Olen nostamassa merkittävää lainasummaa. Itse kykenen kyllä hoitamaan helposti tuon lainan "normaalioloissa".
Ajatukseni kuitenkin on, että jos minulle sattuu jotain (kuolema, pysyvä/ pitkään jatkuva työkyvyttömyys sairauden tai tapaturman vuoksi), lainalla hankkimani sijoitus jäisi perillisilleni ilman maksuvastuita.
Onko Suomessa vakuutusyhtiötä, joka tekee seuraavanlaisen vakuutuksen:
Vakuutuksen arvo = jäljellä oleva velkapääoma (ei korkoja). Toisin sanoen vakuutuksen arvo laskee koko ajan. Sen jonkun sattuessa vakuutusyhtiö maksaa mukisematta velan kokonaisuudessaan pois. ???
Mielestäni tämä on eräänlainen "henkivakuutus", joka ainakin vakuutusyhtiötä luulisi kiinnostavan, koska korvattava määrä tippuu koko ajan. Perinteinen henkivakuutushan on sovittava könttäsumma, jonka vakuutusyhtiö maksaa ehtojensa mukaisesti. Nyt olen täysin terve ja työkykyinen, eli en sen vuoksi sitä ole hankkimassa, että jotain olisi tapahtumassa - enkä toivo tapahtuvan.
Jos sinulla on vinkkiä ulkomaisiin vakuuttajiin, nekin kiinnostavat.
Kinkkinen kysymys
6
2882
Vastaukset
Peräänkuuluttamasi tuote on alenevasummainen riskihenkivakuutus eli tuote jossa vuosi maksu pysyy kook ajan samana, mutta iän myötä riskin kasvaessa korvaussumma alenee. Pitäisi löytyä jokaisesta henkiyhtiöstä ei muuta kuin hakemaan.
Pysyvän työkyvyttömyyden vakuutusta ei ole alenevasummaisena tullut ainakaan vastaan vuosien varrella. Rahat voi perikunta käyttää miten itse haluaa. Joko lainan pois maksamiseen tai jakaa keskenään.- Varalta vara parempi
Olen nuori ihminen ja tarvitsen vakuutuksen max. 18 vuodeksi. Siis tuon ajan päätyttyä korvausvastuu vakuutusyhtiöltä poistuisi kokonaan (velka kuitattu). Muita ehdotuksia?
Varalta vara parempi kirjoitti:
Olen nuori ihminen ja tarvitsen vakuutuksen max. 18 vuodeksi. Siis tuon ajan päätyttyä korvausvastuu vakuutusyhtiöltä poistuisi kokonaan (velka kuitattu). Muita ehdotuksia?
Eipä ole sellaisia vaihtoehtoja, jotka olisivat noin täsmällisiä kuin olet kuvannut. Yleensä henkivakuutus päätetään kun lapset lähtee tai lainat on maksettu. Riskihenkivakuutus on vakuutusyhtiöille hyvä tuote.
Mitähän se sulle maksais? 150 000€ korvaussumma nuorelle miehelle 2-300 euroa vuosi. 18 vuotta ja alenevasummaisena tekis maks 6000€. Eipä oo suuri summa 20 kymmenelle vuodelle.
- kallista
Sinulle on siis markkinoitu pankissa lainaturvavakuutusta. Ainakin kaikki argumentit mitä "vakuutukselta" haluat on suoraan pankin lainaturvasta. Taisit itsekin pitää kyseistä tuotetta kalliina, ainakin jos sitä vertaa suomalaisten vakuutusyhtiöiden riskihenkivakuutuksiin.
Henkivakuutuskorvauksen tulisi olla aina jonkin verran suurempi kuin lainojen määrä, sillä perilliset joutuvat myös maksamaan perintöveroja ym. Tietenkin tällaista ei tarvita jos sulla on perintönä jättää myös riittävästi "käteistä".- Varalta vara parempi
Lainaturva on pankkipalveluiden kalliimpia lisäpalveluita. Missään tapauksessa en aio sellaista ottaa, ei sitä ole tuputettukaan.
En vain ole kuullut missään mainitsemani tyyppistä vakuutusta, jossa korvausvastuu lakkaa välittömästi velattomuudessa. Olisiko tälle hyvä markkinointinimi vaikkapa "velkaisuusvakuutus"... - tuote
Varalta vara parempi kirjoitti:
Lainaturva on pankkipalveluiden kalliimpia lisäpalveluita. Missään tapauksessa en aio sellaista ottaa, ei sitä ole tuputettukaan.
En vain ole kuullut missään mainitsemani tyyppistä vakuutusta, jossa korvausvastuu lakkaa välittömästi velattomuudessa. Olisiko tälle hyvä markkinointinimi vaikkapa "velkaisuusvakuutus"...Ilmeisesti vaatisi sen että vakuutuksenottaja aina vuosittain ilmoittaisi uuden korvaussumman ja lasku tulisi sen mukaan. Voisi tietenkin pohjalla olla tavallinen alenevasummainen vakuutus. Muutenhan tämä ei voi toimia. Vakuutusyhtiö on eri yhtiö kuin pankki. Voisi olla ihan järkevä tuote.
Toki pystyyhän nykyäänkin alenevasummaiseen henkivakuutukseen pienentämään korvaussummaa.
Kannattaa kysyä vaikka aluksi omasta vakuutusyhtiöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799