Jeesus korotettiin Jumalaksi

"Kuule, Israel, Herra sinun Jumalasi, on yksi" - tästä muistuttaa 1. käsky.
80 % messiaanisista juutalaisista ymmärtää tämän. Ja juuri tämän vuoksi
Jeesus tuomittiin, kun ei voinut olla kahta Jumalaa. Faiseukset eivät
voineet käsittää, että Jeesus on Jumala.

Roomalaiskirje, joka Lutherin mukaan jokaisen pitäisi osata ulkoa, alkaa
mahtavasti Jeesuksen jumaluuden korostamisella - kuolleistanousemisen
kautta Ihmsien Pojasta, Daavidin juurivesasta, tuli Kaikkivaltias Jumala.
Iankaikkisen Isän säätämyksellä.

Room 1:1-4

1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,   
2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,   
3 hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä   
4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,   

Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Matt. 28:20
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ef. 4:10
Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Ef. 4:13
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

Armoa ja rauhaa Hänessä, joka kaiken voi!

56

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrä

## 3 hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ##

Daavidin siemen ei ollut Joosefilta, koska Joosef ei vissiin ollut jumala ja kyseessä on jumalan poika.

Täällä on yritetty todistella Marian myös kuuluneen Daavidin sukuun eli Marianko siemenestä jeesus syntyi ... kertokaa, miten se tapahtui.

• Veli Herrassa

Room 1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

Eihän tuota voikaan käsittää kuin vain uudestisyntynyt!

Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Matt 16.

15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
        16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

Fil. 2.

6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        [Joh. 1:1; 2. Kor. 4:4; Kol. 1:15; Hepr. 1:3]
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, [Jes. 53:2; Room. 8:3; 2. Kor. 8:9; Gal. 4:4; Hepr. 4:15]
        8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
        [Mark. 10:45; Joh. 10:17,18; Hepr. 2:9, 5:8, 12:2]
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        [Ps. 110:1; Jes. 52:13, 53:12; Ap. t. 2:33]
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
        [Ap. t. 2:36; Room. 10:9, 14:9; 1. Kor. 8:6; Ilm. 5:13]

• AVK uskoo Pyhään Raamattuun

YouTube on Jumalan Sanaa, vai?
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 7.9.2008 klo 23.30

Olet heikoilla jäillä, Maruan-ne ...

Kun käsketään notkistaa polvensa Herramme Jeesuksen
        edessä, olisi parempi vedota Raamattuun kuin
        internettiin! Jeesuksen jumaluus ilmoitetaan
        Raamatussa, eikä missään muualla.

Fil 2:3-
        3
        Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne.
        [Room. 12:10 ]
        4
        Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.
        [1. Kor. 10:24 ]
        5
        Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.

6
        Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7
        vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        [Jes. 53:2; Room. 8:3; 2. Kor. 8:9; Gal. 4:4; Hepr. 4:15]

9
        Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10
        Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
        11
        ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Armoa ja rauhaa Herrassamme!    

• tietoa
        Veli Herrassa kirjoitti:

Room 1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä

Eihän tuota voikaan käsittää kuin vain uudestisyntynyt!

Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Matt 16.

17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

Fil. 2.

6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, [Jes. 53:2; Room. 8:3; 2. Kor. 8:9; Gal. 4:4; Hepr. 4:15]
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Hyvä, että tyhmäkin saa viisautta uudestisyntymällä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hermafrodiitti

• voin kertoa
        AVK uskoo Pyhään Raamattuun kirjoitti:

YouTube on Jumalan Sanaa, vai?
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 7.9.2008 klo 23.30

Olet heikoilla jäillä, Maruan-ne ...

Kun käsketään notkistaa polvensa Herramme Jeesuksen
        edessä, olisi parempi vedota Raamattuun kuin
        internettiin! Jeesuksen jumaluus ilmoitetaan
        Raamatussa, eikä missään muualla.

Fil 2:3-
        3
        Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne.
        [Room. 12:10 ]
        4
        Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.
        [1. Kor. 10:24 ]
        5
        Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.

6
        Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7
        vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,

9
        Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10
        Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11
        ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Armoa ja rauhaa Herrassamme!    

Ei adventtikirkossa ole kokosydämistä Jeesuksen ylistyshenkeä.

• On Raamattu
        tietoa kirjoitti:

Hyvä, että tyhmäkin saa viisautta uudestisyntymällä.

Sieltä löytyi Tietoa ...

Hepr. 4:14
        Koska meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden, Jeesus, Jumalan Poika, pysykäämme tässä tunnustuksessa.
        [4:14-16: Hepr. 10:19-24 : Hepr. 3:1]

Hepr. 9:11
        Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan.
        [Hepr. 3:1, 4:14, 8:1]

audio_pankki

• Tarkk'ampuja
        voin kertoa kirjoitti:

Ei adventtikirkossa ole kokosydämistä Jeesuksen ylistyshenkeä.

Sananl. 28:14
        Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.

Ps. 51:17
        (51:19) Murtunut mieli on minun uhrini, särkynyttä sydäntä et hylkää, Jumala. [Ps. 34:19 ]

• miksi??
        On Raamattu kirjoitti:

Sieltä löytyi Tietoa ...

Hepr. 4:14
        Koska meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden, Jeesus, Jumalan Poika, pysykäämme tässä tunnustuksessa.
        [4:14-16: Hepr. 10:19-24 : Hepr. 3:1]

Hepr. 9:11
        Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan.
        [Hepr. 3:1, 4:14, 8:1]

audio_pankki

Haluaisin tietää, millä perusteella uskovat pitävät jeesustaan daavidin sukuun kuuluvana?

• Uskon salaisuutta
        miksi?? kirjoitti:

Haluaisin tietää, millä perusteella uskovat pitävät jeesustaan daavidin sukuun kuuluvana?

Vain nöyrät saavat tietää, ne joilla on tarve
        saada "vakaat Daavidin armot".

• kertoa?
        Uskon salaisuutta kirjoitti:

Vain nöyrät saavat tietää, ne joilla on tarve
        saada "vakaat Daavidin armot".

Ei olisi Mariasta uskonut, että itse siitti itsensä Daavidin siemenellä.

• SANANSAATTAJA 10

Ei Jeesusta missään vaiheessa koroitettu Jumalaksi, koska ollut sitä aina; eli ei ole ollut mikään Jumalaa alempi koskaan.

• vääntää

Hepr. 1:4   
        Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.

• Veli Herrassa

Ainoa oikea otsikko tuo, että Jumalan Karitsa korotettiin Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, sillä
        Hän luansti ihmissuvun itselleen ja sovitti kaikki taivaatkin.
        Vastaanväittäjän lukihäiriö on
        ilmeinen, koskapa Sana sanoo, että Jeesus alentui ihmiseksi ja korotettiin sitten kun oli
        uskollisesti lunastanut ihmiskunnan, korotettiin sitten kaikkai taivaita ja voimia ja valtoja
        KORKEAMAMLLE - - se on enemmän kuin alkuperäinen valta-asema.
        Saat sen mistä luovut, opettaa psykiatrikirjailija Tommy Hellsten. Minä sanoisin, Herrassa,
        että saat enemmän kuin osaat kuvitellakaan.

Kolossalaiskirje 1.

9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla

12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen

15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

"Otti orjan muodon" (Jumala) - - Fil. 2.

5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.   
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,

10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,

Ps. 25:7
        Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.

Miika 7:19
        Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

Herrassa

• hirvas

ja on ollut aina Isää Jumalansa alempi, niin maan päällä ollessaan kuin myös taivaassa.
        Hän sai kaiken vallan Isältään siihen asti, kunnes on alistanut vallat ja hallitukset, ja luovuttaa valtakunnan Isälle Jumalalleen. Se te jokainen voitte lukea omasta Raamatustanne.

Vain kolminaisuusoppi tekee Hänestä jumalan, mutta sehän onkin ihmisten vääristämä opetus. Kukaan ei tarvitse uskoa sellaiseen ihmisjärkeilyyn pelastuakseen.

• vuosi 1844
        hirvas kirjoitti:

ja on ollut aina Isää Jumalansa alempi, niin maan päällä ollessaan kuin myös taivaassa.
        Hän sai kaiken vallan Isältään siihen asti, kunnes on alistanut vallat ja hallitukset, ja luovuttaa valtakunnan Isälle Jumalalleen. Se te jokainen voitte lukea omasta Raamatustanne.

Vain kolminaisuusoppi tekee Hänestä jumalan, mutta sehän onkin ihmisten vääristämä opetus. Kukaan ei tarvitse uskoa sellaiseen ihmisjärkeilyyn pelastuakseen.

Jeesus on yhtä kuin Jumala. "Minä ja Isä olemme yhtä". Heitä ei voi erotella. Jeesus on Luoja, hän on kaiken elollisen luonut. Jumala on yksi ja hänessä on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Näin uskomme me uskonpuhdistajien perilliset ja Raamatun kansa!

• hirvas
        vuosi 1844 kirjoitti:

Jeesus on yhtä kuin Jumala. "Minä ja Isä olemme yhtä". Heitä ei voi erotella. Jeesus on Luoja, hän on kaiken elollisen luonut. Jumala on yksi ja hänessä on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Näin uskomme me uskonpuhdistajien perilliset ja Raamatun kansa!

uskoa, minä en usko kolminaisuusopin selityksiä, koska en tarvitse sitä.

• auni-mari
        hirvas kirjoitti:

uskoa, minä en usko kolminaisuusopin selityksiä, koska en tarvitse sitä.

Apostoli Johanneksen sanat: EI Kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt,ainokainen Poika, joka on Isän helmassa,on hänet ilmoittanut. Joh.1:18.

Poika on ilmoittanut hänet! Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.2Kor.5:9 Kun tunsi Jeesuksen, tunsi Jumalan.

Olihan tämä sama pulma askarruttanut Filippuksenkin mieltä. Hänestä oli tuntunut siltä, että jos hän voisi nähdä Isän, hän olisi tyytyväinen. Sitten saatuaan selvän näkemyksen ja täydellisen käsityksen, hän voisi uskoa järkkymättömän varmasti.
        Näytä meille Isä? hän pyysi Kristukselta, niin me tyydymme.
        Vastaukseksi, Jeesus antoi valaiset sanat: Niin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne,etkä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut,on nähnyt Isän, kuinka sinä sitten sanot. Näytä meille Isä?

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu itsestäni, vaan Isä, joka minussa asuu, tekee teot,ne ovat hänen.
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä,ja Isä on minussa.Joh.14:8.
        Kristus oli täysin Jumalan kanssa.Minä ja Isä olemme yhtä,hän sanoi,Joh.10:30.

• hirvas kirjoitti:

Vielä tulee se päivä, jolloin Kaikkivaltias Jeesus alistetaan Isälle, joka toki on aina ollut yli
        kaiken. Ja mm. Jeesuksen tulemuksen pilvissä
        noutamaan seurakuntansa ylös - sen päivän tietää
        Isä yksin.

Jos emme usko Johannesta, että Jeesus on Jumala,
        se yksi Jumala, silloin eksymme väkisinkin
        kolminaisuusopin syövereihin. Luulen, että kiistaa
        aiheuttavat vain erilaiset katsantokannat siihen,
        mitä on kaikkivaltaisuus ja auktoriteettiys.

1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Joh. 1:1 (32/38)
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Joh 1:1 (92)
        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]

Biblia 1776
        Joh 1:1
        Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.

Elävä Uutinen:
        Jeesus Kristus oli olemassa jo ennenkuin mitään muuta olikaan.

Suoraan kreikan kielestä:
        Alussa oli Sana, ja Sana oli luona Jumalan, ja
        Jumala oli Sana.

Ihmisen kannalta katsottuna siis Jeesus on kaiken
        alku ja loppu. Jeesus ilmaisee asian ilmestyksessään Johannekselle.

Ilm. 1:11
        Sanovan: minä olen A ja O, ensimäinen ja viimeinen. Mitäs näet, kirjoita kirjaan ja lähetä Asian seurakunnille, jotka Ephesossa ovat, ja Smyrnassa, ja Pergamossa, ja Tyatirassa, ja Sardissa, ja Philadelphiassa, ja Laodikeassa.
        Ilm. 1:17
        Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minun päälleni ja sanoi minulle: älä pelkää, minä olen ensimäinen ja viimeinen,
        Ilm. 2:8
        Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo ensimäinen ja viimeinen, joka oli kuollut ja elää:
        Ilm. 22:13
        Minä olen A ja O, alku ja loppu, ensimäinen ja viimeinen.

• Kuka hän on?
        AnttiVKantola kirjoitti:

Vielä tulee se päivä, jolloin Kaikkivaltias Jeesus alistetaan Isälle, joka toki on aina ollut yli
        Isä yksin.

Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]

Biblia 1776

Elävä Uutinen:

Jumala oli Sana.

Sanovan: minä olen A ja O, ensimäinen ja viimeinen. Mitäs näet, kirjoita kirjaan ja lähetä Asian seurakunnille, jotka Ephesossa ovat, ja Smyrnassa, ja Pergamossa, ja Tyatirassa, ja Sardissa, ja Philadelphiassa, ja Laodikeassa.
        Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minun päälleni ja sanoi minulle: älä pelkää, minä olen ensimäinen ja viimeinen,
        Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo ensimäinen ja viimeinen, joka oli kuollut ja elää:

Matteus 28. luku lähetyskäsky

16 Kaikki yksitoista opetuslasta lähtivät Galileaan ja nousivat vuorelle, minne Jeesus oli käskenyt heidän mennä. [28:16-20: Mark. 16:14-18; Luuk. 24:36-49; Joh. 20:19-23; Ap. t. 1:6-8 : Matt. 26:32]
        17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Tarkkaanottaen mitään ei jää tänä päivänä Jeesuksen jumaluuden
        ulkopuolelle.

Tarkk'ampuja

• vuosi 1844 kirjoitti:

Ihminen, Jumalan kuva, on 1 persoona, vaikka
        monipersonaisuuteen sasirastuneet väittäisivät mitä tahansa!
        Jumala on kuten kuvansa - yksi persoona.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

1. Tess. 5:23
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Ne osaset TÄYTYY osata erottaa toisistaan, kun
        keskustellaan, mutta yksi ovat.
        Ei psykiatri revi sielua irti, eikä yleislääkäri
        voi irrottaa ruumista pois ihmisestä tutkimuksia
        varten.

Mutta me typerät ihmiset emme osaa käsittää yhtä
        Jumalaa ilman, että hajotamme hänet kolmeksi
        persoonaksi. Näin ei saa olla, vaan Jumalan
        ykseys pitää ymmärtää.

• Jumalan elävä kuva
        AnttiVKantola kirjoitti:

Isä yksin.

Biblia 1776

Elävä Uutinen:

Jumala oli Sana.

Seurakuntakin on yksi "persoona", monta jäsentä.

Room 12:5 samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.

Jeesus on näkymätön Jumala näkyvässä muodossa!

Kol. 1:15
        Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. [2. Kor. 4:4; Hepr. 1:3]

Jumala_on_yksi

• vuosi 1844
        AnttiVKantola kirjoitti:

Ihminen, Jumalan kuva, on 1 persoona, vaikka
        monipersonaisuuteen sasirastuneet väittäisivät mitä tahansa!
        Jumala on kuten kuvansa - yksi persoona.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]

1. Tess. 5:23
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Ne osaset TÄYTYY osata erottaa toisistaan, kun
        keskustellaan, mutta yksi ovat.
        Ei psykiatri revi sielua irti, eikä yleislääkäri
        voi irrottaa ruumista pois ihmisestä tutkimuksia
        varten.

Mutta me typerät ihmiset emme osaa käsittää yhtä
        Jumalaa ilman, että hajotamme hänet kolmeksi
        persoonaksi. Näin ei saa olla, vaan Jumalan
        ykseys pitää ymmärtää.

Jumala on kolme persoonaa. Piste. Minun Jumalani ainakin on Isä, Poika ja Pyhä henki. Minkä sinä hylkäät noista?

Ei ole kovin vaikea käsittää Jumalan kolmea parsoonaa. niin monesti heitä Raamatussa käsitellään. Isä ja Jeesus ovat yhtä ja Pyhä Henki on myös Jumala. He ovat erikseen Jumala ja yhdessä Jumala. On vain yksi Jumala!

• Uskonto_10
        Veli Herrassa kirjoitti:

Ainoa oikea otsikko tuo, että Jumalan Karitsa korotettiin Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, sillä
        Hän luansti ihmissuvun itselleen ja sovitti kaikki taivaatkin.
        Vastaanväittäjän lukihäiriö on
        ilmeinen, koskapa Sana sanoo, että Jeesus alentui ihmiseksi ja korotettiin sitten kun oli
        uskollisesti lunastanut ihmiskunnan, korotettiin sitten kaikkai taivaita ja voimia ja valtoja
        KORKEAMAMLLE - - se on enemmän kuin alkuperäinen valta-asema.
        Saat sen mistä luovut, opettaa psykiatrikirjailija Tommy Hellsten. Minä sanoisin, Herrassa,
        että saat enemmän kuin osaat kuvitellakaan.

Kolossalaiskirje 1.

9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla

12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen

15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

"Otti orjan muodon" (Jumala) - - Fil. 2.

5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.   
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,

10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,

Ps. 25:7
        Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.

Miika 7:19
        Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

Herrassa

Joh. 3:31
        Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

• hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

Isä yksin.

Biblia 1776

Elävä Uutinen:

Jumala oli Sana.

sanoo, eli ihmiset. Ainoa totuus on Jeesus, se lienee jokaiselle täysin selvä - vai onko?

Hän vastasi näin:

Matteus 16:13-17

13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".

Minä uskon, että Jeesus oli totuus, Jumalan Poika ja Herra, muttei sama kuin Isä Jumala. Tarpeeton kolminaisuusoppi vain on mennyt edemmäksi Jumalan sanan opista.

• auni-mari
        hirvas kirjoitti:

sanoo, eli ihmiset. Ainoa totuus on Jeesus, se lienee jokaiselle täysin selvä - vai onko?

Hän vastasi näin:

13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".

Minä uskon, että Jeesus oli totuus, Jumalan Poika ja Herra, muttei sama kuin Isä Jumala. Tarpeeton kolminaisuusoppi vain on mennyt edemmäksi Jumalan sanan opista.

usko että Jeesus on sama kuin Jumala, mutta heillä on niin sama mieli kuin olisivat yhtä Isä, Poika ja Pyhä Henki, niinkuin kastettaessa sanotaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• pätevä?
        auni-mari kirjoitti:

usko että Jeesus on sama kuin Jumala, mutta heillä on niin sama mieli kuin olisivat yhtä Isä, Poika ja Pyhä Henki, niinkuin kastettaessa sanotaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Onko raamatussa myös harhaanjohtavaa tietoa?

• hirvas kirjoitti:

Hän vastasi näin:

" Minä uskon, että Jeesus oli totuus, Jumalan Poika ja Herra, muttei sama kuin Isä Jumala. Tarpeeton kolminaisuusoppi vain on mennyt edemmäksi Jumalan sanan opista. "

Aivan niin. Minäkin pidän kolminaisuusoppia
        pahasti sekoittavana silpomisena.

Oli joku, Isä, joka näki hyväksi, että Jeesuksessa
        jumaluuden koko täyteys asuisi. Ei tuosta ole
        kellään oiekutta vetää kolmipersoonallisuus-oppia.
        Sillä Jumala on yksi. Joka tekee siitä kolme
        jumalaa tai kaksi jumalaa ja yhden Miiakel-enkelin,
        se rikkoo ensimmäistä käskyä vastaan so. koko
        lain rikkomiseen on syypää.

Kol. 1:19    
        Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi    
        Kol. 2:9    
        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Asiasta toiseen. Innolla odotan vielä isompaa
        uudestisyntymistä, koko luomakunnan ja ilmeisesti
        myös kaiken ylhäällä olevan.

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella,
        saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Ef 4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
        10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

Ef. 1:10
        siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

Joh. 6:46
        Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Joh. 14:9
        Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Hän on kaikkeni
        ja kutsun Häntä Isäksi
        sillä Hän yksin näyttää
        minulle Isän

• auni-mari
        pätevä? kirjoitti:

2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Mutta minä luulen että joskus on vain meidän raamatun tulkinnassamme väärää.
        Laitan tähän minkä paikan minä löysin raamatusta kasteesta, Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi. Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

Ja katso minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.Mark.16:15. Matt.28: 18-20.

• auni-mari kirjoitti:

Jumalan on Henki, sanoo Jeesus, ja jatkaa, että
        juuri siksi meidän tulee rukoilla Hengessä ja
        totuudessa. Mutta ei Jumala ole vain henki, niinkuin
        ei ole ihminenkään vain henki. ("henkenne, sielunne ja ruumiinne").

Hengestä sikisi Jeesus, niinkuin ennustettiinkin:
        "ruumiin sinä minulle valmistit".
        Kun Jumala teki itselleen ruumiin,
        EI SIITÄ TULLUT TOISTA TAI KOLMATTA PERSOONAA.

Sitäpaitsi, jos olisi kaksi tai kolme persoonaa
        Jumalalla - joka on kaikkialla - niin noiden
        kahden persoonan olisi täytynyt kaikkeuden
        ulkopuolelle syntyä.
        Kun ihminen uudestisyntyy, ei hänestäkään tule
        kaksi erillistä persoonaa.

Tällainen pohdinta voipi auttaa ymmärtämään sen,
        että Jumala on yksi eikä kolme.

• hirvas
        auni-mari kirjoitti:

Mutta minä luulen että joskus on vain meidän raamatun tulkinnassamme väärää.
        Laitan tähän minkä paikan minä löysin raamatusta kasteesta, Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi. Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

Ja katso minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.Mark.16:15. Matt.28: 18-20.

mitä epäillään muutetuksi siten, että se tukee kolminaisuusoppia.

• uskovan :)
        hirvas kirjoitti:

Jos raamatussa on vain kerran mainittu nuo kolme kasteen yhteydessä ei se voi todistaa yhtään mitään. Koska toinen versio on mainittu useaan kertaan, on se uskottavampi.

Tässä vielä pari lisää niille, jotka on kastettu aivan väärin adventtikirkon jäseneksi :)

Ap. t. 8:16   
        Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.

Ap. t. 19:5    
        Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

• hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jumalan on Henki, sanoo Jeesus, ja jatkaa, että
        juuri siksi meidän tulee rukoilla Hengessä ja
        totuudessa. Mutta ei Jumala ole vain henki, niinkuin
        ei ole ihminenkään vain henki. ("henkenne, sielunne ja ruumiinne").

Hengestä sikisi Jeesus, niinkuin ennustettiinkin:
        "ruumiin sinä minulle valmistit".
        Kun Jumala teki itselleen ruumiin,
        EI SIITÄ TULLUT TOISTA TAI KOLMATTA PERSOONAA.

Sitäpaitsi, jos olisi kaksi tai kolme persoonaa
        Jumalalla - joka on kaikkialla - niin noiden
        kahden persoonan olisi täytynyt kaikkeuden
        ulkopuolelle syntyä.
        Kun ihminen uudestisyntyy, ei hänestäkään tule
        kaksi erillistä persoonaa.

Tällainen pohdinta voipi auttaa ymmärtämään sen,
        että Jumala on yksi eikä kolme.

yrittää selittää omalla tavallaan Jumalan olemusta, mutta Raamattu todistaa, ettei kukaan tunne Jumalaa, muut kuin Poika eli Jeesus.
        Siksipä ihmisen pelastuksen kannalta kenenkään ei tarvitse uskoa ihmisjärjellä tehtyyn selitykseen. Se on turha ja tarpeeton.

Sanoit, että kun ihminen uudestisyntyy, ei hänestäkään ole toista persoonaa. Ei tule, mutta siinä se ero onkin, että samanaikaisesti voidaan Jumalan sanassa todeta kolme täysin erillistä persoonaa, kuten tässä:

Matt.3:13-17

13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun JEESUS oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki JUMALAN HENGEN tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista KUULUI ÄÄNI, joka sanoi: "Tämä on MINUN RAKAS POIKANI, johon minä olen mielistynyt".

Jeesus ei voinut olla sama kuin Isä, koska Jumalan ääni taivaasta kutsui Häntä Pojakseen. Ja Pyhä Henki tuli nähtävällä tavalla Jeesuksen päälle.

Lisäksi heillä on hierarkia, joka löytyy Jumalan sanasta.

• auni-mari
        hirvas kirjoitti:

oikein käsitä miksi sinä et hyväksy tuota kolminaisuus oppia, en minä ole siinä nähnyt mitään pahaa, sehän on vain minun käsittääkseni että on Isä Poika ja Pyhä Henki ja he ovat eri persoonia, mutta heillä on sopu toisensa kanssa, ettei tule erimielisyyksiä heidän välillään, niinkuin saatana teki sitä taivaassa ollessaan.

• helppoa
        auni-mari kirjoitti:

oikein käsitä miksi sinä et hyväksy tuota kolminaisuus oppia, en minä ole siinä nähnyt mitään pahaa, sehän on vain minun käsittääkseni että on Isä Poika ja Pyhä Henki ja he ovat eri persoonia, mutta heillä on sopu toisensa kanssa, ettei tule erimielisyyksiä heidän välillään, niinkuin saatana teki sitä taivaassa ollessaan.

Et kai sinä voikaan siinä mitään outoa huomata, kun olet muutenkin hyväksynyt kaikenmaailman ihmisopit.

Ei raamatussa ole kerrottu mitään mistään kolminaisuusopista, ei edes löydy sanaa "kolminaisuus". Kirkkoisien keksintö, etkö ole tutustunut kirkkohistoriaan?

• auni-mari
        uskovan :) kirjoitti:

Jos raamatussa on vain kerran mainittu nuo kolme kasteen yhteydessä ei se voi todistaa yhtään mitään. Koska toinen versio on mainittu useaan kertaan, on se uskottavampi.

Tässä vielä pari lisää niille, jotka on kastettu aivan väärin adventtikirkon jäseneksi :)

Ap. t. 8:16   
        Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.

Ap. t. 19:5    
        Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

kirkkoa edustat, mutta kyllä luterilaisessa myös kirkossa kastetaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• jumalaa
        vuosi 1844 kirjoitti:

Jumala on kolme persoonaa. Piste. Minun Jumalani ainakin on Isä, Poika ja Pyhä henki. Minkä sinä hylkäät noista?

Ei ole kovin vaikea käsittää Jumalan kolmea parsoonaa. niin monesti heitä Raamatussa käsitellään. Isä ja Jeesus ovat yhtä ja Pyhä Henki on myös Jumala. He ovat erikseen Jumala ja yhdessä Jumala. On vain yksi Jumala!

Voi hyvänen aika, sinullahan on kolme jumalaa, jotka välillä ovat yhdessä ja välillä erikseen. Miten niistä kolmesta persoonasta tulee yksi, kun jokainen niistä yksinään voi toimia eripaikoissa.

Jumala on adventtikirkossa, kun taas jeesus liehittelee lutterilaisia ja pyhä henki toimii siittäjänä siellä sun täällä.

Ihan vaan tuosta tuli mieleeni, että siittikö jeesus itse itsensä yhdessä kahden muun jumalan kanssa ... niin se kolmiyhteys toimii ilman mitään erimielisyyttä.

• avautuu
        jumalaa kirjoitti:

Voi hyvänen aika, sinullahan on kolme jumalaa, jotka välillä ovat yhdessä ja välillä erikseen. Miten niistä kolmesta persoonasta tulee yksi, kun jokainen niistä yksinään voi toimia eripaikoissa.

Jumala on adventtikirkossa, kun taas jeesus liehittelee lutterilaisia ja pyhä henki toimii siittäjänä siellä sun täällä.

Ihan vaan tuosta tuli mieleeni, että siittikö jeesus itse itsensä yhdessä kahden muun jumalan kanssa ... niin se kolmiyhteys toimii ilman mitään erimielisyyttä.

Onkohan sillä yhdellä jumalalla vain yhdet yhteiset vehkeet, kun ovat niin yhtä, että olisi varmaan vaikeata pimeässä havaita kenen vehkeet ovat milloinkin tosi toimissa. On siinä ollut Marialla ihmettelistä, kun kolme yhdessä touhuaa. Kenelläkö niistä oli sitä Daavidin siementä pussissa, sen tietää vain todellinen jumalan lapsi.

• olet...
        auni-mari kirjoitti:

kirkkoa edustat, mutta kyllä luterilaisessa myös kirkossa kastetaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Kirkkoa edustamassa ... en minä niin hullu ole ... ei jeesus ole käskenyt kenenkään uskomaan mitään kirkkojen keksimiä oppeja ja rituaaleja, vaan ... mihin? Onko sinulla raamattua?

Mitäs luulet, olenko kiinnostunut, vaikka luterilaiset kastaisivat Lutherin nimeen?

Mikä on tuo "Isän Pojan"? Montako jumalaa sinulla on?

• kaikkien
        Uskonto_10 kirjoitti:

Joh. 3:31
        Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

Ihanko uskot jeesuksen olevan yli jumalankin. Se sitten siitä kolmiyhteydestä :)

• Paljasja*
        pätevä? kirjoitti:

Oikeasta nimestä: tällä mainitulla henkilöllä, jonka me tunnemme Jeesuksena. Hän käytti itsestään nimeä Barabbas. Hänen oikeat nimensä olivat Joosua Juudas ja Barabbas. Olen nyt tuonut esille kolme nimeä. Mikä näistä nimistä oli se oikea, Jonka nimeen tämä Kaste piti suorittaa?

• Joosua on sama vanhassa hep...
        Paljasja* kirjoitti:

Oikeasta nimestä: tällä mainitulla henkilöllä, jonka me tunnemme Jeesuksena. Hän käytti itsestään nimeä Barabbas. Hänen oikeat nimensä olivat Joosua Juudas ja Barabbas. Olen nyt tuonut esille kolme nimeä. Mikä näistä nimistä oli se oikea, Jonka nimeen tämä Kaste piti suorittaa?

Jeesus-nimi oli melko yleinen niinkuin pitikin
        olla - - ihan tavalliseksi ihmsieksi Jumala
        syntyi. Tänään on erityisesti espanjan kielessä
        Jeesus-nimeä paljon.
        Nimi merkitsee: pelastaja.
        Nimi Joosua on hieman pidempi, vanhan heprean
        versio ja merkitsee tietysti myös: pelastaja.
        Joosua jokhdatti Israelin kansan Luvattuun Maahan.

• miehiä?
        auni-mari kirjoitti:

Apostoli Johanneksen sanat: EI Kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt,ainokainen Poika, joka on Isän helmassa,on hänet ilmoittanut. Joh.1:18.

Poika on ilmoittanut hänet! Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.2Kor.5:9 Kun tunsi Jeesuksen, tunsi Jumalan.

Olihan tämä sama pulma askarruttanut Filippuksenkin mieltä. Hänestä oli tuntunut siltä, että jos hän voisi nähdä Isän, hän olisi tyytyväinen. Sitten saatuaan selvän näkemyksen ja täydellisen käsityksen, hän voisi uskoa järkkymättömän varmasti.
        Vastaukseksi, Jeesus antoi valaiset sanat: Niin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne,etkä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut,on nähnyt Isän, kuinka sinä sitten sanot. Näytä meille Isä?

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu itsestäni, vaan Isä, joka minussa asuu, tekee teot,ne ovat hänen.

Millä nimellä tunnetaan sellaiset miehet, jotka ovat täysin yhtä ja yhdessä, jopa toisissaan sisällä? Ei ainakaan tuolla luterilaisten palstalla ole kukaan heitä jumaliksi nimittänyt :)

On se vähän kummallista, että jeesus on itsensä isä ja isäkin on samalla poika. Tosiaan he ovat yksi ja sama, ei olekaan kahta erillistä persoonaa :)

## Joka on nähnyt minut,on nähnyt Isän, kuinka sinä sitten sanot. Näytä meille Isä? ##

• kukaan...
        hirvas kirjoitti:

yrittää selittää omalla tavallaan Jumalan olemusta, mutta Raamattu todistaa, ettei kukaan tunne Jumalaa, muut kuin Poika eli Jeesus.
        Siksipä ihmisen pelastuksen kannalta kenenkään ei tarvitse uskoa ihmisjärjellä tehtyyn selitykseen. Se on turha ja tarpeeton.

Sanoit, että kun ihminen uudestisyntyy, ei hänestäkään ole toista persoonaa. Ei tule, mutta siinä se ero onkin, että samanaikaisesti voidaan Jumalan sanassa todeta kolme täysin erillistä persoonaa, kuten tässä:

Matt.3:13-17

13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun JEESUS oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki JUMALAN HENGEN tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista KUULUI ÄÄNI, joka sanoi: "Tämä on MINUN RAKAS POIKANI, johon minä olen mielistynyt".

Jeesus ei voinut olla sama kuin Isä, koska Jumalan ääni taivaasta kutsui Häntä Pojakseen. Ja Pyhä Henki tuli nähtävällä tavalla Jeesuksen päälle.

Lisäksi heillä on hierarkia, joka löytyy Jumalan sanasta.

kai väitäkkään että Jumala ja Jeesus on sama persoona mutta heillä on sama mieli, taidat olla Jehovantodistaja hehän uskoo tuolla tavalla kuin sinä.

• auni-mari kirjoitti:

" Minulle tuli tuossa mieleeni
        Kirjoittanut: auni-mari 8.9.2008 klo 12.13
        Apostoli Johanneksen sanat: EI Kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt,ainokainen Poika, joka on Isän helmassa,on hänet ilmoittanut. Joh.1:18. "

Luuk. 2:26
        Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.

Aivan niin - vain Poika voi näyttää Isän ja Hän
        näyttää Isän niille, jotka Isä "vetää" Pojan
        yhteyteen. Tuossa Lk.2:26 näkyy niinkuin monessa
        muussakin sanankohdassa jumaluuden kolmiulotteisuus, oikeastaan äärettömyys.
        Mutta kun tunnemme Jeesuksen, se merkitsee,
        että olemme nähneet Isän.

Joh. 14:9
        Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus!
        Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

• hirvas
        kukaan... kirjoitti:

kai väitäkkään että Jumala ja Jeesus on sama persoona mutta heillä on sama mieli, taidat olla Jehovantodistaja hehän uskoo tuolla tavalla kuin sinä.

minkään uskontokunnan jäsen. Sana yhtä tarkoittaa, että ovat yhtä mieltä, tekevät samoja asioita yhdessä, mutta isä ja poika eivät voi olla yhtä, koska toinen on isä ja toinen poika. Toinen on Jumala toinen on Jumalan Poika.

• Antikristuksen vuosi
        vuosi 1844 kirjoitti:

Silloin sitä otsasinettiä alettiin kehitellä ja
        jossain vaiheessa sitten SDA alkaa markkinoida
        tuota pedonmerkkiä - - sapattisinettiä.

• ei uskottava ?!

Jeesuksen tekeminen jumalaksi eli 1. käskyn rikkomista ja Jeeusuksen eli Ihmisen tekemistä Jmalaksi!?

Kristinusko siis lepää VALHEEN pohjalla!

Jeesuksen sanoessa MINÄ OLEN tie. totuus ja elämä---Hän ei puhunut itsestään, vaan omasta kokemuksestaan IHMISENÄ ; Jumalan ihmisenä ja luotuna sellaisena.

Esikoisena syntyneistä, viittaa syntyneeseen, kuten enkelit, ihmiset ja eläimet yms. muut organismit!

Jeesus ei ole sama kuin LUOJA ITSE; Hän sanoi ja teki kaiken Pyhän Hengen eli Jumalan Hengen johtamana ja vaikuttamana. Se on eri asia.

Siis, jos teemme Jeesuksesta; Herrastamme ja Ylipapistamme Jumalan, rikomme lakia ja herjaamme JUMALAA , Luojaamme...emmekä ole omaksuneet KRISTUKSEN sanomaa tai Ideaa!

Yksinkertaista; kaikki papit, jotka opettavat toisin ovat huijareita, murhaajia ja epäjumalan palvojia?!

Pelottaako olla huijauksen uhri? KÄÄNY ja tee parannus; julistaa Johannes Kastaja edelleen...erämaasta! .)

Jeesus on Ihminen ja Ylipappi, Kuningasten Kuningas ha Herrain herra---MUTTA EI JUMALA!

Jussi

• moni on sokea ja kuuro

"Kuinkas luet"---kysyy Messias heiltä?

Voiko joku olla niin tyhmä, että ei ymmärrä sitä, että Jumala eli jahve = Luoja on eri asia kuin Jeesus "Jumalan Poika"...papit osaavat toki sekottaa ja filosofeerata, jotta elättäisimme tätä turhaa eliittiä ja instituutiota nimeltä kirkko?!

Niinhän ne suurin osa poliitikoistakin tekee?

• Uskosi mukaisesti

Eli Paavali olkoon tuomarisi taivaan portilla

• Näsäviisastelun hengen riiv...

Ei tuossa ollut rakennuspuita vaan olkia

• sinulle..
        Uskosi mukaisesti kirjoitti:

Eli Paavali olkoon tuomarisi taivaan portilla

tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

Hepr. 2:9   
        Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

• sinulle.. kirjoitti:

tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

Hepr. 2:9   
        Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

Jeesus on Herrain Herra ja Kuningasten Kuningas ja
        jumalien Jumala

Ef. 3:19    
        ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.    

1. Kor. 12:12
        Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

1. Kor. 12:20
        Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.

Olkoon meillä sama usko kuin apostoli Tuomaksella:

Joh 20:27-29
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Ef 4:1-7

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,   
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa   
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:   
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;   
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;   
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.   
        7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.   

Tulee ersä joka väittää olevansa tuo näkyvä
        Jumala. Hän tarjoaa rauhaa ja ruokaa ja
        sapattisinettiä. On kuintenkin ksye pedonmerkistä
        ja antikristuksesta. Jeesus ei tule tarjoamaan
        mitään sinettejä vaan pysyvää rauhaa.

Jumala on yksi ja yksi on myös seurakunta

• rauhaa?
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesus on Herrain Herra ja Kuningasten Kuningas ja
        jumalien Jumala

Ef. 3:19    
        ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.    

1. Kor. 12:12
        Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

1. Kor. 12:20
        Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.

Olkoon meillä sama usko kuin apostoli Tuomaksella:

Joh 20:27-29
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Ef 4:1-7

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,   
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa   
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:   
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;   
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;   
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.   
        7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.   

Tulee ersä joka väittää olevansa tuo näkyvä
        Jumala. Hän tarjoaa rauhaa ja ruokaa ja
        sapattisinettiä. On kuintenkin ksye pedonmerkistä
        ja antikristuksesta. Jeesus ei tule tarjoamaan
        mitään sinettejä vaan pysyvää rauhaa.

Jumala on yksi ja yksi on myös seurakunta

Jeesus mahtoi olla aikamoinen huuliveikko ja ihmisten huijaaja

Matteuksen evankeliumi:
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

• Tulkitaan Rauhanruhtinasta
        rauhaa? kirjoitti:

Jeesus mahtoi olla aikamoinen huuliveikko ja ihmisten huijaaja

Matteuksen evankeliumi:
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Jeesus tuli tuomaan rauhan, mutta se edellyttää
        taistelua adventismia vastaan. Sitä Jeesus
        tarkoitti. Lapset nousevat isien perinnäissääntöjä
        vastaan ja voittavat omakseen elämän kruunun.

Matteus 10.

35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.

Joh. 8:36
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Joh. 14:27
        Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Eikä tämä ole mitenkään sidoksissa ellenin
        keksimään lauantai-sapatti-sinetti-oppiin.
        vuodelta 1844.

• Eppäiliä*

Koroitettu Jumalaksi: Ainoastaan Jumalan oppositio On huomannut Antin Harhaan joto taidon. Luin tuossa äskettäin suuren kirkon- miehen todistuksen, kuinka itse Saatana on on ottanut sunnuntain Pyhityksiinsä ja noita menoihinsa sunnuntain. Tämän miehen nimi on Roger Morneau. Tämä Roger keroo, Kuinka Konstantine käyttää valta oikeuksiaan Tehdessään lain voimaista Uutta liittoa sunnuntaille Ylös-nousemus päivän muistoksi. Morneau vakuuttaa, että Jumalan asetus on aina kohdallaan ja Saatanan asetukset ovat aina kohdallaan. Morneau sanoo, että yhden päivän valinnalla on merkitys ikuisuuden kannalta nähtynä. Valinnoista valtiaat tunnistavat omansa!

• ylifariseus

/// Luin tuossa äskettäin suuren kirkon- miehen todistuksen ... \\\

Tämä on se suuren kirkonmiehen todistus:

Joh 1.
        28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.

Saatana ei ota joskus hamassa tulevaisuudessa
        pois maailman syntiä. Vaan kuten suuri kirkonmies
        todistaa: Jeesus ottaa, otti parituhatta vuotta
        sitten!

Matt. 11:11
        Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe