Jumala näki hyväksi lyödä

## Vieläkö sinä pieksät vaimoasi?
Kirjoittanut: Enok* 6.9.2008 klo 11.07 ##

Aloitus koski Jumalan ja Hänen vaimonsa suhdetta - hylkäämättömyyttä. Sillä hylkäämistä
Jumala vihaa yli kaiken. Mutta tietysti joku adventisti oli huolissaan jostain ystävästään,
joka on pieksänyt vaimoaan. Niin ei saa tehdä. Herran kurissa ja nuhteessa tietenkin
vaimokin on pidettävä - mutta pahoinpitely ei ole kurinpitoa vaan kostomentaliteettia.

JUMALA NÄKI HYVÄKSI LYÖDÄ

Jes 53:10
Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.

Jumala löi omaa ainokaista Lastaan, jottei hänen tarvitsisi ketään enää lyödä!
Jumala hylkäsi ainoan Poikansa täydellisesti, hetkeksi, jotta ketään ei enää hyljättäisi.
Jesaja 53:3-5
3
HYLJEKSITTY hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
[Ps. 22:7; Jes. 49:7, 50:6; Mark. 9:12]
4
Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä LYÖVÄN ja KURITTAVAN, [Matt. 8:17]
5
vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
[2. Moos. 15:26 ; 1. Piet. 2:24]

Jumala kurittaa vaimoaan, Jerusalemia, siksi että rakastaa tätä. Ja kaksinkertaisen
hyvityksen tuo vaimo lopussa saa.

Jes. 61:7    Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.    

Jesaja 4:1-6
Jerusalem, hylätty vaimo, saa armon
1
Riemuitse, hedelmätön, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, hylätyllä, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra. [Jes. 49:20; Gal. 4:27]
2
Tee telttasi sija suureksi, levitä säästelemättä kangasta asumustesi katoksi! Pidennä köydet, iske lujaan vaarnat! [1. Moos. 26:22 ]
3
Sinä laajenet oikealle ja sinä leviät vasemmalle, sinun jälkeläisesi perivät muukalaisten maat ja asuttavat autioiksi jääneet kaupungit.

4
Älä pelkää, ei sinua enää nöyryytetä, älä häpeile, et sinä jää häväistyksi. Nuoruutesi nöyryytyksen sinä saat unohtaa etkä enää ole muistava leskeytesi häpeää,
5
sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi. [Room. 3:29]
6
Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. -- Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi.

Ja tämähän lohduttaa meitä uskovaisia ylenmääräisesti! Jumalan uskollisuus ja kurittavainen
huolenpito!!

Room. 1:7    
Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.*
[1. Kor. 1:2,3; Gal. 1:3; Ef. 1:1,2]    

12

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Kor 14:29-33
      29
      Samoin profeetoista saa esiintyä vain kaksi tai kolme, ja toiset arvostelkoot. [1. Tess. 5:21; 1. Joh. 4:1]
      30
      Jos joku muu läsnäolijoista saa ilmestyksen, edellisen puhujan tulee vaieta.
      31
      Kaikki te voitte profetoida, kukin vuorollanne, jotta kaikki oppisivat ja saisivat rohkaisua.
      32
      Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
      33
      sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,

Armoa ja rauhaa Isältä ja Pojalta!

• Olla profeetta

1. Kor. 14:5
        Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan;
        sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

• ## Uskonto on paha asia
      Kirjoittanut: Tiedän tämän asian hyvin 7.9.2008 klo 18.30 ##

Olet vain osittain oikeassa, sillä uskonto ei ole ole ainoastaan paha asia, vaan PAHIN!
      Uskonto on elävän uskon vastakohta - uskonto on nippu kuolleita määräyksiä, joiden
      kautta muka lähestytään Jumalaa. Fakta on se, että Jumala lähestyy MEITÄ, Pojassaan.

Ap. t. 17:23
      Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu:
      'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.

Rauhaa Pojassa!

• Jeesus Kristus, Herramme

1. Kor. 8:4
        Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

• ## Ylistäkää Juudan Leijonaa!
      Kirjoittanut: Maruan-ne 6.9.2008 klo 21.16
      Jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut! ##

Maruan-ne (Maru-anne?) kehottaa palvomaan Juudan
      Leijonaa ja minä jatkan siitä. Ketä Juudan Leijona
      puolustaa? Mistä suvusta Juudan Leijona tulee?
      Tuo Daavidin juuriverso, Daavidin suvun kuninkuuden
      takaaja ja asettaja.

JEREMIA 33:14-26
      Herra ei hylkää Daavidin jälkeläisiä

14
      "Aika tulee", sanoo Herra, "jolloin minä täytän Israelin ja Juudan heimoille antamani lupauksen. [Jer. 29:10]
      15
      Kun se aika koittaa, Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
      [Jes. 16:5; Jer. 23:5]
      16
      Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'."
      [Jes. 1:27; Jer. 23:6]

17
      Näin sanoo Herra: "Aina on Israelin valtaistuimella istuva Daavidin jälkeläinen,
      [2. Sam. 7:16]
      18
      ja aina tuovat leeviläiset papit minulle polttouhreja ja ruokauhreja ja valmistavat minulle teurasuhrit."
      19
      Jeremialle tuli tämä Herran sana:

20
      "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan.
      Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
      21
      yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi.
      Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä.
      Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
      22
      Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä."
      [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

23 Jeremialle tuli tämä Herran sana:
      24 "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat?
      He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.'
      Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
      25
      Mutta minä, Herra, sanon näin:
      Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
      26
      yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä.
      Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä.
      Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon." [5. Moos. 30:3]

Ylistetty olkoon Juudan Leijokna, Jeesus Kristus!
      (Enkä tarkoita Israelin sotavoimien ylienkeliä
      Miikaelia, vaan todellakin Herraa Vapahtajaa).

Juud 1:9
      Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
      [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]

Ilm. 5:5
      Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
      [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]

Ilm. 7:5
      Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,

Juudan suvun lisäksi 11 muutakin sukua ovat
      yhdessä Jumalan Israel ja heidän voittokulkuunsa
      liittyy koko kristikansa.

Ilm. 7:9
      Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

Armo teille ja rauha, meidän Isältämme ja Pojalta!

• Ei syyttele meitä mistään

Hepr 6.

17 Sentähden, kun Jumala lupauksen perillisille vielä tehokkaammin tahtoi osoittaa, että hänen päätöksensä on muuttumaton, vakuutti hän sen valalla,
        18 että me näistä kahdesta muuttumattomasta asiasta, joissa Jumala ei ole voinut valhetella, saisimme voimallisen kehoituksen, me, jotka olemme paenneet pitämään kiinni edessämme olevasta toivosta.
        19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
        20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.

Hepr. 7:25
        jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

• ## SOVITUKSEN SALAISUUS !!
      Kirjoittanut: ylifariseus_1 7.9.2008 klo 19.10
      Kuka sovittaa ja mitä, on kiistojen aiheena tällä palstalla. ##

Kiista on vain fariseusten päässä. Oikeasti jokainen uudestisyntynyt
      käsittää, että Jeesus kantoi syntimme ja sairautemme, eikä suinkaan
      saatana olemattomassa henkiruumiissaan. Pahat henget eivät
      maailman syntiä pois ota!

Joh. 1:29    
      Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Joh. 1:36    
      Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"    

Tapahtui parituhatta vuotta sitten ja lukemattomat pelastuneet voivat sen todistaa.

Jeesus on kiistaton Lunastaja!

• hirvas ja AVK oikeassa

Uhrasi itsensä
        Kirjoittanut: hirvas 7.9.2008 klo 20.21

Jumalalle??

Hepr.9:13-14

13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Mitähän mahtaa olla "suomeksi"..

• Miksi ihmeessä sinä, Maruan-ne, vetoat ihmisiin ja
      kuitenkin johdatat tykkänään Sanan ulkopuolella
      oleviin lähteisiin? Horjuuko uskosi elävään Sanaan?
      Tuossa on kiinnostavia aloituksiasi, mutta linkin
      eivät suinkaan ole Raamattuun tai raamattukommentaareihin, vaan lähteisiin, jotka
      ovat vain joidenkin ihmisten mielipiteitä tai
      tunteilua.

## Kenet minä lähetän?
      Kirjoittanut: Maruan-ne 6.9.2008 klo 19.47 ##

## Rakkaat sisaret ja veljet Jeesuksessa
      Kirjoittanut: Maruan-ne 7.9.2008 klo 21.30 ##

## Ylistäkää Juudan Leijonaa!
      Kirjoittanut: Maruan-ne 6.9.2008 klo 21.16 ##

## Galluppia palstalaisille
      Kirjoittanut: Maruan-ne 7.9.2008 klo 18.57 ##

## Polvistu Hänen eteensä nyt
      Kirjoittanut: Maruan-ne 6.9.2008 klo 17.24
      koska joudut kuitenkin kerran polvistumaan ja silloin kyllä polvistut,
      mutta se on myöhäistä. ##

Takaisin Raamattuun!

• ????

Mitä ihmettä syyttelyä? Surullista. Ehkä on jokaisen opittava myös ylistämään Herraa, taivaassa kun sitä on jatkuvasti. Maruan-nen linkit ovat todella rohkaisevia. On huomattava, että Herra puhuu tavalla ja toisella, myös musiikin muodossa ja kuvilla. Aika erikoista viestiä, todella surullista. Nyt ei ole enää aikaa vikoilla, vaan jokaisen on tehtävä täyttä totta, ennenkuin Jeesus tulee takaisin.

• Jeesus tulee takaisin
        ???? kirjoitti:

Mitä ihmettä syyttelyä? Surullista. Ehkä on jokaisen opittava myös ylistämään Herraa, taivaassa kun sitä on jatkuvasti. Maruan-nen linkit ovat todella rohkaisevia. On huomattava, että Herra puhuu tavalla ja toisella, myös musiikin muodossa ja kuvilla. Aika erikoista viestiä, todella surullista. Nyt ei ole enää aikaa vikoilla, vaan jokaisen on tehtävä täyttä totta, ennenkuin Jeesus tulee takaisin.

Jes. 55:11
        niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

Jes. 59:21
        Ja tämä on minun liittoni heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra, nyt ja iankaikkisesti.

Jer. 1:9
        Ja Herra ojensi kätensä ja kosketti minun suutani. Ja Herra sanoi minulle: "Katso, minä panen sanani sinun suuhusi.

Mutta te sanotte: juutuupia, juutuupia ...

• Jumalalle

Hepr. 9:14
      kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle,
      puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1571
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      981
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      866
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      754
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      750
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      339
      694
    9. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      686
    10. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      684
    Aihe