yhtäkkinen vuodon niukkuus

oikullinen?

Hei,
elikkäs taustatiedoiksi sellaista, että omaan hyvin epäsäännööliset kuukautiset (n. 3 kertaa vuodessa). Lääkärissä on kuitenkin sanottu, ettei ole syytä huoleen jos ne tulevat edes kaksi kertaa vuodessa, vain raskaaksi tulemisessa saattaa olla joskus tulevaisuudessa ongelmia. Kaikki hormoniarvotkin on testattu, ja kaikki näyttää normaalilta.

Ongelmani nyt kuitenkin on, että normaalisti runsas vuotoni on tällä kertaa erittäin niukkaa. Kuukautiseni alkoivat neljä päivää sitten, mutta määrä, joka minulla normaalisti tulee muutaman tunnin aikana, on nyt tullut neljässä päivässä.

Kaikki normaalit kuukautisiin liittyvät oireetkin on kärsitty, eli rinnat ovat kasvaneet/turvoksissa, alavatsa on ollut kipeä, ja on tavallista herkemmällä päällä.

Tein raskaustestin muutama viikko sitten, ja se näytti negatiivista.

Olen kuitenkin aivan ymmälläni, ja huolestunut vuodon yhtäkkisestä niukkuudesta. Mistäköhän tässä voisi olla kysymys? Tokkopa tuo ihan normaalia on, vai onko?

Kiitos jo etukäteen.

4

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatellaan...

Yleensä ovulaatio, eli paras hedelmöittymisaika on n. kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua. Jos olisitkin tullut raskaaksi, se voisi oireilla niukkana vuotona, mutta jos olet testin jo tehnyt pari viikkoa sitten, se ei olisi näyttänyt vielä positiivista tulosta. Eli.... suosittelisin tekemään sen raskaustestin uudestaan ja jos näyttää vieläkin negaa, niin sitten tuskin on kyse mistään sen ihmeellisemmästä. Kyllä vuodon määrä voi vaihdella ihan luonnostaankin.

• kehiin!

Miksi ihmeessä et hommaa e-pillereitä?

Itselläni on myös epäsäännölliset kuukautiset, ja haluan kyllä, että se vuoto tulee joka kuukausi, eikä paria kertaa vuodessa. Ikään ei sitten tiedä milloin alkaa vuotamaan, tai onko raskaana tai mitä tahansa muuta.

Pillereiden kanssa vuoto tulee säännöllisesti, kuukautiskipuja ei ole, ja epätodennäköistä on, että tulee raskaaksi kovinkaan helposti jos muistaa syödä pillerit joka päivä.

Ei tarvitsisi ihmetellä ja vatvoa noita menkkajuttuja kun on pillerit käytössä. Eihän se vuoto aina samanlaista ole. Mutta pillereiden hyvä puoli on, että tiedän aina tasan tarkkaan minä päivänä vuoto alkaa ja kauanko se kestää.

En voi muuta kuin suositella, jos on todellakin epäsäännölliset kuukautiset. Ja mulle ainakin sanottiin, että kun pillerit lopettaa niin raskaaksi tulemisen mahdollisuus voi olla todennäköisempää ( siis jos on epäsäännölliset kuukautiset )

• ei aina tiedä....

pillerit voi olla joko hyvä tai huono juttu epäsäännöllisistä menkoista kärsiville. omalla kohdallani pillereiden lopetus sekoitti jo ennestään epäsäännöllisen kiertoni täysin, eikä menkat tule enää kertaakaan "omin avuin". eli ei välttämättä auta...tottakai kipuja vähentää ja säännöllistää, mutta lopetuksen jälkeen voivat ongelmat alkaa!!

• aikuinen nainen 40+

Minä söin aikoinaan minipillereitä joita piti ottaa joka ikinen päivä, ei taukoja.

Kuukautiseni jäivät pois josta olin todella iloinen. En muista kuinka kauan söin niitä, mutta ikää silti tuli enemmän ja enmmän ja kuukautiseni rupesi ilmestymään niukkuudella.

Juttelin lääkärin kanssa ja hän kertoi että minipillerit ei enään tehoa minuun 100%:sti, joten on aika ottaa ikääni sopivat pillerit.

Pillerit eivät kuitenkaan tuoneet minulle mitään helpotusta, joten kävin sairaalassa laitattamassa klipsit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe