Helvetillä pelottelun merkityksestä

25

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      kun Mohikaani_27 ilmoitti mulle aamusella etten ole uskossa.
      Ärsyttävää. Kun olen kyllä vaikka en hyväksykkään sitä sortoa mitä palstalla on ollut havaittavissa.
      Kaikkien mielipiteet eivät ole samanarvoisia. Ihmisetkään ei ole.
      He on ainoat ketkä pelastuvat...joopa joo.

    • J.Edgar

      tehoaa kaikkein yksinkertaisimpiin uskoviin, mutta tavalliseen sivistyneeseen suomalaiseen sillä on lähinnä huvittava vaikutus.
      Lasten pelottelu sen sijaan on iljettävää ja rikollista.

      • jos vastapuoli pistää asian nauruksi. Lapset tietysti ovat huonossa asemassa fundamentalisti-perheissä.


    • hirvas

      olemassakaan, vaan se on kreikkalaisten mytologiasta kristinuskoon sotkettu tarina.

      Jumalan sanassa on vain pelastus ja kadotus.

      • J.Edgar

        kadotus tarkoitaa?


      • hirvas
        J.Edgar kirjoitti:

        kadotus tarkoitaa?

        laaki ja vainaa.


      • zz-top
        hirvas kirjoitti:

        laaki ja vainaa.

        Mitäs se laaki tarkoittaa?


      • hirvas
        zz-top kirjoitti:

        Mitäs se laaki tarkoittaa?

        noutaja tulee, eli Jumala tuhoaa jumalattomat. Ensin Jeesuksen paluussa tuhotaan jumalattomat, ja sitten 1000 vuoden kuluttua muut kuolleet, joiden nimi ei ole elämän kirjassa.


      • tarkkaan
        hirvas kirjoitti:

        noutaja tulee, eli Jumala tuhoaa jumalattomat. Ensin Jeesuksen paluussa tuhotaan jumalattomat, ja sitten 1000 vuoden kuluttua muut kuolleet, joiden nimi ei ole elämän kirjassa.

        osaat ennustaa ihmiskunnan tulevaisuuden. Olisiko sinulla jotain puolueettomia todisteita, linkkiä tutkimukseen tms? jotka puoltaisivat, että näin tulee käymään?

        Muista, että lahkojen sisällä helvetillä pelottelu ehkä vielä toimii ainakin lapsiin, mutta älä hyvä ihminen oleta, että kovin moni itseänäisesti ajatteleva aikuinen menisi samaan halpaan.


      • hirvas
        tarkkaan kirjoitti:

        osaat ennustaa ihmiskunnan tulevaisuuden. Olisiko sinulla jotain puolueettomia todisteita, linkkiä tutkimukseen tms? jotka puoltaisivat, että näin tulee käymään?

        Muista, että lahkojen sisällä helvetillä pelottelu ehkä vielä toimii ainakin lapsiin, mutta älä hyvä ihminen oleta, että kovin moni itseänäisesti ajatteleva aikuinen menisi samaan halpaan.

        sinusta puolueeton henkilö ennustamaan ihmiskunnan tulevaisuutta? Mikäli on, niin Hänen ennustukset ovat kaikkien luettavissa Raamatussa.
        En minä mitään itse ennusta, uskon siihen mitä Jeesus sanoi.


      • ole...
        hirvas kirjoitti:

        sinusta puolueeton henkilö ennustamaan ihmiskunnan tulevaisuutta? Mikäli on, niin Hänen ennustukset ovat kaikkien luettavissa Raamatussa.
        En minä mitään itse ennusta, uskon siihen mitä Jeesus sanoi.

        En usko, että raamatun kuvailemaa jeesusta on koskaan ollut olemassa, edes tavallisena ihmisenä. En siis pidä häntä kovin puolueettomana ennustajana.

        Jos maailman älykkäimmät tiedemiehet pystyisivät ennustamaan ihmiskunnan tuhon samaan tapaan, kuin he pyrkivät ennustamaan tulevia maanjäristyksiä, pohjoisnavan sulamisvauhtia ja sademetsien tuhoutumista, saattaisin ottaa uhan vakavasti.


      • hirvas
        ole... kirjoitti:

        En usko, että raamatun kuvailemaa jeesusta on koskaan ollut olemassa, edes tavallisena ihmisenä. En siis pidä häntä kovin puolueettomana ennustajana.

        Jos maailman älykkäimmät tiedemiehet pystyisivät ennustamaan ihmiskunnan tuhon samaan tapaan, kuin he pyrkivät ennustamaan tulevia maanjäristyksiä, pohjoisnavan sulamisvauhtia ja sademetsien tuhoutumista, saattaisin ottaa uhan vakavasti.

        etevät tiedemiehet ovat tienneet paljon, mutta erehtyneet...


    • todé

      lajitoverianne Puusilimää vaivaa? Oletteko peloitelleet häntä helluntailaisuudella?

    • mutta helvetti on olemassa,Jumala ei halua ihmistä helvettiin,mutta kun Jumala on Pyhä ja oikeudenmukainen,niin kun synti tuli ihmiskuntaan,niin silloin ihminen erosi Jumalan yhdeydestä ja on matkalla kadotukseen!Mutta rakkaus Jumalassa teki pelastussuunitelman,Jeesus on maksanut hinnan synnistä.Se on ARMOA,TODELISTA ARMOA,ikävää että sitä ei haluta ottaa vastaan,jos joku toinen haluaisi antaa vaikka 500000000 euroa,kyllä kelpaa.

      • hirvas

        pelstus ja kadotus. Muuta ei ole.

        Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • älykö sinut jättänyt?

        Mistä se "synti" saapui?

        Millainen epele se "synti" oikein on (väri, paino, mitat)?

        Onko "synnillä" ruumiin osia tai elimiä?

        Kuka sen "synnin" on rakentanut?

        Olet itse ehkä nähnyt "synnin"?

        Voiko "synnin" tappaa/tuhota jollain aseella?

        Miksi uskot yli 2000 vuotta vanhoihin myytteihin?


      • hirvas
        älykö sinut jättänyt? kirjoitti:

        Mistä se "synti" saapui?

        Millainen epele se "synti" oikein on (väri, paino, mitat)?

        Onko "synnillä" ruumiin osia tai elimiä?

        Kuka sen "synnin" on rakentanut?

        Olet itse ehkä nähnyt "synnin"?

        Voiko "synnin" tappaa/tuhota jollain aseella?

        Miksi uskot yli 2000 vuotta vanhoihin myytteihin?

        kyselet, totuus on Raamatussa, lue sitä niin tiedät.

        Niin, lähes 2000 vuotta sitten saarnattiin Jumalan sana ihmisille pelastukseksi. Joka uskoo siihen se pelastuu, joka ei usko, noutaja tulee.
        Näin lupaa Isä totinen Jumala.


      • älykö sinut jättänyt?
        hirvas kirjoitti:

        kyselet, totuus on Raamatussa, lue sitä niin tiedät.

        Niin, lähes 2000 vuotta sitten saarnattiin Jumalan sana ihmisille pelastukseksi. Joka uskoo siihen se pelastuu, joka ei usko, noutaja tulee.
        Näin lupaa Isä totinen Jumala.

        kysellyt...

        Miksi joku uskoo (siihen hölynpölyyn), joku toinen taas ei?

        Selitäpä ero!


      • hirvas
        älykö sinut jättänyt? kirjoitti:

        kysellyt...

        Miksi joku uskoo (siihen hölynpölyyn), joku toinen taas ei?

        Selitäpä ero!

        on vain yksi vastaus, se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin uskoo.


      • älykö sinut jättänyt?
        hirvas kirjoitti:

        on vain yksi vastaus, se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin uskoo.

        jättänyt, kun et ymmärrä edes kysymystä!


      • hirvas
        älykö sinut jättänyt? kirjoitti:

        jättänyt, kun et ymmärrä edes kysymystä!

        tarvitaan että ymmärtää mitä vastasin.


      • haisee
        hirvas kirjoitti:

        on vain yksi vastaus, se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin uskoo.

        Eli on yksi oikea jumala jolla yksi oikea poika. Yksi oikea kirja ja yksi oikea uskonto (helluntalaisuus?). Jos uskaltaa ajatella toisin, ikuiset liekit odottavat.

        Ja sitten menet sanomaan, että usko onkin vain jokaisen henkilökohtainen asia.


      • hirvas
        haisee kirjoitti:

        Eli on yksi oikea jumala jolla yksi oikea poika. Yksi oikea kirja ja yksi oikea uskonto (helluntalaisuus?). Jos uskaltaa ajatella toisin, ikuiset liekit odottavat.

        Ja sitten menet sanomaan, että usko onkin vain jokaisen henkilökohtainen asia.

        minulle, että aiotko mennä joukkovaltakirjalla taivaaseen - koskee myös helluntailaisia ?


      • A_theist
        hirvas kirjoitti:

        minulle, että aiotko mennä joukkovaltakirjalla taivaaseen - koskee myös helluntailaisia ?

        taivaaseen lainkaan. Olen hyväksynyt sen ikävän tosiasian, että ihmiselämä on rajallinen ja kun kuolen, kuolen. Lakkaan olemasta elämän kaikissa muodoissa. Ei taivasta, ei helvettiä, ei yhtään mitään. Ajatukseni lakkaavat, ruumiini hajoaa.

        Kun synnymme tähän maailmaan osittain rationaalisina ihmiseläiminä, on tiettyjä tosiasioita ja velvollisuuksia, joiden kanssa meidän on opittava elämään. Oman elämämme rajallisuuden hyväksyminen on yksi niistä, vaikka se saattaa ollakin vaikeaa ja pelottavaa. On mielestäni sekä epäkypsää että itsekästä vaatia, että sen pitäisi vastoin luonnon lakeja jatkua ikuisesti.


      • hirvas
        A_theist kirjoitti:

        taivaaseen lainkaan. Olen hyväksynyt sen ikävän tosiasian, että ihmiselämä on rajallinen ja kun kuolen, kuolen. Lakkaan olemasta elämän kaikissa muodoissa. Ei taivasta, ei helvettiä, ei yhtään mitään. Ajatukseni lakkaavat, ruumiini hajoaa.

        Kun synnymme tähän maailmaan osittain rationaalisina ihmiseläiminä, on tiettyjä tosiasioita ja velvollisuuksia, joiden kanssa meidän on opittava elämään. Oman elämämme rajallisuuden hyväksyminen on yksi niistä, vaikka se saattaa ollakin vaikeaa ja pelottavaa. On mielestäni sekä epäkypsää että itsekästä vaatia, että sen pitäisi vastoin luonnon lakeja jatkua ikuisesti.

        kukaan ei vaadi mitään, eikä Jumala pakota ketään uskomaan, kaikki on täysin vapaaehtoista. Saat siis tehdä mitä haluat, kukaan ei pakota. Ainoa asia joka on 100% varma kaikille, on kuolema.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe