Suunnittelen biologian/biotekniikan/kemian opintoja - millä alalla on tulevaisuudessa parhaiten töitä? Etenkin julkisen puolen työt kiinnostaa, ei kuitenkaan tutkijan ura.
Mihin koulutusohjelmaan siis hakisin, kaikki nuo kiinnostavat, työtilanne siis ratkaisee...
Biologia/kemia, millä alalla töitä?
5
2700
Vastaukset
- Minäpä vaan
Jos sua biologian osalta kiinnostaa ihmis biologia niin lääkishän olis loistava.. Lääkäreistä on pulaa, olis varmasti töitä.. Lisäksi ainakin opiskelu aikana tarvitaan kemiaa paljon ja työ ei olisi tutkimus työtä.. en sitten tiedä haetko tällaista mutta...
- alkup.
Meinasin ihan biologian, kemian tai biotekniikan koulutusohjelmaa. Lääkäriksi en jaksa yrittää, tekee varmaan liian tiukkaa pääsykokeissa... eikä ehkä muutenkaan ole mun ala.
Joku mikrobiologia sen sijaan olisi kiinnostava, mutta onko mikrobiologeille töitä? - biotieteilijä
alkup. kirjoitti:
Meinasin ihan biologian, kemian tai biotekniikan koulutusohjelmaa. Lääkäriksi en jaksa yrittää, tekee varmaan liian tiukkaa pääsykokeissa... eikä ehkä muutenkaan ole mun ala.
Joku mikrobiologia sen sijaan olisi kiinnostava, mutta onko mikrobiologeille töitä?Lääkiksestä sen verran, että totuus on se, ettei lääkiksessä paljoa kemiaa opiskella (2 ov:n edestä), kuten joku tuossa harhaanjohtavasti kommentoi aikaisemmin.
Biotekniikka on ehdottomasti tulevaisuuden ala ja vieläpä mitä mielenkiintoisin sellainen. Työllistymismahdollisuudet ovat laajat, tutkijasta julkisen hallinnon kautta erilaisiin yrityksiin. Biotekniikan alla voi erikoistua molekyyli- ja geenibiotekniikkaan, ravitsemustieteeseen, kasvi-agrobiotekniikkaan tai sitten vaikka erikoiseläintuotantoon. Joten jokaiselle löytyy aivan varmasti jotain kiinnostavaa! Erona ehkä perinteisiin biologian opintoihin on tuossa se hieman tarkempi suuntautuminen vain tiettyyn 'biologian osa-alueeseen' sekä laajemmat pakolliset kemianopinnot...
Sinua saattaisi ehkä kiinnostaa biokemia myöskin? Se tarjoaa osaltaan paljon erilaisia vaihtoehtoja, kuitenkin ehkä valmentaen enemmänkin tutkijaksi, kuin muihin toimiin.
Perusbiologiakin on varsin mielenkiintoista ja työllistymismahdollisuuksia ovat mm. tutkija, opettaja tai vaikka yritykset. - alkup. kysyjä
biotieteilijä kirjoitti:
Lääkiksestä sen verran, että totuus on se, ettei lääkiksessä paljoa kemiaa opiskella (2 ov:n edestä), kuten joku tuossa harhaanjohtavasti kommentoi aikaisemmin.
Biotekniikka on ehdottomasti tulevaisuuden ala ja vieläpä mitä mielenkiintoisin sellainen. Työllistymismahdollisuudet ovat laajat, tutkijasta julkisen hallinnon kautta erilaisiin yrityksiin. Biotekniikan alla voi erikoistua molekyyli- ja geenibiotekniikkaan, ravitsemustieteeseen, kasvi-agrobiotekniikkaan tai sitten vaikka erikoiseläintuotantoon. Joten jokaiselle löytyy aivan varmasti jotain kiinnostavaa! Erona ehkä perinteisiin biologian opintoihin on tuossa se hieman tarkempi suuntautuminen vain tiettyyn 'biologian osa-alueeseen' sekä laajemmat pakolliset kemianopinnot...
Sinua saattaisi ehkä kiinnostaa biokemia myöskin? Se tarjoaa osaltaan paljon erilaisia vaihtoehtoja, kuitenkin ehkä valmentaen enemmänkin tutkijaksi, kuin muihin toimiin.
Perusbiologiakin on varsin mielenkiintoista ja työllistymismahdollisuuksia ovat mm. tutkija, opettaja tai vaikka yritykset.Missä yliopistossa opiskelet? Itse olen suunnitellut Helsingin yliopistoa ja olisin kiinnostunut tietämään millaista biotieteiden opiskelu siellä käytännössä on. Onko rankkaa, millaisia päiviä/viikkoja on? Onko mahdollista käydä töissä opintojen ohella? Onko kovin koulumaista vai pystyykö opiskelemaan eri vuosikurssien opintoja omaan tahtiin opintojen silti viivästymättä?
Minulla on jo yksi tutkinto alla (josta saattaisi saada jonkun verran hyvitystä), joten todennäköisesti minun olisi käytävä aika paljon töissä tai sitten puristettava opinnot mahdollisimman lyhyeen aikaan.
Kiitos, jos viitisit vastata, myös muiden biotieteilijöiden kommentit ovat tervetulleita! - viikkiläinen
alkup. kysyjä kirjoitti:
Missä yliopistossa opiskelet? Itse olen suunnitellut Helsingin yliopistoa ja olisin kiinnostunut tietämään millaista biotieteiden opiskelu siellä käytännössä on. Onko rankkaa, millaisia päiviä/viikkoja on? Onko mahdollista käydä töissä opintojen ohella? Onko kovin koulumaista vai pystyykö opiskelemaan eri vuosikurssien opintoja omaan tahtiin opintojen silti viivästymättä?
Minulla on jo yksi tutkinto alla (josta saattaisi saada jonkun verran hyvitystä), joten todennäköisesti minun olisi käytävä aika paljon töissä tai sitten puristettava opinnot mahdollisimman lyhyeen aikaan.
Kiitos, jos viitisit vastata, myös muiden biotieteilijöiden kommentit ovat tervetulleita!No, meitsi ei ainakaan jaksa töissä käydä opintojen ohella, mutta sehän on kiinni siitä miten tiukan aikataulun itse itsellesi rakennat! Nykyäänhän suosittelevat, että valmistuisimme maistereiksi viidessä vuodessa. Itselläni riittää kemian, biofysiikan ja -kemian, tilastotieteen, molekyylibiologian yms. opiskeluissa sevverta kiirettä ja aivotyötä, että en töihin tahdo samaan aikaan. Hyvä että ehdin tehdä kotiläksyt ja lukea kirjat, saati vielä muistaa jotain lukemastani. Ystäväni jotka opiskelevat ja työskesntelevät, valitettavasti hyppäävät yli tentin sieltä ja kurssin täältä, ja vuodessakin kertyy jo aika kasa niitä "no mä teen ton myöhemmin" -asioita. Mutta suosittelen kyllä Helsingin yliopistoa, biotekniikka siellä ainakin on mielenkiintoista ja haastavaa ja kampusaluekin ihan mukava!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212332
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292193Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981190Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13995- 45839
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16807Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109786Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167717Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33715