äiti ei päästä ulos!

kohtalotovereita???

oon aina tosi yksin viikonloppusun kun äiti ei päästä ulos iltasin kavereitten kaa hengaa..! onko muita kohtalotovereita??? ois kiva päästä joskus viettää hauskaa, pari kertaa oon salaa menny ja jäin toisella kerralla kii eikä sen jälkeen mahista oo ollu (haisin kyl aika paljon alkoholille sillon).. pakko varmaan pistää kamat kassiin ja karata jos ei muu auta =(

10

2778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäinen..

      olet? Jos olet alaikäinen ja haiset alkoholille ulkona "hengaamisen" jälkeen, niin äitisi tekee ihan oikein. Ilmeisesti myös liikut hieman epämääräisessä porukassa. Miksi sinne kaupungille tarvitsee mennä hengailemaan? Varmaankin äitisi päästäisi sinut kaverin kanssa tekemään jotain järkevämpää.

      • enkä liiku

        en liiku missään epämääräisessä porukassa vaan kavereitten kaa!! ja kyllä mää oon sanonut mun äidille että ne on ihan kunnollisia (ei kukaan ole ees kokeillut huumeita). ja eiks juominen nyt ole ihan normaalia esim meidän luokalla juo kaikki ja nekin saa olla kaupungilla niin miksen minä sitten saa??? eikä tässä nyt oo kyse mistään järkevyydestä vaan siitä ettei ois niin tylsää kuin kotona missä ei voi muuta kuin olla koneella ja irkkailla


      • kaveriporukassasi..
        enkä liiku kirjoitti:

        en liiku missään epämääräisessä porukassa vaan kavereitten kaa!! ja kyllä mää oon sanonut mun äidille että ne on ihan kunnollisia (ei kukaan ole ees kokeillut huumeita). ja eiks juominen nyt ole ihan normaalia esim meidän luokalla juo kaikki ja nekin saa olla kaupungilla niin miksen minä sitten saa??? eikä tässä nyt oo kyse mistään järkevyydestä vaan siitä ettei ois niin tylsää kuin kotona missä ei voi muuta kuin olla koneella ja irkkailla

        kaikki juovat 14-vuotiaana, niin todellakin liikut epämääräisessä seurassa. Ei ole lähellekään normaalia, vaan laitonta. Äitisi toimii ihan oikein, harmi vain ettei kaikkien äidit tunnu välittävän lapsistaan yhtä paljon. Ole tyytyväinen, että sinua rakastetaan ja sinusta välitetään.

        Kysy äidiltäsi voisitko pyytää muutaman kaverin vaikka teille iltaa istumaan? Katsomaan leffoja ja syömään jotain herkkuja tms. Äitisikin näkisi sitten minkälaisia kaverisi ovat.


      • mulla on
        kaveriporukassasi.. kirjoitti:

        kaikki juovat 14-vuotiaana, niin todellakin liikut epämääräisessä seurassa. Ei ole lähellekään normaalia, vaan laitonta. Äitisi toimii ihan oikein, harmi vain ettei kaikkien äidit tunnu välittävän lapsistaan yhtä paljon. Ole tyytyväinen, että sinua rakastetaan ja sinusta välitetään.

        Kysy äidiltäsi voisitko pyytää muutaman kaverin vaikka teille iltaa istumaan? Katsomaan leffoja ja syömään jotain herkkuja tms. Äitisikin näkisi sitten minkälaisia kaverisi ovat.

        kolme poikaa, joista vanhimmat on 14v ja 15v.
        He eivät edes halua kouhottaa iltaisin ulkona juuri sen vuoksi kun niin monet vain ryyppää ja nolaa itsensä.

        Heillä on muutama ystävä, joka ei juo ja heidän kanssaan saavat olla joskus vähän myöhempäänkin.

        Ei ole tarvinnut menemisiä rajoittaa kun pojat tulee silloin kun on sovittu ja soittavat jos haluavat olla pidempään.

        Viina aiheuttaa melkoisia ongelmia ja tapahtuu kaikkea sellaista mitä ei selvin päin tapahtuisi.
        Me aikuiset joudumme tosissaan miettimään omaa juomistamme, siihen nimittäin tulee todella usein riippuvuus.

        Näkeehän sen kun käy kaupassa niin jokatoisella on mäyräkoira kärryissä.

        Ehtii sitä ryypätä kuule aikuisena. Se itsetunto on nuorilla monesti niin kuralla, ettei uskalleta olla omana itsenään. Harmi. Tytöt varsinkin hakee hyväksyntää pojilta ja lähinnä menettävät maineensa.


      • ihan KAIKKI juo..
        enkä liiku kirjoitti:

        en liiku missään epämääräisessä porukassa vaan kavereitten kaa!! ja kyllä mää oon sanonut mun äidille että ne on ihan kunnollisia (ei kukaan ole ees kokeillut huumeita). ja eiks juominen nyt ole ihan normaalia esim meidän luokalla juo kaikki ja nekin saa olla kaupungilla niin miksen minä sitten saa??? eikä tässä nyt oo kyse mistään järkevyydestä vaan siitä ettei ois niin tylsää kuin kotona missä ei voi muuta kuin olla koneella ja irkkailla

        Onko äitisi nähnyt kavereitasi?En nyt ihan usko tuohon kun kaikki muutkinjuttuun..sehän on vaan ajan kysymys milloin joku "kavereistasi"saa alkoholimyrkytyksen:(Ei 14-vuotiaan maksa polta alkoholia.
        Kehottaisin kanssa pyytämään vaikka pari ihan kunnollista,kivaa kaveria kylään?
        Jos haluat äitisi luottamuksen takaisin,vältä näitä kännääviä nuoria,koska paljon on niitäkin jotka pystyvät pitämään hauskaa ilman alkoholiakin!
        Hatunnosto nuorille jotka pitävät kivaa selvinpäin:)


      • 15v. että
        ihan KAIKKI juo.. kirjoitti:

        Onko äitisi nähnyt kavereitasi?En nyt ihan usko tuohon kun kaikki muutkinjuttuun..sehän on vaan ajan kysymys milloin joku "kavereistasi"saa alkoholimyrkytyksen:(Ei 14-vuotiaan maksa polta alkoholia.
        Kehottaisin kanssa pyytämään vaikka pari ihan kunnollista,kivaa kaveria kylään?
        Jos haluat äitisi luottamuksen takaisin,vältä näitä kännääviä nuoria,koska paljon on niitäkin jotka pystyvät pitämään hauskaa ilman alkoholiakin!
        Hatunnosto nuorille jotka pitävät kivaa selvinpäin:)

        tällainen kirjoitus on netissä. Hän ei yhtään yllättynyt.

        Hän sanoi olevansa koulussa hiukan yksinäinen, koska porukat kertoo koko viikon siitä, kuinka on viikonloppuna juotu ja hölmöilty.
        Kuka nyt sitten oikeasti on minkäkin verran juonut, osa jutuista varmaan ilmaa täynnä. Hän ei jaksa niitä kuunnella.

        Kuitenkin pojalla on "ulkopuolinen" olo. Muuten hän ei ole mikään "anteeksi että olen olemassa" tai muuten outo tyyppi vaan tosi reipas ja uskaltaa sanoa mielipiteensä ja uskaltaa myös ajatella -ihan itse.

        Hän myös kertoi näin,: "Melkein joka viikonloppu joku lapsista (14-15v) on yksin kotona kun vanhemmat on reissussa (mökillä tai missä lie). Silloin taloon menee jengiä juhlimaan. Aika välinpitämättömiä taitaa olla monienkin vanhemmat vaikka olisivatkin ihan hyvissä työpaikoissa".

        Voitte uskoa, että tuntuu hyvältä kun murkkupoika kykenee näin ihan itse mietiskelemään. Onhan meillä aina kaikesta puhuttu mutta silti. Me vanhemmat käytämme jonkin verran alkoholia ja siitäkin käydään keskustelua. En siis ole sormella osoittelemassa.

        Ystäviä oli nuorella ennen paljon mutta tämä vapaa-ajanvietto on mennyt niin tolkuttomaksi monilla, ettei hän halua mennä joukkoon. Viinaa on tarjottu mutta hän ei halua juoda, sitä sitten porukat ihmettelee?

        Yksinäisyys koulussa johtuu siitä, että tuli nämä remontit ja Nikkarin koulun oppilaat jaettiin eri kouluihin ympäri Keravaa. Nyt on siis nämä muutamat selvät ja mukavat pojat eri kouluissa kuin vanhin poikani. Iltaisin ja viikonloppuisin voivat tavata.

        Jos tätä nyt lukee yläasteikäisten vanhemmat niin eiköhän laiteta kaikki hiukan lisää rajoja näille kasvaville nuorille. Mieluiten jo ennen murkkuikää.
        Keskustelua ja halauksia ja rapsutuksia. Jos itseltä menee pinna niin selitetään miksi näin kävi.

        Olen itse ollut räväkkä nuori ja siksi osaan puhua lasten kanssa asioista juuri niin kuin asiat on. Toiveeni oli, että eivät tekisi kaikkea sitä mitä itse olen tehnyt. Toiveeni oli, että uskaltavat puhua minulle ja kertoa tunteistaan yms.

        Ihme etten ole narkomaani, ihme ettei minua raiskattu, ihme etten hukkunut, ihme ettei tullut autokolaria, ei aborttia, ei sukupuolitauteja. Kaikki nämä olisi voinut tapahtua nuoruuden vuosina. Asuin silloin 80-luvulla Vantaalla ja muualla Etelä-Suomessa. Vanhempani olivat huolissaan mutta eivät osanneet puhua ja puuttua. Olisin tarvinnut silloin sen tiedon, ETTÄ minua rakastetaan vaikka tekisin mitä.

        Näin aikuisena tiedän, että minua rakastettiin ja rakastetaan yhä mutta nuorena tuntuu, että kaikki on vastaan ja kukaan ei tykkää jne.


    • ihan syystäkin

      ei päästä.

    • Anonyymi

      Mun ki

    • Anonyymi

      Mulla ihan sama mä oon aina yksin kotona ku äiti ei päästä mihinkään

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe