Silloin kun uskoa pitää pönkittää toisten ihmisten sanomisilla, ei Jeesuksen luo koskaan olla päästykään, eikä olla menossakaan. Se usko pidetään pystyssä ihmiskunnian tankkaamisella. Siis huteralle pohjalle on silloin rakennettu.
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.
En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa.
Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaan ottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! TE KÄRKYTTE KUNNIAA TOISILTANNE ETTEKÄ ETSI SITÄ KUNNIAA, JOKA TULEE YHDELTÄ JA AINOALTA JUMALALTA.
Joh. 5:39-44
Silloin
17
439
Vastaukset
- olet tainnut?
>>>Silloin kun uskoa pitää pönkittää toisten ihmisten sanomisilla, ei Jeesuksen luo koskaan olla päästykään, eikä olla menossakaan. Se usko pidetään pystyssä ihmiskunnian tankkaamisella. Siis huteralle pohjalle on silloin rakennettu.
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän "Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin),
joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan,
mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla,
kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."
Siksi kaikki Jeesusta seuraavat ovat tälläkin palstalla:
"Kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa."- toisillenne anteeksi,
Efesolaiskirje 4
32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.
Tämä oli HORAJAMISTA:"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän"???
JÄRKYTTÄVÄÄ todella JÄRKYTTÄVÄÄ nähdä MITEN JEESUKSEN SANOMAA PAINETAAN ALAS ja ihmisopin sanomaa nostetaan HURSKAASTI YLÖS.
JEESUS ITSE SANOO tämän päivänkin KIRJANOPINEILLE
FARISEUKSILLE:"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."
SIIS MISSÄ HORINAT KETKÄ HORISEE???- ihmettelen...
Kirjoitat näin:
>>>Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.- oma aloituksesi.
Hssu kirjoitti:
Jeesuksen luo "hypätä", eikä armoa voi itse ottaa.
Siellä lukee näin:
>>>Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette löytävänne niistä ikuisen elämän - ja ne juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän. oma aloituksesi. kirjoitti:
Siellä lukee näin:
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisite elämän.Tahdollani pääse hänen luokseen, vaikka kuinka tahtoisin. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla tahtoa olisi.
Voit heittää sen rautalangan pois.- minkä takia
Hssu kirjoitti:
Tahdollani pääse hänen luokseen, vaikka kuinka tahtoisin. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla tahtoa olisi.
Voit heittää sen rautalangan pois.sinä et sitten sano Jeesukselle: Tässä olen, minä syntinen ihminen.Tahdon tulla sinun omaksesi.??
Jeesus taatusti vastaa tällaiseen vilpittömään pyyntöön, ja elämässäsi alkaa tapahtua...
Kun sinulla on tahto päästä Jeesuksen omaksi. minkä takia kirjoitti:
sinä et sitten sano Jeesukselle: Tässä olen, minä syntinen ihminen.Tahdon tulla sinun omaksesi.??
Jeesus taatusti vastaa tällaiseen vilpittömään pyyntöön, ja elämässäsi alkaa tapahtua...
Kun sinulla on tahto päästä Jeesuksen omaksi.Kun se ei ole pelkästään minun tahdostani kiinni:
Jeesus vastasi tähän: Älkää nurisko!
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä.
Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Joh. 6:44
Hän sanoo Moosekselle: Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.
Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se, että Jumala armahtaa.
Room. 9:15-16
Älä luule, ettenkö Jeesukselle asioitani vie.- no mutta...
Hssu kirjoitti:
Kun se ei ole pelkästään minun tahdostani kiinni:
Jeesus vastasi tähän: Älkää nurisko!
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä.
Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Joh. 6:44
Hän sanoo Moosekselle: Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.
Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se, että Jumala armahtaa.
Room. 9:15-16
Älä luule, ettenkö Jeesukselle asioitani vie.sehän riittää, kun Jeesukselle olet toiveesi esittänyt. Ei sinun tarvitse enää yrittää itseäsi parannella, vaan anna Jumalan toimia oman hyvän tahtonsa mukaan elämässäsi ja kiitä siitä pelastuksen armosta, jonka Jeesus on sinulle ja meille kaikille hankkinut. Usko, mitä Raamattu sanoo: Armosta te olette pelastetut.
Hssu kirjoitti:
Tahdollani pääse hänen luokseen, vaikka kuinka tahtoisin. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla tahtoa olisi.
Voit heittää sen rautalangan pois.Kenen tahdolla sinä pääset Jeesuksen luokse jollet omalla? Karihenrikin? Minun? Ystäviesi?
Kyllä se on Hssu sinun oma ratkaisu, otatko Jeesuksen vastaan eikä kenenkään muun. Elä pakene vastuuta, tee omat päätökset.juhani1965 kirjoitti:
Kenen tahdolla sinä pääset Jeesuksen luokse jollet omalla? Karihenrikin? Minun? Ystäviesi?
Kyllä se on Hssu sinun oma ratkaisu, otatko Jeesuksen vastaan eikä kenenkään muun. Elä pakene vastuuta, tee omat päätökset.Vaikka minä kuinka tahdon, ei se minun tahto vie minua Jeesuksen luo. Siis en minä voi päättää sitä milloin pääsen Jeesuksen luo. Minä voin lähestyä Jumalaa, mutta hän päättää milloin armahtaa.
Älä tuo tuota lahkohapatusta minulle, siinä se armo otetaan itse, päätetään itse, nyt MINÄ aloin Jeesuksen omaksi. Nuo on juuri niitä omia tekoja.- Silloin tuo
juhani1965 kirjoitti:
Samaa olen Hssu kyselly, että miksi ei ota Jeesusta vastaan?
Eräs kokemus.
Rauhaa teille kaikille.
Kirjoitan ensin lapsuudesta erään asian joka on mielessäni, kotonani ei ollut minun ikäisiä tyttöjä joten leikin paljon poikien kanssa, näinhän se on että, tytöt härnää poikia ja pojat kiusaa tyttöjä, mutta minut pojat jätti rauhaan, kysyin viimein miksi on näin, pojat sanoi " ei sinuun voi koskea, olet niin pyhä" ja siihen oli mun tyytyminen, mutta se jäi mieleeni iäksi.
En ole saanut uskonnollista kasvatusta, siis olen maailmasta.
Olen hiljainen.
Ja sitten, tiesin lapsuudesta lähtien miten "kuolen" että nukun vain pois mieheni selän takana ja nimikin oli tiedossa
(mutta en muistanut sitä silloin kun seurustelin)
kun tuo yö koitti -82 laitoin nukkuun illalla kuin oli tapanani, niin syvimmän unen aikana, joku vei minut pimeään tunneliin irtaannuin kokonaan ruumiistani ja menin eteenpäin koska en voinut kääntyä takaisin,olin yksin, takaisin paluuta ei ollut.
Sitten tuli ovi eteen, hakkasin sitä, ja itkin, että minäkin haluan olla "Jumalan lapsi" mutta ovi vain ei auennut, eikä siinä ollut ripaakaan,
luovutin, ja väsyin, istuin yksin ja ajattelin, olkoon, en jaksa taistella, istun tässä,
Silloin tuo ovi alkoi aueta hiljaa,
( ihmisen pitää huutaa Jumalan puoleen, niin Jumala vastaa)
nousin ylös ja menin tuosta ovesta sisään, olo hepottui, ihmettelin oloani kun ei tunnu kipuja missään,
(mulla kait on jotain reuman tapaista kun nilkoissa tuntuu kipua kävellessä)
edessä oli portaat, nousin ne ja niitä oli n.12
kun portaat loppuivat, katsoin ympärilleni ja edessäni seisoo mies
(samallainen kuin on Jeesus patsaita valkoinen kaapu yllään)
siellä oli myös muita, mutta he olivat ikäänkuin selin minuun. Hssu kirjoitti:
Vaikka minä kuinka tahdon, ei se minun tahto vie minua Jeesuksen luo. Siis en minä voi päättää sitä milloin pääsen Jeesuksen luo. Minä voin lähestyä Jumalaa, mutta hän päättää milloin armahtaa.
Älä tuo tuota lahkohapatusta minulle, siinä se armo otetaan itse, päätetään itse, nyt MINÄ aloin Jeesuksen omaksi. Nuo on juuri niitä omia tekoja.Ajattelepas nyt Hssu millaisen kuvan annat Jumalasta. Jumala päättäisi kuka saa uskon. Eli ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa. Ihminen olisi "robotti", "sätkynukke". Mikä armollinen Jumala sellainen olisi? Sinut armahdan sinua en. Kuulostaa joltakin raadolliselta ja armottomalta ihmisopilta. Ja millä perustella tälläinen Jumala sitten päättäisi armahtamisen?, Hyvyyden? erinomaisuuden?, vähäisen synnin?. Tämähän se vasta kuulostaa omien tekojen mukaan pelastumiselta.
Uskoontulo vaati oman ratkaisun MINÄ haluan uskoa ja MINÄ uskon Jeesuksen. Muutenha se usko ja ratkaisu olis jonkun muun, se ratkaisu tulisi sinun ulkopuolelta. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Raamattu sanoo että Jumala haluaa jokaisen ihmisen pelastuvan= (1.tim 2:4:" joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.")
Jumala on tämän pelastuksen itse valmistanut ihan jokaiselle= (Joh 3:16:"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.")
Jumala vetää ihmistä puoleensa=(Joh 6:44:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.")
Ihmisen pitää ITSE ottaa Jeesus Kristus vastaan= (Joh.1:12:" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä" ;lisäksi: apt.16:31:"Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".:ja lisää: apt:2:21:"Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.") Näitä kohtia on Raamattu täynnä, ja kuten huomaat Raamattu sanoo selvästi että ihmisen pitää ITSE ottaa Jeesus vastaan.
Raamattu sanoo uskoontulosta ja pelastuksesta näin. Parempi on uskoa Raamattua kuin ihmisopetuksia pelastuksesta. Rohkeasti vain sanot Jeesukselle kyllä, se on Raamatun mukainen ratkaisu.
Eikö tämä ole sitä TAHTOMISTA, kun näin kääntyy Jumalaa etsimään:
Mutta minä sanon teille: vaikka hän ei nousisikaan antamaan toiselle leipää pelkkää ystävyyttään, hän kuitenkin tekee sen, kun tämä HELLITTÄMÄTTÄ PYYTÄÄ, ja hän antaa niin paljon kuin toinen tarvitsee.
Niimpä sanon teille: PYYTÄKÄÄ, niin teille annetaan. ETSIKÄÄ, niin te löydätte. KOLKUTTAKAA, niin teille avataan.
Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin tottakai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka siitä pyytävät.
Luuk. 11:8-13
Kun etsii, TAHTOO tulla Jeesuksen omaksi, se ei vielä tarkoita, että ON hänen OMANSA:
Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
Room. 8:9
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.755023Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.163403Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242710Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581760- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2351243Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912