Minulla on Suomessa pankissa säästötili, jolla korko on 5 %.
Minulla on kuitenkin mahdollisuus saada säästötili keski-eurooppalaisesta pankista, korko on 4,25 %.
Mutta kyseisessä maassa veroa menee korosta vasta kun korkotulo ylittää 1600 euroa.
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että vaikka korkoprosentti on pienempi, minun kannattaa siirtää rahani tuonne, koska loppujen lopuksi saan verotuseron takia enemmän tuottoa?
Kyse on tällä hetkellä 12 000 eurosta; tulee nousemaan 40 000 euroon seuraavien kahden vuoden aikana.
Muuten tilien ehdot ovat lähestulkoon samat.
Talletuskorko ja lähdevero
2
1566
Vastaukset
- auttaa,
sillä joudut tietääkseni maksamaan veroa suomen lakien mukaisesti riippumatta missä (Eu-)massa tilisi on.
- Verotus Suomessa
Ulkomaiset sijoituksetUlkomaisten sijoitusten tuotot ja niistä maksetut verot tulee lisätä veroilmoitukseen, koska niistä verottaja ei saa samalla lailla suoraan tietoja kuin kotimaisista tuloista. Suomi verottaa Suomessa asuvia kaikista ulkomaisista sijoitusten tuotoista, ellei Suomen ja kyseisen valtion välinen verosopimus sitä estä.
Jos ulkomailla on maksettu veroa, se hyvitetään lain ja verosopimuksen määräysten mukaisesti Suomessa. Hyvityksen saaminen edellyttää yleensä selvitystä ulkomailla maksetusta verosta.
Ulkomailta saatu korkotulo on veronalaista pääomatuloa riippumatta siitä, kotiutetaanko varat Suomeen vai ei. Monissa valtioissa ulkomaille maksetuista koroista ei lähdemaassa peritä veroa. Koska ulkomaiset korkotulot ovat pääomatuloa, niistä voi vähentää pääomatulon hankkimisesta aiheutuneet kulut toisin kuin kotimaisista lähdeveron alaisista korkotuloista.
Oheisena linkki, jossa on paljon tietoa verotuksesta:
http://www.porssisaatio.fi/artikkelit/sijoittajan-vero-opas-2007,4
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle513326Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472782Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1412573Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572291Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552014- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241164