Löysinpä S-tilikortin. Kortin kääntöpuolella luvattiin löytöpalkkio kortin palauttajalle. Palautin kortin 6 kk takaperin. Löytöpalkkio edelleen saamatta. Kerran olen kysellyt löytöpalkkion perään omasta ossuuskaupastani. Lupasivat hoitaa fyffet tilille. No show. Lopuksi kuva-arvoitus ÄSS-kaupan väelle jos joku sattuu lukemaan. Arvatakaa kaksi kertaa palautanko ÄSS-korttia seuraavalla kerralla jos sellaisen löydän?
S-ryhmä kusettaa
17
6435
Vastaukset
- se kumma
kuinka ihmiset ovat tulleet nykään ahneiksi? Miksi heti ollaan vaatimassa löytöpalkkioita?
En ole rikas enkä hyvätuloinen, mutta en ole ikinä vaatinut löytöpalkkioita löytämistäni esineistä. Olen löytänyt ja vienyt poliisille tai laittanut ilmoitusta erinäisistä jutuista...autonavain ym nippuja useita, kalliit silmälasit,kännykkä, rahapussi maksuautomaatista kortteineen ym...ei tulis mielenkään vaatia palkkiota.
Olen jättänyt itse kerran pankkikorttini maksuautomaattiin ja seuraava oli palauttanut sen pankkiin. Pankista soittivat ja kysyivä olenko hukannut korttini. En, en...sanoin ensin, mutta kun katosin lompakkoon sieltä se puuttui. Ei senkään löytäjä vaatinut mitään. Myös eräälle tutulle kävi siten, että jätti lompakkonsa maksuautomaattiin ( oli viikonloppu) mutta seuraava löytäjä löysi ja etsi tiedot lompakosta ja soitti lompakon omaistajalle, että on löytänyt lompsan ja mistä tulet hakemaan. Eikä puhettakaan mistään palkkiosta vaan hyvä mieli oli paras palkkio.- Ahne löytäjä
Keskituloisena elämäni ei ole kiinni yhdestä 3 euron löytöpalkkiosta.
Kuluttajana intressini on pitää kiinni sovitusta ja luvatusta. Kuluttajavirastossa ihmetellään kuinka lampaita suomalaiset kuluttajat ovat. Ei iljetä pitää kiinni sovituista säännöistä. Jos ja kun myyjätaho pettää eikä allekirjoittaneella ole neuvotteluteitse mahdollista saada oikeutta on aika tarttua oman käden okeuteen. Koston välikappaleena toimii pienemmissä asioissa negatiivinen julkisuus ja hankalammissa tapauksissa selvityspyynnöt, sekä kuluttajavalituslautakunta. Soveltuvissa lisäksi myös kuluttajavirasto. Viime kädessä raastuvan oikeus ja hovioikeus. Korkeimpaan tavisten caset eivät ylene.
Yksi oikeusjuttu on muuten lähtökuopissaan. Ostajana tappioni asiassa muutaman tuhatta. Vastapuoli puheissa myöntää virheensä mutta kieltäytyy korvaamasta. Neuvottelut loppusuoralla. Jos vaan tulee kylmä käsi marsssitan myyjätahon raastupaan. Asianajajan kanssa asiat on jo valmisteltu. En kerro asiasta enempää. - täyspäinen
Et käsittänyt nyt pointtia. Jos löytöpalkkio luvataan l. se lukee präntättynä korttiin, se on maksettava.
- .
"kuinka ihmiset ovat tulleet nykään ahneiksi? Miksi heti ollaan vaatimassa löytöpalkkioita?"
jos joku on ystävällinen niin pitäisikö se tehdä ilmaiseksi, mitä sinä teet ilmaiseksi, juuri silloin kun tapahtuu em asia.
tietysti sinun korttisi pitäisi palauttaa, kun olet sekopää.
- vastaisuuden varalle
Olisi näköjään pitänyt vaatia löytöpalkkio käteisenä korttia palauttaessasi, jos veit sen johonkin s-ryhmän liikkeeseen.
Palautat jatkossakin, mutta vaadit rahan saman tien käteisenä. - ennen ainankin
itse kortin omistajan tililtä:)lieneekö kyseessä "Nolla tili"
- Voi jospa kerran...hmm
Itsekin saisi maksaa laskunsa silloin kun on tilillä rahaa.
- ------
Löytöpalkkio peritään kortin omistajalta ja jos tämä ei ole sellaista halukas maksamaan niin varmaan ei s-kauppakaan sitä omistaan maksa. oikea kusettaja taitaa olla se kortin hukannut
- S-kauppa on kumma kauppa
No sehän on hienoa. Kauppa lupaa lahjoittaa asiakkaidens rahaa. Onkohan tämä ihan lakien ja asetusten mukaisesti hyväksytty käytäntö?
Oikea toiminta olisi tietenkin se että kauppa maksaa palkkion ja jos asiakas haluaa saada korttinsa takaisin kauppa voisi periä jonkin maksun asiakkaalta. En ymmärrä miten kauppa voisi yksipuolisesti luvata kolmennelle osapuolelle maksusorituksen oman asiakkaansa tililtä. - asiakas maksaa
S-kauppa on kumma kauppa kirjoitti:
No sehän on hienoa. Kauppa lupaa lahjoittaa asiakkaidens rahaa. Onkohan tämä ihan lakien ja asetusten mukaisesti hyväksytty käytäntö?
Oikea toiminta olisi tietenkin se että kauppa maksaa palkkion ja jos asiakas haluaa saada korttinsa takaisin kauppa voisi periä jonkin maksun asiakkaalta. En ymmärrä miten kauppa voisi yksipuolisesti luvata kolmennelle osapuolelle maksusorituksen oman asiakkaansa tililtä.eikös tämä käytäntö ole kaikissa pankeissa! jos hukkaat pankkikortin, löytöpalkkio veloitetaan tililtäsi löytäjälle. ainakin näin itselläni, kun osuuspankin korttini palautettiin pankkiin, oli raha otettu tililtäni automaattisesti, samoin kun muut "palvelumaksut"
- .
S-kauppa on kumma kauppa kirjoitti:
Oikea toiminta olisi tietenkin se että kauppa maksaa palkkion ja jos asiakas haluaa saada korttinsa takaisin kauppa voisi periä jonkin maksun asiakkaalta. En ymmärrä miten kauppa voisi yksipuolisesti luvata kolmennelle osapuolelle maksusorituksen oman asiakkaansa tililtä." S-kaupan palkkio asiakkaan tililtä? "
joka pankissa kustannus menee asiakkaan tililtä, joskus on vielä muitakin maksuja
- koko elämä
Jos jotain löydän, vien korteissa ym olevien tietojen perusteella suoraan kortin ym haltijalle, saan ainaki pullakaffeet.
Sukulainen löysi kerran 1000mk kadulta, vei sen tampereen löytötavaratoimistoon, kyllä kelpasi ! Myöhemmin kävi asiaa tiedustelemassa, olikin ollut väärää rahaa.
meidän suku ei enää turhaan juokse, omatkin taskut on. - sarkkinen
löysin maasta s-etukortin ilman maksuoikeutta siis ainoastaan käteisostoksia voi tehdä.maksetaanko siitä joku löytöpalkkio.?
- 187
Tuollaisen kadottamisesta omistajalleen ei ole paljon haittaa. Hän saa uuden väliaikaisen kortin heti käteensä vaikka Prisman asiakaspalvelusta. Uusi lopullinen kortti tulee myöhemmin postissa.
Tuota korttiahan ei voi väärinkäyttää. Voi ainoastaan käyttäessään hankkia bonuksia kortin oikealle omistajalle. :)
Nimimerkki
joskus korttinsa kadottanut
- mä 80
onx kellään ollu ongelmia s -tilin kanssa ettei talletukset tule tilille vaan katoaa oudosti jonnekki .ja jos tallettaa tilille nii se miinustetaan
näin eräällä tuttavalla jo useasti .huijausta sanon mä- eeeeeeee5
"onx kellään ollu ongelmia s -tilin kanssa ettei talletukset tule tilille vaan katoaa oudosti jonnekki .ja jos tallettaa tilille nii se miinustetaan
näin eräällä tuttavalla jo useasti .huijausta sanon mä"
ÄLÄ VALEHTELE tuo on vakava juttu, yksikin katoaminen, se on rikosasia,
jota selvittää pankkitarkastajat sekä poliisi,
aivan varmasti valehtelet, ? - mä 80
eeeeeeee5 kirjoitti:
"onx kellään ollu ongelmia s -tilin kanssa ettei talletukset tule tilille vaan katoaa oudosti jonnekki .ja jos tallettaa tilille nii se miinustetaan
näin eräällä tuttavalla jo useasti .huijausta sanon mä"
ÄLÄ VALEHTELE tuo on vakava juttu, yksikin katoaminen, se on rikosasia,
jota selvittää pankkitarkastajat sekä poliisi,
aivan varmasti valehtelet, ?en todellakaan valehtele ,sillä näin on käyny äidilleni ,ja on soitellu asiasta s pankkiin mut eivät ota sitä vakavasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145