Adventistien suurin eksytys ja hirvittävin harha on väittää uskovien joutuvan Jumalan eteen ilman Kristusta puolustajana ja Välittäjänä. Lainaus Ellen G. Whitelta:
”Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. TUONA KAUHEANA AIKANA VANHURSKAIDEN TÄYTYY ELÄÄ PYHÄN JUMALAN KASVOJEN EDESSÄ ILMAN VÄLITTÄJÄÄ…Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton…Pian on yllämme ’ahdistuksen aika’, jonka kaltaista ei ole ollut …TUON KOETUKSEN AIKANA TÄYTYY JOKAISEN SIELUN SEISTÄ YKSINÄÄN JUMALAN EDESSÄ”
”Jeesus oli pitänyt isänsä käskyt, eikä hänessä ollut mitään syntiä, jota saatana olisi voinut käyttää hyväkseen. Tällaisessa tilassa täytyy niiden olla, jotka tulevat pysymään vahvoina ahdistuksen aikana…Tuon ahdistuksen aikana täytyy jokaisen meistä seistä yksinään Jumalan edessä.”
Ellen G. White: ’Suuri taistelu’ (ss. 597-604)
Adventistien hirvittävin harha
79
1389
Vastaukset
- "pikku sisko"
en minä ainakaan allekirjoittaisi tuollaista, mutta ei ole teidän iankaikkinen elämäkään ilman Jeesusta helvetissä ole yhtään realistesempaa.
Jeesus sanoi, että AINOASTAAN HÄNESSÄ ja hänen kauttaan voi päästä elämään sisälle!- Ei se,
että uskoo Jumalan sallivan luotunsa kitua helvetissä loputtomasti ole yhtään parempi oppi! Siitä sen näkee, että ihmisten KAIKKI opit ovat ihan vääristyeltyjä. Muuta pelastusta ei ole, kuin usko Jeesukseen omana lunastajanaan.
- Jeesukseen***
Ei se, kirjoitti:
että uskoo Jumalan sallivan luotunsa kitua helvetissä loputtomasti ole yhtään parempi oppi! Siitä sen näkee, että ihmisten KAIKKI opit ovat ihan vääristyeltyjä. Muuta pelastusta ei ole, kuin usko Jeesukseen omana lunastajanaan.
voi pelastaa, ei mikään adventismi, eikä pietismi!
- Anonyymi
Ei se, kirjoitti:
Mielestäsi Jeesus siis valehtelee
Tähän kohtaan voisi adventisti yksi toisensa jälkeen tulla toteamaan, että EGW erehtyi.
Minustakin tuo on aikamoinen harha.- Tuohan kuuluukin
juuri siihen osioon, jossa käsitellään Ellenin virheitä.
Hänkin oli VAIN IHMINEN. Profeetta tai ei, hekin ovat VAIN ihmisiä. - ei merkitse minulle
ainakaan mitään. Te olette erehtyneet.
Se on aika jännä juttu, että täällä kerran toisensa jälkeen esitetään adventismina asioita, jotka eivät adventismia ole.
Tässä mainittu asia ei ole yksi kirkon opinkohdista eikä joidenkin adventistienkin kannattama ajatus siitä, että joutuisimme olemaan ilman välittäjää ajan lopussa ei, niinkuin sisar Stork jo aiemmin totesi, tarkoita sitä, että kukaan joutuisi olemaan ilman Jumalan armoa, apua tai Pyhän Hengen tai Kristuksen tai enkelien läsnäoloa tai tukea.
No tällä jutulla on laajempi konteksti, joka on, niinkuin yhdestä suusta olette tässä todenneet, hirvittävä harha. Nimittäin ML Andreasen niminen adventistiopettaja kehitti vajaat sata vuotta sitten EGWn tekstejä valikoiden käyttäen ajatuksen siitä, että viimeinen sukupolvi voisi tulla niin täydelliseksi, että voi elää lopun kriisissä ilman mitään välittäjää, mikä hänen mielestään tarkoitti taivaallista apua.
Kirkko kyllä sanoutui selvästi irti Andreasenin käsityksestä 50 -luvun puolivälissä ja pääkonferenssin edustajina L.E. Froom ja R.A. Andreasen varsin sopivasti kutsuivat Andreasenia ja hänen kannattajian kirkon laidalla olevaksi hyörähtäneeksi joukoksi (lunatic fringe).
Eli suomeksi se, mitä tämä kirjoitus vastustaa on sellaista, mitä terveet adventistitkin vastustavat. Eli todella kauhea oppi. Onneksi ei kuitenkaan adventtikirkon oppia.
No kyllähän Andreasenilla on vieläkin kannattajansa kirkon fundamentalistisiivessä, Heartland Instituutti, Hope International, Standishin veljekset (joista Colin kuoli liikenneonnettomuudessa viime keväänä). Onneksi Suomessa viimeisen sukupolven teologian kannattajia on harvassa ja vähän, joten jatkuva urputuksenne tästä aiheesta tuntuu melko ontolta.
Se on kaksinverroin onttoa siksi, että vastustatte sellaista, mitä adventtikirkkokin vastustaa. Eli voisi jopa väittää teidän olevan harhaoppisia käsityksissänne adventtikirkon harhoista.
Itse olen opetuksessani ollut tätä viimeisen sukupolven teologiaa ja täydellisyysoppia vastaan jo vuosia.
Että semmoista...
Eikä sitten muuta kuin halleluja, ja armon siunauksia kaikille...
Kai- Karismaa ..
Kai_A kirjoitti:
Se on aika jännä juttu, että täällä kerran toisensa jälkeen esitetään adventismina asioita, jotka eivät adventismia ole.
Tässä mainittu asia ei ole yksi kirkon opinkohdista eikä joidenkin adventistienkin kannattama ajatus siitä, että joutuisimme olemaan ilman välittäjää ajan lopussa ei, niinkuin sisar Stork jo aiemmin totesi, tarkoita sitä, että kukaan joutuisi olemaan ilman Jumalan armoa, apua tai Pyhän Hengen tai Kristuksen tai enkelien läsnäoloa tai tukea.
No tällä jutulla on laajempi konteksti, joka on, niinkuin yhdestä suusta olette tässä todenneet, hirvittävä harha. Nimittäin ML Andreasen niminen adventistiopettaja kehitti vajaat sata vuotta sitten EGWn tekstejä valikoiden käyttäen ajatuksen siitä, että viimeinen sukupolvi voisi tulla niin täydelliseksi, että voi elää lopun kriisissä ilman mitään välittäjää, mikä hänen mielestään tarkoitti taivaallista apua.
Kirkko kyllä sanoutui selvästi irti Andreasenin käsityksestä 50 -luvun puolivälissä ja pääkonferenssin edustajina L.E. Froom ja R.A. Andreasen varsin sopivasti kutsuivat Andreasenia ja hänen kannattajian kirkon laidalla olevaksi hyörähtäneeksi joukoksi (lunatic fringe).
Eli suomeksi se, mitä tämä kirjoitus vastustaa on sellaista, mitä terveet adventistitkin vastustavat. Eli todella kauhea oppi. Onneksi ei kuitenkaan adventtikirkon oppia.
No kyllähän Andreasenilla on vieläkin kannattajansa kirkon fundamentalistisiivessä, Heartland Instituutti, Hope International, Standishin veljekset (joista Colin kuoli liikenneonnettomuudessa viime keväänä). Onneksi Suomessa viimeisen sukupolven teologian kannattajia on harvassa ja vähän, joten jatkuva urputuksenne tästä aiheesta tuntuu melko ontolta.
Se on kaksinverroin onttoa siksi, että vastustatte sellaista, mitä adventtikirkkokin vastustaa. Eli voisi jopa väittää teidän olevan harhaoppisia käsityksissänne adventtikirkon harhoista.
Itse olen opetuksessani ollut tätä viimeisen sukupolven teologiaa ja täydellisyysoppia vastaan jo vuosia.
Että semmoista...
KaiNäinhän asia on nähtävä, omituisuuksia livahtaa parempienkin tekstien joukkoon, miksei myös Ellen White tuotoksiin. Kai A tarinoi, että tämän viestiketjun aihe ei ole yksi kirkon opinkohdista ja mahdollisesti hän on siinä asiassa vahvoilla. Mutta se, että kyseinen aihe on joidenkin adventistienkin kannattama ajatus ja noiden joidenkin joukkoon kuuluu ilmeisesti profeetta Ellen White annetun lainaukseen perusteella, tämä lienee keskustelun avauksen lähtökohta?
Lopun kaiken, ei ”hirvittävän harhan” tai ”harhaisen harhan” toteaminen ole järisyttävä huomio vaan pikemmin se tapa miten adventismin korostukset luontaisesti nivoutuvat kyseiseen ajatteluun. Periaate siitä, että adventismi omaa oikean elämäntapakristillisyyden mallin, joka ilmenee määrittelemättömän ”luonne” käsitteen ja myös velvoitetun ”luonteen” hankinta (kasvatus) idean taustalta on harhaista. Profeetta Ellen White informoi adventisteja, että ”luonne” seuraa ihmistä ajasta ikuisuuteen. Tämä ”luonne” pitää olla kelvollinen taivasta varten. Niinpä keskusteluketjun avaus on looginen johdannainen siitä ihmiskuvasta, jonka profeetta Ellen White omasi, sekä hänen pelastuskäsityksestänsä. Onko tämä tässä asiayhteydessä esitetty erityisoppi sitten M.L. Andreasen räätälöimä tai ei, on periaatteessa sivuseikka. Toki, saahan adventistit laulaa Golgatan verestä, mutta he uskovat joka tapauksessa elämäntapakristillisyyden erottavaan voimaan. Elämäntapakristillisyys tekee adventismista jäännöskansan, seurakunnan, joidenka jäsenillä on oikeanlainen ”luonne” (tutkivantuomion tarkasteltavaksi, viimeisten koetusten kestävä, kirkastettavaksi kelpaava)!
sellaista juttua
eikä muuta kuin haleja, ja armon sivalluksia .. - lukenut Raamatusta
Karismaa .. kirjoitti:
Näinhän asia on nähtävä, omituisuuksia livahtaa parempienkin tekstien joukkoon, miksei myös Ellen White tuotoksiin. Kai A tarinoi, että tämän viestiketjun aihe ei ole yksi kirkon opinkohdista ja mahdollisesti hän on siinä asiassa vahvoilla. Mutta se, että kyseinen aihe on joidenkin adventistienkin kannattama ajatus ja noiden joidenkin joukkoon kuuluu ilmeisesti profeetta Ellen White annetun lainaukseen perusteella, tämä lienee keskustelun avauksen lähtökohta?
Lopun kaiken, ei ”hirvittävän harhan” tai ”harhaisen harhan” toteaminen ole järisyttävä huomio vaan pikemmin se tapa miten adventismin korostukset luontaisesti nivoutuvat kyseiseen ajatteluun. Periaate siitä, että adventismi omaa oikean elämäntapakristillisyyden mallin, joka ilmenee määrittelemättömän ”luonne” käsitteen ja myös velvoitetun ”luonteen” hankinta (kasvatus) idean taustalta on harhaista. Profeetta Ellen White informoi adventisteja, että ”luonne” seuraa ihmistä ajasta ikuisuuteen. Tämä ”luonne” pitää olla kelvollinen taivasta varten. Niinpä keskusteluketjun avaus on looginen johdannainen siitä ihmiskuvasta, jonka profeetta Ellen White omasi, sekä hänen pelastuskäsityksestänsä. Onko tämä tässä asiayhteydessä esitetty erityisoppi sitten M.L. Andreasen räätälöimä tai ei, on periaatteessa sivuseikka. Toki, saahan adventistit laulaa Golgatan verestä, mutta he uskovat joka tapauksessa elämäntapakristillisyyden erottavaan voimaan. Elämäntapakristillisyys tekee adventismista jäännöskansan, seurakunnan, joidenka jäsenillä on oikeanlainen ”luonne” (tutkivantuomion tarkasteltavaksi, viimeisten koetusten kestävä, kirkastettavaksi kelpaava)!
sellaista juttua
eikä muuta kuin haleja, ja armon sivalluksia ..seuraavia sanoja?
2 Piet. 1:3-4 "Hänen jumalallinen voimansa on antanut meille lahjaksi kaiken, mikä kuuluu tosi elämään ja jumalanpelkoon. Olemmehan päässeet tuntemaan hänet, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja voimallaan. Näin hän on meille lahjoittanut suuret ja kalliit lupaukset, jotta te niiden avulla pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, ja tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta."
kyllä tuo on elämäntapakristillisyyttä Raamatussa. Kai_A kirjoitti:
Että semmoista...
KaiJos kirkkonne sivuilla kerrotaan EGW kirjoitusten olevan arvovaltaista totuuden lähdettä, ja näitä ns. mainittuja harhaisia kirjoituksia löytyy itse EGW kirjoista. Liittyvät kai ne silloin adventismiin.
Aika outoja syytöksiä latelet: ""Eli voisi jopa väittää teidän olevan harhaoppisia käsityksissänne adventtikirkon harhoista." En todellakaan ymmärrä asetteluasi.
EGW kirjallisuus jos mikään liittyy adventismiin.
Lähde lainaus Ellen G. White: ’Suuri taistelu’ (ss. 597-604) Ja tätä suuri taistelukirjaa on minulle kaksikin adventisia antanut. Ja sinä sanot nyt jotain tällaista, että me( minä) olemme harhaisia ja profeettasi kirjoissa on harhaa.
Mitä tästä luulisit minun( meidän) päättelevän?- on siinä, että te
Utulila kirjoitti:
Jos kirkkonne sivuilla kerrotaan EGW kirjoitusten olevan arvovaltaista totuuden lähdettä, ja näitä ns. mainittuja harhaisia kirjoituksia löytyy itse EGW kirjoista. Liittyvät kai ne silloin adventismiin.
Aika outoja syytöksiä latelet: ""Eli voisi jopa väittää teidän olevan harhaoppisia käsityksissänne adventtikirkon harhoista." En todellakaan ymmärrä asetteluasi.
Lähde lainaus Ellen G. White: ’Suuri taistelu’ (ss. 597-604) Ja tätä suuri taistelukirjaa on minulle kaksikin adventisia antanut. Ja sinä sanot nyt jotain tällaista, että me( minä) olemme harhaisia ja profeettasi kirjoissa on harhaa.
Mitä tästä luulisit minun( meidän) päättelevän?ette ymmärrä mitä Ellen kirjoittaa, luulette vain, ja sitten auotte päätänne vaikka ette mitään oikeasti ymmärrä.
- profeetta ..
on siinä, että te kirjoitti:
ette ymmärrä mitä Ellen kirjoittaa, luulette vain, ja sitten auotte päätänne vaikka ette mitään oikeasti ymmärrä.
niin kryptistä tekstiä, että tarvitaan tulkitsija sitä selvittämään?
Seuraavaksi herää kysymys, millä mandaatilla tulkitsija toimii? Utulila kirjoitti:
Jos kirkkonne sivuilla kerrotaan EGW kirjoitusten olevan arvovaltaista totuuden lähdettä, ja näitä ns. mainittuja harhaisia kirjoituksia löytyy itse EGW kirjoista. Liittyvät kai ne silloin adventismiin.
Mitä tästä luulisit minun( meidän) päättelevän?Raamattu ja yksin Raamattu on oikean adventismin lähtökohta. Näin ollen on virhe yrittää laittaa yhtäläisyysmerkki EGWn ja adventismin välille.
EGW itse ei myöskään hyväksynyt sitä, että hän olisi kirkon opin ja Raamatuntulkinnan kriteeri. Eli idea on se, että Raamattu määrää, mitä on usko - ei EGW. EGW koetellaan Raamatulla ja voi, niinkuin Paavali sanoo, pitää sen, mikä sen, mikä hyvää on (jos sellaista löytää). Asia ei koskaan ole toistapäin, eikä kunnon adventismi hyväksy sitä, että EGW määrittelisi uskoa tai Raamattua.
EGW kirjoitti paljon ja eli varsin erilaisessa maailmassa kuin me. Näin ollen ei pitäisi olla vaikea ymmärtää sitä, että EGWltä, sopivasti valikoiden ja kokonaisuutta katsomatta, löytyy pitkiä pätkiä sellaista, mikä ei edusta tämän päivän adventismia.
:) Kai- elämäntapa
lukenut Raamatusta kirjoitti:
seuraavia sanoja?
2 Piet. 1:3-4 "Hänen jumalallinen voimansa on antanut meille lahjaksi kaiken, mikä kuuluu tosi elämään ja jumalanpelkoon. Olemmehan päässeet tuntemaan hänet, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja voimallaan. Näin hän on meille lahjoittanut suuret ja kalliit lupaukset, jotta te niiden avulla pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, ja tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta."
kyllä tuo on elämäntapakristillisyyttä Raamatussa.on keskeinen hyve ja niin kuin Paavali toteaa, ihminen on kykenevä tekemään luonnostansa hyviä asioita (Room 2.14) samoin kuin luonnonvastaisia valintoja (Room 1.26). Luontaisesti ihminen on ympärileikkaamaton mutta hän voi joka tapauksessa elää moraalisesti (Room 2.27). Kuitenkin Jumala on vastoin luontoa oksastanut uskovaisen omaisuuskansakseen (Room 11.24), vaikka luonto opettaisi meille toisin (1Kor 11.14). Samalla kun Paavali totesi olevansa luonnostansa juutalainen, hän ymmärsi, ettei ihmisen perimä määrää hänen valintojansa (Gal 2.15) vaan pikemmin ihminen toimii luontaisen ympäristönsä mukaisesti (Ef 2.3). Mutta vaikka ihminen on kykenevä kesyttämään kaikki luonnossa olevat eläimet (Jaak 3.7) niin oman itsensä kesyttämiseen Jumala on lahjoittanut ihmiselle oman alkuperänsä (2Piet 1.4).
( UT ymmärrys alkuperästä φυσεως ) - olennainen ..
Utulila kirjoitti:
Mitä tästä luulisit minun( meidän) päättelevän?Nasevat repliikit, joita ei voi ohittaa!
>> Kai A: "Paavali on tässä oikeassa ja EGW joko väärässä tai väärin ymmärretty." > Kai A: "Raamattu ja yksin Raamattu on oikean adventismin lähtökohta. Näin ollen on virhe yrittää laittaa yhtäläisyysmerkki EGWn ja adventismin välille."
"EGW koetellaan Raamatulla ja voi, niinkuin Paavali sanoo, pitää sen, mikä sen, mikä hyvää on (jos sellaista löytää). Asia ei koskaan ole toistapäin, eikä kunnon adventismi hyväksy sitä, että EGW määrittelisi uskoa tai Raamattua."
"Näin ollen ei pitäisi olla vaikea ymmärtää sitä, että EGWltä, sopivasti valikoiden ja kokonaisuutta katsomatta, löytyy pitkiä pätkiä sellaista, mikä ei edusta tämän päivän adventismia." - p u h u p u k i l l e
Kai_A kirjoitti:
Raamattu ja yksin Raamattu on oikean adventismin lähtökohta. Näin ollen on virhe yrittää laittaa yhtäläisyysmerkki EGWn ja adventismin välille.
EGW itse ei myöskään hyväksynyt sitä, että hän olisi kirkon opin ja Raamatuntulkinnan kriteeri. Eli idea on se, että Raamattu määrää, mitä on usko - ei EGW. EGW koetellaan Raamatulla ja voi, niinkuin Paavali sanoo, pitää sen, mikä sen, mikä hyvää on (jos sellaista löytää). Asia ei koskaan ole toistapäin, eikä kunnon adventismi hyväksy sitä, että EGW määrittelisi uskoa tai Raamattua.
EGW kirjoitti paljon ja eli varsin erilaisessa maailmassa kuin me. Näin ollen ei pitäisi olla vaikea ymmärtää sitä, että EGWltä, sopivasti valikoiden ja kokonaisuutta katsomatta, löytyy pitkiä pätkiä sellaista, mikä ei edusta tämän päivän adventismia.
:) KaiPuhui adventisti sitten mitä tahansa Raamattua tulkiten, miksi se on väärin tulkittua?
Olen ollut monta monituista kertaa adventtiikirkon tilaisuuksissa, eikä heidän sanomaansa voi yhtyä.
Puhut aivan mahdottomuuksia! - sanomisiinne yhtyä
p u h u p u k i l l e kirjoitti:
Puhui adventisti sitten mitä tahansa Raamattua tulkiten, miksi se on väärin tulkittua?
Olen ollut monta monituista kertaa adventtiikirkon tilaisuuksissa, eikä heidän sanomaansa voi yhtyä.
Puhut aivan mahdottomuuksia!ollenkaan joten P U H U P U K I L L E !!!!!
- p u h u p u k i l l e
sanomisiinne yhtyä kirjoitti:
ollenkaan joten P U H U P U K I L L E !!!!!
On täysin selvää, että adventistien opetus on toista oppia kuin kristinusko.
Sen kuulee jokaisessa adventtikirkossa pidetyssä puheesssa.
Adventtikirkossa luetaan Raamattua, mutta sen tulkinta on adventismin mukaista ja siten puhuttu sanoma pois totuudesta.
Täällä on moniin Raamatunkohtiin kuultu adventistien Raamatusta poikkeavaa tulkintaa.
Miksi teille kirkkonne tulkinta ohittaa Raamatun Sanaan?
Sovitusoppinnekin on toinen kuin Raamatussa!
Jeesus sovitti nimenomaan sen puolen, jossa olimme rikkojia Jumalaa vastaan, ja josta ihmiskunta sai tuomiokseen kuoleman. Mitään muuta säädöstä ei Raamattu kuoleman syyksi tunne, kuin sen joka asetettiin Aadamin tottelemiseksi olla syömättä kiellettyä hedelmää, ja johon Aadam yhdessä Eevan kanssa lankesi.
Se mitä ihmiset tekevät toisilleen, ei tuohon kuulunut.
Jos Aadam olisi ollut tottelevainen, hän olisi ollut sukunsa päämies Jumalan edesssä, mutta ristillä Jeesus lunasti itselleen päämiehemme osan.
Siksihän on hieraginen tottelemisen sääntö kirjoitettu Raamattuun . Kristus totteli Isää ja meidän tottelemisemme kohde on Kristus, jolla ei ole kuoleman rangaistusta tuomiossaan.
Kun alamaisuutemme siirtyi Kristukselle, olemme ulkona Jumalan tuomiosta, mutta velvolliset elämään nuhteettomasti lähimmäisiämme kohtaan ettemme tulisi rangaistuksi väärintekemisistämme heitä kohtaan tulevassa elämässämme, sillä sen seuraus tulee olemaan pysyvää. - uutero
Kai_A kirjoitti:
Että semmoista...
KaiPuheesi kumottakoon Raamatun Sanalla;> Jeremia:
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra. - YouTuben katsoja*
Utulila kirjoitti:
Mitä tästä luulisit minun( meidän) päättelevän?ei sovellu Utulian ajattelun maailmaan. Esimerkkinä voisin ottaa Benny Hinnin Hypnoosit ja Mellerin
kopioinnit huumori esityksinä. Tämä harha johtuu siitä, kun kaikki ihmiset ajattelevat eritavalla.
Pitäisikö minun alkaa kutsua Utuliaa harhaiseksi koska en yhdy hänen Filosointiinsa. Näet Utuilia
on olevinaan omasta mielestään oikeassa? Etten pahoittaisi hänen mieltään annan hänen pitää mielipiteensä, kuitenkaan minä en voi kaikessa hänen mielipiteisiinsä yhtyä, ehkä tämän takia
Utulia tulee pitämään minua harhaisena koska en usko hänen Filosofiaansa. Tällaista jankutustahan
on nämä kaikki typerät väittelyt tällä palstalla. Esimerkiksi, jos Utulia uskoo Korpinn olevan valkoinen, niin minä annan hänen uskoa mitä hän haluaa uskoa, Koska hän on vain omasta mielestään oikeassa.
Ja se mitä minä uskon ja tiedän oikeaksi, niin en minä halua esiintyä omahyväisen viisaana, vaan minä pidän omat tietoni itseni hallussa, enkä lähde edes noita Hypoosi huijareita arvostelemaan. Näet onhan ihmisillä täysi oikeus tulla vapaehtoisesti huijatuksi. Noita itsensä narraajia on maailma täynnä.
Kyllä minulla naurua riittää kun katselen noita Hypoosi huijareiden uhreja, kuinka ne maahan kaatuilevat Pirun antaman pyhyyden ansiosta! Sanassa sanotaan, että joka ikinen ihminen joutuu Kristuksen tuomioistuimen eteen vastaamaan
kaikesta mitä hän on lihassa ollessaan tehnyt. En ole nähnyt missään kohtaa Raamattua mainintaa,
että Utulila ei joutuisi Kristuksen tuomioistuimen eteen. Jopa tämä meidän maallinen käräjätupakin
velvoittaa syytetyn käräjätupaan, jossa ratkaistaan onko henkilö syytön tai Syyllinen.
Ei ole oikoteitä kellekään annettu. Vastuuseen joutuu Jopa U_1 kin. Hänellä onkin Lakituvassa paljon
selitettävää JHWH pilkasta. Jumala itse päättää kuka armahdetaan ja kuka tuomitaan. Ei minullakaan
ole mitään oikoteitä olemassa, koska itse Herra on käskynsä antanut. Hyvin todennäköisesti Utulila ei
ymmärrä kirjoitettua sanaa, vaan hän etsii porsaan reikiä Jumalan laista. Entäs sitten, kun tuomiolle tullaan poikani poloinen. Tämä oli pieniosa velisurmaajan laulusta!?- benedi
Kai_A kirjoitti:
Että semmoista...
KaiMe adventistit uskomme, ja voimme sen osoittaa toteenkin Raamatulla,
että meillä on välittäjänä ja välimiehenä ylimmäinen pappi,
joka tekee pappispalvelusta, siinä oikeassa majassa, meidän hyväksemme, siinä
majassa, joka ei ole käsillä tehty!
Eikö Jumalalla ole sitten käsiä? Jeesus, joka tuon Pyhäkkö rakennuksen teki, teki sen ilman käsiä,
koska hän teki sen ennenkuin kuin sai kädet!!
Jeesushan sanoi : " Ei Henkellä ole lihaa ja luita (olevia käsiä)
Heb 9: 11
Raamattu kertoo selkeästi että Kristus on avannut eteemme oven, jota ei kukaan voi sulkea, ..ja se ovi on Kristus, ja Kristus on välimiehemme.
Raamattu kertoo tarkasti, että eräänä päivänä pyhäkkö rakennus, taivaassa tuli savua täyteen, joka merkitsee että Jeesus välimiehemme, joutuu juoksemaan Pyhäköstä ulos!
Ja koska Jeesus on ihminen, jolla on silmät ja keuhkot, niin ei hän siellä kauaa savun keskellä työskentele!
Jos hän kerran poistuukin Pyhäköstä, kun kerran on sinne sisäänkin tullut, ennen poistumistaan, niin
teistä jokainen on silloin ilman välittäjää, Kaita myöten!
Maailmanaikojen lopullahan Jeesus vasta meni Kaikkeinpyhimpään Heb 9: 26..ja vain yhden ainoan kerran,...ja toisen kerran sitteen on se päivä, jolloin Hän savun ajaman tulee ulos!
Ja jos hän puhdistaa majansa sinne kertyneistä synneistä Heb 9: 23, niin toki hän ilmestyy meidän luoksemme ilman syntiä??? Heb 9: 28
Jos eivät kristityt tätä väliä ole ilman Välittäjää, niin johan on ihme kerrakseen!
Eihän Jeesuskaan nyt kahdeksi repiä, puolet jättää itsestään välittäjäksi, ettei Kain teoria mene pilalle, ja puolet tulee enkeleineen tänne???
Minä uskon tähän: "Uhria ja antiasinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä
minulle valmistit" Heb 10: 5
Joten ei Jeesuksen ruumis ole yhtäaikaa kahdessa paikassa, Kaikkein pyhimmässä, välittäjänä, ja armonantajana, ja tulossa tänne, maksamaan palkan palvelijoilleen!??
Ei hän enää tänne tullessaan armoananomuksia ota vastaan, mutta uskon että nyt ottaa, joten ...ei muuta kuin hakemus sisään, ja osoitehan oli Ylimmäinen pappi,Joh 316 , ja Kaikkeinpyhimmäntie . päämaja! - Entinen Adventisti
Kai_A kirjoitti:
Että semmoista...
KaiTeksti oli lainaus Whiten kirjasta suuri taistelu, ei Andreasenin kirjasta.
Kysehän on siitä ns "profetian hengen " tutteesta, mikä ei kestä päivänvaloa. Ja minkä takia Kristitty maailma pitää Adv kirkkoa ja etenkin Whiteä vääränä profeettana.
" Jokainen kirjoitus mikä on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta..."
Ei Siis Whiten "profeetalliset oivallukse" Tai oliko sittenkin Jamesin..
Ei välittäjää, mutta jatkuva yhteys Kristukseen
Unohtaako Herra omansa tänä koetuksen hetkenä? Vaikka viholliset voivat heittää heidät vankilaan, vankityrmän muurit eivät voi katkaista heidän ja Kristuksen välistä yhteyttä. Hän, joka näkee kaikki heidän heikkoutensa ja tuntee kaikki heidän koettelemuksensa, on kaikkien maallistuneiden valtojen yläpuolella. Heidän yksinäisiin vankikoppeihinsa tulee enkeleitä tuomaan taivaan valoa ja rauhaa. Vankila muuttuu palatsiksi, sillä siellä asuu uskosta rikkaita, ja taivaallinen valo valaisee synkät muurit, kuten tapahtui Paavalin ja Silaksen rukoillessa ja laulaessa ylistystä keskiyöllä Filippin vankilassa. (GC 630, 633)
Silloin "kevätsade" eli Herran lähettämä virvoitus tulee antamaan voiman kolmannen enkelin kovalle äänelle ja valmistamaan pyhät kestämään aikana, jolloin viimeiset seitsemän vitsausta vuodatetaan. (EW 86)- kolme-enkeliä
Kun on paaduttanut itsensä, ei totuus kiinnosta. Korvasyyhy on tappava tauti:)
kolme-enkeliä kirjoitti:
Kun on paaduttanut itsensä, ei totuus kiinnosta. Korvasyyhy on tappava tauti:)
Sinä haavoittunut enkelikolminaisuus tuot pitkästä aikaa palstalle virtahevon kokoisia sammakoita.
Kirjoitat kuin endtime.net viruksen saanut! Normaali adventisti ei ole sinun kaltaisesi pölkyllä päähän lyöjä.
*** Eivät nuo puukalikat ymmärrä Kun on paaduttanut itsensä, ei totuus kiinnosta. Korvasyyhy on tappava tauti:) ***
Ted Wilson tai Kai Arasola tai Kalervo Aromäki tai Aimo Helminen eivät päästäisi suustaan
tuollaisia sammakoita.
Oikea adventisti sallii keskustelun.
- oikeassa?
Kukaan ei ole oikeassa, koska kaikki uskot ovat suurta harhaa ja huijausta.
- oikeassa ja te
väärässä. Asia löytyy Ilmestyskirjasta. TE vain ette usko, koska olette kuolleet synteihinne.
- suhteen
olet väärässä, yhdessä Ellen White opetuksen kanssa, koska Ilmestyskirjasta ei löydy tukea mainitsemallesi ajattelulle!
- jos vain viitsit
suhteen kirjoitti:
olet väärässä, yhdessä Ellen White opetuksen kanssa, koska Ilmestyskirjasta ei löydy tukea mainitsemallesi ajattelulle!
lukea. Ilm 15:5-8 kuvailee selkeästi aikaa, jolloin kukaan ei voinut mennä taivaan temppeliin, jossa Jeesus välimiehenä nyt on.
- . . .
jos vain viitsit kirjoitti:
lukea. Ilm 15:5-8 kuvailee selkeästi aikaa, jolloin kukaan ei voinut mennä taivaan temppeliin, jossa Jeesus välimiehenä nyt on.
asioimassa taivaan temppelissä vaan pointti on se, että Jumala on siellä aina! Ilmestyskirja kuvaa miten Jumala erikoisesti täytti temppelin, niin ettei jumaluuden ulkopuolisilla ollut sinne asiaa (Ilm 15.8). Toisin sanoen, Jeesus ei poistu hetkeksikään temppelistä, eikä ”välittäjän tehtävästään”, käyttääksemme adventistista sanontaa!
- lue, tekstissähän
. . . kirjoitti:
asioimassa taivaan temppelissä vaan pointti on se, että Jumala on siellä aina! Ilmestyskirja kuvaa miten Jumala erikoisesti täytti temppelin, niin ettei jumaluuden ulkopuolisilla ollut sinne asiaa (Ilm 15.8). Toisin sanoen, Jeesus ei poistu hetkeksikään temppelistä, eikä ”välittäjän tehtävästään”, käyttääksemme adventistista sanontaa!
suoraan sanotaan, ettei kukaan voinut mennä sisälle temppeliin ja heprealaiskirjeessä meille nimen omaan sanotaan, että nyt sinne on uskossa mentävä.
- päättyy!
. . . kirjoitti:
niin tekstissä sanotaan.
- olet tuossakin
. . . kirjoitti:
väärässä. Lue vaikka Hesekielin kirjasta, niin Jumala jättää taivaan temppelin ja tulee maan päälle tuomitsemaan.
- Ilmestyskirja 15.8
lue, tekstissähän kirjoitti:
suoraan sanotaan, ettei kukaan voinut mennä sisälle temppeliin ja heprealaiskirjeessä meille nimen omaan sanotaan, että nyt sinne on uskossa mentävä.
καὶ ἐγεμίσθη ὁ ναὸς καπνοῦ ἐκ τῆς δόξης τοῦ θεοῦ καὶ ἐκ τῆς δυνάμεως αὐτοῦ - Kyllä tämä teksti selkokielellä sanoo, että ”Jumalan kirkkaus ja voima täytti temppelin!” Jumala on niin läsnä temppelissä kuin vain joku voi olla, ei temppeli ole tyhjä silloin kun Jumala täyttää sen kaikella majesteettisuudellaan!
- . . . . .
päättyy! kirjoitti:
niin tekstissä sanotaan.
? ! ?
- sisälukutaito
Ilmestyskirja 15.8 kirjoitti:
καὶ ἐγεμίσθη ὁ ναὸς καπνοῦ ἐκ τῆς δόξης τοῦ θεοῦ καὶ ἐκ τῆς δυνάμεως αὐτοῦ - Kyllä tämä teksti selkokielellä sanoo, että ”Jumalan kirkkaus ja voima täytti temppelin!” Jumala on niin läsnä temppelissä kuin vain joku voi olla, ei temppeli ole tyhjä silloin kun Jumala täyttää sen kaikella majesteettisuudellaan!
oikein mättää??? lue koko teksti 15:5-8.
- Hesekiel ..
olet tuossakin kirjoitti:
väärässä. Lue vaikka Hesekielin kirjasta, niin Jumala jättää taivaan temppelin ja tulee maan päälle tuomitsemaan.
“Ihminen, näin sanoo Herra Jumala:
Sano linnuille, kaikille siivekkäille,
ja kaikille metsän pedoille:
Tulkaa koolle, kokoontukaa kaikilta tahoilta teurasuhrille,
jonka minä teitä varten teurastan,
suurelle uhriaterialle Israelin vuorille.
Syökää lihaa ja juokaa verta!
Syökää sotasankarien lihaa, juokaa mahtavien ruhtinaiden verta
-- pässejä, karitsoja, pukkeja, härkiä,
Basanin syöttiläitä kaikki!
Te saatte syödä teurasuhristani, jonka minä teitä varten teurastan,
te saatte syödä rasvaa kylläksenne ja juoda verta, kunnes juovutte.
Minun pöydässäni te saatte syödä kyllälti hevosia ja ratsuja,
sankareita ja sotureita.
Näin sanoo Herra Jumala.”
Hes 39.17-20 - luet!
sisälukutaito kirjoitti:
oikein mättää??? lue koko teksti 15:5-8.
Jumala täyttää temppelin niin että muut eivät voi sinne mennä ja samalla hän sulkee myös itse itsensä pois temppelistä? Näistä lähtökohdista käsin tuskin on tarpeellista jatkaa keskustelua. Jos joku täyttää jonkin tilan, ettei kukaan muu voi sinne mennä, eikö hän itse ole siellä?
- joten!
Hesekiel .. kirjoitti:
“Ihminen, näin sanoo Herra Jumala:
Sano linnuille, kaikille siivekkäille,
ja kaikille metsän pedoille:
Tulkaa koolle, kokoontukaa kaikilta tahoilta teurasuhrille,
jonka minä teitä varten teurastan,
suurelle uhriaterialle Israelin vuorille.
Syökää lihaa ja juokaa verta!
Syökää sotasankarien lihaa, juokaa mahtavien ruhtinaiden verta
-- pässejä, karitsoja, pukkeja, härkiä,
Basanin syöttiläitä kaikki!
Te saatte syödä teurasuhristani, jonka minä teitä varten teurastan,
te saatte syödä rasvaa kylläksenne ja juoda verta, kunnes juovutte.
Minun pöydässäni te saatte syödä kyllälti hevosia ja ratsuja,
sankareita ja sotureita.
Näin sanoo Herra Jumala.”
Hes 39.17-20mene ja opettele Raamattusi paremmin.
- väärä kirja
joten! kirjoitti:
mene ja opettele Raamattusi paremmin.
voit aloittaa opetteleman VT:n ja UT:n kirjojen nimet, vaikkapa muistista kerrottaviksi =)
- lue Hesekielin
väärä kirja kirjoitti:
voit aloittaa opetteleman VT:n ja UT:n kirjojen nimet, vaikkapa muistista kerrottaviksi =)
kirjan luvut 1-10.
- se, että muut
luet! kirjoitti:
Jumala täyttää temppelin niin että muut eivät voi sinne mennä ja samalla hän sulkee myös itse itsensä pois temppelistä? Näistä lähtökohdista käsin tuskin on tarpeellista jatkaa keskustelua. Jos joku täyttää jonkin tilan, ettei kukaan muu voi sinne mennä, eikö hän itse ole siellä?
eivät sinne pääse tarkoittaa sitä, että Jeesus ei toimi enää välimiehenä, koska armon aika päättynyt.
- ? ? ? ? ?
se, että muut kirjoitti:
eivät sinne pääse tarkoittaa sitä, että Jeesus ei toimi enää välimiehenä, koska armon aika päättynyt.
? ? ? ? ? ?
- mielenkiintoista
lue Hesekielin kirjoitti:
kirjan luvut 1-10.
luettavaa Jerusalem hävityksen tiimoilta! Tähän keskusteluun sopii vallan mainiosti Hesekielin toteamus Jumalan suulla: ”Te olette puhuneet perättömiä ja nähneet olemattomia näkyjä” (Hes 13.8)
- benedi
se, että muut kirjoitti:
Heb. kirje kertoo että Jeesus meni maailmanaikojen lopulla esim. 1844 " äkisti" temppeliinsä
tehdäkseen siellä pappispalvelusta meidän hyväksemme!
Jeesus lähtee myös yhtä äkisti sieltä pois, kun savu ajaa hänet sieltä ulos,
sillä Jeesus on ihminen, johon savu vaikuttaa samoin kuin meihinkin...Hän tulee kyyneleet silmissä sieltä ulos! Ilm 15: 8
" Ja jeesus itki"
Aivan oikein, Pappispalvelus on päättynyt, Armonaika loppunut, ja välittäjää ei enää ole!..koska hän tuli äkisti uloskin! - Anonyymi
jos vain viitsit kirjoitti:
On uusi sanonta, että lukee kuin Adventisti Raamattua
- Anonyymi
se, että muut kirjoitti:
oho
- SALAISUUS, salaisuus.
Samaa hapatusta, kun salainen tempaaminen tapahtuu ja haaleat jää, tahi mietiskelijät.
Opin ja opetuksen mukaisesti he eivät pelastu Kristuksen sovitustyön kautta vaan lihan käsivarrella martyyriuden kautta.
Tämän opin kuulin baptistisrk. tiloissa Olavi Syvännön suulla.
Hän kertoi erään jälkipovestaan olevan tälläinen välikäännyinnäinen. Kun tämä tytär, mikä nyt tohtrioppinut olikaan, näkee toteutuneen seurakunnan tempaamisen, niin sitten hän ostaa tämän taivaspaikan lihan käsivarrella.
Tietenkin Syväntö ei tällaisilla sanoilla sanonut, mutta sen opetuksen sisältö oli tämä ja nämä sanat siksi, että nähdään sen sisältö.
Moni ajattelee tänään, en usko, enkä tee tekoja.
Mutta jos tapahtuu niinkuin opetetaan, niin sitten siinä vaivan ajassa tulen uskovaksi ja pelastun kun joudun maksamaan uskoni hinnan.
Eikö ole aika lihallista ja lakihenkistä tavallaan? Tuon lain mukaisesti etsitään tietä taivaaseen. Kristus ei kelpaa, ylenkatsotaan Vapahtajan ristintyö. Ollaan epäuskoisia.
Hävetään Kristuksen tunnustamista ajassamme, ei olla hänen hullujaan. - superlatiivit
Onko mahdollista nostaa yhtä nyanssia kokonaiskuvasta muita räikeämmäksi? Eivätkö kaikki tekijät yhdessä luo adventismin ideaa, eivätkä yksittäiset piirteet! Adventismin kantava ideologinen ajatusrakennelma perustuu ”oikein tekemisen” argumentaatiolle. ”Oikein toimimisesta” seuraa siunaus ” väärin tekemisestä” kirous. Jotta adventistinen ideologia voisi toteutua, ”oikein tekeminen” pitää voida näyttää toteen. Siksi tarvitaan oppia lauantai-lepopäivästä erottavana tekijänä, ”oikein tekemisen” kriteerinä. Terveysperiaatteita erottavana osoittimena ”oikein tekemisen” mittarina. Suosituksia musiikista, pukeutumisesta, vapaa-ajankäytöstä, harrastuksista, jotta voidaan määritellä kuka toimii ”oikeammin”. Siksi oppi tutkivasta tuomiosta on niin keskeinen, koska muutoin kaikella edellä mainitulla ei olisi merkitystä. Siksi sivujuonena hiostusta ”luonteen kehittämiseen”, ominaisuus, joka adventistisessa mielenmaisemassa tulee konkreettiseen käyttöön ennen lopullista loppua, koska se motivoi adventistia ”oikein tekemisen” opetteluun.
- siellä oikein puhuu???
etkö tiedä, että oikeaoppisuus ei mitään auta, jos ei ole oikeita tekoja?????
Raamattu sanoo suoraan, että ilman tekoja ei voi pelastua. - adventismi
siellä oikein puhuu??? kirjoitti:
etkö tiedä, että oikeaoppisuus ei mitään auta, jos ei ole oikeita tekoja?????
Raamattu sanoo suoraan, että ilman tekoja ei voi pelastua.- opettaa! Ilman oikeita tekoja; lauantai-lepopäivää, vegetarismia, klassista musiikkia, naisella hame ja miehillä housut, ”asiakirjallisuus” ja absolutismia ei voi pelastua.
- housut...
adventismi kirjoitti:
- opettaa! Ilman oikeita tekoja; lauantai-lepopäivää, vegetarismia, klassista musiikkia, naisella hame ja miehillä housut, ”asiakirjallisuus” ja absolutismia ei voi pelastua.
On se noloa, jos siinä tempauksessa sitten häpy paljastuu tänne jääville. Kaikille housut jalkaan, ei pelkkä hame riitä pelastukseen :)
- Anonyymi
adventismi kirjoitti:
- opettaa! Ilman oikeita tekoja; lauantai-lepopäivää, vegetarismia, klassista musiikkia, naisella hame ja miehillä housut, ”asiakirjallisuus” ja absolutismia ei voi pelastua.
Jeesus ei sitten varmaan päässyt taivaaseen, kun veti viiniä... kukahan se adventtien välimies onkaan ja kuka sen jumala
- hirvittävin harha
mitä maan päällä on.
- Jumala
Millaista on epäusko merellä tai ilmassa?
Oli miten oli, Jumalalle on mahdollista pelastaa myös adventisti – se lohduttaa. - jos on adventisti
Jumala kirjoitti:
Oli miten oli, Jumalalle on mahdollista pelastaa myös adventisti – se lohduttaa.on perkele.
- pelastaa
jos on adventisti kirjoitti:
on perkele.
Perkeleen?
- Pelastaa adventistin?
Jumala kirjoitti:
Oli miten oli, Jumalalle on mahdollista pelastaa myös adventisti – se lohduttaa.Voiko Jumala pelastaa adventistin, jos tämä hylkää Jumalan tarjoaman armon ja turvautuu lain noudattamiseen?
- siinä mitä
Pelastaa adventistin? kirjoitti:
Voiko Jumala pelastaa adventistin, jos tämä hylkää Jumalan tarjoaman armon ja turvautuu lain noudattamiseen?
adventisti tekee, ei ole mitään väärää. Oli kyse lepopäivästä, ravitsemuksesta, elämäntavoista ihan yleisesti ja höystettynä esoteerisilla Raamatun tulkinnoilla niin periaatteessa adventisti kuitenkin uskoo Jumalaan ja hänen armonsa pelastavaan voimaan. Adventistikin on pelastuksen piirissä vaikka inhimillisesti katsottuna vyyhti on takkuinen, niin samalla Jumalalle, mikään ei ole mahdotonta.
- Havaitsia*
jos on adventisti kirjoitti:
on perkele.
Näet sunnuntaita ei pyhityksineen ei mainitse lainkaan Raamattu, Joten Keisarille mieliksi olo
ei ole mitään pelastavaa laatua. Siis anna Keisarille mikä Keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan
on. Näet Keisarin perintöähän tämä Jumalan pojan Viransijaisuus on.
Tutkiva_huomio aloitus:
”Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. TUONA KAUHEANA AIKANA VANHURSKAIDEN TÄYTYY ELÄÄ PYHÄN JUMALAN KASVOJEN EDESSÄ ILMAN VÄLITTÄJÄÄ…Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton…
Pian on yllämme ’ahdistuksen aika’, jonka kaltaista ei ole ollut …TUON KOETUKSEN AIKANA TÄYTYY JOKAISEN SIELUN SEISTÄ YKSINÄÄN JUMALAN EDESSÄ”
-- Ellen G. White: ’Suuri taistelu’ ss. 597-604 -- (Minä: Sivu 388 nykyisissä kirjoissa)
Kai Arasola on vastannut:
##: Raamattu ja yksin Raamattu on oikean adventismin lähtökohta. Näin ollen on virhe yrittää laittaa yhtäläisyysmerkki EGWn ja adventismin välille.
EGW itse ei myöskään hyväksynyt sitä, että hän olisi kirkon opin ja Raamatuntulkinnan kriteeri. Eli idea on se, että Raamattu määrää, mitä on usko - ei EGW. EGW koetellaan Raamatulla ja voi, niinkuin Paavali sanoo, pitää sen, mikä sen, mikä hyvää on (jos sellaista löytää). Asia ei koskaan ole toistapäin, eikä kunnon adventismi hyväksy sitä, että EGW määrittelisi uskoa tai Raamattua. _##
Kai_A on lisännyt toisessa viestissään aiheellisesti:
##: Se on aika jännä juttu, että täällä kerran toisensa jälkeen esitetään adventismina asioita, jotka eivät adventismia ole. Tässä mainittu asia ei ole yksi kirkon opinkohdista. _##
##: Onneksi Suomessa viimeisen sukupolven teologian kannattajia on harvassa ja vähän, joten jatkuva urputuksenne tästä aiheesta tuntuu melko ontolta. _##
Minun käsitykseni:
Suuressa Taistelussa EGW sijoittaa kyseisen asiansa ahdistuksen aikaan eli vihan aikaan
eli pedonaikaan. Jotain suurenmoista EGW on nähnyt, mutta käsittääkseni tulkitsee väärin
siksi, että hänellä - ei kellään hänen aikalaisistaan - ole ollut oikeaa tietoa Jeesuksen paluusta
noutamaan seurakuntansa pilviin ja sitten paluusta ihan Öljymäelle saakka, astuen alas.
Ensinnäkin voidaan iloksemme todeta, että samaisessa 39. luvussa lukee jäljempänä isompi asia ja meitä koskeva, sillä emmehän vielä ole ahdistuksen ajassa, vihan ajassa, pedonajassa ...
"TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä
liittymään häneen,
yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
tietämättömyytemme hänen viisauteensa
ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa.
Suuri Taistelu. s. 604 1967
Pokkaripainos 2005 s.393.
"Kaikkien sellaisten tila on toivoton…"
Minun lähtökohtani on se, että ne, jotka eivät olleet valmiita, joutuvat marttyyrikuolemallaan
todistamaan Jeesuksesta kiinni pitämisensä. Pyhä Henki on otettu pois seurakunnan kanssa, joten se ei ole helppoa. Jotain sellaista EGW näki, mutta ramattutieto ei riittänyt, että osaisi tulkita. Perusvirhe on siinä, että Jumalan sinetti 144000:lle tulkitaan sapattisinetiksi, vaikka
asia on viitekehysten ulkopuolella, Ilm.14. luvun alussa. Eikä sinetöityjä suinkaan tapeta,
vaan merkki on juuri sitä varten, ettei voida tappaa. Jos adventismissa uskottaisiin Messiaan
tulevan pelastamaan Israelin pedonajasta, jolloin uskovat ovat jo ylösotettu, oppiongelmat
poistuisivat ja EGWn virheellisesti tulkitsemat näyt osattaisiin oikoa.- alex-kasi
Jos siinä tarkoitetaan aikaa niiden 1000 voden jälkeen, jotka ensimmäisessä ylösnousemuksessa nousseet ovat olleet Kristuksen johdatettavina - niin totta se on.
Asia on nimittäin niin, että ne jotka saavat osan ensimmäisessä ylösnousemuksessa - paranevat sen ajan kuluessa ja ovat sen jälkeen ilman syntiä ja kuolemaa. Se ju juuri on ensimmäisen ylösnousemuksen tarkoitus, Jeesuksen omat ovat SEN AJAN KULUESSA saaneet OMAN iankaikkisen elämän ja Jumala on silloin heissä kaikissa. Ei ainoastaan Jeesuksessa.
Ettekö ole lukeneet että Kristuksen tulee hallita SIIHEN ASTI kunnes hän on kukistanut kaikki vihollisensa - kun toisessa ylösnousemuksessa nousseet (joilla ei ole iankaikkista elämää vaikka surin osa heistä niin luuleekin) nousevat - joutuvat KAIKKI ihmiset samojen koettelemusten kohteeksi, ilman Kristusta - mutta älkää sitä pelätkö - sillä kaikki jotka ovat ensimmäisessä ylösnousemuksessa mukana elävät silloin täydellisesti siinä Jumalan tahdossa jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä ja heillä ei enää ole synnin painolastia (kuolemaa).
Näin minä ainakin näen asian, vaikka en adventisti olekaan.- Anonyymi
Ihan karmivaa tuubaa
- Valon Viesti
Lainaus Ellen G. Whitelta:
”Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. TUONA KAUHEANA AIKANA VANHURSKAIDEN TÄYTYY ELÄÄ PYHÄN JUMALAN KASVOJEN EDESSÄ ILMAN VÄLITTÄJÄÄ…Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton…Pian on yllämme ’ahdistuksen aika’, jonka kaltaista ei ole ollut …TUON KOETUKSEN AIKANA TÄYTYY JOKAISEN SIELUN SEISTÄ YKSINÄÄN JUMALAN EDESSÄ”
Lainaus Kai A:n kirjoituksesta:
"Tässä mainittu asia ei ole yksi kirkon opinkohdista eikä joidenkin adventistienkin kannattama ajatus siitä, että joutuisimme olemaan ilman välittäjää ajan lopussa ei, niinkuin sisar Stork jo aiemmin totesi, tarkoita sitä, että kukaan joutuisi olemaan ilman Jumalan armoa, apua tai Pyhän Hengen tai Kristuksen tai enkelien läsnäoloa tai tukea."
Mitähän Ted Wilson olisikaan mieltä Kai A:n tulkinnasta?
Taitaisi Ted julistaa Kain änkyräksi ja kirkon ulkopuoliseksi haihattelijaksi.
Onnekeseen olemme täällä Suomen periferiassa ja adventtikirkon pääkonferenssia ei kiinnnosta muu, kuin kuukausittain tuleva "tilipussukka" Suomen adventtikirkolta.- Änkyrä vänkyrä
Kuis sinä nyt noin aloit Kaita parjaamaan ? Joskus on Kai niin hyvä, mikäs nyt tuli?
Fiksut ihmiset sovittelevat eivätkä revittele. Kai on uskollinen adventisti, mutta myös avarakatseinen.
2. Kor. 6:13 Antakaa vastalahja -- puhun kuin lapsilleni -- avartukaa tekin!
- eepu*
Ei mikään harha, sillä Ilmestyskirja tukee tuota E.G.Whiten kirjoitusta;
"Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
(tässä alla on se asia)
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
["Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan." Dan.12:1
Kun kolmannen enkelin sanoma on julistettu, Jumalan kansa on tehnyt tehtävänsä. Se on saanut "kevätsateen" ja valmistunut edessä olevaan koetuksen hetkeen. Maailma on kohdannut viimeisen kokeensa ja kaikki Jumalan käskyille uskolliset ovat saaneet "elävän JUMALAN SINETIN". Silloin Jeesus LOPETTAA välitystyönsä taivaan pyhäkössä ja sanoo: "Se on TÄYTETTY."
"Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä pyhittyköön edelleen. " Ilm.22:11 Kristus on sovittanut kansansa ja pyyhkinyt pois sen synnit. "Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla” annetaan pian pelastuksen perillisille, ja Jeesus tulee hallitsemaan kuningasten Kuninkaana ja herrain Herrana.
Kun Jeesus poistuu pyhäköstä, pimeys peittää maan asukkaat. Vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan edessä ilman välittäjää. Jumalattomia hillinnyt voima on otettu pois, ja katumattomat ovat kokonaan Saatanan vallassa. Jumalan Henki on viimein vetäytynyt pois. Silloin Saatana syöksee maan asukkaat viimeiseen suureen ahdistukseen.” ST s.388
”Kun Kristus lopettaa välitystyönsä pyhäkössä, laimentamaton viha vuodatetaan niiden päälle, jotka kumartavat petoa. Egyptin vitsaukset olivat samantapaisia kuin ne laajakantoisemmat rangaistukset, jotka kohtaavat maailmaa juuri ennen Jumalan kansan vapautusta. Ilmestyskirjan kirjoittaja sanoo: "Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa." "Meri muuttui kuin kuolleen vereksi." "Kolmas enkeli tyhjensi maljansa virtoihin ja vesien lähteisiin, ja ne muuttuivat vereksi." Enkeli sanoi: "Vanhurskas olet sinä, - - joka annoit nämä tuomiot!” s.396
”Jumalan pitkämielisyys on LOPPUNUT. Maailma on hyljännyt hänen ARMONSA, halveksunut hänen rakkauttaan ja polkenut hänen LAKINSA jalkainsa alle. Jumalattomat ovat ylittäneet koetusaikansa rajan. JUMALAN HENKI, jota he ovat itsepintaisesti vastustaneet, on viimein vetäytynyt pois.
(ks.” KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=59f9e68fb1f32b85da99d65e8a3364bc )
Kun Jumalan armoa ei enää ole heidän turvanaan, ei heillä ole mitään suojaa pahaa vastaan. Silloin on saatana syöksevä maan asukkaat viimeiseen suureen ahdinkoon. Kun Jumalan enkelit lakkaavat pidättämästä ihmisten intohimojen raivoisia tuulia, pääsevät kaikki taistelun voimat irralleen. Koko maa joutuu silloin vielä kauheamman hävityksen alaiseksi kuin Jerusalem muinoin. Sitä hävittävää voimaa, mitä pyhät enkelit käyttävät Jumalan käskystä, käyttävät myös pahat enkelit silloin, kun Jumala sallii. Nyt on voimia valmiina levittämään hävitystä kaikkialle, heti kun Jumala sen sallii."
Kuuntele: http://www.audiopankki.com/?p=54 ]
22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen."
*
♥ MARANATA! ♥- Näin juuri!
Näin juuri!
- Jesuran
JESAJAN KIRJAN väärälle profeetalle kuuluva teksti sopii joka tavalla Elleniin. 1844 pettymyksen jälkeen meedio Rva Hainesin vieraaksi mennyt Ellen alkoi sen jälkeen rikollisen uransa säätiöineen...Ellen oli Saatanan kätyri, eikä mikään muu?! Todisteita netti täynnä, jos joku haluaa oikeasti asian tutkia.
Suomen adventtikirkko onkin yrittänyt vaieta Ellenistään viime vuodet...ed.m. syistä....sekin on epärehellistä pelleilyä...?- Anonyymi
Tiukassa tilanteessa sanovat, että EGW on vain historiaa, mutta niin on seurakunnan nettisivuilla paraatipaikalla ilmaiseksi ladattavissa EGW pääteos, adventtiopin kulmakiviä näes.
- Anonyymi
Kauheeta jos on noin
- Anonyymi
Adventistit siis osittain kieltävät ristin! Ei jatkoon!
- Anonyymi
Ristin, ainakin osittaiselta, kieltämiseltähän tuo vähän haiskahtaa.
- Anonyymi
Miten näitä lahkolaisia edes kristittyinä pidetään?
- Anonyymi
Hyvä peeärrä ja pidetään oma totuus vääräuskoisilta piilossa.
- Anonyymi
Ei monet pidäkään.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1058717
- 936680
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636459Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345221Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634397- 553491
- 503345
- 513072
- 562912
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512886