Taas oli tehty tutkimusta ja siinä sanottiin, että vähempiosaiset menehtyypi nyt sitten halpaan alkoholiin.
No, aattelin, että tällä palstalla on niin reipasta porukkaa, että talkoothan tästä saadaan aikaiseksi.
Kaikki vaan ryntäävät ostamaan halpaa alkoholia, niin sitä ei sitten riitä enää vähempiosaisille ja ne niinku pelastuu.
Autetaan vähempiosaisia
58
1928
Vastaukset 58
- menehtyy
aikanaan johonkin. Ovatko hyväosaiset jotenkin kateellisia tai kyykytyshenkisiä kun eivät anna vähäosaisten menehtyä halpaan alkoholiin? Onko se jotenkin rikkailta pois?
Mun puolestani siitä vaan jos siltä maistuu, saa ottaa kyllä minunkin osuuteni.- Jermuxi tms.
Ollaanko me hyväosaiset jostain sitten kateellisia heille. Mutta kyllä heitä vois auttaa katos jotenkin. Aattelin ostaa kuution tonkan vaikka aurinkoista juomaa "La Sol" ja laittaa se maastureitteni pissapoikiin, jonne se kuuluukin. Eihän näissä talkoissa ole tarkoitus väkisin ketään juottaa. Ostetaan vaan halpa kama pois kuleksimasta.
- vähäosaiset
Jermuxi tms. kirjoitti:
Ollaanko me hyväosaiset jostain sitten kateellisia heille. Mutta kyllä heitä vois auttaa katos jotenkin. Aattelin ostaa kuution tonkan vaikka aurinkoista juomaa "La Sol" ja laittaa se maastureitteni pissapoikiin, jonne se kuuluukin. Eihän näissä talkoissa ole tarkoitus väkisin ketään juottaa. Ostetaan vaan halpa kama pois kuleksimasta.
väkisin juo vaan omasta halustaan, kai kun ei muutakaan helpotusta v-käyrään ole, ja mikä minä olen heidän halujaan säännöstelemään? Vapaa maa.
- Jermuxi tms.
vähäosaiset kirjoitti:
väkisin juo vaan omasta halustaan, kai kun ei muutakaan helpotusta v-käyrään ole, ja mikä minä olen heidän halujaan säännöstelemään? Vapaa maa.
Kyllä meidän täytyy heitä nyt jotenkin johtattaa oikealle tielle. Katoppas kun he sitten niinku selviävät ja menevät kirjastoon ja siellä jäävät tänne palstoihin ihan koukkuun ja sitten ne ei niinku ehdi ollenkaan ryypätä, vaan ne on täällä kaikkien meidän ilona..
- heidät on tarkoitus
Jermuxi tms. kirjoitti:
Kyllä meidän täytyy heitä nyt jotenkin johtattaa oikealle tielle. Katoppas kun he sitten niinku selviävät ja menevät kirjastoon ja siellä jäävät tänne palstoihin ihan koukkuun ja sitten ne ei niinku ehdi ollenkaan ryypätä, vaan ne on täällä kaikkien meidän ilona..
pitää tiellä, niin eihän sitä lasolia voi maasturin pissapoikaan laittaa. Eksyvät vielä hajun perässä kun ajat sinne maastoon.
Ja toisaalta, tekstistä päätellen, epäilen etteivät täällä ihan kaikki aina selvin päin kaidalla polulla ole...
Joten ryypätkööt vain rauhassa. Omaksi ilokseen. - Jermuxi tms.
heidät on tarkoitus kirjoitti:
pitää tiellä, niin eihän sitä lasolia voi maasturin pissapoikaan laittaa. Eksyvät vielä hajun perässä kun ajat sinne maastoon.
Ja toisaalta, tekstistä päätellen, epäilen etteivät täällä ihan kaikki aina selvin päin kaidalla polulla ole...
Joten ryypätkööt vain rauhassa. Omaksi ilokseen.ottavat ensi askeleitaan kohti selvempää olotilaa siellä kirjaston lukusalin tietokonepäätteen luona...Ehkä he pelastuvat tänne palstalle!!!!!
- allikkoon siis
Jermuxi tms. kirjoitti:
ottavat ensi askeleitaan kohti selvempää olotilaa siellä kirjaston lukusalin tietokonepäätteen luona...Ehkä he pelastuvat tänne palstalle!!!!!
mutta kukas käski lopettaa turvallisen ja lohdullisen ryyppäämisen...
- Pertti....
Voi olla työttömäksi jäänyt hyväosainen jolla on asunto ja auto velat päällä. Jo tekisi mieli ruveta ryyppäämään itse kunkin tai aika vahva täytyy olla jos sitä jaksaa päivärahoilla.
Kyllä monilla jää sormi suuhun ja luovuttaa. Ei nyt ensimmäisenä tenttua?
- tutkimuksia
No sittenhän kaikki näkisi, et ollaan niitä vähempiosaisia ja sitähän ei ihmisluonto kestä.
Näin naisena pitää myös tuota kävelytyyliäkin uudistaa. Siitäkin jo ulkopuoliset näkee yksityistä elämääni.- Jermuxi tms.
Risat vaatteet, La sol-tonkka ja kävelytyyli sen mukainen, että oikein on helpotus tullut...Se on kuules naiselle vaikea pala ottaa osaa hyväntekeväisyyteen, olla katu-uskottava ja vielä seurata trentejä.
- HTZA
mutta vuosikymmeniä Hagiksen nurkilla asuessani, opin tuntemaan paljon porukkaa, ja tarkoitan paljon. Kivoja ihmisiä, kivoja lapsia.
Vaikka en enää siellä olekaan asunut vuosiin, käyn vain vierailevan tähtenä viikonloppuisin, niin haluaisin teidän ymmärtävän tämän:
Sillä kokemuksellani olin onnellinen kun viinan hintaa laskettiin roimasti.
Tiesin että nyt jää lapsillekin jotakin.
Vähäosaiset, työttömät juopot, tms. eivät voi juoda määräänsä enempää vaikka viina olisi ilmaista.
Jos viinan hintaa taas nostetaan on se aina lapsilta pois.
Voitte nyt, taas, moittia minua, tai itseänne.
Aloitus kyllä huvitti minua, surullisesti.- Jermuxi tms.
Eikös vähäosaiset kasva niinku sienet metsässä tai jotain sellaista...Oletko nyt aivan varma asiastasi?
- naisellinen nainen
Jermuxi tms. kirjoitti:
Eikös vähäosaiset kasva niinku sienet metsässä tai jotain sellaista...Oletko nyt aivan varma asiastasi?
...ette tiedä mistä skrivaatte. HTZA:lta ainoastaan löyty järkee ja sympatiaa.
Ei pitäis skrivata, asioista joista ei tiedä.
t.friidu
liian paljo nähny, kuullu ja elänny. - Jermuxi tms.
naisellinen nainen kirjoitti:
...ette tiedä mistä skrivaatte. HTZA:lta ainoastaan löyty järkee ja sympatiaa.
Ei pitäis skrivata, asioista joista ei tiedä.
t.friidu
liian paljo nähny, kuullu ja elänny.Eipäs oteta nyt noin jyrkkää kantaa. Tällä palstalla oppii kaikenlaista uutta koko ajan kuules. Sitäpaitsi Hatsakin aikoo osallistua kampanjaan. Niiiiiiiiiiin!
- naisellinen nainen
Jermuxi tms. kirjoitti:
Eipäs oteta nyt noin jyrkkää kantaa. Tällä palstalla oppii kaikenlaista uutta koko ajan kuules. Sitäpaitsi Hatsakin aikoo osallistua kampanjaan. Niiiiiiiiiiin!
...sitäpaitsi HTZA on järki kundi. Kuha bamlaa..
- Jermuxi tms.
...sitäpaitsi HTZA on järki kundi. Kuha bamlaa..
Te kirjoitatte niin samalla tyylillä katos. Hatsaa tuu esiin!
- naisellinen nainen
Jermuxi tms. kirjoitti:
...en mä tiedä missä HTZA on? täällä on ainaski vain mä. Kundiki on vielä "duunissa" ja mies merellä.
Jermuxi tms. kirjoitti:
taas repesin..:DDDD
- Jermuxi tms.
mii-su kirjoitti:
taas repesin..:DDDD
Hatsa on kuulemma merellä....
- naisellinen nainen
Jermuxi tms. kirjoitti:
...nyt mä kyllä oo kaiken lisäks vielä vihanenki.
En ainoastaan itke.
Juku pliut! Mulla menee ainaki 3 viikkoo, kuku saan verkot selväks HTZA:n takii!!! Ja kaiken lisäks muutto edessä uuteen himaan. HELP! - Jermuxi tms.
...nyt mä kyllä oo kaiken lisäks vielä vihanenki.
En ainoastaan itke.
Juku pliut! Mulla menee ainaki 3 viikkoo, kuku saan verkot selväks HTZA:n takii!!! Ja kaiken lisäks muutto edessä uuteen himaan. HELP!Hatsa on miehinen mies..(No huh huh) joka varmasti selvittää verkot ja sotkut mitä on tehnyt....(No juu juu, ihan varmasti joo)
- naisellinen nainen
Jermuxi tms. kirjoitti:
Hatsa on miehinen mies..(No huh huh) joka varmasti selvittää verkot ja sotkut mitä on tehnyt....(No juu juu, ihan varmasti joo)
..ihan oikeesti HTZA on selvittänyt nää verkot. Kato niitäku ku vaivaset 35 sipaletta. Ja tuolla skönellä oli vähä aamulla niinku snadi bosari. Ja sä kysyt vielä et miks mä oon niinku vihainen. Eiks oo syytä. Mitä häh?
- HTZA
..ihan oikeesti HTZA on selvittänyt nää verkot. Kato niitäku ku vaivaset 35 sipaletta. Ja tuolla skönellä oli vähä aamulla niinku snadi bosari. Ja sä kysyt vielä et miks mä oon niinku vihainen. Eiks oo syytä. Mitä häh?
a lot!!
- naisellinen nainen
HTZA kirjoitti:
a lot!!
...mut en mä silti mitää hiffaa...onks sillä sit välii...
t.friidu - HTZA
...mut en mä silti mitää hiffaa...onks sillä sit välii...
t.friidusoli piitlestä, THX o niinku Thanks, ett kiitti, hei.
alotti on, niinku stydisti, eli aika paljo.
THX, a lot o, niinku " meikä, joenki kunnioittaa sua, on niinku kiitolline!
Skeidaa kyllä, mut ei sille oikeesti. Sillee lämpösesti, ku starbot bamlaa. - naisellinen nainen
HTZA kirjoitti:
soli piitlestä, THX o niinku Thanks, ett kiitti, hei.
alotti on, niinku stydisti, eli aika paljo.
THX, a lot o, niinku " meikä, joenki kunnioittaa sua, on niinku kiitolline!
Skeidaa kyllä, mut ei sille oikeesti. Sillee lämpösesti, ku starbot bamlaa.tän skrivas yks "pöhkö"friidu.
Jermuxi tms. kirjoitti:
tota vielä ulkona pihahommissaki..Mahtaa naapurit pitää jo ihan kahelina. :D
- Heikunkeikku
...herra Jermuxi tai muu sellainen !
Tulinpahan kurkkaamaan koneelle ja ilokseni löysinkin ensimmäiseksi hyvin loogisesti ajatellun aloitteen :)
Naanhan hymyillä tai oikeastaan nauraa tai kippurassa pyöriskellä nauruni kutitellessa vatsaa :DDD
Joo, tosi hyvin ajateltu. Minä voisin osallistua tähän talkooseen.
Voisin ostaa muutamat tynnyrilliset halpaa alkoholia tuonne pihan oikeanpuolimmaiseen nurkkaan. Kasteluvedeksi.
Juolahti nimittäin mieleen, että Humulus lupulus eli tämä Humala-kasvin viljely kun oli talonpoikien lakisääteinen velvollisuus.
Uskopa huvikses, näin se oli.
Kruunulle maksettiin veroja humalan muodossa, ja laki määräsi, kuinka monta humalasalkoa kussakin talossa piti oleman.
Suomessa tämä humalan kasvattaminen oli pakollista 1915 asti.
Noh, annas kun jatkan.
JOS ostaisin halavalla halapaa alkoholia sinne pihani perään ja alkaisin kastelemaan kukkiani, kasvaisi kohta, pian, oitis pihassani valtaisa näärä humalakasveja.
Tässä tulisi KAKSI kärpästä yhdellä iskulla. Ensinnäkin pelastaisin vähempiosaiset ja sitten saisin omasta takaa salaattivärkit.
Humalan nuoria versoja voi käyttää keväällä parsan tapaan.
Meidän pitäisi panna viisaat päämme yhteen, ei tiedä, miten tavattoman viisaita älynvälähdyksiä se poikisikaan :)- Jermuxi tms.
Kuulin vain hälyttävän uutisen Hatsalta..Vähäosaisilla on kuulemma lapsiakin...Minä olen aina luullut, että ne kasvaa jotenkin tuolla metsässä ja veneen alla niinkuin sienet tai jotain sellaista.
Pitääkö ostotratekiaa jotenkin muuttaa kalliimpienkin juomien suuntaan, niin sitten niillä ei olleskaan mitään ostettavaa ja rahat säästyisi niille lapsille??? - HTZA
Jermuxi tms. kirjoitti:
Kuulin vain hälyttävän uutisen Hatsalta..Vähäosaisilla on kuulemma lapsiakin...Minä olen aina luullut, että ne kasvaa jotenkin tuolla metsässä ja veneen alla niinkuin sienet tai jotain sellaista.
Pitääkö ostotratekiaa jotenkin muuttaa kalliimpienkin juomien suuntaan, niin sitten niillä ei olleskaan mitään ostettavaa ja rahat säästyisi niille lapsille???Nyt kun omaantuntoosi sattuu, nin yrität paikata asiaa, vähän kun vitsinkertoja joka sekoaa sanoissaan, tai huomaa että kerronnan paikka on vähän väärä ja väärät kuulijat.
Sympatiani on kuitenkin puolellasi. Sinusta tulee vielä mies. - Jermuxi tms.
HTZA kirjoitti:
Nyt kun omaantuntoosi sattuu, nin yrität paikata asiaa, vähän kun vitsinkertoja joka sekoaa sanoissaan, tai huomaa että kerronnan paikka on vähän väärä ja väärät kuulijat.
Sympatiani on kuitenkin puolellasi. Sinusta tulee vielä mies.Omatuntooni ei satu mikään. Osallistu nyt vaan reippaasti kampanjaan, äläkä siinä selittele.
Et saa kuitenkaan sympatioitani, vaikka sinusta ei ole miestä koskaan tulossakaan. - HTZA
Jermuxi tms. kirjoitti:
Omatuntooni ei satu mikään. Osallistu nyt vaan reippaasti kampanjaan, äläkä siinä selittele.
Et saa kuitenkaan sympatioitani, vaikka sinusta ei ole miestä koskaan tulossakaan.sellaisiakin kavereita jotka, kerrottuaan huonon vitsin, hohottavat perään ja toivovat, epätoivoisesti, että edes joku lähtisi mukaan.
Se, yksinäisen miehen hohotus, kyllä sitten vaimenee, pikku hiljaa. - Jermuxi tms.
HTZA kirjoitti:
sellaisiakin kavereita jotka, kerrottuaan huonon vitsin, hohottavat perään ja toivovat, epätoivoisesti, että edes joku lähtisi mukaan.
Se, yksinäisen miehen hohotus, kyllä sitten vaimenee, pikku hiljaa.Oletko jumittunut heidän säälittävään seuraan...Huomaavatko he sinussa kaltaisensa...Miksi niin paljon sellaista porukkaa ympärilläsi...Et siis pysty parempaan.
No, et saa siinäkään sääliä. - ja niillä miehillä
HTZA kirjoitti:
sellaisiakin kavereita jotka, kerrottuaan huonon vitsin, hohottavat perään ja toivovat, epätoivoisesti, että edes joku lähtisi mukaan.
Se, yksinäisen miehen hohotus, kyllä sitten vaimenee, pikku hiljaa.nimitys...usean naisen keskuuedessa
HENKISESTI HELVETIN HEIKKO MIES.
- halvan hoolin
voipi kaataa vaikka viemäristä alas?
- Jermuxi tms.
Halpa hooli pitää polttaa vaikka lampussa, niin tuleepi lämmintä. Siinä voi sitten vähäosaisille kertoa tarinaa lampun hengestä ja tästä talkoojutusta. Kylläpä vähäosaista varmaan sitten naurattaa.
- "lampunhengelle"
Jermuxi tms. kirjoitti:
Halpa hooli pitää polttaa vaikka lampussa, niin tuleepi lämmintä. Siinä voi sitten vähäosaisille kertoa tarinaa lampun hengestä ja tästä talkoojutusta. Kylläpä vähäosaista varmaan sitten naurattaa.
esittää ne kolme toivomusta hmmmm täytyy jäädä miettimään mitä ne vois olla?
- Rocellii
vastapainoa Sinun karuudellesi......
JOTAIN hyvääkin...siis meissä jokaisessa, kun vain osaa etsiä ja odottaa...
kauanhan se pysyi Kuunkin taka...osa meille ihmisille tietymättömänä, että mitä siellä oikein on...
etupuoli kaunista, valoisaa...yhtä hymyä
mutta taka..osa..karua, kylmää..pölyistä..synkkää
muttaettä ...noin hyvää-, kaunista ja luovaa ajattelua..heti maanantaipäivänä..... ;)))
( Sinulla on ollut kiva vk;nloppu ??? )- Jermuxi tms.
Olen aina halunnut auttaa hädässä olevia..Paitsi palstalla joskus itse itseään hätään johdattaneita...niitä ei kestä katella joskus.
Tää rojekti lähtee kuules kohta lapasesta ja sitten kaikki ympäri maailman juo...siis poistaa markkinoilta halvan ja vähän kalliimman juoman kuules.
Baarikaappiin mahtuu vielä...Ohhoi...että tuli minustakin vielä vähävaraisten auttaja..;)
- Jermuxi tms.
Täällä tarvitaankin reippaita otteita, kun jotkut alkoi tästäkin jutusta saada herneitä nenäänsä. Ei siis saa juttua ja tarinaa heittää tällä palstalla mistään. Hatsa itse ekana kitisee, kuinka pitäis mun nyt jotenkin katos empaattisesti hävetä. hah!
Jermuxi tms. kirjoitti:
Täällä tarvitaankin reippaita otteita, kun jotkut alkoi tästäkin jutusta saada herneitä nenäänsä. Ei siis saa juttua ja tarinaa heittää tällä palstalla mistään. Hatsa itse ekana kitisee, kuinka pitäis mun nyt jotenkin katos empaattisesti hävetä. hah!
hommassa ollu mitään,mistä herneitä pitäs alkaa pukkaamaan.Tossa oli pelkkää hyvää.Toisten terveys säilyy, ja toiset taas saa juoda vähän enempi..:DD
Hyöty oli niinsanotusti molemminpuoleinen..;)
- vähempiosainen
henkeni pelastajia. Paitsi että sitä on sitten ryhdyttävä kiljun keittoon, kun halpa ripasesta loppuu.
Onneksi on vaarivainaan resetti tallessa.- Jermuxi tms.
Sentään porukassa vielä hjuumoria ja taistelumieltä.
Mun ei tarvitse ostaa koskaan viinaa. Lahjapulloja on niin paljon ja uusia tulee, ettei kyllä millään ehditä juomaan. Kaksi isoa lasivitriiniä on täynnä kaikenlaisia pulloja ja siitä kun vaan valitsee.
- Jermuxi tms.
Niin se vain on, vai mitä. No kohta alkaa varmaan sulla olla tarvetta ostaa pihalle kunnon kontti, kun sitä lahjapulloa alkaa tulla ovista ja ikkunoista. Kaikki nääs osallistuvat siihen talkooseen.
Jermuxi tms. kirjoitti:
Niin se vain on, vai mitä. No kohta alkaa varmaan sulla olla tarvetta ostaa pihalle kunnon kontti, kun sitä lahjapulloa alkaa tulla ovista ja ikkunoista. Kaikki nääs osallistuvat siihen talkooseen.
Ne on miehen pulloja, joten täytyy yrittää siltä suostutella sitä lahjoitusta. Mitäpä niitä hyllyssä pitää pölyttymässä, kun joku tarvitsee oikeasti. Vähenee se sitten se pölyjenpyyhintäkin hänellä.
- henrii
olisi edullisempaa jakaa ilmaista viinaa vähempiosaisille, ja niille joille se maistuu.
Voitaisiin perustaa leirejä minne takkiautot ajaisivat viinaa, ja sitä saisi vetää niinpaljon kuin sielu sietää.
Valtiolle se olisi pelkää säästöä, purkautuisi tuo eläkepommi ihan itestään.- Jermuxi tms.
Että me, hyväosaiset ostamme sen viinan. Silleen tulee ensin se verokin siihen, vai mitä. Sitten me saamme vieläkin isommat eläkkeet...Jesh!
- sanoo_suttura*
Nostetaan vaan viinan hintaa vähäosaisille ja lasketaan iso-osaisille, niin kyllä se siitä
ajamyötä tasaantuu...siis osingolla olijoiden taso.- Jermuxi tms.
Sitten vilpilliset vähäosaiset ja ajattelemattomat hyväosaiset alkavat käydä kauppaa keskenään....Ei ei ei...Tämä tehdään talkoilla.
- Angel of The Morning
Niin tehdään. Sitten myydään ne niille
pimeesti kalliimmalla ni mekin vähän
niinku hyödytään niitten auttamisesta.- Jermuxi tms.
Siinä menisi näiden talkoiden perusajatus ihan hukkapoikkikatki. Tarkoitus oli hyväosaisten ostaa kaikki pois ja sitten juo..siis itse jotenkin se tuhota kuleksimasta. Vain siten vähempiosaiset pelastuvat.
- Angel of The Morning
Jermuxi tms. kirjoitti:
Siinä menisi näiden talkoiden perusajatus ihan hukkapoikkikatki. Tarkoitus oli hyväosaisten ostaa kaikki pois ja sitten juo..siis itse jotenkin se tuhota kuleksimasta. Vain siten vähempiosaiset pelastuvat.
Totta, ei se niin toimi. Mä en vaan keksi
millään keinoa miten ne saisi tuhottua,
tai voisko vaihtaa siksi aikaa osia niiden
kanssa ?
- muuallakin ja siitä
Hesari kirjoitti, että Kalliolan myllyhoidosta lähteneistä 1/3 on raittiina vielä vuoden päästä. Kun on vuoden raittiina, ei enää olekaan huono-osainen ja voi siirtyä parempiosaisten leiriin.
- hyvä pointti :)
tuo oli nasevaa !
- Jermuxi tms.
Jermun talkoo-mylly onnistuu 100 ropsenttisesti, koska niillä vähäosaisilla ei ole mitä ottaa ja niistä saattaa aika monesta tulla hyväosaisia palstalaisia lähitulevaisuudessa.
- Ak:n lapio
Viron viinaa kävin hakemassa juhannuken jälkeen 10 mäyräkoiraa (50 litraa). Kaikki on männy enempiosasen suuhun.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.2021463- 881224
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2251147- 68962
- 69829
- 57619
- 32578
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80542- 45507
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29504