Luterilaisuus-palstalta löytyi erittäin hyvin kirjoitettu pohdinta uskovaisten tavasta pelotella ihmisiä helvetillä. Aiheensa puolesta sopisi oikein hyvin tännekin - käykää lukemassa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000037624033
Helvetillä pelottelun merkityksestä
25
461
Vastaukset
- joku vaan
kun Mohikaani_27 ilmoitti mulle aamusella etten ole uskossa.
Ärsyttävää. Kun olen kyllä vaikka en hyväksykkään sitä sortoa mitä palstalla on ollut havaittavissa.
Kaikkien mielipiteet eivät ole samanarvoisia. Ihmisetkään ei ole.
He on ainoat ketkä pelastuvat...joopa joo. - J.Edgar
tehoaa kaikkein yksinkertaisimpiin uskoviin, mutta tavalliseen sivistyneeseen suomalaiseen sillä on lähinnä huvittava vaikutus.
Lasten pelottelu sen sijaan on iljettävää ja rikollista.jos vastapuoli pistää asian nauruksi. Lapset tietysti ovat huonossa asemassa fundamentalisti-perheissä.
- hirvas
olemassakaan, vaan se on kreikkalaisten mytologiasta kristinuskoon sotkettu tarina.
Jumalan sanassa on vain pelastus ja kadotus.- J.Edgar
kadotus tarkoitaa?
- hirvas
J.Edgar kirjoitti:
kadotus tarkoitaa?
laaki ja vainaa.
- zz-top
hirvas kirjoitti:
laaki ja vainaa.
Mitäs se laaki tarkoittaa?
- hirvas
zz-top kirjoitti:
Mitäs se laaki tarkoittaa?
noutaja tulee, eli Jumala tuhoaa jumalattomat. Ensin Jeesuksen paluussa tuhotaan jumalattomat, ja sitten 1000 vuoden kuluttua muut kuolleet, joiden nimi ei ole elämän kirjassa.
- tarkkaan
hirvas kirjoitti:
noutaja tulee, eli Jumala tuhoaa jumalattomat. Ensin Jeesuksen paluussa tuhotaan jumalattomat, ja sitten 1000 vuoden kuluttua muut kuolleet, joiden nimi ei ole elämän kirjassa.
osaat ennustaa ihmiskunnan tulevaisuuden. Olisiko sinulla jotain puolueettomia todisteita, linkkiä tutkimukseen tms? jotka puoltaisivat, että näin tulee käymään?
Muista, että lahkojen sisällä helvetillä pelottelu ehkä vielä toimii ainakin lapsiin, mutta älä hyvä ihminen oleta, että kovin moni itseänäisesti ajatteleva aikuinen menisi samaan halpaan. - hirvas
tarkkaan kirjoitti:
osaat ennustaa ihmiskunnan tulevaisuuden. Olisiko sinulla jotain puolueettomia todisteita, linkkiä tutkimukseen tms? jotka puoltaisivat, että näin tulee käymään?
Muista, että lahkojen sisällä helvetillä pelottelu ehkä vielä toimii ainakin lapsiin, mutta älä hyvä ihminen oleta, että kovin moni itseänäisesti ajatteleva aikuinen menisi samaan halpaan.sinusta puolueeton henkilö ennustamaan ihmiskunnan tulevaisuutta? Mikäli on, niin Hänen ennustukset ovat kaikkien luettavissa Raamatussa.
En minä mitään itse ennusta, uskon siihen mitä Jeesus sanoi. - ole...
hirvas kirjoitti:
sinusta puolueeton henkilö ennustamaan ihmiskunnan tulevaisuutta? Mikäli on, niin Hänen ennustukset ovat kaikkien luettavissa Raamatussa.
En minä mitään itse ennusta, uskon siihen mitä Jeesus sanoi.En usko, että raamatun kuvailemaa jeesusta on koskaan ollut olemassa, edes tavallisena ihmisenä. En siis pidä häntä kovin puolueettomana ennustajana.
Jos maailman älykkäimmät tiedemiehet pystyisivät ennustamaan ihmiskunnan tuhon samaan tapaan, kuin he pyrkivät ennustamaan tulevia maanjäristyksiä, pohjoisnavan sulamisvauhtia ja sademetsien tuhoutumista, saattaisin ottaa uhan vakavasti. - hirvas
ole... kirjoitti:
En usko, että raamatun kuvailemaa jeesusta on koskaan ollut olemassa, edes tavallisena ihmisenä. En siis pidä häntä kovin puolueettomana ennustajana.
Jos maailman älykkäimmät tiedemiehet pystyisivät ennustamaan ihmiskunnan tuhon samaan tapaan, kuin he pyrkivät ennustamaan tulevia maanjäristyksiä, pohjoisnavan sulamisvauhtia ja sademetsien tuhoutumista, saattaisin ottaa uhan vakavasti.etevät tiedemiehet ovat tienneet paljon, mutta erehtyneet...
- todé
lajitoverianne Puusilimää vaivaa? Oletteko peloitelleet häntä helluntailaisuudella?
mutta helvetti on olemassa,Jumala ei halua ihmistä helvettiin,mutta kun Jumala on Pyhä ja oikeudenmukainen,niin kun synti tuli ihmiskuntaan,niin silloin ihminen erosi Jumalan yhdeydestä ja on matkalla kadotukseen!Mutta rakkaus Jumalassa teki pelastussuunitelman,Jeesus on maksanut hinnan synnistä.Se on ARMOA,TODELISTA ARMOA,ikävää että sitä ei haluta ottaa vastaan,jos joku toinen haluaisi antaa vaikka 500000000 euroa,kyllä kelpaa.
- hirvas
pelstus ja kadotus. Muuta ei ole.
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. - älykö sinut jättänyt?
Mistä se "synti" saapui?
Millainen epele se "synti" oikein on (väri, paino, mitat)?
Onko "synnillä" ruumiin osia tai elimiä?
Kuka sen "synnin" on rakentanut?
Olet itse ehkä nähnyt "synnin"?
Voiko "synnin" tappaa/tuhota jollain aseella?
Miksi uskot yli 2000 vuotta vanhoihin myytteihin? - hirvas
älykö sinut jättänyt? kirjoitti:
Mistä se "synti" saapui?
Millainen epele se "synti" oikein on (väri, paino, mitat)?
Onko "synnillä" ruumiin osia tai elimiä?
Kuka sen "synnin" on rakentanut?
Olet itse ehkä nähnyt "synnin"?
Voiko "synnin" tappaa/tuhota jollain aseella?
Miksi uskot yli 2000 vuotta vanhoihin myytteihin?kyselet, totuus on Raamatussa, lue sitä niin tiedät.
Niin, lähes 2000 vuotta sitten saarnattiin Jumalan sana ihmisille pelastukseksi. Joka uskoo siihen se pelastuu, joka ei usko, noutaja tulee.
Näin lupaa Isä totinen Jumala. - älykö sinut jättänyt?
hirvas kirjoitti:
kyselet, totuus on Raamatussa, lue sitä niin tiedät.
Niin, lähes 2000 vuotta sitten saarnattiin Jumalan sana ihmisille pelastukseksi. Joka uskoo siihen se pelastuu, joka ei usko, noutaja tulee.
Näin lupaa Isä totinen Jumala.kysellyt...
Miksi joku uskoo (siihen hölynpölyyn), joku toinen taas ei?
Selitäpä ero! - hirvas
kysellyt...
Miksi joku uskoo (siihen hölynpölyyn), joku toinen taas ei?
Selitäpä ero!on vain yksi vastaus, se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin uskoo.
- älykö sinut jättänyt?
hirvas kirjoitti:
on vain yksi vastaus, se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin uskoo.
jättänyt, kun et ymmärrä edes kysymystä!
- hirvas
jättänyt, kun et ymmärrä edes kysymystä!
tarvitaan että ymmärtää mitä vastasin.
- haisee
hirvas kirjoitti:
on vain yksi vastaus, se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin uskoo.
Eli on yksi oikea jumala jolla yksi oikea poika. Yksi oikea kirja ja yksi oikea uskonto (helluntalaisuus?). Jos uskaltaa ajatella toisin, ikuiset liekit odottavat.
Ja sitten menet sanomaan, että usko onkin vain jokaisen henkilökohtainen asia. - hirvas
haisee kirjoitti:
Eli on yksi oikea jumala jolla yksi oikea poika. Yksi oikea kirja ja yksi oikea uskonto (helluntalaisuus?). Jos uskaltaa ajatella toisin, ikuiset liekit odottavat.
Ja sitten menet sanomaan, että usko onkin vain jokaisen henkilökohtainen asia.minulle, että aiotko mennä joukkovaltakirjalla taivaaseen - koskee myös helluntailaisia ?
- A_theist
hirvas kirjoitti:
minulle, että aiotko mennä joukkovaltakirjalla taivaaseen - koskee myös helluntailaisia ?
taivaaseen lainkaan. Olen hyväksynyt sen ikävän tosiasian, että ihmiselämä on rajallinen ja kun kuolen, kuolen. Lakkaan olemasta elämän kaikissa muodoissa. Ei taivasta, ei helvettiä, ei yhtään mitään. Ajatukseni lakkaavat, ruumiini hajoaa.
Kun synnymme tähän maailmaan osittain rationaalisina ihmiseläiminä, on tiettyjä tosiasioita ja velvollisuuksia, joiden kanssa meidän on opittava elämään. Oman elämämme rajallisuuden hyväksyminen on yksi niistä, vaikka se saattaa ollakin vaikeaa ja pelottavaa. On mielestäni sekä epäkypsää että itsekästä vaatia, että sen pitäisi vastoin luonnon lakeja jatkua ikuisesti. - hirvas
A_theist kirjoitti:
taivaaseen lainkaan. Olen hyväksynyt sen ikävän tosiasian, että ihmiselämä on rajallinen ja kun kuolen, kuolen. Lakkaan olemasta elämän kaikissa muodoissa. Ei taivasta, ei helvettiä, ei yhtään mitään. Ajatukseni lakkaavat, ruumiini hajoaa.
Kun synnymme tähän maailmaan osittain rationaalisina ihmiseläiminä, on tiettyjä tosiasioita ja velvollisuuksia, joiden kanssa meidän on opittava elämään. Oman elämämme rajallisuuden hyväksyminen on yksi niistä, vaikka se saattaa ollakin vaikeaa ja pelottavaa. On mielestäni sekä epäkypsää että itsekästä vaatia, että sen pitäisi vastoin luonnon lakeja jatkua ikuisesti.kukaan ei vaadi mitään, eikä Jumala pakota ketään uskomaan, kaikki on täysin vapaaehtoista. Saat siis tehdä mitä haluat, kukaan ei pakota. Ainoa asia joka on 100% varma kaikille, on kuolema.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.222614Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1002511- 2021364
- 941261
- 1211238
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2931193Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,19988Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211959Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �12957- 60887