Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: >>Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille jotka maan päällä asuvat?>>
Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollissina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijansa ja veljiensä luku, niiden joiden tuli joutua tapettavaksi niinkuin hekin.
Ilm.6:9-11
Pyhittyneimmilläkin uskovilla on se päätepysäkki,
jolloin mitta täyttyy. Noissa jakeissa jo pelastuneet huutavat Jumalalta kostoa, ja se tulee.
Joka herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee.
joka >>itse kantoi meidän syntimme>> ruumiissaan ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle;
ja hänen >>haavainsa kautta te olette paratut.>>
1Piet.2:23-24
Uskova on vain ihminen, eli tellingit on seinustoilla ja rakennus kesken,(pyhitys),
mutta vielä tulee se päivä, jolloin kaikki entinen on mennyt.
Noilla Pietarin kirjeen sanoilla herkuttelin nuorena uskovana, ja sain voimaa, taivaallista voimaa, sekä levon Jeesuksessa.
Niin saat sinäkin kun jätät asiasi Jumalan haltuun.
Kenen joukoissa seisot?
Jumalallinen kosto ja palkkio
22
663
Vastaukset
- Siunausta
Kostaminen ei kannata, koston mieliala vain ruokkii lisää uusia ideoita kostaa niille joilta on saanut tai luullut saavansa kokea ikäviä asioita. Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja silloinhan Jumala rakastaa myös niitä ihmisiä joille haluat kostaa. Hyvä kosto pilkkaajille on rukoilla heidän puolestaan. Siunausta.
- Eroe
Ei nuo ollut minun keksimiä vaan Jumalan sanaa.
Arvasinkin, että kun tuon tätä puolta asiasta esille joku älähtää. Raamattu on kokonaisuus ja aloitusteksi on osa kokonaisuutta.
Täysyisi kai kirjoittaa aina koko Raamattu,
niin ei apukoululainenkaan käsittäisi väärin. - vaan rakkautta
Eroe kirjoitti:
Arvasinkin, että kun tuon tätä puolta asiasta esille joku älähtää. Raamattu on kokonaisuus ja aloitusteksi on osa kokonaisuutta.
niin ei apukoululainenkaan käsittäisi väärin.Ei minusta Raamattu kehoita kostamiseen vaan ennemmin kehoittaa siunaamaan vihamiehiä ja rukoilemaan heidän puolesta. On vähän kiire joten lopetan tähän. Siunattua päivää.
Eroe kirjoitti:
niin ei apukoululainenkaan käsittäisi väärin.* Väärin ymmärretään varmasti, ja sieltähän se heti tuli, ja toinen perään.
* Vaikka selvään siteerasit suoralla tekstillä Raamattua, ja tulevaaa Ilmestyskirjan ilmoittamaa enuustusta, mitä marttyyrit ovat saaneet kokoea, ja tulevat kokemaan.
* Tulevat varmaan tarkoittaa antikristuksen tulevaa uskovien teurastusta, ja siitä jo sman kokeneet kirjoittivat, eikä suinkaan, että meidän uskovien tulisi jotain kostaa.
* Mä en käsitä, kun aina ymmärretään niin kieroon kuin vain ikinään osataan väärään vääntää, ja ollaan niin tekopyhän hurskaita, että nytpäs saatiin Eroe taas kiinni sanoistaan? Ei voi tajuta, ettei selvää tekstiävoida käsittää vääristelemättä asioita.
* Siunasuta sinulle Eroe, tunnut olevan palstan "pahis", vaikka vain Raamattua opetat ja julistat, ja vastustajat näyttäisi olevan ns. uskovaisia???
* Pe.kut ja poikalapset ymmärtää, mutta ns. kristityt? Onkohan se kateutta, vai onko vaan niin, että luullaan olevan uskossa, varsinkin, jos luotetaan vauvakasteen armoon, niin sehän ei auta että ymmärtäiskään Sanaa!?- Eroe
vaan rakkautta kirjoitti:
Ei minusta Raamattu kehoita kostamiseen vaan ennemmin kehoittaa siunaamaan vihamiehiä ja rukoilemaan heidän puolesta. On vähän kiire joten lopetan tähän. Siunattua päivää.
En tarvitse sinun siunausta mihinkään. Onko sillä edes iänkaikkisuusarvoa? Eli tuskin olet edes uskossa. Jos kuitenkin olet(?),
on sinulla vakava parannuksen paikka. - Eroe
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Väärin ymmärretään varmasti, ja sieltähän se heti tuli, ja toinen perään.
* Vaikka selvään siteerasit suoralla tekstillä Raamattua, ja tulevaaa Ilmestyskirjan ilmoittamaa enuustusta, mitä marttyyrit ovat saaneet kokoea, ja tulevat kokemaan.
* Tulevat varmaan tarkoittaa antikristuksen tulevaa uskovien teurastusta, ja siitä jo sman kokeneet kirjoittivat, eikä suinkaan, että meidän uskovien tulisi jotain kostaa.
* Mä en käsitä, kun aina ymmärretään niin kieroon kuin vain ikinään osataan väärään vääntää, ja ollaan niin tekopyhän hurskaita, että nytpäs saatiin Eroe taas kiinni sanoistaan? Ei voi tajuta, ettei selvää tekstiävoida käsittää vääristelemättä asioita.
* Siunasuta sinulle Eroe, tunnut olevan palstan "pahis", vaikka vain Raamattua opetat ja julistat, ja vastustajat näyttäisi olevan ns. uskovaisia???
* Pe.kut ja poikalapset ymmärtää, mutta ns. kristityt? Onkohan se kateutta, vai onko vaan niin, että luullaan olevan uskossa, varsinkin, jos luotetaan vauvakasteen armoon, niin sehän ei auta että ymmärtäiskään Sanaa!?Olipa virkistävä saada heti sinun rohkaisua,
kun täällä Pe.ku on saanut uskovista(?) apuvoimia. Onneksi suurin osa oikeista uskovista käsittää kuinka asia on.
Hiukan vierestä.
Sotien jälkeen kun oli kaikesta pulaa,(en ollut 40-luvulla edes syntynyt) eräs poika oli saanut appelsiinin. Juhani Kuosmanen kertoi miten herkullisesta se näytti, aivan jotain ihmeellistä. Poika antoi Juhanille palan mehevää appelsiiniä, niin se oli raikas kuin mikä.
No tuo on laiha kertomus, mutta kuvaava miltä tuntuu saada hengellinen siunaus.
Otan siunauksesi vastaan ilomielen! Eroe kirjoitti:
Olipa virkistävä saada heti sinun rohkaisua,
kun täällä Pe.ku on saanut uskovista(?) apuvoimia. Onneksi suurin osa oikeista uskovista käsittää kuinka asia on.
Hiukan vierestä.
Sotien jälkeen kun oli kaikesta pulaa,(en ollut 40-luvulla edes syntynyt) eräs poika oli saanut appelsiinin. Juhani Kuosmanen kertoi miten herkullisesta se näytti, aivan jotain ihmeellistä. Poika antoi Juhanille palan mehevää appelsiiniä, niin se oli raikas kuin mikä.
No tuo on laiha kertomus, mutta kuvaava miltä tuntuu saada hengellinen siunaus.
Otan siunauksesi vastaan ilomielen!Ei kannattaa paljon piittaa ? Provolla jolla hän singoilee ei ole painoarvoa missään ja anna vaan mennä ohi! : ) Siunaten !!!!!!!!!!!!!!!!
- Eroe
savonarola kirjoitti:
Ei kannattaa paljon piittaa ? Provolla jolla hän singoilee ei ole painoarvoa missään ja anna vaan mennä ohi! : ) Siunaten !!!!!!!!!!!!!!!!
Aina valoisa ja voitokas Savis osaa taidon rohkaista.
Otan sinun siunauksen vastaan!
- ottaisit
esimerkkiä tuolta alempaa Il-Marin avauksesta. Siellä huokuu Rakkaus, Jumalan Rakkaus. Miksi sinun täytyy aina hyökätä, ymmärrän että Raamatussa niin kerrotaan. Mutta tällä palstalla on paljon sellaisia henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita hengellisistä asioista, niin se hengellisyys lakkaa kiinnostamasta kun aina täällä hyökätään, kostetaa, ja riidellään. Ymmärrätkö? Il-Mari kertoi joskus aijemmin, että Raamatun sanomaa voi tuoda esiin lempeästi opettaen, ja kun ihminen tulee uskoon, niin hän huomaa sitten itse, lukiessaan raamattua, että siinä on niitä "tiukasti" sanottujakin kohtia. Ja kun on uskossa Jeesukseen, niin eihän niistä tuomio kertomuksista tarvitse eres välittää, kun on uskossa Jeesukseen saanut syntinsä anteeksi. Kai tästäkin olet erimieltä, ja se sinulle suotakoon?
ja Jumala käyttää meidän "temperamenttiä" ja omaa sitä mitä olemme, ei meidän perus olemuksemme muutu uudestisyntymässä.
* Eroe puhuu selvää Sanaa, ja omalla peroonallisella tavallaan, samoin Il-mari omallaan. Siksi tämä onkin niin mielenkiintoista, kun olemme toisaalta aivan smanlaisia, mutta sitten olemme jokainen oma itsemme.
* Ei pitäisi niin kovin vertailla, kun tuo tai hän on sitä ja tuota. Me olemme kaikki ainutlaatuisia, ja tuomme evankeliuminkin omalla tavallamme, ja loppujen lopuksi on Jumalan Sana joka ei tyhjänä palaja.
* Me kuolemme ja poistumme "näyttämöltä" ajallamme, mutta SANA ei häviä koskaan, ja se tässä on täerkeintä, että julistetaan rehdisti Sanaa.
* Suolaakin on hienoa ja karkeaa, ja siitä väliltä.
* Kyllä Jeesuskin oli välillä tosi ankara, eikä hempeillyt juuri koskaan, Hänen sanansa olivat terävää, kuin kaksiteräinen miekka.
* Ei uskovaisten tulisi olla mukana "pahanakselilla" karkoittamassa uskovia pois palstalta, niikuin Eroe on saanut kokea viimeaikoina! Tiedän omastakin kokemuksesta, mitä on olla kohteena ihmisjahdissa!- Eroe
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iänkaikkisesti.
Ilm.20:10
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen. Ilm.20:15 sitten, jos sinä osaat opettaa? Olisin kiinnostunut siitä, miten tulisi opettaa! Voisitko neuvoa minua, jos neuvosi on hyviä, otan miellelläni ne vastaan. Sillä olen epätäydellinen ja täydelliseksi haluaisin tulla. Olisi kuitenkin viisainta, että tarkistaisit oman uskosi, jos siinä ei ole korjaamista, niin neuvosi olisivat kullankalliita. Ole rehellinen, itsellesi ja muille!
Mohikaani_27 kirjoitti:
ja Jumala käyttää meidän "temperamenttiä" ja omaa sitä mitä olemme, ei meidän perus olemuksemme muutu uudestisyntymässä.
* Eroe puhuu selvää Sanaa, ja omalla peroonallisella tavallaan, samoin Il-mari omallaan. Siksi tämä onkin niin mielenkiintoista, kun olemme toisaalta aivan smanlaisia, mutta sitten olemme jokainen oma itsemme.
* Ei pitäisi niin kovin vertailla, kun tuo tai hän on sitä ja tuota. Me olemme kaikki ainutlaatuisia, ja tuomme evankeliuminkin omalla tavallamme, ja loppujen lopuksi on Jumalan Sana joka ei tyhjänä palaja.
* Me kuolemme ja poistumme "näyttämöltä" ajallamme, mutta SANA ei häviä koskaan, ja se tässä on täerkeintä, että julistetaan rehdisti Sanaa.
* Suolaakin on hienoa ja karkeaa, ja siitä väliltä.
* Kyllä Jeesuskin oli välillä tosi ankara, eikä hempeillyt juuri koskaan, Hänen sanansa olivat terävää, kuin kaksiteräinen miekka.
* Ei uskovaisten tulisi olla mukana "pahanakselilla" karkoittamassa uskovia pois palstalta, niikuin Eroe on saanut kokea viimeaikoina! Tiedän omastakin kokemuksesta, mitä on olla kohteena ihmisjahdissa!toi on totta,käytäsin tälläistä vertausta,,että täällä tarvitaan monipuolista ruokaa(hengen ruokaa)suolaista että makeaa,vitamiinejä tarvitan,pelkät makupalat ei riittää,kun nyt koulaiset käytävät koulunmakeisautomaateja ja jättävät terveenkoulu ruuan väliin,niin ruumis voi huonosti,samoin se hengen ruumis,sellaista sanaa tarvitaan että synnintunto herää täälläkin.
- että.
Il-Mari kirjoitti:
sitten, jos sinä osaat opettaa? Olisin kiinnostunut siitä, miten tulisi opettaa! Voisitko neuvoa minua, jos neuvosi on hyviä, otan miellelläni ne vastaan. Sillä olen epätäydellinen ja täydelliseksi haluaisin tulla. Olisi kuitenkin viisainta, että tarkistaisit oman uskosi, jos siinä ei ole korjaamista, niin neuvosi olisivat kullankalliita. Ole rehellinen, itsellesi ja muille!
sinä et osaisi opettaa. Tarkoitin Ereota! Toivon että ymmärrät oikein.
- Puskajustiina nro 102
Eroe kirjoitti:
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iänkaikkisesti.
Ilm.20:10
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen. Ilm.20:15ensin Hän luo meidät ja sitten alkaa kiusaamaan meitä ajatuksella, että lopussa odottaa tulimeri jossa peto ja väärä profeetta hallitsevat.
Tiedätkö mitä, mitä enemmän näkee kirjoitettavan tuollaista tekstiä, sitä vähemmän uskoo! Sinä olet huono evankelista, koska karkoitat uskon pois. - Eroe
Puskajustiina nro 102 kirjoitti:
ensin Hän luo meidät ja sitten alkaa kiusaamaan meitä ajatuksella, että lopussa odottaa tulimeri jossa peto ja väärä profeetta hallitsevat.
Tiedätkö mitä, mitä enemmän näkee kirjoitettavan tuollaista tekstiä, sitä vähemmän uskoo! Sinä olet huono evankelista, koska karkoitat uskon pois.Kerropa koska olen sanonut olevani hyvä evankelista? Olen hyvin puutteellinen, sinuun verrattuna alamittainen. Sinulla on oikeus olla tykkäämättä kirjoituksistani, mutta ei yksinnoikeus. Toiset kun tykkäävät.
Samoin ne sielut, jotka olen saanut palvelustyössäni johtaa pelastukseen ja Pyhän Hengen täyteyteen. Jumala on se joka vaikuttaa, ja Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Minä olen ansioton välikäsi.
Kun noin rankasti minua vihaat, älä vihaa muita palstalla olijoita pilaten palstaa.
En vastaa enään sinun vuodatuksiisi, paina se pahkaasi! - Puskajustiina nro 102
Eroe kirjoitti:
Kerropa koska olen sanonut olevani hyvä evankelista? Olen hyvin puutteellinen, sinuun verrattuna alamittainen. Sinulla on oikeus olla tykkäämättä kirjoituksistani, mutta ei yksinnoikeus. Toiset kun tykkäävät.
Samoin ne sielut, jotka olen saanut palvelustyössäni johtaa pelastukseen ja Pyhän Hengen täyteyteen. Jumala on se joka vaikuttaa, ja Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Minä olen ansioton välikäsi.
Kun noin rankasti minua vihaat, älä vihaa muita palstalla olijoita pilaten palstaa.
En vastaa enään sinun vuodatuksiisi, paina se pahkaasi!kaikissa viesteissäsi korostat itseäsi enemmän kuin Jumalaa.
Olet nöyrää poikaa Jumalan edessä, mutta ihmisten edessä itsesi ylennät, katselet nupinvartta pitkin niitä, jotka eivät ole tsimalleen sinun kanssasi samaa mieltä uskonasiosta.
Jumala tehkööt lopputyön meidän kanssamme, se asia on vain ja yksin Hänen kädessään.
Jatkoja
- Eroe
Menen ulos jaloittelemaan kun minulle itselle sopii.
Miten ne sinun asiat oikein on? Istut pitkällä penkillä ja sieltä kiusaat uskovia. No, kohta teidän "seurakunta" hyväksyy homo- ja lesboliitot, sinä mukaan lukien. - http://khttp://keskustelu.s...
Eroe kirjoitti:
Menen ulos jaloittelemaan kun minulle itselle sopii.
Miten ne sinun asiat oikein on? Istut pitkällä penkillä ja sieltä kiusaat uskovia. No, kohta teidän "seurakunta" hyväksyy homo- ja lesboliitot, sinä mukaan lukien.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037661788
http:/http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037661788/keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037661788
On hyvä, että tuot Raamattua esille laajemminkin. Täällä on vaan joitain sellaisia henkilöitä, jotka eivät heti huomaa sitä, että se on Raamatun sanomaa jota olet lainannut. Monasti tulee väärinkäsityksiä sen johdosta, luullaan että tuollaista se "saarnaaja" omasta päästään taas latelee, vaikka Raamattua lainaa. Meitä sanan julistajia, on monenlaisia ja mielestäni niin pitää ollakkin, jos kaikki julistaisimme samalla lailla, aika yksitoikkoista varmaan olisi kuunnella. Mielestäni pääasia on kuitenkin, kertoa ilosanomaa Jeesuksesta, tehkäämme sitä kumpikin omalla tavallamme. Eikä anneta palautteen vaikkuttaa siihen, on se sitten myönteistä tai kielteistä, kunhan opetuksemme perustuu Raamattuun.
Siunausta sinulle!- Eroe
Otan siunauksesi vastaan mielihyvin!
Se on vitsaus kun uskoa tunnustavatkaan eivät kehtaa lukea Raamattua. Miten sitten voi tietää, kun joku puhuu onko se Raamatusta kun ei itse sitä lue? Niinpä niin! Vastauskoontuleille olen aina tähdentänyt säänöllisen ja järjestelmällisen Raamatun luvun tärkeyttä. Raamatulla Jeesus torjui paholaisen kiusaukset. Jumalan sanalla on rakennettu taivaat ja maat. Sen kautta uskosta menikin olemme pelastetut.
Minun puhuminen tulevasta tuomiosta on vain pintaraapaisua, mitä vertaa kun Jeesus puhui asiasta. Myöskin Paavali ja Pietari puhuivat hyvin vakavasti.
Heillä oli teksti paljon suolaisempaa.
Nykyajan hempeämieliset uskonnolliset ihmiset kaipaavat puhetta korvasyyhyyn.
Tahdon siunata sinun työtäsi elonpellolla,
jossa sitä riittää, mutta työmiehiä ei.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.132537Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant762358- 2021334
- 1171194
- 751142
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2661099Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211939Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,7936Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �11894Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54816