"Merkittävän tunneliverkoston muodostavat myös keskustan alle rakennetut pysäköintilaitosten kävelytunnelit joiden kautta pääsee kulkemaan tavarataloihin jalkojen kastumatta."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_tunneliverkosto
Tietääkö joku lisää näistä parkkipaikkatunneleista? Mistä pääsee minne?
Helsingin tunnelit...
3
698
Vastaukset
- stadilainen
pääsee Forumiin.
- poåpoåpf
Kampin parkkihallista pääsee (kävellen) Forumin parkkihalliin ja siltä on yhdystunneli Stockmannille. Kolme "kauppakeskusta" eikä trtte mennä välillä ulos.
- on karttoja esim
Foorumin parkkiallin lipunmyynnin kohdalla, josta pääsee sinne Stokkalle. Lipunmyynti "mesta" on siellä foorumin alakerrassa ja paikkalla voi olla jopa oikea ihminen. Tämä ko. tunneli on myös väestösuoja ja jos tarkkaankatsoo, niin se kohta mistä mennään stokkalla, niin aiinä on ISOT ovat piilotettu kevyeeseen rakenteeset, jotka poistetaan tarvittaessa. Samallaisia "saumoja" on muuallakin.
Huoltotunneleita on kymmeniä kilometrejä ja osassa mahtuu ajaa mönkiällä. Lisäksi on viemäri systeemi, jossa on myös riittävästi tuubia. Näistä ei ole jakelussa virallista karttaa, mutta tarvittavan tiedon saa, jos vaikka on tarve kaivaa omalle tontilla syvää monttua.
Bonus on tietty sairaalat ja niiden omat käytävät. Potilaita voidaan siirtää talosta toiseen ilman ulos menoa. Nykysin useampi tunneli on "varasto" ja tilaa vähän.
Sokerina pohjalla: Suokkiin pääsee myös tunnelista, joka on mm. kaukolämmön putkille. Sinne mahtuu pikku ambulassi, tosin se ei voi kääntyä matkalla.
Stadin maa on kuin reikäjuusto :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197