Tietokone ilmoittelee, että C:-asema on täynnä. Kun katson C:-asemaa resurssienhallinnassa, niin 10Gt:n levyllä on 0,2Gt vapaana. Mutta kun käyn C:-aseman läpi kansioittain, niin niiden yhteenlasketun määrän mukaan C:-asemalla on tavaraa vain noin 6Gt. Vaimon ja minun 'Omat tiedostot' ovat F-asemalla ja niissä on kamaa yhteensä 40gigaa. Mitähän nuo "ylimääräiset" yli 3gigaa ovat?
Koneelle päivittyi XP:n SP3:n pari päivää sitten. Muistaakseni ennen sitä C:-asemalla oli enemmän tilaa....
XP Home, suoritin 2,2GHz, muistia 1,5 gigaa, C-asema 10Gt, D-asema 65Gt ja F-asema 250Gt.
C- ja D-asema ovat samaa kovalevyä, D- ja F-asemilla noin puolet käyttämättä. Ostin koneen "räätälöitynä" 5,5v sitten ja ihmettelin silloin, miksi C:-asemaksi oli osioitu vain 10Gt.
Kiitos etukäteen vastauksista!
C-asema täynnä
15
646
Vastaukset
- wind xp
ihmetellyt, mitä järkeä on osioida kiintolevyä noin, tullut nimittäin mullekin vastaan kone jossa c oli 10G ja d 30G....ihan hullua, asensin järjestelmän uudestaan ja nyt vain yksi asema c 40G huomattavasti järkevämpää.
- paikka""
järjestelmänpalautuspisteet vievät tilaa jonkin verran (noin kymmenen prosenttia).
Jos et tarvitse lepotilaa, niin poista se käytöstä ja boottaa kone. Se vie RAM-muistin verran.
Kun laitat kansion asetuksista näkyviin piilotetu ja suojatut järjestelmätiedostot, niin näet enemmän kansioita ja tiedostoja.
Järjestelmänpalautuskansio eli System Volume Information näyttää silti nollaa, vaikka siellä olisi tavaraa. Sen kokoa voi muuttaa järjestemän asetuksista järjestelmän palauttaminen-välilehdeltä.- sp3:n poistotiedostot
eli sitä varten, että voi poistaa sp3:n on tallessa varmaan muutama sata megaa ainakin.
Voisi googlettaa ohjetta poistoon, jos ei aio poistaa sp3:sta. - wind xp
sp3:n poistotiedostot kirjoitti:
eli sitä varten, että voi poistaa sp3:n on tallessa varmaan muutama sata megaa ainakin.
Voisi googlettaa ohjetta poistoon, jos ei aio poistaa sp3:sta.siihen että minkä takia pitää 40G kiintolevy osioida ja vielä näin typerästi c 10G ja d 30G ???
eikö se voi olla vaan yhdessä osassa !!! - mutta ei näy...
Poistin jo eilen järjestelmäpalautuspisteet, noin 600mt. Tutkin illalla myös piilotetut, mitä ne sisältävät.
- ne olla
wind xp kirjoitti:
siihen että minkä takia pitää 40G kiintolevy osioida ja vielä näin typerästi c 10G ja d 30G ???
eikö se voi olla vaan yhdessä osassa !!!Mutta jos joskus haluat asentaa kj:n uudestaan, niin alustat vain sen osan, missä kj. on. Muut säilyvät koskemattomina, et menetä kaikkia tietoja.
- haluat
wind xp kirjoitti:
siihen että minkä takia pitää 40G kiintolevy osioida ja vielä näin typerästi c 10G ja d 30G ???
eikö se voi olla vaan yhdessä osassa !!!asentaa kj:n uudestaan, muiden osioiden tiedot säilyvät.
- Wolf
mutta ei näy... kirjoitti:
Poistin jo eilen järjestelmäpalautuspisteet, noin 600mt. Tutkin illalla myös piilotetut, mitä ne sisältävät.
Jos kone toimii niin voit poistaa seuraavilla komennoilla turhaa tavarata:
del %systemroot%\$kb* -r
del %tmp%\*.* -r
Sitten tarkista Program files hakemisto ja poista manuaalisesti kaikki ne ohjelmat mitkä olet jo poistanut uninstall komennolla. (Sinne jää jotain aina)
Poista C aseman virtuaali välimuisti käytöstä ja jätä vain D asemalle käyttöön. Onhan Document and Settings kansio linkitetty varmasti D asemalle?
Lopuksi scannaa vaika Unibluen registry booster ohjelmalla Wintoosan rekisteri läpi ja defraggaa kanssa. Sit perus scandisk ja defrag kovoille.
Siinäpä pikku ohje ;) - moskat koneelta!
Wolf kirjoitti:
Jos kone toimii niin voit poistaa seuraavilla komennoilla turhaa tavarata:
del %systemroot%\$kb* -r
del %tmp%\*.* -r
Sitten tarkista Program files hakemisto ja poista manuaalisesti kaikki ne ohjelmat mitkä olet jo poistanut uninstall komennolla. (Sinne jää jotain aina)
Poista C aseman virtuaali välimuisti käytöstä ja jätä vain D asemalle käyttöön. Onhan Document and Settings kansio linkitetty varmasti D asemalle?
Lopuksi scannaa vaika Unibluen registry booster ohjelmalla Wintoosan rekisteri läpi ja defraggaa kanssa. Sit perus scandisk ja defrag kovoille.
Siinäpä pikku ohje ;)Tuneup 2008...ilmainen 30pvä:n trial! Itse olen saanut turhia backuppeja yms. paskaa kymmeniä gigoja helvetin kuuseen ilman mitään häiriöitä itse koneelle! Etsit vaan siitä ohjelmasta sen puhdistuskohdan, on muutenkin alyttömän hyvä ohjelma...TODELLAKIN YKS PARHAITA KOSKAAN KOKEILEMIANI OHJELMIA...SUOSITTELEN!
- nuo komennot
Wolf kirjoitti:
Jos kone toimii niin voit poistaa seuraavilla komennoilla turhaa tavarata:
del %systemroot%\$kb* -r
del %tmp%\*.* -r
Sitten tarkista Program files hakemisto ja poista manuaalisesti kaikki ne ohjelmat mitkä olet jo poistanut uninstall komennolla. (Sinne jää jotain aina)
Poista C aseman virtuaali välimuisti käytöstä ja jätä vain D asemalle käyttöön. Onhan Document and Settings kansio linkitetty varmasti D asemalle?
Lopuksi scannaa vaika Unibluen registry booster ohjelmalla Wintoosan rekisteri läpi ja defraggaa kanssa. Sit perus scandisk ja defrag kovoille.
Siinäpä pikku ohje ;)tehdään? Suorita?
- mutta ei näy..
Päädyin uudelleen asentamisen sijasta siihen, että poistan C-asemalta joitain ohjelmia ja asennan ne uudestaan D-asemalle. Näin saan helpoimmin C:lle lisää tilaa.
Esim Officen, F-Securen ja Javan vaihtamisella asemalta toiselle tulee jo yli puoli gigaa lisää tilaa. Plus muut (tulostimen ja skannerin ajurit, katseluohjelmat ym.) päälle.- mutta ei näy..
Poistin Javan ja F-Securen. Asensin uudestaan. Mutta kuitenkin ne asentuivat uudestaan C:lle, eivätkä antaneet valita asemaa asennusvaiheessa.
- ehkä näkyy...
Arvaisin tuohon alkuperäiseen kiintolevyn osiointiin syynä olevan se, että koneen uskottiin käynnistyvän sitä nopeammin, mitä vähemmän käynnistysosiolla, siis tässä tapauksessa C-asemalla, on tavaraa. Tarkoitus lienee alkujaan ollut se, että kaikki data ja myös osa asennettavista ohjelmista olisi sitten D-asemalla. No, näinhän se teoriassa toimiikin, mutta käytännössä kuitenkin C-asema täyttyy vähitellen, jolloin ollaan kuvaamassasi tilanteessa.
On sinulla vielä kaksikin vaihtoehtoa. Ensimmäinen olisi asentaa koko käyttis tuolle 250G:n kiintolevylle. Tämä on varmaan pidemmän päälle paras. Toinen olisi käyttää jotakin partition säätöohjelmaa, esimerkiksi Gparted, suurentamaan C-osiota.- mutta ei näy...
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Kun ostin koneen, niin XP vei C-asemalta tilaa noin 4 gigaa ja silloin tilanne näytti hyvältä. Päivitykset ovat ottaneet lisää tilaa ja samoin muut ohjelmat. Kuvat, videot, elokuvat yms. ovat pääosin F-asemalla, jotain myös D-asemalla.
Kone alkaa olemaan siinä iässä, että taitaa seuraava isompi toimenpide olla uuden hankkiminen (17" läppäri). Ellen sitten jonain loman tai viikonlopun sadepäivänä innostu asentamaan uudestaan... Siinä hommassa vierähtää helposti aamusta iltaan.
Pystyykö muuten C-asemaa isontamaan "lennosta" Graptedilla? Eli ei tarvisi alkaa partitioimaan ja sen takia asentamaan koko konetta uudestaan... - ehkä näkyy...
mutta ei näy... kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Kun ostin koneen, niin XP vei C-asemalta tilaa noin 4 gigaa ja silloin tilanne näytti hyvältä. Päivitykset ovat ottaneet lisää tilaa ja samoin muut ohjelmat. Kuvat, videot, elokuvat yms. ovat pääosin F-asemalla, jotain myös D-asemalla.
Kone alkaa olemaan siinä iässä, että taitaa seuraava isompi toimenpide olla uuden hankkiminen (17" läppäri). Ellen sitten jonain loman tai viikonlopun sadepäivänä innostu asentamaan uudestaan... Siinä hommassa vierähtää helposti aamusta iltaan.
Pystyykö muuten C-asemaa isontamaan "lennosta" Graptedilla? Eli ei tarvisi alkaa partitioimaan ja sen takia asentamaan koko konetta uudestaan...Tuolla on hyvä ohje Gparted-ohjelmalle.
Siinä poltetaan ensin Gparted-ohjelma erilliselle CD:lle, jolta kone sitten käynnistetään.
Ainakin itse sain toimimaan ongelmatta.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/503987
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399