Koekaniini 3kk

ruth67

Pidän tässä päiväkirjamerkintää 3 kuukautta e-epa:sta ja karnosiinista. Aloitin tän proggiksen maanantaina 5.9. Psykiatrini ei suostunut kirjoittamaan näistä reseptiä sairauden hoitoon, ettei vaan fatta maksa! Hän halusi että rupean syömään mielareita. En ota! Karnosiini ja e-epa ovat kalliita ja olen työtön.. (kun olen niin glesa kohtauksista. Sosiaalisesti jo pahasti rajoittunut, kaupat, metrot ja työympäristö.)

Tässä siis fyysiset tuntemukset:

3. päivä karnosiini ja e-epa koe
aamulla 7.9.2008

Joudun tänään vähentämään edelleen e-epaa 1 grammasta 500 mg:aan. Minulla oli erittäin nopea sydämensyke, pulssi oli todella nopea koko yön läpi ja minulla oli kuumotusta. Energiaa minulla oli päivällä niin paljon että olisin voinut lenkkeillä pitkin päivää. Tavallisesti olisin nukahtanut päivällä lenkin jälkeen (rauhallisen kävelyn jälkeen), mutta nyt minulla oli virtaa niin paljon, etten tiennyt mihin olisin sen laittanut! Mutta sydämen nopea lyöntitiheys ei ollut hyvä asia, koska se jatkui koko yön, enkä saanut nukutuksi.

Huomenna katsotaan tilanne uudelleen, jos ei tunnu hyvältä, niin sitten vähennän karnosiinia ja katson miltä tuntuu. Tämä balansssi on itse löydettävä kokeilun kautta. Muu ei auta. Kokeilen tätä juttua kolme kuukautta, enkä käytä mitään muuta rauhoittavaa sen aikana (normaalisti olen napannut xanorin 0,25 jo 20v. pakko tilanteessa.) Ostan tänään myös kofeiinitonta kahvia koska en halua että mikään vaikuttaa tähän kokeeseen. Tänään siis 800g karnosiinia ja e-epan vähennys 500g:aan eilisen hyper energian takia.

37

4965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyä...

      Joudun tänään vähentämään edelleen e-epaa 1 grammasta 500 mg:aan. Minulla oli erittäin nopea sydämensyke, pulssi

      -Eikai nuo mistään kalaöljystä ja karnosiinista johdu vaan sairaudesta...`? Niitähän voi turvallisesti ottaa tosi paljon.

      -Jos ne tepsii niin aikaa kestää. Luontaistuotteet ei ole nopeavaikutteisia, mutta kyllä tuossa 3 kuukaudessa pitäisi jotain huomata jos auttaa.

      Psykiatrini ei suostunut kirjoittamaan näistä reseptiä sairauden hoitoon

      -Eikai luontaistuotteita reseptillä kirjoiteta missään? Eikö ne luokitella elintarvikkeiksi.
      Ei niitä reseptejä saa antioksidanttiklinikan luontaistuotehoitoja antavilta lääkäreiltäkään. Itse ne maksettava kokonaan. Eikai nyt kelakaan korvaa mitään luontaistuoteostoja?

      • tai edes kuullut

        että epa ja karnosiini nopeuttaisivat sykettä, saattaa olla kofeiiniin liittyviä juttuja, itselläni ilmeni kofeiinivieroituksen aikana verenpaineen romahduksia, jotka todella säikyttivät.

        Niin, laki suojelee meitä saamasta kela-korvausta vitamiineista ja lisäravinteista, vaikka ko. valmisteiden teho olisi osoitettu kliinisissäkokeissa. Miksi nin on?
        Näin on siksi, että lainlaatijat suojelevat lääketeollisuuden taloudellisia intressejä pakottamalla ihmiset valitsemaan lääketeollisuuden tuotteita sairauksiensa hoitoon.

        Sairaat ja kärsivät ovat talodelliselle eliitille pelkkä taloudellinen resurssi, jonka rahat kerätään lainlaatijoiden avulla lihottamaan lääketeollisuuden osakkeenomistajien pankkitilejä.


    • ruth67

      Tiedän ettei yleensä pitäisi olla mitään sivuoireita epasta ja siks se on outoa. Puolisoni oli testannut yöllä kun nukuin mun pulssin ja hän sanoi aamulla, että mulla oli tosi nopee pulssi ja olin hikinen. En siis voi syvässä unessa kuvitella nopeaa pulssia! Jätän tänään epan kokonaan pois koska en tiedä kummasta se johtuu; karnosiinista vai epasta. Mulla on siis yleensäkin voimakkaita reaktioita kaikille aineille, joten en ole mitenkään hämmästynyt. Olen siis poikkeus monissa jutuissa.

      Kävin eilen myös kaupasta kofeiinitonta kahvia ja huomaan jo nyt aamulla, että tämä on hyvä hommellsson. Mullehan tulee ahdistustila jo kahvista. En tajua miks en aikaisemmin ole panostanut kahvi asiaankin. Ehkä se, että noi luontaislääkkeet on niin kalliit köyhälle tekee sen, että yritän skarpata vähän enemmän ettei ne mene hukkaan.

      Eli tänään karnosiinia 800mg, mutta epaa ei ollenkaan,- paitsi omega 3 purkista kalanmaksaöljykapseli, mut niissähän ei ole epaa kuin jotain 0,153.. Jos sydämenlyönnit on edelleen kovat niin perhana! Sit laitan kyllä meiliä tri Toloselle.

      • ei sovi

        e-epa eikä muukaan kalanmaksaöljy.Mulle ainakin tuli kyseisistä tuotteista rytmihäiriöt ja nopea syke.


      • oireita.
        ei sovi kirjoitti:

        e-epa eikä muukaan kalanmaksaöljy.Mulle ainakin tuli kyseisistä tuotteista rytmihäiriöt ja nopea syke.

        tuotteista rytmihäiriöt ja nopea syke.


        Kauheeta. Ties minkälaisen kohtauksen tai sydänpysähdyksen saatte, jos käyttö jatkuu.
        Noita on aivan turha käyttää mielenterveysongelmiin, jos heti alussa tulee tuollaiset oireet. Noita tuotteitahan pitäis syödä pitkään ja senkin jälkeen vielä ylläpitoannoksia. Ottakaan oikeat lääkkeet käyttöön ja keskustelkaa lääkärinne kanssa jos niiden sopiminen epäilyttää. Se on sitäpaitsi halpaa hoitoa. Kympillä saa jo satsin lääkkeitä. On hinta ja laatu kohdallaan! Luontaistuotteilla aivan oikeasti rahastetaan ja niissä on tosi kovat katteet. Verratkaapa esim apteekin ja luontaiskaupan vitamiinien hintaeroja. Luontaistuotteissa ja uskomuslääkinnässä pyörii valtava bisnes ja ne on usein tutkittu huonosti.


      • vaan
        ei sovi kirjoitti:

        e-epa eikä muukaan kalanmaksaöljy.Mulle ainakin tuli kyseisistä tuotteista rytmihäiriöt ja nopea syke.

        KALAÖLJY ja kalanmaksaöljyllä ja kalaöljyllä on SUURI ero.


      • ruth67
        ei sovi kirjoitti:

        e-epa eikä muukaan kalanmaksaöljy.Mulle ainakin tuli kyseisistä tuotteista rytmihäiriöt ja nopea syke.

        Kiitos tiedosta. Mulle on nyt moni väittänyt vastaan ettei e-epasta voi tulla mitään oireita mutta mulla on tosi nopee pulssi!!! Se alkoi heti kun aloitin kuurin. Ei pidä olettaa että kaikilla ihmisillä olisi samanlainen elimistö. Kiitos vielä! ;)


      • ruth67
        oireita. kirjoitti:

        tuotteista rytmihäiriöt ja nopea syke.


        Kauheeta. Ties minkälaisen kohtauksen tai sydänpysähdyksen saatte, jos käyttö jatkuu.
        Noita on aivan turha käyttää mielenterveysongelmiin, jos heti alussa tulee tuollaiset oireet. Noita tuotteitahan pitäis syödä pitkään ja senkin jälkeen vielä ylläpitoannoksia. Ottakaan oikeat lääkkeet käyttöön ja keskustelkaa lääkärinne kanssa jos niiden sopiminen epäilyttää. Se on sitäpaitsi halpaa hoitoa. Kympillä saa jo satsin lääkkeitä. On hinta ja laatu kohdallaan! Luontaistuotteilla aivan oikeasti rahastetaan ja niissä on tosi kovat katteet. Verratkaapa esim apteekin ja luontaiskaupan vitamiinien hintaeroja. Luontaistuotteissa ja uskomuslääkinnässä pyörii valtava bisnes ja ne on usein tutkittu huonosti.

        Nyt on kyse siitä että mä en halua teollisia lääkkeitä ollenkaan. Kun kyse on luultavasti e-epasta eikä karnosiinista. Ja: psyykelääkkeidenkin annostusta joutuu itse etsimään (sanoi lääkärini). Mulla on kokeiltu koko nuoruus mielareita ja nyt 41v en halua sitä elämää enää. Koita ymmärtää ett tää juttu pitää vaan etsiä. Kyse on elämänarvoista minulla. Kiitos kuitenkin huolenpidosta. ;)


      • testi.
        ruth67 kirjoitti:

        Nyt on kyse siitä että mä en halua teollisia lääkkeitä ollenkaan. Kun kyse on luultavasti e-epasta eikä karnosiinista. Ja: psyykelääkkeidenkin annostusta joutuu itse etsimään (sanoi lääkärini). Mulla on kokeiltu koko nuoruus mielareita ja nyt 41v en halua sitä elämää enää. Koita ymmärtää ett tää juttu pitää vaan etsiä. Kyse on elämänarvoista minulla. Kiitos kuitenkin huolenpidosta. ;)

        Mulla on kokeiltu koko nuoruus mielareita



        On kyllä ikävä tilanne, kun ei suoraansanoen mikään sovi sun keholle. Ei lääkkeet eikä luontaistuotteet. Mitä jää jäljelle?

        Tee testi vuoronperään. Karnosiinin piti kuitenkin toivottavasti auttaa. Syö sitä ensin ja jätä epa pois kuvioista, jos se tekee ne oireet. Sehän saattaa olla, että sun olo paranee jommalla kummalla yksistään. Karnosiinin piti muuttua aivoissa GABAksi josta paniikkihäiriössä on puute. Ainakin jos tolosta on uskominen.


      • ja oireet
        ruth67 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Mulle on nyt moni väittänyt vastaan ettei e-epasta voi tulla mitään oireita mutta mulla on tosi nopee pulssi!!! Se alkoi heti kun aloitin kuurin. Ei pidä olettaa että kaikilla ihmisillä olisi samanlainen elimistö. Kiitos vielä! ;)

        Reaktiosi E-epaan on epätavallinen, muttei tavaton. Oireidesi perusteella, sinulla on lähes varmasti amalgaamiongelma. Ja kyse on nyt siitä, että sinulla on mm. todella paljon bakteereja suolistossa, jotka aiheuttavat noita oireita. Ja jotka ovat siellä amalgaamipaikkasi vuoksi. Ilmeisesti jonkin verran ärtynyttä paksusuolta myös?

        Joka tapauksessa, joudut nyt miettimään mikäli rahasi riittävät amalgaamisaneeraukseen. Olivatko nyt oireesi enemmän paniikkihäiriö tai masennus vaiko molemmat?


    • ruth67

      Perhana. Menin kuitenkin ottaa sen e-epa 500g ja nopea syke vaan jatkuu. heräsin taas pirteänä kuin peipponen klo 5.00 aamulla!! Sama eilen aamulla klo 4.00! Laitoin Kyselyä Toloselle mistä pulssin nopeus voi johtua. Karnosiini vai e-epa? Jommastakummasta mun elimistö ei tykkää. Näin se on, että joillekin ei sovi mikä yleisesti sopii kaikille. Ollaan yksilöitä kaikki ja erilainen elimistö. palataan.

      • ..haluan kans tietää...

        kun tri Tolonen vastaa.Karnosiini mulle ei sitä tee e-epa kylläkin,siis nopean sykkeen.


      • vastaile kellekään
        ..haluan kans tietää... kirjoitti:

        kun tri Tolonen vastaa.Karnosiini mulle ei sitä tee e-epa kylläkin,siis nopean sykkeen.

        eikös bisnes ole nuoremmissa käsissä jo..


      • ruth67

        Heippa! Eilen menin metrolla ilman xanoria psykologin vastaanotolle. Mulla oli puoliso mukana metromatkan, mut mulle on iso juttu että menin ilman rauhoittvaa. Mulla ei ollut ahdistus fiilistä metrolaiturilla, mitä ihmettelin. Kerroin psykologille karnosiinikuurista ja etten halua psyykelääkettä. Pääsin jonoon terapiaryhmään.
        Sitten: ylitin itseni. Menin mega-ostarille ihmistungokseen. Ei mitään pahoja vibroja, pelkästään epämielyttävää ja huono ilma. Kassalla maksoin yksin ostokset!!! Ei mitään paniikki tuntemuksia.
        Jätin epan pois eilen ja tänään. Samaa super energiaa ei ole, mut pulssi on edelleen turhan nopee; 90/60. Pitää vielä illalla tsekata.

        Menin tänään mielenterveysyhdistyksen taideterapia tunneille, ilman mitään rauhoittavaa, koska sehän on nyt tänän proggiksen idea. Mua jännitti todella paljon sinne meno, mut kykenin olemaan siellä vieraiden ihmisten kanssa ja pöydän ympärillä, vastapäätä ihmisiä. Kaikki ne oli syventyneitä omaan juttuunsa eikä kukaan kysellyt tai tuijotellu. Ihanan turvallinen ilmapiiri. Sain sutattuakin jotain ja olin iloinen onnistumisesta. Kädet ovat lämpimät ja kuivat!! Ennen ne on aina olleet kylmät ja hikiset. Ihme juttu. Huomasin sen eilenkin psykkologin vastaanotolla, ett mun kädet oli niin normaalit!

        Jos pulssi on huomennakin näin nopee, niin otan ne epat takaisin. Ei se sit johdu vaan ehkä sit karnosiinista, mut enhän mä niistä voi luopua. Se on se tärkein juttu. (Aivot ei tuota gaba- nimistä välittäjäainetta ja karnosiini auttaa siihen. Gaban puuttuminen paniikki potilailta aiheuttaa niitä kauhutiloja.)

        Mieletön juttu kyl..olen hämmästynyt että jännityksestä huolimatta en ole saanut "kaatumatautikohtausta". Palataan. Halit.


      • ruth67
        ..haluan kans tietää... kirjoitti:

        kun tri Tolonen vastaa.Karnosiini mulle ei sitä tee e-epa kylläkin,siis nopean sykkeen.

        No niin. Tri Tolonen sanoi, ettei e-epasta tai karnosiinista ei periaatteessa pitäis tulla mitään oireita. Niitä on testattu pikkulapsila ja raskaana olevilla äideillä.
        on tietty mahdollista että mä olen poikkeus, mut ilmeisesti nopea pulssi ei johdu sit siitä. Testaan vielä huomenna olisko pulssi ok.
        Menkää tsekkaa tonne koekaniini 3kk. Kirjoitan sinne miten tää homma edistyy. Se Tolonenhan on ylilääkäri ja professori mies. Ei se omiaan höpise. Nää lääketiteelliset kliiniset tutkimukset on tehty Jenkeissä. Tulkaa juttelee tonne mun koekaniini 3kk puolelle.

        terveiset ja palataan.


    • ruth67

      Olen vähentänyt karnosiinin 400mg ja e-epan 500mg. Pitää katsoa rauhoittuuko pulssi viikon aikana. Mielestäni ahdistustiloja on nyt taas kun karnosiinia on vähennetty. Istun kirjaston koneella juuri nyt ilman rauhoittavaa ja tuntuu siltä että paniikkiahdistus iskee. Täällä on ihmsiä (kakaroita paljon ku lauantai), levotonta ja istun aukealla paikalla. Siis katastrofi mesta, missä kaikki ohittaa mut. Pakko lähteä. V-ttaa. palataan.
      Fyysiset: ahdistushikoilua ja kädet taas märät, kasvoja kuumottaa. Kirjastovirkailija katsoi äsken huolestuneen näköisenä..Istun täällä keskellä naama punaisena. Tästä tulee depis.
      Viikon kuluttua mun on pakko nostaa karnosiini takaisin 800mg koska nää oireet alkoi taas kun vähensin karnosiinin määrää.

      • mitä...

        kirjastossa koit, oikein paniikki paikka joskus.Olen 9kk karnosiinia 400mg syönyt ja e-epan jätin heti alkuunsa pois sykkeen nousun vuoksi.Epäilin ensin karnosiinia ja sen heitin pois ja kun syke jatkui niin e-epa jätin ja karnosiiniin takaisin.Tonnikalaa syön pari kertaa vkossa jotta niitä terveellisiä rasvahappoja sais.Yleiskunto parantunut ja muutenkin olen rauhallisempi.Kannattaa sun jatkaa 3kk jälkeenkin pienemmällä annoksella silloin vasta tulokset alkaa näkyä.Tsemppiä jatkoon.


      • ruth67
        mitä... kirjoitti:

        kirjastossa koit, oikein paniikki paikka joskus.Olen 9kk karnosiinia 400mg syönyt ja e-epan jätin heti alkuunsa pois sykkeen nousun vuoksi.Epäilin ensin karnosiinia ja sen heitin pois ja kun syke jatkui niin e-epa jätin ja karnosiiniin takaisin.Tonnikalaa syön pari kertaa vkossa jotta niitä terveellisiä rasvahappoja sais.Yleiskunto parantunut ja muutenkin olen rauhallisempi.Kannattaa sun jatkaa 3kk jälkeenkin pienemmällä annoksella silloin vasta tulokset alkaa näkyä.Tsemppiä jatkoon.

        Kiitos kun kerroit. Olen ollut viikon ilman molempia ja pulssi on alkanut tasaantua. Aloitan huomenna varovasti 400mg karnosiinin puolikkaalla ensin viikon ja seuraan tilannetta. Sen huomasin, että kun olin popsinut viikon noita molempia niin ahdistustilat helpotti. Tämän saattoi todeta ihan siitä että kädet olivat kuivat ja lämpimät. Nyt kun en ole viikkoon syönyt kumpaakaan, kädet ovat taas esim täällä kirjastolla jäiset ja hikiset. En ota rauhoittavia ollenkaan tän proggiksen aikana kuten sanoin jo aikaisemmin.

        tajuan nyt myös sen, että toisilla on helpompi heittää psyykelääkettä naamariin. Jotenkin kun itsellä oli hankaluuksia ton pulssi asian kanssa, niin tajusin paremmin muita joille psyykelääke on ainoa vaihtoehto. Kuitenkin olen sitä mieltä, että sen pitäisi olla tilapäinen ratkaisu eikä koko elämän mittainen.
        Huomaan esim. kun olen taideterapiassa ja siellä on kaikki mömmöissä paitsi minä, että mulla on selkeämpiä maalauksia jotenkin läsnäolevia..en osaa selittää. Kyllä ne mömmelit vaikuttaa alitajuntaan ja tunteisiin, siis johonkin yhteyteen minuuteen ja omaan tunnekeskukseen.
        Mutta en enää arvostele teollisen lääkkeen käyttäjiä. Jokaisen on löydettävä se oma juttu. Olen myös tajunnut että terapia on ehdottoman tärkeä asia. Kun on altistunut pelolle näin kauan niin ei se noin vaan jollain karnosiinilla poistu! Joudut opettelemaan uudelleen kaiken ihan alusta. pelko on juurtunut sinne alitajuntaan muistiin niin tiukasti. Tähän menee kaikkinensa aikaa kauan. Pitää olla kärsivällinen.

        palataan.


    • ruth67

      Joudun perhana kokeilemaan TAAS epan poisjättämistä viikoksi tai karnosiini. Hirvee pulssi. V:ttu!

      pakko se on kattoo. Mikä riesa.
      palataan.

      • väliaika tietoja kaipaava

        kuinka voit.;)


      • ruth67
        väliaika tietoja kaipaava kirjoitti:

        kuinka voit.;)

        Tää karnosiini ja epa kokeilu vaikuttaa menevän metsään. Kokeilin eilen ottaa karnosiinia kokonaisen 400mg (olin 2 viikkoa puolikkaalla sen typerän pulssi jutun takia). Heti pompsahti pulssi 90!!!!! lepotilassa. Siis mikä tää juttu on!? Eikö mulle sitten sovi kumpikaan???

        No, en hämmästy kun mulla on aine yliherkkyys kaikelle. Nuppi ei huoli mitään. Popsin noi loput karnosiinit naamaan niin kauan kun purkissa niitä on. En aio pelleillä tän hommelin kanssa koska jokin mättää. Mielareita en aio ottaa, koska ne ei mulle käy. (kokeiltu on koko arsenaali)..

        V:ttaa. Luulin ett tää homma olis niinku suitsait paketissa. Mietin jo sellaista vaihtoehtoa että varaisin ajan jossain vaiheessa hypnologille. Voisin käydä tsekkaa mitä siellä alitajunnassa on, tai mitä lapsuudessa on tapahtunut. Jos kyseessä ei olekaan mun kohdalla joku gaba pitoisuuden pienuus vaan syvä traumaattinen tapahtuma??? Pakko toikin on nyt sitten selvittää, koska tää karnosiini juttu on ollu ihan läski. Kummankaan ei pitäisi vaikuttaa pulssiin, vaan mulla vaikuttaa!

        palataan! X(


      • nyt ymmärtää
        ruth67 kirjoitti:

        Tää karnosiini ja epa kokeilu vaikuttaa menevän metsään. Kokeilin eilen ottaa karnosiinia kokonaisen 400mg (olin 2 viikkoa puolikkaalla sen typerän pulssi jutun takia). Heti pompsahti pulssi 90!!!!! lepotilassa. Siis mikä tää juttu on!? Eikö mulle sitten sovi kumpikaan???

        No, en hämmästy kun mulla on aine yliherkkyys kaikelle. Nuppi ei huoli mitään. Popsin noi loput karnosiinit naamaan niin kauan kun purkissa niitä on. En aio pelleillä tän hommelin kanssa koska jokin mättää. Mielareita en aio ottaa, koska ne ei mulle käy. (kokeiltu on koko arsenaali)..

        V:ttaa. Luulin ett tää homma olis niinku suitsait paketissa. Mietin jo sellaista vaihtoehtoa että varaisin ajan jossain vaiheessa hypnologille. Voisin käydä tsekkaa mitä siellä alitajunnassa on, tai mitä lapsuudessa on tapahtunut. Jos kyseessä ei olekaan mun kohdalla joku gaba pitoisuuden pienuus vaan syvä traumaattinen tapahtuma??? Pakko toikin on nyt sitten selvittää, koska tää karnosiini juttu on ollu ihan läski. Kummankaan ei pitäisi vaikuttaa pulssiin, vaan mulla vaikuttaa!

        palataan! X(

        se minkä sinulle sanoin. Sinulla on bakteeriongelma mm. suolistossa, ja johtuu todennäköisesti amalgaamipaikoistasi. Karnosiini tietyt lisäravinteet saavat pienen osan bakteereista kuolemaan, ja aiheuttavat noita oireita. Kyseessä on tulehdussytokiinivaste bakteerien endotoksiinit. Sinussa ei ole muuta vikaa kuin nuo bakteerit. Kun olet saanut ne raivattua pois, tulet olemaan kuin normaali jälleen, mutta toimenpide voi kestää muutaman vuoden, ja joudut sietämään noita sivuoireita, kuten sydämentykytystä jne.

        Ensimmäiseksi sinun täytyy poistattaa kaikki amalgaamipaikkasi, koska tiedän että sinulla on niitä, vaikket ole maininnut niistä.

        Sen jälkeen sinun on jatkettava lisäravinteilla, mutta karnosiini ei ole kyllä tehokkaampia lisäravinteita siihen, vaan alfalipoiinihappo. Sinun on oltava varovainen ainakin alussa, jotta opit hallitsemaan immuunijärjestelmän reaktioitasi, tulehdussytokiinimyrsky voi pahimmillaan olla tappava, mutta lisäravinteilla ei sellaista saa kuitenkaan aikaiseksi. Mutta kuten huomaat aika ikäviä reaktioita kuitenkin. Tämä aihe löytyy perusteellisesti käsiteltynä osoitteessa

        http://th1.ktd.krakow.pl/

        Lääkäreistä ei ole valittettavasti mitään apua, joten itsehoito on välttämätöntä.


      • ruth67
        nyt ymmärtää kirjoitti:

        se minkä sinulle sanoin. Sinulla on bakteeriongelma mm. suolistossa, ja johtuu todennäköisesti amalgaamipaikoistasi. Karnosiini tietyt lisäravinteet saavat pienen osan bakteereista kuolemaan, ja aiheuttavat noita oireita. Kyseessä on tulehdussytokiinivaste bakteerien endotoksiinit. Sinussa ei ole muuta vikaa kuin nuo bakteerit. Kun olet saanut ne raivattua pois, tulet olemaan kuin normaali jälleen, mutta toimenpide voi kestää muutaman vuoden, ja joudut sietämään noita sivuoireita, kuten sydämentykytystä jne.

        Ensimmäiseksi sinun täytyy poistattaa kaikki amalgaamipaikkasi, koska tiedän että sinulla on niitä, vaikket ole maininnut niistä.

        Sen jälkeen sinun on jatkettava lisäravinteilla, mutta karnosiini ei ole kyllä tehokkaampia lisäravinteita siihen, vaan alfalipoiinihappo. Sinun on oltava varovainen ainakin alussa, jotta opit hallitsemaan immuunijärjestelmän reaktioitasi, tulehdussytokiinimyrsky voi pahimmillaan olla tappava, mutta lisäravinteilla ei sellaista saa kuitenkaan aikaiseksi. Mutta kuten huomaat aika ikäviä reaktioita kuitenkin. Tämä aihe löytyy perusteellisesti käsiteltynä osoitteessa

        http://th1.ktd.krakow.pl/

        Lääkäreistä ei ole valittettavasti mitään apua, joten itsehoito on välttämätöntä.

        yritän olla avoin uusille ajatuksille. Käyn kattoo noi sivut mistä puhuit..


    • ruth67

      jaapa-jaa! Nostin karnosiinin kokonaiseen 400mg ja eikun pulssi 96 lepotilassa. Eli syy siihen että epan kanssa pulssi kiihtyi johtui siitä että karnosiinin puolikas imeytyi paremmin! En voi pelleillä enää tän jutun kanssa. Olen nyt 4pv ilman ja katon laskeeko taas pulssi ja otan sitten pelkän epan. Täähän on jo ihan farssi!!!
      Muuten pulssi on ollut karnosiinin puolikkaan kanssa 74-80 ja sekin on aika kova lepotilassa!!

      Pakko vaan myöntää, että karnosiini ei sovi kaikille. Lihaa en syö koska olen kasvissyöjä eli en saa karnosiinia lihasta. Saakohan kanamunasta karnosiinia? Syön kuitenkin kalaa ja kanamunia...
      Ens viikolla psykologi. Venaan että pääsen siihen ryhmäterapiaan. Yritän kohtapuoliin mennä kauppaan aamulla kun on rauhallista ja ostan ensin vaikka vaan maidon. Yritän siedättää itseäni nyt. Tervettä musta ei sitten kai tule, mutta yritän elää tän jutun kanssa jotenkin. Pitää edetä hissuksiin taas. Toi kokeilu oli takapakki.

      PUUH!!! T: sairas :D

    • ruth67

      Siis, mun piti sanoa sellainen asia, että toi karnosiini ja epa kuuri vaikuttivat muhun jo yhden viikon jälkeen. Pystyin kulkemaan väentungoksessa, maksamaan kassalla etc. MUTTA:: karnosiini aiheutti mulle hirveen nopeen pulssin.
      Onnettominta tässä oli just se, että kuurilla oli selvä vaikutus, muuta mulle karnosiini ei käy! Tämä oli hyvin vaikeaa hyväksyä ja siksi jatkoin kaiksesta huolimatta puolikkaallakin tabletilla, josta ei ole mitään hyötyä. Se pitää olla se karnosiini 800mg ja väh. 500mg epaa.

      Kuukauden kestettyäni vaarallisen nopeaa pulssia, päätin etten uskalla jatkaa koetta enempää. No, en helkutissa halua että saan sydärin tai saan kilpirauhasen liikatoiminnan tai jotain!!! Typerä ei saa olla!!

      NYT SITTEN: jollekin toiselle ihmiselle karnosiini ei aiheuta mitään oireita, eikä epa. Kehoitan kokeilemaan tätä kuuria, koska jo viikon kuurin jälkeen mulla oli lämpimät kädet väentungoksessa ja metrossa!!!!! Se oli uskomaton onnellisuuden kokemus mulle. Joten tästä oli se hyöty, että se toimii.

      Mulla on sellainen ongelma, että mun elimistö hylkii kaikkia aineita. En sentakia voi käyttää mielareita, koska mitkään niistä ei sovi mulle. Näitä kokeiltiin mulla nuorena paljon erilaisia lääkityksiä. kamalia kokemuksia!! Ainoa joka sopi mun aivokemialle oli xanor. Mutta niitä ei saa mussutella joka päivä, koska niihin tulee vakava riippuvuus ja myöhemmin xanorin vaikutus voi kääntyä toisinpäin; se aiheuttaa paniikkikohtauksia.

      En aio siis enää höpöttää mitään lääkitystä vastaan. Jos joku lääke sopii jollekin niin hyvä: kokeilkaa. Mutta kokeilkaa tota karnosiini ja epa juttuakin, jos teillä on siihen varaa. Se on kallis eikä kela korvaa.

      Hyväksyn siis tän mun tilanteen; käyn terapiassa ja yritän selvityä siinä missä muutkin, jotka ovat samassa tilanteessa.

      Voimme aina ajatella niin, että emme ole yksin. meillä on toistemme tuki. Tämä on mielestäni tärkeä asia oivaltaa, että emme ole yksin tämän sairauden kanssa.

      Jätän nyt karnosiinit kokonaan veke ja aloitan pelkän epan ens maanantaista lähtien. Ilman karnosiinia siitä tuskin on mitään haittaa.

      palataan. Hartaudella :D
      ruth67

      • z<xxcvtyhn

        Miten elimistö on suhtautunut E-EPA;an


    • olkaa varovaisia !

      Täytynee vastata tähän vanhaan ketjuun:

      Karnosiini aiheutti itselläni aivan vastaavanlaiset oireet.

      Yöllä iski sllerginen reaktio päälle, iho punotti otsasta ja käsistä.
      Otsa aivan hiessä ja ajatuksenjuoksu jäässä. Sydän hakkas hulluna.

      Tämä siis jo ensimmäisenä päivänä.. nyt muistin miksi olin nuo kapselit jätäänyt kaappiin viimeksi.

      Allergiälääkettä reilu annos naamaan niin alkoi helpottamaan.

    • OP

      VAROITUS !

      Aivan samat allergiset oireet kuin edellisellä kirjoittaneella,
      vaikka otin vain puolet yhden tabletin jauhesisällöstä.

      Ei muka pitäisi aiheuttaa mitään sivuvaikutuksia, täysin vale !

      Viimeisin aine mihin kosken, hävitin purkin välittömästi.

    • huh huh

      Voi voi kun niin kovasti olisin tähän karnosiiniin halunnut uskoa, mutta siitä tulee kovin kumma olo jonkin ajan päästä tabletin ottamisesta.
      Ensin mietin että mitä tää on, en voinut mitenkään uskoa että saisin tuntuvia oireita tällaisista ravintolisistä. Mutta uskottava se on. Nyt toista päivää 200mg tablettia kokeilleena niin tulee aivan hirveä olo noin 4 tuntia oton jälkeen. Ensimmäinen tabletti eilen tuli otettua illalla joten mahdolliset oireet ovat olleet sitten yöllä...ja yö olikin kummallinen, mutta en osannut vielä tähän yhdistää. Ja nyt toinen 200mg tabletti tuli otettua ja oireet aika selvät. Ja vielä kun olen ahdistuneisuus/paniikkihäiriötä sairastava niin kaikki olotilan muutokset provosoivat kovin herkästi panikoimaan. Lähdin sitten penkomaan tästä karnosiinista tietoa että voiko tästä tulla sivuoireita kun kaikkialla niin kovin painotetaan että minkäänlaisia ei ole. Sitten löysin kommentin: Usein väitetään, ettei karnosiinilla ole mitään sivuvaikutuksia tai haittoja. Suuret annokset voivat kuitenkin toisinaan aiheuttaa allergiankaltaisia reaktioita, ahdistusta, hyperaktiivisuutta ja lihasnykäyksiä.
      Ja kun kaivoin lisää asiasta löytyi että karnosiinissa oleva histiidini voi muuttua histamiiniksi joka voi taas aiheuttaa allergisia oireita http://fi.wikipedia.org/wiki/Histamiini. Ja niinkin pitkälle päättelin että kun siitä jotenkin tulee tuota GABA tai jotenkin siihen vaikuttaa, niin kun koitin ahdistukseeni syödä Lyricaa joskus niin senkin ottamisen jälkeen n. 4 tunnin päästä alkoi mitä kummallisemmat oireet. Eikä tässä vielä kaikki, tuossa aikaisempi kommentoija oli sanonut että hänellä samaan aikaan otettu E-Epa olisi provosoinut karnosiinista tulevia oireitaan ja minä syön E-Epa aamuisin 1300mg josta yksinään ei ole siis mitään oireita tullut mutta olisiko nyt sekin voinut vaikuttaa näihin tänään tulleisiin oireisiin voimakkaammin kun otin ne lähempänä toisiaan, toisin kun eilen. Olen kyllä myös nykyään jotenkin kovin herkkä kaikille lääkkeille jota tämä ei siis ole mutta kuitenkin. Varsinaista allergiaa en itsestäni ole huomannut koskaan oikein mihinkään jos siihen luetaan ihottumat, hengenahdistukset ym, mutta noin muuten reagoin todella helposti kaikenlaisiin lääkkeisiin.
      Harmittaa kun tuli tuo purkki hommattua, ei se ilmainen ollut ja tosissani koitan itseäni hoitaa ja koittaa löytää ratkasuja ongelmiini ja nyt sitten tuntuu että hommat kyrvähtää tähän. No E-Epan syömistä jatkan kun siitä ei onneksi ole mitään oireita tähän asti tullut ja koen että siitä on ehkä pientä hyvin, pientä mielen paranemista ollut. Mutta siis kertokaa vielä kokemuksianne jos olette sivuoireisiin törmänneet syödessänne karnosiinia. Varmasti se joitain auttaa ja hyvää tekee, mutta harmi että itse en sitä uskalla ehkä syödä, tai sitten kokeilen vielä olon tasaannuttua jonkin aikaa pienemmällä annoksella.

      • huh huh

        Ja pitipä sekin vielä lisätä että tästä karnosiinista tulee myös beeta-alaniinia jonka on raportoitu aiheuttavan ihon kihelmöintiä. Voiko nämä päätelmät pitää siis yhtään paikkaansa? Olo oli sen verran kurja että jo suunnittelin myrkytystietokeskukseen soittamista tai ensiapuun lähtemistä. Nyt ehkä alkaa hiukan helpottaa vaikka olo on vieläkin kurja. Oireiden alkamisesta on kuitenkin jo kohta 6 tuntia ja tabletin otosta 10 tuntia joten saisi alkaa olo jo tasaantua...kurja näissä oloissa koittaa saada unta. Kuinka nopeasti teillä on oireet helpottaneet?


    • rolling stone

      Psyykkisiä oireita. Ei nuo pulssioireet ole mitään. Niitä ei edes kutsuta takykardioiksi. Itselläni oli vuoden verran lepopulssi 100-130 välillä. Mitään ei löytynyt tutkimuksissa. Kaksi viikkoa lisäravinteita,- mangnesiumia, karnosiinia, asetyyli-l-karnitiinia, alfalipoleenihappoa, B-vitamiineja, C-vitamiini, Seleeni, omega-3 nestemäisenä ja d-vitamiini. Mitä tapahtuikaan kahdessa viikossa?

      verenpaineeni ennen 140/95 syke 100-130
      kaksi viikkoa lisäravinnekokeiluni jälkeen nyt menossa kolmas viikko
      verenpaineeni 120/75 syke 50-55. Ihmetyttää itseänikin.
      En todellakaan tiedä mikä noista vaikutti eniten. Luultavammin mangnesium ja karnosiini. Olen klassisesti loppuunpalanut, jolla on kroonisen borrelioosin, Ms-taudin sekä cfs-oireyhtymän oireita.
      Elämäni on taistelua päivästä toiseen,- jatkan silti

      • nutritionist

        Vahvimmat vaikuttajat sydänoireisiin ovat magnesium ja karnosiini. Verenpaine putosi 130/90 lukemiin 115/75 kaksi viikkoa sen jälkeen kun lopetin kofeiinin käytön.

        Oireluettelosi viittaa samaan vaivaan. Hoitokin löytyy, ja tehoaa vuorokaudessa useisiin oireisiin.

        http://qmies.blogspot.fi/p/yksinkertaistettu-pikaohje.html


    • HaneSKi

      Ihanaa, kun joku puhuu negatiivisita oireista. Olen syönyt karnosiinia 3 pv ja saanut hysteerisiä itkukohtauksia 2 pv. Viime yönä myös heräsin paita läpimärkänä hiestä.

      MUTTA, oma vika. Sillä kun otin karnosiinia hillitysti ensimmäisenä päivänä, huomasin jo puolen tunnin sisällä että keuhkot vetivät paremmin ja ilma kulki esteettömästi palleaan asti. Allergioiden takia keuhkoni keräävät limaa ja nestettä ja moinen helppo hengitys oli suorastaan eufoorista. Saman fiiliksen ilman urheilusuoritusta olen saanut vain tosi vahvoista reseptillisistä antioksidanteista.
      Parin tunnin päästä tilanne palasi entiseen, mutta sain "neron"leimauksen: otanpa viikon verran tuplamäärän (eli tuplasti yli suosituksen), niin keuhkot aukeavat entisestään ja sitten jatkan maltillisella tasolla.

      Mmmmm... No, kyllähän keuhkoissa hyvälle tuntuukin, mutta sydämen syke on noussut ja nukahtaminenkin oli vaikeaa. Ja olen itkenyt sydäntäsärkevästi niin paljon, että ajattelin jo tulevani hulluksi....

      Eli selkeästi tässä on aine joka auttaa, mutta annosmääriä ei todellakaan kannata edes hetkittäin tuplata.

    • kummaajakummaa

      Oisko vaihtarit mitään?? Kilpirauhas-arvot katottu?
      Entä viiveellä tulleet psyykelääkkeiden viekkarit? Nämä kannattaa miettiä ensin.

    • HaneSKi

      Kummaajakummaa minulleko vastasit? Söin siis isoa annosta 3 päivää ja ehdotat pitkäaikaissairauksia ja ikäongelmia? Mitäs siihen sanot, että kun neljännestä päivästä lähtien söin vain 400mg päivässä, niin mitään ikäviä sivuoireita ei ole enää ollut? Olipa lyhyet vaihdevuodet vai kilpirauhanenko se oli...?!

      Ainoa negatiivinen oire jäljellä on, että iho kutisee hieman normaalia enemmän: viimeisenä tuplapäivänä myös iho kutisi sietämättömästi ja oli siksikin vaikea nukkua, mutta se rauhoittui myös hillitylle tasolle. En edes tajunnut lisätä sitä aiempien reaktioiden yhteyteen, mutta selkeästi tuntuu johtuvan karnosiinista. Helokkiöljyn lisääminenkään ei vie sitä pois ja on vähän erilaista esim. kuin kuivan ihon tunne.

      Mutta karnosiini aiheuttaa ainakin minulle selkeästi voimakkaat oireet, jos annos on liian suuri. Tällä hetkellä, oikealla annoksella, olen pirteämpi päivällä ja keuhkot toimivat mukavasti. Ei sitä eufoorista superhengitystä, mutta ei myöskään normaalia tukkoisuutta.

      Eli jos jolla kulla on ongelmia, joihin karnosiini voisi auttaa, niin kokeilisin, sillä ikinä luontaistuote ei ole minulla vaikuttanut näin voimakkaasti. Ja yksilöllistähän kaikki on. Mutta vain testaamalla voi tietää.

    • HaneSKi

      Ai niin, vielä yksi selkeä positiivinen vaikutus. Töissä ihmettelin ensimmäisellä viikolla, miten pajalta tuli paljon enemmän katkua kuin normisti. Toisella viikolla kun muutenkin tuntui maailma tuoksuvan enemmän, tajusin, että todellisuudessa mun hajuaisti vain toimii nyt paremmin. Ruokakin maistuu erilaiselle, kun kaikki tuoksut on voimakkaita. Että ihme aine.

    • Apuja

      Lukeneeko kukaan enää tätä ketjua.. vastaanpa silti. Paniikkihäiriön hoidossa on tärkeää saada hyviä rasvoja, kuten voita (luomuna), kala-, oliivi- ja kookosöljyjä. Rypsiöljy ei kuulu kenenkään lautaselle eikä vatsaan, on se kuulemma hyvää koneöljyä. Kananmunat ovat muun ravitsevuutensa lisäksi myös hyvää hermostoruokaa. D-vitamiinitasot olisi hyvä mittauttaa ja ottaa n. 100 µg d-vitamiinia/vrk. Myös auringon ottaminen itseään polttamatta kannattaa hyödyntää, auringolla on monia muitakin hyödyllisiä vaikutuksia ihmiseen kuin pelkkä d-vitamiini. Monipuolinen, terveellinen ja itse tehty ruoka olisi tärkeää lisäaineitten välttämiseksi. Luomuruokaa kannattaa suosia, jos talous antaa periksi tai kasvattaa itse, jos omistaa pihaa/maata. Ja kyllä, kofeiinin käytön lopettaminen kaikissa muodoissaan on erittäin suositeltavaa, ei tee elimistöllemme mitään hyvää!, vaikka mm. myynnin vuoksi julkaistaan jatkuvasti uusia tutkimuksia kahvin terveellisyydestä. Kofeiinia/kofeiinin kaltaisia aineita on kahvin lisäksi mustassa ja vihreässä teessä, suklaassa, energiajuomissa ja monissa lääkkeissä. Myös kofeiiniton kahvi sisältää kofeiinia. Ja jonkun tässäkin ketjussa suosittelema elohopeasaneeraus on varmasti hyödyllinen (kunhan se tehdään asiantuntevan lääkärin toimesta). Oikeastaan se on lähtökohta koko muulle elimistön puhdistamiselle. Elohopeahan on tunnettu hermostomyrkky ja amalgaamipaikoista höyrystyy elohopeaa jatkuvasti elimistöön. Nenän hajuhermon kautta elohopealla on nopea reitti aivoihin, näin muistelen joskus lukeneeni. Elohopea ei missään nimessä eikä muodossa kuulu kenenkään elimistöön. Silti esim. rokotteissa on ollut yleisesti käytössä tiomersaali adjuvanttina. Nyt sen käyttöä on alettu rajoittaa, kun ihmiset ovat alkaneet maailmanlaajuisesti puhumaan aineen myrkyllisyydestä ja vaaroista esim. autismiin liittyen. Tilalle on otettu alumiini, joka on myös hyvin myrkyllistä ja varsinkin elohopean ja alumiinin yhteisvaikutukset ovat vakavat hermoille. Mutta tuossa nyt jotain, mitä itselle tuli mieleen hoitokeinoina. Lisäravinteista olikin jo keskustelua. Viimeiseksi kaikista tärkein, vilpitön rukous myös auttaa, sillä on ihmeellinen voima.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe