Sapuskaa on kärvennetty notskilla jo 200 000 vuoden ajan. Tässä syy aivojen kognitiivisen osan kehittymiseen. Tutkijat varoittavat ihmisiä jotka nauttivat raaka ravintoa että sillä voi olla tuhoisat seuraukset.
http://www.livescience.com/culture/080811-brain-evolution.html
Lämmintä varrasta 200 000 vuotta
39
1075
Vastaukset
- dieetti,
punaista lihaa siinä ei syödä. Sika on onneksi valkoista lihaa.
Perkeleen vaimo, koska ei ostanut mulle ja lapsille meetvurstia eilen kaupasta, taisi olla huonolla päällä.
Niin ja hevosta jos on meetvurstissa, multa se viedään kaupasta kädestä pois. Kyllä kanaa saa rääkätä ja syödä ayurveda dieetissä, muttei heppaa, loogista on hörhöjen aivoitukset.- Bubastis.tm
pohjimmainen syy on pitää tai tehdä ihmisistä tyhmiä?
Mene nyt hakemaan sitä lihaa pannulle :D - C.Porosus
Bubastis.tm kirjoitti:
pohjimmainen syy on pitää tai tehdä ihmisistä tyhmiä?
Mene nyt hakemaan sitä lihaa pannulle :DMinäkään en ole syönyt punaista, valkoista tai kalan lihaa 27 vuoteen, eikä siitä mitään haittaa ole olllut, mahdollisesti päinvastoin. Omegarasvoilla on tutkitusti positiivinen vaikutus aivotoimintaa, ja niitä saa eritoten kaloista, mutta myös kasvikunnan tuotteista.
Koko maapallon väestön ruuan riittävyyden vuoksi ei kannata tuhlata peltopinta-alaa rehujen kasvatukseen. Peltopinta-alan käytön hyötysuhde on lihan tuotannossa huono. Karjatalous on myös erittäin merkittävä kasvihuonekaasujen lähde. Kala ja metsästetty liha, mutta ehdottomasti vain kohtuullisesti verotettu riistakanta, ovat luonnon kannalta hyviä vaihtoehtoja. - Bubastis.tm
C.Porosus kirjoitti:
Minäkään en ole syönyt punaista, valkoista tai kalan lihaa 27 vuoteen, eikä siitä mitään haittaa ole olllut, mahdollisesti päinvastoin. Omegarasvoilla on tutkitusti positiivinen vaikutus aivotoimintaa, ja niitä saa eritoten kaloista, mutta myös kasvikunnan tuotteista.
Koko maapallon väestön ruuan riittävyyden vuoksi ei kannata tuhlata peltopinta-alaa rehujen kasvatukseen. Peltopinta-alan käytön hyötysuhde on lihan tuotannossa huono. Karjatalous on myös erittäin merkittävä kasvihuonekaasujen lähde. Kala ja metsästetty liha, mutta ehdottomasti vain kohtuullisesti verotettu riistakanta, ovat luonnon kannalta hyviä vaihtoehtoja.kyllä minun sopisi syödä kalaa ja metsästettyä riistaa aivan hyvin. Olen ollut aikani kasvissyöjä ja se ei sovi, en saa tarpeeksi energiaa kasvisproteiinista. Kun aloitin lihan syönnin jälleen, ei tarvinnut syödä yhtä paljon ja energiaa riittää pidemmäksi aikaa. Kissahan minä olenkin :D
Stadissa on vain vaikea metsästää, kaneja ja pupuja täällä kyllä on. Lokit voisi pistää metsästyslistalle myös.
Varoitus olikin raakaravinnosta, että kai sinä keität ja kokkaat rehusi? - Astronomi
Bubastis.tm kirjoitti:
kyllä minun sopisi syödä kalaa ja metsästettyä riistaa aivan hyvin. Olen ollut aikani kasvissyöjä ja se ei sovi, en saa tarpeeksi energiaa kasvisproteiinista. Kun aloitin lihan syönnin jälleen, ei tarvinnut syödä yhtä paljon ja energiaa riittää pidemmäksi aikaa. Kissahan minä olenkin :D
Stadissa on vain vaikea metsästää, kaneja ja pupuja täällä kyllä on. Lokit voisi pistää metsästyslistalle myös.
Varoitus olikin raakaravinnosta, että kai sinä keität ja kokkaat rehusi?stadin viemäreissä on kuulemma jotain 500 000-1000000 rottaa.
- Bubastis.tm
Astronomi kirjoitti:
stadin viemäreissä on kuulemma jotain 500 000-1000000 rottaa.
ja perkeleen älykkäitä kun ovat syöneet lämmitetyn ruoan jätteitä ties kuinka kauan. Asiaa on auttanut äärettömästi se, että kissoja ei saa pitää vapaana. Itketään paria talitinttiä ja sillä aikaa rotat valloittavan maan.
Kehitysmaissahan kehotetaan grillaamaan rottia proteiinin tarvetta tyydyttämään. Laoksessa niitä myytiin vartaissa katugrilleissä, mutta niillä oli myös mädätettyjä lepakoitakin herkkuna siellä.
Rottien viljely voi olla tuottoisa bisnes jollekulle yrittäjälle, liha on kuulemma kuin kanaa söisi. Rottien ruokavaliota vain pitäisi valvoa ja puhdistaa, ja kai ne pitäis rokottaakin. - Astronomi
Bubastis.tm kirjoitti:
ja perkeleen älykkäitä kun ovat syöneet lämmitetyn ruoan jätteitä ties kuinka kauan. Asiaa on auttanut äärettömästi se, että kissoja ei saa pitää vapaana. Itketään paria talitinttiä ja sillä aikaa rotat valloittavan maan.
Kehitysmaissahan kehotetaan grillaamaan rottia proteiinin tarvetta tyydyttämään. Laoksessa niitä myytiin vartaissa katugrilleissä, mutta niillä oli myös mädätettyjä lepakoitakin herkkuna siellä.
Rottien viljely voi olla tuottoisa bisnes jollekulle yrittäjälle, liha on kuulemma kuin kanaa söisi. Rottien ruokavaliota vain pitäisi valvoa ja puhdistaa, ja kai ne pitäis rokottaakin.rotanpoikasilla on kuulemma pienempi vaara sairastua stressiin jos niiden emo nuolee niitä...
Että semmonen tutkimus... - Bubastis.tm
Astronomi kirjoitti:
rotanpoikasilla on kuulemma pienempi vaara sairastua stressiin jos niiden emo nuolee niitä...
Että semmonen tutkimus...jos erehtyisi tänne meidän kämppään, täällä on nyt kolme saalistajaa.
- C.Porosus
Bubastis.tm kirjoitti:
kyllä minun sopisi syödä kalaa ja metsästettyä riistaa aivan hyvin. Olen ollut aikani kasvissyöjä ja se ei sovi, en saa tarpeeksi energiaa kasvisproteiinista. Kun aloitin lihan syönnin jälleen, ei tarvinnut syödä yhtä paljon ja energiaa riittää pidemmäksi aikaa. Kissahan minä olenkin :D
Varoitus olikin raakaravinnosta, että kai sinä keität ja kokkaat rehusi?jo senkin vuoksi, että raakaravinto ei minulla sula kunnolla, ja silloin monet ravinnossa olevat vitamiinit jäävät imeytymättä. Kovat kasvikset ja juurekset ja tietysti pavut kypsennän.
Proteiinejahan tarvitaan vain uusien solujen tuottamiseen. Kaikkai aminohappoja pitää saada monipuolisesti ja riittävästi, muttei liikaa. Valkuaisesta ei pidä ottaa energiaa, vaan sen lähteinä pitäisi olla rasva ja hiilihydraatit.
Kissat syövät erittäin valkuaispitoiusta ruokaa, ja ottavat näin myös energiaa valkuaisesta. Valkuaisesta syntyy virtsahappoa. Se koituu vuosien saatossa niiden munuaisten turmioksi. Useimpien vanhoiksi elävien kissojen vanhuuden vaiva onkin munuaisten vähittäinen tuhoutuminen ja siitä seuraava vajaatoiminta. Mulla on jo toinen kissa eläinlääkärin määräämällä matalaproteiinisella dieetillä. Nuoremmalle kissalle aloitankin proteiinirajoitetun ruuan antamisen muun ruuan ohessa jo varhaisella iällä, jotta sen munuaiset kestäisivät pidempään. - Bubastis.tm
C.Porosus kirjoitti:
jo senkin vuoksi, että raakaravinto ei minulla sula kunnolla, ja silloin monet ravinnossa olevat vitamiinit jäävät imeytymättä. Kovat kasvikset ja juurekset ja tietysti pavut kypsennän.
Proteiinejahan tarvitaan vain uusien solujen tuottamiseen. Kaikkai aminohappoja pitää saada monipuolisesti ja riittävästi, muttei liikaa. Valkuaisesta ei pidä ottaa energiaa, vaan sen lähteinä pitäisi olla rasva ja hiilihydraatit.
Kissat syövät erittäin valkuaispitoiusta ruokaa, ja ottavat näin myös energiaa valkuaisesta. Valkuaisesta syntyy virtsahappoa. Se koituu vuosien saatossa niiden munuaisten turmioksi. Useimpien vanhoiksi elävien kissojen vanhuuden vaiva onkin munuaisten vähittäinen tuhoutuminen ja siitä seuraava vajaatoiminta. Mulla on jo toinen kissa eläinlääkärin määräämällä matalaproteiinisella dieetillä. Nuoremmalle kissalle aloitankin proteiinirajoitetun ruuan antamisen muun ruuan ohessa jo varhaisella iällä, jotta sen munuaiset kestäisivät pidempään.hieman enemmän, kun minulla on nyt kaksi pientä kissaneitoa täällä kasvamassa. Luin tämän artikkelin ja siinä suositellaan eläinproteiinipitoista ruokavaliota nuorille kissoille ja vasta 10 vuoden iässä proteiinia suositeltaisiin vähennettäväksi.
http://ezinearticles.com/?Cat-Nutrition---How-Protein-Rich-Foods-May-Harm-Senior-Cats&id=791522
Laita linkkejä, lukisin mielelläni, kun kissat ovat tärkein asia elämässäni :D - C.Porosus
Bubastis.tm kirjoitti:
hieman enemmän, kun minulla on nyt kaksi pientä kissaneitoa täällä kasvamassa. Luin tämän artikkelin ja siinä suositellaan eläinproteiinipitoista ruokavaliota nuorille kissoille ja vasta 10 vuoden iässä proteiinia suositeltaisiin vähennettäväksi.
http://ezinearticles.com/?Cat-Nutrition---How-Protein-Rich-Foods-May-Harm-Senior-Cats&id=791522
Laita linkkejä, lukisin mielelläni, kun kissat ovat tärkein asia elämässäni :Dtarvitsee aikuista kissaa enemmän proteiinia uusille soluilleen. Aikuisen paljon liikkuvan kissankin lihakset tarvitsevat paljon proteiinia pysyäkseen kunnossa. Proteiinirajoitettu dieetti aloitetaan yleensä vasta siinä vaiheessa, kun munuaisten toiminnanvajaus huomataan lisääntyneenä juomisena ja munuaisten toiminta on jo heikentynyt. Munuaisten vajaatoiminta näkyy verikokeissa vasta, kun yli puolet, eli kaikki ylimääräinen munuaiskudos on tuhoutunut ja munuaiskapasiteetti ei riitä puhdistamaan elimistöä sinne muodostuvasta virtsahaposta.
Samaa mieltä olen oman kokemuksenin perusteella. 10 vuotta olisi varmaankin oikea aika aloittaa proteiinin määrän kontrollointi, eikä vasta sitten, kun urea- ja kreatiiniarvot ovat kohonneet, niin munuaiset kestäisivät pidempään. Liikkuvalle kissalle, jolla ei ole paino-ongelmia voi myös syöttää rasvaista ruokaa. Silloin se saa polttoainetta rasvasta, eikä turhaa virtsahappoa synny, kuten valkuaisesta energian lähteenä. Valkuainenhan on korvaamaton solujen rakennusaine, mutta energian lähteenä se ei ole terveellisin vaihtoehto. Läskit rotat olisivat ehdotonta sapuskaa kissalle, jolle elämä maistuu.
Mun Pandalla huomattiin munuaisten vajaatoiminta 14 vuotiaana, jolloin munuaisarvot olivat korkeat, ja korkea virtsahappopitoisuus oli jo ehtinyt aiheuttaa osteoporoosia ja rustottumaa selässä. Aloitimme dieettiruuan. Miisu söi mielellään Pandan matalaproteiiniruokaa jo 12 vuotiaana. Kun Panda kuoli 16 vuotiaana, emme enää ostaneet dieettiruokaa. Sen seurauksena Miisun munuaisarvot nousivat. Miisu palasi proteiinirajoitetulle dieetille ja nyt sen arvot ovat normaalin ylärajalla, vaikka Miisu on jo 16,5 vuotta.
Käytämme Vanhoja kissoja säännöllisesti eläinlääkärissä. Tietoni olen saanut kissojamme hoitavalta eläinlääkäriltä, jolla on itselläänkin kissoja.
Minusta tuntuu, että Hill'sin , Spesificin ja Walthamin, Integra Animondan, Kattovitin(tai Katovit yhdellä t:llä) sivuilta löytyy ruokavalioasiaa, koska kyseiset firmat valmistavat erilaisia dieettiruokia, ja ainakin niiden esitteissä on hyvää informaatiota. - Bubastis.tm
C.Porosus kirjoitti:
tarvitsee aikuista kissaa enemmän proteiinia uusille soluilleen. Aikuisen paljon liikkuvan kissankin lihakset tarvitsevat paljon proteiinia pysyäkseen kunnossa. Proteiinirajoitettu dieetti aloitetaan yleensä vasta siinä vaiheessa, kun munuaisten toiminnanvajaus huomataan lisääntyneenä juomisena ja munuaisten toiminta on jo heikentynyt. Munuaisten vajaatoiminta näkyy verikokeissa vasta, kun yli puolet, eli kaikki ylimääräinen munuaiskudos on tuhoutunut ja munuaiskapasiteetti ei riitä puhdistamaan elimistöä sinne muodostuvasta virtsahaposta.
Samaa mieltä olen oman kokemuksenin perusteella. 10 vuotta olisi varmaankin oikea aika aloittaa proteiinin määrän kontrollointi, eikä vasta sitten, kun urea- ja kreatiiniarvot ovat kohonneet, niin munuaiset kestäisivät pidempään. Liikkuvalle kissalle, jolla ei ole paino-ongelmia voi myös syöttää rasvaista ruokaa. Silloin se saa polttoainetta rasvasta, eikä turhaa virtsahappoa synny, kuten valkuaisesta energian lähteenä. Valkuainenhan on korvaamaton solujen rakennusaine, mutta energian lähteenä se ei ole terveellisin vaihtoehto. Läskit rotat olisivat ehdotonta sapuskaa kissalle, jolle elämä maistuu.
Mun Pandalla huomattiin munuaisten vajaatoiminta 14 vuotiaana, jolloin munuaisarvot olivat korkeat, ja korkea virtsahappopitoisuus oli jo ehtinyt aiheuttaa osteoporoosia ja rustottumaa selässä. Aloitimme dieettiruuan. Miisu söi mielellään Pandan matalaproteiiniruokaa jo 12 vuotiaana. Kun Panda kuoli 16 vuotiaana, emme enää ostaneet dieettiruokaa. Sen seurauksena Miisun munuaisarvot nousivat. Miisu palasi proteiinirajoitetulle dieetille ja nyt sen arvot ovat normaalin ylärajalla, vaikka Miisu on jo 16,5 vuotta.
Käytämme Vanhoja kissoja säännöllisesti eläinlääkärissä. Tietoni olen saanut kissojamme hoitavalta eläinlääkäriltä, jolla on itselläänkin kissoja.
Minusta tuntuu, että Hill'sin , Spesificin ja Walthamin, Integra Animondan, Kattovitin(tai Katovit yhdellä t:llä) sivuilta löytyy ruokavalioasiaa, koska kyseiset firmat valmistavat erilaisia dieettiruokia, ja ainakin niiden esitteissä on hyvää informaatiota.Ostin eilen kisuleille royal canin babycat kuivamuonaa raksuiksi (alle 4kk). Onko royal canin ehtaa tavaraa?
- C.Porosus
Bubastis.tm kirjoitti:
Ostin eilen kisuleille royal canin babycat kuivamuonaa raksuiksi (alle 4kk). Onko royal canin ehtaa tavaraa?
Meidän Siiri (5v)sai myös eilen pussillisen Royal Canininia. Siirin lempparimerkki on kyllä Nutros, mutta kaupassa, jossa kävin, sitä ei ollut. Hyvin tuo RCkin maistuu
Tärkeätä noissa kuivamuonissa on tuhka- ja magnesiumpitoisuus. Jos ne ovat liian korkeat, niin ne voivat aiheuttaa virtsakivien muodostumista. Tuhkapitoisuus eli hehkutusjäännös eli kivennäisainepitoisuus saa olla enintään 7 %, mutta mieluiten vielä huomattavasti matalampi. Magnesiumin rajaa en muista. Hillsin, Nutroksen, Royal Caninin kuivamuonissa kivennäispitoisuus ja magnesium ovat kohdallaan. Joissain päivittäistavarakaupan muroissakin pitoisuudet ovat kelvolliset, mutta joissain halvimmissa pitoisuudet ovat liian korkeat, koska nihin on käytetty raaka-aineena paljon sisäelimiä. Aihe on mulle siinä mielessä tuttu, että minulla on ollut virtsakivistäkin kärsivä kissa. Siihenkin vaivaan on saatavilla omaa dieettiruokaa, ja jopa jo muodostuneita virtsakiviä liuottavaa ruokaa. - Bubastis.tm
C.Porosus kirjoitti:
Meidän Siiri (5v)sai myös eilen pussillisen Royal Canininia. Siirin lempparimerkki on kyllä Nutros, mutta kaupassa, jossa kävin, sitä ei ollut. Hyvin tuo RCkin maistuu
Tärkeätä noissa kuivamuonissa on tuhka- ja magnesiumpitoisuus. Jos ne ovat liian korkeat, niin ne voivat aiheuttaa virtsakivien muodostumista. Tuhkapitoisuus eli hehkutusjäännös eli kivennäisainepitoisuus saa olla enintään 7 %, mutta mieluiten vielä huomattavasti matalampi. Magnesiumin rajaa en muista. Hillsin, Nutroksen, Royal Caninin kuivamuonissa kivennäispitoisuus ja magnesium ovat kohdallaan. Joissain päivittäistavarakaupan muroissakin pitoisuudet ovat kelvolliset, mutta joissain halvimmissa pitoisuudet ovat liian korkeat, koska nihin on käytetty raaka-aineena paljon sisäelimiä. Aihe on mulle siinä mielessä tuttu, että minulla on ollut virtsakivistäkin kärsivä kissa. Siihenkin vaivaan on saatavilla omaa dieettiruokaa, ja jopa jo muodostuneita virtsakiviä liuottavaa ruokaa.kirjoitan vinkit ylös pieneen muistikirjaani. Kisuleita on helppo onneksi syöttää kun niillä on koko ajan nälkä. Eilen hirvitti kun kiikkuivat katonrajassa uudessa kiipeilypuussaan, sitten vinguttiin mammaa hakemaan alas :D
- C.Porosus
Bubastis.tm kirjoitti:
Ostin eilen kisuleille royal canin babycat kuivamuonaa raksuiksi (alle 4kk). Onko royal canin ehtaa tavaraa?
mikä oli mun Pandani (identtinen kaksoissisareni muuten) herkkuruokaa?
No savustettu peuranliha oli ihan ehdoton juttu. Simpukat ja katkaravutkin maistuivat. Niitä se sai aina talvipäivänseisauksen lahjaksi. Vuohenmaidosta valmistettu fetajuusto oli Pandan mieleen ja oliivit, joista oli liotettu suola pois. Sinihomejuustoakin se söi, jos se oli lampaanmaidosta valmistettua aitoa Roquefordia. Smetanalisäyksellä sen sai syömään matalaproteiinista dieettiruokaa ja vähälaktoosinen kevytkerma oli sen arkiruokaa. Se myös piti siitä, että sen turkkia hankasi ruusun terälehdillä. Varsinainen herkkusuu ja hienostelija, ja kaiken kukkuraksi se oksensi nähdessään sorsien "perkausta" (sattui parikin kertaa) - C.Porosus
Bubastis.tm kirjoitti:
kirjoitan vinkit ylös pieneen muistikirjaani. Kisuleita on helppo onneksi syöttää kun niillä on koko ajan nälkä. Eilen hirvitti kun kiikkuivat katonrajassa uudessa kiipeilypuussaan, sitten vinguttiin mammaa hakemaan alas :D
Ei kai sulla ole kangastapetteja? Meidän Panda kiipeili pentuna seinissäkin. Ihmettelin kerrankin, että mikä muhku verhossa on, ja takaahan löytyi kissa. Matka oli tyssännyt verholautaan.
- Bubastis.tm
C.Porosus kirjoitti:
mikä oli mun Pandani (identtinen kaksoissisareni muuten) herkkuruokaa?
No savustettu peuranliha oli ihan ehdoton juttu. Simpukat ja katkaravutkin maistuivat. Niitä se sai aina talvipäivänseisauksen lahjaksi. Vuohenmaidosta valmistettu fetajuusto oli Pandan mieleen ja oliivit, joista oli liotettu suola pois. Sinihomejuustoakin se söi, jos se oli lampaanmaidosta valmistettua aitoa Roquefordia. Smetanalisäyksellä sen sai syömään matalaproteiinista dieettiruokaa ja vähälaktoosinen kevytkerma oli sen arkiruokaa. Se myös piti siitä, että sen turkkia hankasi ruusun terälehdillä. Varsinainen herkkusuu ja hienostelija, ja kaiken kukkuraksi se oksensi nähdessään sorsien "perkausta" (sattui parikin kertaa)Aikamoinen tapaus. Olenkin kauppaan menossa jos menneen viikon kunniaksi toisin kotiin katkarapuja :).
Viirusta näkee jo nyt että sillä on taipumus valikoituun herkutteluun myöhemmin. Viirua kutsunkin toiselta nimeltään Miss Daisy, koska epäilen että se vaatii autonkuljettajan jossain vaiheessa.
Bubis taas on seikkailijaluonne joka "reissusta" väsyneenä syö mitä annetaan onnellisena. Bubastis on mun kissakaksonen, ehkä nimellä on vaikutusta asiaan? Viiru tulee mustasukkaiseksi välillä ja vie Bubiksen vaatekaappiin ja sitten se keimailee yksinään minulle.
Mutta nyt katkiksia ostamaan, kisut nukkuu :D - Bubastis.tm
C.Porosus kirjoitti:
Ei kai sulla ole kangastapetteja? Meidän Panda kiipeili pentuna seinissäkin. Ihmettelin kerrankin, että mikä muhku verhossa on, ja takaahan löytyi kissa. Matka oli tyssännyt verholautaan.
parveke on omistettu kiipeilyä varten, (laitoin sinne valtavan kiipeilytelineen), vaikka se tapahtuu ohjauksen alla tällä hetkellä kun ovat niin pieniä.
Sänkyyn mennessä patjassa voi olla kyllä "muhkuja".
- Karl Friedrich
Tai ainakin Engels (Perheen, yksityisomaisuuden ja valtion alkuperä.)
Lihaa syömällä tulee siis kommunistiksi.- Bubastis.tm
essialaiset, söivät vain raakaravintoa ja huuhtelivat peräsuoltaan täyttämällä koverretun kurpitsan vedellä josta johti ontto putki peräsuoleen. Edistää vajakkigeenin selviytymistä seuraaville sukupolville.
- Astronomi
oli kuiten kasvissyöjä.
- Bubastis.tm
Astronomi kirjoitti:
oli kuiten kasvissyöjä.
Kyse oli lämmitetyn ts. kokatun ruoan ja raakaravinnon erosta. Ei siitä mitä syödään.
- Karl Friedrich
Bubastis.tm kirjoitti:
Kyse oli lämmitetyn ts. kokatun ruoan ja raakaravinnon erosta. Ei siitä mitä syödään.
Jos oli, en huomannut sitä. Jopa höpötutkija itse myöntää, että
”The finding suggests that increased access to calories spurred our cognitive advances, said Khaitovich, carefully adding that definitive claims of causation are premature.”
Mahdatko osata englantia? - Bubastis.tm
Karl Friedrich kirjoitti:
Jos oli, en huomannut sitä. Jopa höpötutkija itse myöntää, että
”The finding suggests that increased access to calories spurred our cognitive advances, said Khaitovich, carefully adding that definitive claims of causation are premature.”
Mahdatko osata englantia?to calories might have been a consequence of man learning to cook his food? Cooking made it more digestable to eat variety of foodstuffs that would have been rejected otherwise.
Simple test for spaso: take two lots of carrots ie. 1kg. Cook half of it and see much cooked carrot you can eat compared to raw carrots.
Cooking made it possible to eat LARGER amounts of calories at one time of consumption.
Mahdatko tajuta? - Karl Friedrich
Bubastis.tm kirjoitti:
to calories might have been a consequence of man learning to cook his food? Cooking made it more digestable to eat variety of foodstuffs that would have been rejected otherwise.
Simple test for spaso: take two lots of carrots ie. 1kg. Cook half of it and see much cooked carrot you can eat compared to raw carrots.
Cooking made it possible to eat LARGER amounts of calories at one time of consumption.
Mahdatko tajuta?Pyydä iskää lukemaan sanakirjasta sanojen
- suggests
-premature
- might
merkitys ja äiskää tulkkaamaan.
Kun jo ensin on vain spekuloitu enemmillä kaloreilla ja sitten sillä, että voisiko tällä olla joku merkitys älykkyydelle, hra Bubastis kiihkoisasti väittää, että raakaravinto on haitaksi.
No, meitä on moneen junaan. Jotkut ovat älykkäitä, toiset taas sitten eivät, vaikka söisivät kuinka paljon lihaa. Tämän ketjun puitteissa suorittamani tutkimus viittaa siihen suuntaan, että lihansyöjien kognitiiviset kyvyt ovat varsin heikot.
Koska olen oikea tutkija, kysyn:
- ovatko heikot kognitiiviset kyvyt lihansyönnin syy vai
- onko lihansyönti heikkojen kognitiivisten kykyjen syy.
Hypoteesini on, että kyllä. Siis molemmat. - konna
Pyydä iskää lukemaan sanakirjasta sanojen
- suggests
-premature
- might
merkitys ja äiskää tulkkaamaan.
Kun jo ensin on vain spekuloitu enemmillä kaloreilla ja sitten sillä, että voisiko tällä olla joku merkitys älykkyydelle, hra Bubastis kiihkoisasti väittää, että raakaravinto on haitaksi.
No, meitä on moneen junaan. Jotkut ovat älykkäitä, toiset taas sitten eivät, vaikka söisivät kuinka paljon lihaa. Tämän ketjun puitteissa suorittamani tutkimus viittaa siihen suuntaan, että lihansyöjien kognitiiviset kyvyt ovat varsin heikot.
Koska olen oikea tutkija, kysyn:
- ovatko heikot kognitiiviset kyvyt lihansyönnin syy vai
- onko lihansyönti heikkojen kognitiivisten kykyjen syy.
Hypoteesini on, että kyllä. Siis molemmat.liian pieni kalorimäärä oli varmaan suurin este aivojen kehittymiselle.
- Bubastis.tm
konna kirjoitti:
liian pieni kalorimäärä oli varmaan suurin este aivojen kehittymiselle.
suurin este aivojen kehittymiselle on raamattu.
- Er. opt
Bubastis.tm kirjoitti:
suurin este aivojen kehittymiselle on raamattu.
Hahmotuskyvyn heikkenemisen yksi tärkeä syy on tunne-elämän häiriintyneisyys. Normaaliälyinenkin
voi alkaa näyttämään tyhmältä käytöshäiriöineen jne. - Bubastis.tm
Er. opt kirjoitti:
Hahmotuskyvyn heikkenemisen yksi tärkeä syy on tunne-elämän häiriintyneisyys. Normaaliälyinenkin
voi alkaa näyttämään tyhmältä käytöshäiriöineen jne.edesauttaa raamatun lukeminen ja uskonnollinen kasvatus. Normaaleilla resursseilla syntyneestä lapsesta kasvaa vajakki ja kieroutuneella kaksinaismoraalilla varustettu aikuinen, tiesitkö tämän?
- er opt.
Bubastis.tm kirjoitti:
edesauttaa raamatun lukeminen ja uskonnollinen kasvatus. Normaaleilla resursseilla syntyneestä lapsesta kasvaa vajakki ja kieroutuneella kaksinaismoraalilla varustettu aikuinen, tiesitkö tämän?
Sauna ja kuppaus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuppaus - Bubastis.tm
er opt. kirjoitti:
Sauna ja kuppaus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuppausvoi myös luovuttaa verta.
- Karl Friedrich
konna kirjoitti:
liian pieni kalorimäärä oli varmaan suurin este aivojen kehittymiselle.
että oli kaloripulaa.
Ja vaikka silloin joskus olisikin ollut, lahkolaisssaarnaaja Bubastiksen mukaan raakaravinto on edelleenkin riittämätöntä ja jumalan tahdon vastaista. - Bubastis.tm
että oli kaloripulaa.
Ja vaikka silloin joskus olisikin ollut, lahkolaisssaarnaaja Bubastiksen mukaan raakaravinto on edelleenkin riittämätöntä ja jumalan tahdon vastaista.kävi juuri kirppikseltä hakemassa raamatun, ja asensi sen omalle paikalleen vessan seinälle pöntön viereen, mistä on helppo nykäistä sivu tarpeen vaatiessa.
- Karl Friedrich
Bubastis.tm kirjoitti:
kävi juuri kirppikseltä hakemassa raamatun, ja asensi sen omalle paikalleen vessan seinälle pöntön viereen, mistä on helppo nykäistä sivu tarpeen vaatiessa.
tai mitä tahansa jumaluutta nyt palvotkin. Kiihkeästi kuitenkin.
Ai niin: jumalasi onkin spekulointi; aivan niinkuin kristittyjen jumala, mikä tahansa mitä luet, on Totuus™ jos se sattuu tukemaan tietämättömyyttäsi.
Älä jatkossa viitsi kommentoida mitään luonnontieteitä yms sivuavaakaan: joku voi luulla, että edustat ateisteja! - Bubastis.tm
tai mitä tahansa jumaluutta nyt palvotkin. Kiihkeästi kuitenkin.
Ai niin: jumalasi onkin spekulointi; aivan niinkuin kristittyjen jumala, mikä tahansa mitä luet, on Totuus™ jos se sattuu tukemaan tietämättömyyttäsi.
Älä jatkossa viitsi kommentoida mitään luonnontieteitä yms sivuavaakaan: joku voi luulla, että edustat ateisteja!seurata perässäni persekärpänen, hanki elämä hihhuli ressu.
- Karl Friedrich
Bubastis.tm kirjoitti:
seurata perässäni persekärpänen, hanki elämä hihhuli ressu.
Olet säälittävä ateistiksi tekeytyvä uskovainen. Et tietenkään ainoa täällä. Itse asiassa jokseenkin kaikki ”ateistien” kirjoitukset ovat sananjulistusta. Seuraa kutsumustasi, ryhdy helluntailaiseksi!
- Bubastis.tm
Olet säälittävä ateistiksi tekeytyvä uskovainen. Et tietenkään ainoa täällä. Itse asiassa jokseenkin kaikki ”ateistien” kirjoitukset ovat sananjulistusta. Seuraa kutsumustasi, ryhdy helluntailaiseksi!
ilmeisesti olet huomion hakuinen sairas ihminen ja koet minut helposti lähestyttäväksi.
Vain lääkäri pystyy kuitenkin auttamaan kaltaisiasi ja sairauttasi. Neuvoisin ottamaan yhteyttä ennen kuin tilanteesi pahenee entisestään. Tarvitset lääkitystä ja jos sinulla on kotona lääkkeitä, ole hyvä ota neuvoni ja käytä niitä.
Vaikutat psykoottiselta ja tiedät varmaan että jokainen psykoosi vaurioittaa aivojasi. Asian kanssa ei kannata leikkiä, mene hoitoon.
Ystävällisesti neuvoen
bubastis. - Karl Friedrich
Bubastis.tm kirjoitti:
ilmeisesti olet huomion hakuinen sairas ihminen ja koet minut helposti lähestyttäväksi.
Vain lääkäri pystyy kuitenkin auttamaan kaltaisiasi ja sairauttasi. Neuvoisin ottamaan yhteyttä ennen kuin tilanteesi pahenee entisestään. Tarvitset lääkitystä ja jos sinulla on kotona lääkkeitä, ole hyvä ota neuvoni ja käytä niitä.
Vaikutat psykoottiselta ja tiedät varmaan että jokainen psykoosi vaurioittaa aivojasi. Asian kanssa ei kannata leikkiä, mene hoitoon.
Ystävällisesti neuvoen
bubastis.Syntymäateistina minua todellakin risovat sinunkaltaisesi ateisteina esiintyvät helluntailaiset. Kirjoitustesi perusteella lienet sentään jo ainakin 15-vuotias: yritäs kasvaa ikäsi mukaiseksi ja käyttäytyä vastaavasti.
Raamattu vessapaperina... Ehkä se huvittaa lastentarhatasoisia tai anaalis-retentiivisiä ääliöitä, mutta ei meitä aikuisia. - Kiero-Kalle
Syntymäateistina minua todellakin risovat sinunkaltaisesi ateisteina esiintyvät helluntailaiset. Kirjoitustesi perusteella lienet sentään jo ainakin 15-vuotias: yritäs kasvaa ikäsi mukaiseksi ja käyttäytyä vastaavasti.
Raamattu vessapaperina... Ehkä se huvittaa lastentarhatasoisia tai anaalis-retentiivisiä ääliöitä, mutta ei meitä aikuisia.Hei vajakki, osta kajakki ja ala meloa.
Melo vastavirtaan, hiki nousee pintaan.
Lopuksi voit heittää melaa mekkoon.
Tuliko selväksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637