Vastaus poistettuun viestiisi asevelvollisuudesta!!
Suomen asevelvollisuuslakihan vapauttaa jehovantodistajat, koska siellä on niin erikseen säädetty. Muut vakaumuksen takia asepalveluksesta kieltäytyvät joutuvat sivariin tai vankilaan.
Mistä johtuu tällainen eriarvoisuus lain edessä?
-Tietääkseni JT;jat eivät ole anoneet vapautusta asevalvollisuudesta, vaan menemällä vankilaan sen tilalta, voin kyllä muistaa väärinkin. Se on annettu meidän vakauksemme vuoksi, koska emme halua olla osa tätä maailmaa osallistumalla armeijaan opetellaksemme tappamaan toisia ihmisiä.
Luuk.20:25 Hän sanoi heille: ”Maksakaa toki sitten takaisin keisarille, mikä on keisarin, mutta Jumalalle, mikä on Jumalan.”
Mutta, jos keisarin lait menevät yli Jumalan sanan Apos.5:28 ja sanoi: ”Me kieltämällä kielsimme teitä enää opettamasta tämän nimen perusteella, ja kuitenkin, katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne, ja te olette päättäneet saattaa tämän miehen veren meidän päällemme.”
Jeesuskaan ei ole osa tätä maailma,
Joh.18:36 Jeesus vastasi: ”Minun valtakuntani ei ole osa tästä maailmasta. Jos minun valtakuntani olisi osa tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, jottei minua luovutettaisi juutalaisille. Mutta näin ollen minun valtakuntani ei ole täältä.”
kuin eivät hänen opetuslapsensakaan.
Joh.15:19 Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.
Näiden vuoksi emme osallistu maailman kahakoihin, sillä on tuleva Jumalan Valtakunta, joka murskaa kaikki nämä maalliset valtakunnat Dan.2:44 Ja noiden kuninkaiden päivinä taivaan Jumala pystyttää valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Eikä sitä valtakuntaa anneta millekään toiselle kansalle. Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, ja se itse pysyy aikojen hämärään asti,
Selkesikö?
Valtiovalta on varmaan katsonut, ettei Jehovan todistajia voi murtaa vakaamusta panemalla vankilaan. Tästä syystä ehkäpä johtuu eriarvoisuus. Niin tietenkin, jos ne kaikki muut ovat sitä osaa maailmasta, jota Jeesuskaan ei ollut!
Asevelvollisuus
22
917
Vastaukset
>>Selkesikö?
Ei selvinnyt. Siviilipalveluksesta kieltäytymistä ei ole vt-seura, jehovantodistajat, sinä, eikä kukaan muukaan kyennyt perustelemaan raamatulla. Siviilipalvelusta ei suoriteta puolustusvoimien alaisuudessa. Sitä hallinnoi työministeriö.- mahdotonta.
Sitä asiaa pohtivat sinua viisaammat. Pystytkö millään odottamaan päätöstä???
mahdotonta. kirjoitti:
Sitä asiaa pohtivat sinua viisaammat. Pystytkö millään odottamaan päätöstä???
Niin, eihän tässä muusta kyse ollutkaan kuin raamatullisten perusteiden puuttumisesta siviilipalveluksesta kieltäytymiselle. Eikö jokaisen jehovantodistajan pitäisi kyetä perustelemaan kantansa raamatulla?
- ????
t-i-u-k-u kirjoitti:
Niin, eihän tässä muusta kyse ollutkaan kuin raamatullisten perusteiden puuttumisesta siviilipalveluksesta kieltäytymiselle. Eikö jokaisen jehovantodistajan pitäisi kyetä perustelemaan kantansa raamatulla?
Eiköhän se ole niiden 70 selonteon joukossa jotka työryhmään on lähetetty. Siellä on myös VS sivun jannnujen näkemys. Olisiko mitenkään mahdollista, että tekisivät työnsä rauhassa?
???? kirjoitti:
Eiköhän se ole niiden 70 selonteon joukossa jotka työryhmään on lähetetty. Siellä on myös VS sivun jannnujen näkemys. Olisiko mitenkään mahdollista, että tekisivät työnsä rauhassa?
Luetun ymmärtämisesi on säälittävää, mutta ehkä kertaaminen auttaa:
"Niin, eihän tässä muusta kyse ollutkaan kuin raamatullisten perusteiden puuttumisesta siviilipalveluksesta kieltäytymiselle. Eikö jokaisen jehovantodistajan pitäisi kyetä perustelemaan kantansa raamatulla?"- seikkailuja
t-i-u-k-u kirjoitti:
Luetun ymmärtämisesi on säälittävää, mutta ehkä kertaaminen auttaa:
"Niin, eihän tässä muusta kyse ollutkaan kuin raamatullisten perusteiden puuttumisesta siviilipalveluksesta kieltäytymiselle. Eikö jokaisen jehovantodistajan pitäisi kyetä perustelemaan kantansa raamatulla?"Minä ainakin sain junalipun turkuun, siinä perusteluni ja kantani. Lähdin omalla autolla, säästyi valtion lippu. Sinä arvatenkin olet nuori yksilö, ei tarvinnut ottaa kantaa. Ei kuulustelua, ei tuomarin edessä käyntiä?
- on liikaa
pitkätukka homoja.
- neitoni
kaveris kans päätätte ryöstää naapurin tai sinä et tee mitään,pidät vain säkin suuta auki ovella ku hän kantaa tavaraa sisään,oot oikeudes yhtä syyllinen ku kaveris,koska osallistuit avunantoon ja edesautit asiaa.Sama se on jos sota tulee,jos et oo tappamas,mut keität puuroa soltuille,ajat heitä eri paikkoihin ja ompelet haavoja,saman asian tukemista
- nyt..
neitoni kirjoitti:
kaveris kans päätätte ryöstää naapurin tai sinä et tee mitään,pidät vain säkin suuta auki ovella ku hän kantaa tavaraa sisään,oot oikeudes yhtä syyllinen ku kaveris,koska osallistuit avunantoon ja edesautit asiaa.Sama se on jos sota tulee,jos et oo tappamas,mut keität puuroa soltuille,ajat heitä eri paikkoihin ja ompelet haavoja,saman asian tukemista
taas neitoni.
- JT:t välttelivät
???? kirjoitti:
Monessa kannanotossa tuotiin selkeästi esiin se tosiseikka, että Jehovan todistajat hyväksyvät nykyisin siviilipalveluksen, jos se ei ole puolustusministeriön alaisuudessa. Jehovan todistajien lausunnossa tämä oppimuutos oli "sopivasti" unohdettu mainita.'
Suomessahan sivari ei ole puolustusministeriön alaisuudessa, joten Suomen JT:t joutuivat keksimään tekosyyn, että sivari on armeijan korvaava teko, joten siihen eivät voi sittenkään suostua. - koo.koo
neitoni kirjoitti:
kaveris niiku kans niiku päätätte niiku ryöstää niiku naapurin tai niiku silleenstä sinä niiku et tee niiku mitään,pidät niiku silleenstä vain niiku säkin niiku suuta niiku auki niiku silleenstä ovella niiku ku niiku silleenstä hän kantaa niiku tavaraa niiku sisään, niiku silleenstä oot niiku oikeudes niiku yhtä syyllinen niiku ku niiku silleenstä kaveris niiku ,koska niiku osallistuit niiku avunantoon ja niiku edesautit niiku asiaa.Sama niiku se niiku on niiku jos niiku sota niiku tulee,jos niiku et niiku oo tappamas niiku,mut niiku keität niiku puuroa niiku soltuille niiku, niiku silleenstä ajat niiku heitä niiku eri niiku silleenstä paikkoihin niiku ja niiku silleenstä ompelet niiku haavoja niiku ,saman niiku asian niiku tukemista niiku silleenstä.
- teikäläiselle
Ei selvinnyt. Siviilipalveluksesta kieltäytymistä ei ole vt-seura, jehovantodistajat, sinä, eikä kukaan muukaan kyennyt perustelemaan raamatulla.
-Niin, siviilipalvelusta ei ole Raamatussa. Mutta periaatteet löytyy tähänkin.
Niin kauan kuin siviilipalvelusta rinnastetaan pakolliseen asevelvollisuuteen, joka pitää suorittaa sen vuoksi kun ei mene armeijaan, on mielestäni rangaistus armeijasta kieltäytymiselle. Kytkös on selvä. Tosin se on omantunnon kysymys meneekö sivaariin.
Raamatusta löytyy erinomainen paikka tälle ajatukselle 1.Joh.4:4 Te olette Jumalasta, lapsukaiset, ja olette voittaneet nuo ihmiset, koska hän, joka on teidän yhteydessänne, on suurempi kuin se, joka on maailman yhteydessä. 5 He ovat maailmasta; sen vuoksi he puhuvat sitä, mikä on maailmasta, ja maailma kuuntelee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä; joka ei ole Jumalasta, ei kuuntele meitä. Tästä me tunnemme totuuden henkeytetyn ilmauksen ja erheen henkeytetyn ilmauksen.
Siviilipalvelusta ei suoriteta puolustusvoimien alaisuudessa. Sitä hallinnoi työministeriö.
-Ei kuule ole mitään väliä kenelle paperit lempataan. Lopullinen tulos on sama. Mutta asia toimii tällä hetkellä. Kuka lie asian perustellut kun meistä todistajat ei ole ollut siihen ,) - neitoni
nyt.. kirjoitti:
taas neitoni.
edistät samaa asiaa,sano mitä sanot
- neitoni
koo.koo kirjoitti:
kaveris niiku kans niiku päätätte niiku ryöstää niiku naapurin tai niiku silleenstä sinä niiku et tee niiku mitään,pidät niiku silleenstä vain niiku säkin niiku suuta niiku auki niiku silleenstä ovella niiku ku niiku silleenstä hän kantaa niiku tavaraa niiku sisään, niiku silleenstä oot niiku oikeudes niiku yhtä syyllinen niiku ku niiku silleenstä kaveris niiku ,koska niiku osallistuit niiku avunantoon ja niiku edesautit niiku asiaa.Sama niiku se niiku on niiku jos niiku sota niiku tulee,jos niiku et niiku oo tappamas niiku,mut niiku keität niiku puuroa niiku soltuille niiku, niiku silleenstä ajat niiku heitä niiku eri niiku silleenstä paikkoihin niiku ja niiku silleenstä ompelet niiku haavoja niiku ,saman niiku asian niiku tukemista niiku silleenstä.
silleensti ottaa petentin,joka kyllästyttää eniten täs sivus,sori
- Ihan hyvä, mutta
Minulla ei oo mitään jehovia vastaan, vaikka ei oo mun juttu. Etusivulla huomasin linkin avaukseen.
Mä en ymmärrä miks vain jehovien vakaumusta kunnioitetaan. Ei jehovien vakaumus oo sen erityisempi kuin muidenkaan. Minä oon uskonnoton ja vakaumukseeni liittyy kaikenlainen elämän kunnioittaminen mistä seuraa mm pasifismi ja eläinperäisestä ravinnosta ja hyödykkeistä luopuminen. Minä joudun vankilaan. Miksi minun vakaumusta ei kunnioiteta.
Mä en vastusta että jehovien vakaumusta kunnioitetaan, mutta eihän se voi tarkoittaa muiden syrjimistä. Joko kaikkien vakaumusta kunnioitetaan tai ei kenenkään.- todistaja.
ja samaa mieltä kanssasi. jokaisen vakaumusta tulisi kunnioittaa riippumatta siitä onko Jehovan todistaja vai ei.Toivottavasti lain laatijat ottavat tämän huomioon. Itsekkin olen lusinut 9kk.
- lkjhgfjoonat
jt miehet on niin raukkoja etteivät he pärjää armeijassa ilman äitin apua eikä äiti voi tulla armeijaan. Säälistä poloisia kohtaan heidät on vapautettu asevelvollisuudesta. Niin vielä kun pyssy potkaisee niinkovasti ei kestä henojen jt poikien luut.
- vihainen...
Hyökkäysarmeija on mitä on ja se hyökkää... Mutta Suomella on pulustusvoimat, eli puolustusarmeija. Se puolustaa meitä maahantunkeutujaa vastaan.
Mielestäni jos nauttii kaikesta niistä eduista mitä isänmaa meille antaa, niin pitäisi niitä myöskin voida pulustaa.
On ihmisiä ja liikkeitä mitkä sanoo, että nautitaan edut, mutta puolustakoon muut niitä etuja mistä minäkin nautin, koska minun maailmankatsomukseni/Jumalani ei salli sitä puolustaa mistä koko elämäni nautin ja saan elantoni.
Ehkä on vain hyvä, että nämä ihmiset olisi poissa jaloista sen aikaa kun sota tilanne kestää.
MUTTA. Eikömitä. Nämä samat ihmiset tilanteen jälkeen ovat ovat ENSIMMÄISENÄ huutamassa mitä heille kuuluu antaa.
Mitään he eivät ole antaneet, mutta kaiken he ottaisivat ja vaativat kokoajan lainlaatiolta kirjoittamaan lakeja mitä muuta erinomaisuuksia heille taas kerran kuuluu.- Lisäksi
Et ole tainnut lukea Historiaa?
Katsopas kartasta, missä asti Suomen armeija oli syksyllä -41? Jos sieltä, Venäjän kartalta löytyy Tihvinin kaupunki, niin siellä asti Suomem sotaväki oli yhdessä Natsi-Saksan kanssa , luomassa Suur-Saksaa;. ..Joten ehkä tarkistanet käsityksesi ns, puolustus..- jne..
-Puolustusvoimat; Ei sellaista ole. Suomi se oli joka viimeksi hyökkäsi, se on se historiallinen totuus. Viimeksi Suomi hyökkäsi, hengenhädässä, pohjoisessa entisen sotaisäntänsä Saksan kimppuun syksyllä -44.
Meilläkin, ns, Jatkosodan aikana, isä kaatui, ja menetimme kodin kaksi kertaa,
- Paitsi -, eihän se ollut sota, Saksan yleisesikunnan mielestä";
";.. Kenraali Halder, Yleisesikunan päällikkö, v,-41;
.."; Idän sota ei ole mikään sota, vaan Beutefeldzug, (..Saalistussotaretki, ). ( Mauno Jokipii; Kirja; "Jatkosodan Synty," sivu 96-97, - ´sitä saa lukee
>>>Mitään he eivät ole antaneet,
- Puolustusvoimat?
Suomalaiset aloittivat heti sisällissodan jälkeen liittämään suomeen alueita, joita ei ole koskaan ollut liitettynä hallinnolliseen suomeen Ruotsin ja Venäjän vallan alla. Kyseiset rajanylitykset tunnetaan Vienan ja Aunuksen retkikuntina. Lisäksi hullu nimeltä Klas Thorsten Renvall, järjesteli "petsamon retkinä" tunnettuja rajanylityksiä.
En ihmettele yhtään, että suuri naapuri tunsi epäluuloa vähän väliä rajanyli tulevaa fasistivaltiota kohtaan.
Talvosota alkoi vain 19-vuotta näiden rajanloukkauskonhotusten jälkeen ja minä kyllä muistaisin sen, joka minua 19 vuotta aikaisemmin uhkaili.
Jatkosodassa Suomen "puolustusvoimat" rynnivät sellaisella alueella, jolla ei suomen sanaa kuultu. Jostain syystä Suomen "puolustusvoimat" saivat käsiinsä venäjänkielistä siviiliväestöä, niin paljon, että heitä piti (siirto)leireillä, jopa tappaa nälkään.
>>MUTTA. Eikömitä. Nämä samat ihmiset tilanteen jälkeen ovat ovat ENSIMMÄISENÄ huutamassa mitä heille kuuluu antaa. - Kiitos Saksalle
´sitä saa lukee kirjoitti:
>>>Mitään he eivät ole antaneet,
Jos tässä nyt pitäisi kiitosta todella jakaa, niin se kuuluisi lento-osasto Kuhlmeylle. Osasto teki tuhansia taistelulentoja ja pudotti satoja tonneja pommeja. Se tuhosi yli 100 vihollisen konetta, noin 200 panssarivaunua sekä kymmeniä siltoja ja huoltokuljetuksia.
Ilman tuota osastoa, Suomen kanimainen "puolustusvoimat" olisi romahtanut "kannaksen halkijuoksussa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6202364Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,281182- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101016- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229623