Synnyin tänne kylmään pohjolaan vuonna 1973 talvella kylmimpään mahdolliseen aikaan se varmaankin vaikutti elämääni aika tavasta sillä kaikesta huolimatta olen aina jotensakin selvinnyt tilanteesta kuin tilanteesta.No itse asiaan,perus-koulun käytyäni ja ajokortin ajettuani menin valtion pakolliseen palvelukseen 11 kuukaudeksi kutsuttakoon sitä vapaaehtoiseksi pakoksi tai vain armeijaksi miten vain,armeijasta päästyäni meinas elämä mennä aikatavalla perseelleen alkoholi tuo saatanallinen juoma astui mukaan kuvioihin:( no kuitenkin päätin mennä ammattikouluun ja sen suoritin 2v dessa ja Maalariksi valmistuin juhliin aei paljoa ollut aikaa sillä rahaa tarvi tienata ja paljon! sitten lähdin Ruotsiin töihin 3v deksi Södertälje nimiseen paikkaan talvet aluksi olivat aikalailla kylmiä se asunto kun ei ollut mikään kovin lämmin sitten ruotsista päästyäni menin suoraan Saksaan jossa olin samoin 2v tta ja voin sanoa että Saksalaiset ovat tod tarkkaa porukkaa oikeata herra kansaa aluksi oli vaikeata kun ei se maan kieli oikein sujunut englantia piti yrittää sopertaa mutta sitten maan tavat ja kieli tulivat tutuiksi,ja myöhemmin jopa ystäviä löytyi:) sitten paluu Suomeen oli edessä oli se helvetillinen kokemus astua maahan jossa rangaaistaann työnteosta ja jossa ihmistä kuritetaan kaikilla mahdollislla vitsauksilla valtiovallan toimesta jos olisin tiennyt kuinka huonosti asiat suomessa olivat en ikuna olisi tänne halos landiaan jalallani astunut!
kerron oman stoorini
2
1815
Vastaukset
- ei työnteosta rangaista vaa...
...ajattelusta. Tyhmyys maailmassa kasvaa ja tiivistyy, samoin itsekkyys. Työ on hyväksi ihmiselle, tosin en tiedä montaakaan järkevää työpaikkaa nykyisessä maailmassa. Muistan toisenlaisen ajan, sellaisen, jossa ihmiset olivat vielä jotkin muuta kuin nämä nykyiset, velkaiset ylimykset, joilla ei ole aikaa mihinkään.
Aikamme on sairas, kannattaa paeta vallitsevaa jonnekin, jossa voi tehdä työtä esim. käsillään.
Ei kannata syyttää systeemiä, jos on vain ottamassa - systeemihän on juuri sitä, mutta antamisen kanssa sitä vasta viisautta tarvitaan!
Voi hyvin, kaveri. - ääaäaj
Ilman sarvia ja hampaita... Kyllä sä varmasti sinne saksaan pääset takaisin. Eihän täällä ole pakko olla! Samalla tavalla siskokin ajattelee, mutta eipä ole asunut enää vuosiin suomessa... Ja kun siltä tuntuu, niin ei ole pakko kärvistellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715241Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510166Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089381Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237119Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826557Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766248Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474816Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys281932IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511707