Mitä mieltä

tällä palstalla

ollaan Markku Koivistosta? Vainotaanko häntä syyttä suotta, vai syystä ja rakastetaanko häntä syyttä suotta, vai syystä?

75

1717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntea tuo

Koivisto, sillä hän on niin monen mielipiteen kohteena, mutta itse olen häntä radiosta kuullut ja silloin hän on ollut oikealla asialla. Hänhän on Jumalan parantama mies ja sekin kertoo, että on kysymyksessä jokin muu, kuin tavallinen tavis, eli on kyseessä mies, jonka Jumala pitää täällä opettamassa oikeasta tiestä. Tämä oli mielipiteeni miehestä, jota en tunne muuta, kuin sen kautta, että olen muutaman kerran kuullut hänen hyvän puheensa ja opetuksensa radiosta.

• ??? !!! ...

Koivisto on kastamaton pakana, joka kylläkin on kulkemassa eteen päin. Erosi jo kirkosta. Mutta perusti uuden sellaisen, oikean sekauskonnon porttokirkon.
        Ehkä M.K. on tullut uskoon, uudestisyntynyt, mutta se on epäilyksen alaista, koskapa hän edelleen kieltäytyy menemästä raamatulliselle kasteelle.

Lähes varma asia on aina, että jos joku ei lähde kasteelle, niin hänen uskonelämänsä ei ole kunnossa.

• ole kieltäytynyt
        ??? !!! ... kirjoitti:

Koivisto on kastamaton pakana, joka kylläkin on kulkemassa eteen päin. Erosi jo kirkosta. Mutta perusti uuden sellaisen, oikean sekauskonnon porttokirkon.
        Ehkä M.K. on tullut uskoon, uudestisyntynyt, mutta se on epäilyksen alaista, koskapa hän edelleen kieltäytyy menemästä raamatulliselle kasteelle.

Lähes varma asia on aina, että jos joku ei lähde kasteelle, niin hänen uskonelämänsä ei ole kunnossa.

menemästä aikuisena toiselle kasteelle, mutta Jeesus on sen minulta kieltänyt ja sanonut, että se kaste riittää, jonka vauvana sain ja kaiken lisäksi Hän kastoi minut aivan Itse Pyhäin miesten päivänä 1980 luvulla ja sain aivan uuden elämän.

Jospa sinun nyt on syytä miettiä mitä oppi-isää sinä täällä korottelet, eli yksi kaste on riittävä, sillä Jumala kyllä huolehtii omistaan, eli USKO JUMALAN SANAAN/JEESUKSEEN ON PELASTUS ja joka uskoo on Jumalan hoivassa ja huolenpidon alaisuudessa.

Usein olen miettinyt sitä, että luuleeko helluntailaiset syntyvänsä uudeksi siinä vesikasteessa, jonka he aikuisena ottavat ja kuinka moni onkaan pettynyt, kun on huomannut, että uudestisyntymistä ei olekkaan tapahtunut, vaan liha on yhä edelleen voimissaan ja hallitsee.

Uudestisyntymiseen kasvetaan ja hän kokee uudestisyntymisen, joka kaikessa tahtoo seurata Jeesuksen opetuksia ja joka aina tahoo tavoitella rakkautta, sillä RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS.

Ei ihminenkään tänne noin vain putkahda, vaan hän kasvaa äidin kohdussa siihen asti, että on kypsä syntymään tänne. Niin on uudestisyntymisen laitakin, eli ensin tyhjennyt ja kasvatus ja sitten syntyminen uudeksi.

• ja Jeesus?
        ole kieltäytynyt kirjoitti:

menemästä aikuisena toiselle kasteelle, mutta Jeesus on sen minulta kieltänyt ja sanonut, että se kaste riittää, jonka vauvana sain ja kaiken lisäksi Hän kastoi minut aivan Itse Pyhäin miesten päivänä 1980 luvulla ja sain aivan uuden elämän.

Jospa sinun nyt on syytä miettiä mitä oppi-isää sinä täällä korottelet, eli yksi kaste on riittävä, sillä Jumala kyllä huolehtii omistaan, eli USKO JUMALAN SANAAN/JEESUKSEEN ON PELASTUS ja joka uskoo on Jumalan hoivassa ja huolenpidon alaisuudessa.

Usein olen miettinyt sitä, että luuleeko helluntailaiset syntyvänsä uudeksi siinä vesikasteessa, jonka he aikuisena ottavat ja kuinka moni onkaan pettynyt, kun on huomannut, että uudestisyntymistä ei olekkaan tapahtunut, vaan liha on yhä edelleen voimissaan ja hallitsee.

Uudestisyntymiseen kasvetaan ja hän kokee uudestisyntymisen, joka kaikessa tahtoo seurata Jeesuksen opetuksia ja joka aina tahoo tavoitella rakkautta, sillä RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS.

Ei ihminenkään tänne noin vain putkahda, vaan hän kasvaa äidin kohdussa siihen asti, että on kypsä syntymään tänne. Niin on uudestisyntymisen laitakin, eli ensin tyhjennyt ja kasvatus ja sitten syntyminen uudeksi.

Rauhaa ja siunausta!
        Jeesus Kristus on Herra! Vain Hän saa sanoa, mikä on totta.

Asiat selviävät rukoilemalla.
        Kun kysytään jostain asiasta (esim. kasteesta) Jumalan
        mielipidettä, niin Hänen vastauksensa katsotaan Raamatusta,
        ei omasta tai uskontojen mielipiteestä käsin tulkiten.

Jeesus on sitä mieltä, että
        "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!" Mk. 16:15-16.
        Pietari, Pyhää Henkeä täynnä olevana oli sitä mieltä, että
        "tehkää parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen
        Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt.2:38. Katso myös 1 Piet.3:21.
        Paavali, pakanain apostoli ja erityisen opettajan kutsumuksen
        saanut, opetti kasteesta Jumalan tahdon mukaan:
        "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen Nimeen."
        Apt. 19:5.
        Ym. Ym. Jne. Jne.

Raamatussa ei ole mitään muuta opetusta tämän asian suhteen
        kuin se, että uskoon tullut menee upotuskasteelle Jeesuksen Nimeen.
        Lapsikasteella ei ole hengellistä arvoa.
        Jeesus ei hyväksy lapsikastetta, vaan sanoo sitä eksytykseksi.

"Ja nyt, mitä viivyttelet? Huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja
        anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!"
        Apt. 22:16.

"Katso, Ylkä tulee! Menkää Häntä vastaan!"

• neuvoo
        ja Jeesus? kirjoitti:

Rauhaa ja siunausta!
        Jeesus Kristus on Herra! Vain Hän saa sanoa, mikä on totta.

Asiat selviävät rukoilemalla.
        Kun kysytään jostain asiasta (esim. kasteesta) Jumalan
        mielipidettä, niin Hänen vastauksensa katsotaan Raamatusta,
        ei omasta tai uskontojen mielipiteestä käsin tulkiten.

Jeesus on sitä mieltä, että
        "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!" Mk. 16:15-16.
        Pietari, Pyhää Henkeä täynnä olevana oli sitä mieltä, että
        "tehkää parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen
        Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt.2:38. Katso myös 1 Piet.3:21.
        Paavali, pakanain apostoli ja erityisen opettajan kutsumuksen
        saanut, opetti kasteesta Jumalan tahdon mukaan:
        "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen Nimeen."
        Apt. 19:5.
        Ym. Ym. Jne. Jne.

Raamatussa ei ole mitään muuta opetusta tämän asian suhteen
        kuin se, että uskoon tullut menee upotuskasteelle Jeesuksen Nimeen.
        Lapsikasteella ei ole hengellistä arvoa.
        Jeesus ei hyväksy lapsikastetta, vaan sanoo sitä eksytykseksi.

"Ja nyt, mitä viivyttelet? Huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja
        anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!"
        Apt. 22:16.

"Katso, Ylkä tulee! Menkää Häntä vastaan!"

meille uskon tien, ei kastekiistan tietä. Raamattu kertoo, että meillä on yksi Jumala, yksi usko ja yksi kaste ja tuskin ketään olisi kasteella käytetty ilman uskon siementä. Kaste olisi tarpeeton, jos ei usko Jumalaan olisi sen käytännön tänne tuonut.

Jumala upottaa ihmisen Jeesuksen ruumiiseen siinä yhteydessä, kun ihminen on saanut Pyhän Hengen kasteen ja uudestisyntymisen.

Tiedän, että tämä kaste asia erottaa tänään ihmiset USKON TEOISTA, heidät, jotka ovat jääneet kastekiistan vangeiksi.

Itse en ole kastekiistojen vanki, enkä niistä mielelläni keskustele, koska yleensä tästä asiasta keskustelun aloittanut on luulossa, että Jumala jätti ihmisen varaan pelastuksen, eli on joko alkuasteella uskontiellä, tai ei ole saanut tulla tutuksi Jumalan kanssa. Sellaiset ihmiset vetoavat aina johonkin ihmisen tekoon, sillä heidän uskonsa ei riitä Jumalan täydelliseen tekoon.

Jumala ei jättänyt meidän varaamme mitään, ei pelastusta, eikä uudeksisyntymistä, vaan antoi LUPAUKSET uskovaisille ja jokainen uskovainen saa uudestisyntymisen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä, koska osoittaa tahtovansa kaikessa seurata Jumalan Sanaa/Jeesusta.

Alkuseurakunnan aikana oli tarpeellista käydä kasteella niin aikuisten, kuin lastenkin, sillä vasta Jeesus toi kastetarpeen tänne, eli sitä ennen ihmisiä ei ollut kastettu ja siksi koko perheet menivät kasteelle, vauvoja ja vanhuksia myöden. Kastetapa ei ratkaise, vaan USKO JUMALAN SANAAN ON RATKAISEVA TEKIJÄ, sillä joka ei usko, ei saa uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä joka todistaa Jumalan Sanan, eli ei saa syntymistä Jumalasta, vaikka hänet olisi kuinka monta kertaa täällä kastettu.

Tiedän, että joka on näiden kastekiistojen vanki ei kykene laajenemaan ajatuksiltaa ja jopa se, että parituhatta vuotta sitten perheet elivät suurina yhteisöinä ja aina niissä oli vauvoja ja vanhuksia, on kastekiistelijöille mahdoton käsittää, sillä he eivät usko siihen, että vanhemmalla on oikeus lapseensa kunnes tämä on kykenevä itsestään vastaamaan, eli täysi-ikäisyyteen saakka ja siksi kieltävät sen, että Raamatussa puhutuissa perheissä, jotka kastettiin kaikkine jäsenineen olisi ollut lapsia. Raamattu puhuu useammasta perhekunnasta joka kastettiin ja on aivan mahdoton asia, että niissä yhdessäkään perheessä ei lapsia olisi ollut.

Se kaste, jonka saamme täällä vedellä on LUPAUS ihmisen ja Jumalan puolelta. Jumala lupaa ihmiselle osallisuuden Itseensä, jos tämä uskoo Hänen opetuksensa ja ihminen lupaa itsensä, tai lapsensa Jumalan opetukseen. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on se kaste, jonka ihminen saa annettuaan sinettinsä siitä, että Jumala on totinen, eli uskottuaan Jumalan Sanan ja tultuaan Sanan tekijäksi.

En jatka tästä aiheesta, sillä Raamattu käskee jättää opin alkeet ja näin päästä kasvamaan hengellisesti.

Heprealaiskirje 6
        1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
        2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

• terence.hill

Koivistolla on iso ego ja hän haluaa itselleen paljon julkisuutta erilaisilla tempuilla, kuten teesien naulaaminen, piispan vaalien ehdokkuus jne.

Julkisessa keskustelussa hän saa sitä mitä tilaa, ja mitä ilmeisesti myös itse haluaa.

Koiviston NokiaMissiossa on paljon amerikkalaisilta opittua showta, joka houkuttelee tilaisuuksiin kävijöitä, mutta ei ole rakentavaa. Tuntuu, että suuret kävijämäärät ovat NM:lle ja MK:lle tärkein asia.

Koivisto kutsuu vierailuille usein "maailman parhaita" profeettoja ja julistajia... Erityisesti menestysteologiaan eksyneitä.

• sitten mitä se menestys-

teologia on?

• tuon eilen aloittamani

• ei todiste
        tuon eilen aloittamani kirjoitti:

ketjun, tuolta helluntailaisten palstalta. Tänään olen sitä jatkanut ja voit sieltä lukea uskontiestäni ja kertoa arvostelusi olenko mielestäsi menestysteologi, tai jos tulet siihen tulokseen, että en ole, niin kertoisitko millainen on menestysteologi, kiitos.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037649282

Raamattu ja oma kokemuksesi eivät ole yhteismitallisia.
        Lukemattomat ihmiset puhuvat uskonkokemuksistaan toisin kuin Raamattu uskon ilmaisee!

Toki uskot, mutta et sitä totuutta, joka on TOTUUS!

• lopetettaisiin
        ei todiste kirjoitti:

Lukemattomat ihmiset puhuvat uskonkokemuksistaan toisin kuin Raamattu uskon ilmaisee!

ihmisiin katsominen ja heidän arvostelunsa/ palvomisensa.

Katsotaan Jeesukseen ja Hänen Golgatan työhönsä.
        Jokainen ihminen on vajavainen, kuka miltäkin kohdin.
        Mutta Jeesus on täydellinen, ja siksi voimme vain Hänet ottaa esikuvaksemme.
        Antakaamme Jumalan toimia elämässämme niinkuin Hän parhaaksi katsoo.Hän kyllä johdattaa meitä, kun kuljemme rukoillen.

• terence.hill
        tuon eilen aloittamani kirjoitti:

ketjun, tuolta helluntailaisten palstalta. Tänään olen sitä jatkanut ja voit sieltä lukea uskontiestäni ja kertoa arvostelusi olenko mielestäsi menestysteologi, tai jos tulet siihen tulokseen, että en ole, niin kertoisitko millainen on menestysteologi, kiitos.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037649282

Luin tuota ketjua. Kun sinulla ei ole vakionimimerkkiä, niin joudun tietenkin arvailemaan, mitkä kaikki viestit ovat sinun kirjoittamiasi.
        Luullakseni se yksi pitkähkö viesti oli sinun.

Mielestäni siinä ei ollut menestysteologiaa.

Mitä menestysteologia sitten on? Tämä on laaja aihe. Lyhyesti siinä keskitytään AJALLISEN HYVÄN saamiseen. Sairaudet, köyhyys, puute, syntiongelmat ja vaikeudet johtuvat menestysteologiassa USKON PUUTTEESTA. Uskolla ei tarkoiteta Vapahtajaan turvautumista vaan se on jonkinlaista ihmisen omaa USKOTTELUA, jolla vakuutetaan itselle, että rahaa ja terveyttä, hienoja taloja, loistoautoja ja muuta hyvää tulee.

Menestysteologiassa Jumalalta ei anota vaan VAADITAAN Jumalaa antamaan kaikki, mitä ihmisen vain mieli tekee. Ihminen itse haluaa olla Jumalan vertainen.

Menestysteologiaan kuuluu erilaisia kummia oppeja, Latter Rain, MSOG (Manifested Sons of God), JDS.(Jesus Died Spiritually) Näistä löytyy netistä lisää tietoa.

Monet menestysteologian saarnamiehet ovat häikäilemättömiä rahan kerääjiä. Joidenkin käsitykset Pyhästä Hengestä ovat Jumalan pilkkaa, kuten "Joelin baaria" pitävä "Pyhän Hengen baarimikko"...

Tässä nyt vähän osviittaa.

• mikä on se oikea
        ei todiste kirjoitti:

TOTUUS. Kerron kaikille, että meidän tulee seurata Jeesusta/Jumalan Sanaa ja tehdä Sanan vaikuttamia ja opettamia tekoja, eli olla anteeksi antavia ja rakastavia ja olen iloinen ja rauha on aina kaken keskellä kanssani ja rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäni, eli tuossa suurinpiirtein uskoni Hedelmät.

Kerro sinä nyt puolestasi uskosi hedelmistä ja ylseensä uskostasi, kiitos jos kerrot.

• samaa mieltä,
        lopetettaisiin kirjoitti:

Antakaamme Jumalan toimia elämässämme niinkuin Hän parhaaksi katsoo.Hän kyllä johdattaa meitä, kun kuljemme rukoillen.

eli itse en ole koskaan nostanut, tai korostanut ihmistä, mutta en ole myöskään tuomioita lausunut, vaan olen aina korostanut ja korottanut Jumalan Sanaa/Jeesusta ja jättänyt Sanalle tuomiovallan.

• on menestysteologiaa,
        terence.hill kirjoitti:

Luin tuota ketjua. Kun sinulla ei ole vakionimimerkkiä, niin joudun tietenkin arvailemaan, mitkä kaikki viestit ovat sinun kirjoittamiasi.
        Luullakseni se yksi pitkähkö viesti oli sinun.

Mielestäni siinä ei ollut menestysteologiaa.

Mitä menestysteologia sitten on? Tämä on laaja aihe. Lyhyesti siinä keskitytään AJALLISEN HYVÄN saamiseen. Sairaudet, köyhyys, puute, syntiongelmat ja vaikeudet johtuvat menestysteologiassa USKON PUUTTEESTA. Uskolla ei tarkoiteta Vapahtajaan turvautumista vaan se on jonkinlaista ihmisen omaa USKOTTELUA, jolla vakuutetaan itselle, että rahaa ja terveyttä, hienoja taloja, loistoautoja ja muuta hyvää tulee.

Menestysteologiassa Jumalalta ei anota vaan VAADITAAN Jumalaa antamaan kaikki, mitä ihmisen vain mieli tekee. Ihminen itse haluaa olla Jumalan vertainen.

Menestysteologiaan kuuluu erilaisia kummia oppeja, Latter Rain, MSOG (Manifested Sons of God), JDS.(Jesus Died Spiritually) Näistä löytyy netistä lisää tietoa.

Monet menestysteologian saarnamiehet ovat häikäilemättömiä rahan kerääjiä. Joidenkin käsitykset Pyhästä Hengestä ovat Jumalan pilkkaa, kuten "Joelin baaria" pitävä "Pyhän Hengen baarimikko"...

Tässä nyt vähän osviittaa.

eli siinä hamutaan itselle tämän ajan saamisia, eikä taideta olla valmiita antamaan toisille, niin tuo on paha asia, mutta nyt kysyisin, että onko Markku Koivisto tuollainen teologi, eli onko varma, että hän etsii itselleen kunniaa, mainetta ja omaisuutta. Jotekin minulla on toiselnainen käsitys hänestä, mutta olen aika jäävi arvostelemaan häntä muutaman hänen pitämänsä saarnan perusteella, jotka olen radion kautta kuullut. Ne olivat aivan samaa opetusta sisältäviä, mitä itse olen Sanan opettamana saanut.

Kuten tässäkin ketjussa eräs kävi sanomassa minun olevan vääräuskoinen, niin samoin kaikki Jumalan Hengen vaikutuksessa toimivia tuomitaan, sillä on ihmisiä, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan suuruuteen ja tekoihin, eli kerron siis omista kokemuksista, että on ihmisiä, pappeja ja pastoreita:) ja muita, jotka tuomitsevat Jumalan kansaa ja siksi pitää olla erityisen tarkkana ja pitää olla tuomitsematta, mutta arvostella tietenkin saa, sillä tuomitessaan saattaa langeta Pyhän Hengen pilkaan.

Pyhän Hengen pilkka on sitä, että sanotaan ihmisen, joka kokee ihmeitä ja saa Jumalan hyviä anteja ja jakaa ne kertomalla niistä toisillekkin, olevan harhauskoinen, eli tuomitaan Jumalan vaikuttamat teot pahasta tulleiksi. Pyhän Hengen pilkkaan langennut kulkee päivä päivältä kauemmas Jumalasta, sillä hän ei usko. Arvostella saa ja siihen on velvollisuuskin, mutta pitää tuntea arvostelun kohteen teot ja puheet ja jos havaitsee ne vääräksi, niin Raamattu käskee ottaa tälläisen ihmisen nuhteluun ja jos tämä ei usko, niin silloin pitää ottaa seurakuntalaisia mukaan ja yhdessä nuhdella, mutta jos tämä jatkaa yhäkkin, niin silloin hänet tulee hyljätä saatanan haltuun ja toivoa, että hän sen jälkeen tulee katumapäälle ja parrannuksen tarpeeseen.

Sovitaan siis, että menestysteologiaa on, mutta sovitaan myöskin se, että ilman asiantuntevaa tutkimista, eli Jumalan Sanaa, ei kielteisiin arvosteluihin mennä mukaan ja koskaan ei mennä tuomiohenkeen mukaan, sillä se tulee aina vastustajista ja houkuttelee Jumalan lapsia lankeemukseen.

Itse en ole vieläkään, vaikka olenkin näin kauan ollut Jeesuksen/Jumalan Sanan kasvatuksessa, saanut oikeutta montakaan kertaa ketään arvostella ja jos olenkin, niin silloin olen joutunut antamaan nuhteen henkilökohtaisesti ihmiselle, en selän takana puhuen, vaan henkilökohtaisesti.

• terence.hill
        on menestysteologiaa, kirjoitti:

eli siinä hamutaan itselle tämän ajan saamisia, eikä taideta olla valmiita antamaan toisille, niin tuo on paha asia, mutta nyt kysyisin, että onko Markku Koivisto tuollainen teologi, eli onko varma, että hän etsii itselleen kunniaa, mainetta ja omaisuutta. Jotekin minulla on toiselnainen käsitys hänestä, mutta olen aika jäävi arvostelemaan häntä muutaman hänen pitämänsä saarnan perusteella, jotka olen radion kautta kuullut. Ne olivat aivan samaa opetusta sisältäviä, mitä itse olen Sanan opettamana saanut.

Kuten tässäkin ketjussa eräs kävi sanomassa minun olevan vääräuskoinen, niin samoin kaikki Jumalan Hengen vaikutuksessa toimivia tuomitaan, sillä on ihmisiä, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan suuruuteen ja tekoihin, eli kerron siis omista kokemuksista, että on ihmisiä, pappeja ja pastoreita:) ja muita, jotka tuomitsevat Jumalan kansaa ja siksi pitää olla erityisen tarkkana ja pitää olla tuomitsematta, mutta arvostella tietenkin saa, sillä tuomitessaan saattaa langeta Pyhän Hengen pilkaan.

Pyhän Hengen pilkka on sitä, että sanotaan ihmisen, joka kokee ihmeitä ja saa Jumalan hyviä anteja ja jakaa ne kertomalla niistä toisillekkin, olevan harhauskoinen, eli tuomitaan Jumalan vaikuttamat teot pahasta tulleiksi. Pyhän Hengen pilkkaan langennut kulkee päivä päivältä kauemmas Jumalasta, sillä hän ei usko. Arvostella saa ja siihen on velvollisuuskin, mutta pitää tuntea arvostelun kohteen teot ja puheet ja jos havaitsee ne vääräksi, niin Raamattu käskee ottaa tälläisen ihmisen nuhteluun ja jos tämä ei usko, niin silloin pitää ottaa seurakuntalaisia mukaan ja yhdessä nuhdella, mutta jos tämä jatkaa yhäkkin, niin silloin hänet tulee hyljätä saatanan haltuun ja toivoa, että hän sen jälkeen tulee katumapäälle ja parrannuksen tarpeeseen.

Sovitaan siis, että menestysteologiaa on, mutta sovitaan myöskin se, että ilman asiantuntevaa tutkimista, eli Jumalan Sanaa, ei kielteisiin arvosteluihin mennä mukaan ja koskaan ei mennä tuomiohenkeen mukaan, sillä se tulee aina vastustajista ja houkuttelee Jumalan lapsia lankeemukseen.

Itse en ole vieläkään, vaikka olenkin näin kauan ollut Jeesuksen/Jumalan Sanan kasvatuksessa, saanut oikeutta montakaan kertaa ketään arvostella ja jos olenkin, niin silloin olen joutunut antamaan nuhteen henkilökohtaisesti ihmiselle, en selän takana puhuen, vaan henkilökohtaisesti.

Koivistolle enkä kenellekään muullekaan. Sen sanon, että hänen toiminnassaan on sanan vastaisia piirteitä. Hänen kokouksissaan voi tulla moni aivan oikeasti uskoon, mutta raittiille hengelliselle kasvulle NM ei mielestäni ole hyvä paikka.

Ja arvostelen sitä, että Markku Koivisto kutsuu tilaisuuksiinsa nimekkäitä ulkomaalaisia puhujia välittämättä heidän opillisista kummallisuuksistaan.

Raamattu käskee KOETELLA profeetat, ilmiöt ja kaikki. Nokia Missiossa vain toimitaan ja hillutaan paljon, ja koetellaan tuskin mitään! Torontolaisuuden tyyliin pannaan aivot off-asentoon ja annetaan virran viedä. Sellainen ei ole tervettä eikä raitista. Jumala on onneksi niin suuri, että voi toimia ihmisten virheistä huolimatta, eikä virheetön ole kukaan, mutta on TÄRKEÄÄ kiinnittää huomiota raittiuteen. Muuten avataan ovet eksytyksille, jotka olivat Jeesuksenkin mainitsemista lopun ajan merkeistä tärkein.

• runomummo :)
        on menestysteologiaa, kirjoitti:

Kirjoituksistasi tulee vaikutelma, että olet lähellä Jumalaa ja Pyhä Henki vaikuttaa kauttasi.
        Siunausta elämääsi!

• ja vilja kasvaa
        terence.hill kirjoitti:

Koivistolle enkä kenellekään muullekaan. Sen sanon, että hänen toiminnassaan on sanan vastaisia piirteitä. Hänen kokouksissaan voi tulla moni aivan oikeasti uskoon, mutta raittiille hengelliselle kasvulle NM ei mielestäni ole hyvä paikka.

Ja arvostelen sitä, että Markku Koivisto kutsuu tilaisuuksiinsa nimekkäitä ulkomaalaisia puhujia välittämättä heidän opillisista kummallisuuksistaan.

Raamattu käskee KOETELLA profeetat, ilmiöt ja kaikki. Nokia Missiossa vain toimitaan ja hillutaan paljon, ja koetellaan tuskin mitään! Torontolaisuuden tyyliin pannaan aivot off-asentoon ja annetaan virran viedä. Sellainen ei ole tervettä eikä raitista. Jumala on onneksi niin suuri, että voi toimia ihmisten virheistä huolimatta, eikä virheetön ole kukaan, mutta on TÄRKEÄÄ kiinnittää huomiota raittiuteen. Muuten avataan ovet eksytyksille, jotka olivat Jeesuksenkin mainitsemista lopun ajan merkeistä tärkein.

yhdessä, kunnes enekit erottelevat ne toisistaan, eli onko Koivisto lustetta, vai entä jos hän onkin Jumalan kallista viljaa, joka lusteen keskuudessa pyrkii tuomaan Suomeen Jumalan tuntemisen.

Erityisesti minua on puhutellut se asia, jonka olen täältä jostakin lukenut, että Markku Koivisto oli niin syvästi uskossa ja niin syvästi rakasti vanhempia, jotka menettivät kuoleman kautta lapsensa, että hän näiden vanhempien tovomuksesta yritti uskon kautta saada Jumalan herättämään tämän lapsen tänne. Voiko ihmisellä olla enää suurempaa uskoa.

Aivan varmasti Nokia Missiossakin tomii myös vieras henki, eli luste, sillä missäpä isommassa ja usein pienemmässäkin uskonyhteisössä se ei toimisi, mutta pitäisi osata erottaa kuka on luste ja kuka on vilja, eli pitäisi tuntea ihmiset ja nähdä heidän hedelmänsä.

• rakas..
        runomummo :) kirjoitti:

Kirjoituksistasi tulee vaikutelma, että olet lähellä Jumalaa ja Pyhä Henki vaikuttaa kauttasi.
        Siunausta elämääsi!

runomummo mukavasta viestistä:). Saan elää Jeesuksen kanssa, kuten varmasti sinäkin.

• enkelit,
        ja vilja kasvaa kirjoitti:

yhdessä, kunnes enekit erottelevat ne toisistaan, eli onko Koivisto lustetta, vai entä jos hän onkin Jumalan kallista viljaa, joka lusteen keskuudessa pyrkii tuomaan Suomeen Jumalan tuntemisen.

Erityisesti minua on puhutellut se asia, jonka olen täältä jostakin lukenut, että Markku Koivisto oli niin syvästi uskossa ja niin syvästi rakasti vanhempia, jotka menettivät kuoleman kautta lapsensa, että hän näiden vanhempien tovomuksesta yritti uskon kautta saada Jumalan herättämään tämän lapsen tänne. Voiko ihmisellä olla enää suurempaa uskoa.

Aivan varmasti Nokia Missiossakin tomii myös vieras henki, eli luste, sillä missäpä isommassa ja usein pienemmässäkin uskonyhteisössä se ei toimisi, mutta pitäisi osata erottaa kuka on luste ja kuka on vilja, eli pitäisi tuntea ihmiset ja nähdä heidän hedelmänsä.

mutta kun käyn palstalla jos toisellakin ja viellä välissä teen maallista työtäni, niin virheitä ropisee:).

• opetettaisiin
        lopetettaisiin kirjoitti:

mitenkäs sitten ennen on asioissa tehty, kun maailma on tämmönen?

• sääki
        samaa mieltä, kirjoitti:

eli itse en ole koskaan nostanut, tai korostanut ihmistä, mutta en ole myöskään tuomioita lausunut, vaan olen aina korostanut ja korottanut Jumalan Sanaa/Jeesusta ja jättänyt Sanalle tuomiovallan.

Mutta sinähän oletkin niin erinomasen hyvä kaikessa!

• selkis
        mikä on se oikea kirjoitti:

TOTUUS. Kerron kaikille, että meidän tulee seurata Jeesusta/Jumalan Sanaa ja tehdä Sanan vaikuttamia ja opettamia tekoja, eli olla anteeksi antavia ja rakastavia ja olen iloinen ja rauha on aina kaken keskellä kanssani ja rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäni, eli tuossa suurinpiirtein uskoni Hedelmät.

Kerro sinä nyt puolestasi uskosi hedelmistä ja ylseensä uskostasi, kiitos jos kerrot.

eli sinä todistat itsestäsi?
        Ja apostolit todistivat Kristuksesta!
        Eikös se ollut vähän niinku eri todistamista?

• ole hyvä,
        sääki kirjoitti:

Mutta sinähän oletkin niin erinomasen hyvä kaikessa!

vaan vajavainen ihminen, mutta Jumala on hyvä ja koska minä uskon Häneen, saan Hänen hyvyydestään osani, kuten saat sinäkin, jos uskot:).

• minua, sillä
        selkis kirjoitti:

minä kerron aina ja kaikkialla Jeesuksen suurista teoista, niistä, jotka minäkin olen osakseni saanut.

Kauan sitten kävin raamattupiirissä ja viimeisen kerran minua on ahdistanut juuri raamattupiirissä, siinä viimesessä. Miksi ahdistus tuli. Se tuli sen takia, kun ihmiset puhuivat vain mitä heidän tulee tehdä, jotta he ovat oikeita uskovaisia ja siellä puhuttiin pukeutumisesta ja taidettiin puhua meikkaamisesta ja mistä kaikesta ihmisten teoista siellä puhuttiinkaan. Jeesuksen teosta ei juuri kukaan maininnut mitään.

Silloin katselin ovea ja ajattelin livahtaa siitä ulos, mutta ylhäältä tuli spriraalin muotoinen kierre, joka vei ahdistuksen lopullisesti poissa ja sen jälkeen jaksoin kuunnella raamattupiirissä sen illan loppuun ja kun lähdin sieltä Jumala ilmoitti, että enää ei tarvitse mennä ja siitä alkoi aivan uusi aika, sillä sain uudestisyntyneet uskonystävät ja uuden hengellisen kodin, jossa olemme yli kaksikymmentä vuotta kokoontuneet ja siellä puhutaan Jumalan teoista, ei ihmisten toista.

• vielä,
        selkis kirjoitti:

että etkö kertoisi omasta uskostasi. Eihän sitä tiedä, vaikka tuo vihamielisyytesi laukeaisi poissa, jos keskustelisimme aivan vapaasti uskoistamme.

Tulet kyllä huomaamaan, että Jeesus on minulle kaikessa keskuksena ja itse olen hyvin vapaa ja ilman tuomioita kulkeva Jeesuksen ystävä ja työtoveri ja haluan kaikkien ihmisten pääsevän Jumalan luokse, sillä siellä missä Jumala on, siellä on vapaus.

• äimänä
        minua, sillä kirjoitti:

minä kerron aina ja kaikkialla Jeesuksen suurista teoista, niistä, jotka minäkin olen osakseni saanut.

Kauan sitten kävin raamattupiirissä ja viimeisen kerran minua on ahdistanut juuri raamattupiirissä, siinä viimesessä. Miksi ahdistus tuli. Se tuli sen takia, kun ihmiset puhuivat vain mitä heidän tulee tehdä, jotta he ovat oikeita uskovaisia ja siellä puhuttiin pukeutumisesta ja taidettiin puhua meikkaamisesta ja mistä kaikesta ihmisten teoista siellä puhuttiinkaan. Jeesuksen teosta ei juuri kukaan maininnut mitään.

Silloin katselin ovea ja ajattelin livahtaa siitä ulos, mutta ylhäältä tuli spriraalin muotoinen kierre, joka vei ahdistuksen lopullisesti poissa ja sen jälkeen jaksoin kuunnella raamattupiirissä sen illan loppuun ja kun lähdin sieltä Jumala ilmoitti, että enää ei tarvitse mennä ja siitä alkoi aivan uusi aika, sillä sain uudestisyntyneet uskonystävät ja uuden hengellisen kodin, jossa olemme yli kaksikymmentä vuotta kokoontuneet ja siellä puhutaan Jumalan teoista, ei ihmisten toista.

Pitäisikö tuntea???????
        Taas sorrut itseesi!

• ihminen, kuten
        äimänä kirjoitti:

Pitäisikö tuntea???????
        Taas sorrut itseesi!

sinäkin ja vastasin sinun arvosteluusi siitä, että puhun itsestäni, että vähänpä tunnet minua, sillä minä jos kuka puhun Jeesuksesta ja Hänen suurista teoistaan.

Odotatko, että en kerro niistä teoista, mitä Jeesus on minulle tehnyt, vaan puhun vain kuin Raamattu, eli en kerro kokemuksistani, vaan tuon vain Sanaa. Useinhan teenkin niin, mutta toisinaan todistan Jeesuksen suurista teoista, itse esimerkkinä, eli palaan kiittämään Jumalaa Hänen armostaan osoittaen kaikille kuuleville Jumalan tekoja.

Kerroppas nyt omasta uskostasi ja kerro, onko sinulle tuttu tämä:
        Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi ja jos tämä on tuttu niin ymmärrätkö tuon olevan Jumalan vaatimus meille ihmisille, sillä vain rakkaus tuo osallisuuden Jumalaan, sillä Jumala on rakkaus ja laki täyttyy rakkaudessa, sillä rakkaus ei saata pahaa tehdä.

Pelkäätkö kertoa omasta uskostasi, vai eikö sitä ehkä ole sinulle ainakaan vielä suotu. Jos niin on, niin sitä saa pyytää, eli oveen saa kolkuttaa ja Jeesus on luvannut kolkuttavalle avata oven.

• tuomasi arvostelu.

Tuollaisten arvostelujen tarkoituksena on sammuttaa Jumalan toimintaa täällä Suomessa ja sammuttaja verhoutuu tietävyyteen ja nostaa itsensä kaikkien yläpuolelle.

Älkää uskoko noita arvosteluja, sillä niiden pyrkimys on pitää teidät lihanuskollisina ja saada teidät torjumaan Elävän Jumalan teot.

En väitäkkään, että eikö joka paikassa, missä Jumalan Henki toimii olisi mukana luste, jonka kautta Jumalan raikkaan Hengen toimintakuva vääristyy ja siksi raittiit yhteisötkin joutuvat lusteen takia syytetyksi.

Täällä ei ole yhtäkään täydellistä ihmistä, ei ainoakaan ja siksi täällä tapahtuu ylilyöntejä ja lihallista innostusta, jopa heidän joukossaan, joiden pitäisi jo kyetä hillitsemään itsensä, sillä itsensä hillitseminen on välttämätön Jumalan asioita tuovalle.

Lihallisuus saattaa saada vallan jokaisessa, oli kuka tahansa, jos hän ei opi nöyryyttä ja itsensä hillitsemistä, eli oma liha syrjään ja Jumalan Sana kaikki kaikeksi, mutta harvat ovat niin kasvaneita ja kuuliaisia.

Aivan varmasti täällä esiintyy sielullisuutta, jonka esille tuojat eivät itsekkään ymmärrä sen olevan sitä, vaan väittävät sen olevan Hengen tekoa ja mistä johtuu sielullisuuden esille tulo ihmisessäkin, joka tahtoo uskoa. Se johtuu siitä, että keskeneräiset ovat täällä opettajina, eli täällä on johdattajia, jotka eivät tunne JUMALAN SANAA ja sen takia alkavat uskoa uudestisyntymiseensä ja sen tuottamiin oikeuksiin, vaikka Jumalan Sana sanoo, että ensin ihmisen on tunnettava Jumala ja Hänen Tahtonsa ja ilmaistava sen Tahdon kanssa elämisen halunsa alkamalla tavoittelemaan kaikessa Jumalan Sanan totuutta. Uudestisyntyminen tapahtuu YLHÄÄLTÄ Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen liitosta ja Jumalan ajalla, ei ihmisen määräämällä ajalla.

Miten lihallinen ihminen, joka ei rakasta, vaan tappelee ja kinaa toisten kanssa, voisi olla uudestisyntynyt, mutta niin monet vain luulevat olevansa ja väittävät Jumalan Sanaa vastaan. Uudestisyntynyt on riisunut lihantahdon ja pukeutunut Kristukseen.

Eksytys ei lähde Jumalan hyvistä teoista, vapauttamisista ja terveiksitekemisistä ja ihmeellisen, kaikki voittavan uskon antamisista, vaan se lähtee tätä vastustavasta voimasta, joka väittää Jumalan Tekoja saatanan teoiksi.

Saatanalla ei ole kykyä vapauttaa ja tehdä terveeksi, vaan hänellä on kyky tehdä sirkustemppuihin verratavia temppuja, eli hän ei anna hyviä anteja, vaan sellaisia anteja, jotka innostavat ihmisen lihallisuutta ja muuttuvat jokaisessa ne vastaan ottavassa lihaansitovaksi ja Jumalan Hengen toimintaa vastustavaksi.

He, jotka äänensä muuttava ja ovat niin hienoja kristittyjä, että voivat ylhäältä tuomita muut, ovat eksytyksen, eli laittomuuden alulle panijoita ja eksymys, eli farisealaisuus on ollut vaikuttamassa täällä kaiken aikaa.

RAKKAUDETTOMUUS, ELI SYNTI, ON LAITTOMUUS ja tämä laittomuus etsii sijaa päästä täyteen valtaan, mutta ei pääse niin kauan, kuin täällä on JUMALAN SANAN/Jeesuksen tuntevia.

Tällä kirjeellä en puolusta Koivistoa, enkä Hinniä, sillä en tunne heitä, jotta voisin heistä varman mielipiteeni antaa, eli en tunne heidän hedelmäänsä, mutta tällä kirjeellä vastustan tuota farisealaista arvostelua, sillä tuon minä tunnen ja olen joutunut sen sietämään omakohtaisestikkin.

Jaak. 1:17
        Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Matt. 13:15
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
        Joh. 12:40
        "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".

Matteus 12
        13 Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
        14 Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.
        15 Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki,
        16 ja hän varoitti vakavasti heitä saattamasta häntä julki;
        17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:
        18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
        19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.
        20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
        21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."
        22 Silloin tuotiin hänen tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja mykkä, ja hän paransi hänet, niin että mykkä puhui ja näki.
        23 Ja kaikki kansa hämmästyi ja sanoi: "Eiköhän tämä ole Daavidin poika?"
        24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".

25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
        26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
        27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
        28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
        29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
        30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Seurakuntalainen S
        tuomasi arvostelu. kirjoitti:

Tuollaisten arvostelujen tarkoituksena on sammuttaa Jumalan toimintaa täällä Suomessa ja sammuttaja verhoutuu tietävyyteen ja nostaa itsensä kaikkien yläpuolelle.

Älkää uskoko noita arvosteluja, sillä niiden pyrkimys on pitää teidät lihanuskollisina ja saada teidät torjumaan Elävän Jumalan teot.

En väitäkkään, että eikö joka paikassa, missä Jumalan Henki toimii olisi mukana luste, jonka kautta Jumalan raikkaan Hengen toimintakuva vääristyy ja siksi raittiit yhteisötkin joutuvat lusteen takia syytetyksi.

Täällä ei ole yhtäkään täydellistä ihmistä, ei ainoakaan ja siksi täällä tapahtuu ylilyöntejä ja lihallista innostusta, jopa heidän joukossaan, joiden pitäisi jo kyetä hillitsemään itsensä, sillä itsensä hillitseminen on välttämätön Jumalan asioita tuovalle.

Lihallisuus saattaa saada vallan jokaisessa, oli kuka tahansa, jos hän ei opi nöyryyttä ja itsensä hillitsemistä, eli oma liha syrjään ja Jumalan Sana kaikki kaikeksi, mutta harvat ovat niin kasvaneita ja kuuliaisia.

Aivan varmasti täällä esiintyy sielullisuutta, jonka esille tuojat eivät itsekkään ymmärrä sen olevan sitä, vaan väittävät sen olevan Hengen tekoa ja mistä johtuu sielullisuuden esille tulo ihmisessäkin, joka tahtoo uskoa. Se johtuu siitä, että keskeneräiset ovat täällä opettajina, eli täällä on johdattajia, jotka eivät tunne JUMALAN SANAA ja sen takia alkavat uskoa uudestisyntymiseensä ja sen tuottamiin oikeuksiin, vaikka Jumalan Sana sanoo, että ensin ihmisen on tunnettava Jumala ja Hänen Tahtonsa ja ilmaistava sen Tahdon kanssa elämisen halunsa alkamalla tavoittelemaan kaikessa Jumalan Sanan totuutta. Uudestisyntyminen tapahtuu YLHÄÄLTÄ Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen liitosta ja Jumalan ajalla, ei ihmisen määräämällä ajalla.

Miten lihallinen ihminen, joka ei rakasta, vaan tappelee ja kinaa toisten kanssa, voisi olla uudestisyntynyt, mutta niin monet vain luulevat olevansa ja väittävät Jumalan Sanaa vastaan. Uudestisyntynyt on riisunut lihantahdon ja pukeutunut Kristukseen.

Eksytys ei lähde Jumalan hyvistä teoista, vapauttamisista ja terveiksitekemisistä ja ihmeellisen, kaikki voittavan uskon antamisista, vaan se lähtee tätä vastustavasta voimasta, joka väittää Jumalan Tekoja saatanan teoiksi.

Saatanalla ei ole kykyä vapauttaa ja tehdä terveeksi, vaan hänellä on kyky tehdä sirkustemppuihin verratavia temppuja, eli hän ei anna hyviä anteja, vaan sellaisia anteja, jotka innostavat ihmisen lihallisuutta ja muuttuvat jokaisessa ne vastaan ottavassa lihaansitovaksi ja Jumalan Hengen toimintaa vastustavaksi.

He, jotka äänensä muuttava ja ovat niin hienoja kristittyjä, että voivat ylhäältä tuomita muut, ovat eksytyksen, eli laittomuuden alulle panijoita ja eksymys, eli farisealaisuus on ollut vaikuttamassa täällä kaiken aikaa.

RAKKAUDETTOMUUS, ELI SYNTI, ON LAITTOMUUS ja tämä laittomuus etsii sijaa päästä täyteen valtaan, mutta ei pääse niin kauan, kuin täällä on JUMALAN SANAN/Jeesuksen tuntevia.

Tällä kirjeellä en puolusta Koivistoa, enkä Hinniä, sillä en tunne heitä, jotta voisin heistä varman mielipiteeni antaa, eli en tunne heidän hedelmäänsä, mutta tällä kirjeellä vastustan tuota farisealaista arvostelua, sillä tuon minä tunnen ja olen joutunut sen sietämään omakohtaisestikkin.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
        "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".

Matteus 12
        13 Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
        14 Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.
        15 Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki,
        18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
        20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
        22 Silloin tuotiin hänen tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja mykkä, ja hän paransi hänet, niin että mykkä puhui ja näki.
        24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".

25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
        26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
        27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
        28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
        29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
        30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Markku Koiviston hyvä puoli on siinä että hän aina muistuttaa Jeesuksen vastaanottamisen tärkeydestä Ilman Jeesusta ei ihminen pelastu taivaaseen.

• tuomasi arvostelu. kirjoitti:

Matteus 12

Paholainen on todella mainiosti onnistunut saamaan uskovat vikoilemaan toisiaan vastaan, niin että edes se tosiasia, että sadat ja tuhannet ihmiset antavat elämänsä JEESUKSELLE, ei vaikuta mitään heidän tuomitsemishaluunsa. Selväähän se on, että maan päältä ei täydellistä seurakuntaa löydä, mutta eikö RAAMATTU, JUMALAN SANA, KEHOITA MEITÄ AINA ETSIMÄÄN HYVÄÄ TOISISTA, MYÖS PAKANOISTA, SAATI SITTEN TOISISTA USKONVELJISTÄ!! Olen itse käynyt kahdesti Markku Koiviston kokouksissa, ja todennut, että ihan oikein siellä JUMALAN SANAA saarnataan, ja vaikka en ole näitä kokouksia ihan omaksi paikakseni kokenutkaan, niin ei se sitä tarkoita, että haluaisin estää toisilta pääsyn niihin!! Eli kukin taaplaa tyylillään, yhdelle sopii yhdenlainen tyyli, toiselle toisenlainen. Niinkauan kuin vain KRISTUSTA JEESUSTA terveesti saarnataan, niin meidän Kristittyjen pitäisi puhaltaa yhteen hiileen.

Mark 9:38-41 "Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulon riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä". 39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa. 40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. 41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille."

• Kirjoituksesi
        Daniel-1 kirjoitti:

Paholainen on todella mainiosti onnistunut saamaan uskovat vikoilemaan toisiaan vastaan, niin että edes se tosiasia, että sadat ja tuhannet ihmiset antavat elämänsä JEESUKSELLE, ei vaikuta mitään heidän tuomitsemishaluunsa. Selväähän se on, että maan päältä ei täydellistä seurakuntaa löydä, mutta eikö RAAMATTU, JUMALAN SANA, KEHOITA MEITÄ AINA ETSIMÄÄN HYVÄÄ TOISISTA, MYÖS PAKANOISTA, SAATI SITTEN TOISISTA USKONVELJISTÄ!! Olen itse käynyt kahdesti Markku Koiviston kokouksissa, ja todennut, että ihan oikein siellä JUMALAN SANAA saarnataan, ja vaikka en ole näitä kokouksia ihan omaksi paikakseni kokenutkaan, niin ei se sitä tarkoita, että haluaisin estää toisilta pääsyn niihin!! Eli kukin taaplaa tyylillään, yhdelle sopii yhdenlainen tyyli, toiselle toisenlainen. Niinkauan kuin vain KRISTUSTA JEESUSTA terveesti saarnataan, niin meidän Kristittyjen pitäisi puhaltaa yhteen hiileen.

Mark 9:38-41 "Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulon riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä". 39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa. 40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. 41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille."

on oikeamielinen. Aamen.

• Koiviston
        Seurakuntalainen S kirjoitti:

Markku Koiviston hyvä puoli on siinä että hän aina muistuttaa Jeesuksen vastaanottamisen tärkeydestä Ilman Jeesusta ei ihminen pelastu taivaaseen.

Hyvän Hedelmän esille. Ilman Jeesusta ei kukaan näe pelastusta.

• kauhistusta
        Seurakuntalainen S kirjoitti:

Kastaa sylilapsia ja vakuuttaa,e ttä siinä osaksi Jumalan armo!
        Onko sellainen Jumalasta?
        Jokainen tietää.

• VAKAVA NA
        Kirjoituksesi kirjoitti:

on oikeamielinen. Aamen.

Koivisto on harhaoppinen, Matt.24:24 linjalla oleva eksyttäjä.

• Risto Soramiehen

kirjoituksen vuodelta 2006 tälle palstalle.

Se oli raikasta luettavaa.Hän ei tuominnut ketään , vaan toi rohkeasti esiin asioita ,joista tiesi omakohtaisesti ja joista ei useinkaan näin avoimesti kirjoitella.

Olen kokenut jotenkin samaa kun olen netistä joskus katsellut/kuunnellut pätkän NM:n koko illan kestävää parantumisiltaa.

MK:n kahdenkeskiset haastattelut ovat kuunneltavia ,mutta joukossa kävi liika kova show.

• tosi elämän kokemusta

(artikkelihan on lainattu Kristityn Foorumilta, eli joku kyseisen foorumin ahkera lukija sen tänne toi)

..ei ole mitään hyötyä vangittujen vapauttamistyössä, ja he ylenkatsovat koko tämän alueen, se on luettavissa ja ymmärrettävissä heidän kirjoituksistaan täällä.

Heillä on mentalitetti, että "kyllä Herra hoitaa" riittää, MUTTA KUN SE EI VALITETTAVASTI RIITÄ!

Jeesuksen Golgatalla suorittama täydellinen pelastustyö ja sovitus on kaiken vapauttamistyön perusta, mutta ikävä kyllä kritityt tarvitsevat Jumalalta saatuja armolahjojakin, vaikka karismaattisen liikkeen vastustajat, kuten Risto Soramies, sen kuinka yrittäisivät kieltää.

Markku Koivistolla ja monilla muilla ihan tavallisilla taviksilla, Jeesuksen omilla, on tällaisia armoituksia ja lahjoja, eikä niitä tule halveksia.

Markku Koivisto on vajavainen Jumalan mies, ja vajavainen ihminen Risto Soramies ei osittain tiedä mistä kirjoittamassaan artikkelissa puhuu.

Tämänkaltaiset rahvaanomaisesti (Leo Mellerin uusi typy!) toisia kristittyjä sormella osoittelevat artikkelit voi jättää ihan omaan arvoonsa. Ne eivät rakenna seurakuntaa ja Pyhästä Hengestä uudestisyntyneiden uskovien yhteyttä, eivätkä ne mielestäni kirkasta Kristusta millään tavalla.

• nimim."tosi elämän kok...
        tosi elämän kokemusta kirjoitti:

(artikkelihan on lainattu Kristityn Foorumilta, eli joku kyseisen foorumin ahkera lukija sen tänne toi)

..ei ole mitään hyötyä vangittujen vapauttamistyössä, ja he ylenkatsovat koko tämän alueen, se on luettavissa ja ymmärrettävissä heidän kirjoituksistaan täällä.

Heillä on mentalitetti, että "kyllä Herra hoitaa" riittää, MUTTA KUN SE EI VALITETTAVASTI RIITÄ!

Jeesuksen Golgatalla suorittama täydellinen pelastustyö ja sovitus on kaiken vapauttamistyön perusta, mutta ikävä kyllä kritityt tarvitsevat Jumalalta saatuja armolahjojakin, vaikka karismaattisen liikkeen vastustajat, kuten Risto Soramies, sen kuinka yrittäisivät kieltää.

Markku Koivistolla ja monilla muilla ihan tavallisilla taviksilla, Jeesuksen omilla, on tällaisia armoituksia ja lahjoja, eikä niitä tule halveksia.

Markku Koivisto on vajavainen Jumalan mies, ja vajavainen ihminen Risto Soramies ei osittain tiedä mistä kirjoittamassaan artikkelissa puhuu.

Tämänkaltaiset rahvaanomaisesti (Leo Mellerin uusi typy!) toisia kristittyjä sormella osoittelevat artikkelit voi jättää ihan omaan arvoonsa. Ne eivät rakenna seurakuntaa ja Pyhästä Hengestä uudestisyntyneiden uskovien yhteyttä, eivätkä ne mielestäni kirkasta Kristusta millään tavalla.

Itse en viihtynyt Kristityn foorumilla, kun siellä aikanaan kävin. Siellä on aivan liikaa arvostelua ja toisten kristittyjen tuomitsemista.

• "halveksinut"

jota sanaa sinä käytit.Hän erittäin mielenkiintoisesti ja asiallisesti perusteli jokaisen asiansa.

MK:n ja Mellerin tyylisiä ihmisiä tarvitaan ja heille on tilaus, mutta että MK tempaisi teesit tuomiokirkon oveen niin kai sellaisia asioita voi katsella kirkonkin puolelta täällä.

Kielillä puhumisia on vaikea minun ymmärtää mutta en halveksi todellakaan heitä kun olen joskus samaan tilaisuuteen joutunut.Näin juuri RS :kin sanoi.

Ei RS "ylenkatso" herätyskristillisyyttä.
        Hän tekee lähetystyötä Turkissa vaikeissa olosuhteissa ,jossa ei tosiaankaan varmaan mässäillä ihmismäärillä .Lähestymistapa islaminuskoisiin on erilainen.Ehkä hän juuri sen takia on saanut armon nähdä selkeämmin Suomen asioita.

• olet siitä
        VAKAVA NA kirjoitti:

Koivisto on harhaoppinen, Matt.24:24 linjalla oleva eksyttäjä.

varma, niin velvollisuutesi on mennä Koiviston luokse ja keskustella hänen kanssaan ja varoittaa häntä.

Kerro mistä sinä tiedät Koiviston olevan harhaoppinen. Et taida kertoa, sillä yksikään, jolta olen tuota kysellyt ei ole tähän päivään tyhjentävää vastausta tuohon kysymykseen antanut ja se ihmetyttää minua. Vastaukset ovat kuulemma kuultuja, toisilta omittuja, mutta omakohtaisesti kukaan ei tunnu kykenevän vastaamaan.
        Jos ihminen leimataan harhaoppiseksi, niin silloin on oltavat todisteet sen teon oikeutukselle, tai saattaa käydä niin, että joutuu vastaamaan Jumalalle syyttäjän roolistaan. Nämä asiat ovat paljon vakavampia, kuin monikaan näyttäisi käsittävän.

• että Markku
        Risto Soramiehen kirjoitti:

kirjoituksen vuodelta 2006 tälle palstalle.

Se oli raikasta luettavaa.Hän ei tuominnut ketään , vaan toi rohkeasti esiin asioita ,joista tiesi omakohtaisesti ja joista ei useinkaan näin avoimesti kirjoitella.

Olen kokenut jotenkin samaa kun olen netistä joskus katsellut/kuunnellut pätkän NM:n koko illan kestävää parantumisiltaa.

MK:n kahdenkeskiset haastattelut ovat kuunneltavia ,mutta joukossa kävi liika kova show.

Koiviston kahdenkeskiset haastattelut olivat kuunneltavia, eli mitä tuolla tarkoitit.

Tarkoititko, että Koivisto osasi vastata oikein, mutta luste joukossa muutti yleisen tunnelman sekavaksi, vai tarkoititko, että Koiviston takia siellä oli suuri metakka ja syyllinen oli Koivista. Kiitos jos vastaat.

• tosi elämän kokemusta
        nimim."tosi elämän kok... kirjoitti:

Itse en viihtynyt Kristityn foorumilla, kun siellä aikanaan kävin. Siellä on aivan liikaa arvostelua ja toisten kristittyjen tuomitsemista.

Katsotaan Kristukseen ja luotetaan Häneen ja Hänen uskollisuuteensa meitä kohtaan. Hän on luvannut pitää omistaan huolen meissä asuvan Pyhän Hengen kautta, ja Raamatun sanan avulla, ei ole syytä lähteä harhailemaan ihmisten ja heidän aivoitteluidensa perässä!

Pitää vain elää aralla omallatunnolla ristin juurella, tunnustaa synnit Jumalalle ja pitää tilivälit Hänen kanssaan lyhyinä, näin perkele ei saa meistä mitään otetta.

Laitan sinulle muutaman monista Raamatun kohdista, jotka Jeesus antoi minulle käydessäni vuoden kestävän kriisin Kristityn Foorumin suurelta osalta eksyttävien kirjoitusten kanssa. Meinasi Juhani Aitomaan aivoittelut aivan ottaa epäjumalan paikan sydämessäni, mutta onneksi Herra varjeli. Nyt olen inhimillisessä heikkoudessani vahvempi Kristuksessa, ja yhä enemmän Hänestä riippuvainen, mutta kovan koulun Herra minulle salli.

Ole hyvä rakkaani Kristuksessa,

1Johanneksen kirje.2

25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Galatalaiskirje 1.
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

Jeremia 17.
        5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.

• on liikaa
        nimim."tosi elämän kok... kirjoitti:

on kokemuksien metsästykseen ja fiiliksien saamiseen keskittynyt kristilliseen kaapuun pukeutuva pakanauskonto. Torontolaisuus riisti terveen harkinnan käytön hyvin monilta. Kristityn foorumin tyylistä sanomaa tarvitaan. Tietenkään se ei ole mieluista niille, jotka ovat elämyksien hankkimiseen hurahtaneet.

Ei kenenkään teistä ole mikään pakko lukea Soramiehen, Aitomaan, Wilkersonin tai kenenkään muunkaan kehotuksia koetella aikamme ilmiöt!

Älähtämisenne on signaali jostain. "Juuri kun meillä on niin kivaa, niin tulevat tuollaiset ilonpilaajat."

• selkeämmin
        "halveksinut" kirjoitti:

jota sanaa sinä käytit.Hän erittäin mielenkiintoisesti ja asiallisesti perusteli jokaisen asiansa.

MK:n ja Mellerin tyylisiä ihmisiä tarvitaan ja heille on tilaus, mutta että MK tempaisi teesit tuomiokirkon oveen niin kai sellaisia asioita voi katsella kirkonkin puolelta täällä.

Kielillä puhumisia on vaikea minun ymmärtää mutta en halveksi todellakaan heitä kun olen joskus samaan tilaisuuteen joutunut.Näin juuri RS :kin sanoi.

Ei RS "ylenkatso" herätyskristillisyyttä.
        Hän tekee lähetystyötä Turkissa vaikeissa olosuhteissa ,jossa ei tosiaankaan varmaan mässäillä ihmismäärillä .Lähestymistapa islaminuskoisiin on erilainen.Ehkä hän juuri sen takia on saanut armon nähdä selkeämmin Suomen asioita.

näkemistä, vai Jumalan voiman kieltämistä. Asiassa jos missä on aina kaksi puolta ja itse olen ainat peljännyt niin paljon Jumalaa, että olen erityisen arka ketään sormellani osoittamaan, mutta jos havaitsen lihaan sitovaa kirjoittelua ja opetusta, niin se on tuotava julki ja tänään sitä havaitsin tuossa Soramiehen kirjoituksessa. En sano, onko hän uskovainen, vai eikö, koska minulla ei ole valta tietää kuka on ja kuka ei, vaan minulle on annettu käsky rakastaa kaikkia ja käsky tuoda Jumalan Sanan mukainen totuus tänne.

En osoita sormellani ihmistä, Risto Soramiestä, mutta arvostelen hänen kirjoituksensa, josta ei löytynyt lapsenkaltaista uskoa ELÄVÄÄN JUMALAAN, joka tekee tänäänkin ihmeitä, vapauttaa ja parantaa ja antaa uuden elämän ja kyvyn uskoa kaikessa Jumalaan ja kyvyn rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseä.

• jaetta, jonka toit esille?

Katsotaan Kristukseen ja luotetaan Häneen ja Hänen uskollisuuteensa meitä kohtaan. Hän on luvannut pitää omistaan huolen meissä asuvan Pyhän Hengen kautta, ja Raamatun sanan avulla, ei ole syytä lähteä harhailemaan ihmisten ja heidän aivoitteluidensa perässä!

Pitää vain elää aralla omallatunnolla ristin juurella, tunnustaa synnit Jumalalle ja pitää tilivälit Hänen kanssaan lyhyinä, näin perkele ei saa meistä mitään otetta.

Laitan sinulle muutaman monista Raamatun kohdista, jotka Jeesus antoi minulle käydessäni vuoden kestävän kriisin Kristityn Foorumin suurelta osalta eksyttävien kirjoitusten kanssa. Meinasi Juhani Aitomaan aivoittelut aivan ottaa epäjumalan paikan sydämessäni, mutta onneksi Herra varjeli. Nyt olen inhimillisessä heikkoudessani vahvempi Kristuksessa, ja yhä enemmän Hänestä riippuvainen, mutta kovan koulun Herra minulle salli.

Ole hyvä rakkaani Kristuksessa,

1Johanneksen kirje.2

25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Galatalaiskirje 1.
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

Jeremia 17.
        5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.

1Johanneksen kirje.2
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;

Tulkitsetko niin, että sinun on mahdotonta joutua mihinkään harhaan? Tarkoitatko, että torontolaisuuden julistusta ja ilmiöitä ei ole tarpeellista koetella? Eikä mitään oppeja? Henkien erottamisen armolahja on turha? Kaikki opetus on totta, minkä vain otat vastaan?

Miksi apostoli Paavali puhuu kirjeissään paljon siitä, että monet, jopa valtaosa, uskovista menevät pois toisenlaiseen evankeliumiin? Sellaistako vaaraa ei olekaan? Eksytyksiäkö ei ole?

• kylki kummallakin!!!
        selkeämmin kirjoitti:

näkemistä, vai Jumalan voiman kieltämistä. Asiassa jos missä on aina kaksi puolta ja itse olen ainat peljännyt niin paljon Jumalaa, että olen erityisen arka ketään sormellani osoittamaan, mutta jos havaitsen lihaan sitovaa kirjoittelua ja opetusta, niin se on tuotava julki ja tänään sitä havaitsin tuossa Soramiehen kirjoituksessa. En sano, onko hän uskovainen, vai eikö, koska minulla ei ole valta tietää kuka on ja kuka ei, vaan minulle on annettu käsky rakastaa kaikkia ja käsky tuoda Jumalan Sanan mukainen totuus tänne.

En osoita sormellani ihmistä, Risto Soramiestä, mutta arvostelen hänen kirjoituksensa, josta ei löytynyt lapsenkaltaista uskoa ELÄVÄÄN JUMALAAN, joka tekee tänäänkin ihmeitä, vapauttaa ja parantaa ja antaa uuden elämän ja kyvyn uskoa kaikessa Jumalaan ja kyvyn rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseä.

Pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin.

• hakenut elämyksiä,
        on liikaa kirjoitti:

on kokemuksien metsästykseen ja fiiliksien saamiseen keskittynyt kristilliseen kaapuun pukeutuva pakanauskonto. Torontolaisuus riisti terveen harkinnan käytön hyvin monilta. Kristityn foorumin tyylistä sanomaa tarvitaan. Tietenkään se ei ole mieluista niille, jotka ovat elämyksien hankkimiseen hurahtaneet.

Ei kenenkään teistä ole mikään pakko lukea Soramiehen, Aitomaan, Wilkersonin tai kenenkään muunkaan kehotuksia koetella aikamme ilmiöt!

Älähtämisenne on signaali jostain. "Juuri kun meillä on niin kivaa, niin tulevat tuollaiset ilonpilaajat."

mutta olen aina saanut armon uskoa Jumalaan ja Jumalan Sana, Jeesus Kristus on minulle kaikki kaikessa ja Hänen opetustensa edessä olen riiruutunut lihantahdosta ja pukeutunut Häneen.

En ole ikinä käynyt kristittyjen foorumilla, mutta olen kauhistunut sieltä tuotavaa Jumalaa halventavaa tekstiä. Sieltä on tuotu pitkiä listoja joissa ihmiset on nimetty saatanan omiksi ja eksyttäjiksi.
        Kerran, eräänä päivänä nämä ihmiset joutuvat kovaan niittoon, sillä Jumala ei antanut omilleen käskyä tuomita ketään, vaan lähetti omansa julistamaan Ilosanomaa totuudessa. Tämä kristityn foorumin väki tekee lihallista työtä eskyttääkseen ihmisen kauas pois ELÄVÄN JUMALAN luota jo pelkästään tuomiohenkisyydellään ja entä se, että niissä listoissa on Jumalan voitelemia julistajia, jotka he ovat lihanvoimalla ja yhteisellä, kollektiivisella lankeemuksella ja siitä saatavalla oikeudella TUOMINNEET.

Kunka paljon nuo ihmiset ovatkaa tuottaneet surua niille, jotka ovat heidän hampaisiinsa joutuneet, kuinka suurta tuskaa. Missä on armollinen, lähimmäsitä rakastava mieli, kun tuollaista tehdään. Jeesuksen kasvattamat eivät heidän kirjeistään piittaa, eivätkä ahdistu heidän teostaan, mutta entä maitoasteen uskovaiset ja entä etsivät, kuinka moni on joutunut hämminkiin ja ahdistuksiin tuollaisen foorumin takia.

Vaikka en Koivistoa tunne, mutta en ole lukenut, enkä kuullut hänen tekevän tuota kristittyjen foorumin kaltaista kauhistusta.

• tarkemmin,
        kylki kummallakin!!! kirjoitti:

Pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin.

mitä tuolla sanonalla tahdot sanoa, eli ole REHELLINEN ja puhu kuten Jumalan lapset odottavat, avoimesti ja rehellisesti.

• Kristityn foorumi ei!
        hakenut elämyksiä, kirjoitti:

mutta olen aina saanut armon uskoa Jumalaan ja Jumalan Sana, Jeesus Kristus on minulle kaikki kaikessa ja Hänen opetustensa edessä olen riiruutunut lihantahdosta ja pukeutunut Häneen.

En ole ikinä käynyt kristittyjen foorumilla, mutta olen kauhistunut sieltä tuotavaa Jumalaa halventavaa tekstiä. Sieltä on tuotu pitkiä listoja joissa ihmiset on nimetty saatanan omiksi ja eksyttäjiksi.
        Kerran, eräänä päivänä nämä ihmiset joutuvat kovaan niittoon, sillä Jumala ei antanut omilleen käskyä tuomita ketään, vaan lähetti omansa julistamaan Ilosanomaa totuudessa. Tämä kristityn foorumin väki tekee lihallista työtä eskyttääkseen ihmisen kauas pois ELÄVÄN JUMALAN luota jo pelkästään tuomiohenkisyydellään ja entä se, että niissä listoissa on Jumalan voitelemia julistajia, jotka he ovat lihanvoimalla ja yhteisellä, kollektiivisella lankeemuksella ja siitä saatavalla oikeudella TUOMINNEET.

Kunka paljon nuo ihmiset ovatkaa tuottaneet surua niille, jotka ovat heidän hampaisiinsa joutuneet, kuinka suurta tuskaa. Missä on armollinen, lähimmäsitä rakastava mieli, kun tuollaista tehdään. Jeesuksen kasvattamat eivät heidän kirjeistään piittaa, eivätkä ahdistu heidän teostaan, mutta entä maitoasteen uskovaiset ja entä etsivät, kuinka moni on joutunut hämminkiin ja ahdistuksiin tuollaisen foorumin takia.

Vaikka en Koivistoa tunne, mutta en ole lukenut, enkä kuullut hänen tekevän tuota kristittyjen foorumin kaltaista kauhistusta.

ET OLE IKINÄ KÄYNYT KRISTITYN FOORUMILLA!!!

Pelottelet kuitenkin, että kerran eräänä päivänä nämä ihmiset joutuvat...

Joutuuko Paavali kerran eräänä päivänä?! Hänkin arvosteli joitain aikansa suuria hengenmiehiä. Ei niin saa tehdä.

Torontolaiset, Benny Hinnit ja sen sellaiset KIROAVAT uskovia jo siitä, että nämä tahtovat Raamatun opetuksen mukaan koetella näiden oppeja!

• ihmisen on kylvönsä
        Kristityn foorumi ei! kirjoitti:

ET OLE IKINÄ KÄYNYT KRISTITYN FOORUMILLA!!!

Pelottelet kuitenkin, että kerran eräänä päivänä nämä ihmiset joutuvat...

Joutuuko Paavali kerran eräänä päivänä?! Hänkin arvosteli joitain aikansa suuria hengenmiehiä. Ei niin saa tehdä.

Torontolaiset, Benny Hinnit ja sen sellaiset KIROAVAT uskovia jo siitä, että nämä tahtovat Raamatun opetuksen mukaan koetella näiden oppeja!

niitettävä, eli en tuomitse ketään sanomalla vaikka, että Timo Tietävä on eksyttäjä, vaan varoitan kaikkia synnin oveluudesta ja sen tuottamasta niitosta ja siitä, että jos ihminen ei tee parannusta on hän katoava, eli kerron sen, minkä Jumalan Sana kertoo.

Kristittyjen foorumilta sen sijaan tuodaan tälläistä tekstiä: Timo Tietävä on eksyttäjä......ja ladellaan mitä liha käskee ladella.

• KF sanomaa ei tarvita
        on liikaa kirjoitti:

Minä olen heikko, köyhä ja sairas ihminen, ja kokenut elämäni varrella todella pahoja juttuja, mutta Jumalan armosta niistä selvinnyt, joten menestysteologia minusta ei saa ja torontolaisuus ei liiemmin kiinnosta.

Minä en ole koskaan uskossaoloni aikana etsinyt kokemuksia ja fiiliksiä, enkä muutenkaan käy suurissa massatapahtumissa. Minun uskoni perustuu Jeesuksen sovitustyöhön, ja siihen että Hän on sovittanut minun syntini Golgatalla ristinpuulla, minulla ei ole mitään muuta mistä kerskata.

MUTTA,

NEUVON SILTI KAIKKIA IHMISIÄ PYSYMÄÄN POIS AITOMAAN KUOLEMAN FOORUMILTA, siellä heikkouskoisten ihmisten sydän luopuu Herrasta, ja kuolo korjaa harhailevan sielun talteen ennemmin tai myöhemmin!!

Jeesus ITSE OPETTAA omiaan Pyhän Henkensä kautta, ja siihen ei Aitomaata ja hänen eksyttäviä ja epäraamatullisia artikkeleita tarvita. (esim. käskyvalta ja uskovan auktoriteetti Jeesuksessa Kristuksessa)

Minulla on lähipiirissäni muutama Nokia Mission koulutuksissa ja heidän tilaisuuksissaan käyviä ihmisiä, ja he ovat eheytyneet ja saaneet kasvaa Kristuksessa Markku Koiviston johtaman herätysliikkeen piirissä. Lisäksi näiden ihmisten elämä on Kristus-keskeistä ja he kantavat ainakin minun mielestäni hyvää Hengen hedelmää.

• Tuollaista mieltä
        KF sanomaa ei tarvita kirjoitti:

Minä olen heikko, köyhä ja sairas ihminen, ja kokenut elämäni varrella todella pahoja juttuja, mutta Jumalan armosta niistä selvinnyt, joten menestysteologia minusta ei saa ja torontolaisuus ei liiemmin kiinnosta.

Minä en ole koskaan uskossaoloni aikana etsinyt kokemuksia ja fiiliksiä, enkä muutenkaan käy suurissa massatapahtumissa. Minun uskoni perustuu Jeesuksen sovitustyöhön, ja siihen että Hän on sovittanut minun syntini Golgatalla ristinpuulla, minulla ei ole mitään muuta mistä kerskata.

MUTTA,

NEUVON SILTI KAIKKIA IHMISIÄ PYSYMÄÄN POIS AITOMAAN KUOLEMAN FOORUMILTA, siellä heikkouskoisten ihmisten sydän luopuu Herrasta, ja kuolo korjaa harhailevan sielun talteen ennemmin tai myöhemmin!!

Jeesus ITSE OPETTAA omiaan Pyhän Henkensä kautta, ja siihen ei Aitomaata ja hänen eksyttäviä ja epäraamatullisia artikkeleita tarvita. (esim. käskyvalta ja uskovan auktoriteetti Jeesuksessa Kristuksessa)

Minulla on lähipiirissäni muutama Nokia Mission koulutuksissa ja heidän tilaisuuksissaan käyviä ihmisiä, ja he ovat eheytyneet ja saaneet kasvaa Kristuksessa Markku Koiviston johtaman herätysliikkeen piirissä. Lisäksi näiden ihmisten elämä on Kristus-keskeistä ja he kantavat ainakin minun mielestäni hyvää Hengen hedelmää.

meiltä vaaditaankin, eli ei anneta lihallisten ihmisten pilata ikinä mitään, vaan seurataan kaikessa Jumalan Sanaa ja mennään kotia kohden:)!

• vastaan mielelläni
        että Markku kirjoitti:

Koiviston kahdenkeskiset haastattelut olivat kuunneltavia, eli mitä tuolla tarkoitit.

Tarkoititko, että Koivisto osasi vastata oikein, mutta luste joukossa muutti yleisen tunnelman sekavaksi, vai tarkoititko, että Koiviston takia siellä oli suuri metakka ja syyllinen oli Koivista. Kiitos jos vastaat.

Silloin kun erottamisjupakka oli kiivaimmillaan niin Koivisto esiintyi julkisuudessa ja esim oliko se nyt TV7 vai mikä kun seurasin hänelle tehtyjä (joku nainen) haastatteluja niin ajattelin että hyvä mies ja hyvin puhuu oikein sydämeen käyvästi.Ei tuollaista miestä saa erottaa kirkosta niinkuin ei sitten tehtykään.

Sitten taas kun joskus seurasin netistä parantumisiltoja niin en jaksanut pitkään seurata sitä ylistysvaahdotusta (anteeksi ) ja sitä komentelua Koiviston taholta tulla eteen.

• että sinä
        vastaan mielelläni kirjoitti:

Silloin kun erottamisjupakka oli kiivaimmillaan niin Koivisto esiintyi julkisuudessa ja esim oliko se nyt TV7 vai mikä kun seurasin hänelle tehtyjä (joku nainen) haastatteluja niin ajattelin että hyvä mies ja hyvin puhuu oikein sydämeen käyvästi.Ei tuollaista miestä saa erottaa kirkosta niinkuin ei sitten tehtykään.

Sitten taas kun joskus seurasin netistä parantumisiltoja niin en jaksanut pitkään seurata sitä ylistysvaahdotusta (anteeksi ) ja sitä komentelua Koiviston taholta tulla eteen.

puhut mitä todella olet itse nähnyt ja kokenut. En osaa sanoa oikein mitään tuohon Koiviston kaksinaisuuteen, eli hyvään ja komentelevaan puoleen:), mutta omakohtaisesti itseni esimerkiksi ottaen voin jonkin arvion muistakin antaa, eli meissä on liha ja henki, aivan jokaisessa ja liha saa josku liikaa sijaa meissäkin, jotka tahtoisimme hengen olevan aina kaikessa suurimpana meistä, mutta armossa me elämme, emme itsemme kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen ja hiljalleen Jeesus Kristus kasvaa meissä suuremmaksi ja me pienennymme, eli tulemme Jumalan kaltaisuuteen. Sitä me toivomme ja odotamme ja luomakunta huokaa odottaessaan Jumalan lasten ilmestymistä:).

Uskontie on kasvuntie ja tavoitellessamme aina rakkautta kasvamme Jumalan antamaa kasvua.

• Room.14
        jaetta, jonka toit esille? kirjoitti:

1Johanneksen kirje.2
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;

Tulkitsetko niin, että sinun on mahdotonta joutua mihinkään harhaan? Tarkoitatko, että torontolaisuuden julistusta ja ilmiöitä ei ole tarpeellista koetella? Eikä mitään oppeja? Henkien erottamisen armolahja on turha? Kaikki opetus on totta, minkä vain otat vastaan?

Miksi apostoli Paavali puhuu kirjeissään paljon siitä, että monet, jopa valtaosa, uskovista menevät pois toisenlaiseen evankeliumiin? Sellaistako vaaraa ei olekaan? Eksytyksiäkö ei ole?

niin Herra pitää omistaan huolen ja varjelee eksytyksiltä.

On tietenkin inhimillistä harhautua joskus sivupoluille uskon elämässä, jos ei kuule tarkkaan Hyvän Paimenen ääntä hengessään ja Raamatun lehdillä jostain syystä, näin joskus meillä kaikilla.

Mutta kun me olemme Kristuksessa ja Hänen armossaan sisällä, niin ihmisen ja Golgatan ristinpuun välillä on ikään kuin kumilanka, mikä tarpeeksi venyessään ihmisen lähtiessä harhapoluille ja sivuraiteille, palauttaa hänet aina takaisin ristin juurelle. Näin Herra pitää meistä huolta ja siihen ei Aitomaata ja Kuoleman Foorumia tarvita.

Ja mitä tulee sitten henkien erottamisen armolahjaan, niin olen huomannut että tämä on hyvin erikoinen ja kamelionttimainen armolahja.

Jokaisessa kristillisessä kuppikunnassa on oma henkien erottamisen armolahjansa, ja yleensä henget erotetaan näissä kuppikunnissa aivan vastakkain, riippuen kyseisen kuppikunnan omista intresseistä, esim. valtataisteluista.

Joidenkin mielestä joku asia tai ilmiö on saatanasta ja toisten mielestä se on aivan varmasti Jumalasta. Kovin on siis erikoista mielestäni se, että sama asia tai ilmiö on sekä Jumalasta että saatanasta. Ei ole mielestäni kovin raamatullista.

Tunnen joitakin ihmisiä, jotka huutelevat, että heillä on henkien erottamisen armolahja, mutta Raimo Huotelin sanoi minulle kauan sitten, että ne ihmiset jotka tästä asiasta kovaan ääneen huutelevat, HEILLÄ YLEENSÄ EI TÄTÄ LAHJAA OLE.

Todellista henkien erottamisen armolahjaa, sellaista mikä on todella Jumalalta saatu, ja mikä ei perustu vain ihmisen omiin mielipiteisiin tai "tuntemuksiin" jostakin asiasta, mutu- tuntumaan, on varsin vähän. Ja ne ihmiset kenellä tämä arvokas lahja todella on, se toimiin heilläkin vajavaisesti, koska ihminen on vain ihminen.

Joka tapauksessa senkaltaista henkien erottamisen armolahjaa, jossa joku kristitty ihminen voidaan aivan varmalla julkisesti tuomita noidaksi, henkiparantajiksi ja väärennetyn evankeliumin julistajiksi, tuskin näiltä palstoilta löytyy.

Tärkeää on mielestäni oikealla ja raittiilla uskontiellä pysymiseksi se, että ihminen pitää Jeesuksen ensimmäisenä rakkautenaan, ykkössijalla omassa elämässään ja luottaa kaikesta sydämestään ja kaikesta mielestään
        Häneen ja Hänen uskollisuuteensa meitä kohtaan.

Hyvä Raamatun kohta tähän asiayhteyteen on tämä:

Roomalaiskirje 14

22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

Koko luku on hyvä.

1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
        9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
        11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
        12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
        13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
        14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
        15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
        16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
        19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
        20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

• Room14
        jaetta, jonka toit esille? kirjoitti:

1Johanneksen kirje.2

Pysy erossa Kristityn Foorumin sivuilta ja käännä katseesi Kristukseen, niin varjellut farisealaisuudelta, puoluekristillisyydeltä ja muilta tämän ajan yhtä vaarallisilta eksytyksiltä.

• Jeesuksen sanan saattaja
        Daniel-1 kirjoitti:

Näin on mielellään saatana käy Koiviston kimpuun.
        Hän on totisesti Jumalan Sanan tuoja tänne pimeään Pohjolaan.
        Miten uskalta hyökätä häntä vastaan.
        Minä en uskaltausi siihen sillä, hänessä on Sanan opettajaksi jos kenestä.
        Varoitankin omasta puolestani vastustajia, te olette vääryyden pulella, Jumalaa vastaan.
        Kanattaa miettiä todella sisimmässä onko kantanne pysyvä, vaan onko tahtone vielä taipuvainen Jumalan puoleen, MIETTIKÄÄ!!!!!

• sama tyyppi

hekivaltojen
        Kirjoittanut: erotteleminen 1.9.2008 klo 22.12

tuntuu olevan palstan jatkuva aihe ja vaiva. ja toki hyviä kirjoituksia tarjotaan siihen avuksi. mutta kuka niitä jaksaa "opiskella" ? eikö terveen järjen valo riitä eli Jeesuksen sanat : hedelmästä te tunnistatte puun.

Se EI
        Kirjoittanut: RIITÄ! 2.9.2008 klo 07.19

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Riivaajista vapautuminen2.htm

No, ihan keskinkertaisen asiapitoinen artikkeli
        Kirjoittanut: juuri näin se menee 2.9.2008 klo 09.54

Olavi Peltola lainaa keskinkertaisen asiapitoisessa artikkelissaan Tormod Engelsvikenin ajatuksia hänen kirjastaan:

Vapaaksi paholaisen vallasta (Perussanoma, Juva 1994)

>>Karkottaminen tapahtuu Jeesuksessa nimessä hengelle annetulla käskynä (eksorkismi, Mark 9:25; Apt 16:18). Käskyn tarkoituksena on ajaa henki ulos ihmisestä, niin ettei se enää palaa. Apuna voivat olla vaikkapa seuraavat sanat: Minä sanoudun irti kaikista yhteyksistäni saatanaan, häneen pimeään olemukseensa ja töihinsä. Minä antaudun sinulle, kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ja tahdon kaikessa.luottaa sinuun. Luther antaa meille tällaiset sanat: “Minä vannotan sinua sinä epäpuhdas henki, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, että sinä tulet ulos ja poistut tästä Jumalan palvelijasta.” Mielestäni tähän on liitettävä myös se minne hengen on mentävä: “Mene syvyyteen.”

Joissakin tapauksissa voi olla tärkeää saada tietää henkien lukumäärä, nimi (olemus), miten ne ovat saaneet ihmisen valtaansa ja mahdollisesti muitakin tarpeellisia tietoja. Missään nimessä hengen kanssa ei kuitenkaan tule ryhtyä varsinaiseen keskusteluun.

• toimivat linkit
        sama tyyppi kirjoitti:

hekivaltojen
        Kirjoittanut: erotteleminen 1.9.2008 klo 22.12

tuntuu olevan palstan jatkuva aihe ja vaiva. ja toki hyviä kirjoituksia tarjotaan siihen avuksi. mutta kuka niitä jaksaa "opiskella" ? eikö terveen järjen valo riitä eli Jeesuksen sanat : hedelmästä te tunnistatte puun.

Se EI
        Kirjoittanut: RIITÄ! 2.9.2008 klo 07.19

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Riivaajista vapautuminen2.htm

No, ihan keskinkertaisen asiapitoinen artikkeli
        Kirjoittanut: juuri näin se menee 2.9.2008 klo 09.54

Olavi Peltola lainaa keskinkertaisen asiapitoisessa artikkelissaan Tormod Engelsvikenin ajatuksia hänen kirjastaan:

Vapaaksi paholaisen vallasta (Perussanoma, Juva 1994)

>>Karkottaminen tapahtuu Jeesuksessa nimessä hengelle annetulla käskynä (eksorkismi, Mark 9:25; Apt 16:18). Käskyn tarkoituksena on ajaa henki ulos ihmisestä, niin ettei se enää palaa. Apuna voivat olla vaikkapa seuraavat sanat: Minä sanoudun irti kaikista yhteyksistäni saatanaan, häneen pimeään olemukseensa ja töihinsä. Minä antaudun sinulle, kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ja tahdon kaikessa.luottaa sinuun. Luther antaa meille tällaiset sanat: “Minä vannotan sinua sinä epäpuhdas henki, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, että sinä tulet ulos ja poistut tästä Jumalan palvelijasta.” Mielestäni tähän on liitettävä myös se minne hengen on mentävä: “Mene syvyyteen.”

Joissakin tapauksissa voi olla tärkeää saada tietää henkien lukumäärä, nimi (olemus), miten ne ovat saaneet ihmisen valtaansa ja mahdollisesti muitakin tarpeellisia tietoja. Missään nimessä hengen kanssa ei kuitenkaan tule ryhtyä varsinaiseen keskusteluun.

http://www.kristitynfoorumi.fi/menestysharha.htm

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Riivaajistavapautuminen2.htm

• Room14
        toimivat linkit kirjoitti:

http://www.kristitynfoorumi.fi/menestysharha.htm

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Riivaajistavapautuminen2.htm

Olen näillä palstoilla todella paljon kritisoinnut Juhani Aitomaan opetuksia ja toimintaa, väärässä hengessäkin, ja joidenkin hänen täällä kirjoittelevien hengenheimolaistensa ja työtovereidensa on ehkä hyvin vaikea ymmärtää toimintani motiiveja, ja sitä miksi hyökkään niin vahvasti KF:ää ja sen "kannattajia" vastaan.

En ole koskaan tavannut Juhani Aitomaata henkilökohtaisesti, enkä halua osoittaa kritiikkiäni hänen persoonaansa kohtaan, se ei ole ainakaan ollut tarkoitukseni. Olen kuullut toisilta, että hänen puheensa on hyvin rauhallista ja pidän ihmisistä, jotka ovat rauhallisia eivätkä heti samantien mitätöi toisten eriäviä näkemyksiä asioista. Juhani Aitomaa tuskin on kovin pelottava ihminen.

Jumala kuitenkin tietää toimintani motiivit, koska Hän tuntee minun sydämeni salaisimmatkin sopukat. Minä uskon, että Kristityn Foorumin kanssa käymäni kriisi ei ollut Herran puolelta sattumaa tai vahinkoa, vaan siihen on pätenyt äärimmäisen tarkka Jumalan johdatus ja sallimus. Jumala yksin tietää, miksi Hänen tuli minut paineessa koetella.

Viekää Juhani Aitomaalle nämä terveiset, ketkä hänen kanssaan teette yhteistyötä. Ilkeä en ole halunnut olla ja mitään pahaa en hänelle halua. Juhani Aitomaa on Jumalan armon perillinen siinä missä kaikki muutkin, mutta on vain asioita, joita minun rajallinen käsityskykyni ei ymmärrä, eikä omatuntoni Jumalan ja ihmisten edessä todista oikeaksi. Mutta lopultakin on kyse vain minun rajallisesta inhimillisestä ymmärryksestäni.

En myöskään haluaisi, että kukaan joutuu tuuliajolle yksin harhailemaan, luettuaan Kristityn Foorumin sivuja ja joutuu uskossaan haaksirikkoon ja menettää ensimmäisen rakkautensa Jeesuksen Kristuksen täydellisen oikean opin kustannuksella. Tämä oli vähällä käydä minulle itselleni.

Nyt en puhu menestysteologiasta tai torontolaisuudesta, Benny Hinnistä, Rodney- Howard Brownesta tai muista heidän kaltaisistaan julistajista. Itse asiasta jälkimmäinen nimi tuli minulle tutuksi vasta vuosi sitten, aikaisemmin en edes ollut kuullut kyseisestä henkilöstä, enkä suurimmasta osasta nimiä, joita KF:llä vilisee.

Tämä vuodatus helpotti hieman syyllistä oloani, ja viekää Juhani Aitomaalle nämä terveiset, te "malkkilaiset", jotka tiedätte minun oikean nimeni.

• JOO O

Risto Soramies, pastori ja lähetyssaarnaaja
        (Risto Soramies toimii nykyisin lähetystyössä Turkissa).

• ajatusten

kanssa tämän virsi 117 sanat.
      1.
      Pyhä Henki, lohduttaja,
      valon lähde ainoa,
      Pyhä Henki, puolustaja,
      sydämeni taivuta.
      Tee se temppeliksesi,
      että huokaukseni
      Herran puoleen nousta voisi,
      niin kuin pyhä tahtos oisi.

2.
      Sinä olet Henki Herran,
      paras lahja Jeesuksen,
      jonka lupasi hän kerran
      ohjaajaksi omilleen,
      lunastuksen sinetti,
      toivon varma ankkuri,
      Sanan vahva todistaja,
      lupauksen kirkastaja.

3.
      Lähde armon, rakkauden,
      Henki taidon, totuuden,
      lahjoittaja elon uuden,
      lohduttaja sydämen,
      hengelleni todista,
      että kuulee Jumala
      minua kuin isä lastaan,
      eksynyttä juoksee vastaan.

4.
      Niin kuin kaste kedoillemme
      vuotanut on taivaasta,
      niin myös, Henki, sieluillemme
      taivaan vihma vuodata.
      Täytä meidät lahjoilla,
      pelastuksen armolla.
      Avaa sydän Kristukselle,
      anna rauha sydämelle. 5.
      Sinä tunnet ihmeet taivaan,
      salaisuudet Jumalan.
      Anon, taitamaton aivan,
      että oikein vaellan.
      Saata Herraa tuntemaan,
      neuvojansa seuraamaan.
      Sanan anna johtaa meitä
      karttaaksemme synnin teitä.

6.
      Sinä tahdot puhtautta,
      Pyhä, pyydät pyhyyttä,
      vihaat synnin saastaisuutta,
      vilppiä ja vääryyttä.
      Pyhitä siis mieleni,
      sydämeni, sieluni,
      puhdista se majaksesi
      sinun siinä ollaksesi.

7.
      Olet hellä mieleltäsi,
      puhdas niin kuin kyyhkynen.
      Kestää ei voi edessäsi
      kova, nurja ihminen.
      Mieli nöyrä minuun luo,
      armo voimakseni suo,
      että lähimmäisiäni
      rakastan kuin itseäni.

8.
      Tietä kaitaa käydessäni
      ole matkasauvana.
      Ole itse elämäni
      kuolemankin tullessa.
      Herran päivän aamuna
      minun anna astua
      rakkaan Jeesukseni eteen
      pyhäin kanssa käsi käteen.

Paul Gerhardt 1647. Ruots. Haqvin Spegel 1686. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937.

• miten kirkas

Jumalan opetus tuossa virressä on ja se on kirjoitettu 1600 luvulla, eli missä ajassa olemme menossa, kun noin kirkasta sanomaa ja opetusta ei juuri nykyään tapaa.

• joskus tuntuu
        miten kirkas kirjoitti:

Jumalan opetus tuossa virressä on ja se on kirjoitettu 1600 luvulla, eli missä ajassa olemme menossa, kun noin kirkasta sanomaa ja opetusta ei juuri nykyään tapaa.

että riittäisi kun uskovat veisaisivat (minun tapauksassani Siionin virsiä) ja Virsikirjaa ja hengellisiä lauluja ja lukisivat RAAMATTUA.

Harvemminpa Virsikirjaan pääsee ns huonoa sanomaa.

• totta,
        joskus tuntuu kirjoitti:

että riittäisi kun uskovat veisaisivat (minun tapauksassani Siionin virsiä) ja Virsikirjaa ja hengellisiä lauluja ja lukisivat RAAMATTUA.

Harvemminpa Virsikirjaan pääsee ns huonoa sanomaa.

jäisi lihalliset kinastelutkin poissa, kun virret tulisivat suusta, eikä siitä silloin sanoja mahtuisi.

Oletko lestadiolainen? Muistaakseni lestadilaisilla on Siionin virsikirja.

• tässä yhteydessä
        totta, kirjoitti:

jäisi lihalliset kinastelutkin poissa, kun virret tulisivat suusta, eikä siitä silloin sanoja mahtuisi.

lestadiolaistädistä, jonka pitäisi olla kaikille uskovaisille esimerkkinä.

Tämä täti eli vanhaksi ja oli viimeiseen asti oikea ilopilleri ja hän oli koko elämänsä ajan jaksanut auttaa kaikkia, jotka tarvitsivat apua, eikä hän suostunut mukaan lihallisiin opetuksiin, sillä niitä opettajiakin kerkesi lestadiolaisten yhteydessäkin olla useampia tämän tädin elinaikana, vaan hän luki Raamattua ja sanoi, että Jumalan Sana neuvoo niin ja niin minä teen, enkä usko, kun se pappi käski niin tekemään, eli Jeesus oli hänelle kaikki kaikessa ja sitten tuli muu.
        Hoitokokouksetkin hän vältti, koska oli sitä mieltä, että niitä ei pitänyt pitää sillä tavalla ainakaan mitä niitä pidettiin, eli jos rakkaus puuttuu, niin teko ei tule Jumalasta, vaan tulee ahdistavasta hengestä, eli väärästä hengestä.
        Hänen uskon Hedelmänsä oli erikoisen hyvä ja hän hyväksyi minut uskovaiseksi, vaikka kaikki lestadiolaiset eivät sitä tehneetkään, mutta tämä täti sanoi, että samaa Jumalaa me rakastamme.

• olisiko
        totta, kirjoitti:

lesteillä Siionin Laulut vai jotain sinne päin:-)
        Luitko tuon Soramiehen kirjoituksen?

Täällä työkseen kirjoitteleva käyttää siitä sanontaa "lihaan sitovaa kirjoittelua"
        Minusta ei sinne päinkään.
        Mutta veisataan me ja aloitetaan joka väliin virsi.
        Kiitos sille joka kirjoitti tuon virren tänne.

• kylläkin
        olisiko kirjoitti:

lesteillä Siionin Laulut vai jotain sinne päin:-)
        Luitko tuon Soramiehen kirjoituksen?

Täällä työkseen kirjoitteleva käyttää siitä sanontaa "lihaan sitovaa kirjoittelua"
        Minusta ei sinne päinkään.
        Mutta veisataan me ja aloitetaan joka väliin virsi.
        Kiitos sille joka kirjoitti tuon virren tänne.

se "työkseen kirjoittava", joka kerkeän käydä maallisen työni ohella toisinaan kirjoittamassa enemmän ja toisinaan vähemmän.

Olen sitä mieltä, että siellä missä arvostellaan Jumalan Hengen toimintaa tuntematta Sanan totuutta, siellä ihminen sidotaan lihallisuuteen lihallisten opettajien ja arvostelijoiden toimesta.

Oletko koskaan sattunut lukemaan Rea Aallon listoja ja tuotoksia. Olen pyrkinyt päästä hänen kanssaan aikanaan keskustelu yhteyteen, mutta hän ei suostunut, kuin niukkaan sanan vaihtoon ja useimmiten ei ollenkaan vastannut. Sen verran sain hänestä irti, että hän itse vastusti Jumalan Sanan opetuksia tuoden sijaan lihallisuutta miellyttävää hapatusta, esim. avioerot hän siunasi ja muutakin lihaan sitovaa siunasi ja sammalla tuomitsi muut ihmiset eksyttäjiksi.

• kyseistä henkilöä
        kylläkin kirjoitti:

se "työkseen kirjoittava", joka kerkeän käydä maallisen työni ohella toisinaan kirjoittamassa enemmän ja toisinaan vähemmän.

Olen sitä mieltä, että siellä missä arvostellaan Jumalan Hengen toimintaa tuntematta Sanan totuutta, siellä ihminen sidotaan lihallisuuteen lihallisten opettajien ja arvostelijoiden toimesta.

Oletko koskaan sattunut lukemaan Rea Aallon listoja ja tuotoksia. Olen pyrkinyt päästä hänen kanssaan aikanaan keskustelu yhteyteen, mutta hän ei suostunut, kuin niukkaan sanan vaihtoon ja useimmiten ei ollenkaan vastannut. Sen verran sain hänestä irti, että hän itse vastusti Jumalan Sanan opetuksia tuoden sijaan lihallisuutta miellyttävää hapatusta, esim. avioerot hän siunasi ja muutakin lihaan sitovaa siunasi ja sammalla tuomitsi muut ihmiset eksyttäjiksi.

enkä ole lukenut hänen tekstejään.En tunne sinua enkä Soramiestäkään mutta kun "mainostit" :-) tuota KF niin taidanpa pistäytyä siellä .

• vain.
        kyseistä henkilöä kirjoitti:

enkä ole lukenut hänen tekstejään.En tunne sinua enkä Soramiestäkään mutta kun "mainostit" :-) tuota KF niin taidanpa pistäytyä siellä .

En mainosta sitä, sillä olen mainostajana täysin jäävi, koska en tunne sitä palstaa, enkä ole ikinä siellä käynyt, mutta sieltä tuotuja tuotoksia olen lukenut ja olen miettinyt, että mihin JUMALAN PELKO on kadonnut. Miten ihmiset uskaltavat tomia aivan päinvastoin, mitä Jumala opettaa, tuomita ja haukku selän takana milloin ketäkin ja näin hyljätä Jumalan opetukset ja rakkauskäskyt.

Asiantuntija sen sijaan olen Jumalan antamaan elämään, jossa toimii tänäänkin armolahjat ja voimateot ja jossa Jumalan Sana/Jeesus Kristus on kaiken keskus ja jossa eletään täysillä ja eletään Jumalan kautta, eli Jumalan valtakunnassa, vanurskaudessa, rauhassa ja ilossa, eli kaikkea katsotaan Sanan, eli Jeesuksen kautta.

• kirjoittaja.
        vain. kirjoitti:

En mainosta sitä, sillä olen mainostajana täysin jäävi, koska en tunne sitä palstaa, enkä ole ikinä siellä käynyt, mutta sieltä tuotuja tuotoksia olen lukenut ja olen miettinyt, että mihin JUMALAN PELKO on kadonnut. Miten ihmiset uskaltavat tomia aivan päinvastoin, mitä Jumala opettaa, tuomita ja haukku selän takana milloin ketäkin ja näin hyljätä Jumalan opetukset ja rakkauskäskyt.

Asiantuntija sen sijaan olen Jumalan antamaan elämään, jossa toimii tänäänkin armolahjat ja voimateot ja jossa Jumalan Sana/Jeesus Kristus on kaiken keskus ja jossa eletään täysillä ja eletään Jumalan kautta, eli Jumalan valtakunnassa, vanurskaudessa, rauhassa ja ilossa, eli kaikkea katsotaan Sanan, eli Jeesuksen kautta.

Vakava synti on parjata Jumalan lapsia.
        Mutta vakavaa on myös jättää varoittamatta eksytyksistä.
        Tässä linkissä oleva lyhyt kirjoitus selvittää tätä:

http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/parjauksensynti.htm

• oikein hyvän kirjoituksen,
        kirjoittaja. kirjoitti:

Vakava synti on parjata Jumalan lapsia.
        Mutta vakavaa on myös jättää varoittamatta eksytyksistä.
        Tässä linkissä oleva lyhyt kirjoitus selvittää tätä:

kiitos siitä.

Juoruilulla on pitkät juuret, mutta ennen kaikkea se vahingoittaa itse juoruilijaa, vaikka tuottaakin kärsimystä sen kohteeksi joutuneillekin, tavalla tai toisella, esim. että ihminen saadaan muiden silmissä kokonaan eriksi mitä hän todellisuudessa on.

En halua korottaa itseäni, mutta esimerkkinä käytän itseäni pahassa ja hyvässä ja siksi kerron, että Pyhä Henki vaikutti minut jo aivan nuorena irti juoruiluista, vaikkakaan en koskaan ole niistä edes ollut innostunut, mutta minulla oli pari kaveria, joilla oli usein jotakin kerrottavaa muista ihmisistä.

Kerran sanoin suoraan noille kavereille, että en halua kuulla juoruja kenestäkään ja siihen ne loppuivat, vaikkakin toinen kaveri jätti ystävyytemme pitkäksi aikaa, mutta palasi myöhemmin ilman juoruja ja toisten ihmisten elämästä väärässä hengessä puhumista.

Meidän tulee oppia vastustamaan syntiä Jumalan Sanalla ja voiman Hengellä ja siihen me opimme.

Synnistä pitää varoittaa ja se pitää tehdä Raamatun opetusten mukaan, mutta seläntakana ei yksinkertaisesti saa parjata ihmistä, se on sääntö Jumalan valtakunnassa.

• paljon saanut
        oikein hyvän kirjoituksen, kirjoitti:

kiitos siitä.

Juoruilulla on pitkät juuret, mutta ennen kaikkea se vahingoittaa itse juoruilijaa, vaikka tuottaakin kärsimystä sen kohteeksi joutuneillekin, tavalla tai toisella, esim. että ihminen saadaan muiden silmissä kokonaan eriksi mitä hän todellisuudessa on.

En halua korottaa itseäni, mutta esimerkkinä käytän itseäni pahassa ja hyvässä ja siksi kerron, että Pyhä Henki vaikutti minut jo aivan nuorena irti juoruiluista, vaikkakaan en koskaan ole niistä edes ollut innostunut, mutta minulla oli pari kaveria, joilla oli usein jotakin kerrottavaa muista ihmisistä.

Kerran sanoin suoraan noille kavereille, että en halua kuulla juoruja kenestäkään ja siihen ne loppuivat, vaikkakin toinen kaveri jätti ystävyytemme pitkäksi aikaa, mutta palasi myöhemmin ilman juoruja ja toisten ihmisten elämästä väärässä hengessä puhumista.

Meidän tulee oppia vastustamaan syntiä Jumalan Sanalla ja voiman Hengellä ja siihen me opimme.

Synnistä pitää varoittaa ja se pitää tehdä Raamatun opetusten mukaan, mutta seläntakana ei yksinkertaisesti saa parjata ihmistä, se on sääntö Jumalan valtakunnassa.

kirjoituksen kirjoittaja on seurakunnanjohtaja Weijo Lindroos Turusta.

Mitä takanapäin puhuminen arvostelevassa mielessä on? Se on synti.

• Amerikasta
        paljon saanut kirjoitti:

kirjoituksen kirjoittaja on seurakunnanjohtaja Weijo Lindroos Turusta.

Mitä takanapäin puhuminen arvostelevassa mielessä on? Se on synti.

Nokia Missiossa on minusta ongelmana se, että se on omaksunut amerikkalaista äärikarismaattista teologiaa, joka näkyy teoissa mutta ei niin paljon puheissa. Eli puheita kuuntelemalla ei aina saa selville, missä mennään.

Uudessa Uusi Elämä -lehdessä on hyvä artikkeli, joka selittää mitä nämä vieraat opetukset ovat. Se on kirjoitettu Lakelandin tapahtumien tiimoilta, mutta Nokia Missiohan haki sieltä voitelua, jolla nyt toimitaan Suomessa, joten voi vain päätellä, että NM:n täytyy jollakin tasolla hyväksyä taustalla olevat ajatukset, sillä muutenhan ei mentäisi ottamaan voitelua vastaan siltä taholta.

Artikkelin nimi on Lakelandin herätys - miten muodostat kantasi ja se löytyy lehden sivulta kolme, http://www.uusielama.net/images/ue89_08.pdf

• "työkseen kirjoittava...
        Amerikasta kirjoitti:

Nokia Missiossa on minusta ongelmana se, että se on omaksunut amerikkalaista äärikarismaattista teologiaa, joka näkyy teoissa mutta ei niin paljon puheissa. Eli puheita kuuntelemalla ei aina saa selville, missä mennään.

Uudessa Uusi Elämä -lehdessä on hyvä artikkeli, joka selittää mitä nämä vieraat opetukset ovat. Se on kirjoitettu Lakelandin tapahtumien tiimoilta, mutta Nokia Missiohan haki sieltä voitelua, jolla nyt toimitaan Suomessa, joten voi vain päätellä, että NM:n täytyy jollakin tasolla hyväksyä taustalla olevat ajatukset, sillä muutenhan ei mentäisi ottamaan voitelua vastaan siltä taholta.

Artikkelin nimi on Lakelandin herätys - miten muodostat kantasi ja se löytyy lehden sivulta kolme, http://www.uusielama.net/images/ue89_08.pdf

vaikenemaan sellaisten asioiden edessä, mistä en ole täyttä varmuutta saanut. Ikinä en uskalla antaa varmoja mielipiteitä minulle itseleni oudoista asioista ennen, kuin sen jälkeen, kun Jumalan Sana/Jeesus ne minulle kirkastaa.

En nyt lukenut siitä lakenlandin opista, josta mainitsit, joten en tiedä siitä mitään, enkä arvioi sitä, mutta uskallan jonkin verran arvioida Markku Koivistoa sen perusteella, mitä olen hänestä lukenut ja kuullut radiosta hänen puheitaan.

Radiossa hän on puhunut siten, miten Jeesus on minutkin opettanut uskomaan, eli Jumalan Sanan mukaisesti.

Lukenut olen siitä, kun Koivisto yritti hätääntyneiden ja tuskaa kärsivien vanhempien tähden saada Jumalan herättämään heidän kuolleen lapsena ja kysynkin, että onko Suomessa suurempaa uskoa, mitä Koivisto osoitti tällä rakkaudesta lähteneellä teolla. Vaikka Jumalan Tahto ei ollut tätä lasta enää tänne palauttaa, mutta yritys oli oikeasta toivosta ja uskosta lähtenyt.

Aika jäävi olen häntä arvostelemaan, mutta kun en ole kertaakaan kuullut hänen saarnaavan ylihengellisesti, enkä eksyttävästi, niin jotenkin kummastelen tuota hänen haukkumistaan. En ole monta hänen puhettaan kuullut, mutta niihin olen voinut yhtyä yhteisessä uskossa.

Toivoisin, että hän olisi persoona, joka kuvastaisi rauhallista käyttäytymistä, mutta olen ollut huomaavinani, että hän on räiskyvämpi, kuin esim. minä olen ja se on varmastikkin hyvä asia, eli minun toiveeni on siinä mielessä hölmö:).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      812
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe