Tapiolan korvauskäytäntö

Tapsa52

Taiolan korvauskäytäntö omistaja-asiakkaille on sellainen ettei mitään makseta. Tapiola käytti mieluummin oikeudessa riitelyyn 62000 euroa kuin maksoi korvauksia liikeennevakuutuksen perusteella. Tapiolan asiamies sanoi, että Tapiola ei maksa eikä poikkea yleisestä korvaus
käytännöstään. Törkeintä asiassa oli, että Tapiolan asiamies ja asiantuntija todistaja antoivat perättömiä lausuntoja oikeudessa voittaakseen jutun. Loppujen lopuksi päätös oli, että Tapiola määrättiin maksamaan 500 euroa korvauksia ja oikeudenkäyntikulut, jotka olivat yhteensä n. 62.000€. Että näin omistaja-asiakkaita kohdellaan.

25

7471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähän ¨^^^^^^

      Verrattaessa Lähivakuutuksen touhuihin, jossa asiakkaalle järjestämällä järjestettiin 40.000 euron oikeudenkäyntikulut, niin tuo ei ole sen rinnalla kuin pisara meressä.
      Myös tässä voidaan todeta, että näin Lähillä omistaja-asiakkaita kohdellaan.

      • Teksas Pullanen

        Kiitos tiedoista - on hyvä että nämä tulevat esiin nämä asiat.
        Itse en ole uskaltanut pitää muuta kuin Pohjolassa ja Turvassa vakuutuksia - niihin luotan sentään jossain määrin.


      • jeppe174
        Teksas Pullanen kirjoitti:

        Kiitos tiedoista - on hyvä että nämä tulevat esiin nämä asiat.
        Itse en ole uskaltanut pitää muuta kuin Pohjolassa ja Turvassa vakuutuksia - niihin luotan sentään jossain määrin.

        Kun näitä keskustelupalstoja seuraa, niin aika tasan menee nämä sankaritarinat ja kaameat kokemukset. Varsinainen kansanradio..

        "kyllä se varmaan on totta, netissä kirjoitettiin!"

        Hah!


    • Kuorma-auto

      Meillä kuorma-auto kaatui. Kasko OLI tappiolassa. Kuukausi arvottiin mitä tehdään. Korjataanko vai lunastetaanko. Se on jumalauta näillä naftanhinnoilla kuljetusyrittäjälle pitkä aika pelata pasianssia ja yrittää siirtää erääntyviä laskuja. Loppujenlopuksi auto korjattiin, mutta ei se ole kunnossa vieläkään!!!

      Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

    • Tapsa52

      Tapiola pitää tiukasti kiinni yleisestä korvauslinjastaan. Elikkä se ei suostu maksamaan korvauksia. Olen jo yli 5 kuukautta odottanut että Tapiola maksaisi Rovaniemen hovioikeuden määräämän käytäntöönpanokelpoisen tuomion mukaisen korvauksen. Siellä ei korvaa lotkauteta vaikka olen kysellyt ja laittanut maksumuistutuksenkin. Aivan kuin siellä ei oltas kotona.

      • Mullakin pian vireillä

        Onko kyse liikenneonnettomuuden vahingoista?
        Aika jännä, että hovioikeuden jälkeenkään ei makseta suosiolla. Saanet kuitenkin viivästyskorkoja??

        Mulla kanssa pian viereillä liikennevahinko Tapiolaa vastaan. Asiaa hoitaa lakimies. Hän laski, että 2-3 vuoden kulutta asia selvä.
        Jos voitetaan kärjäjäoikeudessa, sen jälkeen Tapiola valittaa hoviin. ´
        Mulla kyse ansiomenetyskorvauksista, sekä vammoista (haittaluokka 14).


      • Tapsa52
        Mullakin pian vireillä kirjoitti:

        Onko kyse liikenneonnettomuuden vahingoista?
        Aika jännä, että hovioikeuden jälkeenkään ei makseta suosiolla. Saanet kuitenkin viivästyskorkoja??

        Mulla kanssa pian viereillä liikennevahinko Tapiolaa vastaan. Asiaa hoitaa lakimies. Hän laski, että 2-3 vuoden kulutta asia selvä.
        Jos voitetaan kärjäjäoikeudessa, sen jälkeen Tapiola valittaa hoviin. ´
        Mulla kyse ansiomenetyskorvauksista, sekä vammoista (haittaluokka 14).

        Kyllä on. Minulla on haittaluokka 16. Olen ollut liikenneonnettomuudesta 31.1.2003 lähtien pysyvästi työkyvytön. Sitä ennen todistettavasti täysin terve. Tapiolan asiamies ilmoitti, ettei Tapiola korvaa näistä yleisen käytännön mukaan ja siitä ei tehdä poikkeuksia. Törkeitä valheellisia väittämiä esittämällä Tapiola vältti korvaukset.Ne menivät oikeudessa läpi puhtaasti ilman mitään todisteita vaikka minä pystyin todistamaan ne vääriksi. Olen Tapiolan mukaan kulkenut vuosikausia fysikaalisessa hoidossa ennen onnettomuutta. Tapiolan mukaan minulla on myös sairaus joka aiheutti liikennevahingon, vaikka takaa tullut auto ajoi päälleni seisoessani liikennevaloissa. Minulla on myös Tapiolan mukaan etenevä rappeumasairaus. jne. että onnea vain yritykseen.


      • Edellinen vireillä
        Tapsa52 kirjoitti:

        Kyllä on. Minulla on haittaluokka 16. Olen ollut liikenneonnettomuudesta 31.1.2003 lähtien pysyvästi työkyvytön. Sitä ennen todistettavasti täysin terve. Tapiolan asiamies ilmoitti, ettei Tapiola korvaa näistä yleisen käytännön mukaan ja siitä ei tehdä poikkeuksia. Törkeitä valheellisia väittämiä esittämällä Tapiola vältti korvaukset.Ne menivät oikeudessa läpi puhtaasti ilman mitään todisteita vaikka minä pystyin todistamaan ne vääriksi. Olen Tapiolan mukaan kulkenut vuosikausia fysikaalisessa hoidossa ennen onnettomuutta. Tapiolan mukaan minulla on myös sairaus joka aiheutti liikennevahingon, vaikka takaa tullut auto ajoi päälleni seisoessani liikennevaloissa. Minulla on myös Tapiolan mukaan etenevä rappeumasairaus. jne. että onnea vain yritykseen.

        Syynä saattaa olla, että Tapiola joutuisi maksamaan loppuelämän palkkakulut, siksi yrittävät kaikkensa. Jos palkkakulut miljoonaluokkaa, 62 000 euroa on vähän oikeudenkäyntikuluista, ja säästöä tulee.

        Vai 500 euroa korvauksia pysyvästä haitasta ja työkyvyttömyydestä??


    • bbb

      Voisitko hieman taustoittaa juttua? Tuskin oikeudessa saatiin aikaiseksi yli 60.000 € oikeudenkäyntikuluja, jos riitana oli 500 €...

      • Tapsa 52

        Tapiolan palkkaaman juristin lasku oli alioikeudessa 30.000€ ja hovioikeudessa 15.000€.
        Minun oikeudenkäyntikukut olivat 17.000€ jotka Tapiola joutui maksamaan. Hakemani korvaus ei tietenkään ollut tuo 500€ joka hovioikeudessa määrättiin vaan kaikkineen n. 45.000€. Summa sisältää pysyvän vian ja haitan korvauksen haittaluokka 16. mukaan sekä korvauksen kivusta ja särystä. Lisäksi sairaspäivärahoja ja lääkäri ja lääke kuluja. Hävisin siis kokonaisuudessaan jutun, mutten joutunut maksamaan oikeudenkäyntikuluja koska hovioikeus katsoi, että minulla oli perusteltu syy hakea korvausta.


      • Vireillä
        Tapsa 52 kirjoitti:

        Tapiolan palkkaaman juristin lasku oli alioikeudessa 30.000€ ja hovioikeudessa 15.000€.
        Minun oikeudenkäyntikukut olivat 17.000€ jotka Tapiola joutui maksamaan. Hakemani korvaus ei tietenkään ollut tuo 500€ joka hovioikeudessa määrättiin vaan kaikkineen n. 45.000€. Summa sisältää pysyvän vian ja haitan korvauksen haittaluokka 16. mukaan sekä korvauksen kivusta ja särystä. Lisäksi sairaspäivärahoja ja lääkäri ja lääke kuluja. Hävisin siis kokonaisuudessaan jutun, mutten joutunut maksamaan oikeudenkäyntikuluja koska hovioikeus katsoi, että minulla oli perusteltu syy hakea korvausta.

        Minkä niminen se sun lakimies oikein on?
        Miten tuo voi olla mahdollista??

        Meillä asia tulee Espoon käräjäoikeuteen, koska Espoossahan Tapiolan pääkonttori sijaitsee.


      • Vireillä
        Vireillä kirjoitti:

        Minkä niminen se sun lakimies oikein on?
        Miten tuo voi olla mahdollista??

        Meillä asia tulee Espoon käräjäoikeuteen, koska Espoossahan Tapiolan pääkonttori sijaitsee.

        Ja onhan sulla varmaaan jokin kotivakuutus, vai onko se yllättäen Tapiolassa?

        Mulla oikeudenkäyntikulu-vakuutus 7200 euroon saakka. Mietin, pitäisikö hakeutua vekaneuvontaan ja kysellä sitä kautta oikeusapua, jos minut todetaan varattomaksi.
        Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, lainoja on kuitenkin normaalin verran omakotitalosta, autosta jne. Ja koska rahaa ei ole tullut, tietysti visa-ja mastercard-velkoja, jotka käytetty ruokaan ja laskuihin.

        Kuntoutuksen on hoitanut Kela ja kotikunta. Saan myös eläkeläisen hoitotukea 54 euroa/kk.


      • Tapsa52
        Vireillä kirjoitti:

        Minkä niminen se sun lakimies oikein on?
        Miten tuo voi olla mahdollista??

        Meillä asia tulee Espoon käräjäoikeuteen, koska Espoossahan Tapiolan pääkonttori sijaitsee.

        Ei sitä tarvitse käsitellä Espoossa jos se ei ole kotikuntasi. Sinulla on oikeus haastaa vastapuoli kotikuntasi ja tapahtumapaikan käräjäoikeuteen. Minun lakimiehenä toimi Oulusta
        varatuomari Jussi Laaka.


      • Tapsa52
        Vireillä kirjoitti:

        Ja onhan sulla varmaaan jokin kotivakuutus, vai onko se yllättäen Tapiolassa?

        Mulla oikeudenkäyntikulu-vakuutus 7200 euroon saakka. Mietin, pitäisikö hakeutua vekaneuvontaan ja kysellä sitä kautta oikeusapua, jos minut todetaan varattomaksi.
        Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, lainoja on kuitenkin normaalin verran omakotitalosta, autosta jne. Ja koska rahaa ei ole tullut, tietysti visa-ja mastercard-velkoja, jotka käytetty ruokaan ja laskuihin.

        Kuntoutuksen on hoitanut Kela ja kotikunta. Saan myös eläkeläisen hoitotukea 54 euroa/kk.

        Vakuutus sisältyi liikennevakuutukseen ja se OLI
        Tapiolasta. KOrvasi n.8500 euroon saakka. Mikäli sinulla tai puolisollasi ei ole liikaa tuloja voit hakea maksutonta oikeudenkäyntiä. Minua ei ole hyväksytty työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka on useiden erikoislääkäreitten lausunnot täydesstä pysyvästä tyäkyvyttömyydestä ja lääketieteellinen invaliteetti 80 %, työkyky invaliteetti 100%. Tehty 3 leikkausta ja enempää ei kuulemma voida tehdä. Kelan mukaan olen täysin terve ja työkykyinen.


      • Vireillä
        Tapsa52 kirjoitti:

        Vakuutus sisältyi liikennevakuutukseen ja se OLI
        Tapiolasta. KOrvasi n.8500 euroon saakka. Mikäli sinulla tai puolisollasi ei ole liikaa tuloja voit hakea maksutonta oikeudenkäyntiä. Minua ei ole hyväksytty työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka on useiden erikoislääkäreitten lausunnot täydesstä pysyvästä tyäkyvyttömyydestä ja lääketieteellinen invaliteetti 80 %, työkyky invaliteetti 100%. Tehty 3 leikkausta ja enempää ei kuulemma voida tehdä. Kelan mukaan olen täysin terve ja työkykyinen.

        Oletko käynyt tyeeläkelaitoksen maksamilla ammatillisella kuntoutus-tutkimuksilla?
        Mulla oli työeläkelaitoksen tutkimukset Hyksissä (asun Espoossa), ja sen jälkeen pääsin Kelan harkinnavaraiseen tutkimuslaitokseen.

        Käsittääkseni vakuutusyhtiö ja kela vaatii noita tuktimuslaitoksien tutkimuksia.
        Kai sentään kuntoutus toimii? Mun kuntoutukset maksaa kotikunta. Kelasta tulee eläkeläisen hoitotukea, koska työeläkkeen mukainen kuntoutusraha on tullut 300 sairaslomapäivän jälkeen. Kela laskee omalla laskurillaan nämä, joten Kela pitää pitää tietoisena sairslomapäivistä.

        Velkaneuvojalla olen käynyt, puoliso hyvätuloinen, mutta taloustilanne vaikuttaa avioliittoon, joten avioerohakemus vireillä.


      • Vireillä
        Vireillä kirjoitti:

        Oletko käynyt tyeeläkelaitoksen maksamilla ammatillisella kuntoutus-tutkimuksilla?
        Mulla oli työeläkelaitoksen tutkimukset Hyksissä (asun Espoossa), ja sen jälkeen pääsin Kelan harkinnavaraiseen tutkimuslaitokseen.

        Käsittääkseni vakuutusyhtiö ja kela vaatii noita tuktimuslaitoksien tutkimuksia.
        Kai sentään kuntoutus toimii? Mun kuntoutukset maksaa kotikunta. Kelasta tulee eläkeläisen hoitotukea, koska työeläkkeen mukainen kuntoutusraha on tullut 300 sairaslomapäivän jälkeen. Kela laskee omalla laskurillaan nämä, joten Kela pitää pitää tietoisena sairslomapäivistä.

        Velkaneuvojalla olen käynyt, puoliso hyvätuloinen, mutta taloustilanne vaikuttaa avioliittoon, joten avioerohakemus vireillä.

        siis olen ottanut yhteyttä velkaneuvojaan, mutta asia ei ole edennyt :) Täällä nuo palvelujen aikataulut tökkivät hieman.

        Tästä sain virikkeitä ja laitoin soittopyynnön oikeusturva-asiasta, miten sellaiseta alkaisi kyselemään. Avioeropaperit ja muut olen toimittanut velkaneuvontaan, ja köyhähän minä olen, kun piti olla vielä 28 vuotta töissä eikä onnettomuuteen ole voinut varautua muuten, kuin ottamalla vakuutukset :(


      • Tapsa52
        Vireillä kirjoitti:

        Oletko käynyt tyeeläkelaitoksen maksamilla ammatillisella kuntoutus-tutkimuksilla?
        Mulla oli työeläkelaitoksen tutkimukset Hyksissä (asun Espoossa), ja sen jälkeen pääsin Kelan harkinnavaraiseen tutkimuslaitokseen.

        Käsittääkseni vakuutusyhtiö ja kela vaatii noita tuktimuslaitoksien tutkimuksia.
        Kai sentään kuntoutus toimii? Mun kuntoutukset maksaa kotikunta. Kelasta tulee eläkeläisen hoitotukea, koska työeläkkeen mukainen kuntoutusraha on tullut 300 sairaslomapäivän jälkeen. Kela laskee omalla laskurillaan nämä, joten Kela pitää pitää tietoisena sairslomapäivistä.

        Velkaneuvojalla olen käynyt, puoliso hyvätuloinen, mutta taloustilanne vaikuttaa avioliittoon, joten avioerohakemus vireillä.

        Olen ollut 2 kertaa tutkittavana Oys:n kuntoutustutkimuspolilla. Molemmista tuloksena että pysyvästi työkyvytön eikä voida kuntouttaa.
        Asutteko erillään. Jos ette niin kannattaisi vaikka vuokrata pieni yksiö ja muuttaa kirjat sinne.


      • Tapsa52
        Vireillä kirjoitti:

        siis olen ottanut yhteyttä velkaneuvojaan, mutta asia ei ole edennyt :) Täällä nuo palvelujen aikataulut tökkivät hieman.

        Tästä sain virikkeitä ja laitoin soittopyynnön oikeusturva-asiasta, miten sellaiseta alkaisi kyselemään. Avioeropaperit ja muut olen toimittanut velkaneuvontaan, ja köyhähän minä olen, kun piti olla vielä 28 vuotta töissä eikä onnettomuuteen ole voinut varautua muuten, kuin ottamalla vakuutukset :(

        Varaa aika kunnan/kaupungin oikeusaputoimistoon ja tee hakemus maksuttomasta oikeudenkäynnistä. Mikäli et saa kokonaan maksutonta niin ainakin osittain. Peittäisi se ainakin omavastuu osuuden.


      • Vireillä..
        Tapsa52 kirjoitti:

        Olen ollut 2 kertaa tutkittavana Oys:n kuntoutustutkimuspolilla. Molemmista tuloksena että pysyvästi työkyvytön eikä voida kuntouttaa.
        Asutteko erillään. Jos ette niin kannattaisi vaikka vuokrata pieni yksiö ja muuttaa kirjat sinne.

        No huh, nyt meni usko aivan kaikkeen!!
        Liikennevahinkolautakunnan järjestelmän tiedän, ettei sinne kannata valittaa vakuutusyhtiön päätöksistä, mutta että käräjä ja hovioikeus??
        Kuulemma korkeimpaan oikeuteen ei yleensä saa valituslupaa. Miten sun asiat??

        Kuntoutusasioista vielä,
        olet varmaan pyytänyt asiakirjakopiot tai ainakin lääkärinkansion kopiot Tapiolasta ja kelasta? Pyytänyt työeläkelaitoksen kuntoutussuunnitttelijan kuntoutussuunnitelmat sekä heidän lääkärikansion kopiot??
        Pyytänyt tutkineiden lääkäereiden ja tutkimuslaitosten alkuperäiset tutkimuslausunnot/tutkija? Kuntoutustutkimuksessahan koko homma kootaan yhteen lausuntoon, mutta jokainen tutkija tekee oman lausuntonsa, josta kokoava hlö kokoaa oman näköemuksensä mukaisen lausunnon.
        Ainakin mulla yhteenvetäjä/konekirjoittaja oli kirjoittanut omiaan.

        Voi pahus tuota oikeudenpäätöstä. Ei kyllä mihinkään voi luottaa!!


      • Vierillä..
        Tapsa52 kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse käsitellä Espoossa jos se ei ole kotikuntasi. Sinulla on oikeus haastaa vastapuoli kotikuntasi ja tapahtumapaikan käräjäoikeuteen. Minun lakimiehenä toimi Oulusta
        varatuomari Jussi Laaka.

        Tuota, katselin hänen tietojaan, lakimiehesi on näköjään erikoistunut konkursseihin ja yritys sopimuksiin. ei siis liikenneonnettomuuuksin ja vakuutusyhtiöiden kanssa käräjöintiin?? Ei ainkaan pääpaino näyttänyt olevan niissä?


      • Tapsa52
        Vireillä.. kirjoitti:

        No huh, nyt meni usko aivan kaikkeen!!
        Liikennevahinkolautakunnan järjestelmän tiedän, ettei sinne kannata valittaa vakuutusyhtiön päätöksistä, mutta että käräjä ja hovioikeus??
        Kuulemma korkeimpaan oikeuteen ei yleensä saa valituslupaa. Miten sun asiat??

        Kuntoutusasioista vielä,
        olet varmaan pyytänyt asiakirjakopiot tai ainakin lääkärinkansion kopiot Tapiolasta ja kelasta? Pyytänyt työeläkelaitoksen kuntoutussuunnitttelijan kuntoutussuunnitelmat sekä heidän lääkärikansion kopiot??
        Pyytänyt tutkineiden lääkäereiden ja tutkimuslaitosten alkuperäiset tutkimuslausunnot/tutkija? Kuntoutustutkimuksessahan koko homma kootaan yhteen lausuntoon, mutta jokainen tutkija tekee oman lausuntonsa, josta kokoava hlö kokoaa oman näköemuksensä mukaisen lausunnon.
        Ainakin mulla yhteenvetäjä/konekirjoittaja oli kirjoittanut omiaan.

        Voi pahus tuota oikeudenpäätöstä. Ei kyllä mihinkään voi luottaa!!

        Ei antanut korkein oikeus valituslupaa, vaikka minulla oli 100% sopiva heidän ennakkopäätöksensä mihin olin vedonnut. Mielestäni hovioikeus tutkitsi päätöstä aivan väärin, mutta näyttää olevan Tapiolalla pitkät lonkerot joka suuntaan ettei sitä vastaan nostettua juttua voi voittaa. Vielä minulla on yksi valttikortti käyttämättä. Aion haastaa Tapiolan oikeuteen prosessipetoksesta. Tapiola voitti kiistatta jutun antamalla oikeusistuimille täysin perättömiä tietoja. Olen saanut kuntoutuspolilta kaikki erilliset lausunnot. Tapiolan lääkärikansiot minulla on.


      • Tapsa52
        Vierillä.. kirjoitti:

        Tuota, katselin hänen tietojaan, lakimiehesi on näköjään erikoistunut konkursseihin ja yritys sopimuksiin. ei siis liikenneonnettomuuuksin ja vakuutusyhtiöiden kanssa käräjöintiin?? Ei ainkaan pääpaino näyttänyt olevan niissä?

        Näin on. Hän on vanha tuttu ja teki kyllä voitavansa.


      • puolellanne MUTTA
        Tapsa52 kirjoitti:

        Näin on. Hän on vanha tuttu ja teki kyllä voitavansa.

        oletteko ajatelleet viedä asianne julkisuuteen? olen kuullut niin monta kaltaistanne tarinaa, että tämän yhtiöiden sikailun on loputtava!
        onhan meilla eu-tuomioistuin, ja se ei mitään tapiolaa tai muitakaan vakuutusyhtiöitä kumarra!
        ja ei muuta kuin soitta YLEen, ilmoittakaa että haluatte päästä kertomaan tarinanne televisiossa, niin olen 100% varma että joku ajankohtaisohjelma teidät varmasti haluaa vieraakseen ottaa että pääsette tarinanne kertomaan.
        varsinkin nyt laman kynnyksellä on pienten ihmisten asiat erittäin ajankohtaisia ja meitä muita rivikansalaisia erittäin paljon kiinnostavia ja koskettavia!
        älkää luovuttako, vaan kaikki kanavat käyttöön!!!


      • Mä vaan
        puolellanne MUTTA kirjoitti:

        oletteko ajatelleet viedä asianne julkisuuteen? olen kuullut niin monta kaltaistanne tarinaa, että tämän yhtiöiden sikailun on loputtava!
        onhan meilla eu-tuomioistuin, ja se ei mitään tapiolaa tai muitakaan vakuutusyhtiöitä kumarra!
        ja ei muuta kuin soitta YLEen, ilmoittakaa että haluatte päästä kertomaan tarinanne televisiossa, niin olen 100% varma että joku ajankohtaisohjelma teidät varmasti haluaa vieraakseen ottaa että pääsette tarinanne kertomaan.
        varsinkin nyt laman kynnyksellä on pienten ihmisten asiat erittäin ajankohtaisia ja meitä muita rivikansalaisia erittäin paljon kiinnostavia ja koskettavia!
        älkää luovuttako, vaan kaikki kanavat käyttöön!!!

        Ihan hyvä ehdotus, mutta Suomessa on todella tiukka sensuuri, vakuutusyhtiötä kumarrellaan lehdistössä, jopa journalisti-lehti hyssyttelee vakuutusyhtiön röykyyttämiä.

        Lue itse esim. vakuutusongelmaisten liitto, tai oikeusturvan perikato-sivuja netistä. kuten myös vakuutuslääkärit -listaa..

        Netissä on totuus, ei lehdissä tai telkkarissa.
        Tai no, kaksi esimerkkiä tietän, tämän kuun Viva-lehdessä on juttua aivovammaisesta miehestä sekä erikseen artikkeli vakuutuslääkäreistä, jotka parantavat sairaat ihmiset paperilla. Viva-lehteen voi jopa lähettää sähköpostilla artikkelin kirjoittajalle omakohtaiset kokemukset "parantumisista".

        Sorry, tämä on todellisuutta, vakuutusyhtiöt tekevät aivan mitä lystäävät, vain ne onnettomuuten joutuneet, jotka ymmärtävät kuolla vammoihinsa, eivättiedä tätä vakuutusongelmaisten ongelmaa. Ministerit ja muut hyssyttelevät parhaansa mukaan. Monia eduskuntakyselyitä on tehty, mutta vastaukset ovat aina puutaheinää, parannuksia on tulsosa, mutta ne ovat ollett tulossa jo 80-luvulta alkaen.

        Viva-lehti löytyy kirjastosta, ja tietysti myös kaupan hyllyiltä.


      • ****
        Mä vaan kirjoitti:

        Ihan hyvä ehdotus, mutta Suomessa on todella tiukka sensuuri, vakuutusyhtiötä kumarrellaan lehdistössä, jopa journalisti-lehti hyssyttelee vakuutusyhtiön röykyyttämiä.

        Lue itse esim. vakuutusongelmaisten liitto, tai oikeusturvan perikato-sivuja netistä. kuten myös vakuutuslääkärit -listaa..

        Netissä on totuus, ei lehdissä tai telkkarissa.
        Tai no, kaksi esimerkkiä tietän, tämän kuun Viva-lehdessä on juttua aivovammaisesta miehestä sekä erikseen artikkeli vakuutuslääkäreistä, jotka parantavat sairaat ihmiset paperilla. Viva-lehteen voi jopa lähettää sähköpostilla artikkelin kirjoittajalle omakohtaiset kokemukset "parantumisista".

        Sorry, tämä on todellisuutta, vakuutusyhtiöt tekevät aivan mitä lystäävät, vain ne onnettomuuten joutuneet, jotka ymmärtävät kuolla vammoihinsa, eivättiedä tätä vakuutusongelmaisten ongelmaa. Ministerit ja muut hyssyttelevät parhaansa mukaan. Monia eduskuntakyselyitä on tehty, mutta vastaukset ovat aina puutaheinää, parannuksia on tulsosa, mutta ne ovat ollett tulossa jo 80-luvulta alkaen.

        Viva-lehti löytyy kirjastosta, ja tietysti myös kaupan hyllyiltä.

        http://www.oikeusturva.info/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1200039125

        Hyvin mielenkiintoista ja edelleen ajankohtaista.
        Jokaisen nämä pitäisi lukea ja tiedostaa, missä menään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe