Jos jumala on olemassa.
Tiedämmehän kaikki, että raamatun jumala on homoutta vastaan. Miksi ihmeessä jumala sitten loi homouden?? Tai miksi hän haluaa "istuttaa" homouden joihinkin?? Kuitenkin hän vihaa sitä, ja hauluaa sen kitkeä pois!
Tiedämmehän myös, että seksuaalinen suuntautuminen ei ole kenenkään itse valittavissa!
Jos jumala on olemassa, on hän sitten aika pa**amainen jumala, kun kiusaa pienempiänsä.
jumala(?) on ilkeä.
22
811
Vastaukset
- yksvaann
Homoutta ei ehkä voi valita mutta voi valita miten homoutensa ilmentää.
Jos haluaa harrastaa vain seksiä eikä mistään muusta väliä niin se ei ole oikein.
Himo ei ole hyväksi.- Segersven
Kyse ei homoilla varmaankaan ole pelkästä seksin harrastamisesta. Homoseksuaalit haluavat kaiketi aitoja, kestäviä parisuhteita, ihan kuten heterotkin! Mistä ihmeestä päättelet että homoseksuaalit eivät muuta hae/halua kuin pelkästään seksiä??
Ei homojen keskuudessa sen kummempia himoja tunneta kuin heterojenkaan keskuudessa!
Ja sitten tuosta homouden ilmentämisestä. Muuan homoseksuaali haluaa löytää elämänkumppanin. Hän haluaa vierelleen ihanan ihmisen, haluaa rakentaa parisuhteen. Kuitenkin hän joutuu käpristelemään yksinäisyydessä ja kaipuussa, tietäen että joutuu kokea sitä ainiaan. Ja tämä vain koska tietää ettei jumala hyväksy sellaista elämäntapaa.
Kyllä jumala(?) on ilkeä. Luo homoseksuaalisen ihmisen ja sitten ylhäältä muka katselee sen kärsimystä. Mitä iloa jumala tuollaisesta saa? Tuolla perusteella jumala olisi sadisti, ilkeä, pienempiensä kiusaaja. Mitä rakastavan, oikeudenmukaisen jumalan päässä muka liikkuu?
Mitä järkeä luulotella jonkin jumalan olevan olemassa, ku sitä kuvataan raamatussakin niin ristiriitaisesti ja joka ITSE LUO yksilöitä joita EI EDES HALUA maan päällä OLEVAN!
Vähän mietittävää. - yksvaann
Segersven kirjoitti:
Kyse ei homoilla varmaankaan ole pelkästä seksin harrastamisesta. Homoseksuaalit haluavat kaiketi aitoja, kestäviä parisuhteita, ihan kuten heterotkin! Mistä ihmeestä päättelet että homoseksuaalit eivät muuta hae/halua kuin pelkästään seksiä??
Ei homojen keskuudessa sen kummempia himoja tunneta kuin heterojenkaan keskuudessa!
Ja sitten tuosta homouden ilmentämisestä. Muuan homoseksuaali haluaa löytää elämänkumppanin. Hän haluaa vierelleen ihanan ihmisen, haluaa rakentaa parisuhteen. Kuitenkin hän joutuu käpristelemään yksinäisyydessä ja kaipuussa, tietäen että joutuu kokea sitä ainiaan. Ja tämä vain koska tietää ettei jumala hyväksy sellaista elämäntapaa.
Kyllä jumala(?) on ilkeä. Luo homoseksuaalisen ihmisen ja sitten ylhäältä muka katselee sen kärsimystä. Mitä iloa jumala tuollaisesta saa? Tuolla perusteella jumala olisi sadisti, ilkeä, pienempiensä kiusaaja. Mitä rakastavan, oikeudenmukaisen jumalan päässä muka liikkuu?
Mitä järkeä luulotella jonkin jumalan olevan olemassa, ku sitä kuvataan raamatussakin niin ristiriitaisesti ja joka ITSE LUO yksilöitä joita EI EDES HALUA maan päällä OLEVAN!
Vähän mietittävää.Mä en väitä että jokainen homoseksuaali haluaisi vain seksiä.
Mä tarkotin että jos niin on niin silloin se on väärin ja syntiä.
Koska himossa eläminen ei ikinä ole hyvä asia.
Ja tämä on juuri se homouden ilmentäminen, josta kirjoitin.
Meneekö himon vai todellisen rakkauden perässä.
Homoseksuaali saa siis valita kumpaa tietä kulkee.
Jos mielestäsi Raamattu on ristiriitainen niin kerro vain mitä kohtia tarkoitat. - Kempiläinen
Segersven kirjoitti:
Vähän mietittävää.Heteron on helppo tuomita homo, mutta tässä hän syyllistyy juuri siihen mistä Jeesus varoitti: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".
Mooseksen lakijärjestelmä oli hyvin ankara. Sen mukaan esimerkiksi vanhemmilleen tottelematon poika tai neitsyytensä menettänyt morsian piti kivittää kuoliaaksi. Se kertoo kyllä enemmän sen ajan juutalaisista kuin Jumalasta. Alkuperäisessä kymmenessä käskyssä ei ollut mitään tällaisia pykäliä vaan päin vastoin: "Älä tapa".
Jeesuksen välittämä kuva Jumalasta oli aivan toisenlainen. Hän ei tuominnut porttoja tai veronkantajia, joita farisealaiset pitivät pahimpina syntisinä. Homoudesta hän ei puhunut mitään. Paavali taas vanhana fariseuksena puhui, ja nykykristityt pystyttävät saman farisealaisen järjestelmän yhä uudestaan.
Mitä voimme päätellä tästä? Kirjoitukset tarjoavat parhaimmillaankin vain erilaisia kuvia Jumalasta - mutta oikeaa Jumalaa ei voi rajoittaa ihmisten tekemiin kuviin. Häneen pätee paremminkin Tao te kingin alkulause: Se Tao, joka voidaan määritellä, ei ole oikea Tao. - Segersven
yksvaann kirjoitti:
Mä en väitä että jokainen homoseksuaali haluaisi vain seksiä.
Mä tarkotin että jos niin on niin silloin se on väärin ja syntiä.
Koska himossa eläminen ei ikinä ole hyvä asia.
Ja tämä on juuri se homouden ilmentäminen, josta kirjoitin.
Meneekö himon vai todellisen rakkauden perässä.
Homoseksuaali saa siis valita kumpaa tietä kulkee.
Jos mielestäsi Raamattu on ristiriitainen niin kerro vain mitä kohtia tarkoitat.Tarkoitatko että homosuhde olisi hyväksytty jos pari ei harrasta seksiä? Tuollaisen kuvan minä sain.
Että homoseksuaalinen ihminen saa mennä todellisen rakkauden perässä, muttei saa tehdä sitä mikä rakastavaan parisuhteeseen kuuluu.
Niinpä niin. En voi muuta sanoa ku sen mitä olen aiemmin todennut.
Raamatusta ylipäänsä löytyy moniakin ristiriitaisuuksia. Mainitaan nyt vaikka nämä:
-jeesusta sanotaan jumalaksi, taas toisaalla se kuvataan jumalaa pienemmäksi.
-jumala on rauhan jumala, mutta kuitenkin se sallii sodat raamatussa
-jossain puhutaan ankarasti, ettei pelastus kohtaa niitä ja niitä, kun taas toisaalla kerrotaan lempeästi pelastuksen mahdollisuudesta
-jumalaa sanotaan kiivaaksi, helposti suuttuvaksi, kun taas toisaalla lempeäksi.
-jumalan viha on pitkä, toisaalla jumalan rakkaus on suunnaton.
Eikähän tässä nyt ole jo tarpeeksi. En tähän kaivele nyt tarkkoja kohtia, mutta raamattua sieltä täältä lukeneena on jäänyt tiettyjä jakeita mieleen. - yksvaann
Segersven kirjoitti:
Tarkoitatko että homosuhde olisi hyväksytty jos pari ei harrasta seksiä? Tuollaisen kuvan minä sain.
Että homoseksuaalinen ihminen saa mennä todellisen rakkauden perässä, muttei saa tehdä sitä mikä rakastavaan parisuhteeseen kuuluu.
Niinpä niin. En voi muuta sanoa ku sen mitä olen aiemmin todennut.
Raamatusta ylipäänsä löytyy moniakin ristiriitaisuuksia. Mainitaan nyt vaikka nämä:
-jeesusta sanotaan jumalaksi, taas toisaalla se kuvataan jumalaa pienemmäksi.
-jumala on rauhan jumala, mutta kuitenkin se sallii sodat raamatussa
-jossain puhutaan ankarasti, ettei pelastus kohtaa niitä ja niitä, kun taas toisaalla kerrotaan lempeästi pelastuksen mahdollisuudesta
-jumalaa sanotaan kiivaaksi, helposti suuttuvaksi, kun taas toisaalla lempeäksi.
-jumalan viha on pitkä, toisaalla jumalan rakkaus on suunnaton.
Eikähän tässä nyt ole jo tarpeeksi. En tähän kaivele nyt tarkkoja kohtia, mutta raamattua sieltä täältä lukeneena on jäänyt tiettyjä jakeita mieleen.On vaikea sanoa varmasti.
Tarkotin et pelkkä seksisuhde on väärää.
Myös heteroiden parissa.
Jeesus on Jumalan poika.
Tässä on Pyhä Kolminaisuus kysymyksessä.
Oon itekin sotaa miettiny.
Rauhaa oli vaikea saada aikaiseksi siihen aikaan.
Ties mitä ois tapahtunu ilman niitä sotia.
Kaikki saa pelastua.
Siinä ei ole ristiriitaa.
Ois hyvä jos kertosit mikä sua askarruttaa tän asian suhteen.
Voi olla niin kiivas kuin lempeä.
Niin on monien asioiden suhteen.
Viha voi olla pitkä mutta jos katuu niin silloin Hän kyllä armahtaa. - Segersven
yksvaann kirjoitti:
On vaikea sanoa varmasti.
Tarkotin et pelkkä seksisuhde on väärää.
Myös heteroiden parissa.
Jeesus on Jumalan poika.
Tässä on Pyhä Kolminaisuus kysymyksessä.
Oon itekin sotaa miettiny.
Rauhaa oli vaikea saada aikaiseksi siihen aikaan.
Ties mitä ois tapahtunu ilman niitä sotia.
Kaikki saa pelastua.
Siinä ei ole ristiriitaa.
Ois hyvä jos kertosit mikä sua askarruttaa tän asian suhteen.
Voi olla niin kiivas kuin lempeä.
Niin on monien asioiden suhteen.
Viha voi olla pitkä mutta jos katuu niin silloin Hän kyllä armahtaa.En oikein ymmärrä mistä saat repäistyä tähän homoasiaan kolminaisuuden. Mutta kun sen nyt asiaksi otit niin toteampa:
Raamattu, kristinuskon perusta, ei tunne sinun komiyhteistä jumalaasi. Ei pienimmällä viittauksellakaan. Raamatusta ei löydy sanaa komiyhteinen tai kolminaisuus! Näin ollen kyseessä on ihmisen keksimä oppi, toisin sanoen harhaoppi. Eikös vain?
Tästä päättelenkin, että olet varmaan kirkkoon kuuluva henkilö ja sen oppeja oikeana pitävä. Mutta kristinuskon jumala, se ei hyväksy väärää palvontaa! - yksvaann
Segersven kirjoitti:
En oikein ymmärrä mistä saat repäistyä tähän homoasiaan kolminaisuuden. Mutta kun sen nyt asiaksi otit niin toteampa:
Raamattu, kristinuskon perusta, ei tunne sinun komiyhteistä jumalaasi. Ei pienimmällä viittauksellakaan. Raamatusta ei löydy sanaa komiyhteinen tai kolminaisuus! Näin ollen kyseessä on ihmisen keksimä oppi, toisin sanoen harhaoppi. Eikös vain?
Tästä päättelenkin, että olet varmaan kirkkoon kuuluva henkilö ja sen oppeja oikeana pitävä. Mutta kristinuskon jumala, se ei hyväksy väärää palvontaa!Jeesus sanoo että minä olen Isässä ja Isä on minussa.
- Segersven
yksvaann kirjoitti:
Jeesus sanoo että minä olen Isässä ja Isä on minussa.
Eihän tuo todista mitään! Minne jää "kolmas persoona"? Tuossa on vain kaksi.
On vain yksi raamatun jae, missä kaikki kolme mainitaan yhtäaikaa, meinaan kastekäsky. Mutta ei sekään todista vielä mitään.
Niinpä niin, kyllähän tuo sinun laittamasi parsi löytyy raamatusta, mutta löytyy sieltä myös kohta, jossa jeesus sanoo: "isä on minua suurempi". Ja jossain kohtaa jeesus luopuu oikeudestaan olla jumalan, isänsä vertainen.
No, tässäkin tämä raamatun ristiriitaisuus ja häilyvän hatarat kirjoitukset tulevat ilmi.
Ei sieltä raamatusta mitään totuutta löydy. Siellä kun järvi on välillä kala ja toisinaan kukko... Ota ny sitte selevää! - yksvaann
Segersven kirjoitti:
Eihän tuo todista mitään! Minne jää "kolmas persoona"? Tuossa on vain kaksi.
On vain yksi raamatun jae, missä kaikki kolme mainitaan yhtäaikaa, meinaan kastekäsky. Mutta ei sekään todista vielä mitään.
Niinpä niin, kyllähän tuo sinun laittamasi parsi löytyy raamatusta, mutta löytyy sieltä myös kohta, jossa jeesus sanoo: "isä on minua suurempi". Ja jossain kohtaa jeesus luopuu oikeudestaan olla jumalan, isänsä vertainen.
No, tässäkin tämä raamatun ristiriitaisuus ja häilyvän hatarat kirjoitukset tulevat ilmi.
Ei sieltä raamatusta mitään totuutta löydy. Siellä kun järvi on välillä kala ja toisinaan kukko... Ota ny sitte selevää!Ois hyvä jos löytäisit ne ihan tarkat kohdat joista haluat keskustella.
Raamattu löytyy netistä.
Missä kohdissa järvi on välillä kala tai kukko?
Uskon että Jumala ei ole luonut homoseksuaaleja. Enkä usko että Jumala on luonut homoseksuaalisuutta, kyllä ihmisellä on valinnan vapaus. Muutenha olisimme "tahdottomia robotteja". Jumalaa ei voi syyttää pahuudesta ja synnistä, kyllä ihminen on itse niistä vastuussa.
- Segersven
Kuka sitten on luonut sinun mielestäsi homouden? Luontoko? Ihminen?
Tottakai ihmisellä on valinnan vapaus. Monessakin asiassa. Mutta unohdat, että omia tunteita me ihmiset emme juuri pysty valitsemaan. Jos olet hetero, niin pystytkö sinä valita yhtäkkiä että ihastunpa tuohon Petteriin? Epäilen. Oletko samaa mieltä?
Ihan sama se on homoseksuaalien kohdalla. Tuskin he tietentahtoen valitsevat sellaiset tunteet! Eivätkä he voi muuttaa sitä mitä ovat.
Se valinnan vapaudesta.
Ja muuten, raamatussahan lukee monessakin kohtaa, että jumala on luonut taivaan ja maan ja KAIKEN mitä niissä on. - can'tbesure
Segersven kirjoitti:
Tottakai ihmisellä on valinnan vapaus. Monessakin asiassa. Mutta unohdat, että omia tunteita me ihmiset emme juuri pysty valitsemaan. Jos olet hetero, niin pystytkö sinä valita yhtäkkiä että ihastunpa tuohon Petteriin? Epäilen. Oletko samaa mieltä?
Ihan sama se on homoseksuaalien kohdalla. Tuskin he tietentahtoen valitsevat sellaiset tunteet! Eivätkä he voi muuttaa sitä mitä ovat.
Se valinnan vapaudesta.
Ja muuten, raamatussahan lukee monessakin kohtaa, että jumala on luonut taivaan ja maan ja KAIKEN mitä niissä on.kun ihminen lankesi ensimmäistä kertaa syntiin, Luoja antoi rangaistukseksi kivikkoisen tien.
kielikuva, mutta voi sitä ajatella näinkin. Segersven kirjoitti:
Se valinnan vapaudesta.
Ja muuten, raamatussahan lukee monessakin kohtaa, että jumala on luonut taivaan ja maan ja KAIKEN mitä niissä on.Uskon että homous on jollain tavalla ihmisen tai sielunvihollisen luomaa, ei Jumalan.
Ja ymmärrän toki että homous ei aina ole "tietoista" valintaa, itse olen tässä sen koulukunnan kannalla joka johtaa homoseksualismin syyt lapsuuteen.
Mutta se että omaa jotain vääriä taipumuksia ei tarkoita että niistä ei pitäisi koittaa päästä eroon. Omalta kohdaltani voin sanua että mitä luultavammin omaan sen "alkoholismiin taipuvaisen" geenin/luonteen, mutta jos oisin jatkanut tämän taipuvusuuden tietä, enpä tässä kirjoittelisi näitä tekstejä, mutta Jumala puuttui peliin ja sain raitistua.
Ja se sitten että pidän homoutta vääränä perustuu Raamatun Sanaan eli Jumalan ohjeeseen ja uskon että Jumala on viisas ja oikeamielinen, jos Hän jotain kieltää niin sillä on selvä tarkoitus.- Segersven
juhani1965 kirjoitti:
Uskon että homous on jollain tavalla ihmisen tai sielunvihollisen luomaa, ei Jumalan.
Ja ymmärrän toki että homous ei aina ole "tietoista" valintaa, itse olen tässä sen koulukunnan kannalla joka johtaa homoseksualismin syyt lapsuuteen.
Mutta se että omaa jotain vääriä taipumuksia ei tarkoita että niistä ei pitäisi koittaa päästä eroon. Omalta kohdaltani voin sanua että mitä luultavammin omaan sen "alkoholismiin taipuvaisen" geenin/luonteen, mutta jos oisin jatkanut tämän taipuvusuuden tietä, enpä tässä kirjoittelisi näitä tekstejä, mutta Jumala puuttui peliin ja sain raitistua.
Ja se sitten että pidän homoutta vääränä perustuu Raamatun Sanaan eli Jumalan ohjeeseen ja uskon että Jumala on viisas ja oikeamielinen, jos Hän jotain kieltää niin sillä on selvä tarkoitus.Mielestäni alkoholismia ei voi verrata homouteen. Alkoholismi on sairaus, homous ei. Homouden kohdalla ei voi puhua parantumisesta. Vain sairauksista parannutaan.
Olen kuullut tarinoita, missä uskovainen homo yrittää kaikin tavoin päästä tunteistaan eroon. Huom kyse on tunteista, ei valinnasta. Tämä homo elää jopa naisen kanssa avioliitossa vain elääkseen jumalan tahdon mukaan. Mutta homous oli ja pysyi ja kyseinen homo päätti jatkaa elämää sellaisena kuin hän on. Miksiköhän näin?
Tokihan täytyy myöntää, että homous ei ole ns. luonnollinen järjestys. Mutta silti niitä on olemassa. - obh8
Segersven kirjoitti:
Mielestäni alkoholismia ei voi verrata homouteen. Alkoholismi on sairaus, homous ei. Homouden kohdalla ei voi puhua parantumisesta. Vain sairauksista parannutaan.
Olen kuullut tarinoita, missä uskovainen homo yrittää kaikin tavoin päästä tunteistaan eroon. Huom kyse on tunteista, ei valinnasta. Tämä homo elää jopa naisen kanssa avioliitossa vain elääkseen jumalan tahdon mukaan. Mutta homous oli ja pysyi ja kyseinen homo päätti jatkaa elämää sellaisena kuin hän on. Miksiköhän näin?
Tokihan täytyy myöntää, että homous ei ole ns. luonnollinen järjestys. Mutta silti niitä on olemassa.Kaikkea syntiä voidaan pitää sairautena joka lopulta tappaa ihmisen hengellisesti ja iankaikkisesti. Fyysisessä mielessä ei ole todistettu että halu samaan sukupuoleen ja haluttomuus vastakkaiseen sukupuoleen, eli lisääntymisfunktion menttaalihäiriö olisi geneettisestä perua. En usko sitäkään että Jumala loisi sieluja jotka olisivat taipuvaisia mihinkään syntiin. Ainoaksi syyksi siis jää jäljelle se että eri syistä eri ihmisillä on taipumusta erilaisiin synteihin taipuvaan saastuneeseen/kirottuun ihmisluontoon. Tämä saattaa olla Jumalan kirousta myös sukupolvien takaa. Niitä lihallisia mieltymyksiä myös opitaan, kuten lapsi oppii pitämään eri ruuista.
Ne raamatunpaikat jotka puhuvat synneistä syntinä ovat varmaan jo tuttuja. Mutta mikä synnyttää synnin?
12. Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13. Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jaak.1.html
Lihan HIMO on se joka synnyttää homoseksualisminkin.
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Joh.2.html
Homoseksuaalin ei tarvitse oppia himoitsemaan naista. Yhtä paha synnintekijä hän olisi silloinkin jos haureellisesti naisten kanssa olisi(ei avioliitossa). Homoseksuaalin täytyy hallita himonsa ja kuolettaa lihan himonsa.
Homoseksuaalisuus siis on ihmisen vanhassa kirotussa luonnossa syntyvää himoa. Kieroutuneisuutta. Tästä voi eheytyä. Ja kristillisestä eheytymisestä on apua vain jos on ihminen tulee ensin ymmärtämään että on syntinen ja tarvitsee pelastusta Jeesuksen avulla.
1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Kol.3.html Segersven kirjoitti:
Mielestäni alkoholismia ei voi verrata homouteen. Alkoholismi on sairaus, homous ei. Homouden kohdalla ei voi puhua parantumisesta. Vain sairauksista parannutaan.
Tokihan täytyy myöntää, että homous ei ole ns. luonnollinen järjestys. Mutta silti niitä on olemassa.Ei varmaankaa voi puhua sairaudesta homoseksualismin kohdalla, mutta jonkinlaisesta "häiriöstä" kylläkin (asiantuntioita mukaillen).
Ja itse olen lukenut "toipuneista" homoista, jotka ovat terapian myötä päätyneet heteroiksi.
Tuskinpa Aslanin kaltaiset järjästöt toimisivat ellei olisi "tilausta".
Toki en usko mihinkään "pakkohoitoon", ihminen olisi kohdattava ihmisenä, ihan jokainen.
- ja mielenkiintoinen
Kysytkö tätä löytääksesi erilaisia näkökulmia, vai ovatko kaikki vastaukset sinulle merkityksettömiä koska sinä kyllä luulet tietäväsi totuuden?
Jos luulet tietäväsi totuuden, kysymysmerkki otsikossa on turha. Jos haluat ajatella asiaa, niin opi ensin pois kaikista entisistä asenteistasi ja ala miettimään aihetta ihan puhtaalta pöydältä. Ajattele maailmaa ennen ihmistä, ajattele ensimmäisiä alkeellisia elämänmuotoja. Ajattele ihmistä ja ihmisen suvullista jatkuvuutta.
Jos tahtoisit luoda täydellisen maailmankaikkeuden akvaarioon, niin mitä kaikkea jo sinä osaisit ottaa huomioon? Jos on Jumala joka voi ottaa huomioon äärettömän paljon enemmän kuin sinä milloinkaan, niin mitä hän voisi ottaa huomioon ja miten voisit saada tietoa siitä?
Jos jokaisen yli kuuden miljardin ihmisen ajatusten ja toimintojen tunteminen on Jumalalle lastenleikkiä, niin mihin hän voikaan? Hän voi vaikuttaa kaikkialla kaikkeen ja ihmiset saavat merkkejä hänestä jos vain tahtovat nähdä ne.
Ihminen ei voi saada tietoonsa edes akvaariokalojen mielenliikkeitä. Siksi Jumalan kerrotaan sanoneen: minun tieni ovat niin paljon korkeammalla teidän teitänne, kuin taivas on korkeammalla maata.
Sitä eivät ihmiset yleensä hyväksy. On sietämätöntä hyväksyä että on jokin korkeampi, joka tietää omat ajatukset tänäkin hetkenä. Ihmiset eivät hyväksy sitä, että on jotain suurempaa kuin BigBrother. Kuitenkin on ja sen voi testata, siitä voi varmistua. Jumala ei ole mykkä. - anti-kristitty
Sanot, että Jumala on vastuussa homojen ja homouden olemassaolosta. Mistä ihmeestä sait sen käsityksen, että Jumala olisi luonut homot ja homouden?
- Segersven
Itse en usko koko jumalaan, mutta kysyinkin mitä uskikset sanovat aiheesta perustellen jumalallaan.
Oma käsitykseni kuitenkin on, että se on ilmiö jota ihmiskunnassa esiintyy eikä siihen tarvita mitään luonteja. - Mietitään tätäkin
Segersven kirjoitti:
Itse en usko koko jumalaan, mutta kysyinkin mitä uskikset sanovat aiheesta perustellen jumalallaan.
Oma käsitykseni kuitenkin on, että se on ilmiö jota ihmiskunnassa esiintyy eikä siihen tarvita mitään luonteja.Raamatussa on olemassa kohta jossa jumala sanoo,
Älä unohda jumalaa, seuraa häntä niin paljon kuin pystyt, usko vahvistuu ajan myötä.
Taivaan isä ei jätä sinua vaan sinä hänet,
jos muistat uskoa niin sinäkin tajuat sen jossain vaiheessa.
Jumalan pelko on niin suuri mutta Rakkaus on suurempi. - sama...
Mietitään tätäkin kirjoitti:
Raamatussa on olemassa kohta jossa jumala sanoo,
Älä unohda jumalaa, seuraa häntä niin paljon kuin pystyt, usko vahvistuu ajan myötä.
Taivaan isä ei jätä sinua vaan sinä hänet,
jos muistat uskoa niin sinäkin tajuat sen jossain vaiheessa.
Jumalan pelko on niin suuri mutta Rakkaus on suurempi.Lopputulos olisi ihan sama, vaikka keskustelisimme siitä, mitä susi sanoi punahilkalle :)
Saduissa on yleensä puhuvia eläimiä, kuten käärme siellä paratiisissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744999Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.123378Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242690Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251180Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra53902