Naurattaa ja hymyilyttää, joidenkin

Mohikaani_27

täysin uskomattomattomin ja homojen sun muut vastaavat, kun latelevat täällä neuvojaan, palstan varsinaisille kirjoittajille, ja kehoittavat eroamaan seurakunnista, pitävät uskovaisia idiootteina, vaikka itse ovat täysin tietämättömiä seurakunta elämästä ja järjestyksestä.
* Ja ennenkaikkea sen merkityksestä ja miksi seurakuntia yleensä on?
* Vaikka toisaalta, Jumalan hulluuttahan se on olla, vaikkapa helluntailainen, mutta Jumalan hulluus on viisaampaa kuin ihmisten viisaus.

26

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

se, että homot ja sun muut (syntiset) jotka eivät ole ottaneet Jumalan armoa vastaan Jeesuksessa Kristuksessa, saavat ihan vapaasti vetää mukaansa "vähäuskoisia" kahden tien kulkijoita, hengellisesti sokeita kulkijoita jotka etsivät itsellensä oman sydämen ja halun mukaista oppia, eivätkä halua pitäytyä raamatun ilmoitukseen ja oppiin. (tämän vastauksen tarkoitus ei ole kritikoida sinua Mohikaani 27 ;)

• Luukas18

"Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani."

"Jumala, ole minulle syntiselle armollinen".

• joku vaan
        Luukas18 kirjoitti:

"Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani."

kokonaisuudessaan vähän aika sitten.
        Ei tainnut lukea koko aloitusta. Varsinaisia uskovia...masentavaa.

• Luukas18
        joku vaan kirjoitti:

kokonaisuudessaan vähän aika sitten.
        Ei tainnut lukea koko aloitusta. Varsinaisia uskovia...masentavaa.

Mikä sinua uskovissa erikoisesti masentaa?

• joku vaan
        Luukas18 kirjoitti:

Mikä sinua uskovissa erikoisesti masentaa?

samanlaiseen "sydämen kovuuteen"ja ristiriitaisuuksiin kuin he.
        Oon itsekkin uskova. Olisin valmis noudattamaan lähetyskäskyäkin, mutta Sanan mukaan se on tehtävä pareittain ja sitä toista siihen tukemaan ei tahdo löytyä, kun naureskelevat jumalattomille.
        En ymmärrä heitä.

• merim.raimo
        Luukas18 kirjoitti:

kaikki me olemme syntiä tehneet ja olemme Jumalan kirkkautta vailla.

• merim.raimo
        joku vaan kirjoitti:

Oon itsekkin uskova. Olisin valmis noudattamaan lähetyskäskyäkin, mutta Sanan mukaan se on tehtävä pareittain ja sitä toista siihen tukemaan ei tahdo löytyä, kun naureskelevat jumalattomille.
        En ymmärrä heitä.

lähimmäistä joka ei ole uskossa.On erittäin hyvä ensin "harjotella kotikentällä". Saarnaaminen kadulla ja katukokouksien pito on toinen juttu.Jeesuskin puhui monesti yksittäisihmisille. siunausta sulle oikein kovasti :)

• Luukas18
        joku vaan kirjoitti:

En ymmärrä heitä.

Laittaisitko linkin siihen viestiin, minkä olet Eroelle lähettänyt. Katsoisin, mitä siinä on ymmärtääkseni sanomasi sisällön.

Ei kaikkia tarvitse ymmärtää.
        Raamatusta löytyy sellainenkin otsikko kuin "Elämä, vaikka täynnä ristiriitoja..."
        Ihmiset (uskovatkin) haahuilevat usein omien ristiriitojensa keskellä. Siitä se kovuus johtuu. Nettiympäristö on omiaan lisäämään sisäisiä ristiriitoja meissä yksilöinä ja eri ihmisten välillä.

• joku vaan
        Luukas18 kirjoitti:

Laittaisitko linkin siihen viestiin, minkä olet Eroelle lähettänyt. Katsoisin, mitä siinä on ymmärtääkseni sanomasi sisällön.

Ei kaikkia tarvitse ymmärtää.
        Raamatusta löytyy sellainenkin otsikko kuin "Elämä, vaikka täynnä ristiriitoja..."
        Ihmiset (uskovatkin) haahuilevat usein omien ristiriitojensa keskellä. Siitä se kovuus johtuu. Nettiympäristö on omiaan lisäämään sisäisiä ristiriitoja meissä yksilöinä ja eri ihmisten välillä.

se löytyy sivulta 4 ja otsikko on "mohikselle ja Eroelle Luuk18:9-14"
        En nyt linkitä kun mulla ne linkitykset ei oo ennenkään onnistuneet.

• Luukas18 kirjoitti:

on luullakseni ja uskoakseni annettu opiksi, mikä meidän mielenlaatumme tulisi olla, kun menemme pyhän Jumalan eteen rukoilemaan.
        * Meillähän ei ole mitään vietävää tai annettavaa Hänelle, siksi olemme vain ja ainoastaan armonkerjäläisiä, Herramme Jeesuksen edessä.

• umpi-hetero

tänne kirjoittelevien puupäähihhuleiden uskomukset sekä tosikkomaisuus. ynnä vielä kaksinaamaisuus ja kiihko oman "asiansa" puolesta. samalla kun unohtuu kokonaan se oman järjen käyttö.

sitten voikin laukoa kaikenlaisia ääliömäisyyksiä. kuten että vaikkapa jääkautta ei ole ollu koska siitä ei puhuta raamatussa. tai että raamatun puhuva aasi on totta. tai että ihminen voi "eheytyä" heteroksi rukoilemalla. hehh eheheh heheh heeh hee...

• tyyppi olla opettaja,mun aikana kun olin koulussa niin opettajat osasivat käyttätyä,ja osaa nytkin ainakin uskovaiset opettajat(on ystäväpiirissä)ja onko toi vielä isäkin,

• tätä kaikkea, ""sitten voikin laukoa kaikenlaisia ääliömäisyyksiä. kuten että vaikkapa jääkautta ei ole ollu koska siitä ei puhuta raamatussa. tai että raamatun puhuva aasi on totta. tai että ihminen voi "eheytyä" heteroksi rukoilemalla."" voi tapahtua!

* On se Raamatussa, ainoastaan oikealla nimellä, eli "vedenpaisumus"!
        * Jos Raamattu sanoo, että AASI puhui, niin silloin aasi puhui, ymmärrätkö! No et tietenkään, epäuskon perikuva kun oot!

* Jumalan mies Veikko Lähde sanoi kerran saarnassaan, "jos Raamattuun olisi kirjoitettu, että Joona nieli Valaan, niin silloin se olisi tapahtunut"! Ymmärrätkö? Raamattu puhuu totta, koska se ON Jumalan sanaa. Ei sinun hekottelusi murenna Sanan arvovaltaa piirunkaan vertaa.
        * Itsesi teet vaan naurunalaiseksi, tosi tyhmällä tirskunnallasi, kuin rasavillit pikku tytöt, tirkistellessään aikuisten touhuja!

• Henri Puumala.

Juuri siksi olen asunnoton.

• ovat samanarvoisia ja mielipiteet sanmanarvoisia.

Et sinä voi ylentää itseäsi ja kirjoituksiasi muiden yläpuolelle.

• poikalapsi

Mohikaani on tosiaan kova poika tekemään ITSESTÄÄN pääjumalan. On se vain kummaa, miten hän kehtaa sanoa olevansa kristitty, vaikka on oikeasti mohikaanilainen.

• kaikki.

"ovat samanarvoisia ja mielipiteet sanmanarvoisia."

Miksi sitten halveksit hellareita ja heidän mielipiteitään?

"Et sinä voi ylentää itseäsi ja kirjoituksiasi muiden yläpuolelle."

Miksi sinä voit ylentää itsesi ja kirjoituksesi hellareiden yläpuolelle?

• poikalapsi

"Uskomattomat ja homot sun muut" eivät siis ole palstan varsinaisia kirjoittajia? Millä perusteella? Mitä he sitten ovat?

Ainakaan sinulle ei aina oikein kaikki tunnu menevän perille. Esimerkiksi tiedon ja fiktion sekä toden ja valheen eroa et tahdo ymmärtää. Minusta sinä et kyllä ole palstalla muuta kuin tuomiohenkinen huuhaa - et mikään VARSINAINEN kirjoittaja, et ainakaan enempää kuin kukaan muukaan.

Helluntailaisuus on siis sinustakin hullutusta. Niin se meidän aikuisten mielestä onkin - eikähän järkevä ihminen nyt moiseen lahkoon sotkeennukaan.

• kirjoittaa

että "Jumalan hulluuttahan se on olla", eli sanoo Jumalaa hulluksi? En kyllä nyt enää ymmärrä, mitä tuohon sanoa, ko jo Jumalaa hulluksi sanoo. Minä voin sanoa, että Jumala ei ole hullu!

• merim.raimo

Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset.

• tuntemaan Jumalaa, Hän saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat.

* Jumalan huulluus on viisampi kuin ihmiseten viisaus.

* Sana rististä on hullutusta niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme se on Jumalan voima.

* Ei sanota, että Jumala olisi hullu, vaan Jumalan hulluus on viismpi, kuin ihmisten viisaus, ajttele, mitä se haluaa meille sanoa?

* Väännsitkö tahallasi asian vinoon, vai etkö lue Raamattua, Kun Jumalasta "hullun" sait?

• "varsinainen kirjoitta...

Kaikkien tieto on vajavaista.

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja VAIKKA minulla olisi profetoimisen lahja ja MINÄ TIETÄISIN kaikki salaisuudet ja KAIKEN TIEDON, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä TIETOMME ON VAJAVAISTA, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

Ei meidän kannata ylpeillä tiedoillamme seurakuntajärjestyksistä ja muista sen kaltaisista. Ei myöskään syrjiä toisia ja olla olevinamme muita parempia.
      "Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra".
      1.Kor.10:17

• kohdan Raamatusta otit, kiitos! On tärkeää myös muistaa tuo, ""Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra".
        1.Kor.10:17

Aamen!

• * Mutta kun tämä on keskustelu palsta, voidaan mielestäni asioitakin , mikäli mahdollista, jäsennellä oikeaan järjestykseen. Ja oliphan tästä avauksesta ainakin se etu, että saadaan aikaan keksutelua asiasta, eikä tässä kukaan ole kerkunut, ja jos enkin, niin Jeesuskesta, ja Hänen seurakunnastaan.
        * Koroittaa seurakunnan jumalallisuutta, seurakunnan arvovaltaa, olla Jumalan evankeliumin lähettiinä ja viestin viejänä , joka on ainutlaatuista maailman eri yhteisöistä, ja saa olla siinä mukana, se on sitä, että Herra saa kunnian, kaikesta, mitä seurakunta tekee.

• sivustaseurannut..

kovasti sinun tekemää avausta nyt. Eli sinua naurattaa ja hymyillyttää se, kun pelastumattomat ihmiset hukkuvat ja joutuvat karotukseen. Ihmettelen erityisesti sitä, kun kerrot olevasi uskossa, niin eikö silloin pitäisi toristaa Jeesuksesta heille, jotka eivät vielä ole uskossa. Olen huomannut myös sen, että jos joku toristaa täällä Jeesuksesta, niin et kommentoi sitä millään lailla, mutta jos joku puhuu homoudesta, niin siinä sinä olet innokas keskustelija. Eli kysynkin sinulta, että mikä sinua siinä homoudessa kiinnostaa?

Olisi erittäin tärkeää täällä toristaa Jeesuksesta, mutta täällä ei oikein kukaan muu Jeesuksesta suoraan kerro, kuin Il-Mari ja hänkin kovin harvoin tänne kirjoittelee. Mielelläni lukisin hänen kirjoituksiaan useimminkin, mutta muidenkin kirjoitukset kiinnostaa, kunhan ne kertoo Jeesuksesta ja pelastumisesta. Muistakaa en ole täällä yksin, täällä on muitakin joita samat asiat kiinnostaa.

• että minua naurattaa tai huvitta uskoamttomien kadotukseen joutuminen? Mistä sinä sellaista siitä luit? Onko sinulla joku kummallinen santulkki aivoissasi?
        * Juuri siksi sanoin tuon, kun he, jotka ovat kadotukseen menossa, siitä päätellen, kune eivät tunne evankeliumia ja sen pelastavaa voimaa, eivätkä Jeesusta varsinkaan, antavat ohjeita ja opettavat, vaikka ovat itse pelastuksen tarpeessa. Käsitätkö nyt?
        * Mitähän kun on sellainen "kutina", että sinun lailla muutamat haluavatkin vain saada esille jotain nekatiivistä kirjoituksistani, et voi niin huono ulkolukija olla, että olisit jostain avauksestani lukenut mitä sanoit lukeneensi? Aivan tuulesta temmattua asiaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      131
      2727
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      26
      2724
    3. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      1450
    4. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      205
      1445
    5. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      310
      1351
    6. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1311
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      55
      1133
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      14
      1084
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1009
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      68
      988
    Aihe