oon aina tosi yksin viikonloppusun kun äiti ei päästä ulos iltasin kavereitten kaa hengaa..! onko muita kohtalotovereita??? ois kiva päästä joskus viettää hauskaa, pari kertaa oon salaa menny ja jäin toisella kerralla kii eikä sen jälkeen mahista oo ollu (haisin kyl aika paljon alkoholille sillon).. pakko varmaan pistää kamat kassiin ja karata jos ei muu auta =(
äiti ei päästä ulos!
10
3093
Vastaukset
- ikäinen..
olet? Jos olet alaikäinen ja haiset alkoholille ulkona "hengaamisen" jälkeen, niin äitisi tekee ihan oikein. Ilmeisesti myös liikut hieman epämääräisessä porukassa. Miksi sinne kaupungille tarvitsee mennä hengailemaan? Varmaankin äitisi päästäisi sinut kaverin kanssa tekemään jotain järkevämpää.
- enkä liiku
en liiku missään epämääräisessä porukassa vaan kavereitten kaa!! ja kyllä mää oon sanonut mun äidille että ne on ihan kunnollisia (ei kukaan ole ees kokeillut huumeita). ja eiks juominen nyt ole ihan normaalia esim meidän luokalla juo kaikki ja nekin saa olla kaupungilla niin miksen minä sitten saa??? eikä tässä nyt oo kyse mistään järkevyydestä vaan siitä ettei ois niin tylsää kuin kotona missä ei voi muuta kuin olla koneella ja irkkailla
- kaveriporukassasi..
enkä liiku kirjoitti:
en liiku missään epämääräisessä porukassa vaan kavereitten kaa!! ja kyllä mää oon sanonut mun äidille että ne on ihan kunnollisia (ei kukaan ole ees kokeillut huumeita). ja eiks juominen nyt ole ihan normaalia esim meidän luokalla juo kaikki ja nekin saa olla kaupungilla niin miksen minä sitten saa??? eikä tässä nyt oo kyse mistään järkevyydestä vaan siitä ettei ois niin tylsää kuin kotona missä ei voi muuta kuin olla koneella ja irkkailla
kaikki juovat 14-vuotiaana, niin todellakin liikut epämääräisessä seurassa. Ei ole lähellekään normaalia, vaan laitonta. Äitisi toimii ihan oikein, harmi vain ettei kaikkien äidit tunnu välittävän lapsistaan yhtä paljon. Ole tyytyväinen, että sinua rakastetaan ja sinusta välitetään.
Kysy äidiltäsi voisitko pyytää muutaman kaverin vaikka teille iltaa istumaan? Katsomaan leffoja ja syömään jotain herkkuja tms. Äitisikin näkisi sitten minkälaisia kaverisi ovat. - mulla on
kaveriporukassasi.. kirjoitti:
kaikki juovat 14-vuotiaana, niin todellakin liikut epämääräisessä seurassa. Ei ole lähellekään normaalia, vaan laitonta. Äitisi toimii ihan oikein, harmi vain ettei kaikkien äidit tunnu välittävän lapsistaan yhtä paljon. Ole tyytyväinen, että sinua rakastetaan ja sinusta välitetään.
Kysy äidiltäsi voisitko pyytää muutaman kaverin vaikka teille iltaa istumaan? Katsomaan leffoja ja syömään jotain herkkuja tms. Äitisikin näkisi sitten minkälaisia kaverisi ovat.kolme poikaa, joista vanhimmat on 14v ja 15v.
He eivät edes halua kouhottaa iltaisin ulkona juuri sen vuoksi kun niin monet vain ryyppää ja nolaa itsensä.
Heillä on muutama ystävä, joka ei juo ja heidän kanssaan saavat olla joskus vähän myöhempäänkin.
Ei ole tarvinnut menemisiä rajoittaa kun pojat tulee silloin kun on sovittu ja soittavat jos haluavat olla pidempään.
Viina aiheuttaa melkoisia ongelmia ja tapahtuu kaikkea sellaista mitä ei selvin päin tapahtuisi.
Me aikuiset joudumme tosissaan miettimään omaa juomistamme, siihen nimittäin tulee todella usein riippuvuus.
Näkeehän sen kun käy kaupassa niin jokatoisella on mäyräkoira kärryissä.
Ehtii sitä ryypätä kuule aikuisena. Se itsetunto on nuorilla monesti niin kuralla, ettei uskalleta olla omana itsenään. Harmi. Tytöt varsinkin hakee hyväksyntää pojilta ja lähinnä menettävät maineensa. - ihan KAIKKI juo..
enkä liiku kirjoitti:
Onko äitisi nähnyt kavereitasi?En nyt ihan usko tuohon kun kaikki muutkinjuttuun..sehän on vaan ajan kysymys milloin joku "kavereistasi"saa alkoholimyrkytyksen:(Ei 14-vuotiaan maksa polta alkoholia.
Kehottaisin kanssa pyytämään vaikka pari ihan kunnollista,kivaa kaveria kylään?
Jos haluat äitisi luottamuksen takaisin,vältä näitä kännääviä nuoria,koska paljon on niitäkin jotka pystyvät pitämään hauskaa ilman alkoholiakin!
Hatunnosto nuorille jotka pitävät kivaa selvinpäin:) - 15v. että
ihan KAIKKI juo.. kirjoitti:
Onko äitisi nähnyt kavereitasi?En nyt ihan usko tuohon kun kaikki muutkinjuttuun..sehän on vaan ajan kysymys milloin joku "kavereistasi"saa alkoholimyrkytyksen:(Ei 14-vuotiaan maksa polta alkoholia.
Kehottaisin kanssa pyytämään vaikka pari ihan kunnollista,kivaa kaveria kylään?
Jos haluat äitisi luottamuksen takaisin,vältä näitä kännääviä nuoria,koska paljon on niitäkin jotka pystyvät pitämään hauskaa ilman alkoholiakin!
Hatunnosto nuorille jotka pitävät kivaa selvinpäin:)tällainen kirjoitus on netissä. Hän ei yhtään yllättynyt.
Hän sanoi olevansa koulussa hiukan yksinäinen, koska porukat kertoo koko viikon siitä, kuinka on viikonloppuna juotu ja hölmöilty.
Kuka nyt sitten oikeasti on minkäkin verran juonut, osa jutuista varmaan ilmaa täynnä. Hän ei jaksa niitä kuunnella.
Kuitenkin pojalla on "ulkopuolinen" olo. Muuten hän ei ole mikään "anteeksi että olen olemassa" tai muuten outo tyyppi vaan tosi reipas ja uskaltaa sanoa mielipiteensä ja uskaltaa myös ajatella -ihan itse.
Hän myös kertoi näin,: "Melkein joka viikonloppu joku lapsista (14-15v) on yksin kotona kun vanhemmat on reissussa (mökillä tai missä lie). Silloin taloon menee jengiä juhlimaan. Aika välinpitämättömiä taitaa olla monienkin vanhemmat vaikka olisivatkin ihan hyvissä työpaikoissa".
Voitte uskoa, että tuntuu hyvältä kun murkkupoika kykenee näin ihan itse mietiskelemään. Onhan meillä aina kaikesta puhuttu mutta silti. Me vanhemmat käytämme jonkin verran alkoholia ja siitäkin käydään keskustelua. En siis ole sormella osoittelemassa.
Ystäviä oli nuorella ennen paljon mutta tämä vapaa-ajanvietto on mennyt niin tolkuttomaksi monilla, ettei hän halua mennä joukkoon. Viinaa on tarjottu mutta hän ei halua juoda, sitä sitten porukat ihmettelee?
Yksinäisyys koulussa johtuu siitä, että tuli nämä remontit ja Nikkarin koulun oppilaat jaettiin eri kouluihin ympäri Keravaa. Nyt on siis nämä muutamat selvät ja mukavat pojat eri kouluissa kuin vanhin poikani. Iltaisin ja viikonloppuisin voivat tavata.
Jos tätä nyt lukee yläasteikäisten vanhemmat niin eiköhän laiteta kaikki hiukan lisää rajoja näille kasvaville nuorille. Mieluiten jo ennen murkkuikää.
Keskustelua ja halauksia ja rapsutuksia. Jos itseltä menee pinna niin selitetään miksi näin kävi.
Olen itse ollut räväkkä nuori ja siksi osaan puhua lasten kanssa asioista juuri niin kuin asiat on. Toiveeni oli, että eivät tekisi kaikkea sitä mitä itse olen tehnyt. Toiveeni oli, että uskaltavat puhua minulle ja kertoa tunteistaan yms.
Ihme etten ole narkomaani, ihme ettei minua raiskattu, ihme etten hukkunut, ihme ettei tullut autokolaria, ei aborttia, ei sukupuolitauteja. Kaikki nämä olisi voinut tapahtua nuoruuden vuosina. Asuin silloin 80-luvulla Vantaalla ja muualla Etelä-Suomessa. Vanhempani olivat huolissaan mutta eivät osanneet puhua ja puuttua. Olisin tarvinnut silloin sen tiedon, ETTÄ minua rakastetaan vaikka tekisin mitä.
Näin aikuisena tiedän, että minua rakastettiin ja rakastetaan yhä mutta nuorena tuntuu, että kaikki on vastaan ja kukaan ei tykkää jne.
- ihan syystäkin
ei päästä.
- Anonyymi
Mun ki
- Anonyymi
Mulla ihan sama mä oon aina yksin kotona ku äiti ei päästä mihinkään
- Anonyymi
376 Markus Kuotesaho
https://www.youtube.com/watch?v=g1VaMMVM-E0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207