. 11:1-9). Seurakunnan myötä oli koittanut aika, kun Jumalan valtakuntaan kootaan yksi yhtenäinen kansa Herralle uskollisista.
Kuten edellä jo vihjasin, ulkoiset merkit eivät olleet ainut todistus Jumalan seurakunnan synnystä. Merkit eivät näet avautuneet sivustaseuraajille itsestään, vaan irrallisina ilmiöinä ne hämmensivät ihmisiä (Ap. t. 2:12-13). Jotta merkit saivat sisällön ja tarkoituksen, tarvitsivat ne tuekseen kaksi muuta todistusta:
- Vanhan testamentin kirjoitusten todistuksen. Pietari siteerasi saarnassaan profeetta Joelin (Joel 3:1-5) ja kuningas Daavidin sanoja (Ps. 16:8-11).
- Pietarin saarnan, joka selitti tapahtuman, kertoi evankeliumin ja yhdisti ne Vanhan testamentin kirjoituksiin.
Ilman Jumalan kirjoitetun sanan todistusta ja Pietarin saarnan selityksen tukea merkit olisivat jääneet tyhjiksi ilmiöiksi ilman sisältöä. Sen sijaan Pietarin saarnan tuloksena paikalla olleet saattoivat ymmärtää, mitä oli tapahtunut. Tämän ymmärryksen ja merkkien todistuksen yhteisvaikutuksesta tapahtui suurin helluntain ihme:
"Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä." (Ap. t. 2:41)
Sama periaate vallitsee edelleen. Ihmeet ja merkit eivät ole itse tarkoitus. Ne on tarkoitettu tukemaan Jumalan Sanaa ja Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistusta. Missä siis evankeliumia julistetaan ja Raamattua luetaan, siellä ihmeet ja merkit vahvistavat Jumalan sanan siten, että se synnyttää ikuista satoa – uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
KYSYMYS
Mikä on evankeliumin julistuksen ja ihmetekojen suhde toisiinsa?
-------------------------------------------------
LISÄÄ SAMASTA AIHEESTA
------------------------------------------------- http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=1997-08-07
kaikkein rakkain ja selvin on mielestäni 1933/1938 Raamatun käännös, vaikka toki minulla on monia muitakin käännöksiä. Netistä löytyy lisää.
http://www.kronologinenraamattu.fi
http://www.raamatullapaahan.com/
http://www.finbible.fi/ Se Wsi Testamentti 1548
Heprealaiskirje 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
http://www.marttyyrikirkonystavat.fi
http://uskotoivorakkaus.fi/jeesus/jeesuksen-kuvat Jeesuksen monet kasvot.
http://www.lks.fi/evank.htm
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_Kristus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_historiallisuus
http://koti.phnet.fi/petripaavola/keskityJeesukseen.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eksegetiikka Eksegetiikka
http://scripturetext.com/matthew/24-34.htm 8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one. (King James -käännöksestä engl.kieliset jakeet)kun Kristus kutsui apostolit ja valtuutti heidät.
Matt. 16
14 He vastasivat: "Toisten mielestä hän on Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, joidenkin mielestä Jeremia tai joku muu profeetoista." [Matt. 14:2]
15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
Kirkko rakennettiin ilmoituksen kalliolle. Pietari oli sen ensimmäinen johtaja Kristuksen jälkeen ja valtuuttamana. Kirkko oli siis olemassa jo ennen helluntaita, mutta silloin se sai lisäpiirteen eli Pyhän Hengen avukseen. Kirkkoon kuului jo useita ennen hellunbtaita:
Ap.t. 2.
41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Huomaa: uskovien joukko oli jo olemasa, mutta se lisääntyi hellutaina kolmellatuhannella.L.J.H kirjoitti:
Uskotteko että:
3.Ihmisistä tulee jumalia taivaassa.Ihmisestä tulee Jumalan kaltaisia ei jumalia.
Miten sen meni Jeesuksen veren ja syntien suhde että veri peittää jotkut synnit mutta ei kaikkia?
Mitä se sitten ei peitä.Kysyit:
"Uskotteko että:
3.Ihmisistä tulee jumalia taivaassa.Ihmisestä tulee Jumalan kaltaisia ei jumalia."
Vastaan:
1. Jeesus ja Lusifer ovat molemmat Jumalan henkilapsia, mutta Lusifer kapinoi. Siksi hänet karkoitettiin yhdessä häntä kannattaneiden kanssa. Lusiferista tuli Saatana, joka on kaiken vanhurskauden vihollinen.
2. Kuolleiden puolesta kastaminen on tehtävä maan päällä. Kuolleita EI kasteta, vaan sijaiset. On todella suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole edes kuulleet eläessään evankelimista. Silti evankeliumi on sama kaikille eli mm. kaste kuuluu kaikille, jotka ottavat sen vastaan. Ilman kastetta ei synny liittoa syntien anteeksisaamiseksi.
3. Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi:
1. Moos. 1
26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]
Kysyit:
"Miten sen meni Jeesuksen veren ja syntien suhde että veri peittää jotkut synnit mutta ei kaikkia?
Mitä se sitten ei peitä."
Vastaan: On anteeksiantamattomia syntejä:
Matt. 12
31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. [Hepr. 10:28,29]
32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. [Luuk. 23:34; 1. Tim. 1:13]
Hepr. 6
4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä, [6:4-6: 4. Moos. 15:30,31; Mark. 3:29; Hepr. 10:26; 2. Piet. 2:20; 1. Joh. 5:16]
5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!- TaistoRa.
raamatunkohta kirjoitti:
tapahtui paljonkin, kun kristillisessä kirkossa ei enää ollut profeettoja eikä apostoleja varoittelemassa, kuten Paavali vielä teki.
Jeesus meitä kaikkia, myös sinua, armahtakoon - ja armahtaa.Sanot-
>>>Muutoksia tapahtui paljonkin, kun kristillisessä kirkossa ei enää ollut profeettoja eikä apostoleja varoittelemassa, kuten Paavali vielä teki. Lopulta kristinuskon sanoma oli niin vääristynyt, että sitä ryhdyttiin puhdistamaan uskonpuhdistajien toimesta.
Jeesus meitä kaikkia, myös sinua, armahtakoon - ja armahtaa.>Osia evankeliumista säilyi Raamatun muodossa, mutta suora yhteys taivaaseen oli poikki, TaistoRa. kirjoitti:
Sanot-
>>>Muutoksia tapahtui paljonkin, kun kristillisessä kirkossa ei enää ollut profeettoja eikä apostoleja varoittelemassa, kuten Paavali vielä teki. Lopulta kristinuskon sanoma oli niin vääristynyt, että sitä ryhdyttiin puhdistamaan uskonpuhdistajien toimesta.
Jeesus meitä kaikkia, myös sinua, armahtakoon - ja armahtaa.>Osia evankeliumista säilyi Raamatun muodossa, mutta suora yhteys taivaaseen oli poikki,millä tavalla MAP-kirkko poikkeaa alkukirkosta?
Et tunne palautettua kirkkoa, jos et huomaa, mitä on palautettu. Vain väität tällaista:
"Smith ei siis ole tuonut mitään sellaista uutta pelastuskysymykseen tähtäävää sanomaa joka olisi perustavaa laatua olevaa sanomaa ihmisten sielujen pelastukseksi, vaan pelastussanoma on ollut kaikenaikaa olemassa Raamatun evankeliumin sanomassa, jotenka siis Smithiläisyys on "myöhempien aikojen pimeä huijaus", ei mikään muu!"
Perustavaa laatua pelastuskysymyksen kannalta ovat mm.:
- Kirkon apostolinen johto pappeuden valtuuksineen. Ne olivat hävinneet suuressa luopumuksessa.
- Selkeä tieto pyhien toimitusten suoritustavasta. Niinpä upotuskaste on välttämmätön ja se tulee suorittaa vasta, kun ihminen alkaa tulla vastuulliseen ikään. Tästä on monia eri tulkintoja eri kirkoissa ja suunnissa. Vain yksi käsitys voi olla oikea.
- Työ kuolleiden puolesta ja temppelit.
- Jatkuva ilmoitus.
- Tieto aikaisemmasta olemassolosta ja kirkkauden asteista, joista Raamatussa on vain viitteitä.
- Mormonin kirjan saaminen. Se on toinen todistus Kristuksesta ja joosefilaiten pyhä kirjoitus.
On paljon sellaista, joka luopumuksen ajan kirkoilta puuttuu, mutta mikä on palautettu.- raamatunkohta
TaistoRa. kirjoitti:
Sanot-
Jeesus meitä kaikkia, myös sinua, armahtakoon - ja armahtaa.>Osia evankeliumista säilyi Raamatun muodossa, mutta suora yhteys taivaaseen oli poikki,Paavali joutui varoittelemaan kristittyjä luopumuksesta, olen lukenut Uudesta testamentista.
Uskonpuhdistuksesta taas olen lukenut yleisestä kirkkohistoriasta.
Pyydän, ettet vihjailisi minun olevan sokea, surkuteltava, nenästä vedettävä, umpisokea tai epärehellinen etkä epäilisi ymmärryskykyäni. Sellainen on todella epäkohteliasta, etten sanoisi epäkristillistä.
Jos usko Kristukseen riittää, ei minulla eikä muillakaan mormoneilla ole mitään hätää. En voi ymmärtää, millä valtuuksilla jakelet meille kadotustuomioita. - TaistoRa.
raamatunkohta kirjoitti:
Paavali joutui varoittelemaan kristittyjä luopumuksesta, olen lukenut Uudesta testamentista.
Uskonpuhdistuksesta taas olen lukenut yleisestä kirkkohistoriasta.
Pyydän, ettet vihjailisi minun olevan sokea, surkuteltava, nenästä vedettävä, umpisokea tai epärehellinen etkä epäilisi ymmärryskykyäni. Sellainen on todella epäkohteliasta, etten sanoisi epäkristillistä.
Jos usko Kristukseen riittää, ei minulla eikä muillakaan mormoneilla ole mitään hätää. En voi ymmärtää, millä valtuuksilla jakelet meille kadotustuomioita.Minä tunnen mormooni opin ja se ei ole kristillinen!
Se on "toinen ilmoitus toisesta jeesuksesta ja toisesta jumalasta", ei Kristittyjen Jumalasta ja Jeesuksesta! Koko mormonismin jumaluusoppi on vallan toista oppia!
Sanot-
>>>En voi ymmärtää, millä valtuuksilla jakelet meille kadotustuomioita. TaistoRa. kirjoitti:
Minä tunnen mormooni opin ja se ei ole kristillinen!
Se on "toinen ilmoitus toisesta jeesuksesta ja toisesta jumalasta", ei Kristittyjen Jumalasta ja Jeesuksesta! Koko mormonismin jumaluusoppi on vallan toista oppia!
Sanot-
>>>En voi ymmärtää, millä valtuuksilla jakelet meille kadotustuomioita.Mikä opissamme ei ole krisillistä? Mitä pidät kristillisenä ja mitä et?
- mikko mormoni
Tapani1 kirjoitti:
Mikä opissamme ei ole krisillistä? Mitä pidät kristillisenä ja mitä et?
MAP- kirkko perustuu kristuksen perustuksiin. Hän on maksanut hinnan ja pelastuksen saa siis hinnan maksajan määrittelemällä tavalla: Ottamalla vastaan Hänet JA tekemällä, kuten hän käskee. Vanha totuus: usko, armo, oikeat teot = käskyjen noudattaminen. Niihin kuuluu kaikki, myös toisten rakastaminen. Pelkästään uskomalla ei kukaan pelastu. meidät asetettiin tänne nimenomaan koetustilaan ja annettiin vapaa tahto. ne, jotka seuraavat kristusta ja tekevät hänen sanojensa mukaan, saavat puolustajan Isän tykönä ja voivat periä kirkkauden valtakunnan. Muille on luvassa vähäisempiä valtakuntia ja jopa kadotus Pyhän Hengen pilkkaajille ja murhaajille. Heille ei ole anteeksiantoa. Ristinryöväri luvattiin paratiisiin, mutta se on henkimaailman osa ennen ylösnousemusta, ei kirkkain valtakunta. Viimeinen tuomio tulee tuhatvuotisen valtakunnan lopussa.
Muissa kirkoissa on kaksi harhaa. Toinen on pappeuden oikeuden ja valtuuden ottaminen ihmisvoimin, MAP- kirkossa pappeuden valtuus on saatu Jumalalta sanansaattajien kätten päälle panon kautta ja valtuus on aito ja jumalallinen. Toinen on se yleinen harha, että pelastuksen muka saisi ilman tekoja. Huomatkaa, haloo, että joka paikassa käsketään noudattamaan käskyjä, niin kirkkoraamatussakin. Usko JA teot. On turha selitellä mitään ilmaisesta pelastuksesta. Sellaista ei ole. Kristus pelastaa, mutta vain jos tekee hänen käskyjensä mukaisesti. Tämä on tärkeä kristillinen opetus. - raamatunkohta
TaistoRa. kirjoitti:
Minä tunnen mormooni opin ja se ei ole kristillinen!
Sanot-
>>>En voi ymmärtää, millä valtuuksilla jakelet meille kadotustuomioita.väärin sanojen merkityksen.
Mormonin kirja on toinen todistus Kristuksesta. Sana "toinen", englanniksi "another", ei tarkoita toisenlaista, vaan toista kahdesta.
Raamattu ja Mormonin kirja todistavat yhdessä Jeesuksesta Kristuksesta, ja niin täyttyy Raamatun säädös, että jokainen asia on todistettava kahden tai kolmen todistajan suulla. Ks. Matt. 18:16; 2. Kor. 13:1.
- tms1
Mormoni oppi on väärä ja ristiriidassa Raamatun kanssa,perusteluja!Minusta olisi aika ihmeelistä jos kaikki olisi kerrottu 2000v.sitten ja Jumala ei antaisi mitään tietoa sen koommin..
kun suuri luopumus tapahtui, katkesi ihmisen yhteys taivaaseen ja ihmisten organisoimat kirkot rupesivat johtamaan pelastusta tavoittelevaa työtä omin neuvoin tukeutuen niihin aikaisempiin ilmoituksiin ja yrittäen niiden perusteella johtaa kirkkoa tunnetuin seurauksin. Koska ihmiset olivat hylänneet ne miehet, joilla oli Jumalalta saatu valtuus ja avaimet johtaa kirkkoa ilmoituksen kautta (apostolit ja profeetat) he jäivät hapuilemaan uskon asioissa eikä voineet saada taivaasta mitään vahvistusta tekemiensä päätösten oikeellisuudesta. Jumala antoi ihmiskunnan olla tässä tilassa ja antoi heidän koittaa löytää totuus omin voimin, kunnes ihmiset alkoivat olla valmiita evankeliumin palautukselle ja saada taas Jumalallista johdatusta.
Kun Jumala aloittaa uuden evankeliumintaloudenhoitokauden Hän tekee sen puhtaalta pöydältä, eikä lähde korjaamaan harhaan mennyttä kirkkoa.- hildurvonhopsis
Mormoonit pitävät mormoonikirjaansa samanvertaisena kuin Raamattua. Paikkoja, joista mormoonikirjassa kerrotaan, ei löydy historiasta.
Harhaoppien yksi 'tunnus' on juuri nuo 'seli-seli'-kirjat, kuten jehovantodistajilla vartiotorni ja henkäyttämällä 'väännetty' 'ainoa-oikea-raamattu', jossa on paljon asiavirheitä. Laestadiolaiset lukevat L.L. Laestadiuksen saarnoja ja sanovat olevansa 'ainoita-oikeita-uskovaisia'.
Harhaoppien toinen 'tunnus' on se, että he väittävät, että 'vain meillä on oikeaa tietoa' ja 'vain meidän kirkkomme on oikea'.
LUKEKAA IHMISET ITSE RAAMATTUA !
Tässäpä kopio eräästä maailman parhaasta traktaatista:
MIKÄ KIRKKO PELASTAA:
NIIN mikä kirkko pelastaa?
*”Pitäisikö minun kuulua ehdottomasti kirkkoon, että pelastuisin?”
- Ei lainkaan, hyvä ystävä. Olisi ajan tuhlausta, jos koettaisin taivuttaa teitä vain kirkon jäseneksi.
*”Uskotteko sitten, että jokin toinen uskonsuunta pelastaisi minut?”
- Ei varmastikaan.
*”Te olette kirkon jäsen ja puhutte tuolla tavalla!”
-Niin olen, mutta en ole koskaan pyytänyt ketään kääntymään kirkkoon.
*”Nyt minä en ollenkaan ymmärrä teitä. Ettekö usko, että kirkko voi pelastaa?”
-Ei voi, eikä millään kirkolla tai uskonsuunnalla ole voimaa pelastaa ihmistä synnin vallasta.
*”Voi kauheata! Kuinka ihminen sitten voi pelastua. Eikö se ole aivan toivotonta?”
-Ei ollenkaan. Vaikka yksikään kirkko ei voi pelastaa, JEESUS VOI .
*”Jeesus?”
-Niin juuri, hyvä ystävä. Minkään niminen kirkko tai suunta ei voi pelastaa ketään, mutta elävä henkilö, Jumalan ainokainen Poika, Jeesus Kristus on tullut pelastamaan syntisiä. KIRKKOON KUULUMINEN EI SINÄNSÄ PELASTA KETÄÄN, sillä kaikissa kirkoissa on tuhansia pelastumattomia jäseniä, tuhansia, jotka ovat vuosikaudet harrastaneet kristillisyyttä, mutta eivät ole milloinkaan antaneet Jeesuksen Kristuksen pelastaa itseään synnin vallasta.
*”Sen vuoksi en ehkä minäkään ole saanut rauhaa. Mutta eikö kirkko todellakaan voi antaa rauhaa ihmisen sieluun?”
-Ei voi. Mikään uskonnonharjoittaminen ei tuo rauhaa ihmisen sydämeen. USKONTO EI PELASTA KETÄÄN, MUTTA JEESUS KRISTUS PELASTAA.
*” Oletteko siitä aivan varma?”
-Olen ehdottomasti! Jumala sanoo Raamatussa:
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” (Apt. 4:12).
*”Voi hyvänen aika! Mutta mitä ihmisen on tehtävä pelastuakseen?”
-Raamatussa sanotaan näin: …”sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä” Siis vain Jeesus vapahtaa synneistä, eivät papit, eikä kirkot.
*”Mitä minun on sitten tehtävä?”
-Uskokaa Herraan Jeesukseen ja seuratkaa häntä sillä ”kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.” (Joh. 1:12).
*”Mutta ottaako hän minut vastaan?”
-Kuulkaapa nyt tarkoin, mitä Jeesus on sanonut: ”Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos”(Joh. 6:37).
*”JUMALAN KIITOS, JOS SE ON TOTTA”.
-Se on totta, kiittäkää todella Jumalaa, sillä hän rakastaa teitä. Jumala rakasti niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen kuolemaan syntienne tähden. Jeesus kantoi teidänkin syntinne ruumiissaan ja sielussaan ristille. Sen perusteella Jumala tarjoaa meille pelastusta. Kun tulette hänen tykönsä uskossa ja vastaanotatte hänen tarjoamansa lahjan, niin saatte syntinne anteeksi ja iankaikkisen elämän. Kun uskotte Jeesukseen, koette tämän todeksi.
*”Sen minä tosiaankin haluan tehdä. –Olen kaivannut rauhaa sieluuni ja olen etsinyt sitä kaikkialta. Nyt nuo teidän sananne ovat avanneet silmäni näkemään, että vain Jeesus Kristus antaa pelastuksen ja sielun rauhan.
† † †
♥ ENTÄ SINÄ, HYVÄ LUKIJA,
TAHTOISITKO SINÄKIN OTTAA VASTAAN JEESUKSEN KRISTUKSEN OMAKSI VAPAHTAJAKSESI ? ♥
† † †
♥ Kun tuon traktaatin on lukenut huomaa, ettei mikään kirkko tai seurakunta pelasta ♥
…”Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi”. (Markus 1:14)
Apt.4:12: "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apt.10:43: "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Apt.16:31 "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi".
Room.8:14-18: "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba, Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin".
Room.10:9,10: "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".
1 Kor.3:11: "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus".
Ef.2:8,9: "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, että itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi".
Fil.1:6: "varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka".
Fil.2:13: "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".
Hebr.13:5,8: "Älkää olko vaelluksissanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: En minä sinua hylkää enkä sinua jätä. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
1 Piet.2:21: "Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä".
Jos olet uudestisyntynyt ja Pyhä Henki on päässyt sydämeesi asumaan olet pelastettu Jumalan lapsi. Pyhä Henki avaa Jumalan sanaa ja meidän tehtävämme on vaeltaa Sanan valossa vaikuttimenamme rakkaus Jeesukseen.
Jeesus sinua siunatkoon!
† † † GOLGATAN KESKIMMÄISELLÄ RISTILLÄ JEESUS SANOI: "SE ON TÄYTETTY".
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible hildurvonhopsis kirjoitti:
Mormoonit pitävät mormoonikirjaansa samanvertaisena kuin Raamattua. Paikkoja, joista mormoonikirjassa kerrotaan, ei löydy historiasta.
Harhaoppien yksi 'tunnus' on juuri nuo 'seli-seli'-kirjat, kuten jehovantodistajilla vartiotorni ja henkäyttämällä 'väännetty' 'ainoa-oikea-raamattu', jossa on paljon asiavirheitä. Laestadiolaiset lukevat L.L. Laestadiuksen saarnoja ja sanovat olevansa 'ainoita-oikeita-uskovaisia'.
Harhaoppien toinen 'tunnus' on se, että he väittävät, että 'vain meillä on oikeaa tietoa' ja 'vain meidän kirkkomme on oikea'.
LUKEKAA IHMISET ITSE RAAMATTUA !
Tässäpä kopio eräästä maailman parhaasta traktaatista:
MIKÄ KIRKKO PELASTAA:
NIIN mikä kirkko pelastaa?
*”Pitäisikö minun kuulua ehdottomasti kirkkoon, että pelastuisin?”
- Ei lainkaan, hyvä ystävä. Olisi ajan tuhlausta, jos koettaisin taivuttaa teitä vain kirkon jäseneksi.
*”Uskotteko sitten, että jokin toinen uskonsuunta pelastaisi minut?”
- Ei varmastikaan.
*”Te olette kirkon jäsen ja puhutte tuolla tavalla!”
-Niin olen, mutta en ole koskaan pyytänyt ketään kääntymään kirkkoon.
*”Nyt minä en ollenkaan ymmärrä teitä. Ettekö usko, että kirkko voi pelastaa?”
-Ei voi, eikä millään kirkolla tai uskonsuunnalla ole voimaa pelastaa ihmistä synnin vallasta.
*”Voi kauheata! Kuinka ihminen sitten voi pelastua. Eikö se ole aivan toivotonta?”
-Ei ollenkaan. Vaikka yksikään kirkko ei voi pelastaa, JEESUS VOI .
*”Jeesus?”
-Niin juuri, hyvä ystävä. Minkään niminen kirkko tai suunta ei voi pelastaa ketään, mutta elävä henkilö, Jumalan ainokainen Poika, Jeesus Kristus on tullut pelastamaan syntisiä. KIRKKOON KUULUMINEN EI SINÄNSÄ PELASTA KETÄÄN, sillä kaikissa kirkoissa on tuhansia pelastumattomia jäseniä, tuhansia, jotka ovat vuosikaudet harrastaneet kristillisyyttä, mutta eivät ole milloinkaan antaneet Jeesuksen Kristuksen pelastaa itseään synnin vallasta.
*”Sen vuoksi en ehkä minäkään ole saanut rauhaa. Mutta eikö kirkko todellakaan voi antaa rauhaa ihmisen sieluun?”
-Ei voi. Mikään uskonnonharjoittaminen ei tuo rauhaa ihmisen sydämeen. USKONTO EI PELASTA KETÄÄN, MUTTA JEESUS KRISTUS PELASTAA.
*” Oletteko siitä aivan varma?”
-Olen ehdottomasti! Jumala sanoo Raamatussa:
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” (Apt. 4:12).
*”Voi hyvänen aika! Mutta mitä ihmisen on tehtävä pelastuakseen?”
-Raamatussa sanotaan näin: …”sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä” Siis vain Jeesus vapahtaa synneistä, eivät papit, eikä kirkot.
*”Mitä minun on sitten tehtävä?”
-Uskokaa Herraan Jeesukseen ja seuratkaa häntä sillä ”kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.” (Joh. 1:12).
*”Mutta ottaako hän minut vastaan?”
-Kuulkaapa nyt tarkoin, mitä Jeesus on sanonut: ”Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos”(Joh. 6:37).
*”JUMALAN KIITOS, JOS SE ON TOTTA”.
-Se on totta, kiittäkää todella Jumalaa, sillä hän rakastaa teitä. Jumala rakasti niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen kuolemaan syntienne tähden. Jeesus kantoi teidänkin syntinne ruumiissaan ja sielussaan ristille. Sen perusteella Jumala tarjoaa meille pelastusta. Kun tulette hänen tykönsä uskossa ja vastaanotatte hänen tarjoamansa lahjan, niin saatte syntinne anteeksi ja iankaikkisen elämän. Kun uskotte Jeesukseen, koette tämän todeksi.
*”Sen minä tosiaankin haluan tehdä. –Olen kaivannut rauhaa sieluuni ja olen etsinyt sitä kaikkialta. Nyt nuo teidän sananne ovat avanneet silmäni näkemään, että vain Jeesus Kristus antaa pelastuksen ja sielun rauhan.
† † †
♥ ENTÄ SINÄ, HYVÄ LUKIJA,
TAHTOISITKO SINÄKIN OTTAA VASTAAN JEESUKSEN KRISTUKSEN OMAKSI VAPAHTAJAKSESI ? ♥
† † †
♥ Kun tuon traktaatin on lukenut huomaa, ettei mikään kirkko tai seurakunta pelasta ♥
…”Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi”. (Markus 1:14)
Apt.4:12: "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apt.10:43: "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Apt.16:31 "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi".
Room.8:14-18: "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba, Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin".
Room.10:9,10: "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".
1 Kor.3:11: "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus".
Ef.2:8,9: "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, että itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi".
Fil.1:6: "varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka".
Fil.2:13: "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".
Hebr.13:5,8: "Älkää olko vaelluksissanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: En minä sinua hylkää enkä sinua jätä. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
1 Piet.2:21: "Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä".
Jos olet uudestisyntynyt ja Pyhä Henki on päässyt sydämeesi asumaan olet pelastettu Jumalan lapsi. Pyhä Henki avaa Jumalan sanaa ja meidän tehtävämme on vaeltaa Sanan valossa vaikuttimenamme rakkaus Jeesukseen.
Jeesus sinua siunatkoon!
† † † GOLGATAN KESKIMMÄISELLÄ RISTILLÄ JEESUS SANOI: "SE ON TÄYTETTY".
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleMatt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." [Matt. 10:6 ]
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen. [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
Matt. 15-24 kohta tarkoittaa muita Israelin heimoja eikä pakanoita. Kristus korostaa tuossa kohtaa, että hänet on lähetetty vain Israelin heimojen keskuuteen. Vasta apostoleille annettiin tehtäväksi vielä evankeliumi pakanoille eli muillekin kuin israelilaisille. - On selvää, että nuo muutkin heimot kirjoittivat siitä, mitä Kristus heille puhui. Mormonin kirja on Joosefin heimon pyhä kirjoitus ja Raamattu on Juudan heimon pyhä kirjoitus.- hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." [Matt. 10:6 ]
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen. [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
Matt. 15-24 kohta tarkoittaa muita Israelin heimoja eikä pakanoita. Kristus korostaa tuossa kohtaa, että hänet on lähetetty vain Israelin heimojen keskuuteen. Vasta apostoleille annettiin tehtäväksi vielä evankeliumi pakanoille eli muillekin kuin israelilaisille. - On selvää, että nuo muutkin heimot kirjoittivat siitä, mitä Kristus heille puhui. Mormonin kirja on Joosefin heimon pyhä kirjoitus ja Raamattu on Juudan heimon pyhä kirjoitus.Mormoonikirjassa kerrotaan maista ja paikoista, joita koko historia ja maantiede ei tiedä olevan olemassakaan.
Kun se eneimmäinen todistus Jeesuksesta ja Jeesuksen ristintyö Golgatan keskimmäisellä ristillä riittää pelastukseen.
1. Joh. 5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
1. Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Kolossalaiskirje:
1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
1:15 ja Hän on näkymättömän Jumalan kuva, Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. 2. Korinttolaiskirje 6:1-2
Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuvat. 1.Tim.2:3-4 hildurvonhopsis kirjoitti:
Mormoonikirjassa kerrotaan maista ja paikoista, joita koko historia ja maantiede ei tiedä olevan olemassakaan.
Kun se eneimmäinen todistus Jeesuksesta ja Jeesuksen ristintyö Golgatan keskimmäisellä ristillä riittää pelastukseen.
1. Joh. 5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
1. Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Kolossalaiskirje:
1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
1:15 ja Hän on näkymättömän Jumalan kuva, Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. 2. Korinttolaiskirje 6:1-2
Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuvat. 1.Tim.2:3-4niin Kristuksen sovitus tekee lopum. Ihminen ei pelastu ilman uskoa, parannusta, kasteen liittoa syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjaa kätten päällepanon kautta. Sitten on pidettävä käskyt parhaan kykynsä mukaan.
Kristuksen sovitus ei ole automaatti muille kuin niille, jotka eivät ole vastuullisia.- hildurvonhopsis
Tapani1 kirjoitti:
niin Kristuksen sovitus tekee lopum. Ihminen ei pelastu ilman uskoa, parannusta, kasteen liittoa syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjaa kätten päällepanon kautta. Sitten on pidettävä käskyt parhaan kykynsä mukaan.
Kristuksen sovitus ei ole automaatti muille kuin niille, jotka eivät ole vastuullisia.Tuolla on sanottu kauniiden kuvien ja Raamatun sanan avulla, miten ihminen voi pelastua:
http://jani.mirekweb.com/usko Uskon rukous. hildurvonhopsis kirjoitti:
Tuolla on sanottu kauniiden kuvien ja Raamatun sanan avulla, miten ihminen voi pelastua:
http://jani.mirekweb.com/usko Uskon rukous.Riittääkö pelkä usko tai uskon rukous? - Miksi sitten mm. kaste on välttämätön?
Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
Tuossa on evankeliumi tiivistettynä:
Usko (pisto sydämeessä), parannus, kaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahja.
- Kuinka ihmiset
jo Apostolien aikoina alkoivat poiketa oikeasta. Mutta varotukset kaikuivat kuuroille korville ja luopumus oikeasta evenkeliumista tapahtui! Siksi oli välttämätöntä että Jeesuksen Kristuksen oikea evankeliumi palautettiin jälleen maan päälle se oikea evenkeliumi, ei mikään toinen evenkeliumi... niin ei kukaan mormoni ole koskaan väittänyt. Ainoastaan vastustajamme ovat keksineet tuon höpötuksen toisesta evenkeliumista. Mormonin kirja kertoo aivan samasta evenkeliumista, kuin Jeesus Kristuskin aikanaan. Mormonin kirjassa tieto on säilynyt puhtaampana, koska sitä ei ole käännelty ja kirjoitettu tuhansia kertoja käsin uudelleen, kuten Raamattua on kirjoiteltu.
Mormoninkirja yhdessä Raamatun kanssa kertovat Jeesuksen Kristuksen tosi evenkeliumista.- hildurvonhopsis
Galatalaiskirje 1
24 ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni. hildurvonhopsis kirjoitti:
Galatalaiskirje 1
24 ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni.MAP-kirkolla on täsmälleen sama evankelumi kuin Raamatussa. Mikä sinusta on toisin? Ei tuossa 1. Galatalaiskirjeessä olevassa tekstissä ole mitään, mitä MAP-kirkko ei hyväsyisi. Miksi lainasit sitä tässä yhteydessä?
- mikko mormoni
Et selvästi ole lukenut Mormonin kirjaa etkä ole selvittänyt sen totuudesta rukouksen kautta.
Kaikki, mitä Mooseksen kirjan jälkeen on lisätty, on siis kirottua ja kirottujen lisäämää, sinun mukaasi. Siis valhetta ja kirottujen lisäämää, sanojesi mukaan. Eli koko Raamattu ei ole totta oppisi mukaan. - Ei tähän
voi todellakaan lisätä mitään taikka ottaa siitä mitään pois. Näin raamattu sanoo ja AAMEN siihen!
- hildurvonhopsis
Aivan kuin kirjoitit!
Katsokaa ja kuunnelkaa Jumalan sanaa !- raamatunkohta
linkittämääsi videonpätkään, niin olen ottanut Jeesuksen vastaan jo kauan sitten. Tosin silloin kun se tapahtui, ei ollut vielä Internettiä eikä mahdollisuutta ottaa vastaan Kristusta siinä annettujen ohjeiden mukaan.
Rukoukseni sisälsi samat asiat kuin tuokin mallirukous, ja niistä ajoista asti olen seurannut Kristusta Hänen palautetun kirkkonsa jäsenenä.
En ymmärrä, miksi tällä palstalla jotkut minua tuntemattomat ihmiset uhkailevat minua kadotustuomiolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962082Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121919Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2471394Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.811041Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402928Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39808- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70724