Keskitysleirien saaristo

Muita eläimiä koskevan tietoisuuden kasvaessa kasvaa myös tietoisuus ihmisen julmuudesta.

Kauanko pystymme jatkamaan samaa tappamista ja kidutusta, ja pysyä samalla ihmisinä?

Kauanko kestää ennen kuin se miten kohtelemme eläimiä pyyhkii pois sen inhimillisyyden jonka varaan olemme sivistyksemme rakentaneet, ja kauanko pystymme valehtemaan itsellemme julmuuden ja raakalaismaisuuden oikeutuksesta, emmekä myötätunnon ja vastuun velvollisuudesta muita eläimiä kohtaan?

Tuotantoeläimelle joka päivä on Auschwitz!

11

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PetLiberationFront

      Lemmikit aidattu kuin keskitysleiriin.

    • siis eläimiä

      "velvollisuudesta muita eläimiä kohtaan?"

      Olemme siis sinun mielestäsi eläimiä. Pidetään mielessä. Muistutan sinua vielä jos joskus sattuisit "sopivasti" unohtamaan tämän.

      • Al-Qaida

        Aika vapaat on tämän jtguiyouu- ja nuppu85- porukan tulkinnat. Meidän pitäisi olla ihmisiä silloin kun se he heidän taustaryhmiensä intresseihin sopii, mutta olemme silti vain eläimiä mikäli sillä tavalla tulkitsemalla voidaan saada jotain etua eo-liikkeelle.


      • Totta hitossa olemme eläimiä, sillä emme lukeudu kiviin tai kasveihin.
        Vai pitäisikö ihmistä varten luoda ihan oma lokeronsa, mutta hei uskonnothan, ja tiedekin sen ovat jo tehneet - heil herraslaji!

        Mitä ihminen häviää siinä, että tunnustaa Darwinin opit ja sen, ettei ole ludetta ihmeellisempi luonnon luomus, silläkin erotuksella, että aivojemme ansiosta me keinotekoisesti ylennämme itsemme muun luonnon ja muiden eläinten yläpuolelle.

        Ihmisyys ei ole kiinni siitä, että asetamme itsemme muiden eläinten yläpuolelle, mutta ihmisyys on kiinni siitä miten me elämää kohtelemme.

        Se miten kohtelemme eläimiä on häpeäksi lajillemme.


      • nuppu-85
        Al-Qaida kirjoitti:

        Aika vapaat on tämän jtguiyouu- ja nuppu85- porukan tulkinnat. Meidän pitäisi olla ihmisiä silloin kun se he heidän taustaryhmiensä intresseihin sopii, mutta olemme silti vain eläimiä mikäli sillä tavalla tulkitsemalla voidaan saada jotain etua eo-liikkeelle.

        ainaki mulle opetettiin niin kolmannella luokalla.
        Ihminen on nisäkäs, ja sixi eläin, synnyttää eläviä poikasia,...jotain tollasta mä muistan, mut siis sen muistan 100%:sesti et maikka sano et ihminen on eläin. Ja kait se kirjassaki luki.


      • valot päälle
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Totta hitossa olemme eläimiä, sillä emme lukeudu kiviin tai kasveihin.
        Vai pitäisikö ihmistä varten luoda ihan oma lokeronsa, mutta hei uskonnothan, ja tiedekin sen ovat jo tehneet - heil herraslaji!

        Mitä ihminen häviää siinä, että tunnustaa Darwinin opit ja sen, ettei ole ludetta ihmeellisempi luonnon luomus, silläkin erotuksella, että aivojemme ansiosta me keinotekoisesti ylennämme itsemme muun luonnon ja muiden eläinten yläpuolelle.

        Ihmisyys ei ole kiinni siitä, että asetamme itsemme muiden eläinten yläpuolelle, mutta ihmisyys on kiinni siitä miten me elämää kohtelemme.

        Se miten kohtelemme eläimiä on häpeäksi lajillemme.

        Sä oot häpeä ihmislajille kun kehtaat verrata keskitysleirien tapahtumia nykypäivän eläintuotantoon - ikäänkuin ne olis sama ja yhtä paheksuttava asia. Et välttämättä käyttäisi noin loukkaavia ja idioottimaisia vertauksia jos joku läheisesi olisi joutunut kärsimään esimerkiksi Auschwitzissä!

        Viestisi vahvistivat edelleen käsitystäni siitä kuinka fanaattisia ja todellisuudesta irtaantuneita oikeutta eläimille-henkiset ihmiset pahimmillaan voivat olla.


      • valot päälle kirjoitti:

        Sä oot häpeä ihmislajille kun kehtaat verrata keskitysleirien tapahtumia nykypäivän eläintuotantoon - ikäänkuin ne olis sama ja yhtä paheksuttava asia. Et välttämättä käyttäisi noin loukkaavia ja idioottimaisia vertauksia jos joku läheisesi olisi joutunut kärsimään esimerkiksi Auschwitzissä!

        Viestisi vahvistivat edelleen käsitystäni siitä kuinka fanaattisia ja todellisuudesta irtaantuneita oikeutta eläimille-henkiset ihmiset pahimmillaan voivat olla.

        Toki on vaikeampi samaistua vieraisiin lajeihin kuuluvien yksilöiden kohtaloon kuin oman lajin, mutta uskoisin, että kaikki kärsimys on luonteeltaan saman kaltaista, ja arvoista, lajin karvaisuuteen, jalkojen määrään tai aivojen kokoon katsomatta.

        Miten jonkin possun kärsimys eroaa keskitysleirivangin vastaavasta? - Isompi äly ei ole sama asia kuin isompi kärsimys!

        Ps. Häpeän olla ihminen.


      • Semmosta
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Totta hitossa olemme eläimiä, sillä emme lukeudu kiviin tai kasveihin.
        Vai pitäisikö ihmistä varten luoda ihan oma lokeronsa, mutta hei uskonnothan, ja tiedekin sen ovat jo tehneet - heil herraslaji!

        Mitä ihminen häviää siinä, että tunnustaa Darwinin opit ja sen, ettei ole ludetta ihmeellisempi luonnon luomus, silläkin erotuksella, että aivojemme ansiosta me keinotekoisesti ylennämme itsemme muun luonnon ja muiden eläinten yläpuolelle.

        Ihmisyys ei ole kiinni siitä, että asetamme itsemme muiden eläinten yläpuolelle, mutta ihmisyys on kiinni siitä miten me elämää kohtelemme.

        Se miten kohtelemme eläimiä on häpeäksi lajillemme.

        En käsitä vouhkaajia pelkästään eläinten puolesta. Inhimilliyyteen kuuluu myös huolehtiminen lajitovereista: lapsista, vanhuksista, sairaista.. entä naiskauppa, nälänhätä yms.


      • Semmosta kirjoitti:

        En käsitä vouhkaajia pelkästään eläinten puolesta. Inhimilliyyteen kuuluu myös huolehtiminen lajitovereista: lapsista, vanhuksista, sairaista.. entä naiskauppa, nälänhätä yms.

        En mäkään, kunpaankaan suuntaan! Sydämeen mahtuvat sekä ihmiset, että eläimet!


    • Ensimmäiset asiat ensiksi

      Eipä jaksa hirmuisesti itkettää mitenkä eläimillä menee, kun on näitä lajitovereitakin ahdingossa sen verran että...

      Montako lasta kuolee päivittäin puutteeseen, joka johtuu epäsuoraan tai suoraan meidän "länkkäreiden" toimista? Viitaten siis esim. Afrikan oloihin.

      Mielestäni on tekopyhää välittää eläimistä, muttei ihmisistä. Eläinaktivistit ALKAKAA ihmisaktivisteiksi!

      Ketä kiinnostaa nykyään yhtään mikään?

      Rauhaa & Rakkautta

      Ei henkilökohtaisesti omistettu kenellekkään.

      • "Mielestäni on tekopyhää välittää eläimistä, muttei ihmisistä."

        Tuo virke on "kaksisuuntainen katu".

        Eikö sydämestä löydy paikka sekä ihmisille, että ei-ihmisille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe