JEESUS AINOA JUMALA

Kol. 1:19
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
Kol. 2:9
Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Viittaan aiempiin todistuksiini tällä ja edellisellä
sivulla. Edellinen aloittaja väitti, etten tunnusta
Jeesuksen jumaluutta. Jos siis olen jotakin sitä
totuutta vastaan julistanut, kadun tomussa ja
tuhkassa, katkerasti itkien.

Mitä Jeesuksen ainaosta jumaluudesta, ainokaisen
Pojan perintöosasta jää puuttumaan, kun Jumala
näki hyväksi, että jumaluuden koko täyteys Hänessä
asuisi? Jeesus on ainoa Herrani ja Jumalani !!!

21

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoikaan hänen ainoasta

Jumalastaan?

Mark. 10:18
      Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• WC-paperiako vailla olet??

... kun revit jakeita irti kuin palasia vessapaperista.
        On kirjoitettu myös ...

Matt 10.

5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

Matt. 15.

22 Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."
        23 Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".
        24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
        26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
        27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoava

Kiitos Jumalalle, että totuus Armosta on sittenkin laajempi. Kirjoitettu on myös ...

27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
        28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

Jeesus on sangen hyvä ja armelias Jumala
        Olkoot Hänellä vaikak kuinka suuri Jumala yläpuolellaan, mutta minun ainoa kaikkivoipa
        Jumalani on tuo, joka koiranpenikatkin - - minut
        - - huomioi.

Huomioija_1

• 2. Tess. 2:4    
      Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
      niin että hän
      asettuu Jumalan temppeliin ja
      julistaa olevansa Jumala.   

Israel on 60-vuotias ja Salomonin 3. temppeli pian
      rakennetaan (Hes 47.) ja antikristus julistautuu
      siellä ainoaksi jumalaksi. Mutta Jeesus tuhoaa
      hänet "suunsa henkäyksellä", kun laskeutuu tänne
      alas lupauksensa mukaan, Sak 14:3-5, Aot 1:11-12,
      Jes 66. ym ym. Tietysti myös mm. Ilm 7. luku ja
      Ilm 14:1 todistavat siitä.

Temppelin ns. kultainen portti katsoo itään ja
      siitähän kulkee vain Jumala, Hesekielin mukaan.
      Jeesus tulee Öljymäelle, "Jerusalemista itään"
      ja kulkee temppeliin tuon "sapatinmatkan", n. 1 km.

Jännät ajat edessäpäin, ehkä jo meidän sukupolvestamme saavat tuon kaiken nähdä ne,
      jotka eivät ole valmiit seurakunnan yllättävään
      ylöstempaukseen "kuin varas yöllä".
      Mutta ei kannata siksi nukkua, että näkisi noita
      ihmeitä.

• Antikristukselta?

2. Tess. 2:4    
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.   

Täydestä menee sapattikansaan ...
        Sinetsitit luulevat petoa Kristukseksi ja Messiaaksi
        ja ottavat otsaansa pedonsirun (sapattisinetin).

Aprikoiva

• Kalle*
        Antikristukselta? kirjoitti:

Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.   

Täydestä menee sapattikansaan ...
        Sinetsitit luulevat petoa Kristukseksi ja Messiaaksi
        ja ottavat otsaansa pedonsirun (sapattisinetin).

Aprikoiva

Sunnuntai kansa odottaa. Oikea Anti kristus on istunut jo Jumalan temppelissä noin 1700 vuotta. Jumalan kansa tietää oikean ja väärän eron. He eivät ole enää narrattavissa, Koska he luottavat Jeesukseen. Antin Lauma ottaa ilomielin vastaan Oman rakkaan Antikristuksensa. Heille on ilmoitettu, että Tämä Antti Kristus tulee Jerusalemin temppeliin. Jerusalemin temppeli ei ole vielä pystyssä? Mutta AntiKristuksen temppeli on valmiina. Ihan oikeassa paikassakin vielä!

• Kalle* kirjoitti:

Sunnuntai kansa odottaa. Oikea Anti kristus on istunut jo Jumalan temppelissä noin 1700 vuotta. Jumalan kansa tietää oikean ja väärän eron. He eivät ole enää narrattavissa, Koska he luottavat Jeesukseen. Antin Lauma ottaa ilomielin vastaan Oman rakkaan Antikristuksensa. Heille on ilmoitettu, että Tämä Antti Kristus tulee Jerusalemin temppeliin. Jerusalemin temppeli ei ole vielä pystyssä? Mutta AntiKristuksen temppeli on valmiina. Ihan oikeassa paikassakin vielä!

Rakkaani!
        Näen sinun hyvin perehtyneen kirjoituksiini! Toivoin sinun nidien kautta perehtyvän Jumalan
        eläväksi tekevään sanaan, mutta toivoni ei ihan vielä ole täyttynyt. Antin Krsitus on
        muuttava elämäsi niin ihanaksi, ettet osaa edes uneksia sellaisesta!
        Siltä varalta, että jäät ns. tyhmäksi neitsyeksi, kun "toinen otetaan ja toinen jätetään" -
        älä ota mitään merkkiä otsaasi, kun rauhan ja yltäkylläisydyen mies sitä tarjoaa, sapattisinettinä!

1. Joh. 3:2
        Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        1. Joh. 3:21
        Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        1. Joh. 4:1
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        1. Joh. 4:7
        Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        1. Joh. 4:11
        Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.

Ef 3:1-12

1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -   
        2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,   
        3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;   
        4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,   
        5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:

6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,   
        7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.   
        8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta   
        9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,   
        10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon

11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,   
        12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.   

Gal 4:19-31

19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20 tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.

24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Rakkaudella
        Antti ja Antin Kristus

• Eskatologi
        Kalle* kirjoitti:

Jotkut opettavat,
        että tuo pedon asettuminen temppeliin tapahtui jo
        Danielin aikaan,(Nebukadnessar, 597 eKr). Toiset adventistit uskovat paavin
        olevan se temppelinvaltaaja, (keskiajalla) hengellisesti ajatellen.
        Muutamat viittaavat Jersalemin hävitykseen
        ensimmäisellä vuosisadalla, useat viittaavat
        toiseen vuosisataan, (Antiokhos IV Epifanes, 167 jKr).

HERODEKSEN TEMPPELI

Juutalaiset eivät laske miksikään ns. Herodeksen
        temppeliä, kolmatta temppeliä, jota rakennettiin
        Jeesusken pävinä ja se hävitettiin 70 jKr ja koko
        Jerusalem kynnettiin maan tasalle.
        Mutta juutalaiset odottavat kolmantena temppelinä
        profeetta Hesekielin kuvaamaa temppelijärjestystä.

Johannes sai ilmestyksensä vasta vuosisadan lopussa, joten hän puhuu Ilmestyskirjassa
        jostain myöhemmin rakennettavasta temppelistä.
        Hesekiel 40-47 kuvaakin yksityiskohtaisesti
        sellaista mahtavaa temppeliä, jota ei milloinkaan vielä
        ole rakennettu. Luvussa 47 on monta yhtymäkohtaa
        Johanneksen Ilmestykseen. (Serubbaabelin temppeli
        oli vaatimaton tuohon verrattuna).

Hesekielin kuvaamassa temppelipalveluksessa ei ole
        Mooseksen tai aaronilaista järjestelmää, ei
        ylipappaikaan. On viitattu siihen, että voisi
        olal kyseessä vain kuvaus lunastettujen
        seurakunnasta. Mutta lunastetuillahan on ylipappi
        Jeesus, "Melkidedekin järjestyksen mukaan".

Taivaallisesta Jerusalemista ei myöskään voi olla
        kyse, sillä siinähän ei ole temppeliä lainkaan.
        Uskon olevan kyseessä Jumalan luapuksen täyttyminen
        leeviläisille ja Daavidin suvulle. Tulevassa
        rauhanajassa, 1000 vuotta, jossa synti on vähäistä,
        koska kiusaaja on sidottuna, tehdään kuitenkin
        syntiä vaikka vähäistäkin, niin että parannusta
        tekemätön kuolee satavuotiaana (Jes 65:20) - siellä voisi
        ajatella tarvittavan Jumalan lupaamaa uhrijärjestelmää.
        Kertokoon Jesaja tuosta Hesekielin temppelikuvaukseen hyvin sopivasta leeviläisestä (ylipappi Saadokin jälkeläiset)temppelipalveluksesta.
        Sak 14. luku kuvaa sitä myös mielenkiintoisesti.

Jesaja 66.

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48].

Sinun
        Eskatologi

• Kalle*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Rakkaani!
        Näen sinun hyvin perehtyneen kirjoituksiini! Toivoin sinun nidien kautta perehtyvän Jumalan
        eläväksi tekevään sanaan, mutta toivoni ei ihan vielä ole täyttynyt. Antin Krsitus on
        muuttava elämäsi niin ihanaksi, ettet osaa edes uneksia sellaisesta!
        Siltä varalta, että jäät ns. tyhmäksi neitsyeksi, kun "toinen otetaan ja toinen jätetään" -
        älä ota mitään merkkiä otsaasi, kun rauhan ja yltäkylläisydyen mies sitä tarjoaa, sapattisinettinä!

1. Joh. 3:2
        Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        1. Joh. 3:21
        Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        1. Joh. 4:1
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        1. Joh. 4:7
        Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        1. Joh. 4:11
        Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.

Ef 3:1-12

1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -   
        2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,   
        3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;   
        4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,   
        5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:

6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,   
        7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.   
        8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta   
        9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,   
        10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon

11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,   
        12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.   

Gal 4:19-31

19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20 tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.

24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Rakkaudella
        Antti ja Antin Kristus

Tuontia Puhdistettuun kirkkoon: Antti yrittää parhaansa törkynsä kanssa Koettaen kertoa, että Jesuiitain oppi On uskon puhdistajilta. Tämä on kammottavin valhe, Tällaiset valheet mitä Antti levittelee. Niiden totuus elää Jesuiittojen maailmankuvassa. Me emme tarvitse Jesuiittojen opetuksia, joten suosittelen sinun lopettavan valhe sanoman levityksen. Tällä hetkellä Anti-Kristus nukkuu. Joten älä herätä nukkuvaa petoa, ettei se raivostu. Oletko sinä se oikea Anti-kristus vai pitääkö meidän vielä toista odottaa? Minä olen jo ottanut elävän Jumalan merkin otsaani Ja käteeni. Nyt sinun pitäisi muuttua tyhmästä viisaaksi neitsyestä viisaaksi. Tekeekö Jesuiittojen opetukset sinusta viisaan? Minä uskon niiden avulla sinun tulleen tyhmäksi. Lutterin Puhtaan opetuksen sinä olet pannut roskiin Jeesuksen kanssa. Oli kerran nuoruudessani eräällä työmaalla sellainen yksinkertainen mies joka laski tyhmyyksiä suustaan.

Sitten hän laski tyhmää tarinaansa Juopolle, niin tämä Juopppo laukaisi sanat: känni katoo mun päästä ja huomenna minä olen ihan selvä. Hän jakoi sanoen sinä olet kollo tänään ja huomennakin sinä ole kollo. Kollous tulee seuraamaan sinua elämäsi poppuun asti.

• Voi kun niitä Herroja
      on paljon ja Jumalia, jos adventtiteologeja on uskominen. Nyt on aika valita yksi Herra ja yksi
      Jumala ihan samassa käsin kosketeltavassa
      PERSOONASSA. Muutoin sekoan ja sekoaa lukijatkin.
      Paitsi jo seonneet, nuo ellensapattisinetistit,
      joiden tuhatvuotista naurismaata hallitsee saatana.
      Heidän omien sekoilevien viestiensä mukaan.
      Taitavat olla viestejä haudan takaa?
      Mutta minä tahdon tietää, kuka on herrain herra ja
      jumalien jumala - sillä tahdon vain yhtä Jumalaa
      kumartaa.

Joh 20:27-29
      27
      Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      28
      Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29
      Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Uskonhan minä, minä en näe vaan uskon ja olen
      autuaan onnellinen! Ettei tarvitte moneen Herraan
      katsoa, ei samalla kertaa, eikä kuhunkin erikseen.

"HERRA SANOI MINUN HERRALLENI"

Mark 12:28-
      28
      Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
      29
      Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
      30
      ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

31
      Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
      32
      Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
      33
      Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."

34
      Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.
      35
      Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
      36
      Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

37
      Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
      38
      Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      39
      ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

40
      noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
      41
      Ja hän istui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka kansa pani rahaa uhriarkkuun. Ja monet rikkaat panivat paljon.
      42
      Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä.

43
      Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun.
      44
      Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."

Jeesus tuossa pilkkaa rikkaita teologeja, jotka
      koettavat saada Jeesuksen ansaan raamatunjakeiden
      avulla. Mutta Jeesus antaa sanaa sanasta, eikä
      paljasta aikansa adventtiteologeille jumaluuttaan,
      eikä myönnä edes olevansa Daavidin poika.
      Sensijaan särjetylle sydämelle ja nöyrälle hengelle Jeesus osoittaa kirkkautensa:

Matt. 20:31
      Niin kansa nuhteli heitä saadakseen heidät vaikenemaan; mutta he huusivat sitä enemmän sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä".

Nöyrät tunnustavat sokeutensa ja saavat armon!

KUINKA MONTAA KAIKKIVALTIASTA TÄYTYY KUMARTAA?

Room. 16:20
      Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle.
      Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

1. Kor. 15:27
      Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

Ef. 1:22
      Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,

1. Joh. 5:20
      Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen;
      ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa.
      Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

1. Moos. 1:26
      Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

Olkoot sitten vaikka kolme Jumalaa, mutta minä
      tunnustan vain yhden Herran Jumalan - vain yhtä
      Jumalaa kumarran. Sillä niin on käsketty!

Room. 14:11
      Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".

Fil 2:10-11
      10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
      [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
      11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
      [Ap. t. 2:36; Room. 10:9, 14:9; 1. Kor. 8:6; Ilm. 5:13]

KRISTUS VANHAN TESTAMENTIN JUMALANA !

1.Kor 10:1-4
      1
      Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.
      [2. Moos. 13:21,22, 14:21,22]
      2
      Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
      3
      Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa
      [2. Moos. 16:14,15; 5. Moos. 8:3]
      4
      ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
      [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11].

Job 19:23-27
      23
      Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
      24
      uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!
      25
      Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
      26
      Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]
      27
      saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.

Juudaan kirje 1:13-15
      13
      rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
      14
      Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
      15
      tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

KRSITUS ON HERRAIN HERRA JA JUMALIEN JUMALA
      - ylempänä jokaista muuta nimeä ja herrautta
      ja jumaluutta

Ef 1:19-23
      19
      ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
      20
      jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
      21
      korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
      22
      Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
      23
      joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

Kristus on seurakunnan pää, älköön meillä olko
      kolmea pätää - kolmea Jumalan persoonaa kumarrettavana. Sillä juuri sillä me kunnioitamme
      taivaallista Isäämme, että kumarramme Kristusta,
      joka on ainoa välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Emme voi lähestyä mitään muuta Jumalaa
      kuin vain Kristusta.

Hepr 7:17-19
      17 Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
      18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
      19 - sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi - mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

JEESUS ON AINOA OIKEA JUMALANKUVA - KUMARRAN HÄNTÄ

2. Kor. 4:4
      niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Kol. 1:15
      ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Jo alkaa kirkastua kuva Jumalasta ...

• hirvas

persoona kuin Jeesus Kristus, joten ei pidä sekoittaa heitä keskenään...

2. Moos. 34:14
        Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.

Ilm. 19:10
        Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

• hirvas kirjoitti:

persoona kuin Jeesus Kristus, joten ei pidä sekoittaa heitä keskenään...

2. Moos. 34:14
        Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.

Ilm. 19:10
        Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Näin minä käsitäisin sen olevan.
        Järjelle vaikeaa käsittää. Mutta niin on moni muukin uskonasia. Yksi Jumala kaikkivaltias. Jeesus ja Pyhähenki on Kaikkivaltiaan Jumalan sisintä olemusta, joten kolmea ei voi erottaa toisistaan, ne ovat erottamattomat, ja kuitenkin myös erillisiä. Isä, Poika ja Pyhähenki on yhtä.

• meillä advareilla

on tasan yksi kolmiyhteinen Jumala.

advari

• auni-mari
        Utulila kirjoitti:

Järjelle vaikeaa käsittää. Mutta niin on moni muukin uskonasia. Yksi Jumala kaikkivaltias. Jeesus ja Pyhähenki on Kaikkivaltiaan Jumalan sisintä olemusta, joten kolmea ei voi erottaa toisistaan, ne ovat erottamattomat, ja kuitenkin myös erillisiä. Isä, Poika ja Pyhähenki on yhtä.

aina käsittänyt niin kuin Utulila tuossa kirjoitti, että eri persoonat, mutta kuitenkin ovat yhtä koska he toimivat yhdessä kuin olisivat yhtä, eikä niitä voi siksi eroittaa toisistaan. Ne kuuluvat Isä Poika ja Pyhä Henki.

• Utulila kirjoitti:

## Jumala on yksi - ei kolme
        Kirjoittanut: alex-kasi 9.9.2008 klo 12.05
        Jumala on yksi siten että Jumalan tahto on yksi .##

## Isä Jumala on eri
        Kirjoittanut: hirvas 9.9.2008 klo 08.54
        persoona kuin Jeesus Kristus, joten ei pidä sekoittaa heitä keskenään... ##

## Yhtä ja eri samaa aikaa..
        Kirjoittanut: Utulila 9.9.2008 klo 09.21
        Järjelle vaikeaa käsittää. ##

Tuossa palstan suosituimpien kirjoittajien hyviä ilmaisuja jumaluudesta.
        Mutta mitä me vastaamme uskosta osattomalle kyselijälle?
        Emme voi hänelle vastata, että Jumala on Jumalan tahto.
        Tai että Jumala on Isä ja Poika. Tai yksi ja erit samaan aikaan.
        Tarvitsemme lisää viisautta ylhäältä! Eihän uskonasioita voikaan
        ihmisviisaudella käsittää, kuten Utulila jotensakin totesi.

TARVITSEMME ENEMMÄN VIISAUTTA YLHÄÄLTÄ

Jaak. 1:5    Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.    

Jaak. 1:6
        Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee

Hepr. 4:2    Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.    

TOTUUS ON JEESUS KAIKKI KAIKESSA

Joh 16:7-15
        7
        Kuitenkin minä sanon teille TOTUUDEN: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8
        Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9
        synnin, koska he eivät usko minuun;
        10
        vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11
        ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

12
        Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13
        Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14
        Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Eikö juuri se, että koroitamme Jeesus-nimeä, tuo kaiken kunnian Isälle?

2. Kor. 1:20
        Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
        2. Kor. 4:15
        Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.

Fil. 1:11
        täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
        Fil. 2:11
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille:
        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen,
        jonka Jumala on lähettänyt".

Jumalan tahto on, että Jeesuksessa kaikki yhdistyisi:

Ef. 1:10
        siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        Ef. 2:14
        Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        Ef. 2:15
        kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

ONKO MITÄÄN JEESUKSEN ULKOPUOLELLA?

Kol. 1:17
        ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

Ef. 3:19
        ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.

Ef. 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10]

1. Kor. 12:13
        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi.
        Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
        [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

Rakkaudella

• hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

## Jumala on yksi - ei kolme
        Kirjoittanut: alex-kasi 9.9.2008 klo 12.05
        Jumala on yksi siten että Jumalan tahto on yksi .##

## Isä Jumala on eri
        Kirjoittanut: hirvas 9.9.2008 klo 08.54
        persoona kuin Jeesus Kristus, joten ei pidä sekoittaa heitä keskenään... ##

## Yhtä ja eri samaa aikaa..
        Kirjoittanut: Utulila 9.9.2008 klo 09.21
        Järjelle vaikeaa käsittää. ##

Tuossa palstan suosituimpien kirjoittajien hyviä ilmaisuja jumaluudesta.
        Mutta mitä me vastaamme uskosta osattomalle kyselijälle?
        Emme voi hänelle vastata, että Jumala on Jumalan tahto.
        Tai että Jumala on Isä ja Poika. Tai yksi ja erit samaan aikaan.
        Tarvitsemme lisää viisautta ylhäältä! Eihän uskonasioita voikaan
        ihmisviisaudella käsittää, kuten Utulila jotensakin totesi.

TARVITSEMME ENEMMÄN VIISAUTTA YLHÄÄLTÄ

Jaak. 1:5    Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.    

Jaak. 1:6
        Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee

Hepr. 4:2    Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.    

TOTUUS ON JEESUS KAIKKI KAIKESSA

Joh 16:7-15
        7
        Kuitenkin minä sanon teille TOTUUDEN: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8
        Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9
        synnin, koska he eivät usko minuun;
        10
        vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11
        ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

12
        Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13
        Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14
        Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Eikö juuri se, että koroitamme Jeesus-nimeä, tuo kaiken kunnian Isälle?

2. Kor. 1:20
        Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
        2. Kor. 4:15
        Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.

Fil. 1:11
        täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
        Fil. 2:11
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille:
        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen,
        jonka Jumala on lähettänyt".

Jumalan tahto on, että Jeesuksessa kaikki yhdistyisi:

Ef. 1:10
        siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        Ef. 2:14
        Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        Ef. 2:15
        kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

ONKO MITÄÄN JEESUKSEN ULKOPUOLELLA?

Kol. 1:17
        ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.

Ef. 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10]

1. Kor. 12:13
        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi.
        Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
        [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

Rakkaudella

sanottakoon, että kolminaisuusopista pidä missään tapauksessa puhua niin, että se olisi Jeesuksen ilmoittama totuus.

• hirvas kirjoitti:

sanottakoon, että kolminaisuusopista pidä missään tapauksessa puhua niin, että se olisi Jeesuksen ilmoittama totuus.

## Selvyyden vuoksi
        Kirjoittanut: hirvas 9.9.2008 klo 14.23
        sanottakoon, että kolminaisuusopista pidä missään tapauksessa puhua niin,
        että se olisi Jeesuksen ilmoittama totuus. ##

Amen! Jeesus opettaa Jumalan olevan yksiselitteisesti yksi. Tärkeä totuus!
        Lisättäköön vielä selvyyden vuoksi, että adventismi tahtoo nykyisin näköjään
        peitellä kolmen jumalan kolminaisuusoppiaan silleen, että siloittelee
        asian "kolmiyhteys"-sanalla. Heillä on yksi kolmen jumalan kopla.

## no niin sekosit
        Kirjoittanut: meillä advareilla 9.9.2008 klo 09.46
        on tasan yksi kolmiyhteinen Jumala.
        advari ##

Mutta Jumala on yksi ja Häntä kumarretaan Jeesuksen Kristuksen kautta!

• alex-kasi

Jumala on yksi siten että Jumalan tahto on yksi - esimerkiksi Jumalan oikeudenmukaisuus ja Jumalan rakkaus ja Jumalan vapaus. Ja kenessä Jumala on - hän on yhtä Jumlalassa - hän on yhtä Jumalan tahdossa joka ilmenee Hänen Sanassaan..

Me jotka olemme yhtä Jumalan Pojassa olemme siten myös Pojan kautta yhtä Jumalassa koska Jumalan tahto on Pojan tahto - syntiemme aikaan saaman vajavaisuutemme tähden me emme voi päästä Jumalan yhteyteen ilman Kristusta.

Jeesus opetti meitä rukoilemaan Isää Pojan nimessä ...

• Mitä mieltä olette?

Jumala on yksi - Pyhä Henkikö?
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 9.9.2008 klo 12.38

Henkivallat tietävät ja tunnustavat vaadittaessa, etä Jeesus on Jumala.
      Mutta tietääkö ihminen? Kristinuskon tunnustamsen lähtökohtana
      täytyy olla, että Jeesus on Kaikkivaltias Jumala. Yhdelle ainoalle
      Jumalalle meidän on käsketty notkistaa polvemme, kumartaa.

## On vain yksi täydellisyys
      Kirjoittanut: ja se on Jumalan 8.9.2008 klo 23.09
      minne menenkin Hän on siellä Pyhän Henkensä voimassa, josta Poika sikisi.
      Laske siitä montako Jumala on. ##

Jeesuksen jumaluutta vastaan hyökätään joskus noinkin viekkaalla tavalla.
      On vain yksi Jumala ja tuossa vihjataan, että se on Jeesus. Olisi sen tueksi
      löytynyt sanankohtakin irtojakeita harrasteleville:

Joh. 4:24
      Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]

Pyhä henkikö on se yski ainoa Jumala vai onko olemassa Isä Jumala, Poika Jumala
      ja Pyhä Henki Jumala, johon tuossa sekaannuksen synnyttämiseksi myös vihjataan?
      Mutta nytpä on niin, että kun ihminen syntyy maailmaan ja napanuora katkaistaan,
      syntyy äidin ulkopuolelle todelallakin toinen persoona - lapsi.
      Kun Jumala jotakin synnyttää tai luo, se on aina Hänessä, Hänen sisällään;
      ei mikään uloste. Koskapa Jumala on Henki ja on kaikkialla ja kaikessa.
      Mutta kuten Sana sanoo, että Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva, niin
      tiedämme ketä Jumalana kumarramme. Jeesus on se "yksi täydellisyys",
      Kaikkivaltias Jumala. "Joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän".

Kol. 1:19
      Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi

Ef 3:8-11

Tässä yhteydessä meidän on viisasta lukea Efesolaiskirje kokonaan.    

:) :) :) :) :) :)

Kolmiyhteys on täyttä ykseyttä
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 9.9.2008 klo 13.01

Hei, m.naat!
      Sinä ja Utulila pidätte esillä äärimmäisen tärkeää
      asiaa, kun korostatte, että jumaluus ei ole
      "eriytetty" kolmeksi persoonaksi.
      Jos Jumalan Henki, Pyhä Henki muka synnytti Jeesuksen ulos itsestään ja Isäkin on erillään,
      niin maailma syystäkin nauraa meille - että me
      kumarramme kolmea Jumalaa.

Luterilaisuudessakin puhutaan nykyisin kolminaisuudesta
      ja kolmiyhteydestä ja jopa KOLMIYKSEYDESTÄ. Se on sentään verrattomasti
      parempi kuin kolmen persoonan oppi, jos välttämättä
      tahdotaan jumaluus yhdellä lauseella ilmaista.
      On mahdotonta ymmärtää Raamattua oikein, jos
      ajatellaan Jumalan olevan kolme eriytettyä
      persoonaa.

Raamattu sanoo, ettei oikea käsi saa tietää, mitä
      vasen tekee ja kuitenkin ruumiinjäsenten täytyy
      täydellisessä yhteistyössä olla ja kiinteästi
      yhtä. Kyllä uudestisyntyneiden pitäisi käsittää,
      että Jumala on yksi eikä kolme.

Kun Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa
      ja maan päällä (Kaikkivaltias) ja kun "Jumala näki
      hyväksi, että kaikki täyteys (täydellisyys)
      Hänessä asuisi - niin ei meillä ole tarvettakaan
      mietiskellä, mikä Jeesuksen arvo on jumaluudessa.
      Raamattu sanoo selvin sanoin, että hänet on
      korotettu kaiken herrauden ja jumaloitavan
      yläpuolelle, kaikessa kirkkaudessa ja kunniassa
      ja voimassa ja vallassa.
      Ei suinkaan Isä ja Henki kahdehdi sitä, että
      kumarramme Jeesusta Jumalana. Näin näen ja uskon.    

• Joka on nähnyt minut, on nähnyt AnttiVKantolan - eikö niin? Pidä mielessäsi tuo yksinkertainen totuus.

## Miksi ette suostu sovitukseen Jumalan kanssa
      Kirjoittanut: vuosi 1844 9.9.2008 klo 17.46
      kuten adventistit ovat suostuneet. Sovitus Jeesuksen veren kautta ja sen seurauksena uskon kuuliaisuus Jumalan käskyille. Ilman kuuliaisuutta ei sovituksesta ole MITÄÄN hyötyä ihmiselle! ##

Herää muutama kysymys.

Miksi emme muka suostu sovitukseen? Kyllä olemme suostuneet sovitettavaksi - olemme
      antaneet pestä pois syntimme.
      "Sen seurauksena uskon kuuliaisuus Jumalan käskyille" - tuo henki ei nouse Raamatusta.
      Kun minä annoin sovittaa suuret syntini, ei seurauksena ollut, että kävisin kanssaihmisen
      kurkkuun kiinni ja alkaisn tätä määräilemään - "käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle".
      Vaan ihan päinvastaiseen suuntaan luonteeni alkoi kehittyä. Aloin jakaa saamaani
      laupeutta toisillekin, aivan kuin leipää nälkäisille ja vettä janoisille.

Matt 18:32-35
      32
      Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
      33
      eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
      34
      Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
      35
      Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

Ai niin, lupasin todistaa sinulle, että uudestisyntyneelle Jeesus on yhtä kuin Iankaikkinen Isä.

Jes 9:6 (9:5)
      Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

Joh. 14:9
      Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

SOVITUSTA SEURAA USKON KUULIAISUUS JEESUS-NIMEÄ KOHTAAN
      - On Jeesus nimi yli kaiken ...

Room. 5:19    Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita. [Fil. 2:8; Hepr. 5:8,9]    

Room. 1:5    jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,   

Joka on nähnyt AnttiVKantolan, on nähnyt vain palasen syntistä lihaa. Mutta joka on
      nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Isän.

• Kaikkien isä

Room. 4:16
        Lupaus ja usko kuuluvat yhteen sitä varten, että kaikki olisi armoa. Näin lupaus on varma ja koskee kaikkia Abrahamin jälkeläisiä, ei vain niitä joilla on laki, vaan myös niitä joilla on Abrahamin usko. Hän on meidän kaikkien isä, [Room. 3:24, 9:8; Gal. 3:18]

Room. 8:15
        Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" [2. Tim. 1:7; 1. Joh. 4:18 | Mark. 14:36; Gal. 4:6]

Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. [1. Piet. 1:4]

Ef. 1:17
        Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,
        Ef. 4:6
        Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa. [Room. 11:36]

• S Y N T I S U R M A A

Pelastaako oikea seurakunta myös pilkkaajan?

/// Lain rikkominen on tappava tauti
      Kirjoittanut: vuosi 1844 9.9.2008 klo 19.56
      Adventismin vastustajan varmin tuntomerkki on Jumalan lain rikkomisen vähättely ja sen jatkuva harras käytäntö.
      Mutta adventisti se viimeisenä nauraa kun lainrikkoja/antiadarit saavat kuumaa tulta munaskuihinsa, hahaa! \\\

/// Miksi sitten rikot lakia, jos se on
      Kirjoittanut: Tappavaa syntiä 9.9.2008 klo 21.09
      Mun Raamattuni kylläkin syyttää lakia, että laki
      tappaa - - sen joka on liian lähellä tuota
      "Siinain vuorta", lakia.
      Room. 7:10
      ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
      Alahan joko noudattaa lakia vihdoinkin tai sitten
      pyristele siitä irti Hengen voimalla!

Room 7.
      4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
      5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
      6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]    \\\

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe