Veljekset Salmela Oy

mäkäräinen

Onko se totta, että joku salmela oy saa ajaa tollaisilla l-autonrumiluksilla ihan oikeesti ihmisiä ja ottaa vielä siitä maksu??? Käsittämätöntä!!!!!!!!!!!

31

3084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viratonveteraani

      Jos Veljekset Salmelan kuljettajat ajavat tyylikkäästi, matkustajaystävällisesti, ehjällä vanhalla linja-autokalustolla, ehyet kirkkaat ikkunat, sileät sivupellit ja ehjät tukevat puskuri, eikä auto savuta, on tämä tyylikästä vanhan linja-auto liikenteen vaalimista.

      Auto alalta ponsori tuki olisi yhtiölle tästä toiminnasta paikallaan.

      • en ole uskoa silmiäni

        Ajaaks ne tuollaisilla Kutter8:lla vieläkin? Aika käsittämätöntä, kun uudemmat Kutter9:tkin jo voi luokitella antiikiksi.

        Vanhoina aikoina busseja uusittiin paljon nopeammin, mutta kyllä yli20v alkaa olla liikaa tänäkin päivänä...


      • Scania-Vabis.
        en ole uskoa silmiäni kirjoitti:

        Ajaaks ne tuollaisilla Kutter8:lla vieläkin? Aika käsittämätöntä, kun uudemmat Kutter9:tkin jo voi luokitella antiikiksi.

        Vanhoina aikoina busseja uusittiin paljon nopeammin, mutta kyllä yli20v alkaa olla liikaa tänäkin päivänä...

        Vanha ja koeteltu on usein parempi kuin pussillinen uusia. Ehkä parhaita linja-autoja ovat 70-luvun Scaniat koritettuina Ab Haldin Oy:n valmistamilla Boxer-koreilla.


      • öllölä

        Eihän siinä mitään, vaikka kalusto on vanhaa, jos se on pidetty hyvässä kunnossa ja toimii luotettavasti. En tiedä onko Salmelalla näin.


    • MARTIN

      SALMELA TÄYSIN HUUHAA TALO.

    • näkäräinen___

      Alkaa Savonlinjan kalusto olla kohta samanlaista. "Museobussit" pitäisi kertakaikkiaan panna ajokieltoon linjaliikenteestä. Varmaan on kalusto maksettu ja hintansa haukkunut, mutta missä mukavuus ja turvallisuus? Moni yhtiö on viime vuosinakin panostanut ihan oikeasti kalustoon, vaikkakin investoinnit ovat tietysti kalliita, mutta aivan varmasti kunnossa oleva, uusi kalusto maksaa itsensä takaisin.

      • Öivind

        Höpöhöpö, Savonlinja on ainoa isoista taloista joka vielä pystyy uusimaan kalustoaan siedettävään tahtiin.
        Mutta tuohon Salmelaan: siellä ajellaan vielä
        niin, että lähes puolet autoista on 70-luvulta.
        Huomattava määrä on vuosilta 80-84.
        Ja kyllä ne savuttaa...:)


    • sumiluksilla

      se Salamela ajjaa oikein ihmisiä, olisiko sinulla laitta kuvia tänne.

    • vm 1983 Kabusseja
    • Vanaja vanaja

      Yhteen aikaan koko kalusto oli kotimaisia Vanajia

    • Anonyymi

      Osasyy Veljekset Salmelan konkurssiin oli ikäloppu romukalusto. Vain 4-5 bussia oli jotenkuten nykyaikaisia.

      • Anonyymi

        Iso osasyy Salmelan kaatumiseen oli myös Oulun Onnikan / Onnibussin lupahakemusten vastustaminen. Sen myötä pyhä Nimi asetti Salmelan suohonajettavien listalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso osasyy Salmelan kaatumiseen oli myös Oulun Onnikan / Onnibussin lupahakemusten vastustaminen. Sen myötä pyhä Nimi asetti Salmelan suohonajettavien listalle.

        On valitettavaa, ettei vinksahtaneita, jotka eivät ole ympäristölleen vaarallisia, voida määrätä pakkohoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valitettavaa, ettei vinksahtaneita, jotka eivät ole ympäristölleen vaarallisia, voida määrätä pakkohoitoon.

        Kuinka kukaan voisikaan pärjätä pyhän Nimen langettaman suohonajokirouksen alla?


      • Anonyymi

        Salmela onnistui Elyä painostamalla kaatamaan Oulun Onnikan / Onnibussin Haaparannan-liikenteen lupahakemukset. Mutta sitten kaatuikin Salmela itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salmela onnistui Elyä painostamalla kaatamaan Oulun Onnikan / Onnibussin Haaparannan-liikenteen lupahakemukset. Mutta sitten kaatuikin Salmela itse!

        Ajaako Onnibus nyt useita vuoroja Haaparanta-Oulu välillä? Salmelan konkurssistakin on jo pian 10 vuotta aikaa, niin ei se enää "painosta" elyä.
        Sittemminhän Onnibus puukotti Oulun Onnikkaa selkään oikein kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajaako Onnibus nyt useita vuoroja Haaparanta-Oulu välillä? Salmelan konkurssistakin on jo pian 10 vuotta aikaa, niin ei se enää "painosta" elyä.
        Sittemminhän Onnibus puukotti Oulun Onnikkaa selkään oikein kunnolla.

        Taitaa se Oulun Onnikkakin jo olla entinen yritys? Eipä ole senkään autoja missään näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa se Oulun Onnikkakin jo olla entinen yritys? Eipä ole senkään autoja missään näkynyt.

        Se loppui aika pian sen jälkeen, kun sai onnibussin puukosta "yllättäen" selkäänsä. Mahtaa Laurin nimi olla todella arvossaan näiden entisten ob-liikennöitsijöiden keskuudessa. Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se loppui aika pian sen jälkeen, kun sai onnibussin puukosta "yllättäen" selkäänsä. Mahtaa Laurin nimi olla todella arvossaan näiden entisten ob-liikennöitsijöiden keskuudessa. Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle.

        Suurin osa kaatuneista kaatui paronien ja LAL:n hyökkäyksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se loppui aika pian sen jälkeen, kun sai onnibussin puukosta "yllättäen" selkäänsä. Mahtaa Laurin nimi olla todella arvossaan näiden entisten ob-liikennöitsijöiden keskuudessa. Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle.

        "Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle."

        Mutta VL kukoistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huonostihan kävi lähes jokaiselle ob:n kelkkaan hypänneelle."

        Mutta VL kukoistaa!

        Kyllä tosiaan on pakko kukoistaa! On niin paljon linjoja ja matkustajia, etteivät ennätä laskea rahojaan eivätkä tekemään kirjanpitoa. Jää tilinpäätöksetkin tekemättä,
        EIvätkä ennätä autokauppoja tekemään. Kyllä menee lujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tosiaan on pakko kukoistaa! On niin paljon linjoja ja matkustajia, etteivät ennätä laskea rahojaan eivätkä tekemään kirjanpitoa. Jää tilinpäätöksetkin tekemättä,
        EIvätkä ennätä autokauppoja tekemään. Kyllä menee lujaa.

        Tässähän se tulikin selitys puuttuviin tiinpäätöksiin ja käsiin hajoavaan kalustoon. No mutta, tämähän onkin positiivinen ongelma jos työtä on niin paljon, että ei ole aikaa lähettää tilinpäätöksiä prh:een tai käydä automyyjän puheilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän se tulikin selitys puuttuviin tiinpäätöksiin ja käsiin hajoavaan kalustoon. No mutta, tämähän onkin positiivinen ongelma jos työtä on niin paljon, että ei ole aikaa lähettää tilinpäätöksiä prh:een tai käydä automyyjän puheilla.

        Ja eiköhän joku paroni ole vienyt kaikki postimerkitkin VL:n toimistolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kaatuneista kaatui paronien ja LAL:n hyökkäyksiin

        Nimenomaan! Matti Vainiohan kutsui alkuajan Onnibussia "päällystakiksi" jonka suojissa pienet liikennöitsijät toimivat. LAL puukotti "päällystakkia" armotta ja osa "takin" läpäisseistä puukoniskuista osuikin kuolettavasti takin alla olleisiin pieniin yrityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Matti Vainiohan kutsui alkuajan Onnibussia "päällystakiksi" jonka suojissa pienet liikennöitsijät toimivat. LAL puukotti "päällystakkia" armotta ja osa "takin" läpäisseistä puukoniskuista osuikin kuolettavasti takin alla olleisiin pieniin yrityksiin.

        Vainio osui ehkä tahattomasti oikeaan. Onnibus siirsi kaikki riskit näille sinisilmäisille yrittäjille, jotka lapsenomaisesti uskoivat Pekan ja Laurin vuodatuksia. Onnibus siis oli eräänlainen päällystakki, joka keräsi voitot jos sellaisia sattui syntymään, mutta kun asiat menivät pieleen, nämä pikkuyrittäjät maksoivat tappiot oman yrityksensä kassasta. Tappioita ja muita vastoinkäymisiä tulikin sen verran paljon, että tämä leikki merkitsi monelle yritystoiminnan loppua, jolloin kaikki meni mutta velat jäivät. Jokainen näistä yrittäjistä, jonka kanssa olen asiasta keskustellut, myöntää tämän ja he katkerasti katuvat hyväuskoisuuttaan. Lauri on heille pahin mahdollinen kirosana nykyisin. LAL:a ei tarvittu näiden yritysten puukottamiseen, vaan he tekivät sen ihan itse OB:n hyvällä avustuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Matti Vainiohan kutsui alkuajan Onnibussia "päällystakiksi" jonka suojissa pienet liikennöitsijät toimivat. LAL puukotti "päällystakkia" armotta ja osa "takin" läpäisseistä puukoniskuista osuikin kuolettavasti takin alla olleisiin pieniin yrityksiin.

        Ei, vaan Onnibus puukotti yhteistyö"kumppaneitaan" ja veti mattoa jalkojen alta.
        Ihmeellinen on näiden tamponipoikien muisti, kohta varmaan kertovat parta tutisten totena, että Onnibus osti Souterin ja Koiviston Auton ja Lauri omistaa Capmanin, mutta toimii salaa kiskojen välissä ja johtaa toimintaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan Onnibus puukotti yhteistyö"kumppaneitaan" ja veti mattoa jalkojen alta.
        Ihmeellinen on näiden tamponipoikien muisti, kohta varmaan kertovat parta tutisten totena, että Onnibus osti Souterin ja Koiviston Auton ja Lauri omistaa Capmanin, mutta toimii salaa kiskojen välissä ja johtaa toimintaa...

        Souter pelasti Onnibussin muttei sen yhteistyökumppaneita. Souteria ei olisi tarvittu apuun lainkaan ilman paronien sianpeluuta Onnubussia kohtaan. Ja Onnibus sekä sen kumppanit olisivat menestyneet hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Souter pelasti Onnibussin muttei sen yhteistyökumppaneita. Souteria ei olisi tarvittu apuun lainkaan ilman paronien sianpeluuta Onnubussia kohtaan. Ja Onnibus sekä sen kumppanit olisivat menestyneet hienosti.

        Jos Souter ei olisi tullut apuun, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi pelastanut ob:a Jyväskylän paikallisliikennefarssin tapahduttua, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi ostanut ob:a juuri ennen koronaa, ob olisi kaatunut. Jos Capman ei olisi ostanut Koivistoa, koko konserni olisi ajautunut suuriin ongelmiin, jopa kaatunut. Nämä muutamat tosiseikat osoituksena siitä, miten heikoissa kantimissa Suomen joukkoliikenne on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Souter ei olisi tullut apuun, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi pelastanut ob:a Jyväskylän paikallisliikennefarssin tapahduttua, ob olisi kaatunut. Jos Koivisto ei olisi ostanut ob:a juuri ennen koronaa, ob olisi kaatunut. Jos Capman ei olisi ostanut Koivistoa, koko konserni olisi ajautunut suuriin ongelmiin, jopa kaatunut. Nämä muutamat tosiseikat osoituksena siitä, miten heikoissa kantimissa Suomen joukkoliikenne on.

        Paronit tekivät Ob:lle iljettäviä tihutöitään. Siksi - ja vain siksi - Souter tarvittiin apuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronit tekivät Ob:lle iljettäviä tihutöitään. Siksi - ja vain siksi - Souter tarvittiin apuun

        Ai kuten esimerkiksi paronit pakottivat Onnibussin tekemään tarjous Jyväskylään vaikka Tamponipojilla ei ollut minkäänlaisia edellytyksiä aloittaa liikennöintiä, puhumattakaan sen hoitamisesta? Onpa ollut iljettävä temppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      222
      4098
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2593
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2325
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1298
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1037
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      913
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      896
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      891
    Aihe