Silloin

Hssu

Silloin kun uskoa pitää pönkittää toisten ihmisten sanomisilla, ei Jeesuksen luo koskaan olla päästykään, eikä olla menossakaan. Se usko pidetään pystyssä ihmiskunnian tankkaamisella. Siis huteralle pohjalle on silloin rakennettu.

Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.
En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa.
Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaan ottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! TE KÄRKYTTE KUNNIAA TOISILTANNE ETTEKÄ ETSI SITÄ KUNNIAA, JOKA TULEE YHDELTÄ JA AINOALTA JUMALALTA.
Joh. 5:39-44

17

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet tainnut?

      >>>Silloin kun uskoa pitää pönkittää toisten ihmisten sanomisilla, ei Jeesuksen luo koskaan olla päästykään, eikä olla menossakaan. Se usko pidetään pystyssä ihmiskunnian tankkaamisella. Siis huteralle pohjalle on silloin rakennettu.

      Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän

    • "Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin),
      joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan,
      mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.

      Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla,
      kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."

      Siksi kaikki Jeesusta seuraavat ovat tälläkin palstalla:

      "Kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa."

      • toisillenne anteeksi,

        Efesolaiskirje 4
           
        32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.


    • Tämä oli HORAJAMISTA:"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän"???

      JÄRKYTTÄVÄÄ todella JÄRKYTTÄVÄÄ nähdä MITEN JEESUKSEN SANOMAA PAINETAAN ALAS ja ihmisopin sanomaa nostetaan HURSKAASTI YLÖS.

      JEESUS ITSE SANOO tämän päivänkin KIRJANOPINEILLE
      FARISEUKSILLE:"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

      SIIS MISSÄ HORINAT KETKÄ HORISEE???

    • ihmettelen...

      Kirjoitat näin:
      >>>Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
      Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.

      • Jeesuksen luo "hypätä", eikä armoa voi itse ottaa.


      • oma aloituksesi.
        Hssu kirjoitti:

        Jeesuksen luo "hypätä", eikä armoa voi itse ottaa.

        Siellä lukee näin:

        >>>Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.


      • oma aloituksesi. kirjoitti:

        Siellä lukee näin:

        >>>Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.

        Tahdollani pääse hänen luokseen, vaikka kuinka tahtoisin. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla tahtoa olisi.

        Voit heittää sen rautalangan pois.


      • minkä takia
        Hssu kirjoitti:

        Tahdollani pääse hänen luokseen, vaikka kuinka tahtoisin. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla tahtoa olisi.

        Voit heittää sen rautalangan pois.

        sinä et sitten sano Jeesukselle: Tässä olen, minä syntinen ihminen.Tahdon tulla sinun omaksesi.??
        Jeesus taatusti vastaa tällaiseen vilpittömään pyyntöön, ja elämässäsi alkaa tapahtua...
        Kun sinulla on tahto päästä Jeesuksen omaksi.


      • minkä takia kirjoitti:

        sinä et sitten sano Jeesukselle: Tässä olen, minä syntinen ihminen.Tahdon tulla sinun omaksesi.??
        Jeesus taatusti vastaa tällaiseen vilpittömään pyyntöön, ja elämässäsi alkaa tapahtua...
        Kun sinulla on tahto päästä Jeesuksen omaksi.

        Kun se ei ole pelkästään minun tahdostani kiinni:

        Jeesus vastasi tähän: Älkää nurisko!
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä.
        Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:44

        Hän sanoo Moosekselle: Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.
        Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se, että Jumala armahtaa.
        Room. 9:15-16

        Älä luule, ettenkö Jeesukselle asioitani vie.


      • no mutta...
        Hssu kirjoitti:

        Kun se ei ole pelkästään minun tahdostani kiinni:

        Jeesus vastasi tähän: Älkää nurisko!
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä.
        Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:44

        Hän sanoo Moosekselle: Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.
        Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se, että Jumala armahtaa.
        Room. 9:15-16

        Älä luule, ettenkö Jeesukselle asioitani vie.

        sehän riittää, kun Jeesukselle olet toiveesi esittänyt. Ei sinun tarvitse enää yrittää itseäsi parannella, vaan anna Jumalan toimia oman hyvän tahtonsa mukaan elämässäsi ja kiitä siitä pelastuksen armosta, jonka Jeesus on sinulle ja meille kaikille hankkinut. Usko, mitä Raamattu sanoo: Armosta te olette pelastetut.


      • Samaa olen Hssu kyselly, että miksi ei ota Jeesusta vastaan?


      • Hssu kirjoitti:

        Tahdollani pääse hänen luokseen, vaikka kuinka tahtoisin. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla tahtoa olisi.

        Voit heittää sen rautalangan pois.

        Kenen tahdolla sinä pääset Jeesuksen luokse jollet omalla? Karihenrikin? Minun? Ystäviesi?
        Kyllä se on Hssu sinun oma ratkaisu, otatko Jeesuksen vastaan eikä kenenkään muun. Elä pakene vastuuta, tee omat päätökset.


      • juhani1965 kirjoitti:

        Kenen tahdolla sinä pääset Jeesuksen luokse jollet omalla? Karihenrikin? Minun? Ystäviesi?
        Kyllä se on Hssu sinun oma ratkaisu, otatko Jeesuksen vastaan eikä kenenkään muun. Elä pakene vastuuta, tee omat päätökset.

        Vaikka minä kuinka tahdon, ei se minun tahto vie minua Jeesuksen luo. Siis en minä voi päättää sitä milloin pääsen Jeesuksen luo. Minä voin lähestyä Jumalaa, mutta hän päättää milloin armahtaa.

        Älä tuo tuota lahkohapatusta minulle, siinä se armo otetaan itse, päätetään itse, nyt MINÄ aloin Jeesuksen omaksi. Nuo on juuri niitä omia tekoja.


      • Silloin tuo
        juhani1965 kirjoitti:

        Samaa olen Hssu kyselly, että miksi ei ota Jeesusta vastaan?

        Eräs kokemus.

        Rauhaa teille kaikille.

        Kirjoitan ensin lapsuudesta erään asian joka on mielessäni, kotonani ei ollut minun ikäisiä tyttöjä joten leikin paljon poikien kanssa, näinhän se on että, tytöt härnää poikia ja pojat kiusaa tyttöjä, mutta minut pojat jätti rauhaan, kysyin viimein miksi on näin, pojat sanoi " ei sinuun voi koskea, olet niin pyhä" ja siihen oli mun tyytyminen, mutta se jäi mieleeni iäksi.

        En ole saanut uskonnollista kasvatusta, siis olen maailmasta.

        Olen hiljainen.

        Ja sitten, tiesin lapsuudesta lähtien miten "kuolen" että nukun vain pois mieheni selän takana ja nimikin oli tiedossa

        (mutta en muistanut sitä silloin kun seurustelin)
        kun tuo yö koitti -82 laitoin nukkuun illalla kuin oli tapanani, niin syvimmän unen aikana, joku vei minut pimeään tunneliin irtaannuin kokonaan ruumiistani ja menin eteenpäin koska en voinut kääntyä takaisin,olin yksin, takaisin paluuta ei ollut.
        Sitten tuli ovi eteen, hakkasin sitä, ja itkin, että minäkin haluan olla "Jumalan lapsi" mutta ovi vain ei auennut, eikä siinä ollut ripaakaan,
        luovutin, ja väsyin, istuin yksin ja ajattelin, olkoon, en jaksa taistella, istun tässä,

        Silloin tuo ovi alkoi aueta hiljaa,

        ( ihmisen pitää huutaa Jumalan puoleen, niin Jumala vastaa)

        nousin ylös ja menin tuosta ovesta sisään, olo hepottui, ihmettelin oloani kun ei tunnu kipuja missään,

        (mulla kait on jotain reuman tapaista kun nilkoissa tuntuu kipua kävellessä)

        edessä oli portaat, nousin ne ja niitä oli n.12
        kun portaat loppuivat, katsoin ympärilleni ja edessäni seisoo mies

        (samallainen kuin on Jeesus patsaita valkoinen kaapu yllään)

        siellä oli myös muita, mutta he olivat ikäänkuin selin minuun.


      • Hssu kirjoitti:

        Vaikka minä kuinka tahdon, ei se minun tahto vie minua Jeesuksen luo. Siis en minä voi päättää sitä milloin pääsen Jeesuksen luo. Minä voin lähestyä Jumalaa, mutta hän päättää milloin armahtaa.

        Älä tuo tuota lahkohapatusta minulle, siinä se armo otetaan itse, päätetään itse, nyt MINÄ aloin Jeesuksen omaksi. Nuo on juuri niitä omia tekoja.

        Ajattelepas nyt Hssu millaisen kuvan annat Jumalasta. Jumala päättäisi kuka saa uskon. Eli ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa. Ihminen olisi "robotti", "sätkynukke". Mikä armollinen Jumala sellainen olisi? Sinut armahdan sinua en. Kuulostaa joltakin raadolliselta ja armottomalta ihmisopilta. Ja millä perustella tälläinen Jumala sitten päättäisi armahtamisen?, Hyvyyden? erinomaisuuden?, vähäisen synnin?. Tämähän se vasta kuulostaa omien tekojen mukaan pelastumiselta.

        Uskoontulo vaati oman ratkaisun MINÄ haluan uskoa ja MINÄ uskon Jeesuksen. Muutenha se usko ja ratkaisu olis jonkun muun, se ratkaisu tulisi sinun ulkopuolelta. Eihän siinä ole mitään järkeä.

        Raamattu sanoo että Jumala haluaa jokaisen ihmisen pelastuvan= (1.tim 2:4:" joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.")

        Jumala on tämän pelastuksen itse valmistanut ihan jokaiselle= (Joh 3:16:"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.")

        Jumala vetää ihmistä puoleensa=(Joh 6:44:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.")

        Ihmisen pitää ITSE ottaa Jeesus Kristus vastaan= (Joh.1:12:" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä" ;lisäksi: apt.16:31:"Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".:ja lisää: apt:2:21:"Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.") Näitä kohtia on Raamattu täynnä, ja kuten huomaat Raamattu sanoo selvästi että ihmisen pitää ITSE ottaa Jeesus vastaan.

        Raamattu sanoo uskoontulosta ja pelastuksesta näin. Parempi on uskoa Raamattua kuin ihmisopetuksia pelastuksesta. Rohkeasti vain sanot Jeesukselle kyllä, se on Raamatun mukainen ratkaisu.


    • Eikö tämä ole sitä TAHTOMISTA, kun näin kääntyy Jumalaa etsimään:

      Mutta minä sanon teille: vaikka hän ei nousisikaan antamaan toiselle leipää pelkkää ystävyyttään, hän kuitenkin tekee sen, kun tämä HELLITTÄMÄTTÄ PYYTÄÄ, ja hän antaa niin paljon kuin toinen tarvitsee.

      Niimpä sanon teille: PYYTÄKÄÄ, niin teille annetaan. ETSIKÄÄ, niin te löydätte. KOLKUTTAKAA, niin teille avataan.
      Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
      Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
      Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
      Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin tottakai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka siitä pyytävät.
      Luuk. 11:8-13

      Kun etsii, TAHTOO tulla Jeesuksen omaksi, se ei vielä tarkoita, että ON hänen OMANSA:

      Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
      Room. 8:9

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe