Seurakuntiinhan on tunkeutumassa ns.menestysteologinen ajattelu nykyään. Uskovan pitäis menestyä taloudellisesti, ei tarvitse sairastaa tai jos on köyhä ja kipee niin sit on omassa uskossa vikaa. monissa seurakunnissa ylistetään Jumalaa tuntitolkulla. Häntä tulee kunnioittaa mutta ylistyksestä ei tarvitse tehdä omaa numeroa. Ja monissa tällaisissa seurakunnissa johtajaa ei saa arvostella. Hän on ylempänä muita hengellisyydessään. raamatussa käsketään nimenomaan arvostella ja tutkia asiat raamatun valossa. jos uskovalla on ylimpänä auktoriteettina Jeesus ja luja luottamus raamattuun Jumalan Sanana niin sieltä kyllä löytyy ohjeita uskovan elämään. ottakaa kantaa jos ootte pyörineet ennen näissä menestysporukoissa.
menestyksestä vielä
1
235
Vastaukset
>>>menestyksestä vielä
riittalisa 4.9.2008 klo 11.51
Seurakuntiinhan on tunkeutumassa ns.menestysteologinen ajattelu nykyään. Uskovan pitäis menestyä taloudellisesti, ei tarvitse sairastaa tai jos on köyhä ja kipee niin sit on omassa uskossa vikaa. monissa seurakunnissa ylistetään Jumalaa tuntitolkulla. Häntä tulee kunnioittaa mutta ylistyksestä ei tarvitse tehdä omaa numeroa. Ja monissa tällaisissa seurakunnissa johtajaa ei saa arvostella. Hän on ylempänä muita hengellisyydessään. raamatussa käsketään nimenomaan arvostella ja tutkia asiat raamatun valossa. jos uskovalla on ylimpänä auktoriteettina Jeesus ja luja luottamus raamattuun Jumalan Sanana niin sieltä kyllä löytyy ohjeita uskovan elämään. ottakaa kantaa jos ootte pyörineet ennen näissä menestysporukoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175