Keskitysleirien saaristo

Muita eläimiä koskevan tietoisuuden kasvaessa kasvaa myös tietoisuus ihmisen julmuudesta.

Kauanko pystymme jatkamaan samaa tappamista ja kidutusta, ja pysyä samalla ihmisinä?

Kauanko kestää ennen kuin se miten kohtelemme eläimiä pyyhkii pois sen inhimillisyyden jonka varaan olemme sivistyksemme rakentaneet, ja kauanko pystymme valehtemaan itsellemme julmuuden ja raakalaismaisuuden oikeutuksesta, emmekä myötätunnon ja vastuun velvollisuudesta muita eläimiä kohtaan?

Tuotantoeläimelle joka päivä on Auschwitz!

11

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PetLiberationFront

      Lemmikit aidattu kuin keskitysleiriin.

    • siis eläimiä

      "velvollisuudesta muita eläimiä kohtaan?"

      Olemme siis sinun mielestäsi eläimiä. Pidetään mielessä. Muistutan sinua vielä jos joskus sattuisit "sopivasti" unohtamaan tämän.

      • Al-Qaida

        Aika vapaat on tämän jtguiyouu- ja nuppu85- porukan tulkinnat. Meidän pitäisi olla ihmisiä silloin kun se he heidän taustaryhmiensä intresseihin sopii, mutta olemme silti vain eläimiä mikäli sillä tavalla tulkitsemalla voidaan saada jotain etua eo-liikkeelle.


      • Totta hitossa olemme eläimiä, sillä emme lukeudu kiviin tai kasveihin.
        Vai pitäisikö ihmistä varten luoda ihan oma lokeronsa, mutta hei uskonnothan, ja tiedekin sen ovat jo tehneet - heil herraslaji!

        Mitä ihminen häviää siinä, että tunnustaa Darwinin opit ja sen, ettei ole ludetta ihmeellisempi luonnon luomus, silläkin erotuksella, että aivojemme ansiosta me keinotekoisesti ylennämme itsemme muun luonnon ja muiden eläinten yläpuolelle.

        Ihmisyys ei ole kiinni siitä, että asetamme itsemme muiden eläinten yläpuolelle, mutta ihmisyys on kiinni siitä miten me elämää kohtelemme.

        Se miten kohtelemme eläimiä on häpeäksi lajillemme.


      • nuppu-85
        Al-Qaida kirjoitti:

        Aika vapaat on tämän jtguiyouu- ja nuppu85- porukan tulkinnat. Meidän pitäisi olla ihmisiä silloin kun se he heidän taustaryhmiensä intresseihin sopii, mutta olemme silti vain eläimiä mikäli sillä tavalla tulkitsemalla voidaan saada jotain etua eo-liikkeelle.

        ainaki mulle opetettiin niin kolmannella luokalla.
        Ihminen on nisäkäs, ja sixi eläin, synnyttää eläviä poikasia,...jotain tollasta mä muistan, mut siis sen muistan 100%:sesti et maikka sano et ihminen on eläin. Ja kait se kirjassaki luki.


      • valot päälle
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Totta hitossa olemme eläimiä, sillä emme lukeudu kiviin tai kasveihin.
        Vai pitäisikö ihmistä varten luoda ihan oma lokeronsa, mutta hei uskonnothan, ja tiedekin sen ovat jo tehneet - heil herraslaji!

        Mitä ihminen häviää siinä, että tunnustaa Darwinin opit ja sen, ettei ole ludetta ihmeellisempi luonnon luomus, silläkin erotuksella, että aivojemme ansiosta me keinotekoisesti ylennämme itsemme muun luonnon ja muiden eläinten yläpuolelle.

        Ihmisyys ei ole kiinni siitä, että asetamme itsemme muiden eläinten yläpuolelle, mutta ihmisyys on kiinni siitä miten me elämää kohtelemme.

        Se miten kohtelemme eläimiä on häpeäksi lajillemme.

        Sä oot häpeä ihmislajille kun kehtaat verrata keskitysleirien tapahtumia nykypäivän eläintuotantoon - ikäänkuin ne olis sama ja yhtä paheksuttava asia. Et välttämättä käyttäisi noin loukkaavia ja idioottimaisia vertauksia jos joku läheisesi olisi joutunut kärsimään esimerkiksi Auschwitzissä!

        Viestisi vahvistivat edelleen käsitystäni siitä kuinka fanaattisia ja todellisuudesta irtaantuneita oikeutta eläimille-henkiset ihmiset pahimmillaan voivat olla.


      • valot päälle kirjoitti:

        Sä oot häpeä ihmislajille kun kehtaat verrata keskitysleirien tapahtumia nykypäivän eläintuotantoon - ikäänkuin ne olis sama ja yhtä paheksuttava asia. Et välttämättä käyttäisi noin loukkaavia ja idioottimaisia vertauksia jos joku läheisesi olisi joutunut kärsimään esimerkiksi Auschwitzissä!

        Viestisi vahvistivat edelleen käsitystäni siitä kuinka fanaattisia ja todellisuudesta irtaantuneita oikeutta eläimille-henkiset ihmiset pahimmillaan voivat olla.

        Toki on vaikeampi samaistua vieraisiin lajeihin kuuluvien yksilöiden kohtaloon kuin oman lajin, mutta uskoisin, että kaikki kärsimys on luonteeltaan saman kaltaista, ja arvoista, lajin karvaisuuteen, jalkojen määrään tai aivojen kokoon katsomatta.

        Miten jonkin possun kärsimys eroaa keskitysleirivangin vastaavasta? - Isompi äly ei ole sama asia kuin isompi kärsimys!

        Ps. Häpeän olla ihminen.


      • Semmosta
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Totta hitossa olemme eläimiä, sillä emme lukeudu kiviin tai kasveihin.
        Vai pitäisikö ihmistä varten luoda ihan oma lokeronsa, mutta hei uskonnothan, ja tiedekin sen ovat jo tehneet - heil herraslaji!

        Mitä ihminen häviää siinä, että tunnustaa Darwinin opit ja sen, ettei ole ludetta ihmeellisempi luonnon luomus, silläkin erotuksella, että aivojemme ansiosta me keinotekoisesti ylennämme itsemme muun luonnon ja muiden eläinten yläpuolelle.

        Ihmisyys ei ole kiinni siitä, että asetamme itsemme muiden eläinten yläpuolelle, mutta ihmisyys on kiinni siitä miten me elämää kohtelemme.

        Se miten kohtelemme eläimiä on häpeäksi lajillemme.

        En käsitä vouhkaajia pelkästään eläinten puolesta. Inhimilliyyteen kuuluu myös huolehtiminen lajitovereista: lapsista, vanhuksista, sairaista.. entä naiskauppa, nälänhätä yms.


      • Semmosta kirjoitti:

        En käsitä vouhkaajia pelkästään eläinten puolesta. Inhimilliyyteen kuuluu myös huolehtiminen lajitovereista: lapsista, vanhuksista, sairaista.. entä naiskauppa, nälänhätä yms.

        En mäkään, kunpaankaan suuntaan! Sydämeen mahtuvat sekä ihmiset, että eläimet!


    • Ensimmäiset asiat ensiksi

      Eipä jaksa hirmuisesti itkettää mitenkä eläimillä menee, kun on näitä lajitovereitakin ahdingossa sen verran että...

      Montako lasta kuolee päivittäin puutteeseen, joka johtuu epäsuoraan tai suoraan meidän "länkkäreiden" toimista? Viitaten siis esim. Afrikan oloihin.

      Mielestäni on tekopyhää välittää eläimistä, muttei ihmisistä. Eläinaktivistit ALKAKAA ihmisaktivisteiksi!

      Ketä kiinnostaa nykyään yhtään mikään?

      Rauhaa & Rakkautta

      Ei henkilökohtaisesti omistettu kenellekkään.

      • "Mielestäni on tekopyhää välittää eläimistä, muttei ihmisistä."

        Tuo virke on "kaksisuuntainen katu".

        Eikö sydämestä löydy paikka sekä ihmisille, että ei-ihmisille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe