Tuoksuvatusta

riesa!

Olen lukenut täältä palstalta ihmisten murheita kun tuoksuvattu ei leviä. Kyllä leviää, meillä on tullut oikea riesa. Se on tunkeutunut lähellä oleviin muihin pensaisiin, kaivautunut betonisen rapun ali toiselle puolelle, työntynyt hirsipöydän alle ym. Nyt pelottaa että se työntyy talon kivijalan alle ja rikkoo perustukset! Nyt onkin ongelmana se, miten sen saa häviämään. Olemme leikanneet kaikki pois, mutta seuraavana kesänä vattu kasvaa entistä suurempana. Tehoaako Round Up myös puuvartisiin pensaisiin? Emme ole vielä kokeilleet sitä, harkinnassa on kyllä ollut. Olisiko kellään tietoa tuoksuvatun hävittämisestä, olisin kiitollinen vinkeistä.

3

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ehtii tehdä

lehdet anna kunnollinen käsittely Rounduppia, uusi viikon-parin kuluttua, ellei vielä kuollakupsahda niin lisää rounduppia, sillä saa hengiltä sitkeät pajukotkin.

• vielä kannata

lisätä. Silloin siinä vasta alkaa näkyä ensimmäiset merkit myrkyn vaikutuksesta. Minä uusisin käsittelyn vasta kuukauden kuluttua, jos silloin vielä vihertää.

• tuoksuvatukkaan kypsyny

Meillä kans tuoksuvatukka leviää leviämistään.
      Aina välillä saan apinanraivon ja alan tuhoamaan
      puskaa kaivamalla juuria, suoranaisia juuripesäkkeitä, pois maasta.
      Round-up on tuttu juttu, joka selätti tuoksuvatukan hetkeks aikaa. Tosin vatukan juurilta hävis kaikki muukin, kun ilmeisesti en ollu kovin tarkka lehtiä suihkuttaessani.
      Rivitalossa tuoksuvatukka on oikea "voittajan valinta". Naapuri rakastaa tuoksuvatukkaa ja itse inhoan. Minä tuhoan omalta puoleltani tuoksuvatukkaa round-upilla, raaalla lihastyöllä ja lapiolla sekä juurimatolla. Ongelma vaan on todellakin se, että tuoksuvatukka kasvattaa lonkeroita, jotka saattaa olla uskomattoman pitkiä. Oma uurastus on siis hetkellistä niin kauan kun naapuri ihannoi tuota ampiaishoukutinta.

Vinkki niille, jotka tykkäävät tuosta pensaasta.
      Jostain luin, että tuoksuvatukka tykkää savimaasta ja kasvaa (VILLIINTYY) siinä eniten.
      Voipi pitää paikkansa, sillä tuoksuvatukkani on aikas savisessa maassa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe