Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vielä tästä rouva Ventressistä

Peggy-täti pohojanmaalta

Kun hänestä nyt on ollut puhetta täällä, niin kuvailkaapa minkälaisen mielikuvan hänestä olette saaneet.

Itse olen Alffin puheiden perusteella tullut siihen tulokseen, että hän on hyvin säntillinen, tarkka ja
laatutietoinen, siitä päätellen, kun Alff oli ihan hukassa sen syntymäpäivälahjan kanssa, johon Oscar sitten tuli avuksi.

Mitä muuta teille tulee mieleen, kertokaapa.

18

1852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forgetful Fiona

      Kovasti yritteliäs, tekee kaikkea sellaistakin, mitä ei välttämättä kovin hyvin osaa (vino hääkakku), hyväsydäminen ja avulias (samainen kakku ja muut vastaavat tilanteet), hoitaa kuntoaan (oli eräässä lyhyessä kohtauksessa jumpparyhmässä - tekijät vain olivat ovelasti sijoittaneet ryhmään useampia keski-ikäisiä tätejä niin, ettei voinut päätellä, kuka olisi ollut Alfin rouva).

      Kyseessä tosin saattoi olla ohimenevä innostus, koska jotenkin minulla on sellainen mielikuva, että Mrs Ventressillä olisi paino-ongelmia, niin kuin aika monilla ikätovereillaan. Joskushan hän on yrittänyt laittaa Alfinkin dieetille, mutta eihän siitä mitään ole tullut.

      Ventresseillä ei muistaakseni ole lapsia, mutta vanhan tavan mukaan rouva on kuitenkin omistanut elämänsä kodin hoitamiseen ja miehen palvelemiseen. Mikään hiljainen hissukka hän ei silti ole, vaan Alfin puheista päätellen hänellä on hyvinkin vahvoja omia mielipiteitä.

      • Tätiliini

        on muistaakseni tytär. Jossakin jaksossa oli jotain häätohinaa kun tytär vihittiin tai jotain. Kuuluu sarjaan "tätäennähnytkokonaan".


      • ????

        niminen tytär heillä on.
        Minulla tulee jostain syystä mrs.Ventressistä heti mieleen Justiina...


      • Tätiliini
        ???? kirjoitti:

        niminen tytär heillä on.
        Minulla tulee jostain syystä mrs.Ventressistä heti mieleen Justiina...

        Jotain vastaavaa mullakin kävi joskus mielessä:) Kyllä sen vaikutelman on monta kertaa saanut, että Alf on "pikkuisen" tossun alla:)


    • SteveCrane

      että rouva Ventress on sellainen "Äitihahmo" joka kohtelee Alfia kuin tämä olisi hänen poikansa. Mutta kuinka he parisuhdetasolla toimivat niin siitä en kommentoi mitään :)

    • määvaan

      Mulle on tullut rouva Ventressistä koko ajan mieleen sellainen topakka, älykäs ja ehkä vähän hienompi rouva, joka on pitänyt kotona tiukkaa kuria, mutta lempeällä kädellä. Hänellä on laaja ystäväpiiri ja paljon harrastuksia: liikuntaa, käsitöitä, teatteria jne. Matkustelee, myös ilman miestään.

      • Tätiliini

        koskaan puhu hänestä etunimellä, vaan aina "Rouva Ventress" tai "minun vaimoni".Johtuneeko sitten puolison kunnioittamisesta tai jostakin muusta:)


      • Peggy-täti pohojanmaalta
        Tätiliini kirjoitti:

        koskaan puhu hänestä etunimellä, vaan aina "Rouva Ventress" tai "minun vaimoni".Johtuneeko sitten puolison kunnioittamisesta tai jostakin muusta:)

        olen sitä itsekkin miettinyt, mistä mahtaa juontaa tuo, että Alff puhuu aina rouva Ventressistä.
        Ensin ajattelin että se on lempinimi (kuten minäkin kutsun miestäni poikaystäväksi).
        Hän kuitenkin aina sanoo sen hyvin vakavalla ilmeellä ja totisesti että siitä varmaan ei ole kyse.

        Kun noita muita englantilaisia vanhoja sarjoja on katsonut niin kyllä siellä vaimoväki on kunnoitettavassa asemassa ja kohdellaan tosiaankin "rouvina".

        Olisko vaan niin, että Alff on sitä ikäluokkaa, jolle on itsestään selvää puhua vaimaostaan näin.


      • Tätiliini
        Peggy-täti pohojanmaalta kirjoitti:

        olen sitä itsekkin miettinyt, mistä mahtaa juontaa tuo, että Alff puhuu aina rouva Ventressistä.
        Ensin ajattelin että se on lempinimi (kuten minäkin kutsun miestäni poikaystäväksi).
        Hän kuitenkin aina sanoo sen hyvin vakavalla ilmeellä ja totisesti että siitä varmaan ei ole kyse.

        Kun noita muita englantilaisia vanhoja sarjoja on katsonut niin kyllä siellä vaimoväki on kunnoitettavassa asemassa ja kohdellaan tosiaankin "rouvina".

        Olisko vaan niin, että Alff on sitä ikäluokkaa, jolle on itsestään selvää puhua vaimaostaan näin.

        olisi opeteltavaa:) Nykyään kun useimmat ovat muijia, akkoja, eukkoja, äijiä jne. Miten mahtaisi sopia suomalaiseen suuhun?


      • Forgetful Fiona
        Tätiliini kirjoitti:

        olisi opeteltavaa:) Nykyään kun useimmat ovat muijia, akkoja, eukkoja, äijiä jne. Miten mahtaisi sopia suomalaiseen suuhun?

        Voihan olla, että Alf puhuu vaimostaan "Mrs Ventressinä" vain sellaisille, jotka eivät vaimoa tunne. En tiedä, kuinka mieheni minusta muille puhuu, mutta minä käytän hänestä usein sukunimeä. Tutummille voin puhua "ukosta" tai "isännästä", mutta vain sellaisille, jotka tuntevat hänetkin, puhun hänestä käyttäen etunimeä.

        "Ukko" muuten EI ole haukkumasana, vaan hellittelynimi. Kun ikää on lähemmäs 60 vuotta ja yhdessä on oltu yli puolet siitä, on oikeus ukotella.


    • vierailija...

      jossakin jaksossa joku kyseli Alfilta, että mitä tapahtui sille rumalle ja lihavalle tytölle, jota tanssittelit ammoin ja Alf vastasi, että hänestä tuli mrs Ventress.

      Minulle on tullut sellainen kuva, että Alfin rouva ei ole mikään ruusu eikä ruudinkeksijä eikä kovin taitava kotitöissäkään, mutta Alf on häneen tyytyväinen.

      • Niinhän sitä taidetaan sanoa, että "kauneus on katsojan silmässä". Itselleni on muodostunut hyvin asiallinen kuva Alfin vaimosta ja voisin kuvitella hänen olevan hyvin järjestelmällinen, tarkka ja perheestään välittävä ihminen.

        Eiköhän meille jokaiselle naispuoliselle ihmiselle riitä se kunhan olemme "oman elämämme missejä". Riippumatta siitä olemmeko ruusuja vaiko kukkivia perunoita. ;)


    • Tiukka täti taitaa Alfin vaimo olla. Tuskin antaa kovin helposti anteeksi, jos mies jättää huomioimatta syntymä-tai hääpäivän.
      Muutaman kerran on Alf tullut vapaapäivältä töihin, kun oli "rouvan tiellä" kotona.
      Ja viikon kalastusloma jäi pelkäksi haaveeksi, kun sairaalassa piti vierailla vaimon määräilevän tädin luona.

      Ihana sarja, jota olen seurannut alusta alkaen, kaikkine uusintakierroksineen ;)

    • ihan..

      samanlainen kuin kuka tahansa näistä Vielä Virtaa sarjan naimisissa olevista ämmistä

    • mr bean

      mahtaisi rouva ventress kuolla nauruunsa, jos tämän keskusteluketjun näkisi

    • tavalliselta

      Mielestäni rouva on kerran näkynyt: oli jotkut juhlat isossa salissa, joulujuhlat muistaakseni. Paikalla oli koko kylä. Kamera näytti salia, ja siellä istui myös Alf, ihan tavallisen, normaalipainoisen, tummatukkaisen naisen vieressä. Toisella puolella oli joku tunnettu tyyppi, joten ei kai ole muita joka ko. tilanteessa istuisi vieressä kuin vaimo. Katsoin hidastettuna vielä, kun en ollut hoksannut koko asiaa, mieheni tämän äkkäsi, mielestäni aika fiksusti!

    • SteveCrane

      "Mrs Ventress", is regularly referred to by name but has never appeared in person. However, the episode "Windows of Opportunity" included a number of shots of a ladies' keep fit group which Mrs Ventress was said to have attended, so she may have appeared on screen, albeit unidentified.

      • SteveCrane

        season 11 episode 20 2002 Windows of Opportunity
        Tasaväkiset kilpailijat.
        Vaalikuume valtaa Aidensfieldin ja äänestäjiä kuskataan vaalipaikalle taksilla.

        Jakso esitettiin 15.5.2008


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe