Onko se totta, että joku salmela oy saa ajaa tollaisilla l-autonrumiluksilla ihan oikeesti ihmisiä ja ottaa vielä siitä maksu??? Käsittämätöntä!!!!!!!!!!!
Veljekset Salmela Oy
31
2755
Vastaukset
- viratonveteraani
Jos Veljekset Salmelan kuljettajat ajavat tyylikkäästi, matkustajaystävällisesti, ehjällä vanhalla linja-autokalustolla, ehyet kirkkaat ikkunat, sileät sivupellit ja ehjät tukevat puskuri, eikä auto savuta, on tämä tyylikästä vanhan linja-auto liikenteen vaalimista.
Auto alalta ponsori tuki olisi yhtiölle tästä toiminnasta paikallaan.- en ole uskoa silmiäni
Ajaaks ne tuollaisilla Kutter8:lla vieläkin? Aika käsittämätöntä, kun uudemmat Kutter9:tkin jo voi luokitella antiikiksi.
Vanhoina aikoina busseja uusittiin paljon nopeammin, mutta kyllä yli20v alkaa olla liikaa tänäkin päivänä... - Scania-Vabis.
en ole uskoa silmiäni kirjoitti:
Ajaaks ne tuollaisilla Kutter8:lla vieläkin? Aika käsittämätöntä, kun uudemmat Kutter9:tkin jo voi luokitella antiikiksi.
Vanhoina aikoina busseja uusittiin paljon nopeammin, mutta kyllä yli20v alkaa olla liikaa tänäkin päivänä...Vanha ja koeteltu on usein parempi kuin pussillinen uusia. Ehkä parhaita linja-autoja ovat 70-luvun Scaniat koritettuina Ab Haldin Oy:n valmistamilla Boxer-koreilla.
- öllölä
Eihän siinä mitään, vaikka kalusto on vanhaa, jos se on pidetty hyvässä kunnossa ja toimii luotettavasti. En tiedä onko Salmelalla näin.
- MARTIN
SALMELA TÄYSIN HUUHAA TALO.
- näkäräinen___
Alkaa Savonlinjan kalusto olla kohta samanlaista. "Museobussit" pitäisi kertakaikkiaan panna ajokieltoon linjaliikenteestä. Varmaan on kalusto maksettu ja hintansa haukkunut, mutta missä mukavuus ja turvallisuus? Moni yhtiö on viime vuosinakin panostanut ihan oikeasti kalustoon, vaikkakin investoinnit ovat tietysti kalliita, mutta aivan varmasti kunnossa oleva, uusi kalusto maksaa itsensä takaisin.
- Öivind
Höpöhöpö, Savonlinja on ainoa isoista taloista joka vielä pystyy uusimaan kalustoaan siedettävään tahtiin.
Mutta tuohon Salmelaan: siellä ajellaan vielä
niin, että lähes puolet autoista on 70-luvulta.
Huomattava määrä on vuosilta 80-84.
Ja kyllä ne savuttaa...:)
- sumiluksilla
se Salamela ajjaa oikein ihmisiä, olisiko sinulla laitta kuvia tänne.
- vm 1983 Kabusseja
Kuopion paikallisliikenteessä on vm 1983 Kabusseja 12 kpl. Ja hyvin toimii :)
http://kotisivu.dnainternet.net/anttimoilanen/pbl/kuopio.htm
Nyt tuli onneks 3 ihan uutta Kabus 4:sta. - Vanaja vanaja
Yhteen aikaan koko kalusto oli kotimaisia Vanajia
- Anonyymi
Osasyy Veljekset Salmelan konkurssiin oli ikäloppu romukalusto. Vain 4-5 bussia oli jotenkuten nykyaikaisia.
- Anonyymi
Iso osasyy Salmelan kaatumiseen oli myös Oulun Onnikan / Onnibussin lupahakemusten vastustaminen. Sen myötä pyhä Nimi asetti Salmelan suohonajettavien listalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso osasyy Salmelan kaatumiseen oli myös Oulun Onnikan / Onnibussin lupahakemusten vastustaminen. Sen myötä pyhä Nimi asetti Salmelan suohonajettavien listalle.
On valitettavaa, ettei vinksahtaneita, jotka eivät ole ympäristölleen vaarallisia, voida määrätä pakkohoitoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On valitettavaa, ettei vinksahtaneita, jotka eivät ole ympäristölleen vaarallisia, voida määrätä pakkohoitoon.
Kuinka kukaan voisikaan pärjätä pyhän Nimen langettaman suohonajokirouksen alla?
- Anonyymi
Salmela onnistui Elyä painostamalla kaatamaan Oulun Onnikan / Onnibussin Haaparannan-liikenteen lupahakemukset. Mutta sitten kaatuikin Salmela itse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salmela onnistui Elyä painostamalla kaatamaan Oulun Onnikan / Onnibussin Haaparannan-liikenteen lupahakemukset. Mutta sitten kaatuikin Salmela itse!
Ajaako Onnibus nyt useita vuoroja Haaparanta-Oulu välillä? Salmelan konkurssistakin on jo pian 10 vuotta aikaa, niin ei se enää "painosta" elyä.
Sittemminhän Onnibus puukotti Oulun Onnikkaa selkään oikein kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajaako Onnibus nyt useita vuoroja Haaparanta-Oulu välillä? Salmelan konkurssistakin on jo pian 10 vuotta aikaa, niin ei se enää "painosta" elyä.
Sittemminhän Onnibus puukotti Oulun Onnikkaa selkään oikein kunnolla.Taitaa se Oulun Onnikkakin jo olla entinen yritys? Eipä ole senkään autoja missään näkynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa se Oulun Onnikkakin jo olla entinen yritys? Eipä ole senkään autoja missään näkynyt.
Se loppui aika pian sen jälkeen, kun sai onnibussin puukosta "yllättäen" selkäänsä. Mahtaa Laurin nimi olla todella arvossaan näiden entisten ob-liikennöitsijöiden keskuudessa. Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se loppui aika pian sen jälkeen, kun sai onnibussin puukosta "yllättäen" selkäänsä. Mahtaa Laurin nimi olla todella arvossaan näiden entisten ob-liikennöitsijöiden keskuudessa. Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle.
Suurin osa kaatuneista kaatui paronien ja LAL:n hyökkäyksiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se loppui aika pian sen jälkeen, kun sai onnibussin puukosta "yllättäen" selkäänsä. Mahtaa Laurin nimi olla todella arvossaan näiden entisten ob-liikennöitsijöiden keskuudessa. Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle.
"Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle."
Mutta VL kukoistaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle."
Mutta VL kukoistaa!Kyllä tosiaan on pakko kukoistaa! On niin paljon linjoja ja matkustajia, etteivät ennätä laskea rahojaan eivätkä tekemään kirjanpitoa. Jää tilinpäätöksetkin tekemättä,
EIvätkä ennätä autokauppoja tekemään. Kyllä menee lujaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tosiaan on pakko kukoistaa! On niin paljon linjoja ja matkustajia, etteivät ennätä laskea rahojaan eivätkä tekemään kirjanpitoa. Jää tilinpäätöksetkin tekemättä,
EIvätkä ennätä autokauppoja tekemään. Kyllä menee lujaa.Tässähän se tulikin selitys puuttuviin tiinpäätöksiin ja käsiin hajoavaan kalustoon. No mutta, tämähän onkin positiivinen ongelma jos työtä on niin paljon, että ei ole aikaa lähettää tilinpäätöksiä prh:een tai käydä automyyjän puheilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän se tulikin selitys puuttuviin tiinpäätöksiin ja käsiin hajoavaan kalustoon. No mutta, tämähän onkin positiivinen ongelma jos työtä on niin paljon, että ei ole aikaa lähettää tilinpäätöksiä prh:een tai käydä automyyjän puheilla.
Ja eiköhän joku paroni ole vienyt kaikki postimerkitkin VL:n toimistolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa kaatuneista kaatui paronien ja LAL:n hyökkäyksiin
Nimenomaan! Matti Vainiohan kutsui alkuajan Onnibussia "päällystakiksi" jonka suojissa pienet liikennöitsijät toimivat. LAL puukotti "päällystakkia" armotta ja osa "takin" läpäisseistä puukoniskuista osuikin kuolettavasti takin alla olleisiin pieniin yrityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan! Matti Vainiohan kutsui alkuajan Onnibussia "päällystakiksi" jonka suojissa pienet liikennöitsijät toimivat. LAL puukotti "päällystakkia" armotta ja osa "takin" läpäisseistä puukoniskuista osuikin kuolettavasti takin alla olleisiin pieniin yrityksiin.
Vainio osui ehkä tahattomasti oikeaan. Onnibus siirsi kaikki riskit näille sinisilmäisille yrittäjille, jotka lapsenomaisesti uskoivat Pekan ja Laurin vuodatuksia. Onnibus siis oli eräänlainen päällystakki, joka keräsi voitot jos sellaisia sattui syntymään, mutta kun asiat menivät pieleen, nämä pikkuyrittäjät maksoivat tappiot oman yrityksensä kassasta. Tappioita ja muita vastoinkäymisiä tulikin sen verran paljon, että tämä leikki merkitsi monelle yritystoiminnan loppua, jolloin kaikki meni mutta velat jäivät. Jokainen näistä yrittäjistä, jonka kanssa olen asiasta keskustellut, myöntää tämän ja he katkerasti katuvat hyväuskoisuuttaan. Lauri on heille pahin mahdollinen kirosana nykyisin. LAL:a ei tarvittu näiden yritysten puukottamiseen, vaan he tekivät sen ihan itse OB:n hyvällä avustuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan! Matti Vainiohan kutsui alkuajan Onnibussia "päällystakiksi" jonka suojissa pienet liikennöitsijät toimivat. LAL puukotti "päällystakkia" armotta ja osa "takin" läpäisseistä puukoniskuista osuikin kuolettavasti takin alla olleisiin pieniin yrityksiin.
Ei, vaan Onnibus puukotti yhteistyö"kumppaneitaan" ja veti mattoa jalkojen alta.
Ihmeellinen on näiden tamponipoikien muisti, kohta varmaan kertovat parta tutisten totena, että Onnibus osti Souterin ja Koiviston Auton ja Lauri omistaa Capmanin, mutta toimii salaa kiskojen välissä ja johtaa toimintaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan Onnibus puukotti yhteistyö"kumppaneitaan" ja veti mattoa jalkojen alta.
Ihmeellinen on näiden tamponipoikien muisti, kohta varmaan kertovat parta tutisten totena, että Onnibus osti Souterin ja Koiviston Auton ja Lauri omistaa Capmanin, mutta toimii salaa kiskojen välissä ja johtaa toimintaa...Souter pelasti Onnibussin muttei sen yhteistyökumppaneita. Souteria ei olisi tarvittu apuun lainkaan ilman paronien sianpeluuta Onnubussia kohtaan. Ja Onnibus sekä sen kumppanit olisivat menestyneet hienosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Souter pelasti Onnibussin muttei sen yhteistyökumppaneita. Souteria ei olisi tarvittu apuun lainkaan ilman paronien sianpeluuta Onnubussia kohtaan. Ja Onnibus sekä sen kumppanit olisivat menestyneet hienosti.
Jos Souter ei olisi tullut apuun, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi pelastanut ob:a Jyväskylän paikallisliikennefarssin tapahduttua, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi ostanut ob:a juuri ennen koronaa, ob olisi kaatunut. Jos Capman ei olisi ostanut Koivistoa, koko konserni olisi ajautunut suuriin ongelmiin, jopa kaatunut. Nämä muutamat tosiseikat osoituksena siitä, miten heikoissa kantimissa Suomen joukkoliikenne on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Souter ei olisi tullut apuun, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi pelastanut ob:a Jyväskylän paikallisliikennefarssin tapahduttua, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi ostanut ob:a juuri ennen koronaa, ob olisi kaatunut. Jos Capman ei olisi ostanut Koivistoa, koko konserni olisi ajautunut suuriin ongelmiin, jopa kaatunut. Nämä muutamat tosiseikat osoituksena siitä, miten heikoissa kantimissa Suomen joukkoliikenne on.
Paronit tekivät Ob:lle iljettäviä tihutöitään. Siksi - ja vain siksi - Souter tarvittiin apuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronit tekivät Ob:lle iljettäviä tihutöitään. Siksi - ja vain siksi - Souter tarvittiin apuun
Ai kuten esimerkiksi paronit pakottivat Onnibussin tekemään tarjous Jyväskylään vaikka Tamponipojilla ei ollut minkäänlaisia edellytyksiä aloittaa liikennöintiä, puhumattakaan sen hoitamisesta? Onpa ollut iljettävä temppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965