ohjaustehostin öljy

golf GTI

omistan iv koppasen gti golffin voiko sinne lisätä millaista ohjaustehostin öljyä,vai pitääkö hakea merkkiliikkeestä?

22

19309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjekirja sanoo

      ohjaustehostin öljystä? ei ole pakko olla merkkiliikkeestä, mikäli löydät vaatimukset täyttävää marketista.

      yleensä sinne laitetaan ATF-öljyä, eli automaattivaihteistoöljyä. mutta en ole volkkareihin perehtynyt niin lue ohjekirjasta. kirjoita vaikka tänne mitä siellä lukee, jos et itse osaa selventää.

      • Anonyymi

        Ajattele ite.
        Ohjaustehostin öljy on hydrauliikkaöljyä.
        Siinä on painepumppu ja sylinteri joten hydrauliikka öljyähän se öljy on.
        Jos automaattivaihteisto toimii hydrauliikkaoljyllä niin miksei sitten ohjaustehostin?
        ATF öljyn korkea viskositeettiindeksi kertoo että viskositeetti muuttuu vain vähän lämpötilan muuttuessa.


    • olla...

      Siihen taitaa kuulua ihan ohjaustehostimiin tarkoitettu öljy, ei ATF.
      Esim. Valvolinella on Syn power powersteering fluid, Redlinella oma tehostinöljy. Noita löytyy vaikkapa Motonetista.

      Ohjekirjasta kannattaa toki varmistaa asia.

    • on ainakin

      tällälailla
      -Ohjaustehostimen neste ERIKOISÖLJY VW G 002 000
      -Ohjaustehostin nestemäärä 0,7-0.9 litraa

      • lienee ostaa

        merkkiliikkeestä sitten öljy joka täyttää nuo VW G002000 luokitukset. ei taida juuri mikään markettiöljy olla kelpaavaa, eikä taida mikään normi atf:kään täyttää vw-vaatimuksia..

        mutta kuitenkin _harvoin_ varmaan tarvitsee lisätä, niin osta heti kunnollista jottei tehostin hajoa. ovat kuulemma tarkkoja öljyn suhteen nuo vag:in tehostimet. eli laita vain tuota VW G002000 -öljyä.


      • iujk
        lienee ostaa kirjoitti:

        merkkiliikkeestä sitten öljy joka täyttää nuo VW G002000 luokitukset. ei taida juuri mikään markettiöljy olla kelpaavaa, eikä taida mikään normi atf:kään täyttää vw-vaatimuksia..

        mutta kuitenkin _harvoin_ varmaan tarvitsee lisätä, niin osta heti kunnollista jottei tehostin hajoa. ovat kuulemma tarkkoja öljyn suhteen nuo vag:in tehostimet. eli laita vain tuota VW G002000 -öljyä.

        Seatissani lukee ohjekirjassa että tehostimeen vw:n omaa öljyä mutta tehostimen säiliössä lukee että ATF. Ketähän tässäkin pitäisi uskoa?
        No öljynä on käytetty 10 hydrauliöljyä ja hyvin pelaa.


      • muuta kuin
        iujk kirjoitti:

        Seatissani lukee ohjekirjassa että tehostimeen vw:n omaa öljyä mutta tehostimen säiliössä lukee että ATF. Ketähän tässäkin pitäisi uskoa?
        No öljynä on käytetty 10 hydrauliöljyä ja hyvin pelaa.

        luokituksista, eli jos joku atf täyttää tämän vw g002000 luokan, niin sitä voi laittaa. mutta kannattaako tuossa säästää, kun menoerä ei ole suuri niin laittaisi suosiosta vaatimukset täyttävää?

        motonetistä löytyy
        http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0002


    • tässä kinataan

      jokainen maksaa itse tehdyistä virheitä ja tyhmyyksistään ekuilla, jos vain riittävästi on.

    • Eikuulusulle

      Mitäs sitten kun ongelmana on että motonet ja muut liikkeet ovat jo kiinni ja jotain öljyä ois saatava ohjausjärjestelmään ettei ihan kuivana ajella?löytyykö esim abc:lta jotain "korviketta" väliaikaiseksi?

      • Anonyymi

        vettä raanasta


    • 8765

      Jos muuta ei ole käsillä, ATF lienee paras vaihtoehto. Jos toimii kumminkin ok, ja joku varoitusvalo palaa, lisää alkuperäistä ensi viikolla.
      Tietenkin, jos tilanne toistuu, jossakin on vuoto joka pitää korjata. Yleensä kupariprikka, ei maksa maltaita.

    • gloryhol

      Tuo Redlinen ohjaustehostin öljy käy kaikkiin ohjaustehostimiin, öljyn alkup.väristä välittämättä.Erinomainen tuote esim.lisäykseen,jos ei ole varma tehostajassa olevan öljyn laadusta.

      • Viisastuisit.vahingosta

        Täytyy auton ohjausgeometriassa olla paljonkin pielessä, jos henkilöautoon tarvitaan ohjaustehostin.
        "Sellaisen osan rikkoontuminen, jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään" pätee yhä.


      • gdrgdrgrdg

        No kyllä on köyhää jos ei oo edes servoa autossa. Varmaan joku kommareiden kolhoosikiesi.


      • runkkari69
        Viisastuisit.vahingosta kirjoitti:

        Täytyy auton ohjausgeometriassa olla paljonkin pielessä, jos henkilöautoon tarvitaan ohjaustehostin.
        "Sellaisen osan rikkoontuminen, jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään" pätee yhä.

        ei oo mullakaan tehostinta hah


      • Anonyymi
        Viisastuisit.vahingosta kirjoitti:

        Täytyy auton ohjausgeometriassa olla paljonkin pielessä, jos henkilöautoon tarvitaan ohjaustehostin.
        "Sellaisen osan rikkoontuminen, jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään" pätee yhä.

        Perinteisestihän tehostimen puute on korjattu suurentamalla ruoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteisestihän tehostimen puute on korjattu suurentamalla ruoria.

        jenkkien simpukka ohjaus perseestä


      • Anonyymi
        Viisastuisit.vahingosta kirjoitti:

        Täytyy auton ohjausgeometriassa olla paljonkin pielessä, jos henkilöautoon tarvitaan ohjaustehostin.
        "Sellaisen osan rikkoontuminen, jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään" pätee yhä.

        Ladassakin iso ratti korvasi phjaustehostimen puutteen. Eli jos et jaksa kääntää rattia, hanki idompi ratti.

        Tai ohjaustehostin.


    • kuivatletkut

      Täytyisi nyt ensin katsoa mistä johtuu, että sitä öljyä täytyy listä?

    • Anonyymi

      ATF on hyvä valinta. Ainakin parempi kuin kuivana ajaminen olisi .
      ATF on hyväksyttävä aine kaikkiin japseihin ja korealaisiin eikä se
      tee huonoa muillekaan jos tulee tarve lisätä.
      Useissa ohjeissa lukee että "vain meidän erikoisöljyä" mikä saattaa
      olla sitä ATF -öljyä vaan uudelleen nimettynä.

    • Anonyymi

      Sitä ATF.ää on useita erilaisia. Kannattaa katsoa mitä sinne laittaa. Lisäksi ne tehostinöljyt pitää säännöllisesti vaihtaa. Tärkeintä että siellä on jotakin ettei käy kuivana.

      Se on ihan oma operaationsa miten sen saa vaihdettua ja huuhdottua koko järjestelmän.

    • Anonyymi

      Vuosi sitten oli ohjaustehostimessa vajausta ja lisäsin siihen ATF, kun korkissa
      luki tuo teksti. Hyvin on jo pelannut reilun vuoden eli talvenkin yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe