Vain kerran anteeksi?

Onko näin?

Onko niin, että Jumala kykenee antamaan vain kerran anteeksi? Jos uskova ihminen lankeaa kerrankin
( esim. nurja ajatus lähimmäisestä ), niin silloin helvetti odottaa häntä?

7

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niilo Kemppainen

      Jeesus:
      ".... niin usein kun hän tulee ja sanoo 'minä kadun', anna hänelle anteeksi."

      Jumala on vähintään yhtä anteeksiantavainen kuin mitä Hän käskee ihmisen olla.

      Niille, joihin vieläkin synti tarttuu (Hebr.12:1), tämä on ilosanoma.

      "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle."

    • vaan seitsemänkymmentäseits...

      Vertaus armottomasta palvelijasta

      21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?" [18:21,22: Luuk. 17:4]

      22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.

      23 "Taivasten valtakunta on kuin kuningas, joka vaati palvelijoiltaan tilitykset.

    • Suni ainakin opettaa niin

      Mutta hänen opetuksensa ei olekaan raamatun mukaista.

      • joten voin heti vastata syytökseesi Raamatun todistuksesta
        synnissä rypeville:

        "Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan
        meidän Herramme ja ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta
        sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on
        lopussa pahempi kuin alussa.

        Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan
        vanhurskauden, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle
        käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.

        Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa
        oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä
        minun kanssani kokoa, se hajottaa.

        Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan
        ihmisille anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei
        anteeksi anneta, ei tässä, eikä tulevassa maailmanajassa."


        Sama asia myös näinkin sanottuna:

        "Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon,
        maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
        nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman
        voimia, mutta luopuneet uskostaan.

        Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen - niitä, jotka nyt
        itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien
        pilkattavaksi."

        Ihminen tulee vanhurskaaksi, eli Jumalalle kelpaavaksi sillä hetkellä,
        kun Kristus hänet tuossa ahtaan portin pukukopissa pukee taivaan
        hääpukuun, eli lahjoittaa hänelle sen sinetiksi Pyhän eli Totuuden
        Henkensä, josta myös sanotaan:

        "Hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme
        vakuudeksi Hengen."

        "Kenellä ei Kristuksen Henkeä ole, ei ole hänen omansa."


    • Ihminen saa anteeksi Raamatun mukaan kun tunnustaa ja katuu. Parempi on uskoa Raamattua kun erikoisia ihmisoppeja tässäkin asiassa.

      • Raamatun ulkopuolelle kaikki Jeesuksen omat pelastukseen
        tarvittavat käskyt ja niiden noudattamisen?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Raamatun ulkopuolelle kaikki Jeesuksen omat pelastukseen
        tarvittavat käskyt ja niiden noudattamisen?

        Jeesuksen tärkein käskyhän on rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi kuin itseäsi.
        Pelastusta ei tarvitse suorittaa, mitä armoa se silloin olisi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe