Jumalan vanhurskaus, Room.3:21-31

JUMALAN VANHURSKAUS
Room. 3:21-31
--
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,

3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.

3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

30

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nämä Roomalaiskirjeen jakeet (3:21-26) sisältävät Raamatun ydinsanoman.

Paavali sanoo, että ”kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla” (23).
      Aadam ja Eeva huomasivat syntiin langettuaan olevansa alastomia; he olivat menettäneet jumalallisen kirkkauden (1. Moos. 3:7).

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Syntiinlankeemuksessa Jumalan kuva ihmisessä turmeltui.
      Ihminen mieltyi pahaan.
      Aadamin lankeemuksen kautta kaikki ovat tulleet syntisiksi, kuoleman ja perkeleen alaisiksi.

Tämä jumalanvastainen taipumus kulkee perintönä koko ihmissuvussa. Paavali opettaa:
      ”..niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-...” (Room. 5:12).
      Tätä synnynnäistä taipumusta pahaan sanotaan perisynniksi.
      Tämä näkyy ihmisessä epäuskona, röyhkeytenä, epätoivona, sokeutena ja kaikenlaisina pahoina tekoina ja kapinointina Jumalaa vastaan.
      Luetteloa voidaan vielä jatkaa: Jumalan vastaisuus näkyy ihmisessä valehtelemisena, Jumalan nimen kautta vannomisena, rukouksen ja avuksihuutamisen laiminlyömisenä, Jumalan Sanan halveksimisena, tottelemattomuutena vanhempia kohtaan, murhina, siveettömyytenä, varkauksina, petollisuutena jne.
      Perisynti on niin syvä ihmisluonnon turmelus, ettei sitä tunne mikään järki, vaan se täytyy uskoa Raamatun ilmoituksen perustuksella.

Synnin ajallisista seurauksista Katekismuksemme sanoo:
      ”Synti jatkuvasti turmelee ihmisen sielua ja ruumista. Ihmisen järki sokaistuu, ja hänen tahtonsa suuntautuu pahaan. Tyhjyys ja levottomuus kuluttavat hänen voimansa. Synti erottaa hänet ihmisistä ja tuo hänelle kärsimystä. Jatkuva synnin harjoittaminen tekee ihmisen synnin orjaksi; hänen omatuntonsa paatuu” (Katekismus).

Miten kelpaamme Jumalalle?
      Paavali tuo esiin sen, kuinka Jumalan vanhurskaus on nyt ilmoitettu (Room 3:21)ja jokainen ihminen saa ottaa vastaan tämän ilmoituksen ilman mitään erotusta (3:22).
      Saamme lahjaksi vanhurskauden ”hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa” (24).

Luemme Katekismuksestamme saman:
      ”Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät” (Katekismus)..

Armo- sana Raamatussa ilmaisee Jumalan sydämen asennetta syntistä ihmistä kohtaan. Jumala on armollinen ja laupias meitä kohtaan.

• Virsi 301
        --
        1.
        Kirkasta, oi Kristus, meille
        ristinuhri Golgatan,
        josta meille langenneille
        loistaa sydän Jumalan.
        Uskon silmä kiinnitä
        aina kohti ristiä.

2.
        Synkeys nyt hajoaapi,
        yöstä päivä valkenee.
        Kun näin Jeesus voiton saapi,
        taivas meille aukenee.
        Herra Jeesus verellään
        rauhan tuotti ristillään.

3.
        Eksynyttä lammastansa
        hän on aina säälinyt,
        tuonut laumaan armossansa,
        siinä sitä kärsinyt.
        Uskon, että käydä saan
        kasvojansa katsomaan.   

4.
        Ei siis alla kiusausten
        epäillä nyt tarvitse,
        eikä tiellä huokausten
        epätoivo vallitse,
        kun on täysi sovitus,
        sielun turva, pelastus.

• ole selvinnyt, mikä on

"perisynti".
        Ensiksi hän sanoo oikein:
        "Tätä synnynnäistä taipumusta pahaan sanotaan perisynniksi."

Näinhän asia on, ja siitä johtuen Paavali kirjoittaa, että
        :Kaikki ovat tai tulevat tekemään syntiä".

Mutta tuo taipumus ei ole vielä kadottava synti,
        kuten Katekismuksessa väitetään!
        Synniksi tuo taipumus muuttuu vasta sitten, kun
        lapsi alkaa tehdä tietoisesti syntiä!

Joka SYNTIÄ TEKEE; on synnin orja!

Mutta sitten Tapio väittää vastoin Raamatun oppia:
        "Aadamin lankeemuksen kautta kaikki ovat tulleet syntisiksi, kuoleman ja perkeleen alaisiksi".

Näin Raamattu ei opeta, vaan Paavali jatkaa, Room
        3:24
        "Kaikki saavat LAHJAKSI vanhurskauden, hänen
        armostansa, sen lunastuksen kautta, joka on
        Kristuksessa Jeesuksessa."

Jeesus palautti ihmisen yhteyden Jumalaan, joten
        vauva ei ole syntinen!!!!!!!
        Jeesus SOVITTI ihmiskunnan synnin.

Mitä lahjaa se on, jos ihmiselle täytyy tehdä
        jotain, eli kastaa vauva, jotta hän voisi saada
        tuon lahjavanurskauden??????

Mitä armoa se on, jos ihminen pelastuu vanhempi-
        ensa tekojen kautta???

• ole selvinnyt, mikä on kirjoitti:

"perisynti".

"Aadamin lankeemuksen kautta kaikki ovat tulleet syntisiksi, kuoleman ja perkeleen alaisiksi".

ensa tekojen kautta???

Kun Aadamille syntyi poika Seet, niin sanotaan, että tämä oli hänen Aadamin kaltainen, hänen kuvansa, ei enää Jumalan kuva, kuten Aadam ennen syntiinlankeemustaan (1.Moos. 5:3).

Eli syntiinlankeemuksesta alkaen kaikki syntyneet ihmiset ovat syntiin langenneen Aadamin kuvan kaltaisia, ei enää Jumalan kuvan kaltaisia.
        Ihminen syntyy siis maailmaan jo valmiiksi syntisenä.
        --
        Jumala teki Aadamille ja hänen vaimolleen puvut nahkasta ja puki ne heidän ylleen (1. Moos. 3:21).

Pukemalla Aadamin ja Eevan eläimen nahasta tehtyyn pukuun viittaa siihen, että kerran Jumala oli valmistava ihmisille vanhurskauden "puvun" Kristuksen, "Jumalan Karitsan" kuoleman kautta.
        (vrt. Gal. 3:27)

• Jumalan kuva
        Tapio522 kirjoitti:

Kun Aadamille syntyi poika Seet, niin sanotaan, että tämä oli hänen Aadamin kaltainen, hänen kuvansa, ei enää Jumalan kuva, kuten Aadam ennen syntiinlankeemustaan (1.Moos. 5:3).

Eli syntiinlankeemuksesta alkaen kaikki syntyneet ihmiset ovat syntiin langenneen Aadamin kuvan kaltaisia, ei enää Jumalan kuvan kaltaisia.
        --
        Jumala teki Aadamille ja hänen vaimolleen puvut nahkasta ja puki ne heidän ylleen (1. Moos. 3:21).

Pukemalla Aadamin ja Eevan eläimen nahasta tehtyyn pukuun viittaa siihen, että kerran Jumala oli valmistava ihmisille vanhurskauden "puvun" Kristuksen, "Jumalan Karitsan" kuoleman kautta.

säilyi ihmisessä syntiinlankeemuksen jälkeenkin,
        tosin turmeltuneena!
        1. Kor 11:7
        "Miehen..., KOSKA HÄN ON JUMALAN KUVA."

1. Kor 15:49
        "Koska meissä on on ollut maallinen kuva, niin meissä on
        oleva myös taivaallinen kuva."

Tuo "valmiiksi syntisenä"- teoria ei saa tukea
        Raamatusta, vaan on katolisen kirkon keksintö, jota myös Luther käytti.

Et näköjään ymmärrä, mitä on LAHJAVANHURSKAUS!

• tuo asia
        Jumalan kuva kirjoitti:

säilyi ihmisessä syntiinlankeemuksen jälkeenkin,
        tosin turmeltuneena!
        1. Kor 11:7
        "Miehen..., KOSKA HÄN ON JUMALAN KUVA."

1. Kor 15:49
        "Koska meissä on on ollut maallinen kuva, niin meissä on
        oleva myös taivaallinen kuva."

Tuo "valmiiksi syntisenä"- teoria ei saa tukea
        Raamatusta, vaan on katolisen kirkon keksintö, jota myös Luther käytti.

Et näköjään ymmärrä, mitä on LAHJAVANHURSKAUS!

Ihminen luotiin Jumalankuvaksi, mutta tuo kuva meni rikki ja hajalle kun ihminen syyllistyi perisyntiin ja menetti yhteyden Jumalaansa. Hengellinen kuolema seurasi perisyntiä. Tuossa viattomuuden tilassa paratiisissa ihmiselle ei syntynyt yhtään lasta, eli viatonta lasta, joten lapsetkin syntyvät maailmaan synnin alle eroon Jumalasta. Vain Jeesus oli synnitön, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." on Raamatun oppi (Ps.51:7)

• tuo asia kirjoitti:

Ihminen luotiin Jumalankuvaksi, mutta tuo kuva meni rikki ja hajalle kun ihminen syyllistyi perisyntiin ja menetti yhteyden Jumalaansa. Hengellinen kuolema seurasi perisyntiä. Tuossa viattomuuden tilassa paratiisissa ihmiselle ei syntynyt yhtään lasta, eli viatonta lasta, joten lapsetkin syntyvät maailmaan synnin alle eroon Jumalasta. Vain Jeesus oli synnitön, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." on Raamatun oppi (Ps.51:7)

Näinhän tosiaan Raamattu opettaa selkeästi:
        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
        (Ps.51:7)
        --
        Laitan lisää hyviä Raamatun paikkoja, jotka kertovat, mikä on ihmisen tila, kun hän syntyy:

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt" (Ps. 51:7) .

"Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta" (Ps. 58:4).

"Sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta" (Jes. 48:8).

"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki KAIKISTA syntisiä..." (Room. 5:19).

"... ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;..." (Ef. 2:3).

" Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,.. Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,...(Room. 3:9,10).

"Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,..." (1.Kor. 15:22).

• polveen saakka
        ole selvinnyt, mikä on kirjoitti:

"perisynti".

ensa tekojen kautta???

2. Moos. 20:5

Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [20:5,6: 2. Moos. 34:7; 4. Moos. 14:18; 5. Moos. 5:9,10; Jer. 32:18 : 2. Moos. 34:14; 5. Moos. 4:24; Joos. 24:19; Nah. 1:2]

2. Moos. 20:6

Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni. [5. Moos. 7:9; Ps. 103:17,18]

2. Moos. 34:7

Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." [2. Moos. 20:5,6]

4. Moos. 14:18

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.' [2. Moos. 20:5,6 ]

5. Moos. 5:9

Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [5:9,10: 2. Moos. 20:5,6 ]

5. Moos. 5:10

Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

• VT:n kohdista
        Tapio522 kirjoitti:

--
        Laitan lisää hyviä Raamatun paikkoja, jotka kertovat, mikä on ihmisen tila, kun hän syntyy:

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt" (Ps. 51:7) .

"Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta" (Ps. 58:4).

"Sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta" (Jes. 48:8).

"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki KAIKISTA syntisiä..." (Room. 5:19).

" Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,.. Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,...(Room. 3:9,10).

"Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,..." (1.Kor. 15:22).

osoita, että vauva on syntinen!!!

Ps 51:7 on langenneen Daavidin yritystä puolustella lankeemustaan!! Se ei ole Jumalan ilmoitusta meille, yhtä vähän, kuin Daavidin neuvo tapattaa Uuria!!!

Ps 58:4 ei tuomitse vauvoja syntisiksi, vaan
        osoittaa jumalattomien tien!

Jes 48:8 puhuu israelin heimosta, eikä vauvoista!

Room 5:19 ei puhu vauvojen synnistä mitään,. Miksi jätit luvun kesken. Sehän jatkuu:
        Niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tu-
        levat vanhurskaiksi.

Tuohan todistaa, että Jeesus on kuolemallaan
        vanhurskauttanut monet eli ihmiskunnan!!!!!

Et tainnut ymmärtää, mitä tuossa sanottiin:
        "Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,..." (1.Kor. 15:22)."

KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVÄKSI KRISTUKSESSA!!!!!

Mutta hyvä yritys sinulla oli vaikkakin vedit
        vesiperän!

• joka tekee Jumalsta
        polveen saakka kirjoitti:

2. Moos. 20:5

Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [20:5,6: 2. Moos. 34:7; 4. Moos. 14:18; 5. Moos. 5:9,10; Jer. 32:18 : 2. Moos. 34:14; 5. Moos. 4:24; Joos. 24:19; Nah. 1:2]

2. Moos. 20:6

Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni. [5. Moos. 7:9; Ps. 103:17,18]

2. Moos. 34:7

Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." [2. Moos. 20:5,6]

4. Moos. 14:18

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.' [2. Moos. 20:5,6 ]

5. Moos. 5:9

Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [5:9,10: 2. Moos. 20:5,6 ]

5. Moos. 5:10

Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

sadistin!
        Miksihän teillä on tuollainen hinku tehdä armollisesta ja vanhurskaasta Jumalasta epä-
        oikeudenmukainen tuomari?

"5. Moos. 5:10
        Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni."

Tuokin todistaa, että kirouksen ketju on katkaistu!!!

Ps 103:17
        "Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen, nillee, jotka häntä pelkäävät,
        ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille".

Hes 18: 4,20
        "Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava.
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna
        pojan syntivelkaa."

• VT:n kohdista kirjoitti:

osoita, että vauva on syntinen!!!

Ps 51:7 on langenneen Daavidin yritystä puolustella lankeemustaan!! Se ei ole Jumalan ilmoitusta meille, yhtä vähän, kuin Daavidin neuvo tapattaa Uuria!!!

Ps 58:4 ei tuomitse vauvoja syntisiksi, vaan
        osoittaa jumalattomien tien!

Jes 48:8 puhuu israelin heimosta, eikä vauvoista!

Room 5:19 ei puhu vauvojen synnistä mitään,. Miksi jätit luvun kesken. Sehän jatkuu:
        Niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tu-
        levat vanhurskaiksi.

Tuohan todistaa, että Jeesus on kuolemallaan
        vanhurskauttanut monet eli ihmiskunnan!!!!!

Et tainnut ymmärtää, mitä tuossa sanottiin:
        "Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,..." (1.Kor. 15:22)."

KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVÄKSI KRISTUKSESSA!!!!!

Mutta hyvä yritys sinulla oli vaikkakin vedit
        vesiperän!

Sanot: "Room 5:19 ei puhu vauvojen synnistä mitään,. Miksi jätit luvun kesken. Sehän jatkuu:
        "Niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tu-
        levat vanhurskaiksi".
        --
        Tarkoitatko, että vauvat ovat automaattisesti jo syntyessään vanhurskaita ilman usko?

Heihin ei siis päde aloitustekstissämme olevat Paavalin sanat:
        "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan USKON KAUTTA, ilman lain tekoja" (3:28).

• hese
        joka tekee Jumalsta kirjoitti:

sadistin!
        Miksihän teillä on tuollainen hinku tehdä armollisesta ja vanhurskaasta Jumalasta epä-
        oikeudenmukainen tuomari?

"5. Moos. 5:10
        Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni."

Tuokin todistaa, että kirouksen ketju on katkaistu!!!

Ps 103:17
        "Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen, nillee, jotka häntä pelkäävät,
        ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille".

Hes 18: 4,20
        "Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava.
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna
        pojan syntivelkaa."

Hesekieliä kun luet hieman eteenpäin, niin huomaat, että syntivelan poistuminen edellyttää täydellistä lain noudattamista. Ja mehän tiedämme, että siihen ei kukaan pysty, vaan me kannamme isiemme syntivelkaa aina kolmanteen ja neljänteen polveen.

Valit. 5:7    
        "Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."

2. Sam. 12:15
        "Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti."

• Ei sellaista tarvitse
        Tapio522 kirjoitti:

Sanot: "Room 5:19 ei puhu vauvojen synnistä mitään,. Miksi jätit luvun kesken. Sehän jatkuu:
        "Niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tu-
        levat vanhurskaiksi".
        --
        Tarkoitatko, että vauvat ovat automaattisesti jo syntyessään vanhurskaita ilman usko?

Heihin ei siis päde aloitustekstissämme olevat Paavalin sanat:
        "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan USKON KAUTTA, ilman lain tekoja" (3:28).

vanhurskauttaa, joka ei ole syntinen.

Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat!

• Raamattua!!!
        hese kirjoitti:

Hesekieliä kun luet hieman eteenpäin, niin huomaat, että syntivelan poistuminen edellyttää täydellistä lain noudattamista. Ja mehän tiedämme, että siihen ei kukaan pysty, vaan me kannamme isiemme syntivelkaa aina kolmanteen ja neljänteen polveen.

"Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."

"Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti."

Jos Aadamin ja Eevan syntivelka kestäisi kolme
        tai neljä polvea, niin eihän se enää meitä koske!!!!

Hesekiel painottaa alusta lähtien, että jokainen
        KÄRSII VAIN OMIEN SYNTIENSÄ TÄHDEN!!!!!

Tuo Valitusvirsi koskee Israelin kansaa. Heidän
        lapsensa saivat kärsiä siitä, että isät eivät noudattaneet Jumalan käskyjä ja siksi
        he joutuivat maanpakoon.
        Ei siinä puhuta vauvojen syntisyydestä mitään!

Daavidin lapsi meni kuollessaan taivaaseen, sillä Daavid sanoi, että hän näkisi poikansa,
        2. Sam 12:23.
        Sekään ei todista vauvojen syntisyydestä mitään!

Hyvä yritys sinullakin, mutta sinäkin menit
        harhaan!

• Ei sellaista tarvitse kirjoitti:

vanhurskauttaa, joka ei ole syntinen.

Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat!

Toteat: "Ei sellaista tarvitse vanhurskauttaa, joka ei ole syntinen".
        --
        Lueppa uudelleen Room.3:22-24
        ---
        3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,...
        ---
        Tarkoittiko Paavali "kaikki"-sanalla kaikkia ihmisiä?

Voiko ihminen olla otollinen Jumalalle (vanhurskas) ilman uskoa?

(Perustelut Raamatun sanalla!)

• Lapset eivät ole
        Tapio522 kirjoitti:

Toteat: "Ei sellaista tarvitse vanhurskauttaa, joka ei ole syntinen".
        --
        Lueppa uudelleen Room.3:22-24
        ---

3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,...
        ---
        Tarkoittiko Paavali "kaikki"-sanalla kaikkia ihmisiä?

Voiko ihminen olla otollinen Jumalalle (vanhurskas) ilman uskoa?

(Perustelut Raamatun sanalla!)

tehneet vielä hyvää eikä pahaa:
        Room 9:11

Ihminen tuomitaan tekojensa perusteella eikä synty-
        mänsä perusteella Ilm 20:12

Paavali tarkoitti kaikki-sanalla kaikkia, jotka ovat jotain tehneet!
        Tyhjästä on paha nyhjäistä!

• Lapset eivät ole kirjoitti:

Sanot: "Paavali tarkoitti kaikki-sanalla kaikkia, jotka ovat jotain tehneet"!
        --
        Ja Paavali sanoo:
        "Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla..." (3:23 )

Siis Kaikki!

• Paavali jatkaa:
        Tapio522 kirjoitti:

Sanot: "Paavali tarkoitti kaikki-sanalla kaikkia, jotka ovat jotain tehneet"!
        --
        Ja Paavali sanoo:
        "Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla..." (3:23 )

Siis Kaikki!

"Kaikki saavat lahjaksi vanhurskauden,HÄNEN ARMOSTAAN, sen lunastuksen perusteella, joka on Jeesuksessa Kristuksessa."
        Room 3:24

Mikä lahja se sellainen on, jonka täytyy ansaita
        vanhempien teoilla?

• Lapset eivät ole kirjoitti:

Lainaat vain osan jakeesta Room.9:11.

Koko jae kuuluu:
        "ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -..." (9:11).

Syntymättömän on mahdotonta tehdä mitään-ei hyvää eikä pahaakaan!
        --
        Jaakobista, (toinen kaksosista) sanotaan:
        "Äidin kohdussa tämä PETTI veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa"
        (Hoos 12:4.).

Sikiökin on jo ihminen!

• Paavali jatkaa: kirjoitti:

"Kaikki saavat lahjaksi vanhurskauden,HÄNEN ARMOSTAAN, sen lunastuksen perusteella, joka on Jeesuksessa Kristuksessa."
        Room 3:24

Mikä lahja se sellainen on, jonka täytyy ansaita
        vanhempien teoilla?

Lainaat jaetta 24:
        --
        Otat vain yhden jakeen, mutta et huomaa asiayhteyttä.
        Lueppa vielä kerran jakeet 24-27!
        --
        3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        --
        Eikö Paavali puhu, kuinka ihminen vanhurskautetaan USKON KAUTTA (Jakeet 25, 26, 27, 28)!
        Miksi jätä tämän huomioimatta ja turvaudut vain yhteen jakeeseen 24?

• pois sieltä
        Tapio522 kirjoitti:

Lainaat vain osan jakeesta Room.9:11.

Koko jae kuuluu:
        "ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -..." (9:11).

Syntymättömän on mahdotonta tehdä mitään-ei hyvää eikä pahaakaan!
        --
        Jaakobista, (toinen kaksosista) sanotaan:
        "Äidin kohdussa tämä PETTI veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa"
        (Hoos 12:4.).

Sikiökin on jo ihminen!

Vanhan Testamentin lakiliitosta Jumalan lasten
        vapauteen.
        "Vapauteen Kristus vapautti meidät."
        "Armosta te olette pelastetut"

Miksi pysyt edelleen perisynnin kahleissa:

Hebr 9:15
        "Ja sen tähden, että Hän on uuden-liiton välimies,
        että KOSKA HÄNEN KUOLEMANSA ON TAPAHTUNUT LUNAS-
        TUKSEKSI ENSIMMÄISEN LIITON AIKUISISTA RIKKOMUKSISTA, ne, jotka Hän on kutsunut, saisivat
        iankakkisen perinnön."

"Teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, KAIKILLE, JOTKA HERRA MEIDÄN JUMALAMME KUTSUU".

Raamattu ei tunne kadottavaa perisyntiä, sillä
        Jeesus on lunastanut meidät!
        Halveksit Hänen uhrikuolemaansa!

• muualta
        Tapio522 kirjoitti:

--

Jumala puki ensimmäisen ihmisparin ja laittoi heille ihan nahkapuvut? Paratiisi lienee ollut kylmä paikka.Onko mitään mitä et ota kirjaimellisesti?

• muualta
        Tapio522 kirjoitti:

--

se on Paavalin luomus eikä jeesuskaan tuntenut ajatusta.

• muualta kirjoitti:

se on Paavalin luomus eikä jeesuskaan tuntenut ajatusta.

muualta, mitä Jeesus tarkoitti, kun Hän sanoi:

”Mikä lihasta on syntynyt, on liha” (Joh. 3:5).

Mitä on lihasta syntyminen?

• pois sieltä kirjoitti:

Vanhan Testamentin lakiliitosta Jumalan lasten
        vapauteen.
        "Vapauteen Kristus vapautti meidät."
        "Armosta te olette pelastetut"

Miksi pysyt edelleen perisynnin kahleissa:

Hebr 9:15
        "Ja sen tähden, että Hän on uuden-liiton välimies,
        että KOSKA HÄNEN KUOLEMANSA ON TAPAHTUNUT LUNAS-
        TUKSEKSI ENSIMMÄISEN LIITON AIKUISISTA RIKKOMUKSISTA, ne, jotka Hän on kutsunut, saisivat
        iankakkisen perinnön."

"Teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, KAIKILLE, JOTKA HERRA MEIDÄN JUMALAMME KUTSUU".

Raamattu ei tunne kadottavaa perisyntiä, sillä
        Jeesus on lunastanut meidät!
        Halveksit Hänen uhrikuolemaansa!

(Apt.2:39)
        --
        Toit hyvän Sanan paikan esiin!
        Valitettavasti harvat aikuiset ottavat vastaan Jumalan kutsun.
        Lapset eivät ole "ongelmana".

Lapsistahan meillä on Jeesuksen Sanat:
        "...joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle" (Mark.10:15).

Jeesus kutsui yhteyteensä pieniä lapsia ja lapset ottivat kutsun vastaan (Mark.10:13-16).

• voivat ottaa vastaan
        Tapio522 kirjoitti:

(Apt.2:39)
        --
        Toit hyvän Sanan paikan esiin!
        Valitettavasti harvat aikuiset ottavat vastaan Jumalan kutsun.
        Lapset eivät ole "ongelmana".

Lapsistahan meillä on Jeesuksen Sanat:
        "...joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle" (Mark.10:15).

Jeesus kutsui yhteyteensä pieniä lapsia ja lapset ottivat kutsun vastaan (Mark.10:13-16).

Jumalan kutsun, kunhan ymmärtävät evankeliumin
        sanoman. Jumala kutsuu kaikenikäisiä sisälle
        taivasten valtakuntaan.
        Usko tulee kuulemisesta.

Jeesus ei kastanut näitä lapsia, vaan ainoastaan siunasi heitä.

• muualta
        Tapio522 kirjoitti:

muualta, mitä Jeesus tarkoitti, kun Hän sanoi:

”Mikä lihasta on syntynyt, on liha” (Joh. 3:5).

Mitä on lihasta syntyminen?

koska käski ihmisiä "mene äläkä syntiä tee". Synti on heprealaisten kirjoitusten mukaan teko, ei tila ja pahan teon voi joko tehdä tai olla tekemättä oman valinnan mukaan. "Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" "Usin maassa eli mies, jonka nimi oli Job. Hän oli virheetön (tam) mies, rehellinen ja jumalaapelkäävä, ja hän karttoi kaikkea pahaa."
        Vauvat ovat synnittömiä eihän luonnollinen syntymä miehestä ja naisesta tee vauvaa synnilliseksi, miten ihmisten pitää syntyä-neitseestä ja muumimukista?

• muualta
        hese kirjoitti:

mutta jos ajattelet kuten teet silloin sentään tunnustat että ei ole perisyntiä vaan ihmisten odotetaan olevan täydellisiä ja elävän synnittömän elämän.

• mitä tuossa
        muualta kirjoitti:

mutta jos ajattelet kuten teet silloin sentään tunnustat että ei ole perisyntiä vaan ihmisten odotetaan olevan täydellisiä ja elävän synnittömän elämän.

vastattiin!
        Perisynti on se taipumus tehdä syntiä, joka jokaisessa ihmisessä on.
        Aadamissa ja Eevassakin oli tuo taipumus, sillä hekin tekivät
        syntiä!!!!!!!!

• muualta
        mitä tuossa kirjoitti:

vastattiin!
        Perisynti on se taipumus tehdä syntiä, joka jokaisessa ihmisessä on.
        Aadamissa ja Eevassakin oli tuo taipumus, sillä hekin tekivät
        syntiä!!!!!!!!

että pahaan, ihminen päättää kumman kulloinkin valitsee.Jos ei olisi vapaata päätöstä ei voisi vaatiakaan synnittömyyyttä.Mitä järkeä on vaatia jotain joltain tietäen että tämä ei voi sitä tehdä ja vielä rangaista kyvytöntä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3594
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      442
      3197
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      29
      2885
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1947
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1537
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1390
    7. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      128
      1380
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      110
      1320
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1163
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      34
      1039
    Aihe